reza4087

در گفتگوي فارس با يكي از قديمي‌ترين اعضاي حزب‌الله مطرح شد/ روايت دست اول از جنگ 33 روزه ا

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

در گفتگوي فارس با يكي از قديمي‌ترين اعضاي حزب‌الله مطرح شد/
روايت دست اول از جنگ 33 روزه اسراييل عليه لبنان
خبرگزاري فارس: موسي احمد قصير در گفتگو با فارس برخي ناگفته‌هاي جنگ 33 روزه اسراييل عليه لبنان را تشريح كرد.
موسي احمد قصير، همرزم شهيد احمد قصير از استشهاديون لبنان و ديگر شهداي مقاومت اسلامي حزب الله، اهل روستاي ديرقانون النهر از توابع شهر صور در جنوب لبنان است. وي از قديمي‌ترين رزمندگان حزب‌الله و همرزم با بسياري از مبارزان لبناني و استشهاديون مقاومت اسلامي بوده است و به‌واسطه مسئوليت خود اطلاعات ارزنده‌اي از وضعيت داخلي لبنان و مسائل بين‌المللي تاثيرگذار به شرايط اين كشور دارد.
وي در جريان سفر خود به ايران در گفت‌وگو با خبرنگار سياست خارجي خبرگزاري فارس، به جزئيات و برخي ناگفته‌هاي جنگ 33 روزه اسراييل عليه لبنان اشاره كرد.

* براي مخاطبان ما بخش‌هايي از جريان مقاومت 33 روزه حزب‌الله لبنان را تشريح كنيد و خوشحال خواهيم شد كه ما را در جريان برخي ناگفته‌هاي اين مبارزه قرار دهيد.

* احمد قصير: قبل از اين كه بخواهم در اين خصوص مطالبي را ارائه كنم بايد يادآور شوم كه حزب‌الله شروع كننده جنگ نبوده و به مستندات آن اشاره كنم. حزب‌الله طبق وعده‌اي كه سيد حسن نصرالله به خانواده‌هاي اسراي لبناني داده بود كه سعي مي‌كند فرزندان آن‌ها را آزاد كند، به عنوان مقابله به مثل دو نظامي اسرائيلي را اسير كرد.
اسرائيل و آمريكا بعد از حادثه سال 2000 توافق كرده بودند كه حزب‌الله را بايد از لبنان حذف كرد. تعبيرشان اين بود كه ماري وجود دارد كه سر آن در تهران، وسط آن در سوريه و دم آن در لبنان قرار دارد و مناسب‌ترين جايي كه مي‌شود به اين مار لطمه زد از طريق دم آن است؛ چرا كه حزب‌الله نزديك به اسرائيل بود و بيشتر مي‌توانست به اسرائيل زيان برساند.
قرار بود در ماه جولاي مصادف با رمضان حمله به حزب‌الله را انجام دهند؛ بدين طريق كه حين سخنراني سيد حسن نصرالله در روز قدس، هواپيماهاي اسرائيلي بر فراز بيروت قرار گيرند و از اين طريق هم سيد حسن و هم كل شخصيت‌هاي طرفدار وي را بزنند و تا مي‌توانند از رزمندگاني كه در مراسم شركت كرده‌اند، قتل عام نمايند و از آن به بعد جنگ را شروع كنند.
نقشه آمريكا و اسرائيل اين بود، اما گرفتن اسرا دو ماه قبل از اين نقشه باعث شد اجراي آن جلو بيفتد. بوش و اولمرت هر دو افرادي نيستند كه نظامي باشند و مسائل نظامي را خوب بفهمند، اما شارون فرق داشت. وي فردي آگاه به مسائل نظامي بود و مي‌دانست قدرت حزب‌الله چه قدرتي است. به هر حال بوش از اولمرت خواست اين نقشه را زودتر از وقت اجرا كند. رئيس ستاد مشترك اسرائيل اعتراض كرد كه ما هنوز براي اين حمله آمادگي نداريم اما به هر حال دستور صادر شده بود و به همين خاطر حمله را آغاز كردند.
نقشه آن‌ها اين بود كه در هفته اول آنقدر مناطق حزب‌الله در لبنان را بمباران كنند كه بخش اعظم نيروهاي ما از بين بروند. بعد از هفته اول حمله زميني به لبنان شروع مي‌شد و همزمان نيروي هوايي اسرائيل به سوريه و آمريكا به ايران حمله مي‌كرد كه به زعم خودشان اين مار را در آن واحد ضعيف كنند.
البته آمريكايي‌ها نمي‌خواهند با ايران بجنگند اما آن زمان مي‌خواستند ضربه سنگيني به ايران وارد كنند كه شرايط آمريكا را قبول كند. اين نقشه را در لبنان شروع كردند و بيش از هزار نقطه از مراكز حزب‌الله را به كلي نابود كردند. بعد از يك هفته بمباران سيد حسن نصرالله در تلويزيون حاضر شد و اعلام كرد كه حزب‌الله حتي يك شهيد هم در اين بمباران نداده است.
دليل اين كه حتي يك نفر هم در اين بمباران شهيد نشد اين بود كه حزب‌الله براي اوضاع فوق‌العاده نقشه كشيده بود و بعد از گرفتن 2 اسير همه مناطق خود را تخليه كرده بودند و از مردم دعوت كردند از منطقه خارج شوند؛ بنابراين موفق نشدند اهداف هفته اول را به انجام رسانند.
در روز پنجم، آقاي احمدي‌نژاد در ايران اعلام كرد كه كشتي‌هاي جنگي آمريكا در خليج فارس در گروگان ما هستند. بوش متوجه معني اين حرف نشد و به همين خاطر حزب‌الله يكي از ناوچه‌هاي اسرائيل را با يك موشك منهدم كرد كه بوش معني حرف آقاي احمدي‌نژاد را متوجه شود. بوش امروز به خوبي درك نموده كه ايران مي‌تواند ظرف 15 يا 20 دقيقه كل كشتي‌هاي آمريكايي حاضر در خليج فارس را منهدم كند و حتي اگر مناطقي از تهران يا اصفهان را بزنند، كل كشتي‌هاي آنان در منطقه منهدم خواهد شد.

* نحوه عملكرد نيروهاي مهاجم بعد از هفته اول جنگ به چه صورت بود و آيا به اهدافشان دست يافتند؟

* احمد قصير: رئيس ستاد مشترك اسراييل بعد از هفته اول اعلام كرد كه هر جا از لبنان را كه فكر مي‌كرديم حزب‌الله حضور دارد، زده‌ايم‌ و كار خاص ديگري در توانمان نيست كه انجام دهيم لذا بايد فضا را براي آتش‌بس و مذاكرات آماده كرد. اما اين جا بوش خود به عنوان فرمانده جنگ وارد قضيه شد و اعلام كرد آتش‌بس نخواهيم كرد و جنگ را ادامه مي‌دهيم. اسرائيلي‌ها هم از درخواست آمريكا سوء استفاده كردند و ليستي از سلاح‌هاي جديدي را كه آمريكا به آن‌ها نمي‌داد، از دولت ايالات متحده خواستند. بمب‌هاي خوشه‌اي نسل جديد، بمب‌هاي هوشمند و خيلي از سلاح‌هاي جديدي كه فقط در اختيار ارتش آمريكا بود در اين ليست وجود داشت. اين سلاح‌ها در اختيار اسرائيل قرار گرفت و حمله زميني شروع شد اما شكست مفتضحانه اسرائيل در حمله زميني آغاز شد. نسل چهارم تانك مركاوا به بهترين تانك دنيا معروف بوده است. اين تانك اهداف را تا شعاع 6 كيلومتري مورد اصابت قرار مي‌دهد.
بچه‌هاي مقاومت در سه روز اول اجازه دادند اين نيروها به مناطقي مثل خيام و عيتا الشعب وارد شوند. در خيام 35 تانك مركاوا وارد شد كه براي فتح يك شهري با مشخصات خيام، 35 تانك واقعاً زياد بود اما توسط چند نفر از بچه‌هاي مقاومت، از 35 تانك 23 تانك منهدم شد. اسرائيلي‌ها در تلويزيون‌هاي خود مي‌گفتند كه ما نفهيديم تانك‌ها چگونه منهدم شد. نتيجه اين افتضاح اين شد كه كشورهايي مثل تركيه يا آمريكا كه 400 تانك مركاوا سفارش داده بودند قراردادها را به هم زدند. خود دولت اسرائيل هم اعلام كرد كه توليد مركاوا را متوقف مي‌كند و اعتراف كرده‌اند كه خسارت صنايع جنگي اسرائيل بيش از خسارت‌هاي خود جنگ بوده است.
در عيتا الشعب نتوانستند نيروهاي زميني را بفرستند به همين خاطر با هليكوپتر نيروهاي چترباز را وارد مدرسه‌اي كردند كه اطلاع‌ داشتند نيروهاي حزب‌الله در آن قرار دارند. هليكوپتر كه وارد مدرسه شد حدود 40 سرباز پياده شدند و درست همان لحظه‌اي كه هليكوپتر در حال اوج‌گيري بود كل مدرسه منفجر شد چرا كه نيروهاي ما قبل از خارج شدن از مدرسه آن را بمب‌گذاري كرده بودند.
اين دو مورد، مشتي نمونه خروار از مناطقي است كه اسرائيلي‌ها سعي كردند از زمين حمله كنند و با اين مشكلات مواجه شدند. حتي به اين بسنده كرده بودند كه به منطقه‌اي از بنت جبيل برسيم كه سيد حسن نصرالله در سال 2000 در آن‌جا سخنراني كرده بود و گفته بود اسرائيل از خانه عنكبوت سست‌تر است. مي‌خواستند از اين طريق يك كار تبليغاتي انجام دهند و در اين راه واقعاً سعي كردند و كشته دادند، چند هليكوپتر، يك هواپيماي جنگي و دو ناوچه از آن‌ها منهدم شد اما به اين منطقه هم نرسيدند. اسرائيل اعتراف كرد كه در اين جنگ 124 تانك مركاواي نسل چهارم را كه گران قيمت‌ترين تانك دنياست، از دست داده است.
اسرائيل نيروهاي كماندويي خاصي دارد اما هر وقت اين نيروها با حزب‌الله مواجه شده‌اند شكست خورده‌اند و اسرائيل مجبور شد به دنبال ايجاد يك گروه ديگر باشد. گول‌ها يا گروه جاويدان همان نيروهايي هستند كه در آن سر دنيا به فرودگاه عنتبه حبشه حمله كرده بودند و براي اسير كردن چند فلسطيني كل فرودگاه را منهدم نمودند و موفق به آزادي گروگان‌هاي اسرائيل شدند اما همين گروه در لبنان در اولين عملياتشان عليه مقاومت اسلامي در انصاريه 13 كشته دادند.
آن قدر از نظر خودشان اين گروه برايشان مهم بود كه حاضر بودند مابقي اجساد آن‌ها را با كل اسراي لبنان و شهدا مبادله كنند.

* مردم لبنان و مخصوصاً ساكنان نواحي جنوب در جنگ چه وضعيتي داشتند؟

* احمد قصير: مهمتر از خود جنگ، مراقبت از مردم بود. حزب‌الله در اين مدت فقط درگير جنگ نبود. در مناطق جنگي 5/1 ميليون نفر لبناني زندگي مي‌كنند. حزب‌الله يك دولت نيست و دولت لبنان هم هيچ كاري براي مردم نكرد مخصوصاً چون اين مناطق شيعه هستند دولت اهميتي به مردم نمي‌داد اما حزب‌الله كمك رساني به مردم را آغاز كرد و مشكل مسكن و مايحتاج همه آوارگان را حل كرد.
دولت لبنان در اين جنگ مزدور اسرائيل بود و همكاري همه جانبه‌اي با اسرائيل انجام داد. وزير مخابرات لبنان كل شبكه مخابراتي لبنان را براي اسرائيلي‌ها قابل نفوذ گذاشت و به همين خاطر امكان استفاده از تلفن ثابت، موبايل و بي‌سيم براي ما وجود نداشت.
بسياري از كارشناسان نظامي متعجبند كه در طول جنگ 33 روزه نيروهاي مقاومت چگونه با هم در ارتباط بوده‌اند. اسرائيلي‌ها تاكيد مي‌كردند كه نيروهاي لبناني قسمت-قسمت شده‌اند و امكان ارتباطي بين اين گروه‌هاي به هم ريخته ندارد. در پاسخ به اين حرفشان سيد حسن نصرالله در تلويزيون دستور مستقيم حمله به ناوچه را مي‌دهد و به مخاطبان مي‌گويد به ناوچه اسرائيلي نگاه كنند. اين براي اولين بار در تاريخ است كه فرمانده جنگ در پخش مستقيم تلويزيوني فرمان حمله صادر مي‌‌كند. دقت و هماهنگي بين نيروها و فرمانده حزب‌الله براي اسرائيلي‌ها و ديگران قابل فهم نبود.
اما در مورد رسيدگي به مسائل مردم، درست همان زماني كه حزب‌الله درگير جنگ سختي است در مقابل نيروي دريايي، هوايي و زميني ارتش اسرائيل با پشتيباني امريكا و برخي كشورهاي اروپايي و به عبارتي همه دنيا عليه حزب‌الله وارد عمل شده‌اند اما سيد حسن نصرالله هيچ وقت مردم از ياد نمي‌برد. حزب الله همزمان با اوج درگيري‌ها، مردم را از مناطق جنگي به مناطق امن منتقل كرد و مسكن و مايحتاج زندگي را برايشان فراهم نمود و مسائل پزشكي مردم را انجام داد.
جالب است بدانيد كه در طول اين 33 روز، 1300 عمل زايمان صورت گرفت يعني خيلي بيش از كل آمار شهدا، كودك لبناني متولد شده است.
سيد حسن نصرالله هميشه به نيروهاي مقاومت سفارش مي‌كرد كه مردم ذليل نشوند و عزت و كرامت مردم بايد حفظ شود و اين براي سيد حسن مهم است. چون فهميد دولت لبنان سعي مي‌كند عمداً مردم را ذليل كند و روابط مردم را حزب‌الله را قطع نمايد و بگويد حزب‌الله عامل بيچارگي شما بوده است اما بحمدلله دشمن نتوانست مردم ما را ذليل كند.

*وضعيت داخل لبنان و نوع مواجهه گروه‌هاي مخالف حزب‌الله معروف به گروه‌هاي 14 مارس با حزب‌الله چگونه بوده است؟ با توجه به موضع‌گيري حزب‌الله در خصوص ساقط شدن دولت فعلي، وضعيت اين مواجهه در آينده به كجا خواهد انجاميد؟

*احمد قصير: آقاي شئال ايوب سردبير روزنامه الديار يك مسيحي ماروني است. او اسم خوبي براي اين گروه‌ها گذاشت. گفت به اين‌ها نگوئيم گروه‌هاي 14 آذار، بلكه بايد بگوئيم « يهود داخل» ؛ يعني يكسري يهودي صهيونيست در اسرائيل وجود دارد و يكسري هم در داخل لبنان حضور دارند. به نظر من هم اين اسم متناسبي براي آن‌هاست؛ چرا كه اين گروه‌ها حتي از يهوديان اسرائيل بيشتر به اسرائيل كمك كردند.
قبل از اين جنگ، اين گروه‌ها حالت هجومي با حزب‌الله داشتند و سعي مي‌كردند سلاح حزب‌الله را بگيرند. سيد حسن نصرالله در مقابل اين هجوم گفت كه گروه‌‌هاي داخلي لبنان با هم مذاكره كنند. به همين خاطر 8 جلسه مذاكره انجام شد و حزب‌الله در مذاكرات پيروز گرديد و مذاكرات به اين نتيجه رسيد كه بايد استراتژي دفاعي لبنان را با حضور حزب‌الله تدوين كنند.
به همين خاطر گروه‌هاي داخلي به اسرائيل اعلام كردند كه ما در مذاكرات شكست خورده‌ايم و بايد خودتان از اين به بعد وارد عمل شويد. آمريكا جرات نمي‌كند خودش به طور مستقيم وارد جنگ با حزب‌الله شود؛ چرا كه در صورت شكست آبروريزي آن به مراتب بيشتر خواهد بود. آمريكا اگر در عراق ظرف 4 سال 4 هزار نفر كشته داد اما در لبنان در يك ماه اين مقدار را كشته خواهد داد. به همين خاطر به اسرائيل ماموريت داد كه حزب‌الله را خلع سلاح و نابود كنند.
در زمان جنگ، يهوديان داخل يعني جنبلاط، جعجع و حريري تمام همكاري‌ها را با اسرائيل داشتند و فكر مي‌كردند طبق وعده خانم رايس، حزب‌الله رفتني است. چرا كه رايس گفته بود شما كار خود را انجام دهيد فردا اگر سيد حسن نصرالله زنده بود مي‌توانيد او را در گوانتانامو ببينيد و واقعاً هم قسمتي از گوانتانامو و بخشي از زندان‌هايي در فلسطين اشغالي را براي نيروهاي مقاومت لبنان خالي كرده بودند.
گروه‌هاي يهود داخل كه قبل از جنگ منافقانه عمل مي‌كردند با وعده خانم رايس چهره اصلي خود را نشان دادند و با اسرائيل همكاري كردند. حتي آقاي سعد حريري در روزهاي اول جنگ اعلام كرد كه ما حزب‌الله را در پايان جنگ محاكمه خواهيم كرد. جنبلاط و ديگران هم گفتند تا حزب‌الله خلع سلاح نشود، جنگ متوقف نمي‌شود. كار به جايي رسيد كه وزير كشور لبنان گفت تا حزب‌الله خلع سلاح نشود جنگ را متوقف نمي‌كنيم يعني خود را نيز با طرف اسرائيلي دانست.
اين گروه‌ها بعد از جنگ رسوا شدند و حالا حالت تدافعي دارند و سعي مي‌كنند خودشان را در صحنه سياسي نگه دارند. سيد حسن نصرالله با اخلاق خاص خود اعلام كرد كه به مردم اطمينان مي‌دهم كه ما پيروزيم و به دشمانمان در داخل اطمينان مي‌دهيم كه ما از آن‌ها انتقام نخواهيم نگرفت. به همين خاطر آن‌ها الان سعي مي‌كنند از طريق مذاكره و به قول خودشان حركت‌هاي قانوني دوباره سلاح حزب‌الله را بگيرند. بعد از آتش بس مطرح كردند كه نيروهاي سازمان ملل در جنوب لبنان مستقر شوند و حزب‌الله را خلع سلاح كنند و طبق بند 7 منشور ملل متحد قعطنامه‌اي صادر شود كه اين نيروها بتوانند به حزب‌الله حمله كنند.
اما حزب‌الله قبول نكرد و گفت در اين صورت به اين نيروها حمله خواهد كرد. حزب‌الله گفت در صورتي كه مي‌خواهيد قطعنامه‌اي تصويب كنيد بايد بر اساس بند 6 باشد و سرانجام هم آمريكايي‌ها پذيرفتند. طبق بند 6 ، نيروهاي سازمان ملل حق دخالت ندارند بلكه فقط مي‌توانند جلوي درگيري را بگيرند.
بر همين اساس، 15 هزار نيروي سازمان ملل وارد لبنان شد و 15 هزار نفر از ارتش لبنان نيز در اين منطقه مستقر شدند. گروه‌هاي يهودي داخل تصور كردند كه اين 30 هزار نيرو در صورت عوض شدن رئيس جمهور و فرمانده ارتش، مي‌توانند با دستور رئيس‌جمهور جديد حزب‌الله را خلع سلاح كنند.
به همين خاطر قبل از اين‌كه چنين جنگي ايجاد شود حزب‌الله براي پيشگيري از اين حركت، اعلام كرد كه كابينه بايد عوض شود و حزب‌الله و متحدينش حداقل بايد يك سوم به اضافه يك نفر از وزراي كابينه را تشكيل دهند تا كابينه نتواند هيچ قانوني عليه مقاومت تصويب كند.
در مرحله كنوني اين گروه‌ها زير بار اين قضيه نرفته‌اند و قبول نكردند كه كابينه وحدت ملي را تشكيل دهند.
در حال حاضر حركت دوم حزب‌الله دعوت از مردم با حضور در خيابان‌ها خواهد بود و در چنين حالتي حزب‌الله ديگر كابينه وحدت ملي را هم قبول نخواهد كرد بلكه خواهان يك انتخابات زودرس خواهد شد،؛ چرا كه ما معتقديم انتخابات قبلي مجلس جعلي بود و اين گروه‌ها از خون رفيق حريري و از عواطف مردم سوءاستفاده كردند. الان اكثريت مردم مخالف يهوديان داخل و موافق حزب‌الله مقاومت هستند.
فقط خود حزب الله، جنبش امل و ميشل عون بيشتر از دو سوم جمعيت طرفدار دارند؛ چرا بايد در مجلس كمتر از يك سوم نماينده داشته باشند؟ اگر اين را هم قبول نكنند درخواست‌هاي بيشتر به وجود خواهد آمد و آخرين مرحله در اين جنگ سياسي اين است كه حزب‌الله اعلام كند بايد از مردم لبنان آمارگيري كرد.
جالب است بدانيد كه آخرين آمارگيري در لبنان در سال 1943 بوده است. 63 سال قبل يك آمارگيري كردند و ديگر جرات نمي‌كنند آمار بگيرند. دليل آن اين است كه در حال حاضر شيعيان در لبنان 45 درصد هستند و متعاقباً بايد 45 درصد كابينه را در دست بگيرند، مسيحيان 25 درصد، اهل سنت 25 درصد و دروزي‌ها 5 درصد جمعيت لبنان را تشكيل مي‌دهند. البته اين گروه‌ها در مذاكرات تا حدود زيادي شرايط را قبول كرده بودند اما دوباره سفير آمريكا وارد عمل شد و گفت نبايد به حزب‌الله امتيازي بدهيد. به هر حال در صورت ادامه اين وضعيت خيابان‌ها و تظاهرات مردمي خواهند بود كه حرف آخر را مي‌زنند.

* تاثير جنگ 33 روزه بر جهان اسلام و جنبش‌هاي اسلامي سراسر جهان چگونه بوده است و آيا در اين خصوص اخبار خاصي داريد؟

*احمد قصير: تاثير حركت سيد حسن نصرالله فقط روي مسلمانان هم نبوده است. در منطقه خيلي از مسيحيان و حتي يهوديان مخالف اسرائيل طرفدار حزب‌الله شده‌اند و خيلي از اهل تسنن به مذهب شيعه گرويده‌اند. به غير از مسائل مذهبي، اخبار گسترده‌اي از حضور مسيحيان در كليساهاي سراسر دنيا مخابره شده كه براي پيروزي سيد حسن نصرالله دعا كردند و براي وي شمع روشن كردند.
در سوريه، خيلي‌ها با حزب‌الله و شيعيان لبنان مخالف بودند اما در اين جنگ واقعاً همكاري خوبي با مردم لبنان كردند. در روزهاي جنگ در حدود 300 هزار نفر لبناني به سوريه رفتند و مردم سوريه آن‌ها را در خانه‌هاي خود اسكان دادند.
در دانشگاه الازهر مصر كه مخالف تشيع بود، براي اولين بار عكس سيد حسن نصرالله را نصب و اعلام كردند كه رهبر ما ايشان است. بسياري از مردم جهان عرب پيشنهاد كردند كه سيد حسن نصرالله رهبر جهان عربي باشد.
بسياري از كساني كه با مقاومت كار مي‌كنند مسيحي، سني يا دروزي هستند. مردم كشورهايي چون مصر و تونس كه جرأت حرف زدن را از آن‌ها گرفته بودند، مي‌گفتند كه ارتش عربي به چه دردي مي خورد. 22 كشور كه ارتش عربي را تشكيل داده‌اند و بيش از 2 ميليون نفر با خرج‌هاي هنگفت در اين ارتش حضور دارند، چه دردي از امت عربي دوا كرده‌اند. اين همه خرج نكنيد و به جاي آن هسته‌هاي مقاومت شبيه به حزب‌الله را ايجاد كنيد.
http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8509010105

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اون ناوچه ساعر منهدم نشد بلكه دچار صدمه شد كه با يدك كش به بندر منتقل شد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]اون ناوچه ساعر منهدم نشد بلكه دچار صدمه شد كه با يدك كش به بندر منتقل شد.[/quote]
برادر ارزش این اقدام فقط به بخش نظامی آن مربوط نمی شود؛ هر چند که با تمام تلاش رسانه ای صهیونیست ها، هر کارشناس نظامی معنی این حرکت حزب الله و شکست و حقارت نظامی-اطلاعاتی صهیونیست ها را می فهمد ... اسرائیل بر روی زمین نعش کشی Merkava می کرد و در دریا ساعر. برادر Blaze یادمان نرود که اعراب در اوج شاهکارشان در جنگ 1973 کمی بیش از 100 تانک اسرائیل را منهدم کردند، آن هم با نیروی هوایی و زرهی و امکانات کامل چند ارتش مجهز کلاسیک. در جنگ دریایی که حرفش را نزنیم بهتر است. سوری ها و بعد مصریها برای همیشه تاریخ نبردهای دریایی اعراب را به افسانه بدل کردند.
یک جمله است یادم نیست مال کیست (فکر کنم از ژنرال های رومی بود) می گفت: همیشه نیاز نیست دشمنت را بکشی، بعضی اوقات فلج کردن او بهتر است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]اون ناوچه ساعر منهدم نشد بلكه دچار صدمه شد كه با يدك كش به بندر منتقل شد.[/quote]
برادر ارزش این اقدام فقط به بخش نظامی آن مربوط نمی شود؛ هر چند که با تمام تلاش رسانه ای صهیونیست ها، هر کارشناس نظامی معنی این حرکت حزب الله و شکست و حقارت نظامی-اطلاعاتی صهیونیست ها را می فهمد ... اسرائیل بر روی زمین نعش کشی Merkava می کرد و در دریا ساعر. برادر Blaze یادمان نرود که اعراب در اوج شاهکارشان در جنگ 1973 کمی بیش از 100 تانک اسرائیل را منهدم کردند، آن هم با نیروی هوایی و زرهی و امکانات کامل چند ارتش مجهز کلاسیک. در جنگ دریایی که حرفش را نزنیم بهتر است. سوری ها و بعد مصریها برای همیشه تاریخ نبردهای دریایی اعراب را به افسانه بدل کردند.
یک جمله است یادم نیست مال کیست (فکر کنم از ژنرال های رومی بود) می گفت: همیشه نیاز نیست دشمنت را بکشی، بعضی اوقات فلج کردن او بهتر است.[/quote]






عزيز منظورم رو نگرفتي
منظورم اين نبود كه اين كار با ارزش رو لوث كنم
منظورم اين بود كه وقتي در مورد اين جور چيزها اغراق ميكنيم و بعد خبر راستش پخش ميشه بقيه كارهايي هم كه به راستي انجام گرفته در هاله ابهام فرو ميره و اين همون چيزيه كه دشمن ميخواهد كه شكست هاش زير سوال بره و از اون ها پيروزي بسازه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote][quote]اون ناوچه ساعر منهدم نشد بلكه دچار صدمه شد كه با يدك كش به بندر منتقل شد.[/quote]
برادر ارزش این اقدام فقط به بخش نظامی آن مربوط نمی شود؛ هر چند که با تمام تلاش رسانه ای صهیونیست ها، هر کارشناس نظامی معنی این حرکت حزب الله و شکست و حقارت نظامی-اطلاعاتی صهیونیست ها را می فهمد ... اسرائیل بر روی زمین نعش کشی Merkava می کرد و در دریا ساعر. برادر Blaze یادمان نرود که اعراب در اوج شاهکارشان در جنگ 1973 کمی بیش از 100 تانک اسرائیل را منهدم کردند، آن هم با نیروی هوایی و زرهی و امکانات کامل چند ارتش مجهز کلاسیک. در جنگ دریایی که حرفش را نزنیم بهتر است. سوری ها و بعد مصریها برای همیشه تاریخ نبردهای دریایی اعراب را به افسانه بدل کردند.
یک جمله است یادم نیست مال کیست (فکر کنم از ژنرال های رومی بود) می گفت: همیشه نیاز نیست دشمنت را بکشی، بعضی اوقات فلج کردن او بهتر است.[/quote]


عزيز منظورم رو نگرفتي
منظورم اين نبود كه اين كار با ارزش رو لوث كنم
منظورم اين بود كه وقتي در مورد اين جور چيزها اغراق ميكنيم و بعد خبر راستش پخش ميشه بقيه كارهايي هم كه به راستي انجام گرفته در هاله ابهام فرو ميره و اين همون چيزيه كه دشمن ميخواهد كه شكست هاش زير سوال بره و از اون ها پيروزي بسازه.[/quote]

برادر عزیزم نگاهی به گزارش وینوگراد بنداز تا متوجه عمق شکست ارتش افسانه ای اسرائیل بشی؛ اگر حرف های این رزمنده حزب الله اغراق آمیز است احتمالا این گزارش توهم محض است :?

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آقا جان مثل اينكه حرف منو متوجه نميشي.
كي گفته ارتش اسراييل پيروز شده؟
من ميگم در مورد پيروزي ها نبايد اغراق كرد و به ذكر واقعيت پرداخت.
در مورد اون ناوچه هم ميتوني يك سري به سايت هاي خبري بزني تا ببيني نابود شده يا نه؟
اگه اين ناوچه نابود شده پس حتما آمريكا هم ناوچه سبلان مارو نابود كرده ديگه!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]آقا جان مثل اينكه حرف منو متوجه نميشي.
كي گفته ارتش اسراييل پيروز شده؟
من ميگم در مورد پيروزي ها نبايد اغراق كرد و به ذكر واقعيت پرداخت.
در مورد اون ناوچه هم ميتوني يك سري به سايت هاي خبري بزني تا ببيني نابود شده يا نه؟
اگه اين ناوچه نابود شده پس حتما آمريكا هم ناوچه سبلان مارو نابود كرده ديگه![/quote]
جناب Blaze حرف های بنده نقض نکته مشارالیه جنابعالی نیست؛ بلکه حرکت دوربین نگاه دوستان به سمت اصل قضیه است. در حال حاضر انحراف نگرش و تقدم فرع بر اصل جزو استراتژی لاینفک سرویس های خبری و اطلاعاتی است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.