Recommended Posts

 
 

icon_cheesygrin

 

شبکه خبری «سی.ان.ان» آمریکا روز چهارشنبه در گزارشی از عبور یک فروند هواپیمای نظامی ایران از نزدیکی یک فروند بالگرد جنگی آمریکایی در خلیج فارس خبر داد.

ایرنا نوشت سی.ان.ان در گزارش خود اعلام کرد: این حادثه، ماه جاری و زمانی رخ داد که یک فروند بالگرد نظامی از روی عرشه یک ناو آمریکایی در آب های خلیج فارس در حال برخاستن بود.

سی.ان.ان در گزارش خود اعلام کرد: هواپیمای نظامی ایران از فاصله 45 متری بالگرد آمریکایی عبور کرد.

یک مقام آمریکایی که شبکه تلویزیونی سی.ان.ان. به نام آن اشاره نکرد، گفت: نیروهای ایرانی در ماه اخیر رزمایش نظامی متعددی انجام داده اند که همه آنها به صورت کاملا حرفه ای صورت گرفته بود.

وی افزود: با توجه به این موضوع، انجام مانوری در نزدیکی یک بالگرد آمریکایی که مسلح نیز بود، باعث بهت فرماندهان آمریکایی شد.

این مقام آمریکایی البته گفت که «تصور می کنیم، انجام این مانور از سوی فرماندهان محلی ایرانی دستور داده شده بود».

سی ان ان افزود: یک فروند بالگرد MH-60R آمریکایی در حال برخاستن از عرشه ناو «یو.اس.اس کارل وینسون» بود که یک فروند هواپیمای ایرانی از نوع Y-12 به آن نزدیک می شود و پیش از آنکه این بالگرد بتواند به پرواز خود ادامه دهد از فاصله 45 متری آن عبور می کند.

شبکه تلویزیونی آمریکایی گزارش داد: هواپیمای ایرانی از نوع تجسسی بوده در ماه جاری چندین بار در منطقه خلیج فارس به گشت زنی می پرداخت، اما پس از وقوع این حادثه برای دو هفته از پرواز این هواپیما خبری نبود.
 

 
486517_782.jpg
MH-60R

486518_265.jpg
Y-12

 

http://www.tabnak.ir/fa/news/487135/%D8%AC%D8%B2%D8%A6%DB%8C%D8%A7%D8%AA%E2%80%8C%D8%B9%D8%A8%D9%88%D8%B1%E2%80%8C%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%BE%DB%8C%D9%85%D8%A7%DB%8C%E2%80%8C%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%E2%80%8C%D8%A7%D8%B2%E2%80%8C%D9%86%D8%B2%D8%AF%DB%8C%DA%A9%DB%8C%E2%80%8C%D8%A8%D8%A7%D9%84%DA%AF%D8%B1%D8%AF%E2%80%8C%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7%DB%8C%DB%8C

 

 

 

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 پاکستان هشت فروند زیردریایی از چین می خرد

 

رسانه های پاکستان اعلام کردند که دولت این کشور طرح خرید هشت فروند زیردریایی از چین را تصویب کرده است.
به گزارش ه روزنامه انگلیسی زبان دیلی تایمز، در گزارشی که اخیرا از سوی دولت پاکستان به کمیته دفاعی مجلس ملی این کشور ارائه شده، مطرح شده است که مذاکراتی نیز با کشورهای مختلف شامل آلمان، انگلیسی و فرانسه برای خریداری زیردریایی های دست دوم درحال انجام است.
مختار خان یکی از فرماندهان ارشد نیروی دریایی پاکستان اعلام کرده است که کمیته امنیت ملی پاکستان طرح خریداری هشت فروند زیردریایی از چین را تصویب کرده است و مذاکرات برای تامین بودجه خرید این زیردریایی ها در مراحل نهایی قرار دارد.
پاکستان یکی از اصلی ترین وارد کننده سلاح و تجهیزات نظامی ودفاعی از چین است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 طرح دانشمند روس برای نابودی آمریکا با دو بمب اتم

 

یک دانشمند روس، طرحی به منظور نابودی کل آمریکا از طریق انداختن تنها دو بمب اتم ارائه داد و بر ضرورت اجرای این طرح در صورت ادامه یافتن تجاوز‌گری ناتو علیه روسیه تاکید کرد.
 کُنستانتین سیوکوف، رییس آکادمی مسائل ژئوپلتیک در روسیه اخیرا با انتشار مقاله‌ای به دو ضعف ژئوفیزیکی مناطق آمریکای شمالی اشاره کرده و خاطر نشان کرد که در صورت تداوم تجاوز ناتو علیه روسیه، ما باید به این نقاط ضعف حمله کنیم.
کُنستانتین سیوکوف در مقاله خود گفت: با توجه به این‌که ناتو تا مرزهای روسیه پیش‌روی کرده است، اکنون گزینه نابودی کامل دشمن قابل توجیه است.

نابودی آمریکا با دو بمب اتم
وی که یک دکتر علوم نظامی است، سناریویی مطرح کرد که در جریان آن می‌توان تنها با انداختن دو بمب هسته‌ای بر روی مهم‌ترین نقاط ضعف ژئوفیزیکی آمریکا، یعنی آتش‌فشان "یلواستون"(Yellowstone) و گسل "سان آندریاس" کل آمریکا را نابود کرد.
سیوکوف گفت: دانشمندان زمین‌شناسی معتقدند آتش‌فشان یلواستون در آستانه انفجار قرار دارد و نشانه‌های افزایش فعالیت این آتش‌فشان دیده می‌شود، بنابراین کافی است که با یک انفجار اتمی باعث فعالیت این آتشفشان شویم و تبعات این اتفاق برای آمریکا فاجعه‌بار بوده و کل این کشور ناپدید خواهد شد.
همچنین وی گفت: یک گزینه دیگر انداختن بمب اتم روی گسل سان آندریاس در ایالت کالیفرنیا است که می‌تواند وقایع فاجعه‌باری نظیر سونامی‌های بسیار ویران‌کننده‌ای که زیرساخت‌های آمریکا را نابود می‌کنند، رقم بزند.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 آمریکا و ژاپن به دنبال افزایش همکاری نظامی

 

دو مقام بلندپایه دفاعی آمریکا و ژاپن نسبت به افزایش اختیارات نیروی دریایی ژاپن به منظور ایفای نقش فعال‌تر در اقیانوس آرام و افزایش همکاری دفاعی میان دو کشور ابراز امیدواری کردند.
 دریادار رابرت توماس، فرمانده ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با دریادار ایچی فونادا، یکی از مقامات بلندپایه نیروی دریایی ژاپن گفت که انتظار دارد خط مشی‌های دفاعی جدید ژاپن که قرار است در پارلمان این کشور تصویب شود، باعث توسعه همکاری نیروی دریایی آمریکا و ژاپن در اقیانوس‌های آرام و هند و همچنین تسهیل اجرای رزمایش‌های چند جانبه در منطقه شود.
ژاپن مشغول استقرار یک واحد آبی-خاکی مشابه تفنگ‌داران دریایی آمریکا به منظور پاسخ به هرگونه تجاوز به یک سلسله جزایر در دریای جنوبی است و همچنین قصد دارد ارتش خود را به جنگنده‌های F-35 و پهپادهای گلوبال‌هاوک مجهز کند.
دریادار توماس به خبرنگاران گفت: ژاپنی‌ها دارای ظرفیت و قابلیت کافی در آب‌های بین‌المللی و حریم هوایی بین‌المللی در هر نقطه از جهان هستند و این نکته مهمی است.
تصمیمات مربوط به پیمان دفاعی جمعی که قرار است در ژاپن گرفته شود به نیروی دریایی ژاپن اجازه خواهند داد با تعداد زیادی شرکای بین‌المللی و نه فقط آمریکا به شکل منعطف تعامل داشته باشند.
دریادار فونادا نیز ابراز امیدواری کرد: با تصویب خط مش‌های جدید دفاعی ژاپن فرآیند همکاری میان نظامیان آمریکا و ژاپن ارتقا پیدا کند.
وی همچنین نسبت به افزایش اقدامات ارتش چین در سال‌های اخیر در منطقه ابراز نگرانی کر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 کره شمالی چهار موشک کوتاه برد شلیک کرد

 

 کره جنوبی  اعلام کرد که کره شمالی با شلیک چهار فروند موشک کوتاه برد، به آزمایش موشکی جدیدی دست زده است.

یونهاپ خبرگزاری رسمی کره جنوبی گزارش داد: موشک های شلیک شده که با نظارت کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی صورت گرفته به سواحل غربی این کشور پرتاب شده است.
براساس این گزارش، یکی از سخنگویان نظامی کره جنوبی برد موشک های شلیک شده را 140 کلیومتر و زمان شلیک آن را ساعت 16 و 15 دقیقه و 17 عصر امروز اعلام کرد.
در این گزارش اشاره ای به نوع موشک های شلیک شده نشده است.
کره جنوبی هم اکنون در حال اجرای رزمایش مشترک نظامی سالانه در منطقه شبه جزیره کره است که انجام آن همواره با مخالفت کره شمالی همراه است.
پیونگ یانگ معتقد است که انجام چنین رزمایش هایی علاوه بر تهدید مستقیم بر علیه کره شمالی، ثبات منطقه را به خطر می اندازد.
کره شمالی در تداوم رویکرد اعتراض آمیز به رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا، اواخر اسفند ماه سال گذشته و در فاصله حدود یک هفته 9 فروند موشک زمین به هوا با بردهای مختلف به سوی دریای شرق چین شلیک کرد.
سازمان ملل متحد کره شمالی را از شلیک موشک های دوربرد منع کرده است، اما موشک هایی با برد کوتاه منع قانونی ندارد.
پیونگ یانگ در سال 2005 میلادی خود را به عنوان یک قدرت هسته ای معرفی کرد و در سالهای 2006 ، 2009 و 2013 اقدام به انجام آزمایش هسته ای کرد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

کشور میانمار قراردادی را برای خرید جنگنده های JF-17 با پاکستان به امضاء رسانده است. این هواپیما که محصول همکاری مشترک چین و پاکستان می باشد توجه بسیاری از کشورهای جهان سوم و در حال توسعه با بودجه های محدود را به خود جلب کرده است.
 

800px-Pakistan_Air_Force_Chengdu_JF-17_G

 

میانمار همچنین علاقه خود را برای راه اندازی خط تولید این جنگنده در داخل خاک خود اعلام کرده است. پیش از این میانمار جنگنده های چینی مثل اف 7 و کیو 5 را در خاک خود تولید انبوه کرده بود.با امضاء این قرارداد میانمار تبدیل به اولین کشوری شد که به خرید این جنگنده اقدام کرده است.
 


 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

پنتاگون بزرگترین «بمب سنگر شکن» را آزمایش کرد
 

وزارت دفاع آمریکا در اقدامی که به گفته مقامات این کشور نشان دهنده غافل نماندن واشنگتن از اقدام نظامی علیه ایران است در حین رایزنی‌های هسته‌ای اقدام به آزمایش بزرگترین بمب سنگر شکن موجود در زرادخانه‌های تسلیحاتی خود کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، مقامات آمریکایی می‌گویند پنتاگون در حین ادامه رایزنی‌های هسته‌ای با ایران اقدام به ارتقاء و آزمایش بزرگترین «بمب سنگر شکن» موجود در زرادخانه‌های تسلیحاتی این کشور کرده است.

رزونامه آمریکایی وال‌استریت‌ژورنال ضمن گزارش این خبر می‌نویسد این موضوع نشانه آن است که دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در حین ادامه رویکرد دیپلماتیک با ایران از پیشرفت دادن یکی از مخرب‌ترین سلاح‌های متعارف خود که می‌تواند علیه تأسیسات فردو به کار گرفته شود غافل نمانده است.

یک مقام آمریکایی به این روزنامه می‌گوید: «پنتاگون همچنان بر توانمندی توسل به گزینه نظامی برای ایران در صورت لزوم تأکید دارد. ما از توجه به ایران غافل نمانده‌ایم.»

کار بر روی بمب‌های سنگرشکن پیش از آغاز دور فعلی مذاکرات هسته‌ای آغاز شد اما جدیدترین آزمایش این بمب‌ها در ماه ژانویه انجام شد، زمانی که به گفته مقامات آمریکایی یک بمب‌افکن «بی‌2» آمریکایی پس از پرواز از پایگاه نیروی هوایی «وایتمن» در ایالت «میسوری» اقدام به پرتاب آن در یک سایت آزمایشی در منطقه‌ای افشانشده در این کشور کرد.

هیأت‌های دیپلماتیک ایران و کشورهای موسوم به گروه 1+5 پنجشنبه (13 فروردین ماه) اعلام کردند به تفاهمی بر سر چارچوب توافق نهایی رسیده‌اند که قرار است زیربنای ادامه رایزنی‌ها تا ضرب‌الاجل خودخوانده 30 ژوئن باشد.

مقامات آمریکایی به رغم ستایش این توافق اولیه می‌گویند هنوز مطمئن نیستند که بتوانند قبل از موعد 30 ژوئن با ایران به توافق نهایی دست پیدا کنند.

جزئیات مربوط به این فعالیت تسلیحاتی آمریکا را دسته‌ای از مقامات ارشد آمریکایی افشا کرده‌اند که از آزمایش این بمب باخبر شده‌اند اما درگیر دیپلماسی با ایران در رایزنی‌های هسته‌ای نبوده‌اند.

پنتاگون از هر گونه اظهارنظر درباره ارتقاء این بمب‌ها که «نفوذگر مهمات انبوه» یا MOP خوانده می‌شوند، خودداری کرده است.

استیو وارن، یکی از سخنگویان پنتاگون می‌گوید ارتش آمریکا در حال آماده شدن برای مقابله با طیف وسیعی از تهدیدهای احتمالی

وال‌استریت‌ژورنال پیش از این در سال 2012 گزارش داده بود طراحان جنگی پنتاگون به این نتیجه رسیده‌اند که بمب‌های سنگرشکن 3000 پوندی این کشور از قدرت کافی برای تخریب برخی از تأسیسات هسته‌ای سخت ایران برخوردار نیستند و بنابراین دستور داده‌اند طراحی و سامانه‌های هدایتی آنها ارتقاء یابد. سال 2013 این رزونامه گزارش داده بود که این سلاح‌ها در حال بازطراحی هستند.

مقامات آمریکایی روز جمعه مدعی شده‌اند که این سلاح در ماه‌های اخیر از جمله در ماه ژانویه مورد آزمایش قرار گرفته است. نتایج این آزمایش‌ها حاکی از آن است که هنگامی که یکی از این بمب‌ها پس از دیگری پرتاب شود توانمندی بیشتری برای نفوذ به تأسیسات هسته‌ای زیرزمینی ایران یا کره شمالی دارد.

به ادعای این مقامات، فعالیت‌های آزمایشی بر روی این بمب همچنان ادامه دارد اما اکنون طراحان جنگی پنتاگون نگرانی‌های کمتری نسبت به دو سال پیش دارند.
http://www.tabnak.ir/fa/news/487976/%D9%BE%D9%86%D8%AA%D8%A7%DA%AF%D9%88%D9%86-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D9%85%D8%A8-%D8%B3%D9%86%DA%AF%D8%B1-%D8%B4%DA%A9%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%DA%A9%D8%B1%D8%AF

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 ناتو برای پاسخ به تهدیدها نیروی جنگی جدیدی تشکیل می دهد

 

در بحبوحه افزایش فعالیتهای نظامی بیشتر کشورهای شرق اروپا، ناتو تصمیم گرفته تا یک نیروی جنگی جدیدی را برای پاسخ فوری به تهدیدها تشکیل دهد.
این نیروی ضربت با آمادگی بسیار زیاد شامل پنج هزار نیرو از فرانسه، آلمان، ایتالیا، لهستان و اسپانیا خواهد بود. این نیروها قابلیت انجام اقدامات دریایی، عملیاتهای ویژه با یگان های هوایی را دارا است.
ناتو در بیانیه ای در وب سایت خود عنوان کرد، وزرای دفاع ناتو تصمیم گرفته اند یک قوای فوق آماده در بحبوحه تغییرات در فضای امنیتی شرق و جنوب مرزهای ناتو تشکیل دهد.
پیش از این شماری از مقامات ارشد ناتو اعلام کرده بودند که این ائتلاف باید برای پاسخ دادن فوری به برخی از تهدیدهای پیش رو علیه کشورهای عضو آمادگی بیشتری داشته باشد که به نظر می رسد تشکیل این قوای جدید بخشی از تلاش ناتو برای بهبود آمادگی خود است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

روسيه يک موشک رهگير را آزمايش کرد

 

کیریل ماکاروف معاون فرمانده دفاع هوایی روسیه روز شنبه اعلام کرد وزارت دفاع این کشور یک موشک دور برد متعلق به سامانه ضد موشک های بالستیک اس 400 آزمایش کرده است.
ماکاروف همچنین گفت:« این موشک رهگیر با موفقیت پرتاب شد و به یک هدف شبیه سازی شده اصابت کرد. او افزود خط سیر این موشک کمتر از 400 کیلومتر بود زیرا منطقه آموزشی اختصاص یافته برای این آزمایش به اندازه کافی بزرگ نبود.
این ژنرال روسی همچنین گفت:« زمانی که ارتش یک موشک جدید آزمایش شده را دریافت می کند خط سیر حرکت آن به بیش از 400 کیلومتر خواهد رسید.»

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 فروش تجهیزات آمریکایی به هند و رقابت برای ساخت ناو هواپیمابر در شرق آسیا

 

یک نشریه ژاپنی  در گزارشی نوشت: در حالی که چینی ها سرگرم طراحی و ساخت ناوهای هواپیمابر بومی هستند، آمریکا احتمالا فناوری پیشرفته برای سکوی پرتاب روی عرشه ناو هواپیمابر به هند خواهد فروخت.
نشریه ژاپنی «دیپلمات» نوشت: هند اینک دو ناو هواپیمابر به نام های «ویرات» و «ویکرامادیتیا» دارد. هندی ها ناو نخست را از انگلیس و ناو دوم را از روسیه خریده اند.
اما اکنون هندوستان سرگرم ساخت ناو هواپیمابر بومی با نام «ویکرانت» است. این ناو، 40 هزار تن وزن خواهد داشت و انتظار می رود تا سال 2017 میلادی به بهره برداری برسد. یک ناو هواپیمابر دیگر از همین گونه تا پیش از سال 2030 ساخته خواهد شد.
ناوهای هندی اکنون از سکوهای «استوبار» برای برخاستن هواپیما استفاده می کنند. این فناوری فقط در روسیه، چین و هند کاربرد دارد. اما انتظار می رود دهلی نو علاقمند به استفاده از سامانه های «کاتوبار» - سامانه پرتاب هواپیمای الکترومگنتیک - برای ناوهای جدید باشد و آن را از آمریکا بخرد.
سامانه الکترومگنتیک، فشار کمتری به بدنه هواپیما وارد می آورد.

حجم کمتر، نیاز کمتر به نیروی انسانی، اثر حرارتی کمتر و امکان پرتاب پهپادها از روی عرشه، از جمله برتری های سامانه پرتاب الکترومگنتیک نسبت به سکوهای سنتی است.
اگرچه این سامانه هزینه بیشتری خواهد داشت، اما امکان بهره برداری از انواع هواپیماها و بالگردها روی عرشه را برای هند فراهم خواهد کرد.
آمریکا و هندوستان پیشاپیش برای همکاری در ساخت سلاح نظامی، کارگروهی مشترک تشکیل داده اند.
چینی ها نیز چهار ناو هواپیمابر بومی را در دست ساخت دارند و انتظار می رود نخستین ناوشان در سال جاری میلادی به آب بیاندازند.
چین نخستین ناو هواپیمابر خود را از اوکراین خرید و در سال 2012 میلادی به آب انداخت.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
 

یک فروند زیردریایی هسته ای روسیه صبح امروز در یکی از استانهای شمالی این کشور دچار حریق شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از مترو،  صبح امروز یک زیردریایی هسته ای در استان شمالی آرخانگلسک روسیه آتش گرفت. رئیس شرکت کشتی سازی "زیویودوچکا" تاکنون درباره جزئیات این حادثه گزارشی ارائه نکرده است. همچنین آمار تلفات این حادثه مشخص نیست.

از سوی دیگر، خبرگزاری روسی اینترفاکس اعلام کرد زیردریایی اوایل صبح امروز در حوض خشک کشتی سازی آتش گرفته و خالی از هرگونه سوخت هسته ای بوده است. این منبع علت احتراق را جوشکاری عایق زیردریایی اعلام کرد.

به دنبال وقوع آتش سوزی، رآکتور هسته ای زیردریایی مدتی کاملا خاموش شد. نیروی دریایی روسیه از ماه گذشته برنامه 5 ساله ای را برای به‌روزرسانی 10 زیردریایی هسته ای آغاز کرده است.

 

http://www.tabnak.ir/fa/news/489215/%D8%B2%DB%8C%D8%B1%D8%AF%D8%B1%DB%8C%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%87%D8%B3%D8%AA%D9%87%E2%80%8C%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D9%88%D8%B3%DB%8C%D9%87-%D8%AF%DA%86%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B1%DB%8C%D9%82-%D8%B4%D8%AF

 

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 آمریکا با فروش سلاح به ارزش یک میلیارد دلار به پاکستان موافقت کرد

 

وزارت امور خارجه آمریکا روز گذشته درخواست پاکستان را برای خرید بالگردهای نظامی، موشک و چند نوع تجهیزات نظامی دیگر را به ارزش یک میلیارد دلار تصویب کرد.
 وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده است که پاکستان درخواست خرید 15 فروند بالگرد نظامی از نوع AH-1Z Viper، یک هزار قبضه موشک Hellfire و یک سری تجهیزات ارتباطی و مخابراتی را در مجموع به ارزش نزدیک به یک میلیارد دلار از آمریکا مطرح کرده بود که این درخواست به اطلاع کنگره آمریکا رسید و کنگره نیز با آن موافقت کرد.
براساس این گزارش، پاکستان این سلاح ها و تجهیزات نظامی را برای مبارزه با گروه های تروریستی و شبه نظامی در داخل این کشور نیاز دارد.
همزمان شدن اعلام موافقت آمریکا برای فروش سلاح به پاکستان با درخواست عربستان سعودی از این کشور برای مشارکت در ائتلاف حمله به یمن، تفسیرهای مختلفی از موافقت آمریکا برای فروش سلاح به پاکستان وجود داشته باشد.
روز گذشته، خانم ماری هارف سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با نشان دادن چراغ سبز به پاکستان برای پیوستن به ائتلاف حمله به یمن به رهبری عربستان سعودی، گفت که مشارکت پاکستان در این ائتلافی، تاثیر منفی بر مبارزه پاکستان با گروه های شبه نظامی و تروریستی در داخل این کشور نخواهد گذاشت.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 ناوشکن غول پیکر ژاپن و زورآزمایی این کشور با چین

 

ناوشکن های جدید و غول پیکر ایزومو که بیشتر به ناوهای هواپیمابر شباهت دارند، احتمالا نقش پایگاه های هوایی شناور را برای جنگنده های ژاپنی و با هدفِ رهگیری جنگنده های چینی ایفا خواهند کرد.
مجله بریتانیاییِ « ویک» (The Week) نوشت: ژاپن دو هفته پیش بزرگترین ناو خود از زمان جنگ جهانی دوم را به آب انداخت. کشتی ایزومو (JS Izumo) یک ناو رادارگریز است و توکیو آن را «ناوشکن بالگردبر» می نامد. هرچند ویژگی های این ناو، فراتر از یک ناوشکن است؛ زیرا ناوشکن ها 240 متر طول و 24 هزار تن وزن ندارند. همچنین ناوشکن ها باندی به درازای کلِ کشتی، تسمه های نگهدارنده هواپیما و ظرفیت حمل 14 بالگرد را ندارند.
در واقع، ایزمو را باید یک «ناو هواپیمابر» دانست؛ هرچند ژاپنی ها استفاده از واژه ناوشکن بالگردبر را ترجیح می دهند.
ژاپنی ها در آغاز جنگ جهانی دوم، بزرگترین ناوگانِ ناوهای هواپیمابر جهان را در اختیار داشتند. در پایان جنگ، بیشتر ناوهای ژاپنی کف اقیانوس بودند و توکیو متعهد شد که هرگز دیگر سلاح های سنگین نسازد.
امروز هم ژاپنی ها تاکید می کنند که ماموریت این ناو جدید، شکار زیردریایی ها و ربودن مین های دریایی با کمک بالگردها است. اما آنچه چین را نگران می کند، این است که همین ناو، توانایی حمل هشت یا 9 جنگنده های F-35B را هم خواهد داشت.
نکته دیگر این است که دومین ناو از کلاس ایزومو، تا سال 2017 به بهره برداری خواهد رسید. البته این اقدام ژاپن، توجیه پذیر است. جنگنده های ژاپنی تنها در یک سال، بیش از 400 بار ناچار به پرواز رهگیری علیه جنگنده های چینی هستند که وارد آسمان جزایر مورد اختلاف دو کشور می شوند. شمار پایگاه های نظامی ژاپن بسیار محدود است و داشتن ناوهای هواپیمابر به این کشور کمک می کند که از آنها بجای پایگاه هوایی شناور، استفاده کند.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 رسانه های کره جنوبی مدعی انجام آزمایش موشکی توسط کره شمالی شدند

 

رسانه های کره جنوبی روز پنج شنبه گزارش دادند که کره شمالی در روزهای اخیر دو موشک کوتاه برد را آزمایش و به اهداف تعیین شده در دریا شلیک کرده است.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه بر اساس گزارش ها، این آزمایش موشکی کره شمالی پیش از سفر اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا به ژاپن انجام شده است.
رسانه های کره جنوبی نیز با انتشار این خبر، گزارش دادند که کره شمالی دو موشک زمین به هوا را از استان پیون گان شلیک کرده است.
اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا اخیراً وارد ژاپن شده و قرار است روز جاری نیز در سفر به کره جنوبی با مقامات این کشور دیدار و گفت وگو کند.
به نظر می رسد این آزمایش موشکی کره شمالی واکنشی به سفر وزیر دفاع آمریکا به آسیا بوده است.
چندی پیش ویلیام گورتنی یکی از مقامات نظامی آمریکا اعلام کرده بود که کره شمالی ممکن است توانایی قرار دادن کلاهک هسته ای را بر روی موشک های دوربرد که بتواند به خاک آمریکا برسد، داشته باشد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

فروش نسل جدید موشکهای آمریکا به مصر
 

مصر با انعقاد قراردادی 57 میلیون دلاری به جدیدترین نسل موشکهای هوا به زمین آمریکا مجهز می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از العربیه؛ وزارت دفاع آمریکا از فروش موشکهای هوا به زمین به مصر، به ارزش 57 میلیون دلار خبر داد. این دومین معامله  بزرگ آمریکا پس از قرارداد تسلیحاتی یک میلیارد دلاری با پاکستان است که هفته گذشته منعقد شد.

این موشکها از نوع "هل فایر R-365 " است که از قابلیتهایی نظیر وزن کم، هدایت لیزری به وسیله بالگردهای بدون سرنشین یا پهپاد و پرتاب از دریا و سکوهای زمینی بهره می‌برد. این نخستین قرارداد فروش نسل جدید موشکهای  "هل فایر R-365 "  آمریکا به مصر است

وزارت دفاع آمریکا روز دوشنبه نیز از فروش 15 بالگرد جنگنده Bell AH-1Z Viper، 32 موتور بالگرد و یک هزار موشک "هل فایر" به ارزش 952 میلیارد دلار به پاکستان خبر داد.
http://www.tabnak.ir/fa/news/489756/%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%86%D8%B3%D9%84-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D9%88%D8%B4%DA%A9%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%B5%D8%B1

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.