nasirirani

کلید خاموش کردن اینترنت در دستان اوباما!

Recommended Posts

به گزارش فارنت به نقل از دیلی‌میل در صورت تصویب قانون جدیدی که این روزها در مجلس سنای آمریکا در دست بررسی است، رییس‌جمهور آمریکا اجازه خواهد یافت با استفاده از قانونی به نام “کلید حذف” (Kill Switch)، اینترنت را به طور کامل خاموش کند.
روزنامه انگلیسی دیلی‌میل در گزارش خود آورده است که بر اساس این قانون رییس‌جمهور آمریکا این قدرت را خواهد داشت که به موتورهای جستجوگر اینترنتی مانند یاهو و گوگل، دستور تعلیق دسترسی کامل کاربران به سرویس‌های اینترنتی این موتورهای جستجوگر را صادر کند.
[img]http://www.prisonplanet.com/images/june2010/160610top.jpg[/img]
دیگر شرکت‌های سرویس‌دهنده اینترنتی ایالات متحده آمریکا و همچنین شرکت‌های ارائه کننده پهنای باند اینترنتی نیز در مدت زمانی که “اوضاع پیچیده امنیت سایبری” نامیده شده، مشمول این قانون خواهند بود و حتی شرکت‌هایی که از این قانون سرپیچی کنند، تحت جریمه‌های سنگینی قرار خواهند گرفت.
این قانون که از سوی جو لیبرمن کاندیدای سابق انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیشنهاد شده، انتقاداتی را نیز در برداشته است و منتقدان بر این باورند که این قانون احتمال سوء‌استفاده از قدرت را با اعطای کنترل اینترنت به دستان کاخ سفید در بر خواهد داشت.
لابی تکنولوژیک تچ‌آمریکا به عنوان یکی از بزرگترین محافل تکنولوژی در این کشور این قانون را عامل بالقوه‌ای برای استفاده از قدرت به صورت استبدادی و مطلق عنوان کرده است.
این قانون پیشنهادی که از سوی لیبرمن به عنوان رییس کمیته امنیت ملی به مجلس سنا آورده شده است به دنبال آن است که اختیارات گسترده‌ای را در خصوص کنترل اینترنت، در زمانی که اضطرار ملی نامیده شده به رییس‌جمهور اعطا کند.
پیش از این دنیس بلر مدیر اطلاعات ملی آمریکا هشدار داده بود که آمریکا بارها از سوی هکرها مورد حملات اینترنتی گسترده‌ای قرار گرفته و تعداد این حملات به بخش‌های دولتی ایالات متحده در سه سال گذشته ۴ برابر شده است.
[color=blue]در صورت تصویب این قانون که به کلید حذف اینترنت معروف شده است دولت آمریکا به طور موثر و کامل کنترل دسترسی به اینترنت را در اختیار خواهد گرفت.[/color]


http://farnet.ir/?p=3601

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=red]123[/color]
خدا رو شكر تا آخر سال اينترنت ملي راه ميوفته حداقل ميتونيم بياييم ميليتاري icon_arrowd icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[/quote]خدا رو شكر تا آخر سال اينترنت ملي راه ميوفته حداقل ميتونيم بياييم ميليتاري[quote]
قضیه اینترنت ملی چیه؟ راسته؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آخه مشكل يك چيز هست!
ديتا سنترهاي فارسي چند تا هستند؟!
خودتون ميدونيد هر چي هم دانلود ميكنيد از سايتهاي خارجي هست
تازه با اين وضعيت ايران كه هيچ كس زير بار مسوليت نميره و مسوليت رو پاسكاري ميكنند وضعيت اين اينترنت ملي بسيار نا اميدكننده هست.
اي كاش يك خورده دلسوزي و همكاري و ... در اين كشور بود. icon_cheesygrin icon_arrowd

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به هر حال باید این کار بشه و علاوه بر شبکه ملی باید به فکر دیتا سنتر و.... مسایل و حتی سیستم عامل بومی باشن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
غلط اضافه می کنه
شیطونه می گه یه برنامه بنویسیم تا هر وقت دلمون خواست کامپیوتر اوباما رو خاموشو روشن کنیم!!!!!
icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نگران نباشيد وابستگي آمريكا به اينترنت صد ها برابر بيشتر از وابستگي ايران به اينترنت است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چطور ميشه نسخه اي شبيه به اينترنت رو درست كرد..؟

اينجور باشه كه كل دنيا رو ميتونن هر وقت اراده كنن از اينترنت محروم كنن..........اونوقت بايد يه چيزي مثل چاپارخونه درست كنيم يا با كبوتر در ارتباط باشيم icon_cheesygrin

اين ديتا سنتر كارش چيه؟..........مگه مستقل از اينترنت عمل ميكنه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بیشتر شبیه شعار هست چون امروز تعداد دیتاسنترهای خارج از آمریکا در کانادا و چین و مالزی و آلمان و انگلیس ... وجود دارد که تا حدود زیادی انحصار اینترنت را از دست آمریکا خارج کردند و با قطع اینترنت از طرف آمریکا جز تعدادی سرویس های مهم آمریکایی مانند گوگل و یاهو ... از دسترس کاربران خارج نخواهد شد و میتوان همچنان از شبکه های خارج از این کشور استفاده کرد.

راه حل این مشکل هم این است که ما در داخل کشور دیتاسنترهای بزرگ ایجاد کنیم با تعرفه خدمات پائین تا اکثر سایتهای ایرانی به داخل کشور منتقل شوند و چند ماهواره مخابراتی نیز به مدار زمین پرتاب کنیم تا اگر ماهواره های غربی بسته شد با مشکل مواجه نشیم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دیتا سنتر جایی و یا بهتر بگم سروری برای قرار گیری سایتهای اینترنتی و پایگاه دادها و مراکز ارسال ایمیل هست که نیاز به تکنولوژی بالایی برای طراحی چه در بعد سخت افزار و چه در بعد نرم افزار داره.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فناوری زیاد بالایی فعلا برای شروع لازم نداره و در همین ایران چند تا دیتاسنتر بزرگ برای اینترنت ملی در حال راه اندازی است. الان باید تعداد زیادی پردازنده های چند هسته ای توسط دولت خریداری بشه تا بعد با مشکل مواجه نشیم چون اگر غربیها ببینند ایران چند تا دیتاسنتر راه اندازی کرد فروش این نوع پردازنده ها به ایران رو محدود میکنند. از نظر نرم افزاری هم با استفاده از لینوکس مثلا سنت او اس مشکل موقتا رفع میشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
شما درست می گید اما ساخت ابر رایانه با چندین سی پی یو و هارد و رمهای زیاد نیاز به طراحی الگوریتمهای پیچیده داره و بسیار وقت گیر و سنگین هست و فقط با بذل توجه دولت و سرمایه گذاری سنگگین چه در بعد نیروی انسانی و چه در بعد مالی ممکن نیست .
مشکل سخت افزاری هم خودش همیشه پا برجا هست اما فکر می کنم سطح تکنولوژی ما الان در حدی هست که بتونیم حداقل یه سی پی یو برای این کار بسازیم .

و مشکل بعدی هم نرم افزار و سیستم عامل این رایانه ها هست که فکر می کنم روی لینوکس میشه مانور داد و با توجه به اینکه چندین سال هست که دانشگاه شریف روی سیستم عامل بومی بر اساس لینوکس کار می کنه بشه برای این رایانه ها هم با تغییراتی یه فکرهایی کرد.
البته اینم قابل ذکر هست که لینوکس متن باز هست و تمام کدهای اون در دسترس هست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ساخت سی پی یو فناوری ساده ولی پیشرفته ای داره که دستیابی بهش سخت هست ولی بعد از اون تولید انبوه پردازنده به سادگی ممکن و روزانه هزاران عدد میشه روانه بازار کرد.

برای شروع چون فعلا پردازنده داخلی نداریم مجبور به خرید هستیم و با پردازنده های جدید 12 هسته ای که AMD عرضه کرده به قیمت ارزانترین مدل 800 دلار و نصب 10 هزار عدد به همراه 5 هزار بورد و 200 رک سرور و هزار یو پی اس و 5 هزار پاور و رم هم برای هر بورد 16 ماژول میشود 80 هزار عدد و هارد هم 20 هزار عدد که هزینه سخت افزاری این ابررایانه میشه 12 الی 15 میلیون دلار به علاوه هزینه های نرم افزاری و جانبی. از این ابررایانه برای نظارت بر اینترنت ملی استفاده میشود.

بعد میرسیم به زیرساختهای شبکه در سطح کشور که خارج از بحث هست.

در مرحله آخر هم باید در شهرهای بزرگ دیتاسنتر بسازیم که از طریق زیرساختها تحت کنترل ابررایانه به هم وصل شوند و اینترنت ملی بوجود می آید که امکان وصل آن به اینترنت جهانی هست و اگر لازم شد ما نیز مثل آمریکا از شبکه جهانی قطع میشویم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اقا سعید ساخت نرم افزار بسیار سخت تر از سخت افزار است چون حتی لینوکس تا 16 سی ئی یو رو بیشتر ساپورت نمی کنه و نهایتا 36 تا و نیاز به تغییر کرنل اون هست که خودش توان فنی بالا می خواد در ضمن اگر کشوری بفهمه ما می خویم سی ئی یو چند هسته ای برای اینکار بخریم سریع اون رو تحریم می کنن.

هر چند الان هم دادن سی پی یوهای ساخت ابر رایانه ها به ما ممنوع هست و یک چیزی رو بگم که بفهمیم دانشمندان ماچه زجری کشیدن تا موشک شهاب 3 رو طراحی کردن اونها چون برای این موشک اون زمان سی پی یو در اختیارشون نبود شروع به استفاده از سی پی یوهای دستگاهه پلی استیشن کردن که خود ژاپنی هارم توی بهت فرو برده بود و به این نتیجه رسیده بودن باید به این ایرانی ها پیچ گوشتی هم نداد چون یکدفعه دیدین یه تانک رو باهاش نابود کردن.

و در مورد ساخته های داخل باید بگم صنایع صاایران برای استفاده نظامی و حتی عادی قطعاتی رو می سازه مثل همین سی پی یو البته توان اونها در حد و اندازه و شاید تکنولوژی روز دنیا نباشه اما برای استفاده خودمون و دراز نکردن دست جلوی نامرد خوبه.
چند سال پیش هم شرکتی به اسم شاتل مادربورد تولید می کرد و اتفاقا توی بازار هم فروش می رفت اما با پیشرفت بوردهای نو اونها توان خودشون رو در به روز اوری از دست دادن و از بازار خارج شدن این شرکت خط تولیدش داخل اصفهان بود گمان کنم.

اما جواب این دوستمون سی پی یو پردازنده و مغز متفکر رایانه ها هست و تمام عملیاتهای منطقی و حسابی رو انجام میده و سیستم رو کنترل می کنه و داخلش یک بخش برای کارهای محاسباتی و ریاضی و منطقی و شیفت داره وقتی می گن سی پی یویی دارای مثلا 10 هسته هست یعنی دارای 10 واحد محاسبه و منطق هست.
البته این یک تعریف کلی هست و ماجرا از این خیلی ئیچیده تر هستش.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.