Mohebbi

Members
  • تعداد محتوا

    206
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

  • Days Won

    1

پست ها ارسال شده توسط Mohebbi


  1. سلام

    صرف نظر از حماقت و خباثت اسرائیلی ها، نکته ای که سال هاست (از زمان شهادت سردار سلیمانی تا کنون) به آن کمتر پرداخته می شود، عدم رعایت اصول ابتدایی حفاظت اطلاعات از سوی سپاه است. بسیار واضحه وقتی در کنار گوش آمریکایی ها و اسرائیلی ها فعالیت می کنند، رعایت مسایل امنیتی، حرکت گمنام و حفاظت شده بسیار مهم تر از حالت عادی است. سنت شهادت و ثواب آن برای شهیدان مقدس است و جانفشانی باعث افتخار اما واقعیت اینه که این خبرها، تا حدی نقاط ضعف نظامیان و دستگاه دیپلماتیک ما رو بیشتر مشخص می کند. مسئولین مرتبط کی متنبه می شوند، خدا عالمه!

    توجه کنید که اسرائیلی ها چقدر اطلاعات کامل داشته اند که (1) به صورت دقیق به ساختمان کنار سفارت حمله کرده اند (2) فقط نظامیان مورد هدف قرار گرفته اند - شهید شده اند (3) مسئول مستقیم در سوریه و لبنان رو به شهادت رسانده اند. یعنی اشراف کامل به مکان و زمان داشته اند. این یعنی فاجعه اطلاعاتی.

    • Like 3
    • Upvote 5

  2. 1402217.jpg

     

    در شامگاه 23 فوریه، نیروی هوایی اوکراین روز جمعه مدعی شد که یک هواپیمای روسی را در نزدیکی دریای سیاه سرنگون کرده است. اطلاعات دفاعی اوکراین در بیانیه ای که در ایکس منتشر شد، اعلام کرد که یک هواپیمای دیگر روسی A-50U  بر فراز دریای آزوف سرنگون شد.

    نیروی هوایی A-50U را که یک نسخه جدید روسی از این هواپیما بود که توسط روسیه برای شناسایی، کنترل و هدایت راداری دوربرد برای حملات به اوکراین با استفاده از موشک های هوانوردی استراتژیک استفاده می شود، منهدم کرد.

    این حمله حدود ساعت 8 شب رخ داد. به وقت محلی در منطقه کانفسکی. فیلم از منطقه تایید کرد که لاشه یک هواپیما در نزدیکی روستای Trudovaya ارمنستان سقوط کرده است.

    مقامات محلی تایید کردند که یک هواپیما در منطقه سقوط کرده است. بر اثر این حادثه آتش سوزی در نزدیکی روستا رخ داد. به هیچ تاسیسات غیرنظامی آسیب نرسیده است. از تلفات غیرنظامیان جلوگیری شد. نوع هواپیما به طور رسمی فاش نشده است. فیلم‌های بیشتری که توسط ساکنان محلی فیلم‌برداری شده است نشان می‌دهد که هواپیما توسط یک موشک ساقط شده است و خدمه تمام تلاش خود را برای جلوگیری از حمله و شلیک شعله‌های حرارتی انجام داده‌اند.

    بر اساس گزارش ها، ارتش روسیه 13 هواپیمای A-50 و 8 A-50U و همچنین چندین هواپیمای A-50 در انبار دارد. اینها ماشین‌های بسیار ارزشمندی هستند که به ارتش روسیه اجازه می‌دهند اهداف را در فواصل دور شناسایی کنند و به سیستم‌های دفاع هوایی دوربرد مانند اس-400 و جنگنده‌های دارای موشک‌های دوربرد تعیین هدف می‌دهند.

    برخی منابع روس ادعا می کنند که بر اثر اتش خودی این هواپیما نابود شده و منابع  اوکرانی ادعا می کنند که بر اثر یک تیر موشک اس-200 اوکراینی هدف قرار گرفته است. هر دو تحلیل فاجعه است!!!

     

     

    منابع:

    https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwi7k5azlcSEAxVEgP0HHddyA5wQFnoECCMQAQ&url=https%3A%2F%2Fwww.twz.com%2Fair%2Fanother-one-of-russias-prized-a-50-radar-planes-shot-down-ukraine-claims&usg=AOvVaw0TOTiZDjdqLE5X1Q3Yi4io&opi=89978449

    https://southfront.press/breaking-another-a-50-shot-down-in-russian-rear-region/

    https://www.aa.com.tr/en/russia-ukraine-war/ukraine-claims-to-have-shot-down-russian-aewc-aircraft-a-50-near-black-sea/3146309

    • Like 3
    • Upvote 9

  3. 3 hours قبل , scorpion57 گفت:

    20~19.jpg

    شناور آبی خاکی کونیکوف که توسط6پهپاد انتحاری اوکراینی هدف قرار گرفت و غرق شد در حال انتقال محموله ارزشمندی برای روسیه بود.به ادعای اطلاعات دفاع اوکراین این شناور حامل محموله بزرگی شامل حدود 1000گلوله توپخانه(ساخت کره شمالی)  بیش از ده فروند موشک بالستیک (ساخت کره شمالی)و 3متخصص نظامی کره ایی بود(که جان باختند)این حادثه باعث برکناری فرمانده ناوگان دریای سیاه روسیه شد! 

     

    سلام - فکر کنم اگر کمکی از سمت کره شمالی به روسیه برسه باید از سمت خشکی باشه.

    • Like 2
    • Upvote 2

  4. کلیپی از تیراندازی به شاهد

     

    متن توسط علی صمدزاده:

     

    همچون شاهد، علیرغم چالش ها، مخاطرات، سنگ اندازی ها و سختی ها به مسیرت برای رسیدن به هدف ادامه بده.

     

     

     

     

    https://www.aparat.com/v/YKkRu

     

    در این کلیپ نگه داشتن نورافکن روی پهباد، خیلی جالب بود!!! هر چه تلاش کردند که با شلیک مستقیم بزننش نشد!

     

    • Like 4
    • Upvote 10

  5. دم خروس یا قسم حضرت عباس ؟!

    Untitled-4-1.jpg

     

     

    1- ایران و جمهوری آذربایجان سند همکاری نظامی و دفاعی امضا کردند

    به گزارش مشرق از سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو، سرتیپ محمد احدی معاون همکاری‌های بین المللی ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران روز شنبه در صدر یک هیات بلندپایه نظامی برای برگزاری سومین دور کمیسیون مشترک همکاری‌های دفاعی و نظامی ایران و جمهوری آذربایجان به باکو سفر کرد و با ژنرال ذاکر حسن اف وزیر دفاع، حکمت حاجی یف دستیار رئیس جمهور و شاهین مصطفی یف معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان دیدار و در خصوص توسعه و تعمیق روابط دو جانبه بویژه در حوزه‌های دفاعی و نظامی و برخی مسائل منطقه ای و بین المللی گفتگو و تبادل نظر کرد.

     

    لینک: https://www.mashreghnews.ir/news/1525673/ایران-و-جمهوری-آذربایجان-سند-همکاری-نظامی-و-دفاعی-امضا-کردند

     

     

    2- کنعانی: آذربایجان به ما پیام داده که قصدی برای حمله نظامی ندارند

     

    ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه: مقامات ارمنستان به احتمال درگیری جدید از سوی جمهوری آذربایجان اظهار نگرانی کردند اما مقامات جمهوری آذربایجان به ما پیام دادند که قصدی برای حمله نظامی ندارند.

     

    لینک : https://www.mashreghnews.ir/news/1525544/فیلم-کنعانی-آذربایجان-به-ما-پیام-داده-که-قصدی-برای-حمله-نظامی

     

     

     

     

    3- تمرین حمله به دشمن فرضی خلبانان نیروی هوایی جمهوری آذربایجان

     

    وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در بحبوحه تنش با ارمنستان از تمرین خلبانان این کشور در حمله به اهداف دشمن فرضی و انجام انواع مانور خبر داد.

     

    https://www.mashreghnews.ir/news/1525626/تمرین-حمله-به-دشمن-فرضی-خلبانان-نیروی-هوایی-جمهوری-آذربایجان

     

    • Like 4
    • Upvote 3
    • Downvote 1

  6. کلیپی از عملیات گروه های شناسایی ارتش روسیه در پشت خطوط نبرد در داخل اوکراین

     

    Spetsnaz.jpg

     

     

     

     

     

    جنگ زشت و نفرت انگیز است. به امید پایان روزهای نفرت انگیز بشریت.

     

    هرچند که نه جانب روسیه را می گیرم و نه اوکراین، اما یکی از مواردی که جای خالی از ابتدای نبرد تا الان را داشت، همین عملیات های شناسایی و کمین در داخل منطقه اوکراین بود. به احتمال بسیار زیاد، واحدهای شناسایی و تجسس ارتش روسیه فعالیت هایی را انجام داده اند اما اولین بار است که این عملیات ها مشاهده می کنم.

    • Like 4
    • Upvote 9

  7.  

    به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، تصاویری از حضور جنگنده آموزشی یاک 130 (Yak-130) در ایران منتشر شده که نشان می‌دهد این هواپیما تحویل نیروی هوایی ارتش شده است.

     

    3906218.jpg?ts=1693650845240

     

     

    3906217.jpg?ts=1693650844000

     

    فیلم تاکسی این هواپیما در فضای مجازی پخش شده است

     

    https://www.aparat.com/v/VZnEd

     

     

    • Like 6
    • Upvote 8

  8. 2 hours قبل , mehdipersian گفت:

    مونتاژ هواپیماهای یاک 130 در ایران؟

    img_20230901_212950_498_vc4o.jpg

    بنا بر صحبت های محمد شلتوکی خبرنگار دفاعی، هواپیماهای آموزشی یاک 130 به صورت مونتاژ در ایران در حال ساخت هست و تا کنون چند عدد تحویل به پایگاه هشتم شکاری اصفهان شده است.  

    ورود این هواپیما به نیروی هوایی نشان دهنده ی ورود قریب الوقوع جنگنده های روسی(احتمالا سوخو 35) میباشد. 

     

    سلام. یعنی این همه سرمایه گذاری در تولید هواپیمای کوثر، شفق، صاعقه و .... بر باد رفته؟!

     

     

    • Upvote 1

  9. سلام و وقت بخیر

    ممنون بابت تحلیلتون. فرمودید:

     

    "تاکتیک حمله:

    یک تیم تانک اصلی میدان نبرد در پیشانی حمله قرار دارند .

    در پشت سر آنها یک تیم نفر بر مسلح.

    و در انتها یک تیم سیستم سلاح دید و تیر غیر مستقیم به عنوان از میان برنده تهدیدات فرای افق دید و تیر تیم تانک پیش رونده عمل می کنند. تا با از میان برداشتن تهدیداتی مثل تیم های شکار زرهی یا استحکامات مسیر پیشروی تیم زرهی تسهیل شود. "

     

    دانش من در مورد نبرد زرهی محدود و کمه. به نظر من این روش در نگاه اول به ذهن تبادر میکنه. امکانش هست روش های نبرد ترکیبی (استفاده از چند رسته) رو هم ذکر کنید تا بتوانیم مقایسه انجام بدیم؟

    • Like 3

  10. آیا ناتو می تواند در جنگ متعارف علیه روسیه پیروز شود؟

     

    2023-08-26_10-03-04.jpg

     

    نوشته شده توسط دراگو بوسنیک، تحلیلگر مستقل ژئوپلیتیک و نظامی

    (توضیحات مترجم: نویسنده این مقاله تحلیل گر دارای مقالاتی با گرایش حمایت از روسیه است! همه مندرجات این مقاله مورد تایید اینجانب نیست. عکس های اپلود شده توسط مترجم می باشد و در متن اصلی موجود نیست)

    در دهه‌های اخیر، یکی از عبارت های متداول این بود که روسیه در یک جنگ متعارف با ناتو شکست خواهد خورد. و با این حال، این تصور عملاً به واقع نپیوست، حتی در دهه‌ی فاجعه‌بار 1990 (اوج مشکلات اقتصادی روسیه). امروزه، این موضوع دیگر نمی تواند به واقعیت بپیوندند. از اوایل دهه 2000، مسکو شاهد تجدید حیات چشمگیر قدرت نظامی قابل توجه خود بوده است، روندی که هنوز به اوج خود نرسیده است. ایالات متحده در تلاش است تا از برنامه تسلیح مجدد روسیه جلوگیری کند تا حداقل مانع از رشد مداوم قدرت روسیه شود.

    این اصل، یک اولویت برای پنتاگون بوده است، به طوری که اوکراین را به رویارویی انتحاری با کرملین سوق داد تا روسیه را از مسیر خود خارج کند. این موضوع را حتی لوید جی آستین، وزیر دفاع ایالات متحده در اواخر آوریل 2022 به طور علنی بیان کرد، زمانی که گفت "ما می خواهیم روسیه را ضعیف ببینیم". همزمان، ارتش روسیه به عنوان ظاهراً "کم کار" معرفی می شود. خوب، اگر اینطور است، پس چرا آمریکا نیاز به «تضعیف روسیه» دارد؟

     

    2023-08-26_10-04-00.jpg

     

     

    این نوع ژیمناستیک ذهنی در واشنگتن دی سی کاملاً متداول است، زیرا نخبگان سیاسی آن اغلب ناخواسته غیرمنطقی بودن ادعاهای خود را آشکار می کنند. این بیانیه بیش از یک سال پیش بیان شد، اما از آن زمان، نه تنها پنتاگون در نیت خود برای تضعیف مسکو به شدت شکست خورده است، بلکه ارتش روسیه در واقع قدرت خود را افزایش داده است. بهبودهای مختلف از افزایش استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین تا کاهش شدید زمان واکنش به تهدیدات میدان نبرد، که منجر به تشدید تلفات رژیم کیف می‌شود، را شامل می‌شود (مترجم: البته افزایش درس عبرت ارتش روسیه رو قبول دارم اما به نظر می رسد ارتش روسیه با مشکلات عدیده ای مانند نیروی انسانی و زرهی مواجه است).

     

     

    2023-08-26_10-04-19.jpg

     

     

    دلایل متعددی برای تسلط ارتش روسیه بر میدان نبرد وجود دارد که با تشدید حملات نظامی بی‌اهمیت به اهداف غیرنظامی در داخل روسیه یا حداقل «حمله‌های تبلیغاتی» برای اهداف تبلیغاتی، بیشتر تقویت می‌شود. با این حال، این سؤال را باقی می گذارد که ارتش روسیه واقعاً در یک درگیری متعارف با ناتو چگونه عمل می کند. برای پاسخ به آن، از سرهنگ داگلاس مک گرگور و آخرین مصاحبه او با تاکر کارلسون نقل می کنیم.

    من فکر می‌کنم تمام عبارت هایی که بیش از یک سال و نیم در مورد «اوکراینی‌ها پیروز هستند»، «آرمان اوکراین عادلانه است»، «روس‌ها شرور هستند»، «روس‌ها بی‌کفایت هستند» گفته می‌شود، دروغ است. مک گرگور گفت: «اوکراین در حال فروپاشی است، زیرا آنچه در میدان جنگ اتفاق می افتد وحشتناک است. اکنون فکر می کنیم اوکراینی ها 400000 مرد را در جنگ از دست داده اند. ما چند ماه پیش در مورد 300-350 هزار صحبت می کردیم. در آخرین ماه از این ضد حمله فرضی که قرار بود میدان نبرد را جارو کند، آنها حداقل 40000 کشته از دست دادند (مترجم: تصور من اینه که ارتش روسیه هم باید زودتر کاری بکند تا از فروپاشی نجات یابد. فراموش نکنیم که یک نیروی شورشی مانند واگنر در در راه رسیدن به کرملین بود که اگر توافقات پشت پرده نبود معلوم نبود مسکو در چه وضعیتی بود).

    برآورد تلفات نظامی به دلیل عوامل متعدد، از جمله تلاش رژیم کی یف برای پنهان کردن خسارات فاجعه بار قابل بحث است. با این حال، کمترین برآورد در حال حاضر بیش از 250000 KIA (کشته شده در عمل) است. تصورنسبت WIA/MIA (مجروح/مفقود شده در عمل) را اگر تصور کنیم بسیار وحشتناک خواهد بود. اما مک‌گرگور ارزیابی تقریبی از آن نیز ارائه کرد، و تخمین زد که ضدحمله اوکراین که بسیار تبلیغ برای آن شده شده منجر به «40000 تا 50000 قطع عضو اوکراینی» شد و «بیمارستان‌ها پر هستند».

    وی همچنین خاطرنشان کرد که به دلیل تعداد زیاد مجروحانی که به سادگی نمی توان آنها را تخلیه کرد، کل واحدهای عملیاتی تسلیم می شوند. سربازان عادی اوکراینی می‌دانند که ارتش روسیه با آنها منصفانه رفتار خواهد کرد، کاری که حکومت نئونازی که آنها را به مرگ حتمی فرستاد، نه می‌تواند انجام دهد و نه به آن اهمیت می‌دهد. حتی با واحدهای روس‌هراسی نازی که در ماریوپل و جاهای دیگر دستگیر شده‌اند، بر خلاف اسرای جنگی روسی که مورد شکنجه وحشیانه و اعدام‌های سرپایی قرار گرفته‌اند، رفتاری انسانی شده است.

    با این حال، مهمتر از آن، مک گرگور به موضوع رویارویی مستقیم بین مسکو و ناتو اشاره کرد. بر اساس ارزیابی وی، ائتلاف متخاصم به سادگی برای جنگ با روسیه آماده نیست. او در مورد کاهش مستمر نظم و آمادگی در ناتو هشدار داد که تا حد زیادی به دلیل تغییرات ایدئولوژیکی است که در دهه‌های اخیر ارتش‌های غربی را فراگرفته است. مک گرگور همچنین بر تفاوت غیرقابل مقایسه بین ارتش روسیه و مخالفانی که ایالات متحده در جنگ های بی شماری با آن ها جنگیدند، تأکید کرد.

    روسیه امروز قوی تر از 30 یا 40 سال گذشته است. مک گرگور گفت: «شما یک نهاد نظامی روسی دارید که اکنون قدرتمندتر و توانمندتر از ارتش روسیه در اواسط دهه 1980 است. آنها اولین کسانی بودند که در دهه 1970 به اهمیت ارتباط اطلاعات، نظارت، شناسایی [ISR] در فضا، و همچنین در زمین و دریا با سلاح های ضربتی پی بردند.

    وی ادامه می دهد که مسکو چند نوع تسلیحات دوربرد از جمله توپخانه معمولی و موشکی و همچنین موشک های مافوق صوت، بالستیک و کروز دارد (مترجم: ظاهرا تعداد این تجهیزات و موشک ها در به نقطه حداقل خود رسیده اند). به نوبه خود، اینها به سیستم ISR بهبود یافته روسیه متصل می شوند و قابلیت حمله تقریباً آنی را فراهم می کنند. مک گرگور همچنین هشدار داد که نفرت و خصومتی که غرب سیاسی همچنان نسبت به مردم روسیه نشان می دهد، آنها را قانع کرده است و در نتیجه عزم خود را برای مبارزه نه تنها با حکومت نئونازی، بلکه با خود ناتو نیز رقم زده است.

    دلیل اینکه این یک چشم‌انداز خطرناک برای ائتلاف متخاصم است این است که عملاً نمی‌تواند با ارتش روسیه برابری کند، زیرا همانطور که مک گرگور به کارلسون گفت: «مخالفان احتمالی [ایالات متحده/ناتو] روی قابلیت‌های بسیار متفاوتی سرمایه‌گذاری می‌کنند». او به میزان گسترش بیش از حد ارتش ایالات متحده اشاره کرد و این تصور را تقویت کرد که آمریکا واقعاً در یک کشش بیش از حد امپراتوری قرار دارد. نیروهای این کشور بسیار آسیب پذیر هستند، به ویژه به دلیل اینکه پنتاگون سال هاست از دفاع هوایی و موشکی تاکتیکی غفلت کرده است، که در صورت رویارویی با یک حریف جدی از راه دور منجر به خسارات فاجعه بار خواهد شد.

     

    2023-08-26_10-04-40.jpg

     

     

    مک گرگور همچنین هشدار داد که اگر فشار بر روسیه فروکش نکند، جنگ به ناچار به خود ایالات متحده خواهد رسید. وی سپس اظهار داشت که آخرین حملات دقیق در مرز با رومانی، لهستان و مولداوی، از جمله با موشک های مافوق صوت، پیام بسیار روشنی برای آمریکا/ناتو است (مترجم: من اطلاعی ندارم از این حملات). او ارزیابی کرد که قدرت نظامی متعارف آمریکا با دو یا سه دهه پیش غیرقابل مقایسه است و جنگ با کشوری مانند روسیه تجربه ناخوشایندی خواهد بود. مک گرگور تاکید می کند که جنگ هرگز از یک تلاش صنعتی متوقف نشد و ایالات متحده تا حد زیادی توانایی خود را برای حفظ آن نادیده گرفته است.

    در پایان مصاحبه، کارلسون ویدئویی از مایکل جان سیریلو ( اکنون خود را به عنوان سارا اشتون-سیریلو ) پخش کرد (مترجم: وی مردی است که تغییر جنسیت داده و فعال رسانه ای و سخنگوی نیروهای افراطی در اوکراین شده است). سخنگوی آمریکایی الاصل نیروهای نئونازی، مدام به صورت طوطی وار تبلیغاتی را در مورد "دیکتاتور خونخوار کرملین" پخش می کند. این سخنان خبر از عدم سلامت روان وی دارد. به قول تاکر کارلسون، «مردی با سینه‌های تقلبی»، قبلاً مردم روسیه را «فروانسان» خوانده است. به گفته مک گرگور، دقیقاً افرادی مانند سیریلو بخشی از مسئله ای هستند که ایالات متحده و اکثر نظامیان غربی دیگر دارند.

     

     

    2023-08-26_10-04-54.jpg

     

    او مصاحبه را با رد اتهامات سیریلو به پایان رساند و هشدار داد که تا کنون 60000 کودک اوکراینی به خارج از اوکراین قاچاق شده اند. این در حالی است که تعداد بیشماری از دختران و زنان به تن فروشی مشغول شده اند که این نکته فاجعه جمعیتی اوکراین را تشدید می کند. مک گرگور همچنین افزود که "این جنگ یک فاجعه است" و "مردمی که در خون غسل می کنند در کیف و واشنگتن هستند، نه مسکو". او همچنین هشدار داد که اروپا (به ویژه آلمان) در حال عبور از صنعتی زدایی سریع است که در نهایت ارتباط ژئوپلیتیکی آن را از بین خواهد برد.

    برای درک بهتر ادعاهای مک گرگور، باید نظرات منابع نظامی مانند Global Firepower را در نظر بگیریم که مرتباً فهرست قدرتمندترین ارتش های جهان را منتشر می کند. بر اساس رتبه بندی آنها در سال 2023، روسیه درست پس از آمریکا قرار دارد. فرمول آنها فقط قدرت نظامی متعارف را محاسبه می کند، به این معنی که سلاح های کشتار جمعی (WMD) در نظر گرفته نمی شود. شاخص قدرت آمریکا 0.0712، روسیه 0.0714 و چین 0.0722 است.

    (مترجم: https://www.globalfirepower.com/countries-listing.php)

    بر اساس فرمول آنها، هر چه این تعداد کمتر باشد، کشور قدرتمندتر است. ایالات متحده، روسیه و چین تنها کشورهایی هستند که شاخص قدرت کمتر از 0.1 دارند. با توجه به اینکه قدرت نظامی متعارف روسیه تقریباً با قدرت نظامی آمریکا یکسان است، این در نهایت تمام تبلیغات خنده‌دار درباره «بورکینافاسو با سلاح‌های هسته‌ای» را منتفی می‌کند (مترجم: این عبارت و توییتی است برای تحقیر روسیه). با این حال، با توجه به بزرگی ناسازگاری در هزینه‌های نظامی اسمی بین دو ابرقدرت، واضح است که روسیه برای پول خود وزن بزرگ‌تری به دست می‌آورد

     

    2023-08-26_10-05-09.jpg

     

    بنابراین، با توجه به انسجام اجتماعی احیاگر، اقتصاد بزرگتر و قوی تر، وضعیت استراتژیک بازنگری شده، برنامه تسلیح مجدد تقریباً بی رقیب، و همچنین عملکرد آن در اوکراین، چشم انداز روسیه در برابر ناتو به طور فزاینده ای مثبت به نظر می رسد (مترجم: در مورد اقتصاد بزرگ تر و قوی تر تردید دارم!) . همه اینها حتی بدون در نظر گرفتن زرادخانه حرارتی هسته‌ای دوم مسکو یا توانایی آن در انجام حملات متعارف استراتژیک است، توانایی‌ای که ایالات متحده برای دهه‌ها بی‌اساس از آن می‌بالید، اما هرگز نتوانست واقعاً به آن دست یابد.

    (مترجم: به نظر من البته روسیه در مواجه با ناتو از نظر جنگ های متعارف بسیار پایین تر است. ناتو مجموعه کشورهایی هستند که روسیه را محاصره کرده اند و البته می توانند در یک جنگ کلاسیک آن را شکست دهند. جنگ اوکراین ضعف های ارتش کلاسیک روسیه را به خوبی نمایان کرد و نشان داد که روسیه در جنگ متعارف با کشوری مانند اوکراین بیش از یک و نیم سال است که درگیر است چه برسد به اعضای ناتو! شاید پس از جنگ روسیه به بازسازی، نوسازی و نوآرایی نیروهای خود بپردازد اما اکنون به طور قطع تاب تقابل با کل ناتو را ندارد).

    • Like 5
    • Upvote 9

  11. 2 hours قبل , headshoter2 گفت:

    خب دوستان در خبرهاست که هواپیمای عمو پریگوژین رو زدن و عاقبت اعتماد به عهد و پیمان روس یه بار دیگه خودشو نشون داد . . . .

    حتی به خودشونم رحم نکردن

     

    -1x-1.jpg

     

    سلام. فعلا اظهار نظر در مورد مردن یا نمردن پریگوژن زوده، اما چیزی که معلومه و البته مهمه پایان عمر سیاسی و نظامی وی هست هرچند که ممکنه الان زنده باشه و در گوشه ای از دنیا به ادامه زندگی خودش بپردازه.

    شبیه این گونه مرگ ها رو می شه در مورد هیتلر، اسامه بن لادن، ملا عمر، ابوبکر بغدادی، صدام حسین (شاید) پیدا کرد. شخصیت ها و مهره هایی که پس از مدتی کاراریی خودشون رو از دست دادند (یا ماموریتشون به پایان رسیده یا مانند پریگوژن در حین اعتماد خیانت کردند) و به پاس خدماتشون به ارباب ها یا رعایت جایگاهشون در گذشته و یا اطلاعات و نفوذشون در بین جامعه، خبر مرگ یا کشته شدنشون اعلام می شه اما جسدی از اون ها موجود نیست.

     

    خدا عالمه - والعاقبه للمتقین

     

    17440099_0:0:1280:720_1920x0_80_0_0_e8c9

     

    • Like 4
    • Upvote 4

  12. 21 hours قبل , bigbang گفت:

    با توجه به سر جنگی و بردش باید موشک زهر داری باشه. البته اگر تاپ اتک باشن خیلی موثرتر می شن

    سلام و وقت بخیر

    چطور میشه هم هدایت فروسرخ داشته باشه و هم لیزری؟ به تعبیر دیگه اندازه این موشک برای تجمیع دو نوع هدایتگر به نظر ریاد میشه و البته هزینه اون رو هم افزایش میده. احتمالا در دو نوع و نسخه مختلف ارائه میشه. همچنین احتمالا نسخه لیزری، قابلیت F&F رو نداشته باشه چرا که به نظر میاد با مفهوم هدایت لیزری تطابق نداره.

    • Upvote 1

  13. Kremlin Says Putin Held Meeting With Wagner Group Commanders

     

     

    سخنگوی کرملین گفت، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در کرملین با یوگنی پریگوژین، رئیس گروه واگنر و فرماندهان این گروه دیدار و درباره رویدادهای ۲۴ گفتگو کردند.

     

    به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: "در واقع، رئیس‌جمهور چنین جلسه‌ای داشت. او ۳۵ نفر را به این جلسه دعوت کرد. همه فرماندهان گروه و مدیریت گروه واگنر، از جمله پریگوژین. این دیدار در ۲۹ ژوئن (۸ تیر) در کرملین برگزار شد و تقریباً سه ساعت به طول انجامید."

    سخنگوی کرملین گفت که جزئیات این نشست محرمانه است، اما هر دو فرمانده پوتین و واگنر به ارزیابی وقایع ۲۴ ژوئن پرداختند: "تنها چیزی که می‌توانیم بگوییم این است که رئیس جمهور ارزیابی از اقدامات شرکت واگنر در خط مقدم در طول عملیات ویژه نظامی و همچنین ارزیابی خود را از رویدادهای ۲۴ ژوئن ارائه کرد. پوتین به توضیحات فرماندهان گوش داد و گزینه‌های شغلی پیشنهاد کرد."

    این سخنگو در پایان گفت: فرماندهان واگنر به پوتین گفتند که حامیان سرسخت او هستند و آماده ادامه جنگ برای روسیه هستند.

     

    "Indeed, the president had such a meeting. He invited 35 people to it. All group commanders and company management, including Prigozhin. This

    meeting took place in the Kremlin on June 29 and lasted almost three hours," Peskov told a briefing.

    منبع: 

    https://sputnikglobe.com/20230710/kremlin-says-putin-held-meeting-with-wagner-group-commanders-1111788660.html

    ترجمه از انتخاب

    • Like 2
    • Upvote 2

  14. 9 hours قبل , PEYMAN گفت:

    سال 1945 وقتی ارتش آمریکا در اوج بود چه از لحاظ نبرد ناو و نیروی هوایی و زمینی وقتی میخواست جزیره ای را از ژاپنی ها باز پس بگیرد باید تلفات سنگینی میداد و حساب کرد اگه بخواد کل ژاپن رو اینجوری بگیره چیزی به اسم سرباز براش نمیمونه و دست به گزینه کم خرج تر زد و اون فاجعه اتمی رو به وجود آورد (کاری به خوب و بدش ندارم )  حالا روس ها در همین مخمصه افتادن (باید دید تا کجا میخوان اینجور ادامه بدن)

     

    روش جنگ و نوع حملات برای ارتشی که در کاغذ و در صادرات سلاح نامی برای خود داره در این مدت خیلی بحث برانگیزه (ظاهرن دنبال توافقات سیاسین تا پیروزی میدانی ولی در کل به نسبت جمعیت و سرزمین خیلی افتضاح کار کردن خوبه یه تجربه تو سوریه داشتن )

    عملکرد تسلیحات سرزمین رایش این خبر رو میرسونه آلمانی ها و در کل اروپاییها چیز مفیدی ندارن و فرانسویها که همیشه زشترین تسلیحات (از نظر قیافه) دارن  توپ خودکششیشون چپ میکنه چیزی که هیچوقت نباید رخ بده انگلیس هم موشکاش فیل شدن و کار خاصی نکردن (کلن اروپا عددی نیست در نبرد و در این جنگ بازنده اول شدن بنظرم )

     

    حال ببینیم بمب خوشه ای آمریکایی میتونه باعث شه خرس تکونی بخوره

     

    با سلام

    به نظرم غربی ها دنبال همین استفاده بمب اتمی توسط روسیه هستند، یعنی آنقدر ادامه می دهند تا روس ها مجبور شوند (البته در دنیای سیاست زد و بند کاملا رایج و طبیعیه و ممکنه آخر توافق پشت پرده ای در کار باشه). استفاده از بمب اتمی در سال ۱۹۴۵، چندان فشار بین المللی به همراه نداشت. اما الان استفاده از اون به معنای انزوا، تحریم و تعقیب بین المللی روسیه و رهبران اونه.

    روس ها باید تاکتیک رو عوض کنند نه استفاده از بمب های تاکتیکی. تغییر تاکتیک هم کار سختی نیست و قطعا رهبران نظامی روسیه آگاه هستند، این که چرا عوض نمی کنند میشه حدس زد اما گذشت زمان مشخص میکنه.

     

    • Like 3
    • Upvote 5

  15. 7 minutes قبل , ldmdff گفت:

    سمی آوردم تا به حال در عالم نظامی ندیدی نمونشو. سمی ترین کلیپ سال

    https://www.aparat.com/v/7VKtp

     

    بسیار جالب :rose:. T55 , T54 نماد زرهی شوروی هستند. به جای این تانک تصور کنیم "روسیه"، اونوقت طرز فکر طراح این انیمیشن مشخص میشه. احتمالا روس ها (از جمله تهیه کننده این کلیپ) پس از ماجرای "واگنر" حس خوبی بهشون دست داده ! زیادی *** مصرف کردند.

    • Like 3
    • Upvote 2

  16. 
    رئیس جمهور بلاروس گفت که اوگنی پریگوژین موافقت کرد که حرکت خود به مسکو را متوقف کند و از "حمام خون" جلوگیری کند.
    
    الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس روز شنبه اعلام کرد که توافقی را ترتیب داده است که به موجب آن اوگنی پریگوژین، رهبر گروه واگنر، شورش خود را در ازای "ضمانت های امنیتی" برای جنگجویانش کنار می گذارد.

    این خبر در حالی منتشر شد که کاروان واگنر چند ساعت پس از عبور اعضای این گروه نظامی خصوصی از شهر جنوبی روستوف-آن-دون به مسکو نزدیک تر شد. پریگوژین در مجموعه ای از بیانیه های ویدئویی که از روز جمعه منتشر شد، اعلام کرد که در حال پیشروی به سمت مسکو برای مقابله با مقامات نظامی روسیه است که او فاسد می دانست.

     

     

    https://www.rt.com/russia/578632-wagner-agrees-to-end-insurrection/
    

    649630352030274a77638153.jpg

     

     

    • Like 3
    • Upvote 1

  17. 5 hours قبل , headshoter2 گفت:

    روسیه ده ماه فرصت داشته تا انواع سیستم های دفاعی رو بچینه و پیش بینی های لازم رو انجام بده، به نظر نمیاد اکراین کار راحتی در پیش داشته باشه و این تلفات بالا در هر دو طرف این مطلب رو تایید میکنه.

    به هر حال در دراز مدت این جنگ فقط یک برنده و یک بازنده داره برنده کشورهای اروپایی هستند چون بجای جنگیدن تو خونه خودشون دارن نیابتی میجنگن امریکا هم که کلی بازار برای تجهیزات نظامیش پیدا کرده و بازنده هم روسیه هست چه از لحاظ نظامی چه از لحاظ اقتصادی این جنگ ضربه های زیادی به روسیه میزنه و هرچی این جنگ طولانی تر بشه وضعیت برای روسیه بدتر میشه کل کشورهای اروپایی و امریکا هزینه جنگ رو دارن پرداخت میکنن اما روسیه باید تنهایی هزینه رو پرداخت کنه در نهایت هم که اکراین به بحران نیروی انسانی برخورد کنه مزدورهای از ملیت های مختلف جنگیدن رو به عهده خواهند گرفت پنجره پیروزی داره به روی روسیه بسته میشه خیلی برای تبدیل شکست به پیروزی فرصت نداره . . . . .

    خیلی ها میگن اکراین تو دام غربی ها افتاد اما به نظر من روسیه تو دام غربی ها افتاد بهای اون رو هم اکراین پرداخت میکنه. 

    با سلام و احترام

    به نظر من بازنده اصلی اوکراین و اروپا هستند. در مورد روسیه و امریکا، آینده و اسرار پشت پرده مشخص خواهند کرد.

    • Like 1

  18. بر 10 اسفند 1401 در 15:26 , 41148 گفت:

    قطعا منطقی آن است که هوانیروز نیروی زمینی ارتش و نیروی دریایی ارتش با آن همه تجهیزات چهل پنجاه ساله در الویت دریافت تجهیزات باشند. 

     

    کجا منطقی رفتار شده که حالا رفتار بشه ؟!!

    • Downvote 1