hightech

Titan Rain

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

- Titan Rain
از سال 2003 وزارت دفاع آمریکا متوجه یک سری حملات منظم به کامپیوترهای خود شد که این حملات ردپایی از کشور چین داشت اما هیچگاه آمریکا نتوانست بطور قطع ثابت کند این حملات کار ارتش چین بود
در سال 2005 یکی از مهندسان موسسه ای امنیتی در آمریکا (SANS) اظهار کرد این حملات بسیار شبیه حملات چینیها به بعضی مراکز اطلاعاتی است
مهمترین موسساتی که اطلاعات آنها مورد دستبرد قرار گرفت عبارت بودند از:
Lockheed Martin
Sandia National Laboratories
Redstone Arsena
NASA


- Moonlight Maze
در سال 1999 حملات شدیدی بر علیه سیستمهای حساس پنتاگوم بوقوع پیوست که گمان میرفت توسط MainFrameها انجام شده باشد
طی این حملات اطلاعات بسیار زیادی به سرقت رفت
این اطلاعات شامل کدهای ناوبری و اطلاعات سیستمهای هدایت موشک بود اما در حقیقت مشخص نشد که دقیقا چه اطلاعاتی به سرقت رفت
در این مورد هم منبع حمله 100% مشخص نشد اما مضنون اصلی حملات روسیه بود

منبع: WikiPedia
ترجمه: خودم :oops:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دستت درد نکنه مطلب هر چند کوتاه اما جالب بود!!

راستی MainFrame این یعنی چی؟؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خواهش میکنم azarakhsh عزیز
MainFrame یا کامپیوتر بزرگ کامپیوترهایی با قابلیت پردازشی فوق العاده بالا که بیشتر کاربرد نظامی دارن
تکنولوژی پیچیده ای دارن و فقط در اختیار چند کشور هست
البته ایران با وجود تحریمهای شدید تعدادی از اینها رو در اختیار داره
چون داشتن این تجهیزات برای هر کشوری امتیاز فوق العاده ای محسوب میشه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مین فریم ها کامپیوترهایی هستند با قدرت پردازش خیلی بالا که اغلب تعداد زیادی ترمینال بهشون متصل هست.
تا اونجا که من می دونم برای پردازش مقدار زیادی از اطلاعات به درد می خوره مثه ارسال قبض آب و برق و تلفن و...
بازهم تا اونجا که من می دونم نیروی هوایی در زمان حکومت شاه از اینها خریده بودند و تمام سیستمهای انبارداری قطعات هواپیماها در داخل حافظه اینها بوده اند. ازش استفاده می شه یا نه رو نمی دونم ولی فکر کنم جواب مثبت باشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
الان که دیگه اون قدیمی هاش در حد پنتیوم4 هم جوا ب نمیده . من یه زمانی توی خونه یکی بطور موقت برای رندر انیمیشن ساختم البته ما بهش میگیم رندر فارم .
این کامپیوتر ها تشکیل شده از تعداد زیادی کیس خالی هستند یا بعبارتی یک کیس بزرگ(رک) با تعداد زیادی کامپیوتر معمولی که به هم شبکه هستند و یک کار بین اونها تقسیم میشه تا همزمان انجام بشه . که سرعت پردازش داده ها بسیار بالاتر خواهد رفت و به ازای هر هر نود سرعت اولیه به همون مقدار افزایش پیدا میکنه.
در کل سوای تبلیغاتی که در مورداین سیستمها میشه ساختن اونها کار بسیار ساده است فقط زمانی کار پیچیده خواهدشد که بخوای برای افزایش سرعت اتصالات رو بجای کابل شبکه فیبر نوری بزاری که تجهیزات منحصر به فردی میخواد. اما ساختن نرم افزار هایی که کار رو بین این سیستمها تقسیم کنه و محاسبات رو کنار هم بزاره خیلی پیچیده است که به نرم افزار مربوطه بر میگرده مثلا نرم افزار هواشناسی باشه یا محاسبات میدان های مغناطیسی یا مثلا در حالت خیلی پیچیده فرمول بندی حرکات ذرات زیر اتمی که هیچ ابرکامپیوتری تا کنون چنین توانی نداره که بتونه با سرعت این کار رو بکنه .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
گاهی وقتها هم کاسه کوزه ها رو سر روس و چین شکستن بدک نیست. این باعث میشه یه جورائی خودشونو طلب کار بدونن و در جوابشون اونها هم کارایی بکنن.
سیستمهای نظامی امریکا اصلا متصل به شبکه جهانی نیست و اطلاعات محرمانه فقط در سیستمی شبیه اینترنت متصل هست که فقط افراد خاص مجاز به دسترسی هستند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در مورد مين فريم دوستان نظراتي دادند اما اگر بخواهيم در مورد مين فريم بگيم برميگرده به او زمانهايي كه كامپيوترهاي پي سي (پرسنال كامپيوتر= كامپيوترهاي شخصي و خانگي )‌پا به عرصه وجود نگذاشته بودند . و تنها كامپيوترهايي كه وجود داشتند همين مين ها بودند. اين كامپيوترها از نظر حجم داراي انداره و ابعاد بزرگي بودند . يك دستگاه از اين رايانه ها سطح وسيعي را اشغال ميكردند . البته اين انداره بزرگ مربوط به تكنولوزي آن زمان بود يعني الكترونيك در آن دوره از لامپهاي خلا استفاده ميكرد يا نيمه هادي ها تازه پا به عرصه وجود گذاشته بودند . و بدين لحاظ برد و كارت هاي كامپيوتري ابعاد بزرگي را اشغال ميكردند. كلمه مين يعني اصلي . در مين فريم هاي يك دستگاه اصلي وچود داردكه تعداد زيادي استيشن يا كاربر ( در حدود 100 ايستگاه و بيش از آن ) به آن متصل هستند . ابزارهاي ورود و خروج اطلاعات متصل به سيستم بودند و محدود به ابزارهاي خاصي بود . كارتهاي كاغذي كه به آن كارت پاچ ميگفتند . برنامه نويسان برنامه هاي خود را توسط دستگاههاي پانج بر روي آنها درج ميكردند و كارت خوانها اطلاعات آنرا به سيستم ميدادند . نوارهاي مغناطيسي كه چيزي شبيه نوارهاي صدا و سيما بود و اغلب براي بك آپ از آنها استفاده ميشد و در نهايت هم ديسكت هاي معناطيسي كه ابعاد آنها در حد يك موزاييك بود . كاربران براي ورود و خروج اطلاعات بايد با سوپروايزر هماهنگ ميكردند تا براي آنها اطلاعات مورد نظرشان را دانلود و آپلود كنند . اين سيستم هاي رايانه اي يا غولهاي آنرمان براي خود حكومتي داشتند . با پيشرفت تكنولوزي و كوچك سازي انها ميني سيستم ها پا به عرصه وجود گذاشتند كه از مين ها كوچك تر بودند و پس از آن ميكروسيستم ها متولد شدند ميكرو سيستم ها مرحون مخلوقات جديد دنياي الكترونيك يا همان مدارات مجتمع ( آي -سي = اينتگريتد سيركت ) بودند . الكترونيك كه با نردبان كامپيوتر در حال سعود عمود ي يود محصولات هر روز جديدتري به جهانيان هديه مينمود . سيستم هاي خانگي با مدارات مجتمع 8086 و كمك بردازنده هاي 8087 نسل نوي بودند كه بخدمت بشريت در آمدند .( اين رايانه ها در ايران به سالهاي 1364 وارد خانه هاي مردم شدند) پس از آن بود كه نسلهاي بعدي يكي پس از ديگري با پردازنده هاي 80286و 80386 و 80486 و در نهايت هم 80586 يا همان پنتيوم ها بوجود آ«دند پي وان و پي تو و پي تري و پي فر و و.... كه امروز همه با آن آشناييم .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
arash_kamandar
ممنون مطلب جالبی بود ولی یه چندتا کلمه قلمبه سلمبه داشت!! :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]arash_kamandar
ممنون مطلب جالبی بود ولی یه چندتا کلمه قلمبه سلمبه داشت!! :mrgreen:[/quote]
[size=24]procecing er[/size] :mrgreen: :lol: :cry:
کمی بیشتر از قلمبه
از بابت مطلب زیباتون ممنون.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.