RezaKiani

پیاده نظام آینده آلمان

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

قرار بود که آلمان و ایتالیا به همراه یکدیگر پروژه سربازان آینده را پیش ببرند اما اختلاف در نیازها و مقدورات راه دو کشور را از هم جداکرد. اکنون، شرکت "ئی آداس دیفنس الکترونیک" هدایت کنسرسیومی که ساخت تجهیزات پیاده نظام آینده آلمان (ایدزInfanterist der Zukunft) Infantryman of the Future system)) را انجام می دهند برعهده دارد. جلیقه ضدگلوله، تجهیزات مقابله با حملات ش.م.ه، دوربین دید درشب، تجهیزات ناوبری و ارتباطی دیجیتال، بیسیم تاکتیکی و طیف جدیدی از سلاح های سبک تجهیزات انفرادی یک سرباز پیاده را تشکیل می دهند.

ایدز در مانور

ارتش آلمان در طی یک آزمایش پنج ماهه برای اولین بار -در سال 2002- در کوزوز تجهیزات پیاده نظام آینده خود را در بوته آزمایش قرارداد. در این آزمایش، دو جوخه مجهز به تجهیزات ایدز به همراه جوخه ای که سلاح و تجهیزات نشانه روی اضافی به همراه داشتند، بکارگرفته شدند. دفتر تکنولوژیهای دفاعی و تدارکات نیروی زمینی آلمان فدرال بودجه ای برابر با 10 میلیون یورو در اختیار ئی آدس دیفنس الکترونیک گذاشته است تا 150 دست کامل از تجهیزات ایدز را برای 150 سرباز آماده کند. در این مناقصه، تهیه تجهیزات به صورت اضطراری برای سربازان آلمانی که به عنوان بخشی از نیروهای ناتو در استان قندوز افغانستان به سرمی برند نیز درنظرگرفته شده است. اولین دست از این تجهیزات در روز اول جولای 2004 به اداره بازرسی نیروی زمینی در مدرسه پیاده نظام هاملبورگ تحویل داده شد.

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_kozovo2002.jpg[/img]
پیاده نظام آلمان مجهز به نسل اول تجهیزات ایدز در مانورهای سال 2002 کوزوو
نسل اول ایدز
مرحله توسعه اولین نمونه ایدز تقریبا به اتمام رسیده است. قراربوده است تا در سالهای 2006 و 2007 تعداد 1600 دست ایدز برای استفاده در نیروهای ارتش آلمان ویژه تحویل داده شود.

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_1-infantryman.jpg[/img]
عناصر بکاررفته در تجهیزات پیاده نظام آینده آلمان
نسل دوم ایدز
در سپتامبر 2006، شرکت "راین متال" برنده مناقصه ای شد که بر اساس آن توسعه نسل دوم ایدز و نمونه پیشرفته ایدز به آن شرکت واگذارشد. نمونه پیشرفته ایدز به تجهیزات اضافه ای مجهز شده است و قرار است تا در سال 2009 تحویل داده شود. مهمترین بخش این تجهیزات عبارت اند از کامپیوترهای جیبی ساخت راین متال برای ارتباط و فرماندهی. این کامپیوترها از استانداردهای ارتباطی ناتو پیروی می کند و می تواند ارتباط سرباز آینده آلمانی را با دیگر سربازان کشورهای عضو پیمان نظامی ناتو برقرارنماید. دیگر اجزا ایدز پیشرفته را می توان سنسور کنترل آتش، مین یاب، نمایشگر جدید برای نصب بر روی کلاهخود، سیستم جمع آوری اطلاعات حیاتی از بدن سرباز و تجهیزات ارتباط یکپارچه با زرهپوش ها و ادوات زرهی دانست.
تجهیزات بکارگرفته شده در ایدز
تجهیزات ایدز شامل 10 کیت گوناگون می شود که ترکیبی از آنها می تواند برای انواع عملیات مختلف توسط سربازان پیاده نظام بکارروند. هر سرباز به صورت عمومی دارای یک تفنگ هجومی جی 36 به همراه نشانه گذار لیزری، تجهیزات ارتباطی و مخابراتی یکپارچه شده در جلیقه ضدگلوله، تجهیزات حفاظت از چشمها و گوشها، تجهیزات حفاظت در برابرحملات ش.م.ه و دوربین دید در شب می باشد.

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_nbc-protection.jpg[/img]
تجیهزات مقابله با حملات ش.م.ه
تجهیزات ارتباطی کامپیوتری ایدزساخت شرکت تالس بوده و "ناویکام" نام دارد. همچنین این شرکت ساخت نمایشگر دید در شب نصب شده بر روی کلاهخود سرباز را برعهده گرفته است. ناویکام ارتباطی مطمئن و بدون قطع شدن را برای سربازان آینده تامین می کند. یک نقشه دیجیتالی اطلاعات مورد نیاز سرباز از قبیل موقعیت او و همقطارانش، موقعیت میادین مین و دیگر نقاط خطرناک، اهداف و موقعیت آنها و خط سیرشان را برای سرباز ترسیم می کند. این اطلاعات از سیستمهای فرماندهی مستقر در میدان برای سربازان مجهز به ایدز ارسال می شود. اطلاعات صوتی و دیجیتالی به صورت آنی به سرباز رسیده و نیازهای اطلاعاتی او را درمیدان نبرد برآورده می سازد.

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_navicom.jpg[/img]
سرباز سمت چپ در حال تعیین موقعیت دشمن با استفاده از نقشه دیجیتالی ناویکام
برای ماموریتهای خاص مانند -جنگهای شهری- سرباز می تواند از پهپادهای مینیاتوری و یا رباتهای شناسایی کوچک استفاده کند. تجهیزات ناوبری و جهت یابی سربازان آینده ارتش آلمان از جی پی اس استفاده می کنند.
سلاح های اضافی یک جوخه عبارتند از راکت انداز ضدتانک "دینامیت نوبل پانزرفاست 3" به همراه دستگاه نشانه روی کامپیوتری، نارنجک انداز 40 میلیمتری هکلروکخ، مسلسل سبک ام جی4 ساخت هکلروکخ و مسلسل دستی ام پی 7. دستگاه های نشانه روی اضافی عبارتند از فاصله یاب لیزری ساخت شرکت "ویکترونیکس" ، دوربین دید در شب دستی ساخت شرکت "زیس" .

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_radio-communications.jpg[/img]
سرباز آینده آلمان در حال استفاده از دوربین و تجهیزات ارتباطی دیجیتال
تفنگ هجومی جی 36
در ابتدای دهه 90 میلادی، شرکت آلمانی هکلروکخ کار بر روی تفنگ هجومی جی 36 با کالیبر 5.56 میلیمتر را آغازکرد. وزن کم -3.6 کیلوگرم- و نیاز اندک به نگهداری سبب شده است تا امروزه این تفنگ به صورت گسترده ای در نیروهای مسلح آلمان، اسپانیا و ناتو بکارگرفته شود. سربازان آینده آلمان می توانند به همراه جی 36 از یک نارنجک انداز زیرلوله ای برای شلیک نارنجکهای 40 میلیمتری استفاده کنند.
با استفاده از جی 36 می توان 15000 گلوله شلیک کرد بدون اینکه احتیاج به نظافت سلاح باشد. در ضمن جی 36 را می توان بدون نیاز به هیچ ابزاری بازوبسته کرد. برگه آتش سلاح به سرباز اجازه شلیک تک تیر، 3 تیر و رگبار را می دهد.
موشک انداز ضدتانک
موشک انداز ضدتانک "دینامیت نوبل پانزرفاست 3" به یک دستگاه نشانه روی کامپیوتری مجهز شده است. موشکهای شلیک شده از خرجهای شکل دار استفاده می کنند. این موشک انداز برای جنگهای شهری مناسب است و می توان آن را از فواصل بسیار نزدیک نیز شلیک کرد. ضامن ایمنی موشک پس از اینکه موشک 5 متر از موشک انداز فاصله گرفت عمل می کند. برد موشک برای اهداف متحرک 300 متر و برای اهداف ثابت 500 متر است.

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_g36.jpg[/img]
تفنگ هجومی جی 36 مورد علاقه واحدهای واکنش سریع ناتو.
مسلسل دستی ام پی 7
ام پی 7 را می توان بسادگی یک تپانچه بکارگرفت در حالیکه گلوله های آن می تواند با قدرت یک تفنگ هجومی در بدن دشمن یا جلیقه ضدگلوله وی نفوذکند. گروه عملیات ویژه ارتش آلمان -کا اس کا- از سال 2002 به این سو این تفنگ را به خدمت گرفته است. وزن ام پی 7 با مهمات کامل کمتر از 2 کیلوگرم می باشد. ام پی 7 نیاز کمی به نظافت ونگهداری دارد و بدون نیاز به ابزار ویژه ای بازو بسته می شود. در یک آزمایش تیراندازی در حالت نیمه اتوماتیک و از فاصله 45 متری، ام پی 7 توانست 10 شلیک پی درپی را در دایره ای به قطر کمتر از 5 سانتیمتر جای دهد. مرمی ام پی 7 می تواند در فاصله 200 متری در یک صفحه ساندویچی مرکب از تیتانیوم و کولار به قطر 1.6 میلیمتر نفوذکند.

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_mp7.jpg[/img]
مسلسل سبک ام جی 4
سیستم تغذیه مسلسل سبک ام جی 4 ساخت هکلروکخ مانند تفنگ هجومی جی 36 می باشد. وزن سلاح با قنداق تاشو 8.55 کیلوگرم است. برخلاف دیگر سلاح های ساخت هکلروکخ، این مسلسل فقط در حالت رگبار تیراندازی می کند. طول لوله سلاح 48 سانتیمتر و طول کلی آن 105 سانتیمتر می باشد.
دید در شب
دستگاه دید در شب "آ ان/پاس13" ساخت شرکت زیس اوپترونیک بر روی تفنگها و سلاح های سبک نصب می شود و بدون نیاز به ابزارخاصی می توان آن را بر روی سلاح بست و یا آن را از روی سلاح بازکرد. حرارت یاب این دستگاه از یک سیستم خنک کننده استفاده می کند. دستگاه دید در شب دارای یک نمایشگر 160در160 پیکسل می باشد.

مترجم:رضاکیانی موحد
منبع مجله جنگ افزار

پی نوشت:

دوستان اگر اجازه بدهند بحث فنی رو اینجا ادامه بدیم:

1- آرمانی عزیز! حق با شماست. کلا کشورهای اروپایی و آمریکایی سیستمشون ابزار محور است و نه انسان محور. شاید علتش این باشه که دوست دارند اشتباهات انسانی رو به حداقل برسونند تا ایمنی کارشون بالا بره. البته آمریکایی ها سردمدار این بینش هستند.

2- برای بکارگیری این تجهیزات آموزشهای طولانی لازمه. خوب ! همه می دنیم که این کشورها سربازی اجباری ندارند و کسی که به شغل شریف سربازی می پردازه حقوق و مزایای حسابی می گیره و مدتها آموزش می بینه. اما همه اینها دلیل نمی شه که سربازهای غربی رو سوپر من بدونیم.

3- این تجهیزات بعضی هاشون فعلا در مانورهای یا عملیاتهای نظامی محدود شرکت داشتند ولی باید بیشتر صبر کنیم ببنیم که در آینده چی از آب در میان.

4- درباره وزن خیلی سخت نگیرید. اصولا سربازهای اینها به حمل وسایل سنگین عادت دارند. بعدش هم دائم روی این تجهیزات کار می کنند که اونها رو سبکتر کنند. محض اطلاع دوستان الان آمریکا و روسیه دارند روی زره مایع کار می کنند. یه جور پولیمر که از الیاف نانو پر شده و جلیقه های ضدگلوله رو باهاش خیس می کنند(شایدهم توش تریت میکنند مثه آبگوشت) این مایع در برابر تغییرات فشار ناگهانی مثه سنگ سفت می شه!

5- بیشتر اطلاعات در بین این سربازان توسط کامپیوترهای جیبی انتقال پیدامیکنه و واسه همین نفوذ به این شبکه مخابراتی خیلی سخت تر از نفوذ به شبکه های مخابراتی عادی و بیسیم هست.

6- اکثر این سربازان به سنسورهایی مجهز می شوند که مکان اونها رو در صحنه نبرد برای فرماندهانشون مشخص می کنه. این جوری هرفرمانده ای می فهمه که کجا چندتانیرو داره. بعضی از این سنسور ها می توننند وضعیت بدنی سرباز روهم گزارش کنند. چیزهای مثه فشار خون وضربان قلب و...

به هرحال همون جور که گفتم بعضی از این تجهیزات برای هر سربازی لازم هست. حالا چه ایرانی چه ....
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کلا آمریکایی ها باید مدت ها راه برن بوق بزنند تا بتونن مثل آلمانی ها تسلیحات هجومی انفرادی بسازند .
این اسلحه جی 36 صدای کمتر تقریبا بدون لگد و دقت بالا در زدن اهداف متناسب با این کالیبر داره. واقعا سلاح کارامد و پیشرفته ایه.

در مورد لوازم انفرادی هم به نظر میاد آلمانی ها هم حد تعادل رو رعایت کردن و زیاد خوشون رو گرفتار نکردن میشه گفت هرچیزی که واقعا احتیاج بوده رو به بهترین نحو در تکمیل لوازم انفرادی استفاده کردن . این تقریبا نمونه خوبیه برای پیروی از تکنیک های تجهیز نفرات البته بعلاوه سلیقه و شرایط ایران.
با اینکه تجهیزات ساخت EADS بوده اما ردی هم از تالس فرانسه دیده میشه .


اینجاست که استفاده مرتب از تجهیزات خرابکاری الکترونیک تاثیر گذار میشه و این چیزیه که خودشون ازش به شدت میهراسند.
بازی FRONT LINE FUEL OF WAR رو اگه دیده باشید توش استفاده گسترده از این تجهیزات رو نشون میده و بهترین راه مقابله رو بصورت توپ ئی ام پی یا ئی ام پی بازوکا که کم توان هستند و برای از کار انداختن تانک و تجهیزات ربوتیک ومخابراتی ازش استفاده میکنند.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مطالب جالبي بود رضا جان

من مثل واريو عزيز اطلاعات الكترونيك نظامي ندارم ولي تا اونجا كه فهميدم تكنولوژي آلمان هنوز سرآمد همه هست فقط اجازه قدرتنمايي نداره كه فكر ميكنم منطقي هم باشه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جالبه كه ديروز اخبار يه برنامه از اعتراض آلماني ها به آمريكا نسبت به تحريم ايران نشون داد كه توش آلمانيه ميگفتاينها ايران رو تحريم كردند تا بازارش براي خودشون محفوظ باشه بعد با يه دوربين مخفي رفتند توي يه شركت ايراني كه توش تجهيزات سيسكو بسته بودند هر چند كه اكثرا قاچاق هستند اما سيسكو يك شركت آمريكايي كه نمايندگي هاي زيادي توي ايران داره . با توجه به وضعيت اقتصادي كنوني كشورهاي غربي اگر بتونيم بينشون رو بهم بزنيم با يكمي ضرر مثلا چند تا قرار داد نون آب دار واسه بعضي از شركتها باقيشون به حول ولا ميفتن براي صدور تكنولوژي و تجهيزات به ايران هجوم ميارن خوب با اين وضع بد بازار مجبورند.

از رضا جان معذرت ميخوام اگر بحث رو منحرف كردم ديدم جالبه گفتم كه بگم :oops:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مثل همیشه مطلب جالب و کاملی بود!!

راستی پیاده نظام ایتالیا رو نمی زنی؟؟ اگه نمی زنی تا شروع کنیم به تایپیدن!!

من باز هم می گم بهتره خودمون هم یه کم رو این مسئله کار کنیم حالا هر چی که ما عاشق شهادتیم اما این دلیل نمیشه که بخوایم از بقیه عقب بمونیم!!

اونها هر روز دارن یه چیز جدید بیرون می دن ما چی ؟؟ ما نشستیم و داریم تماشا می کنیم که کدوم تاجر حاظر بشه با ده برابر قیمت تجهیزاتی رو که اونا تحریم کردن به ما بفروشه!

کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من :oops:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اقا رضای عزیز دستت درد نکنه.تقریبا کامل و بی نقص بود.
من منکر استفاده از این تجهیزات نیستم فقط به قول خودت بایستی بومی سازی بشه و با شرایط بدنی و حتی روانی نیروی ایرانی تطابق داشته باشه.

بعنوان مثال فکر کنم سرباز ایرانی با تفکر خاصی که از سربازی هست به این راحتی با وسیله ای که فرمانده دائما میتونه چکش کنه کنار میاد؟ ( یا بلایی سرش میاریم و یا کد تقلبش رو میسازیم. .شوخی کردم)

به هرحال در کنار تیم طراح و مهندسین ساخت این ابزار الات ، یک تیم روانشناس و کادر پزشکی هم حضور دارن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ميگم چرا درجه ارشيا علامت خطر شد :oops: :?

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1- نظر واریور تا اونجا که من با خارج نشین ها صحبت کردم درسته. اروپایی ها دیگه دوست ندارند که نوکر چشم و گوش بسته آمریکا باشند. این مسئله از زمان مارشال دوگل فرانسوی شروع شده و کم کم داره تمام اروپا رو فرا می گیره. مخصوصا از نظراقتصادی دوست دارند برای خودشون یه قطب مستقل باشند. البته زرنگ هستند و آمریکایی ها را تا اونجا که بشه می دوشن. بیشتر سعی اشون اینه که هزینه های دفاعی و امنیتی شون رو بر سر این آمریکایی ها ساده لوح خراب کنند تا پول خودشون رو صرف پیشرفت اقتصادی کشورشون بکنند.

2- من هم با کارکردن روی این گونه تجهیزات موافقم ولی به قول آرمانی عزیز باید ببینیم که کدوم به درد می خوره. مثلا دوربین نصب کردن روی تفنگ. اگر فیلمهای عراق رو دیده باشید تمام تفنگهای آمریکایی و انگلیسی روشون دوربین نصب شده. من فکر کنم خیلی به سرباز کمک کنه. یا دوربینهای دید در شب که بر روی کلاهخود نفر نصب می شه میتونه توی درگیریهای شبانه از کمین خوردن جلوگیری کنه. راستش اگر نصف این تجهیزات رو بچه های نیروی انتظامی داشتند اینهمه توی این 2 سال از بروبچه های ریگی کمین نمی خوردند. آدم جیگرش کباب می شه وقتی خبرهای مربوط به سیستان و بلوچستان رو می خونه.

3- ایتالیا و آمریکا هم آماده است. عرشیا جان. توی همین چند روزه تاپیکشون رو درست می کنم.

یا حق

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
رضا جان دستت درد نکنه واقعا" عالی بود.

با این حرفت هم موافقم نیروی انتظامی ما اگه تجهیزات مناسب و نیروهای آموزش دیده رو داشت تو مناطق جنوب شرق اینقدر ضربه نمیخورد ( این نظر شخصیه منه : اصلا" سربازی که تو این مناطق خدمت میکنه باید حقوق و مزایای مناسب دریافت کنه و خوب آموزش ببینه)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.