nasirirani

محققان ايراني هواپيماي بدون سرنشين و خودرو پرنده را طراحي کردند

Recommended Posts

[b]مسوول تيم هوا فضاي دانشگاه صنعتي اصفهان از طراحي اوليه ريز پرنده و هواپيماي بدون سرنشين در اين دانشگاه خبر داد و گفت: تلاش محققان دانشگاه براي ساخت خودرو پرنده شناور در آب براي نخستين بار در کشور انجام مي شود. [/b]
مصطفي حسنعليان روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار علمي ايرنا افزود: اين تيم با اختراع و ساخت اين هواپيما موفق به کسب رتبه هاي دوم در مسابقات دانشگاه صنعتي شريف و کسب رتبه سوم در مرحله ساخت نمونه پروازي شده است .
وي تصريح کرد: تيم هشت نفره هوا فضا در دانشگاه صنعتي اصفهان به آغاز سه پروژه بزرگ ملي دست زده که تا سال آينده ارايه مي شود.
حسنعليان به دو هواپيماي بدون سرنشين و يک نرم‌افزار هوافضا اشاره کرد و گفت: در ساخت هواپيما از دو روش آماري و علمي استفاده شده است.
وي خاطر نشان کرد:[color=red] [b]هواپيماي بدون سرنشين "يو اي وي" مهمترين طرح است که امتياز توليد اين هواپيما تا امروز تنها در اختيار ارتش آمريکا بوده که با طراحي و ساخت آن در کشور، پيشرفت قابل توجهي در اين بخش صورت خواهد گرفت. [/b][/color]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/AIR_UAV_MQ-9_RAF_Kandahar_lg.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_AIR_UAV_MQ-9_RAF_Kandahar_lg.jpg[/img][/url]
حسنعليان ادامه داد: بيش از 70 درصد طراحي اين محصول و همچنين آزمايشات آن به پايان رسيده و به زودي ساخت آن آغاز مي‌شود.
مسوول تيم هوا فضا دانشگاه صنعتي اصفهان اظهار داشت : يکي ديگر از پروژه ها ي اين دانشگاه توليد ريزپرنده "ام اي وي" با ابعاد زير 50 سانتي متر و وزن کمتر از 500 گرم است که براي شرکت در مسابقات بين المللي 2010 آلمان طراحي و ارائه خواهد شد.
حسنعليان درباره طرح سوم اين تيم گفت: پروژه ديگر توليد نرم افزار جامع طراحي هواپيما است که به وسيله برنامه سيکل طراحي نوشته شده و دريافت دو پارامتر اصلي طراحي به صورت خودکار طراحي کامل هواپيما را انجام مي‌دهد.
وي به تامين مالي براي ساخت اين هواپيما اشاره کرد و گفت : کوچک ترين قطعه اين هواپيما سه ميليون تومان هزينه دارد.
حسنعليان ادامه داد: در وضعيت فعلي تنها براي ساخت برخي پرنده‌ها از جمله هواپيماهاي مسابقات جهاني، شرکت هواپيمائي هسا به عنوان تامين کننده مالي اين گروه را مورد حمايت قرار داده است.
وي افزود: محققان ما با هواپيما نوع MAV با ابعاد زير 500 گرم و ابعاد زير 50 سانت در مسابقات کشور فرانسه در سال 2007 شرکت کردند که از بين 24 تيم شرکت کننده موفق به کسب رتبه نهم شديم.
مسوول تيم هوا و فضا دانشگاه صنعتي اصفهان خاطرنشان کرد: در سال 2008 در مسابقات جهاني آلمان با ساخت هواپيمايي بزرگ‌تر در اين مسابقات شرکت کرديم. مزيت اين هواپيما نسبت به هواپيماهاي قبل به کارگيري سيستم اتوپايلت در آن بود اين سيستم در مواقعي که خلبان قادر به ديدن نباشد به صورت خودکار کار کرده و در ايمني هواپيما نقش موثري دارد.
حسنعليان با اشاره به اينکه دراين بررسي‌ها تلاش شده تا بررسي‌هاي علمي و آماري را بر هم منطبق کرده و از نتايج آن در ساخت هواپيما استفاده کنيم، تصريح کرد: ساخت بال هواپيما يا "ايرفويل" از سخت‌ترين مراحل ساخت هواپيما است در اين کار با تحليل 1500 ايرفويل موفق به ساخت شش ايرفويل مناسب براي هواپيما شديم.
وي با بيان اينکه براي راحت‌تر کردن ساخت ايرفويل هواپيما نرم‌افزاري تهيه شده که اين نرم‌افزار قادر به تحليل و بررسي ايرفويل‌هاي ارائه شده است و مي‌تواند با بررسي داده‌هاي طول بال، وزن و سرعت نوع ايرفويل را براي هواپيما ارائه دهد.
مسوول تيم هوا و فضا دانشگاه صنعتي اصفهان اضافه کرد: [color=red][b]در آينده در صدد ساخت هواپيمايي مشابه هواپيماي RAVEN آمريکا بوده که 60 درصد کار را انجام داده‌ايم و همچنين در مسابقات جهاني آلمان در سال 2010 شرکت مي‌کنيم که تاکنون 30 تا 40 درصد کار آن را انجام داده‌ايم.[/b][/color]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/8-raven-aircraft.jpg[/img]
وي با اشاره به مزيت هواپيماهاي جديد گفت: بيشتر هواپيماها داراي PLANFORM دلتايي است، اما هواپيماي جديد داراي PLANFORM با مدل INVERS ZIMMER MAN است.
http://www.irna.ir/View/FullStory/?NewsId=879594

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دستشون درد نکنه! البته همکاری نیروهای مسلح باید با دانشگاه ها بیشتر بشه! در حال حاضر دانشگاه ها همکاری هایی با صنایع وزارت دفاع دارند ولی ناکافیست! دولت همچنین باید بودجه تحقیقات دانشگاه ها رو بیش از پیش افزایش بده!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ان شاءالله که هر چه زودتر این پروژه ها به نتیجه برسند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اين اون نيست.
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/Contest-Drones-Iran2.jpg[/img]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آقا اون خودروی پرنده که تو تیتر بهش اشاره شده قضیه اش چیه ؟ :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.