nasirirani

ماهواره‌بر جديد ايران رونمايي شد

Recommended Posts

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/img634008030463906250.jpg[/img]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/2353.jpg[/img]
خبرگزاري فارس: رئيس‌جمهور از جديدترين ماهواره‌بر ايراني رونمايي كرد.
به گزارش خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس، جديدترين ماهواره‌بر ساخت جمهوري اسلامي ايران به نام سيمرغ دقايقي پيش با حضور محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور كشورمان و جمعي از مسئولان كشوري و لشكري رونمايي شد.
اين ماهواره‌بر كه از لحاظ طول و قطر با ماهواره‌بر قبلي كشورمان به نام "سفير " كه ماهواره اميد را به فضا پرتاب كرد، فرق دارد قرار است نسل جديد ماهواره‌هاي ايراني را به فضا پرتاب كند.
رونمايي از اين ماهواره‌بر همزمان با رونمايي چند پروژه مهم فضايي ديگر به مناسبت 14 بهمن روز فناوري فضايي و در ايام مبارك دهه فجر صورت گرفت.
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8811140075

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
احمدی نژاد-1:
[b]رئیس جمهور در مراسم افتتاح ماهواره بر سیمرغ گفت: ما دو گام دیگر داریم که ادعا کنیم همه آسمان می تواند در تسخیر دانشمندان کشور قرار گیرد. [/b]
به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور امروز چهارشنبه در مراسم رونمایی از چند طرح ملی هوافضا با بیان اینکه یک سال قبل در چنین روزی اولین حضور رسمی ملت ایران و دانشمندان ایران زمین در فضا ثبت شد، اظهار داشت: کاری که حاصل زحمات چندین ساله دانشمندان، دلسوزان، متخصصان در عرصه های گوناگون بود، در طول یک سال اخیر پیشرفت و حرکت خیره کننده داشته است.

وی با بیان اینکه پرتاب ماهواره امید یک کار بسیار بسیار بزرگ و حاصل پایه گذاری های بزرگ از دوران دفاع مقدس بود، گفت: دستاوردها در این زمینه اعجاز گونه است و البته این همان رمز انسان ایمانی و مومن است. کسی که به خدا بپیوندد و برای خدا فداکاری کند همه معادلات بشری او تغییر می کند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه خدای متعال آن چنان توانمندی در انسان قرار داده که می تواند بر عالم مسلط شود گفت: هر آنچه در آسمان و زمین است ، حتی شب و روز و خورشید و ماه می تواند مسخر انسان شود و اگر کسی برای خدا قیام کرد برای خدا قدم زد، برای خدا کار کرد، سرعت او هم مانند نور به بالاترین سرعت و بالاتر از سرعت نور خواهد رسید.

وی با بیان اینکه همه متخصصان، دانشمندان، مدیران دست در دست هم گذاشته اند و این کارهای بزرگ را انجام داده اند، گفت: کاری که امروز اتفاق افتاد - اینکه موجودات زنده به فضا پرتاب شوند و همه تحولات آنان ثبت گردد و بعد به زمین برگردد - اهمیت و آثارش از اتفاقی که سال گذشته افتاد اگر بیشتر نباشد کمتر نیست .

احمدی نژاد اضافه کرد: اگر سال گذشته اولین حضور ایران در فضا بود امسال حضور موجودات بیولوژیک زنده ای از ایران در فضا بود.

[color=red]رئیس جمهور با بیان اینکه به نقطه ای خواهیم رسید که دانشمندان ما مستقیما در فضا حضور پیدا کنند و از آنجا جهان را رصد کنند، گفت: همین موتوری که امروز رونمایی شد اگر بر روی بدنه ماهواره سیمرغ نصب شود اولین ماهواره ایران را به 500کیلومتری پرتاب خواهد کرد البته برنامه های دیگری برای 700 کیلومتر و هزار کیلومتر نیز داریم که مهم رسیدن به پرتاب هزار کیلومتری است.[/color]

وی افزود: البته من از دوستان خواسته بودم که از 700 کیلومتر فاکتور بگیرند، یا علی بگویند و بروند روی هزار کیلومتر اما اصرار نمی کنم زیرا باید مسائل فنی رعایت شود. ما دو گام دیگر داریم که ادعا کنیم همه آسمان می تواند در تسخیر دانشمندان کشور قرار گیرد.

احمدی نژاد در ادامه با اشاره به اینکه در این سه ماهواره (طلوع، مصباح 2 و نوید علم و صنعت)، هر چیزی که در آینده نیاز داشته باشیم هست گفت : این نقطه اتکا است. البته یکی از آنها کار دانشجویی است و همچنین ماهواره امیدی که در سال گذشته به فضا پرتاب شد در دل ملت ایران نهادینه شده است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه طی سالهای اخیر دهها و صدها دانشمند جوان در کشور تربیت شده اند ، گفت: امروز با خودباوری و ایمان کامل کاری کردیم که هیچ عرصه ای از دسترسی ایرانیان دور نمانده است. تک تک اینها دستاوردهای بزرگی است.

وی در ادامه با بیان اینکه ماهواره مصباح یک که با مشارکت دیگران ساخته شده بود متاسفانه سرنوشت غم انگیزی پیدا کرد، گفت: مدعیان حفظ حقوق ملتها از یک کار صد در صد علمی ما جلوگیری کردند و شجاعت پرتاب ماهواره ما را به فضا نداشتند. ما علاقه مند به کارهای مشترک علمی با کشورهای دیگر هستیم اما اگر آنان خست به خرج دهند و بد اخلاقی کنند نمی توانند ملت ما را متوقف کنند.

احمدی نژاد با بیان اینکه چندین سال پیش به خود اجازه نمی دادیم که آرزوی رسیدن به چنین نقطه ای را داشته باشیم، گفت: اکنون قلق کار دست دانشمندان آمده است و مهم این بود که ترس اولیه دانشمندان ما بریزد که خوشبختانه ریخت.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه اکنون خودباوری و تسلط علمی در کشور ما ایجاد شده است، گفت: برخی از قطعات ماهواره ها در داخل ساخته شده است و به لطف فشارها و تحریم ها ی دشمنان همه این قطعات را خود می سازیم این توانمندی بی نظیر ملت ماست این نقطه اقتدار شکست ناپذیری است. اما هنوز در آغاز راه هستیم.

وی با اشاره به اینکه همه کسانی که در این مسیر حرکت می کنند باید بدانند که کار آنها قبل از آنکه علمی و فناوری باشد کار فرهنگی و انسانی است گفت: در فرهنگ و اعتقادات ما عملی بدون اصل فرهنگی وجود ندارد و هر اقدام و برنامه ما تابع یک ماموریت فرهنگی است.

احمدی نژاد افزود: همه اینها برای تعالی، کمال و سعادت بشریت است و تک تک این اقدامات آثار فرهنگی بیشتری نسبت به آثار علمی و فناوری آن دارد.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه وقتی ماهواره امید سال گذشته در مدار قرار گرفت ببینید که در دنیا چه اتفاقی افتاد، گفت: تراز سیاسی ایران بالا رفت اما مهمتر از آن اتفاقی بود که در دل و اندیشه های ملت ایران افتاد.
http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1029149

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]طلوع و مصباح با ماهواره‌بر سيمرغ به فضا خواهند رفت [/b]
[b]خبرگزاري فارس: وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح فرستادن ماهواره‌هاي سنگين به مدارهاي بالا را از جمله برنامه‌هاي آتي كشور در عرصه فضايي دانست.[/b]
به گزارش خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس، سردار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح پس از رونمايي از 3 ماهواره‌ ملي، در جمع خبرنگاران حضور يافت و با تبريك اين موفقيت‌ها گفت: ماهواره‌هاي ملي كه امروز رونمايي شدند در سالهاي آينده به وسيله ماهواره‌بر سيمرغ به فضا پرتاب خواهند شد.
وي با بيان اينكه ماهواره‌هاي مصباح 2 و نويد مخابراتي هستند، ماهواره ملي طلوع را يك ماهواره سنجش از راه دور توصيف كرد و افزود: اين سامانه مي‌تواند با تصويربرداري از سطح زمين و ارسال به هنگام آن، موجب توانمند شدن ايران درحوزه تحليل‌هاي محيطي، منطقه‌اي و جغرافيايي شود تا ديگر از اين جهت نيازي به ديگران نداشته باشيم.
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8811141016

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خبرهای خوشی که رئیس جمهور وعده اش را داده بود ، امروز علنی و همزمان با روز ملی فناوری فضایی، چندین طرح مهم هوا- فضا در تهران رونمایی شدند.

ماهواره ملی طلوع ، نمونه مهندسی ماهواره ملی مصباح دو، نمونه مهندسی ماهواره نوید علم و صنعت، نمونه مدل اولیه ماهواره‌بر سیمرغ و موتور ماهواره‌بر سیمرغ رونمایی و نخستین مرکز پردازش تصاویر ماهواره ای ایران و آزمایشگاه سه بعدی مجازی ماهواره ای ، پروژه هایی بودند که امروز رونمایی شدند تا جهش بزرگ کشورمان در صنایع راهبردی هوا - فضا رقم بخورد.

ماموریت اصلی ماهواره ملی طلوع، تصویربرداری تک طیفی با تفکیک پذیری 50 متر و ذخیره و ارسال داده های تصویری به ایستگاه های زمینی دریافت تصویر است که به این منظور با ایستگاه های زمینی تله متری، ردگیری و فرمان و مرکز کنترل طرح قابلیت تبادل داده های پایش و کنترل ماهواره ای را دارد.

با توجه به ویژگی های تصاویر ماهواره ای طلوع می توان کاربردهایی همچون نقشه برداری زمین در مقایس بزرگ، مطالعه و بررسی حوضچه های آبی و دریا، مشاهده و ارزیابی تخریب منابع انسانی، بررسی علوم کشاورزی، جنگلی و نظایر آن را برای این تصاویر برشمرد.

مدار ماهواره طلوع از نوع ارتفاع پایین دایروی و ارتفاع مدار آن بیش از 500 کیلومتر است و دو سال عمر مفید برای آن پیش بینی می شود.

انرژی این ماهواره را آرایه های خورشیدی بر روی بدنه و باطری های ثانوی تامین می کند.

ماهواره ملی مصباح دو از نوع ماهواره های مخابراتی است که در باند یو اچ اف کار می کند.

ماموریت اصلی این ماهواره ذخیره و بازیابی اطلاعات، جمع آوری و پخش داده ها روی مناطق وسیع و پراکنده، خواندن از راه دور و ناوبری است.

هدف از توسعه طرح مصباح دو کسب دانش فنی، تحلیل، ساخت و آزمایش ماهواره ای به صورت بومی، دستیابی به فضا از طریق طراحی و پرتاب یک ماهواره نزدیک به زمین و ایجاد یک شبکه ارتباطی ماهواره ای برای ارتباط با کاربران در مناطق دورافتاده ایران یا دیگر نواحی جغرافیایی دنیاست.

ماهواره نوید علم و صنعت نخستین ماهواره علمی دانشجویی کشور است که به صورت بومی ساخته شده و ماموریت آن تصویربرداری از زمین با وضوح تصویر 750 متر مبتنی بر روش جاروبی و به صورت تک باند است.

نمونه مدل اولیه ماهواره‌بر سیمرغ که در ایران طراحی و ساخته شده قادر است با استفاده از نصب جدید و پیشرفته موتورهای سوخت مایع، انرژی لازم را برای قرار دادن ماهواره هایی تا وزن 100 کیلوگرم در مدار 500 کیلومتری زمین تامین کند.

موتور ماهواره‌بر سیمرغ از ترکیب چهار موتور 32 تنی تشکیل شده است و می توان از آن در ماهواره‌برهایی با قدرت زیادتر در آینده استفاده کرد.

این موتور می تواند ماهواره هایی با وزن 700 کیلوگرم را در مدار 1000 کیلومتری زمین قرار دهد.

در این مراسم از تمبرهای یادبود ماهواره ملی طلوع، ماهواره ملی مصباح، ‌ماهواره نوید علم و صنعت و همچنین روز ملی فناوری فضایی با حضور رئیس جمهور رونمایی شد.


پرتاب کاوشگر3

همزمان با ایام الله دهه فجر با پرتاب کاوشگر3، به دست متخصصان توانمند داخلی، نخستین محموله زیستی موجود زنده از کشورمان به فضا حمل شد.


به گزارش واحد مرکزی خبر ، کاوشگر3 از زیرسامانه های سازه، محفظه زیستی، تأمین توان، ارسال داده، تصویربرداری و ارسال، رایانه پرواز، سنجش محیطی و بازیابی تشکیل شده است.

کاوشگرها؛ راکت های زیرمداری هستند که با پرتابی وارونه شکل تا ارتفاع خاصی در نقطه اوج مداری بالا می روند و سپس به زمین باز می گردند.

استفاده از کاوشگرها یکی از راه های میان بر برای استفاده از فضا با هزینه بسیار کم است.

در چند سال گذشته، پرتاب کاوشگر 1 و 2 برای آزمایش عملکردی و محیطی زیرسامانه های فضایی، تحت شرایط واقعی با موفقیت انجام شد.

دستیابی به مجموعه آزمایشگاه فضایی برای داده برداری از فضای جو رقیق و آزمایش زیرسیستم های فضایی، ایجاد دانش فنی بازیابی محموله های علمی با سرعت های مافوق صوت،‌ ایجاد فناوری تله متری داده و تصویر برخط در شرایط سخت و توسعه فناوری تغذیه مدارهای الکترونیکی برای مدت زمان پرواز و شرایط سخت پرواز از جمله دستاوردهای کاوشگر3 است.

http://www.asriran.com/fa/pages/?cid=99504

[color=red]با تشکر
تاپیک ادغام شد.
sina12152000[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/2348.jpg[/img]
[b]مأموريت ماهواره نويد تصويربرداري از زمين با روش Push broom است[/b]
خبرگزاري فارس: ماهواره نويد علم و صنعت، نخستين ماهواره ملي- دانشجويي كشور است كه به دست متخصصان جوان دانشگاه علم و صنعت ايران طراحي و ساخته شده است.
به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه خبرگزاري فارس، اين ماهواره IRANSAT- IUST يك ماهواره كوچك با ابعاد 50×50×50 سانتي‌متر مكعب و جرم 40 كيلوگرم است كه به منظور استقرار در مدار بيضوي با ارتفاع 250 تا 375 كيلومتر و زاويه انحراف‌مداري 55 درجه طراحي شده است.
ارتباط ماهواره با ايستگاه زميني از طريق سه فرستنده وگيرنده در باندهاي VHF و UHF برقرار است و تامين انرژي آن نيز توسط صفحات خورشيدي نصب شده بر بدنه جانبي سازه ماهواره در كنار باتري و بهره‌گيري از تنظيم‌كننده‌ها و مبدل‌هاي ولتاژ صورت مي‌گيرد.
ماموريت ماهواره نويد علم و صنعت، تصويربرداري از زمين با رزولوشن (وضوح تصوير) 750 متر مبتني بر روش جاروبي (Push broom) و به صورت تك باند است.
به طور كلي، كاربرد تصاوير دريافتي از اين ماهواره در زمينه‌هايي چون جو و علوم هواشناسي (خصوصيات ابرها، بارندگي، رطوبت‌ و دماي هوا، مواد شيمايي جو، بادها، ديناميك جو و تراكم بخار) منابع (ماهيگيري، آب‌هاي ناشي از برف و يخ، آب‌هاي اقيانوس‌ها، گردبادها، طوفان‌ها و جزر و مد درياها) و بلاياي طبيعي (خشكسالي، آلودگي محيط زيست و زمين‌لرزه) است.
[color=red]وی با اشاره به مشخصات و قابلیت های ماهواره های مصباح 2، طلوع و نوید علم و صنعت گفت: ماهواره مصباح 2 قابلیتی به مراتب بالاتر از ماهواره مصباح 1 را با انتقال اطلاعات، دقت در سیستم کنترلی، قدرت پیش رانش و قابلیت مانور مداری دارد.[/color]
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8811140962

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=green][size=24]رئيس سازمان فضايي كشور از ساخت ماهواره راديو تلويزيونى با نام قائم(عج) براي قرار گيرى در مدار ژئو ظرف چهار سال آينده خبر داد!![/size][/color]

منبع: ‌گفت و گوى ويژه شبكه دو سيما 14 بهمن 88

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چهار سال زمان طولانی است! باید به فکر یک ماهواره برای امواج تلویزیونی باشیم! با این وضع العالم پانصد بار دیگر هم قطع می شود!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این ماهواره طلوع هم که سنجش از دور و مجهز به تجهیزات تصویربرداری هست ! ...

تقریبا میشه گفت برای یک ماهواره جاسوسی تمام عیار فقط 2 یا 3 سال فاصله داریم ...
البته اگر بتونیم از طرقی دوربین های 70 مگاپیکسلی گیر بیاریم یا بصورت آرایه متحد بسازیم فاصله خاصی نمیمونه ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.