RezaKiani

پیاده نظام آینده آمریکا

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

سلسله مطالب پیاده نظام آینده را با "جنگجوی پیاده "( Land Warrior) از ایالات متحده به پایان می بریم. این سیستم یکپارچه سبب افزایش توانایی های سربازان در 3 زمینه اصلی هشیاری در صحنه نبرد، مرگ آوری و قابلیت بقا خواهدشد. به غیر از سربازان عادی نیروی زمینی، دیگر واحدهای عملیاتی و رزمی مانند رنجرها، نیروهای هوابرد و نیروهای مکانیزه نیز تجهیزات "جنگجوی پیاده" را بکار خواهد گرفت.

پروژه "جنگجوی پیاده" توسط نیروی زمینی آمریکا در سال 1994 آغازشد. مراحل تحقیقاتی و توسعه به شرکت "رایتون سیستم " واگذار شد. این شرکت بعدها به شرکت هواپیماسازی "هیوز" واگذارشد. قرار شد که ابتدا نمونه اولیه (بلاک1) و پس از آن نمونه چندمنظوره (بلاک2) توسط رایتون طراحی و ساخته شوند.

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_LandWarrior_1.jpg[/img]
هشیاری در صحنه نبرد، مرگ آوری و قابلیت بقا با استفاده از تجهیزات "جنگجوی پیاده"

در فوریه سال 2003 ساخت تجهیزات پیاده نظام آینده آمریکا به شرکت "جنرال دینامیکز سی4سیستمز " واگذارشد. قرارشد تا این تجهیزات توانایی اتصال به سیستمهای دیجیتال استاندارد نیروی زمینی و خودروهای زرهی "استرایکر" را داشته باشند. تجهیزات مربوط به واحدهای زرهی را اصطلاحا "جنگجوی سوارکار " نامیدند. این تجهیزات در سال 2005 برای آزمایش و ارزیابی به نیروی زمینی تحویل داده شدند.
نیروی زمینی ایالات متحده در ماه می سال 2006 به صورت عملی به ارزیابی عملی و رزمی جنگجوی پیاده و جنگجوی سوارکار در فورت لوئیس واشنگتن پرداخت. 440 دست جنگجوی پیاده و 147 دست جنگجوی سوارکار در این مانورها بکارگرفته شدند. این آزمایشها تا سپتامبر همان سال به طول انجامید و پس از آن هم آزمایشهای محدودی بر روی این تجهیزات انجام شده است.
در فوریه سال 2007، وزارت دفاع لغو پروژه جنگجو را اعلام کرد اما تنها چهار ماه بعد از آن تیپ چهارم زرهی به این تجهیزات مجهز شده و به عراق اعزام شدند. این واحد همان واحدی بود که مانورهای سال قبل را با تجهیزات پیاده نظام آینده آمریکا به پایان رسانده بود.

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_LandWarrior_2.jpg[/img]
نمونه اولیه جنگجوی پیاده در فوریه 2003 آزمایش شد.

یک ماه بعد، یک کمیته تحقیقاتی مجلس سنا گزارشی منتشر کرد که در آن به نیروی زمینی سفارش شده بود تا در تصمیم خود مبنی بر لغو پروژه جنگجو تجدید نظرکند.
در فوریه 2005 نیروی زمینی ایالات متحده تصمیم گرفت تا پروژه جنگجو را در پروژه "جنگجوی آینده " ترکیب کند تا توسعه موارد فنی هر دو پروژه سریعتر انجام شود. این ادغام توسط مرکز پیاده نظام نیتیک به همراه "جنرال دینامیکز سی4 سیستمز" انجام شد. "جنگجوی آینده" نسل بعدی جنگجو خواهد شد و تکنولوژیهای رشدیافته خود را در اختیار پروژه جنگجوی پیاده خواهد گذاشت. حتی اگر پروژه "جنگجوی پیاده" لغو شود توسعه پروژه "جنگجوی آینده" ادامه خواهدیافت.

انواع

یک دست تجهیزات کامل جنگجو شامل تجهیزات ماجولار و مناسب برای انواع و اقسام ماموریتها است. در حقیقت، فرمانده یک واحد -با توجه به ماموریتی که به واحدش واگذار شده است- تجهیزات مورد نیاز سربازانش را تعیین می کند.

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_LandWarrior_3.jpg[/img]
تجهیزات شخصی پیاده نظام آینده ایالات متحده، کارابین ام4، دوربینهای دید در روز و شب

برای سربازان و فرماندهان جوخه دو دست جنگجوی پیاده متفاوت طراحی شده است. بیسیم سربازان دارای برد کمی بوده و می تواند بین سربازان یک جوخه ارتباط صوتی یا اطلاعاتی برقرارکند. فرمانده جوخه دارای تجهیزات ارتباطی چندکاناله (با توانایی برقراری ارتباط بین و خارج از گروه) و یک کامپیوتر دستی کوچک است.

جلیقه رزمی

سربازان آینده آمریکا جلیقه ای خواهند پوشید که حامل سنسورها، کامپیوتر و باتری های مورد نیازشان خواهد بود. سرباز می تواند در حین حرکت وزن این تجهیزات را بر روی شانه و کپلش تقسیم کند.
سیستمهای ناوبری سرباز عبارت خواهند بود از یک دستگاه "جی پی اس" و یک دستگاه "گام شمار". دستگاه گام شمار به سرباز اجازه می دهد که در هنگام از کارافتادن جی پی اس -مخصوصا داخل ساختمانها- موقعیت خود را تعیین کند.

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_LandWarrior_6.jpg[/img]
کامپیوتر دستی با نمایشگر دیجیتال در خدمت پیاده نظام آینده آمریکا

وزن باتریهای قابل شارژ سیستم 1.1 کیلوگرم است و می تواند بین 8 تا 24 ساعت سنسورها و کامپیوتر سرباز را تغذیه کند. طول عمر هر باتری یکبار مصرف تا 12 ساعت و برای باتری قابل شارژ 8 تا 10 ساعت می باشد.
بیسیم سرباز نیز با جلیقه یکپارچه شده است و ارتباط صوتی بین سربازان را برقرار می کند.

کلاهخود

کلاهخود 2 کیلوگرمی پیاده نظام آینده آمریکا علاوه بر حفاظت از سر سرباز وظیفه حمل اجزاء اصلی سیستمهای ارتباطی او را نیز برعهده دارند.
آنتن "شبکه بیسیم " بر روی کلاهخود سرباز نصب شده است و از طریق یک درگاه به بیسیم جلیقه وصل شده است. برد این بیسیم 1کیلومتر است.

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_LandWarrior_7.jpg[/img]
کلاهخود جنگجوی پیاده به همراه تجهیزات ارتباطی، میکروفن صدا و نمایشگر دیجیتال

یک نمایشگر بر روی کلاهخود نصب شده است که اطلاعات فرماندهی، هدایت و وضعیت را برای سرباز نمایش می دهد. این نمایشگر می تواند تصاویر ویدیویی گرفته شده از دوربینها یا تصاویر دوربینهای دید در شب سلاح سرباز را نمایش دهد. این نمایشگر همچنین نقشه های ماهواره ای میدان نبرد را به همراه مواضع نیروهای خودی نشان می دهد. اطلاعات موقعیت نیروهای خودی بر روی این نقشه دیجیتالی هر 30 ثانیه یکبار به روز می شود.
نمایشگر می تواند تصویر دوربین سلاح را نمایش دهد یا حتی تصاویر میدان نبرد را ضبط کرده تا آنها را به دیگر سربازان ارسال کند. مشابه این نمایشگر برای خدمه زرهپوشهای استرایکر نیز درنظرگرفته شده است.

سیستمهای کنترلی

سرباز دارای یک جوی استیک و یک ماوس مخصوص است تا بتواند منوهای نمایش داده شده بر روی نمایشگر کلاهخود خود را انتخاب کند. 3 کلید قابل برنامه ریزی بر روی سلاح سرباز قرارگرفته تا بتواند برای صحبت کردن یا تنظیم سلاحش از آنها استفاده کند.

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_LandWarrior_8.jpg[/img]
کلیدهای قابل برنامه ریزی سلاح برای راحتی سرباز. سیم ارتباطی سلاح با جلیقه به خوبی در عکس دیده می شود.

سلاح

پیاده نظام آینده آمریکا از یک کارابین ام4 با کالبیر 0.223 -به همراه 30 گلوله- به عنوان سلاح اصلی استفاده می کند. ام 4 می تواند به صورت نیمه اتوماتیک یا 3تیر شلیک کند. بر روی این کارابین می توان نارنجک انداز یا انواع دوربینها را نصب کرد.
دوربین ویدئویی دید در روز سلاح می تواند تصاویر را با بزرگنمایی 1.5 تا 6 برابر نشان دهد. فاصله یاب لیزری چندمنظوره پیاده نظام آینده آمریکا می تواند علاوه بر تعیین هدف با یک نقطه قرمز، فاصله و سمت هدف را نیز تعیین کند. اطلاعات فاصله یاب لیزری هنگامی که با اطلاعات جی پی اس ترکیب می شوند می توانند موقعیت دقیق هدف را برای سرباز آشکارکنند تا او بتواند با استفاده از این اطلاعات به راحتی از آتش پشتیبانی یا آتش غیرمستقیم نیروهای خودی بهره گیری کند.
کلیدهای قابل برنامه ریزی سلاح به سرباز اجازه می دهند تا بدون پایین آوردن سلاح خود با دیگر سربازان صحبت کرده، تصاویر نمایشگر کلاهخودش را عوض کند یا از صحنه نبرد عکس بگیرد. یک کابل سلاح را به جلیقه سرباز متصل می کند.

جنگجوی سوارکار

در ژوئن 2005 "جنرال دینامیکز سی4 سیستمز" وظیفه یافت تا 500 دست تجهیزات جنگجوی سوارکار تهیه کند. هنگامی که سرباز در زرهپوش استرایکر قراردارد این تجهیزات به او اجازه می دهند تا از اطلاعات، صدای بیسیم و باتری های زرهپوش استفاده کند. این سربازان با استفاده از تجهیزات جنگجوی سوارکار می توانند با دیگر سربازان داخل یا خارج زرهپوش و سربازان داخل دیگر زرهپوشها ارتباط برقرار کنند.

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_LandWarrior_5.jpg[/img]
جنگجوی سوارکار می تواند از درون زرهپوش استرایکر با سربازان دیگر زرهپوشهای یا منطقه نبرد ارتباط برقرارکند.

مترجم:رضا کیانی موحد
منبع ماهنامه جنک افزار
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
رضا جان دستت درد نكنه مطالب خوندني و مفيدي بود
آيا شما از نتايج عملكرد اون تيپي كه به عراق اعزام شد خبر داري icon_biggrin
اين سربازها با اين همه تجيهزات ارتش آمريكا براي تجهيز هر كدومشون چقدر هزينه مي كنه هم تجهيز و هم آموزش
خوبه عقلشون نيميرسه وگرنه اگه اين همه هزينه اي كه براي تجهيزات مي كردند صرف بالا بردن توان روحي و عقيده اونها مي كردند فكر نمي كنم ديگه كسي جلو دارشون مي بود

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به به عجب مطلبی دستت درد نکنه!!

راستی یه چیزی
حالا که انگار قرار نیست ما هم یه چیزی شبیه به این بسازیم پس بهتره یه راهی برای از کار انداختن یا یه چیزی شبیه به اون پیدا کنیم!!

نظر شما چیه؟ icon_biggrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مطلب خوبی بود
یه سوال دیگه
اگه سربازی اسیر بشه یا بهر نحو این تجهیزات بدست دشمن بیفته که فاتحه هم رزماش خوندس(حداقل تا زمانیکه مثلا بیسیمها و دیگر تجهیزات اون شخص از کار بیفته)!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1- من از نتیجه بکارگیری این تجهیزات به صورت آزمایشی خبرندارم و بعید هم می دونم که پنتاگون یه نسخه از گزارشش رو برای من یا برو بچه های میلیتاری ارسال کنه! icon_biggrin فک کنم باید یه خورده صبر کنیم.

2- در زمینه روحیه حق باشماس. ولی کلا اونها یه وسایلی برای کنترل مغزسربازاشون دارن که تا حد ممکن سعی کنن روحیه اونها رو بالا ببرن. اگر فیلم غلاف کاملا فلزی رو دیده باشید کلی واسشون سخنرانی و اینها می ذارن که آره ما داریم از بشریت و دموکراسی و آزادی و حقوق بشر و... اینها دفاع می کنیم و از این جور مزخرفات هرچند که از نظر روحی سرباز های غربی به نظر شخص من وضعیت پایینی دارند.

3- کی گفته که ما از این جور چیزها نمی خواهیم بسازیم؟

4- تمام این تجهیزات رو درست کردند که طرف اسیر نشه. البته الان یه چندتایی از این اسرائیلی ها اسیر دست فلسطینی ها شدن. به هرحال باید واسه اون ور قضیه هم یه فکری بکنن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
رضا جان بفرماييد پياده نظام هاي آينده آمريكا!
چون اين كشور طرحهاي بسياري براي اين كار در دست اجرا داره !

هر كدام از نيروهاي تقريبا مستقل آمريكا مثل آرمي . سپاه تفنگداران دريايي USMC . نیروهای هوابرد ! و.... هر کدام پرنامه و طرح پیشرو متفاوتی رو دارن پیگیری میکنند .
ولی فکر کنم موفقترین اونها همون طرح سرباز آینده با OICW باشه !

خداییش این طرحهها هم کارهای زیادی رو بهینه میکنند و مشکلاتی رو هم حل ولی خودشون هم کلی مشکل جدید درست میکنند!
کی حوصله داره با یک کلاه 2 کیلویی رو سرش بدوه !

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_oicw_atd.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_adi_sized.jpg[/img]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]مطلب خوبی بود
یه سوال دیگه
اگه سربازی اسیر بشه یا بهر نحو این تجهیزات بدست دشمن بیفته که فاتحه هم رزماش خوندس(حداقل تا زمانیکه مثلا بیسیمها و دیگر تجهیزات اون شخص از کار بیفته)!![/quote]
فدات شم قول ميدم واس اونم فكرشو كردن! مطميپنا با يه دكمه يا اصلا گفتن يه كلمه ي مخصوص از طرف سرباز كليه ي اطلاعات پاك ميشن بت قول ميدم از اين لحاظ نو پرابلم!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]رضا جان بفرماييد پياده نظام هاي آينده آمريكا!
چون اين كشور طرحهاي بسياري براي اين كار در دست اجرا داره !

هر كدام از نيروهاي تقريبا مستقل آمريكا مثل آرمي . سپاه تفنگداران دريايي USMC . نیروهای هوابرد ! و.... هر کدام پرنامه و طرح پیشرو متفاوتی رو دارن پیگیری میکنند .
ولی فکر کنم موفقترین اونها همون طرح سرباز آینده با OICW باشه !

خداییش این طرحهها هم کارهای زیادی رو بهینه میکنند و مشکلاتی رو هم حل ولی خودشون هم کلی مشکل جدید درست میکنند!
کی حوصله داره با یک کلاه 2 کیلویی رو سرش بدوه !][/quote]

آقايي من بدونم OICW يه سلاحه نه نوع خاصي از سربازا با تجهيزات خاص!
ميشه بيشتر توضيح بدي؟
اينم عكسش:
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_oicw-003.jpg[/img]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
روی این سلاح یک دوربین مادون قرمز به همراه یک دوربین ایکس ری اگر اشتباه نکنم نصبه که به کلاه روی سر سرباز متصلند و توی کلاه هم مانیتوری کوچک وجود داره که تصاویر رو از دوربین سلاح میگیره و به سرباز نشون میده . بنابر این سرباز میتونه پشت یک سنگر یا یک بنایی که پناه گرفته بایسته و با دوربین روی سلاح همچنین کنترل دید از روی مانیتور به اهداف در محدوده خطر یا خارج از دید تیراندازی کنه ! پس این سلاح به همراه تجهیزات جانبی دیگری که براش در نظر گرفته شده میتونه جزئی از پیاده نظام آینده محسوب بشه!

البته این OICW یک سلاح خاص برای سربازان خاص محسوب میشه چون نیاز به آموزش ویژه و کاربر حرفه ای برای نگهداری اون میباشد !
من طرحهای مختلفی از سربازان آینده رو دیدم که همگی به این سلاح به نحوی متصل بودند! پس میشه گفت یکی از ویژگی های سربازان اینده تکنولوژی سلاحهای OICW خواهد البته OICW به معنای Objective Individual Combat Weapon است که خودتون مفهوم اون رو میدونید و اگر توی نت بگردید کلی سلاح به این شکل و ساخت کشورهای مختلف میابید.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
شرمنده رضا جان اگر تاپیک رومنحرف کردم...

اما میشه گفت تمامی سربازها یا بهتره بگیم تجهیزات سربازان آینده به نحوی باید منسجم تر بهینه تر و کاراتر باشند و همچنین توان نیروها رو هم افزایش بدن!

یکی از تجهیزات همین سلاحهاست . خوب باید سرباز آینده سلاح آینده هم داشته باشه که این سری OICW ها برای اینکار در نظر گرفته شده اند و هر کشوری باتوجه به توانش دست به طراحی اون زده و میشه گفت سالهاست شاید از دهه نود تا الان دارن روی بهینه سازی چنین سلاحی برای آینده تلاش میکنند که هنوز هم دارند میکنند.

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_xm29_1.jpg[/img]

رضا جان اگر میتونی درمورد سربازان آینده چین هم تاپیک بزن تا کار عالی شما تکمیل بشه! icon_cheesygrin
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_danbing.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_AAI_OICW.jpg[/img]
این یکی هم فکر کنم ساخت اشتایر باشه.
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_2373087570098563662S600x600Q85.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_peos-03.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/m29-oicw_oicw1.jpg[/img]

باید بگم که گلوله های بیست ملیمتری نارنجک انداز این تفنگ ها نمیدونم به چه صورت ولی شاید زماندار باشه یا هوشمند میتونند در فاصله خاصی پس از پرتاب در هوا منفجر بشن.!! icon_eek

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
وريور جان ممنون از زحمتت من سلاح رو نپرسيدم اينكه گفتي نيروهاي OICW يا سربازاي OICW
اينو پرسيدم منظورت چيه؟ شايد بخاطر حضور اين سلاحه كه بخاطر كاراييه بالا جزء جدايي ناپذيره اين تيپ سربازاست؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خواهش میکنم عزیز این وظیفه اعضای سایته! :oops:

در مورد اون OICW یک بار دیگه متن رو بخون فکر نکنم گفته باشم سربازان OICW . گفتم سربازان با OICW که با هم خیلی فرق دارن! icon_biggrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.