SHAFAGH23

اعجوبیه قرن (خودروی پرنده)!

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[color=indigo]Terrafugia نام خودرویی است که ظرف 15ثانیه تبدیل به یک هواپیما می شود!

[align=center]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_Terrafugia_Morning_Hangar.jpg[/img][/align]

اولین اتومبیل قابل تبدیل جهان که تنها در عرض 15 ثانیه به یک هواپیما تبدیل می شود اولین پرواز آزمایشی خود را در ماه فوریه آغاز خواهد کرد. اتومبیل Terrafugia که در عرض 15 ثانیه توانایی تغییر حالت از یک اتومبیل دو سر نشینه به یک هواپیما را خواهد داشت در ماه فوریه 2009 پرواز آزمایشی خود را آغاز خواهد کرد.
[align=center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_POCFlightImg203G.jpg[/img]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_POCFlightImg201G-Champlain.jpg[/img]
[/align]
به گفته تولید کننده این اتومبیل منحصر به فرد در صورت استفاده از سوخت معمولی و بدون سرب، نگهداری و کنترل آن بسیار آسان بوده و مصرف کنندگان با داشتن این اتومبیل کوچک مشکلی برای یافتن مکانی مناسب برای پارک آن نخواهند داشت.
[align=center]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_POCFlightImg204G.jpg[/img][/align]
اتومبیل Terrafugia توسط یکی از مهندسان پیشین سازمان ناسا طراحی و ساخته شده است و توانایی موتور آن بر روی زمین و آسمان یکسان است. به ادعای سازنده این اتومبیل با یک باک پر از سوخت، قادر خواهد بود با سرعت 185 کیلومتر بر ساعت مسافتی بالغ بر 800 کیلومتر را طی کند.
[align=center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_1hava%25201.JPG[/img]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_6hava%25205.JPG[/img]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_3hava%25202.JPG[/img][/align]
عملکرد این اتومبیل تا به حال تنها بر روی سطح جاده و با سرعت 144 کیلومتر بر ساعت مورد آزمایش قرار گرفته است. به گفته کارل دیتریش تا کنون بالغ بر 40 سفارش از این اتومبیل با وجود قیمت احتمالی 200 هزار دلاری آن دریافت شده است. وی بر این باور است که این قیمت برای داشتن یک هواپیمای شخصی قیمتی مناسب، اما برای داشتن یک اتومبیل کوچک بسیار گزاف است.[/color]
منبع:
[url=http://www.terrafugia.com/]Terrafugia[/url]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]ضمن تشکر از شما،تاپیک منتقل شد...

خوب این چه کاریه؟الان هواپیماهای بهتر و جادارتری هم هستند که ارزونتر اند و ریسک کمتری هم دارند...ظاهر خنده داری داره...فکرش رو بکنید،وسط اتوبان سرعت بگیری بعد پرواز کنی icon_cheesygrin [/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دستت درد نکنه شفق جان
[quote]
خوب این چه کاریه؟الان هواپیماهای بهتر و جادارتری هم هستند که ارزونتر اند و ریسک کمتری هم دارند...ظاهر خنده داری داره...فکرش رو بکنید،وسط اتوبان سرعت بگیری بعد پرواز کنی[/quote]
خوب ابراهیم با این می شه تو اتوبان رانندگی کرد icon_cheesygrin
حساب کن سرعت غیر مجاز بری بعد پلیس بندازه دنبالت یکدفعه پرواز کنی icon_question

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جالب بود شفق جان!! دستت درد نکنه!!

ولی مثلا تو ترافیک گیر کردی!! اونوقت چیکار کنی؟!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خوبيش اينه كه هر كي از اهواز خواست بره تهران تا جاده ايذه رو با ماشين ميره بعد كه مسير خلوت شد ميپره رو هوا تا اصفهان ! منتها حداقل بايد به سقف پروازي معادل 22 هزار پايي برسه تا بدون مشكل از زاگرس رد بشه اصفهان بشينه ! و بعدش از اسوخت بزنه پرواز كنه تهران حوالي ونك يه دور بزنه ميرداماد پياده شه ! البته چون اونجا خيلي شلوغه ميتونه قله مرغي يا مهراباد فرود بياد باقيشو با حالت ماشين بره !


200 ميليون هم يكمي زياده ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]ولی مثلا تو ترافیک گیر کردی!! اونوقت چیکار کنی؟![/quote]
باید مدل عمود پروازش هم تولید بشه ۲ جایگاه حمل تسلیحات هم لازم داره و مخزن سوخت اضافی icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یه طرح موتور جتش رو داشتم دیدم اگر قرار باشه به صورت غیر نظامی سوارش بشه سرعتش انقدر می ره بالا که اتوبان کم میاره. :cry: icon_cheesygrin و سوختش هم گرون در میاد....ولی دارم روش کار می کنم...شاید دو گانه سوزش کردم. :oops: icon_question شاید هم یه موتور بوگی هم برای مقاصد اتوبانی درنظر گرفتم....در کل طرح ساده ای بود و عمود پرواز هم بود فقط یه کم از لحاظ ایرودینامیک و سیستم ایمنی مشکل داشتم...

:oops:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در برابر دوستان چیپسی بیش نیستم. :cry: icon_cheesygrin

یه چند تا مشکل دیگه هم داشت....جایگاه سوخت جت ما تو خیابون نداریم... icon_question

هر کسی نمی تونست برونتش....یهو مثلا می رفت تو برج میلاد(حالا بیا و درستش کن!!)

و مهم ترینش این که اگر قرار بود کسی اینو بخره می تونست باهاش هر کاری بکنه و حریم هوایی کشور به خطر میفتاد.

قیمت تموم شدش هم یه کمی زیادی گرون در میومد....(4 تا موتور مینی جت+بدنه الومینیومی+سیستم اجکت و کروز کنترل و...)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یه سوال ؟
این بالش رو کجا مخفی می کنه!!
اگه بالش جمع نشه با هوا پیمای شخصی که فرقی نمی کنه!!! icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خودروی جالبی هست. مخصوصا برای سفرهای بیرون شهری جذابیت خواهد داشت.

شفق عزیز از شما هم ممنونم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue][quote]یه سوال ؟
این بالش رو کجا مخفی می کنه!!
اگه بالش جمع نشه با هوا پیمای شخصی که فرقی نمی کنه!!! icon_cheesygrin[/quote]

بالها به سمت بالا جمع میشند،یه نگاهی به تصاویر مینداختی بد نبود! icon_question
[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این مطلب رو دیدم گفتم نزارم جفا می شه به دوستان!!

به تازگي آزمايش هاي مقدماتي يک خودرو با امکان تبديل شدن به هواپيما انجام شد و اميدهاي بسياري از علاقه مندان به خودرو و پرواز را يک بار ديگر زنده کرد.

شکل ظاهري اين هواپيما که دو نفر ظرفيت دارد، در حالت بدون بال شبيه خودروهاي کوچک معمولي است، اما هنگامي که بال هايش را باز مي کند و براي پرواز آماده مي شود شبيه هواپيماي کوچک ورزشي است.

اين مدل هواپيما «ترانزيشن» نام دارد و محصول شرکت ترافوگيا است که جمعي از فارغ التحصيلان MIT در سال 2006 تاسيس کرده اند. اين شرکت تاکنون سفارش هاي زيادي دريافت کرده و 40 مورد از اين هواپيما را نيز پيش فروش کرده و قرار است از سال آينده (2010) تحويل اين هواپيماها آغاز شود. اين هواپيماها با قيمت 194 هزار دلار عرضه مي شوند که به گفته کارشناسان براي يک خودرو دو نفره معمولي مبلغ زياد اما براي هواپيما مبلغ مناسبي است.

به گفته کارشناسان اين وسيله نقليه توانسته فاصله بين هواپيما و خودروهاي معمولي را پر کند و بين اين دو پل بزند، مردم نيز آن را «خودرو پرنده » مي نامند، اما مسوولان اين شرکت ترجيح مي دهند آن را به عنوان هواپيمايي با قابليت رانندگي در خيابان توصيف کنند.

طراحان اين هواپيما در توصيف ويژگي ها و مزيت آن مي گويند؛ «در ابتداي صبح پشت فرمان اين خودرو مي نشينيد و رانندگي مي کنيد تا به بزرگراه برسيد، آن وقت يک دگمه را مي زنيد تا بال هاي هواپيما باز شود و هواپيما پرواز کند، مي توانيد با يک بار سوخت گيري (با بنزين معمولي بدون سرب) 800 کيلومتر پرواز کنيد و دوباره فرود آييد. يک بار ديگر دگمه را مي زنيد تا بال هاي هواپيما جمع شود. رانندگي مي کنيد تا به خانه برسيد. سپس هواپيمايتان را در گاراژ خانه پارک مي کنيد.»

يکي از عمده ترين مزيت هاي اين وسيله نقليه آن است که در دسته هواپيماهاي ورزشي قرار مي گيرد، به همين دليل کسب مجوز پرواز با اين هواپيماها به مراتب آسان تر از کسب گواهينامه خلباني هواپيماي شخصي يا هواپيماهاي تجاري است، چرا که براي کسب مجوز پرواز اين هواپيما به ساعت کمتر آموزش نياز است، براي برخاستن و فرود نيز به مجوز برج مراقبت پرواز نياز ندارد و معاينه هاي پزشکي پرواز با اين دسته از هواپيماها نيز مانند خودروهاي معمولي است.

گفتني است از زمان ساخت اولين خودروها و پرواز اولين هواپيماها، ايده ساخت وسيله يي که بتواند نقش و کارکرد هر دو را داشته باشد، در ذهن بشر شکل گرفت و حتي برخي مبتکران و مخترعان به ساخت نمونه هايي از آن اقدام کردند، اما طرح شان هيچ گاه با موفقيت هاي تجاري همراه نشد و امروزه تنها مي توان نمونه هايي از آنها را در موزه ها ديد.

به گفته کارشناسان مهم ترين دليل موفقيت شرکت ترافوگيا در ساخت اين هواپيما پيشرفت هاي جديد در ساخت موتورهاي پيشران، قطعات جداشونده مثل پروانه هواپيما و همچنين توليد مواد اوليه مناسب براي ساخت بال هاي تاشو است. اين هواپيما، موتوري به قدرت يکصد اسب بخار دارد و هنگام رانندگي نيرو به چرخ ها منتقل مي شود، اما براي پرواز نيروي موتور به پروانه منتقل مي شود.

تا پيش از اين حتي کابين خلبان هواپيماهاي کوچک شخصي پر از دگمه، عقربه ها و چراغ هاي زيادي بود که چشم هر تماشاگري را خيره مي کرد و براي سر در آوردن از طرز کار آنها بايد دوره هاي سخت و طولاني مدت آموزش هاي پرواز را طي کرد، اما يکي از مزيت هاي اين هواپيما آن است که کابين خلبان همان کابين راننده است و درون آن چندان شلوغ نيست هر چند که مجهز به جي پي اس است و از روي صفحه رنگي نمايشگر آن مي توان از وضعيت آب و هوايي مطلع شد. از جمله موارد ايمني نصب شده در اين هواپيما مي توان به کيسه هاي هوا و سپرهاي آيروديناميک اشاره کرد. با اين همه براي آنکه اين هواپيما بتواند تاييديه هاي نهايي پرواز را کسب کند لازم است کارشناسان شرکت هاي بيمه از ايمني اين وسيله نقليه مطمئن شوند.

به گفته کارشناسان شرکت ترافوگيا حداکثر سرعت پرواز هواپيما 190 کيلومتر در ساعت است و در هر صد کيلومتر هشت ليتر بنزين مصرف مي کند. حداکثر باري که اين هواپيما مي تواند حمل کند نيز 200 کيلوگرم است.

ديتريچ گرمش رئيس شرکت ترافوگيا در مورد مشتريان خود نيز مي گويد عمده مشتريان ما زوج هاي بازنشسته يا در آستانه بازنشستگي هستند. اين مشتريان دوست دارند دوران بازنشستگي خود را به سفرهاي دور و دراز بروند و يک خودرو پرنده مي تواند تمام نيازهاي آنان را برآورده کند تا همزمان لذت خلباني و رانندگي را تجربه کنند. به گفته وي اين هواپيما آنقدر جذاب بوده که زوجي که پيش از اين خلباني بلد نبودند تصميم گرفتند براي هدايت اين هواپيما خلباني ياد بگيرند.
به گفته کارشناسان يکي از دلايل اصلي موفقيت اين هواپيماي جاده رو آن است که از سال ها پيش ايده تلفيق خودرو با يک وسيله نقليه ديگر مانند هواپيما، قايق و حتي زيردريايي مطرح شده است و حتي نمونه هايي از آنها در فيلم هاي سينمايي به نمايش درآمده است و بسياري از مردم حتي از زمان کودکي با ديدن اين خودروها روياي رانندگي يا خلباني با آن را در سر مي پروراندند. اما امروزه که اين امکان فراهم شده است که با زدن يک دگمه در عرض 15 تا 20 ثانيه بال ها باز شود و يک خودرو معمولي شبيه هواپيما به پرواز درآيد اين رويا يک بار ديگر جان گرفته است.

http://www.asriran.com/fa/pages/?cid=83394

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
يه كم زيادى ريز نقش هست! اگر بياريش تو ايران٬ به محض رسيدن به اوّلين سرعت كاه(جلوبندى كاه!) قابليت پروازش رو از دست مى ده! اون سطح كنترلى جلوى بدنه به فنا مى ره!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.