Azarakhsh

سردار وحیدی :ماهواره‌هاي ديگري غير از "طلوع " نيز در حال ساخت است!

Recommended Posts

به گزارش خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس، سردار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مصلح در حاشيه نوزدهمين همايش بين‌المللي خليج‌فارس در جمع خبرنگاران در خصوص رونمايي از ماهواره ملي طلوع در دهه فجر گفت: در حال حاضر چند تيم در حال ساخت اين ماهواره هستند و اين موضوع در سطح كشور فراگير شده و اين كار در دانشگاه‌هاي ما انجام مي‌شود و تيم ماهواره اميد هم محصول جديد خود را ارائه مي‌دهند.
وي اضافه كرد: ماهواره ملي طلوع مصارف سنجشي دارد.
وحيدي در پاسخ به سئوال ديگري مبني بر احتمال حمله آمريكا به پايگاه‌هاي هسته‌اي ايران گفت: اظهارات متنقاضي در اين خصوص مطرح شده و ايران هم اعلام كرده است به دليل همين تهديدهايي كه صورت گرفته بود سايت فردو را كه به لحاظ استحكامات ايمني در وضعيت بهتري است را تاسيس كرده و ما فكر نمي‌كنيم كه اين بي‌عقلي را انجام دهند و بخواهند به ايران حمله كنند.
وزير دفاع در پاسخ به سئوال ديگري مبني بر همكاري‌هاي ايران و عربستان در منطقه اظهار داشت: ما همواره آماده بوده‌ايم و به عربستان هم اعلام كرديم به عنوان دو كشور بزرگ منطقه، حوزه‌هاي بيشتري را براي همكاري‌هاي اقتصادي، فرهنگي و دفاعي و نظامي دنبال كنيم و از سوي ايران آمادگي‌هايي اعلام شد و آنها هم آمادگي‌هاي اعلام كردند. كه بايد تلاش كنيم اين همكاري‌ها بيشتر شود.
وحيدي در خصوص دخالت ايران در حل بحران يمن تصريح كرد: وزارت خارجه اعلام كرده است كه مي‌تواند در بحث يمن ميانجيگري كند و هر موقع پاسخ مثبتي از طرفين دريافت كرديم ايران مي‌تواند وارد موضوع شود.
وي در ادامه در خصوص روابط ايران و تركيه گفت: همكاري‌هاي بسيار خوبي بين ايران و تركيه وجود دارد و اقدامات تركيه به ويژه در منع رزمايشي كه اسرائيل در اين كشور داشت يك گام مهم دفاعي در اين حوزه قلمداد مي‌شود كه مورد استقبال ايران قرار گرفت.
وي افزود: بسترها روز به روز براي تحكيم روابط و توسعه در همه جوانب از جمله دفاعي ميان ايران و تركيه فراهم مي‌شود و بحث سپر دفاعي كه آمريكا به دنبال راه‌اندازي آن در تركيه است موضوع مبهمي است كه سياستمداران آمريكايي گرفتار آن شده‌اند و نمي‌توانند دورنمايي مشخصي براي آن تعيين كنند و از طرفي هم مسئوليت‌هايي دارد و ما گمان نمي‌كنيم دوستانمان در تركيه كاري كه عليه ايران باشد را انجام دهند.
وحيدي در پايان در خصوص همكاري ايران با كشورهاي مختلف براي مقابله با تروريسم گفت: با كشورهاي مختلف در زمينه امنيتي همكاري‌هايي براي مقابله با جريانات تروريستي داريم و در جاهايي كه لازم باشد دستگاه‌هاي امنيتي ما با دستگاه‌هاي ديگر كشورها همكاري مي‌كنند. تروريسم يك موضوع مشترك است كه بايد از صحنه حذف شود.
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8810290464

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
احتمالآ‌ اين ماهوارست!

[quote]۰۳ شهريور ۱۳۸۷
رئیس سازمان فضایی کشور جزئیات ساخت ماهواره سنجش از راه دور توسط محققان کشور را تشریح کرد.

دکتر رضا تقی پور افزود : ساخت این ماهواره بین 18 ماه تا 2 سال به طول انجامیده و در حال حاضر بسیاری از اقدامات لازم در زمینه ساخت این ماهواره صورت گرفته است.

[color=red]وی با بیان اینکه این ماهواره کاربردهای هواشناسی دارد اظهار داشت : این ماهواره در زمینه شناخت جنگلها، منابع طبیعی، آبها و رودخانه ها و امور کشاورزی برای کشورمان مفید خواهد بود.[/color]
رئیس سازمان فضایی ایران تأکید کرد : این ماهواره در مدارات [color=red]پایین یعنی LEO[/color] قرار می گیرد.

به گفته وی این ماهواره در [color=red]سال 2010 [/color]به فضا پرتاب و در مدار مستقر می شود.

رئیس جمهور کشورمان نیز روز گذشته در اراک با اشاره به پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در عرصه هوافضا از پرتاب اولین ماهواره مخابراتی و سنجش از راه دور ایرانی به فضا در آینده ای نزدیک خبر داد.
[/quote]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جالبه که کار سنجش از راه دور رو هم شناخت جنگل ها و مراتع و ابها و رودخانه اعلام کردن!
یعنی اصلا مسائل جاسوسی درش وجود نخواهد داشت( همه باور می کنییم)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تکمیلی
[color=green]رونمایی از سه ماهواره بومی در دهه فجر[/color]
http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=104768#104768

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.