zed

آخرين يادگار حماسه گمبوعه دارفاني را وداع گفت

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

خبرگزاري فارس: سيدطاهر هاشمي آخرين يادگار حماسه گمبوعه عشاير عرب خوزستان در مصاف با قواي متجاوز انگليسي در سن 112 سالگي دارفاني را وداع گفت.

[align=justify]به گزارش باشگاه خبري فارس «توانا» به نقل از روابط عمومي بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس، سيدطاهر هاشمي بزرگ عشيره‌ «سادات آل مهدي»، رزمنده دفاع مقدس عشاير عرب خوزستان در برابر قواي متجاوز انگليسي در سن 112سالگي بر اثر كهولت سن، دار فاني را وداع گفت.
اين رزمنده دلاور، در جريان مقابله با متجاوزين انگليسي در سال 1293 شمسي با قواي اعزامي از دربار بريتانيا موسوم به «D» «و هنگ» «پونا» از هندوستان در حالي كه 15 سال سن داشت به عنوان مسئول تداركات عشاير عرب خوزستان در اين حماسه حضور پيدا كرد.
وي در اسفند‌ سال 1388 با بيان گوشه‌اي از خاطرات خود در جريان رزمايش بزرگ گمبوعه، به چگونگي مبارزات مردم دلير خوزستان پرداخت و با يادآوري رشادت‌هاي عشاير شهيد منطقه، خواستار تداوم روحيات ضداستكباري در مردم شد.
سيدطاهر هاشمي دفاع مقدس عشاير را برگرفته از فرمان تاريخي حضرت آيت‌الله العظمي آقاسيد‌محمد كاظم طباطبايي يزدي رضوان‌الله تعالي عليه مرجع بزرگ شيعيان در آن زمان مي‌دانست و در نقش گسترده علماي شيعه در نبرد نابرابر با قواي متجاوز انگليسي تأكيد داشت.
در جريان نبرد عشاير قهرمان عرب خوزستان با قواي انگليسي بيش از يك هزار تن از نيروهاي انگليسي كشته و قريب 500 تن از عشاير نيز به شهادت رسيدند. در پي اين عمليات، قواي متجاوز انگليس تا روستاي مريد از توابع خرمشهر عقب‌نشيني كردند.
پيكر مطهر يادگار دوران دفاع مقدس عشاير عرب، مرحوم سيد‌طاهر هاشمي روز گذشته در ميان علاقمندان فرهنگ جهاد و ايثار و شهادت در حميديه سوسنگرد تشييع و در روستاي دهكده حميديه به خاك سپرده شد.

لينك خبر : http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8904061036[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خدا رحمتش کند.

اگر آن روزگار دربار نیز به مانند مردم غیور ایران جرات مقابله با متجاوز را به خود میداد امروز ما شاهد کشورهای جعلی جنوبی خلیج فارس نبودیم و خیلی موارد دیگر که می توانست اتفاق افتد و متاسفانه فرصتهای تاریخی از دست رفت. فرصت بازپس گرفتن قفقاز بعد از انقلاب اکتبر در روسیه که سران این منطقه از رود ارس گذشته و به این سو آمدند و اعلام کردند خواهان الحاق به سرزمین مادری هستند که متاسفانه از دربار بی لیاقت و پست فطرت و خائن پهلوی بنا به دستور اربابش انگلیس جواب مثبت داده نشد! این زمان بهترین فرصت برای پس گرفتن قفقاز و سرزمینهای ایرانی آسیای میانه بود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]خدا رحمتش کند.

اگر آن روزگار دربار نیز به مانند مردم غیور ایران جرات مقابله با متجاوز را به خود میداد امروز ما شاهد کشورهای جعلی جنوبی خلیج فارس نبودیم و خیلی موارد دیگر که می توانست اتفاق افتد و متاسفانه فرصتهای تاریخی از دست رفت. فرصت بازپس گرفتن قفقاز بعد از انقلاب اکتبر در روسیه که سران این منطقه از رود ارس گذشته و به این سو آمدند و اعلام کردند خواهان الحاق به سرزمین مادری هستند که متاسفانه از دربار بی لیاقت و پست فطرت و خائن پهلوی بنا به دستور اربابش انگلیس جواب مثبت داده نشد! این زمان بهترین فرصت برای پس گرفتن قفقاز و سرزمینهای ایرانی آسیای میانه بود.[/quote]


آقا سعید ایران اسلامی رو عشق است که حتی یک وجب از خاکش رو به دست اجنبی نداد و هیچ اجنبی هم نمی تونه واسش تصمیم بگیره و چیزی رو بهش دیکته بکنه . در این زمانی که ما هستیم بیایید ما ملتی باشیم که با گذشتگانمون فرق داریم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
برادر سعید هر وقت اینجور مطالبی رو می خونم اشک توی چشمم جمع میشه که چرا این سران ایرانی اینقدر مفلوک و بی فکر بودن. icon_cheesygrin :lol: :lol: :lol: :cry:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ما ایرانی ها قبل از اسلامی شدن کشورمون هر کس و ناکسی می آمد و به ما و سرزمینمون دست درازی می کرد

و اگر نبودند غیور مردانی مثل این عشایر و سایر مردم غیور ایران امروز شاهد سرفرازی ایران نبودیم

الحمدالله خون این مردان در طول تاریخ کشورمون به بار نشست و جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت و برای اولین بار در یک جنگ بخشی از خاکمون از دست نرفت

بزرگ ترین نعمت به ما از طرف پروردگار جمهوری اسلامی است

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
باشد روزي كه دوباره پاره هاي وطن ا با خون خود به هم بچسپانيم و فارغ از كرد وترك وعرب وبلوچ وتركمن و فارس بودن همه فقط و فقط به ايران بزرگ و آبادي و آزادي و سربلندي ودفاع از ان بينديشيم
بااميد ايراني آباد و سرفراز icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به اميد روزي كه تمام اين زمين هاي از دست رفته رو پس بگيريم icon_cheesygrin


گمبوعه اسم يه جنگل بين اهواز و حميديه و اون اطرافه...........البته جنگلش شبيه به جنگل هاي اطراف صحراي افريقاست............يه جورايي شبيه به محيط زندگي شير و پلنگه

راستي شير منقرض شده ي ايراني هم تو همين مناطق زندگي ميكرده.....(اطراف كرخه و كارون و دز).......الان پر از راهزن و دزده طوري كه براي تفريح خطرناكه و نبايد رفت

البته اطراف گمبوعه پر از پادگان هاي ارتش و سپاهه

روح اين جنگاور شيردل شاد باشه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
(اطراف كرخه و كارون و دز).......الان پر از راهزن و دزده طوري كه براي تفريح خطرناكه و نبايد رفت



ما 2 هفته پیش اونجاها بودیم ... دوستان از چه زمان و تاریخی سخن می گن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.