masood

Members
  • تعداد محتوا

    85
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

پست ها ارسال شده توسط masood


  1. وقتی برای ایران اعتراض میشه،‌ دلیلش این هست که تصویر میمونی که فرستاده میشه بدون خال هست و میمونی که در برگشت نشون داده میشه، با خال...

    رسانه‌های به اصطلاح خبرپراکن وقتی اینجوری خبردراری میکنن و به خودشون زحمت نمی‌دن که بنویسن تصویر ارشیوی هست، باعث ایجاد چنین مشکلاتی میشن...

    در مورد میمون که فرمودید واقعیتش من چنین چیزی رو ازش اطلاع ندارم. اگه شما می دونید بیشتر توضیح دهید.وضعیت اونجا هم حداقل تا الان شبیه خودمون بوده. یک نمای نصفه و نیمه از دوربین روی موشک و یه نمای گنگ و تیره و تار از روی شناور. دوستان لطف کردن از مراحل قبلی آزمایشات هم فیلم فرودو قرار دادن. ولی اونم از روی موشکه. واقعیت اینه که در چنین آزمایشاتی حتما چند تا بالگرد و پهپاد با دقیق ترین دوربین های فیلم برداری دور محوطه فرود در حال تصویر نگاری اند. من نه در این آزمایش و نه در قبلی تا به حال تصویر نمای باز فرودو ندیدم. وقتی می گم تصاویر از نماهای مختلف اینارو می گم. و الا تصاویر موجود رو میشه توش حرف در آورد. حرفای استنلی کوبریک رو در آخرین مصاحبه قبل  مرگش بخونید. بحث کینه و حسادت نیست. کیه که ندونه ناسا چه سرمایه گذاری بزرگی روی فناوری فضایی داره. اما چشم بسته هم نباید هر ادعایی رو قبول کرد. در هر حال در صورت صحت این موضوع بی اغراق انقلابیه در برنامه های پرتاب

    • Downvote 3

  2. ساخت موتورو توپ مهم هست اما زمانی که ما حداقل امکانات و شرایط برای صادرات رو داشته باشیم.وقتی نداریم عملا صرفه اقتصادی نداره.الان خیلی از تکنولوژی های این تانک رو میشه رو بسیاری از وسایل دیگه هم سوار کرد.اصلا قیمت تمام شده ساخت و یا هزینه تحقیقاتشون و ... قابل مقایسه با ساخت موتور تانک به خصوص نیست.
    البته اگر زرنگ باشیم هستن شرکت های اوکراینی که موتورهای خوبی هم میسازن و میشه ازشون همه چیز رو گرفت که احتمال استفاده از این موتورها در کرار هم هست.به هر حال کرار چند تن سنگین تر از تی ۷۲هست قطعا.
    اون عدد هزار تا هم خیلی دست بالا گفتم با توجه به بودجه ها و استراتژی ما و اینکه احتمالا تانک کاملا بومی دیگه ای هم در دست ساخت باشه برای آینده.

    حداقل در زمینه موتور قرار نیست از صفر شروع کنیم. دوستان مطلعن که چند سالی هست که شرکتی به نام دسا در زمینه کسب فناوری و ساخت دیزل سنگین در حال فعالیته. در حوزه ریلی و دریایی و حتی نیروگاهی هم تولیداتی داشته. زیر ساخت تولید موتور دیزل در کشور فراهمه، البته تواین کلاس کاری از موتورها تیراژ 300 .500 و یا هزار عدد هم اقتصادی است. پس اگه عزمش باشه مسیر تولید خیلی هم سنگلاخ نیست.

    البته ذکر این نکته هم لازمه که این شرکت تولید انبوهی نداشته و بیشتر کسب تکنولوژی ساخت مد نظر بوده.

    http://www.desa.ir

    • Upvote 1

  3. گفتگو با وزیر دفاع:

    * رونمایی تانک کرار و بالگرد ملی طی روزهای آینده

    * در این ایام کم باقیمانده تا پایان سال، دستاورد جدیدی رونمایی خواهد شد؟ با توجه به اینکه به نظر می‌رسد در دهه فجر قرار بود محصولات جدید معرفی شود.

    امسال دستاوردهای زیادی برای رونمایی داشتیم که بخشی از آنها صورت گرفت. اما دو دستاورد بارز که می‌خواستیم در دهه فجر رونمایی کنیم، تانک پیشرفته بومی «کرار» و بالگرد ملی «صبا 248» بود که تا آخر سال رونمایی خواهند شد

    امون از این انتخابات که رونمایی رو هم عقب می ندازه..

    • Upvote 7
    • Downvote 2

  4. بالگرد کلاس سبک صبا تولید پنها
    (پشتیبانی نوسازی هلیکوپتری ایران)
    ظرفیت :۸نفر 
    حداکثر وزن برخاست :۶۵۰۰پوند یا ۲۹۴۸کیلوگرم 
    وزن خالی : ۳۵۲۴پوند یا ۱۵۹۸کیلوگرم 
    قطر روتور اصلی : ۳۷فوت 
    قطر روتور دم : ۶.۶۷فوت 
    موتور : دو موتور پرات اندویتنی PW206C
    قدرت هر موتور :۶۴۰ اسب بخار 
    مداومت پرواز :۴:۳۰دقیقه بدون رزرو 
    حداکثر ارتفاع :۱۵۰۰۰پا 
    حداکثر سرعت : ۱۶۵نات یا ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت

    • Upvote 3

  5. عجیبه که دوستان  با این همه دقت در جزئیات گزارش پخش شده. از این قسمت عبور کردند به راحتی.

     

     

    http://uupload.ir/files/lir4_capture.png

     

    این عکس نشون میده ظاهرا ما از گلوگاه ساخت موتور جت پهپاد عبور کردیم. 

    در صورت امکان مدیران عکسو به گالری منتقل کنند.

    • Upvote 8
    • Downvote 2

  6. رادار جدیدی که بعد از عبور سوم خرداد و قبل از عبور سیستم رعد 1 و 2 از مقابل جایگاه نمایش داده شد و ظاهرا به این سیستم پدافند هوایی تعلق داره!
     

     

     

    رعد 1

    thumb_Ra_ad-1_28329.jpg

     

    رعد 2

    thumb_Ra_ad-2_-_Taer_2A_281229.jpg

    چیز زیادی از سامانه رعد نشنیدم. دوستان کسی اطلاعاتی داره ارایه بده؟


  7. دم سردار دهقان گرم ، مجری گفت آیا نوعی خودنمایی از طرف روسها بوده(علنی کردن حضور در نوژه به عنوان اولین منبع) که سردار فرمودند و بی معرفتی.
    گویا قرار بر این نبوده علنی بشه و روسهای خودنما علنی کردن.

    این حرف غیر دقیقه؟(البته به نظر من)

    برای کی قرار بود علنی نشه؟

    مثلا آمریکا؟ اونا  که مطئنم از زمان ورود جنگنده ها به حریم  ایران داشتن اونا رو رصد می کردن. درست چند ساعت بعد از علنی شدن موضوع، آمریکا عکس سوخو 34 تو نوژه رو منتشر کرد. شایدم قرار بوده که برای مردم علنی نشه؟ که به نظرم همون بهتر که علنی شد.

    تصور کنید آمریکا اولین بار این موضوع را منتشر می کرد، اونوقت میشد افشاگری

    • Upvote 2

  8. با سلام .

    دوست گرامی نباید توانایی های ادعا شده توسط شرکت مپنا رو زیاد جدی گرفت .

    این شرکت در واقع هیچ نوع توانایی تولید انبوه پره های توربین کمپرسور و یا توربین رو نداره ، بطور مثال در نیروگاه پالایشگاه بندر عباس که پیمانکارش همین شرکت مپنا هستش ، بجای ساخت توربین و یا حتی یک پره کمپرسور و یا حتی وارد کردن این توربین ها از زیمنس آلمان ، تمامی قطعات توربین های این نیروگاه از هندوستان بصورت دست دوم وارد شد و هنوز هم بعلت  نیاز داشتن به تعمیرات اساسی قبل از نصب ، راه اندازی نشده . میزان تخریب و وجود تنش در این قطعات بحدی بود که با چشم غیر مسلح هم قابل دیدن بود . حالا من نمیدونم که این شرکت چطور ادعا میکنه که توانایی ساخت داره ولی از ساخت یک پره توربین نیز عاجزه و مجبوره که قطعات رو بصورت اسقاطی از هندوستان وارد کنه .

    در مورد بعدی و در زمان قبل از تحریم هم این شرکت توسط یکی از اشخاصی که میشناختم ، بصورت انحصاری فقط و فقط این قطعات رو وارد و در ایران سرهم میکرد . و از وجود این رفتارها ها امثال اون فردی که وارد کننده انحصاری بود به سودهای میلیاردی رسیدند .

    موارد دیگه هم در این خصوص بسیارند و پس زیاد نباید به توانایی های مورد ادعای اینجور شرکت ها دل بست . شاید توانسته باشند در حالت آزمایشگاه و یا کارگاهی نمونه هایی رو ساخته باشند اما این نمونه ها بصورت انبوه نمیتونن تولید بشن و کیفیت ساختشون هم بصورتی هست که دوره کارکردشون بسیار کوتاهه .

    هلدینگ مپنا از زیر مجموعه های متنوعی تشکیل شده. شرکت توگا که در شهر فردیس مستقراست به صورت تخصصی به تولید پره توربین گازی مشغول است و تمامی مراحل اعم از ریخته گری دقیق و فرآیند فرزکاری و سی ان سی با بالاترین دقت در این شرکت انجام می شود.

    • Upvote 2

  9. نه عکس سمت چپ خودرو ارس. جیپ سبک سفیر عکس سمت چپ ولی تو عکس طوری نمایش داده شده که این دو خودرو هم اندازه هستند ولی اینطور نیست بلکه خودرو ارس حداقل 4 برابر از جیپ سفیر بزرگتره
    فک نکنم از موتور ایسوزو استفاده کرده باشن چون اگه این کارو کرده باشن پس بحث گیربکس چی میشه و اگر این مشکل حل کرده باشن پس باید خودرو ارس باید موتور دیزل داشته باشه که بعید بدون

    خیلی هم بعید ندونید. در گزارش خبری که همون زمان رونماییش ارایه شد. توضیح داده شد  گرمکن دیزل داره که این مورد عموما مختص موتور دیزله.

    • Upvote 2

  10. ما با دونوع طراحی طرف هستیم اینجا !

     

    تو مدل سبز لجنیه و آمبولانس مثل نمونه اولیه رونمایی شده ، گلگیرهای جلو صافه که اون رو شبیه هامر H2 کرده و البته همچنان موج داره مثل مدل اولیه !!!

     

     اما درمدل وانت  فرق داره و اون رو شبیه H3 کرده ، که اگر از لحاظ جذابیت ظاهری حساب کنیم ، من به طراحی اعمال شده روی وانت رای می دم و بنظرم بهتر بود در نسخه های نهایی تولید شد در انواع مختلف از همین طرح استفاده می کردن!

     

    و این حرف گذشته ام رو باز تکرار می کنم که این خودرو در صورت عرضه در بازار غیر نظامی با استقبال خوبی مواجه می شه !

     

    خیلی از جوون های ما عشق هامر هستن و دست یابی به اصل جنس در حد فانتزی تشریف داره و با عرصه یک خودرو با ظاهر نزدیک و قیمت مناسب ( نه که بشینن سر گردنه ) به سمتش کشیده می شن !

     

    این خودرو کاربری های مختلفی هم می تونه داشته باشه که یک نمونش همین آمبولانسه !

     

    یا همین وانتش ، اگر واقعا با نیسان جونیور اشتراکاتی داره ، بهترین گزینه برای جایگزینیش هست ، بجای اینکه برن از چین برای جونیور اتاق بخرن ( شوکا ) برن سراغ ارس وانت !

     

    که در اینجا چند جناح سود خواهند برد ، خریدار ، گاری سازان و صنایع دفاع و نیروهای مسلح که با تجاری سازی علاوه برای کاهش قیمت تمام شده ، سود هم نصیبشون می شه !

    برایم تقریبا محرز شده که شاسی این خودرو ها مربوط به لند کروزه، موتورشم قطعا طراحی داخل ایران و مجموعه وزارت دفاع نیست. با این حساب تنها کاری که کردن، طراحی اتاق بوده که الحق بدم در نیومده. اما توقعم بیشتر بود، وقتی می گن خودروی طراحی شده در فلان مجموعه این طراحی شامل شاسی هم می شه، وگرنه به این کاریک فیس لیفت کلی روی لند کروز بگیم خیلی بهتره. تو بهترین حالت میشه یه چیزی مثل پروژه x7 ایران خودرو که به سمند منتج شد که شاسی و موتورش مال پژو بود و اتاقش جدید.


  11. واقعا این ادعا رو از کجا درمیارید؟

    ایشون به سابقه پرواز خلبان (با درجه سرهنگ) اشاره داشتن.

     

    بالاخره کسی که چند هزار ساعت پرواز کرده , انواع هواپیماها رو دیده و آشناست با این وسیله , اظهار نظر تخصصی میکنه.  

    http://s7.picofile.com/file/8242168084/Ghaher_313.MP3.html

    آقا ممنون که ما رو از جاهلیتی درآوردی.
    بر اثر تبلیغ رسانه ای من تا حالا فکر میکردم رییس جمهور وقت گفته خلبانش با این هواپیما هزار ساعت پرواز کرده 

    • Upvote 3

  12. همیشه واسم سوال بوده اگه قراره روزی با رژیمی مثل اسراییل که سلاح هسته ای داره وارد جنگ بشیم.چطور میشه توازن قوا برقرار کرد؟ در حالی که اون با 50 تا بمب هسته ای می تونه 50  شهر ما رو پودر کنه. وما با 50 کلاهک متعارف شاید بتونیم حداکثرتاسیسات حیاتی یک شهر اونها رو از کار بندازیم.

    • Upvote 3

  13. وزیر دفاع رفته مسکو.

    سردار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران به دعوت رسمی ارتشبد سرگئی شویگو وزیر دفاع فدراسیون روسیه، وارد این کشور شد.

    http://mashreghnews.ir/fa/news/535989/%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%B1-%D8%AF%D9%81%D8%A7%D8%B9-%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%AF-%D9%85%D8%B3%DA%A9%D9%88-%D8%B4%D8%AF

    • Upvote 1

  14. کاهش ۶۵۴ درصدی بودجه سال ۹۳ وزارت دفاع نسبت به سال ۹۲ و کاهش ۵۱۳ درصدی بودجه سال ۹۴ نسبت به سال ۹۲ از موارد سوأل برانگیز بودجه نویسی بوده که کمترین میزان در ۴ دهه اخیر می باشد.

     

    حالا هر اسمی می خواید بزارید روش.

    در شرایط فعلی منطقه.

    این یعنی فاجعه .

    البته این بودجه های پیشنهادی دولته. در مجلس دچار تعدیل شد و نماینده ها بودجه رو کمی افزایش دادن.

    • Upvote 7
    • Downvote 1