reza4087

تاريخ مصرف منقضي

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

وقتي که تاريخ مصرف منقضي مي شود!


[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/0521america.jpg[/img]

ناو هواپيمابر ديزلي آمريکا که قرار بود در سال 1976 به ايران فروخته شود در آخرين لحظه عمر


ناو هواپيمابر ديزلي 84 هزار تني به نام «آمريكا» به شماره رديف 66 كه در سال 1996 باز نشسته شده بود در ماه مه 2005 در يك نقطه عميق و نامعلوم اقيانوس اطلس و نه چندان دور از ساحل شرقي آمريكا توسط عوامل نيروي دريايي اين کشور و طبق برنامه غرق شد(عکس بالا). اين ناو كه از سال 1964 وارد عمليات نظامي شده بود قرار بود در سال 1975 (در زمان حكومت جرالد فورد) به ايران فروخته شود و خريد جنگنده هاي اف ـ 14 با همين هدف بود كه دولت كارتر با توجه به اعتراض كشورهاي عربي منطقه خليج فارس، با انجام چنين معامله اي مخالفت كرد.

اين نخستين ناو 340 متري و با اين سنگيني است كه غرق مي شود. علت غرق كردن آن، آزمايش سلاحهاي انفجاري جديد و سنجش تاثير حملات هوايي ـ موشكي به چنين ناوهايي بوده است. عمليات غرق كردن اين ناو 25 روز طول كشيده بود. ناو هواپيمابر «آمريكا» در جنگهاي ويتنام، ليبي، گرانادا، خليج فارس، و يوگوسلاوي شركت كرده بود. افسران سابق اين ناو قبلا خواسته بودند كه به جاي غرق شدن به صورت موزه درآيد.

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/ussamerica.jpg[/img]
در سال 1983 روزي که ناو هواپيمابر«آمريکا» راهي جنگ گرنادا بود


يک سال بعد(ماه مه 2006) و درست در همان روز، نيروي دريايي آمريکا ناو هواپيمابر «Oriskay اوريسکي» را که 888 پا طول داشت و بازنشسته شده بود در خليج مکزيک غرق کرد. عکس زير لحظه انفجار اين ناو غول پيکر را نشان مي دهد که در جنگهاي کره و ويتنام شرکت کرده بود. يکي از تماشاگران اين صحنه به خبرنگاران گفته بود که بايد به روزي انديشيد که تاريخ مصرف پايان مي يابد، ديگر مهم نيست که قبلا چه کرده بودي.

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/0521oriskay.jpg[/img]


این هم لحظه غرق شدن ناو Oriskay اوريسکي
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/USS_Oriskany_sinking.jpg[/img]

این عکس هم به تازگی گرفته شده :

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/800px-Oriskany_July_2008_-1.jpg[/img]



http://www.iran-far.com/showthread.php?t=43681

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خوب آقا این چه کاریه ؟ این همه آهن و فولاد رو بفرستی ته دریا که چی بشه ؟ آیا این کار احمقانه نیست ؟ میدونید فولاد چه ارزشی داره ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با نوجه به سیاست امریکایی نه احمقانه نیست چون دوباره کارخانه اسلحه سازی از دوباره تولید می کنه و کارخانه فولاد سازی دوباره تولید می کنه و . . . . فقط پول در می اورند .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جناب سرگرد ! منظور من در مورد تولیدات اونها نیست ! ببینید ! کلا در خصوص یک سری موادی که در دنیا وجود داره ، با رشد جمعیت در آینده بشر دچار کمبود میشه ! از جمله در خصوص آهن و فولاد که به دلیل پر مصرف بودن و مفید بودن در آینده فلزی بسیار گران بها خواهد شد . جدای از مشقات و زحماتی که برای استخراج و استحصال مواد معدنی صورت میگیره که بسیار هم سخت و هزینه بر و انرژی بر هست ، یک ناو هواپیما بر اندازه یک یا دو معدن آهن ممکنه آهن داشته باشه ! خیلی برام جالبه که بدونم منطقی که پشت این کار هست چیست ؟ آیا از همون اخلاق اسراف کارانه آمریکایی نشأت میگیره یا منفعتش از ضررش بیشتره ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
براي غرق كردنش احتمالا چندين موشك بهش زدن..........اينم يه ازمايش طبيعي تست موشك هاشون ميشه
در كل جالبه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
واسه کلاسش غرق کردن تا بگن ما انقد از این چیزا داریم که برامون مهم نیست :confused:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]اين ناو كه از سال 1964 وارد عمليات نظامي شده بود قرار بود در سال 1975 (در زمان حكومت جرالد فورد) به ايران فروخته شود و خريد جنگنده هاي اف ـ 14 با همين هدف بود [/quote]

هدف ايران از خريد تامكتها رهگيري ميگهاي شوروي بود نه اينكه بزارتشون تو خليج فارس

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ایرا توی جلیج فارس هم باید می تونست وضعیت اسراییل رو تثبیت کنه و در دراز مدت باید خیلی از کارهایی رو که امریکا توی منطقه و حتی جهان باید امجام می داد انجام بده یعنی همون کارهایی که الان با خرج اعراب در منطقه خلیج همیشه فارس داره انجام می ده البته روی ایران حتی در بعد بین المللی هم حساب باز کرده بودن و این قصه اونها به این سادگی ها تموم نمی شد اما انقلاب تمام این نقشه ها و معادلات اونها رو به هم ریخت .
اگر در ایران انقلابی رخ نداده بود الان ایران هم مثل انگلیس یکی از بزرگترین دوستان و متهدان امریکا بود و چه بسار الان در تمام لشگگر کشیهای امریکا به تمام نقاط دنیا شرکت داشت و حتی جایگاه برجسته تری از انگلیس در این زمینه داشت با توجه به توان سیاسی و اقتصادی ایران.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.