RezaKiani

پیاده نظام آینده ایتالیا

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

چندی قبل پروژه ای مشترک برای ساخت تجهیزات پیاده نظام آینده بین کشورهای ایتالیا و آلمان آغازشد که به دلیل نیازها، اهداف و زمانبندی متفاوت دو کشور این پروژه لغوشد. لغو این پروژه سبب شد تا وزارت دفاع ایتالیا خود به تنهایی توسعه سیستمهای تسلیحاتی برای پیاده نظام آینده را با تکیه بر صنایع داخلی ادامه دهد.

نیروهای نظامی ایتالیا - به ویژه در زمینه ارزیابی تکنولوژیهای پیشگام و نمونه های آزمایشی- همکاری تنگاتنگی با صنایع آن کشور دارند. اکنون، گروه کاری مشترکی از چند شرکت -که توسط شرکت سلکس کامینیوکیشن هدایت می شوند- توسعه پیاده نظام آینده ایتالیا را در دست گرفته اند. تا امروز، شرکتهای آئروسکور، برتا، گالیلئوآویونیکا،لاریمارت و سیستما کومپوزیت در فرآیند طراحی این پروژه درگیرشده اند. تا کنون یک نمونه از سرباز آینده ایتالیا کامل شده است و قرار است که تجهیزات آن تا انتهای سال 2007 وارد خدمت شود.

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/1-soldier.jpg[/img]
سرباز آینده ایتالیا

گروه تسلیحاتی نیروی زمینی ناتو (NAAG)یک گروه کاری تشکیل داده است که وظیفه آن هماهنگ کردن سیستمهای نظامی آینده بین کشورهای عضو و جلوگیری از دوباره کاریهای غیرضروری در این سیستمها است. ایتالیا رسما در این گروه حضور دارد و در زمینه تعیین استانداردها و پروتکلهای بکارگرفته شده در تجهیزاتی مانند نمایشگرها، وسایل ارتباطی، شبکه ها، اتصالات و منابع تغذیه همکاری می کند.

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/2-soldier.jpg[/img]
یک تیم مشترک از صنایع نظامی و ارتش ایتالیا بر روی تکنولوژیهای سرباز آینده کار می کنند.

لباس و حفاظت
شرکت سیستمی کامپوزیتو عهده دار طراحی و ساخت کلاهخود، لباسها و سیستمهای حفاظتی شده است. جلیقه رزمی ترکیبی و ماجول پشتیبانی جهانی توسط شرکتهای سیستمی کامپوزیتو و سلکس کامیونیکیشن ساخته شده اند و شامل کابلهای ارتباطی نیز می شوند. استفاده از این سیمها باعث می شود تا از حجم امواج رادیویی که سرباز را دربرگرفته اند کاسته شود و بدین سان کشف کردن سربازان در میدان نبرد مشکل تر شده و امکان اختلال الکترونیکی در سیستمهای الکترونیکی سربازان به وسیله دشمن کاسته شود.

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/8-soldier.jpg[/img]
جلیقه ضدگلوله به همراه ماجولهای پشتیبانی

یک پارچه با الگوی درهم ریخته برای یونیفرمهای بیابانی طراحی شده است. به علاوه، سرباز می تواند از یک لباس استتاری برای حفاظت در برابر حملات ش. م. ه استفاده کند.
جلیقه ضدگلوله سرباز آینده ایتالیا می تواند در برابر زخم خنجر و گلوله های 9 میلیمتری مقاومت کند. صفحات کامپوزیتی مخصوصی ساخته شده اند که می توان آنها را در میان جلیقه قرارداد تا حفاظت در برابر مرمی های ضدزره 7.62 میلیمتری نیز تامین شود.

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/9-soldier.jpg[/img]
جلیقه ضدگلوله مناسب برای حفاظت در برابر ترکش و مرمی های 9 میلیمتری

کلاهخود
کلاهخود پیاده نظام آینده ایتالیا دارای دو نمایشگر -یکی ضدترکش ودیگری ضدگلوله- و یک عینک محافظ در برابر پرتوهای کورکننده لیزر است. برای محاظفت صورت سرباز در برابر حملات ش.م.ه چندین ترکیب حفاظتی گوناگون توسط شرکت آئروسکور طراحی شده است.

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/4-soldier.jpg[/img]
کلاه خود سربازان آینده ایتالیا دارای نمایشگر ضدگلوله و ضدترکش است. عینک محافظ در برابر پرتوهای لیزر در بالای کلاه خود به خوبی دیده می شود.

سیستم فرماندهی و کنترل
شرکت ارتباطی سلکس سیستم فرماندهی و کنترل پیاده نظام آینده ایتالیا را طراحی کرده است و تهیه نرم افزارهای لازم را نیز برعهده گرفته است. شرکت لاریمارت مسئول تهیه سخت افزارهای مورد نیاز است.

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_5-soldier.jpg[/img]
بیسیم دستی جدید ساخت سلکس

هر سرباز داراری یک کامپیوتردستی با صفحه نمایش لمسی است که می تواند اطلاعات را به صورت پیامهای متنی یا گرافیکی دریافت کرده یا ارسال کند و وضعیت تاکتیکی، اطلاعات ناوبری و اطلاعات مکانی فرد را بر روی نقشه های دیجیتالی نمایش دهد.
فرمانده واحد و جانشین او دارای صفحه نمایش لمسی بزرگتری هستند که می تواند تصویر با کیفیت بالاتری را نمایش دهد.

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/6-soldier.jpg[/img]
کامپیوتر دستی سرباز آینده ایتالیا برای دریافت و ارسال اطلاعات و پیامها.

فرستنده و گیرنده صوتی توسط شرکت لاریمار طراحی شده است و دارای حسگرهایی است که می تواند وضعیت سلامت فیزیکی هر سرباز را برای فرمانده واحدش ارسال کند.

مخابرات
یک بیسیم دستی جدید توسط شرکت ارتباطی سلکس ساخته شده است که می تواند صدا و اطلاعات را همزمان انتقال دهد. این بیسیم دارای 1300 متر برد می باشد که به صورت اسمی بیشترین فاصله بین واحدهای پیاده نظام در میدان رزم می باشد.
روشهای مدولاسیون بکاررفته در این بیسیم باعث می شود که احتمال کشف و شنود به کمترین میزان برسد که این امر در نهایت به نفع سرباز و واحد اوست. سرباز می تواند برای استفاده راحت تر از بیسیم خود از هندزفری استفاده کند.
به علاوه، فرمانده واحد دارای یک بیسیم با برد بلندتر است که می تواند ارتباط او را با مراکز فرماندهی برقرارکند. فرمانده واحد می تواند تنها با استفاده از یک گوشی و میکروفن به صورت همزمان دو بیسیم خود را بکارگیرد.
این سیستمهای مخابراتی بدین منظور طراحی شده اند تا از عملکرد صحیح سربازان در میدان های نبرد آینده اطمینان حاصل شود. سربازانی که در جنگهای شبکه محور بکارگرفته خواهند شد.

هدفیابی
فرمانده هر واحد و جانشین او دارای یک دوربین دوچشمی ساخت شرکت گالیلئوآویونیکا هستند. این دوربین دارای یک فاصله یاب لیزری، یک هدفیاب دید در روز و یک هدفیاب حرارتی دید در شب می باشد.

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10-soldier.jpg[/img]
دوربین دوچشمی به همراه دستگاه هدفیاب و توانایی دید در شب.

هر سرباز دارای یک دوربین دید در شب است که می تواند هشدارهای فوری را نیز نمایش دهد.

سلاح
برتا یک تفنگ آرگونومیک و سبک وزن برای پیاده نظام آینده ایتالیا طراحی کرده است. طول این سلاح با قنداق باز 84 سانتیمتر -و 15 سانتیمتر کوتاه تر از طول برتای آ آر 70/90- می باشد. قنداق تلسکوپی این سلاح را می توان در 4 وضعیت مختلف تثبیت کرد تا سرباز در هنگام تیراندازی وضعیت آسوده ای داشته باشد. دستگاه نشانه روی این تفنگ به سرباز اجازه می دهد تا از فاصله 600 متری هدفی به ابعاد یک انسان را تشخیص داده و تعقیب کند. دستگاه نشانه روی دارای یک نمایشگر برای دید در روز و دید در شب با بزرگنمایی 3 برابر است.

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_3-soldier.jpg[/img]
برتا در حال طراحی یک تفنگ سبک برای پیاده نظام آینده ایتالیا است.

2 لیزر پوینت برای روز و شب نیز بر روی دستگاه نشانه روی تفنگ نصب شده اند. لیزر پوینت روز برای نشانه گیری در فواصل نزدیک بسیار مناسب است. لیزر پوینت شب نیز یک نقطه مادون قرمز ایجاد می کند که می تواند توسط دوربینهای دید در شب دیده شود و برای درگیریهای شبانه بکارمی رود.
دستگاه تولید این نقاط می تواند بر روی نمایشگر دستگاه نشانه روی یک نقطه قرمز ایجاد کند. با این روش یک نقطه واقعی بر روی هدف نمی افتد که هدف بتواند از نشانه روی سرباز بر روی خود آگاه شود. تصویر لیزرپوینت یک سرباز می تواند توسط تجهیزات ارتباطی بر روی دستگاه نشانه روی دیگر سربازان نیز به نمایش درآید.

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_7-soldier.jpg[/img]
تفنگ سرباز آینده ایتالیا به همراه دستگاه نشانه روی مدرن

یک نارنجک انداز زیرلوله را نیز می توان بر روی این تفنگ نصب کرد. این نارنجک انداز دارای یک کامپویتر هدایت آتش و یک فاصله یاب لیزری ساخت شرکت گالیلئوآیونیکا است. هر جوخه از پیاده نظام آینده ایتالیا به دو نارنجک انداز مجهز خواهد شد.

منبع مجله جنگ افزار
مترجم رضاکیانی موحد
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=brown]خیلی جالب بود ، فقط نمیدونم چرا احساس میکنم رنگ و طراحی لباس این سرباز ها با محیط اصلاً همخوانی نداره ! به نظر شما یه خرده رنگش تابلو نیست ؟ :oops: [/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
رضا جان عالی بود .
از اون اسلحه خیلی خوشم اومد ایکاش در مورد بتونی تاپیک مستقل هم بزنی چون جای بحث داره .
در مورد توانایی های مورد بحث هم بعدا یعنی یه چند ساعته دیگه صحبت میکنم .باز هم تشکر.
اما جالب میدونم اگر دوستان با هم بشینیم و روی نحوه ساخت این تجهیزات صحبت کنیم خیلی ساده و پردرآمد خواهد بود. :oops:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1- در مورد رنگ لباسها تا جایی که من می دونم این جور لباسها رو در چند رنگ مختلف و برای شرایط مختلف درست می کنن. حالا این یکی دیگه از دستشون در رفته. ولی کلا عکسها تبلیغاتی هستند نه عکس در حین نبرد. باید عکس در مانور یا نبردشون هم منتشر بشه تا بهتر بشه قضاوت کرد.

2- درباره تجهیزات انفرادی و مخصوصا سلاح من هیچ اطلاعاتی ندارم. این رو باید به عهده سامان خان گذاشت.

3- همون جور که شما فرمودید ساختن یه سری از این وسایل در ایران و با تکنولوژی موجود کاملا امکان پذیر هست. فقط همت می خواد و بودجه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.