Azarakhsh

بدون سرنشین عنکبوت سیاه (Black widow)

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

هواپيماهاي بدون سرنشين Black widow

هواپيماهاي بدون سرنشين Black widow در قالب برنامه‌ي DARPs MAV (Defence Advenced Research Projects Agencies Micro Unmanned Arial Vehicle) (آژانس پروژه‌هاي تحقيقاتي پيشرفته دفاعي) هواپيماهاي ميكرو بدون سرنشين پهپادي ساخته است، اين هواپيما كه داراي بال‌هاي ثابت كوچك است در مداري دايره‌اي حركت مي‌كند و تنها 50 گرم وزن دارد كه نيمي از آن مربوط به باتري‌هاي آن است. Black widow با يك موتور الكتريكي كار مي‌كند كه حداكثر سرعت پرواز هواپيما را به 20 متر در ثانيه مي‌رساند. برنامه‌ي ساخت اين هواپيما طي سال‌هاي اخير پيشرفت شاياني داشته و Black widow در ابتدا تنها 2 دقيقه پرواز مي‌كرد و امكان حمل تجهيزات اضافي را نداشت. اما در حال حاضر 30 دقيقه پرواز كرده و ارتفاع آن به 769 فوت مي‌رسد و امكان انتقال تصاوير ويدئويي به ايستگاهي كه 1,8 كيلومتر از آن فاصله دارد را دارا است. با تغييرات جديد در اين هواپيما سرعت آن به 40 مايل در ساعت رسيده است.

تغييرات جديد در پروانه اين هواپيما كارآيي آن را 82 درصد افزايش داده ومدت پرواز را به 22 دقيقه رسانده و همچنين اين هواپيماها به دوربين‌هاي رنگي ويدئويي مجهز شده‌اند. بدنه‌ي اين هواپيما و سيستم نيروي محركه آن در نهايت به گونه‌اي تغيير يافته كه زمان پرواز هواپيما را به 30 دقيقه و برد عملياتي آن را به 17 كيلومتر مي‌رساند. سرعت اين هواپيما در حال حاضر 38 تا 53 كيلومتر برساعت است. سيستم كنترل اين هواپيما به طور خودكار مسير حركت، ارتفاع و سرعت هواپيما را كنترل مي‌كند.
524x275_BlackWidow_bg.jpg
شركت Aero Vironment يك واحد كنترل زميني جهاني قابل انتقال و سبك وزن را براي Black widow طراحي كرده كه شامل يك واحد كنترل است كه در آن از يك كامپيوتر لپ‌تاب و يك آنتن استفاده شده است. تمامي داده‌هاي مربوط به هواپيما با تصاوير ويدئويي رنگي قابل رويت است و رويت در روز توسط دوربين هواپيما صورت مي‌گيرد. اين اطلاعات مربوط به مسير حركت هواپيما، ارتفاع، سرعت هواپيما و سلامت پرواز هواپيماي بدون سرنشين است. اين هواپيما به طور خودكار از روي يك دستگاه پرتابگر بادي كه به اندازه يك جعبه سيگار است پرتاب مي‌شود.

براي افزايش برد سيستم ارتباطي اين هواپيما، از سيستم‌هاي تقويت(رله) هوايي كه بر روي يك هواپيماي بدون سرنشين ديگر نصب شده استفاده مي‌شود. معمولاً براي اين كار از هواپيمايي موسوم به pointer استفاده مي‌شود كه در ارتفاعي بالاتر از Black widow پرواز كرده و تصاوير ويدئويي آن را ـ علي‌رغم آنكه هواپيماي ديگر در مسير ديد آن نيست ـ به مركز منتقل مي‌كند. اين دو هواپيما حداكثر با 20 كيلومتر فاصله از هم مي‌توانند در محيط‌هاي شهري ناهموار و كوه فعاليت كنند.

http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_DSCN231.jpg

منبع:
naser.ofogh.net

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=brown] ممنون آذرخش جان

به بخش هواگردهای نظامی بدون سرنشین انتقال یافت .[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]با تشکر از شما بابت مطالب مفیدتان،ولی ای کاش اسامی هواپیماها رو هم در تیتر ذکر میکردید تا خواننده گمراه نشود...
باز هم تشکر میکنم[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام و تشكر ...

اين دوميه رو هر كي خواست با 500 هزار تا 1.5 ميليون بسته به توان كاري براش ميسازم ...

چه خبره 70 هزار دلار ...
[quote]نمونه اوليه باتري جديد اين هواپيما كه از جنس روي است توسط شركت Arotech ساخته شده و در حال آزمايش است.
[/quote]
راستش اين باطريه خيلي مهمه !
كسي خبر ي از توان و چگونگي اون نداره ...

يه توضيح هم بدم ...

باطري هاي توي بازار هواپيماهاي مدل كه قالبا براي مدلهاي كوچ از نيكل كادميوم سه تاي و يا 4 تايي با امپر پايين استفاده ميكنند و مداومت زيادي نداره ! اما باطري هاي درست درمون ليتيوم پليمر هستند كه ضمن نرخ خالي شدن بالا توان توليد امپر چندين برابر از نرخ تخليه خود دارند ! مثلا باطري اي كه براي يكي از طرحها استفاده كردم 2 امپر و 11.1 ولت بود كه توان خروجي تا 25 آمپر داشت! البته ظرف 10 دقيقه خالي ميشد !
اين هواپيماهاي مدل از موتور الكتريكي براشلس استفاده ميكنند كه امپر ساعت مصرفي بالايي دارند مسئله تامین انرژی ضمن سبک بودن باطری چالش بزرگی بر سر راه طراحی اونهاست ...
فعلا برای هلیکوپتر مدل با وزرنهای حدود 500 تا 800 گرم بصورت تک باطری و موتور 20 آمپری بیش از 10 الی 15 دقیقه جواب نمبدن که حالا این باطریه حدود 1 ساعت جواب میده باید چیزه خاصی باشه ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.