zed

كشورهايي فضا را در مي‌نوردند و ديگران خود را با غل و زنجير مي‌بندند

Recommended Posts

[align=justify]به گزارش خبرگزاري فارس، روزنامه البلاد چاپ بحرين در شماره ديروز يكشنبه مقاله‌اي را به قلم «مرتضى بدر» منتشر كرد كه در آن با اشاره به برگزاري سي‌امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي و تمجيد از فداكاري‌ها و مقاومت ملت مسلمان ايران و پيشرفت‌هاي عظيم علمي و از جمله پرتاب ماهواره اميد، آن را نشانه عزم و اراده يك ملت جهت آزادگي و شكستن قيد و بندهاي وابستگي به بيگانه دانسته و گفته اين در حالي است كه برخي از كشورهاي عربي خود را همچنان در قيد و بند ذلت و وابستگي دربند كشيده‌اند.
مشروح اين مقاله در زير آمده است:
همين كه اوضاع و احوال دولت‌ها و ملت‌ها دگرگون شود، اختلافات و تفاوت‌ها آشكار مي‌شود و جوهر حقيقت برملا شده و خبرها، ماجرا و تحولات آن در صدر بحث و گفتگوي هر محفل و جمعي قرار مي‌گيرد و صفحات اول كتاب‌ها و روزنامه‌ها را پر مي‌كند و بحث روز انديشمندان، متفكران، فرهيختگان، تحليلگران و كارشناسان مي‌شود و با برگزاري همايش‌ها، نشست‌ها و كنفرانس‌ها و يا در صدر رسانه‌هاي گروهي بدان پرداخته مي‌شود.
هفته گذشته با آغاز جشن‌هاي سي‌امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، جمهوري اسلامي ايران يك ماهواره‌بر ساخت داخل را بدون استعانت گرفتن از كارشناسان خارجي، به فضا پرتاب كرد.
اين حادثه با توجه به زمان و محتواي آن چون رعد و برق در سراسر زمين بازتاب داشت و طنين افكند. خبرگزاري‌ها و كانال‌هاي ماهواره‌اي اين خبر را فوراً منعكس كردند. اين رويداد همه را شگفت زده كرد و دشمنان را قبل از دوستان و به كمين نشستگان را قبل از محبان و علاقمندان، مدهوش ساخت.
رسانه‌هاي گروهي صهيونيستي از اولين لحظه اوج‌گيري ماهواره بر سفير2 و قرار دادن ماهواره اميد در مدار، لحظه‌اي آرام نگرفتند. توجه و اهتمام كارشناسان، تحليلگران و نويسندگان صهيونيست در قبال اين رويداد بسيار بيشتر و بالاتر از توجه آنان به انتخابات پارلماني اين رژيم غاصب بود، اين نگراني، هراس، ترس و وحشت صهيونيست‌ها پيروزي ديگري در ليست پيروزي‌هاي مسلمانان در مبارزات خود عليه صهيونيست‌ها رقم زد.
اين يك دستاورد علمي پيشرفته‌اي است كه به دستاوردهاي نادر مسلمانان در دوران معاصر افزوده شده و باعث مي‌شود آنان را از وابستگي و تبعيت از ابرقدرت‌ها خارج كند و درعين حال اعلام شكست وابستگي است كه ايالات متحده آمريكا عليه اين ملت شجاع دنبال مي‌كند. ملتي كه از 30 سال پيش تصميم گرفته زندگي شرافتمندانه و آزاده‌اي را در دولتي با حاكميت مردمي و مردم‌سالاري داشته باشد و با گام‌هاي جدي در راستاي ثبات، رشد و توسعه در دولتي كه ثروت به طور عادلانه در آن توزيع مي‌شود به سوي سازندگي و توسعه پيش مي‌رود تا مثل برخي از ملت‌هاي طفيلي كه از ديواره‌هاي تمدن غربي بالا مي‌روند و دست كمك و مساعدت به سوي آنان دراز مي‌كنند، نباشد.
ملت ايران 30 سال قبل تصميم گرفت وارد معركه شود و با قدرت، اقتدار و توكل بر خدا و اعتماد به عقل و خرد فرزندان خود، وارد مبارزه با ابرقدرت‌ها شد و با استناد به اعتقادات و تاريخ كهن خود، چون چراغي فروزان وارد علوم و فناوري مدرن شد. عليرغم محاصره از يك سو و از سوي ديگر 8 سال جنگ تحميلي كه منجر به انهدام زيرساخت‌هاي اين كشور شد و در آن زمان گفته مي‌شد كه كشور پنجاه سال به عقب بازگشته، امروزه شاهد به بار نشستن مقاومت، پايداري و جانفشاني‌هاي آن هستيم.
ولي عقل‌ها و بازوان پرتوان فرزندان اين خاك و بوم در مدت كوتاهي آنچه را كه جنگ ويران كرده بود، بازسازي كرد و به سرعت به سوي علوم و فناوري مدرن و پيشرفته امروز روي آورد و همان كاري را انجام داد كه ژاپن پس از پايان جنگ جهاني دوم كرد و گام‌هاي سريع و درخشاني را در زمينه صنايع سنگين و متوسط برداشت و آن را در رده كشورهاي پيشرفته اقتصادي قرار داد.
و اين اتفاقي نبود كه «ويتالي لايوتا» مدير شركت روسي سازنده موشك اعلام كرد «به دانشمندان ايراني مراتب تقدير و احترام خود را ابراز مي‌كنم، آنان نشان دادند كه موشك‌هاي آنان به هر نقطه جهان دسترسي دارد.»
در جديدترين گزارش بين‌المللي آمده است كه ايران در بين 179 كشور جهان، رتبه چهارم را در پيشرفت و مدرنيزه كردن عرصه‌هاي مختلف كسب كرده است. عليرغم پرداختن به روند سازندگي و بازسازي در داخل كشور، مسئله فلسطين در متن مسايل ديني و ملي آن قرار گرفته و با ورود به مبارزات، قدرت مضاعفي را به مسئله فلسطين افزود و با تمامي قدرت و توان خود در جهت حمايت و تقويت از فرهنگ مقاومت كوشيد. به ويژه پس از اينكه برخي از طرف‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي – از طريق طرح‌ها و ابتكارات تسليم – سعي داشتند آينده فلسطين را نابود كنند.
«عبدالباري عطوان» سردبير روزنامه القدس العربي در يك مقاله تحليلي سعي كرد به مناسبت سي‌امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، بين ايران و جمهوري عربي مصر، مقايسه‌اي ارائه دهد.
وي در اين مقاله مي‌نويسد: «دولت مصر طي اين مدت وارد هيچگونه جنگي نشده در حالي كه طي اين مدت ايران جنگ هشت ساله‌اي را پشت سرگذاشته با اين وجود تفاوت زيادي بين دو كشور در زمينه‌هاي مختلف وجود دارد، ايران به سوي آسمان پر مي‌كشد و به فضا دست مي‌يابد در حالي كه دولت مصر به زمين فرو مي‌رود و با واردات فناوري قاچاق از آمريكا، به دنبال تونل‌هاي رفح مي‌گردد.»
از قديم گفته‌اند كه: «به جز درخت ميوه دار را قطع نكن.»
و اين حقيقت امروز ايران است كه با گام‌هاي محكم و استوار در راستاي پژوهش‌هاي علمي و فناوري هسته‌اي و موشكي، توسعه صنعتي و كشاورزي پيش مي‌رود به حدى كه در برخي از محصولات خود نه تنها به مرحله خودكفايي مي‌رسد بلكه آنها را به خارج كشور و از جمله كشورهاي شوراي همكاري خليج فارس نيز صادر مي‌كند.
ما امروزه از پرتاب نيزه‌ها به سوي ايران از سوي برخي از نويسندگان عرب وابسته به كشورهاي ميانه‌رو، تعجب زيادي نمي‌كنيم، ولي اين سؤال را مطرح مي‌كنيم كه « اين كشورها چه زماني اراده خواهند كرد تا قيد و بندهايي را كه خود را به وسيله توافقنامه‌هاي ذلت‌بار، به بند كشيده‌اند، بشكنند و از آن رهايي يابند؟»

لينك خبر : http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8711280128[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.