mostafa2426

موشک Scarp, R-36 , ss-9

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[quote]طبق دو مواقتنامه(فضای خارجی و سالت2) بکارگیری فوبس ممنوع شده.

موشکهایی که از این سیستم استفاده می کردند»
همین آر36
جی ار -1 که به دلیل مشکلات انجین لغوشد.
آر-46 که اون هم لغوشد.

سیستمهای ضدبالستیک مثه جنگ ستارگان آمریکا سابقه ای خیلی قدیمی دارند. روسها برای عقب نموندن از سیستمهای ضدبالستیک آمریکا این سیستم رو ارائه کردند تا احتمال کشف و نابودی کلاهکهای هسته ای خود را به حداقل برسونند.

تا اونجا که من خوندم این سیستمها کلا در میانه دهه 80 و دوران گورباچف کنارگذاشته شدند. خود من فکر می کنم دلایل فنی داشته ولی این فقط یه نظر شخصی است.

در ضمن دوستان توجه کنند که همچین سیستمهای خیلی خطرناکتر از اون هستند که به نظر می آیند و کوچکترین اشتباه نرم افزاری یا یه فالت در مدارهایشون ممکنه تمام کره زمین رو پودر کنه. کلاهکی که در ارتفاع خیلی پایین شلیک میشه و جلوگیری از اون خیلی مشکله اگر با کمترین نقص فنی شلیک بشه جایی برای عذرخواهی نمی گذاره.

به هرحال سیستم ابتکاری جالبیه و شایدبعدها نسلهای دیگری از اون رو شاهد باشیم.[/quote]

با توجه به ميزان ريسك بالاي اين سيستم
هيچ كشوري الان برنامه اي براي سلاحهاي غير متعارف با اين روش نداره
انصافا" از اين خطرناكتر و احمقانه تر سلاح ممكن نيست
اميدوارم ايران هم نخواد از اين روشها استفاده كنه
كه زمينه خيلي چيزها رو باز مي كنه
مهمترين اون توجيه يك سپر دفاع موشكي هست كه همه دنيا رو عليه ما متحد مي كنه

با آزمايشي كه روي موشك كاوش-2 همين چند روز پيش صورت گرفت اين كار ممكنه
فقط اشكال روش اينه كه خيلي دقت نداره
و به همين دليل با سلاح اتمي كه دقتش خيلي مهمه نيست استفاده ميشه
:mrgreen: :lol: icon_eek :oops:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]درسته بمباران مداری رو آمریکا و روسیه ظاهرا کنار گذاشتند اما این روش بهترین جایگزین برای موشکهای قاره پیما هست. بجای ساخت موشکی بزرگ با وزن 180 تن میایم و یه موشک با وزن 30 تن میسازیم تا بمب رو در مدار قرار دهد و این بمب مثل ماهواره دور زمین میگرده تا به هدف برسه و بعد با سرعت زاویه ای خیلی زیاد به سمت سقوط میکنه.[/quote]

اين روش براي ايران ممكنه قابل اجرا باشه ولي بهتره كه روش فكر نكنيم
حتي اين روش براي صلاحهاي متعارف خيلي خطرناكه
چون ممكنه يك عمليات خود ساخته تروريستي انجام بدن و بندازن گردن ايران و بعد هم يك حمله برق آساي حتي هسته اي!!!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]درسته بمباران مداری رو آمریکا و روسیه ظاهرا کنار گذاشتند اما این روش بهترین جایگزین برای موشکهای قاره پیما هست. بجای ساخت موشکی بزرگ با وزن 180 تن میایم و یه موشک با وزن 30 تن میسازیم تا بمب رو در مدار قرار دهد و این بمب مثل ماهواره دور زمین میگرده تا به هدف برسه و بعد با سرعت زاویه ای خیلی زیاد به سمت سقوط میکنه.[/quote]

اين روش براي ايران ممكنه قابل اجرا باشه ولي بهتره كه روش فكر نكنيم
حتي اين روش براي صلاحهاي متعارف خيلي خطرناكه
چون ممكنه يك عمليات خود ساخته تروريستي انجام بدن و بندازن گردن ايران و بعد هم يك حمله برق آساي حتي هسته اي!!!![/quote]
اگر قرار باشه ایران اینکار رو بکنه در زمان جنگ برای ایجاد بازدارندگی میکنه شیوه قرار دادن بمب مثل ماهواره در مدار زمین شیوه بسیار محاسباتی پیچیده و دقیقی میخواد چون مسیر حرکت هم فرکتال ونامشخص هستش به این ساده گی ها نه میشه شناسایش کرد نه میشه زدش . اگر قرار باشه در دوران صلح اینکار بشه که نمیشه و احتمالا در مدارات بسیار خلوت مثل جئو باید صورت بگیره لازم نیست ایران اعلام کنه میتونه کاملا مخفی باشه.

اما آمریکا برنامه ای داره به اسم مشت محکم جهانی که با یک سری فضا پیماها مثل همون سری های آخر ایکس که تاپیک زدم البته با ظاهری متفات دارای قابلیت های مانوری هم در مدار هم در جو پایینی برای بمباران اتمی طراحی کرده به اسم بلک سویفت که وقتی به مدار بالا پرتاب میشن و با سرعت بسیار زیاد به سمت شما میان قابل شناسایی نیستند و یکدفعه از مدار روی هدف وارد و عمل بمب ریزی رو انجام میدن . که نیازی به موشکهای هوا به هوا رادار و ... هم ندارند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
وريور جان خواهشا" فكر حمله به خاك آمريكا در حين جنگ احتمالي رو از سر بيرون كنين كه خيلي خطرناكه!!!
ببينين ما ماكزيمم كاري كه ممكنه كنيم چيه؟
اينكه كاخ سفيد و يا كنگره رو بزنيم؟

مهمترين وظيفه ما در حال حاضر اينكه بتونيم امريكا رو از جنگ نزديك پشيمون كنيم. لطفا" به فكر جنگ در خاك آمريكا نباشين كه مثل آتش بازي با سي-4 هست
خيلي خطرناكه حسن :mrgreen: :lol: icon_eek

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فعلا که این توان بواسطه موشک های کاوشگر بدست اومده . ترسی هم نداره چون مدار زمین رو دور میزنند و میتونند دوباره به مدار پایینی با چتر برگردند تا مثلا کلاهک بدون مشکل بازیابی بشه اما نیازه تا تا سیستم حفاظتی فوق العاده با توان انفجاری کمتر و وزن سبکتر داشته باشه . برای این بمب ها 1 تا 5 کیلوتن بسیار مناسب است چرا که حتی در صورت خارج شدن از مدار کشور میشه اونها رو توی اقیانوسها زیر اعماق آب منهدم کرد بدون کوچکترین خسارت و ایجاد تشعشع البته بسته به موقعیت انفجار فقط ممکنه یه خورده سونامی راه بیفته که بدک هم نیست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
قضيه پرتاب موشك براي مدارهاي پاييني جو بعيده در دستور كار باشه
البته اگه دقت كرده باشين موشك كاوش-2 هم .... مرحله اي بود كه در صحنه بازگشت كاملا" مشخص بود كه با اينكه چند ... مرحله اي هست داراي قطر بالايي نيست و بناربراين خيلي نميشه روي اون حساب كرد. با استفاده از موشك كاوشگر-1 كه بهمن پارسال پرتاب شد و يا موشكي بر پايه موتور جامد سجيل ممكنه.
با توجه به اينكه ما فاقد امكانات لازم براي هدايت نهايي هستيم بعيده روي اون مانور كنيم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]ا توجه به اينكه ما فاقد امكانات لازم براي هدايت نهايي هستيم بعيده روي اون مانور كنيم.[/quote]
حمید جان هدایت در مدار اتفاقا خیلی ساده تر از هدایت و ناوربری موشکهای بالیستیک است . فقط دقت بالایی برای قرار گرفتن در مدار و تعیین دقیق سرعت و مسیر حرکت کلاهک احتیاج است . چون مثل ماهواره اون رو توی مدار قرار میدیم بعد از پرتاب با سرعت کاملا مشخصی مدار کره زمین رو مرتبا دور میزنه که اگر یک سری محاسبات دقیق انجام بشه به احتمال زیاد میشه کلاهک رو به مرکز شهر ها یا پادگانهای نظامی دشمن زد دقت داشته باشید که وقتی فضاپیماهای شناسایی مثل کاسینی 30 سال پیش به فضا پرتاب شدند هیچ سیستم هدایتی همزمانی نبود فقط با محاسبات قبل از پرواز صورت میگرفت تا حدی که به دقت در مدار تمامی سیارات قرار گرفت . این یکی که خیلی از اون ساده تر و امکانپذیر تره . البته برای زدن اسراییل و کلیه اروپا در صورت جنگ همین الان این امکان وجود داره اما برای آمریکا یکم امکان خطا وجود داره اما بازهم براحتی امکانپذیره .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]ا توجه به اينكه ما فاقد امكانات لازم براي هدايت نهايي هستيم بعيده روي اون مانور كنيم.[/quote]
حمید جان هدایت در مدار اتفاقا خیلی ساده تر از هدایت و ناوربری موشکهای بالیستیک است . فقط دقت بالایی برای قرار گرفتن در مدار و تعیین دقیق سرعت و مسیر حرکت کلاهک احتیاج است . چون مثل ماهواره اون رو توی مدار قرار میدیم بعد از پرتاب با سرعت کاملا مشخصی مدار کره زمین رو مرتبا دور میزنه که اگر یک سری محاسبات دقیق انجام بشه به احتمال زیاد میشه کلاهک رو به مرکز شهر ها یا پادگانهای نظامی دشمن زد دقت داشته باشید که وقتی فضاپیماهای شناسایی مثل کاسینی 30 سال پیش به فضا پرتاب شدند هیچ سیستم هدایتی همزمانی نبود فقط با محاسبات قبل از پرواز صورت میگرفت تا حدی که به دقت در مدار تمامی سیارات قرار گرفت . این یکی که خیلی از اون ساده تر و امکانپذیر تره . البته برای زدن اسراییل و کلیه اروپا در صورت جنگ همین الان این امکان وجود داره اما برای آمریکا یکم امکان خطا وجود داره اما بازهم براحتی امکانپذیره .[/quote]

در اين مورد عواملي كه در جو بر روي يك موشك باليستيك موثر هستند و در ابتداي اين نوع شليك تاثيري نداره بحثي نيست اما مشكل اينجاست كه بالاخره اين سلاح هم بايد ري اينتري داره و در اونجا يه كم موضوع عوض ميشه و ممكنه به جاي اينكه اسراييل رو بزني قاهره رو بدي هوا :mrgreen: :lol: icon_eek
شوخي كردم ولي به غير از انتقال اوليه فاز ري اينتري هم خيلي حساس و جدي است

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اقا اگه قراره جنگ بشه من برم یه 100 تا نون با 100 تا کنسرو ماهی بخرم.

خارج از شوخی
من معتقدم هر تکنولوژی منطقی رو باید به دست بیاریم. ولی استفاده از هر تکنولوژی منوط به اینه که شرایط چی باشه؟

لازم باشه بمب شیمیایی رو هم تجویز می کنم.

این جور اسباب بازی ها رو هم می تونیم بسازیم ولی با کلاهکهای تقلبی واسه گول زدن و گیج کردن سیستمهای دفاعی دشمن. حالا هر دشمنی که باشه.

فقط نمی فهمم چرا بعضی از دوستان اصرار دارند که آمریکا را بذارند جای این دشمن. مگه دور وبرمون کم دشمن داریم؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]فقط نمی فهمم چرا بعضی از دوستان اصرار دارند که آمریکا را بذارند جای این دشمن. مگه دور وبرمون کم دشمن داریم؟[/quote]
چون امریکا دشمنی در خارج از دسترس ماست نمیشه که یه نفر بیاد بزنه و در بره باید یه سنگ بلند کرد محکم زد تو سرش اما چون این امریکا یکمی خیلی دوره باید اگر ورداری کرد یدونه بمب از طریق مدار لئو زد تو سرش :oops:
[quote]این جور اسباب بازی ها رو هم می تونیم بسازیم ولی با کلاهکهای تقلبی واسه گول زدن و گیج کردن سیستمهای دفاعی دشمن. حالا هر دشمنی که باشه.[/quote]
این ایده خوبیه فقط یکمی گرون در میاد مثلا میشه با یک موشک که توان حمل بیشتری هم داره تعداد زیادی کلاهک برد روی سر دشمن بعد همزمان موشک هم برای زدن دقیق شلیک کرد تا سیستم هدف گیری رادار دشمناز کار بیفته . روی اسراییل خوب جواب میده.
[quote]اقا اگه قراره جنگ بشه من برم یه 100 تا نون با 100 تا کنسرو ماهی بخرم.[/quote]
نه تور خدا نری بازار حتی اگر جنگ هم شد نرو چون جنسها سریع گرون میشه فکر کنم تن ماهی میشه دونه ای 10 هزار تومن .نون هم دونه هزار تومن . من نمیدونم چرا بعضی از این بازاری ها همیشه موقع نیاز بجای کمک مردم رو میخورند .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عزیز جان این همون دشمن اصلیه که من همیشه ازش اسم می برم.
ما مردم ایران دشمنی غیراز خودمون نداریم اگر با دقت بنگریم.
اگر خودمون تیشه به ریشه خودمون نزنیم هیچ کسی نمی تونه. چه اینور دنیا چه اونور....

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
البته رضا جان فکر کردم منظور شما از دشمنی بود که بشه با این سیستم زدش ولی این دشمن که شما گفتی آدم فقط به فکر خودزنی می افته که با بمب اتم هم جواب نمیده چون بعضی تفکرهای غلط ما باقی خواهد ماند و ریشه ما را خواهد سوزاند اگر ...

البت از مدار لئو انحراف کشیده شدیم امیدوارم این شیوه بمباران اینطوری نباشه که انحراف به چپ اینقدر زیادی داشته باشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.