RezaKiani

پیاده نظام آینده فرانسه

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

آژانس تدارکات وزارت دفاع فرانسه طراحی سیستم پیاده نظام آینده فرانسه را به شرکت ساژم واگذارکرده است. این سیستم که فلین FELIN (Fantassin à Équipements et Liaisons Intégrés) نام دارد بخشی از شبکه رزمی آینده نیروی زمینی فرانسه خواهد بود. این شبکه وظیفه کنترل اجزاء نبردهای هوا-زمینی در قرن بیست ویکم را برعهده خواهد داشت. فلین توانایی های سربازان را در زمینه مرگ آوری، بقا، تحرک و C4I (Command, Control, Communications, Computers, Intelligence)به نحو موثری افزایش خواهد داد.

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/1s-infantry-soldier.jpg[/img]
پیاده نظام آینده فرانسه

تاریخچه

در سال 1996 وزارت دفاع فرانسه مقاطعه ای را برای توسعه سیستمهای تکنولوژیکی مورد استفاده پیاده نظام برگزارکرد. شرکت تامسون سی اس اف(تالس فعلی) برنده این مناقصه شد و سیستم طراحی شده در سالهای 1999 و 2000 آزمایش شد. در سال 2001 وزارت دفاع تیمی از شرکتهای جیات، تالس و ساژم را برای بررسی و تعریف خصوصیات فلین تشکیل داد. وزارت دفاع قیمتها و تاریخ تحویل را تعیین کرد اما تعین خصوصیات، توانایی ها و الگوهای تکنولوژی به تیم طراح واگذارشد. در سال 2003 ساژم به عنوان بهترین پیشنهاددهنده برای توسعه فلین شناخته شد و در سال 2004 ساخت و طراحی فلین به این شرکت واگذارگردید. برآورد می شود که هر سیستم فلین قیمتی در حدود 26000 یورو داشته باشد.

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/2s-felin-system.jpg[/img]
فلین به صورت مجتمع با شبکه نبرد هوا-زمینی ارتش فرانسه کارمی کند. سرباز سمت راست درحال تبادل اطلاعات به وسیله کامپیوتر دستی خود می باشد.

برنامه ریزی سیستم آینده پیاده نظام

بنابر قراردادی که ساژم با وزارت دفاع دارد این شرکت موظف است تا 22500 دست از فلین وی 1 برای 20 هنگ پیاده نظام فرانسه تدارک ببیند. درضمن، این شرکت باید 9000 دست فلین به واحدهای زرهی، مهندسی-رزمی و توپخانه نیروی زمینی فرانسه تحویل دهد.
قراربود تا 385 پیش نمونه اولیه از فلین در شهریور امسال برای ارزیابی عملیاتی به نیروی زمینی تحویل داده شود. 3 گروهان پیاده باید در چندین مانور این نمونه های اولیه را بکارگیرند. احتمالا، این مانورها تا 6 ماه به طول خواهند انجامید. تحویل این سیستمها از سال 2008 آغاز خواهند شد و بر اساس برنامه ریزی وزارت دفاع دو سوم از هنگهای پیاده نظام نیروی زمینی به این سیستمها مجهز خواهند شد. برآورد می شود که تا سال 2010 تمام سربازان نیروی زمینی فرانسه به فلین وی 1 مجهز خواهند شد. قرار است که تولید مدل وی2 از سال 2015 آغازشود.

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/7s-infantry-soldiers.jpg[/img]
بر طبق برآوردها تمام سربازان پیاده نظام فرانسه تا سال 2010 به سیستم فلین وی 1 مجهز خواهند شد.

مشخصات فنی

وزارت دفاع حداکثر وزن سیستم فلین را 25 کیلوگرم تعریف کرده است. براین اساس یک سیستم فلین باید شامل سلاح ها، مهمات، 24 ساعت انرژی، غذا و آب باشد. سیستم فلین 5 ترکیب گوناگون برای سطوح مختلف فرماندهی را دربرمی گیرد. فلین دارای یک کامپیوتر دستی، یک رادیو برای انتقال صدا و اطلاعات، لباس جدید ضدگلوله و کلاهخود است.

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/3s-sniper.jpg[/img]
سیستم فلین شامل، رادیو، کامپیوتر دستی، لباسها و کلاهخودی جدید است.

کلاهخود

کلاهخود جدید طراحی شده برای فلین می تواند در برابر پرتابه ها حفاظت لازم را تامین کند. این کلاهخود سیستمهای دید الکترونیکی برروی خود دارند. هر سیستم الکترواپتیک شامل دو نمایشگر دیجیتالی به مساحت 3 سانتیمتر مربع می باشد. بر روی پیشانی بند کلاهخود میکروفنی نصب شده است که می تواند در اثر لرزشهای جمجمه سرباز صحبتهای او را دریافت کند. با این روش و به همراه یک بلندگوی لرزشی، سرباز می تواند حتی در شرایط پرسروصدای میدان نبرد به خوبی با دیگر همقطارانش ارتباط برقرارکند.

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/5s-felin-helmet.jpg[/img]
کلاهخود فلین به یک دوربین با زاویه باز برای دید در روز یا شب و یک میکروفن مجهز است.

تسلیحات فلین

سلاح های سیستم فلین عبارت اند از: یک قبضه تفنگ هجومی "فاماس اف 1" با گلوله های کالیبر 5.56 میلیمتری، یک قبضه تفنگ تک تیرانداز" اف آر- اف2" ساخت شرکت جیات با کالیبر 7.62 میلیمتر و یک مسلسل سبک "مینیمی" کالیبر 5.56. تمامی این سلاح ها را می توان به دستگاه های نشانه روی در روز یا شب مجهزکرد.
سرباز از یک دستگاه نشانه روی تقویت کننده تصویر مانند "کلارا" ساخت ساژم استفاده می کند و فرماندهان به دستگاه مادون قرمز مجهز خواهند شد. دستگاه های نشانه روی به یک سیستم ارتباطی همزمان متصل هستند به گونه ای که تصویری که یک سرباز می تواند از درون دستگاه نشانه روی خود ببیند را می توان در نمایشگرهای دیگر سربازان یا فرماندهان به نمایش گذاشت.
تفنگ هجومی فاماس به یک دستگاه ویدئویی مجتمع با سیستم فلین مجهز شده است. این دوربین ویدئویی به سرباز اجازه می دهد که بدون این که سرخود را از سنگر بالا بگیرد دشمن را در دید داشته باشد. کلیدی بر روی قنداق تنفگ نصب شده است که سرباز با فشردن آن بدون اینکه لازم باشد تفنگ را از موقعیت شلیک پایین آورد می تواند دیگر سیستمهای تفنگ مانند سیستم کمک به هدفگیری را فعال کند.
دوربین دوچشمی چندکاره "جیم ام آر" ساخت ساژم برای سیستم فلین انتخاب شده است. این دوربین به تجهیزات دید در شب، فاصله یاب لیزری و یک جهتنمای مغناطیسی مجهز شده است.

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/6s-multifunction-binoculars.jpg[/img]
دوربین چندمنظوره ساژم جیم ام آر.

سیستمهای ارتباطی

هر سرباز دارای یک بیسیم مجهز به جی پی اس می باشد. شبکه اطلاعاتی پیاده نظام می تواند صدا و اطلاعات یک سرباز را به دیگر سربازان یا فرمانده میدان منتقل کند. در درون خودروی فرماندهی یک سیستم هدایت میدان "سیتل" وجود دارد. سیتل توسط ساژم ساخته شده است و قرار است که بر روی تمام خودروهای نیروی زمینی فرانسه نصب شود.

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/4s-soldiers.jpg[/img]
فلین توانایی های رزمی و ارتباطی سربازان را افزایش می دهد.

منبع:مجله جنگ افزار
مترجم:رضاکیانی موحد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این هم یه عکس که فکر کنم حدود همون سالهای 2000 یا 2001 بود که از اینترنت گرفتم این تاپیک شما یکدفعه منو یاد این عکسها انداخت امیدوارم با موضوع متناسب باشد.

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/FR_Felin.jpg[/img]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مطلب جالبی بود!
کسی از دوستان طرحی چیزی نداره که ما هم یه لباس در حد این یا مثل مال ایتالیایی ها برای خودمون طراحی کنیم؟ فکر می کنم جنگ های آینده همش به تکنولوژی بند باشه!!

به نظر من تا از قافله عقب نیافتادیم باید یه فکری کرد!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آذرخش جان این لباسها و تجهیزات به سربازان قدرت زیادی میده اما تا عملی شدن کامل هنوز خیلی راه دارند و خیلی هم گران تمام میشن . امکاناتی نظیر دیدن پشت دیوارها و سنگرها شنیدن صداهای دور دست در حالت شناسایی امکانات دیدن از زاویه افراد همگروه کلا اگر بازی ghost recon رو دیده باشید قسمتی از این تجهیزات توی اون نمایش داده شده .

ولی من با این تجهیزات کلا مخالفم یجورایی دست پا گیر هستند که سربازها رو به خودشون وابسته میکنند مسئله تامین انرژی تجهیزات در عملیات طولانی مسئله وزن اظافه و ... که خودتون میدونید بعلاوه که تنبلی نفرات رو در بلند مدت در بر میگیره تازه بیشتر حواس آدم رو نسبت به محیط به خودشون جلب میکنند و گاهی مضر هم واقع میشوند شاید برای نیرو مخصوص بطور سطحی مناسب باشند.
بهتره یک روبات کاملا جنگی طراحی بشه تا آدم این ها رو به خودش متصل کنه مثلا این تجهیات روی اون نصب باشه و از طرف ما به جنگ نیمه هوشمند با دشمن بره.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
25 کیلو :oops: با این همه زلم زیمبو چجوری میخوان بجنگن حالا از اون بگذریم پدر نیرو در میاد . :?
بنظرم تو مناطق شهری و دشت این تجهیزات مناسب باشه اما این تجهیزات با این وزن بدرد عملیات تو مناطق کوهستانی نمیخوره دوستانی که کوهنوردی میکنن میدونن من چی میگم .
به هر حال اگه وزنش نصف بشه کلی بهتر میشه اما به هر حال فرانسس دیگه همیشه به تجهیزات اهمیت میدادن .

رضا جان دستت درد نکنه عالی بود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مرسی از توجه دوستان مخصوصا عکس آقای واریور

-1- این مطلب قسمت اول یه از مطلب دنباله دار 4 قسمتی هست که به معرفی تکنولوژیهای جدید و نیازهای سربازان آینده می پردازه.

2- همونجور که واریورخان گفتند از بعضی جهات دست و پاگیراست ولی از بعضی جهات هم نه. شما فکر کن گوشه یه سنگر گیر افتادی ونیاز داری تا تصویر رو بروت رو بدون سروصدا به فرمانده ات انتقال بدی. این انتقال در سیستمهای مدرن آینده توسط دستگاه های بدون صدا انجام میشه که ایجاد اختلال یا شنود بر روی آنها تقریبا سخت یا غیرممکنه. خوب این خودش خیلی مزیته. نیس؟

3- یه بنده خدایی که تو کار لباس و اینهاس (میشه گفت تولیدی داره) بهم گفته که ایران در زمینه تولید تجهیزات انفرادی وضعیت خوب و مناسبی داره.

4- داشتن بعضی از این لوازم مثه جی پی اس واقعا لازم هست. اگر یه وقت خدانکرده گم شده باشید خودتون می فهمید چی می گم.

به هر حال...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
رضاجان حرف شما واقعا" درسته اما باید راهی وجود داشته باشه که بشه این تجهیزات رو سبک کرد مثلا" توی چین روی یجور جلیقه ضد گلوله کار میکنن که از ابریشم بافته میشه و میگن وزنش با جلیقه های الان قابل مقایسه نیست در مورد جی پی اس و یکسری از وسایل ضروری موفقم اما به جای لپ تاپ از کامپیوترهای جیبی استفاده کنن و برای تامین انژی از وسایلی که همگام راه رفتن باعث سارژ میشه استفاده کنن اینجوری حتی اگه 5 کیلو هم از وزن این تجهیزات کم بشه بازم خیلیه و تاثیر زیادی تو سرعت نیرو داره.
اما همیشه نباید یکطرفه نگاه کرد من میگم نیرو رو هم باید همیشه آماده نگه داشت جوری که موقع عملیاتهای سنگین بهش فشار نیاد باید اینقدر قدرت بدنی داشته باشه که 25 کیلو بار براش چیزی نباشه .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
گفتم قبلا اينكه تا عملياتي شدن اين تجهيزات بصورت واقعي هنوز راه زيادي است و همين الان سربازهاي آمريكايي بطور محدود استفاده ميكنند اين متعلقات بعلاوه جليقه و يه چندتا وسيله ديگه رو در نظر بگير كه فقط 10 كيلو باشند نه 25 كيلو حالا هوا باروني ميشه و تجهيزات خيس هستند متعاقبا قسمتي از اونها بواسطه رطوبت كارايي شون رو از دست ميدن حالا اين نيروها توي شرايط وخيمي گير كردن و بايد سينه خيز چند صد متر رو طي كنند اونهم توي شرايط نامساعد جوي گلي بودن زمين حالا بحث برف و سرما به كنار .

نظر شخصي من اينه كه فعلا اين گونه لباسها براي پياده نظام بيشتر محدوديت ايجاد ميكنند اما براي پليس نيرو مخصوص و عمليات ضد ترور يا گروگانگيري بسيار مناسب خواهند بود و قضيه كلا متفاوت ميشه اونجا ديگه تمام اين تجهيزات يك حسن محسوب ميشه كه خوب بحث مفصلي داره و در ادامه تاپيك هاي عالي رضاجان ميشه بهش پرداخت.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ظاهرا داریم میرسیم به سربازان جنگ ستارگان.

به هر حال این سیستم فعلا در ایران کارائی چندانی نداره. لفظ سرباز در کشورهای اروپایی با سرباز ایرانی بسیار متفاوته.
سرباز ایرانی ( که نمونش همین الان داره میره خدمت) تا بخواد اموزش ببینه دوره تمام شده ولی یه امکاناتی واقعا نیاز هست.
به نظر من واجبتر از جی پی اس داشتن وسیله ارتباطی بین سربازان و فرماندهی واجبه که فعلا میبینیم واسه یه گروهان یک بیسیم وجود داره که اگه خراب شد.......

یا دوربین چند منظوره که از ادوات لازم در جنگهای امروزی است.

( پاکت پی سی رو فعلا ولش کنین که فکر کنم همه سربازا یا اهنگ بریزن روش یا بازی بکنن :oops: )

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تجهيزات بسيار عالي و كارآمدي هستند تنها مشكلي كه وجود داره يكي وزن اين تجهيزات و دوم وضعيت هاي متفاوت آب و هوايي و سوم عملكرد اين تجهيزات در هنگام جنگ الكترونيك و از همه مهمتر نفوذ دشمن در شبكه و درآخر هم سربازاني كه توانايي لازم براي يادگيري و بكار گيري اين تجهيزات رو داشته باشند پيداكردنشون مشكل ولي اگه شدني بشه يعني يك سنگر متحرك غير قابل نفوذ كه هر سپر حفاظتي رو ميشكنه و عبور ميكنه ازش اميدوارم كه ما بتونيم از اين تجهيزات در نيروهاي واكنش سريع خودمون استفاده كنيم البته چون در سالهاي اخير ما در اين زمينه كار كرديم كه بايد محرمانه باشه با توجه به وضعيت موجود قابل اراپه نبايد باشه تا بعد!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این مطلب رو دیدم گفتم بزارم دوستان هم استفاده ببرن!!!
بدون هیچ تغییر و یا تلخیصی!!

FELIN يك مجموعه چند بخشي‌ جهت پوشش رزمي پياده نظام است كه در آن به علم مهندسي بدن (آرگونوميك) توجه ويژه‌اي شده است. اين مجموعه از وزن مناسبي نيز برخوردار است. شركت SAGEM در مارس سال 2004 قرارادي را براي توليد 30 هزار پوشش زرهي پياده نظام براي استفاده از سوي ارتش فرانسه تا سال2010 منعقد كرد. اين اقدام در قالب تأمين سيستم زميني / هوايي آتي ارتش فرانسه موسوم به BOA انجام مي‌شد. ارزش كلي اين قرارداد 800 ميليون يورو تخمين زده شده است.

سيستم‌هاي FELIN داراي سيستم تسليحاتي ارتقاء يافته، ‌حساسه‌هاي مناسب، كامپيوترهاي قابل پوشيدن،‌ سيستم‌هاي مخابراتي و نمايش تصاوير، ‌يونيفورم پيشرفته و كلاهخود بوده و در قالب آنها از تسليحاتي مانند هواپيماهاي بدون سرنشين ODIN ، ابزارهاي كمكي رباتيك و تجهيزات ويژه‌ي فرمانده استفاده مي‌شود. وزن كل سيستم FELIN ،‌24 كيلوگرم است كه در قالب آن تسليحات، وسايل كسب انرژي، آب و غذا گنجانده شده است.

لباس و پوشش

مقاومت بيشتر، راحتي و امكان استتار لباس‌هاي پيش بيني شده در اين سيستم به سرباز امكان خواهد داد تا ضمن افزايش توان حفاظتي خود سريع‌تر حركت كند. اين يونيفورم‌ها امكان تهويه هوا را دارند و از موادي ساخته شده‌اندكه به سختي آتش مي‌گيرد و به همين علت جايگزين پوشش مورد استفاده فعلي در وسايل نقليه‌ي جنگي زرهي نيز خواهند شد. اجزاي حفاظتي پيش بيني شده در نيم‌تنه اين سيستم به صورت پيمانه‌اي بوده و قابل كندن و نصب مجدد است. اين پوشش حفاظتي از جنس سراميك است و به خوبي از نقاط مهم بدن به هنگام خطر حفاظت مي‌كند. ساختار اين پوشش حفاظتي به صورت پيمانه‌اي و چند جزئي است و فشار اضافي به سرباز تحميل نمي‌كند. پيكربندي اين پوشش از سرباز در برابر تشعشعات شيميايي، راديولوژي، ‌هسته‌اي و باكتوريولوژي حفاظت مي‌كند.

سيستم تسليحاتي FELIN

شماره: 111-C

در قالب اين سيستم از يك اسلحه‌ي نيمه خودكار ارتقاء يافته موسوم به FAMAS استفاده مي‌شود كه مجهز به سيستم نمايش تصوير تقويت شده است و همچنين داراي و يك دوربين ويدئويي بي‌سيم است كه تصاوير مشاهده شده از سوي هر سرباز را از طريق يك شبكه محلي بي‌سيم براي ديگر سربازان ارسال مي‌كند. تصاوير ارسالي بر روي صفحه نمايش نصب شده بر روي كلاهخود سربازان قابل مشاهده است. تصاوير قابل ديد توسط هر سرباز به طور مستقيم براي فرمانده گروه يا رهبر دسته قابل ارسال است. سيستم تسليحاتي FAMAS مورد استفاده‌ي فرمانده، داراي ابزار ديد حرارتي است و سيستم مادون قرمز تعبيه شده در آن كارآيي مسلسل Minimi و اسلحه‌ي تك تيرانداز FRF2 را افزايش مي‌دهد. نوع جديد سيستم FELIN موسوم به FELIN V2 داراي 4 نوع ابزار بصري است كه عبارتند از: 1- يك سيستم ديد واكنشي ديد در روز / شب كه براي استفاده توسط اسلحه FAMAS به كار مي‌رود. 2- يك سيستم ديد در روز / شب كه براي مسلسل Minimi به كار مي‌رود. 3- يك سيستم ديد در روز / شب دوربرد ارتقاء يافته كه داراي مسافت ياب ليزري است كه در تك تيرانداز F2-FR به كار مي‌رود. ديگر ابزارهاي تسليحاتي اين مجموعه عبارتنداز: تصويراندازدستي، سيستم‌هاي GPS و قطب‌نماي ديجيتال مغناطيسي (Digital Magnetic Conpass = DMC براي استفاده فرماندهان.

سيستم‌هاي الكتريكي

كلاهخود‌هاي پيش بيني شده در مجموعه FELIN بر توان حفاظتي سرباز مي‌افزايند؛ زيرا داراي يك لايه بيروني هستند كه داراي يك دوربين ديد در روز / شب است كه زاويه ديد آن بسيار وسيع است. اين دوربين بر قابليت تحرك سرباز در نبردهاي روزانه و شبانه مي‌افزايد و امكان ارسال تصاوير به يك چشمي كه بر روي كلاهخود سرباز تعبيه شده يا يك صفحه نمايش كه بر روي سيستم سرباز قرار مي‌گيرد را دارد. سرباز براي دريافت دستورات يا صحبت كردن از ميكروفن استفاده نمي‌كند. بلكه در عوض از يك سربند استفاده مي‌كند كه مجهز به نوعي تلفن است.

ادامه‌ي سيستم تسليحاتي FELIN

شماره: 112-C

كـلاهخود پيش‌بيني شـده در سيستـم FELIN همچنين داراي يك دوربين ديد در روز / شب بسيار كوچك است كه امكان مشاهده‌ي مناظر پيش رو را حداكثر تا 50 درجه فراهم مي‌آورد. سرباز با استفاده از يك كلاهخود استاندارد قادر به شناسايي يك هدف انساني در فاصله‌ي 150 متري بوده و مي‌تواند آن را در فاصله‌ي 70 متري تشخيص دهد.

كامپيوتر قابل پوشيدن موسوم به PEP ، مركز اصلي فعاليت سيستم FELIN است كه در آن از يك پردازنده‌ي پرسرعت و يك VSB 2.0 پرسرعت و رابط‌هاي كاربري مختلف استفاده شده است كه با اجزاي مختلف سيستم FELIN مانند نمايش، راديو و غيره در ارتباط است. اين كامپيوتر كه در واقع رابط انسان و ماشين محسوب مي‌شود به سرباز امكان كنترل سيستم و انجام عمليات مختلف مانند شليك يا مشاهده موانع را مي‌دهد. يك سرباز پياده با استفاده از يك راديوي كوچك شخصي، صدا و اطلاعات را منتقل مي‌كند. اين راديو كه مجهز به سيستم GPS است ردگيري و به اشتراك گذاري اطلاعات را در حد يك گروه از افراد فراهم مي‌آورد. پهناي بلند مخابراتي اين راديو براي انتقال تصاوير گرافيكي، عكس،‌ نقشه و تصاوير ويدئويي بين اعضاي تيم كافي است. اين راديو كه سيستم آن مجزا از سيستم‌هاي كامپيوتري است حتي در صورت خرابي كامپيوتـر نيز به كار خود ادامه مي‌دهد. هر گروه FELIN در قالب پنج شبكه فعاليت مي‌كند: چهارنفر در قالب شبكه‌هاي گروهي RIF intra (سه پياده نظام و يك گروه ضدتانك) وظيفه حفظ ارتباط بين اعضاي مختلف گروه را بر عهده دارند. هر شبكه RIF intra به دو شبكه فرعي تقسيم مي‌شود كه آن‌ها با ديگر گروه‌ها در تماس خواهند بود.

تأمين‌ نيروي سيستم‌هاي الكترونيكي FELIN با استفاده از دو باتري قابل شارژ مجهز به دستگاه‌هاي شارژ باتري نيز هست كه امكان استفاده از باتري‌ها را تا 48 ساعت ديگر فراهم مي‌آورند و از اين طريق انجام عمليات‌هاي طولاني مدت امكان پذير مي‌شود.

منبع:ناصر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.