nasirirani

آواکس ایران در آسمان شیراز

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

دوستان حالا كه اين تاپيك دوباره امده بالا با اجازه من يه سوال بپرسم :
مگه ايران 2 تا از اين اواكس ها نداشت ؟ خوب يكيش سقوط كرد . اون يكي الان سرپاست ؟
اصلا من درست فهميدم ؟ 2 تا بوده ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]دوستان حالا كه اين تاپيك دوباره امده بالا با اجازه من يه سوال بپرسم :
مگه ايران 2 تا از اين اواكس ها نداشت ؟ خوب يكيش سقوط كرد . اون يكي الان سرپاست ؟
اصلا من درست فهميدم ؟ 2 تا بوده ؟
[/quote]
بله درست فهمیدید دوتا اواکس به ایران اومدند عدنان و بغداد که یکی سرپا بود اون یکی هم بقول بچه ها خواب بود البته بعد سقوط سیمرغ(عدنان) مسئولین خبر از تعمیر و ورود به خدمت اون یکی دادند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ميسه يه اطلاعاتي در مورد خودش و سيستم رادارش بديد
يا لينك شو بزاريد به هر زبوني كه بود

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اره ايران دو تا از اين نوع هواپيما داشته ......حيف كه ميگن سيمرغ سقوط كرده :?

راداري كه روي هواپيما سوار ميشه آيا از همين نوع رادار هاي زمينيه ؟؟ چه فرقي داره ؟
ما كه تو ساخت و مونتاژ رادار پيشرفت كرديم ميتونيم اونا رو سوار هواپيما كنيم ؟؟ مشكل كجاست ؟؟ مشكل مثلا تو سازه ي هواپيما و اون بشقاب روي هواپيماست يا مشكل چيز ديگه ايه <؟؟؟؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ساخت و سوار کردن رادارهای هوابرد روی یک هواپیما کار خیلی پیچیده ایه و نمیشه همون رادارهای زمینی رو سوار هواپیما کرد ، رادارهای هوابرد باید در عین عملکرد خوب در شرایط آب و هوایی دارای وزن کم باشند . همچنین سیستم خنک کننده ی قوی ای برای خنک کردن رادارهای هوابرد نیاز است .

در مورد اواکسهای عراقی که بعدا به ایران منتقل شد . باید ذکر کنم که آواکس عراقی که در نیروی هوایی ایران عملیاتی شد از نوع عدنان-1 بود این آواکس بر پایه ی آواکس A-50 شوروی ساخته شد اما تجهیزات الکترونیکی این هواپیما با تجهیزات اروپای غربی تعویض شد .

رادار این هواپیما از نوع TRS 2100 موسوم به TIGER-S/G ساخت شرکت فرانسوی Thomson-CSF بود که به دلیل استفاده از فایبرگلاس های پلاستیکی ، در بین رادارهای هوابرد دارای وزن کمتری بود ، این رادار جهت کنترل و هدایت عملیاتهای تاکتیکی ، گشت ساحلی و دریایی ، کشف و ردیابی دوربرد اهداف (برای تغذیه اطلاعاتی پدافندی) و اهداف نظارتی ساخته شده بود و دارای برد 350 کیلومتری و پوشش 180 درجه ای بود .

این رادار دو بعدی روی باند E/F کار میکرد که با این کار ، امکان دریافت اطلاعات با رزولوشن زاویه ای بالا با وجود کوچک بودن آنتن رادار ایجاد میشد ، بطوریکه ابعاد آنتن این رادار 5 × 2.3 متر بود ، این رادار مجهز به یک زیرسیستم تشخیص دوست از دشمن (IFF) نیز بود ، اگرچه گفته میشود اواکس بغداد-1 از یک پاد IFF ساخت شرکت Rockwell Collins نیز استفاده میکرده است .

یکی از دلایلی که استفاده عملیاتی از آواکس دیگر عراقی (بغداد-1) مقدور نیست ، مشکلات فنی ناشی از نصب رادار فرانسوی Tigre در داخل بدنه ی هواپیما (در قسمت Cargo) بجای نصب روی بدنه ی اصلی هواپیماست که مشکلات فنی زیادی ، از جمله منحرف شدن امواج خروجی رادار مهار نشدن گرمای زیاد حاصل از رادار است .

[img]http://www.pic.iran-forum.ir/images/j39kgwyecz1y9a7xlag2.jpg[/img]

[img]http://www.mehrnews.com/mehr_media/image/2008/04/355987_orig.jpg[/img]

منبع :

http://articles.janes.com/articles/Janes-C4I-Systems/Tiger-S-TRS-2100-Series-radar-France.html
http://www.vectorsite.net/avil76.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
برای اطلاعات بیشتر از هر نظر :

http://www.aerospacetalk.ir/vb/showthread.php?t=32176

که جز بهترین سایت های کنونی هوایی میشه گفت کل خاورمیانه هم محسوب میشه به دلیل تجمع خیل عظیم خلبانان غیرنظامی و نظامی توش

یه لینک هم از سنترال میزارم که بیشتر توجه کنید به سخنان دی جی دنی و محمد رزازان و نوید که مورده تایید کامل هستند

http://www.centralclubs.com/topic-t60275.html

ضمن اینکه خدا رحت کنه اون دلاورایی که توش شهید شدند و صدالبته اون کسانیکه تونستند این پرنده رو تعمیر کنند و به پرواز دربیارن و حداقل برای مدتی دل ماها رو خوش کنند هم دستشون درد نکنه
البته اما و اگر راجبه خوده این هواپیما بسیار بود از عملیاتی بودن ش تا سالم بودنش

یا حق

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
متاسفانه هنوز تلخي سقوط اين اواكس و كليپش در كامم هست !!

تو رو خدا داغ ما رو زنده نكنيد !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.