xx222ir

حمله خمپاره اي به يك فرودگاه نظامي

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[color=red][b][size=24][i]بابا يكى از مديران بياد اين تاپيك رو درست كنه! خيلى درب و داغونه! عكس ها رو چرا بغل هم گذاشته ايد؟! عرض صفحه شده دو متر!
وقتى اين قضيه رو درست كرديد اين پست من را هم پاك كنيد٬ بعداً مى آيم يك پست فنى مى گذارم. ممنون از همكارى تون[/i][/size][/b][/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]سلام خدمت دوستان عزیز.تاپیک از نظر نیت اصلی بسیار جالبه اما شیوه ای که دوستمون بهش اشاره کرد یه مقدار ایراد داره.
البته این نظر بنده است.
...
ابتدا چند نکته رو عرض کنم:
- فرودگاه های نظامی معمولا در همسایگی یک پادگان نظامی قرار دارند.
- فرودگاه های نظامی خصوصا فرودگاه های نظامی امریکایی در منطقه در مساحت های عظیم ساخته میشود و قادر به نگه داری حدود 150 هواپیما و مهمات و سوخت بسیاری هستند.
- فرودگاه های نظامی دارای چندین باند پروازی هستند.این گونه باند ها عریض و از مواد بسیار سخت به ضخامت 50 سانتی متر (!) ساخته میشوند.
- برای پر کردن سریع گودال های روی باند از مواد خمیر مانند ویژه ای استفاده میشود تا گودی را موقتا بپوشاند.
- در صورت مشاهده حمله به یک پایگاه هوایی نظامی برای آن وضعیت خطر داده میشود و هواپیماها و بالگرد های آماده پرواز،به سرعت بلند میشوند و کلیه پایگاه اعم از فرودگاه و پادگان در وضعیت آماده باش قرار میگیرند.
- مناطقی که اینگونه فرودگاه ها در آن قرار دارند معمولا در مکانی باز و دور از شهر ساخته میشوند.از چند صد متری از این پایگاه ها استحکامات ویژه ای قرار دارند و در کل امنیت کافی دارند.
...
حتی انهدام پایگاه هوایی برای هواپیماها هم کار سختی بود تا اینکه بمب های ویژه انهدام باند ها ابداع شد و کار را بسیار راحت تر کرد.
بمب های ویژه انهدام باند ها طوری طراحی میشوند که به داخل بتن باند نفوذ کنند و سپس منهدم شوند.در واقع طرز کاری شبیه بمب های سنگرشکن دارند.
این بمب ها دو نوع اند:
- گونه ای از آنها همانند بمب های خوشه ای عمل میکنند.هواپیما در راستای مسیر باند پرواز کرده و بمب از روی پایلون تعداد زیادی بمب کوچکتر به سمت پایین «پرتاب» میکند.این بمب ها مقداری به داخل زمین نفوذ کرده و سپس منفجر میشوند و سطح باند را پر از چاله و گودال کوچک میکنند و عملا حرکت هواپیما را بر روی آن غیر ممکن میکنند.
- گونه دیگر تقریبا بمب بانکرباستر (سنگرشکن) و از نوع انرژی جنبشی هستند.این گونه بمب ها معمولا به وزن 150 کیلوگرم هتسند و با سرعتی حدود 200 متر بر ثانیه با زاویه به باند برخورد میکنند و میتوانند در باندی با ضخامت نیم متر بتن، 4 متر نفوذ کنند.سپس فیوز تاخیری بمب به کار می افتد و میتواند حتی چند دقیقه بعد کلاهک را منفجر کند.به دلیل انفجار در فضای بسته،فشار انفجار ایجاد گودال عمیق میکند و همچنین باعث گود شدن زمین اطراف آن و همچنین ایجاد ترک های عمیق در زمین میشود.
[align=center][url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/800px-IMI_Runway_Attack_Munition.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_800px-IMI_Runway_Attack_Munition.jpg[/img][/url][url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/Beirut-Airport2%7E0.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_Beirut-Airport2%7E0.jpg[/img][/url][url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/durandal-2%7E0.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_durandal-2%7E0.jpg[/img][/url][/align]
.
برای انهدام آشیانه های بتنی هواپیماها نیز از بمب های سنگر شکن استفاده میشود که به خوبی از پس وظیفه محوله برخواهند آمد.برای سایر اهداف همانند ساختمان ها و مخازن و غیره بمب های معمولی نیز کفایت میکند.
[align=center][url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/bunker-buster-mar-21.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_bunker-buster-mar-21.jpg[/img][/url][url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_e8de93x5bhk57s8ckaps%7E0.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_normal_e8de93x5bhk57s8ckaps%7E0.jpg[/img][/url][url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/gbu24_14.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_gbu24_14.jpg[/img][/url][/align]
...
حال یک سوال پیش میاد که چطور قرار است خمپاره انداز 120 با گلوله هایی به وزن حداکثر 10 کیلوگرم که ذاتا سلاحی ضد نفر محسوب میشود در حداکثر برد با دقت بالا اهداف گسترده خودش رو در چنین پایگاهی منهدم کند؟
چنین کاری غیر ممکن است!
حتی از جنبه روانی هم نه تنها کارساز نیست،بلکه به ضرر خودمان هم هست.اگر چنین خبری به گوش بنده برسه بیشتر به یاد کارهای طالبان می افتم!
...
انشاالله دوستان مسله رو از جنبه دیگری بررسی کنند.چون حمله به اینگونه اهداف یا باید توسط حمله حوایی سنگین انجام بشه یا توسط نفوذ به پایگاه و خرابکاری و ...
درود...
[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اين پايگاه ، پايگاه هوايي زير است :

[b]Al Dhafra Air Base 24°14'54" N 54°32'52"E[/b]

در مورد اهداف غير معمول و تصاويرش ! اوون عكس هاي استراحتگاهها ، هتل ها ، مجموعه هاي ورزشي و ... است ، هر جايي كه بشه يك تعداد افسر ، خلبان ، كادر پرواز و.... در داخل فرودگاه پيدا كرد .


والا عكس ها توي مرورگر من زير هم قرار مي گيره . فكر نميكرد پشت سرهم بيفته !

يك سري از فرض هايي كه گذاشتم ، براي جلوگيري از اتهام همكاري با القاعده بود ! :lol:



به نظر من افغان ها ، امكانات شناسايي ما را ندارند ، اما اولين حمله با خمپاره بايد عليه تيم آلرت ، آپاچي ها يا جنگنده ها باشه .

باز هم تكرار مي كنم ، هدف من طرح عمليات نبود ! هدفم اين بود كه اگر يك ايده داريد ، بررسيش كنيد ، پرورشش بديد . نقاط قوت و ضعفش رو پيدا كنيد راه جايگزين رو در نظر بگيريد .
چرا تعارف شايد پس از بررسي به اين نتيجه برسيم كه امكان پذير نيست . خيلي راحت كنار مي گذاريمش .icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در این عملیات چگونگی ورود کماندوها به خاک دشمن تهیه تجهیزات اونم خمپاره ۱۲۰ و مهمات و راه برگشت اونها رو باید در نظر گرفت که شایدذ اگر ما هم مثل عراق در خاک خودمون این کار رو می کردیم میشد روش حساب کرد اما برای ما پرواز به چند صد و یا حتی هزار ک م برای انهدام به این روش فرودگاهی یعنی فقط نوعی عملیات شهادت طلبانه و امکان پذیر نمی باشد.

خمپاره ۱۲۰ اصولا دیگر کارایی لازم برای انهدام باید و تاسیسات نظامی قوی رو نداره و چاره ای جز تسلیحات موجود برای اینکار نیست .

این فرودگاهها دارای امکانات و رادارهایی هستن که حتی مکان خوپاره انداز رو بعد از اولین شلیک مشخص می کنن و پلیس برای رسیدن به ادافش توی بیشتر کشورهای دنیا زیر 20 دقیقه عمل می کنه چه برسه به تیم های الرت که داخل فرودگاه هستند و در عرض کمتر از یک دقیقه هم می تونن به منطقه حمله خمپاره ای برسن و حتی اگر هم نرسن شما فکر می کنید با مثلا شلیک 30 خمپاره هم چه کار عمده ای در یک فرودگاه با مثلا 120 هدف عمده می شه کرد من می گم تقریبا چند درصد.

من فکر می کنم این تاتپیک از اول هم داشت عدم توانایی این روش رو اثبات می کرد. و اینم اضافه کنم امریکا چون با این مشکلات در عراق و افغانستان روبرو بوده همیشه هواپیماها و هلی کوپترهایی در روی پایگاه داره که سریع می تونن عمل کنن و برای جلوگیری از این نوع عملیات هم اطراف پایگاه از سنسور گرفته تا تک تیرانداز کوتاهی نمی کنن.

من فکر می کنم نیروی هوایی ما هم توان اینکار رو نداره چون نه هواپیمای از لحاظ کمی و چه کیفی برای این نوع عملیات در اختیار نداریم و می تونیم از دو روش استفاده کنیم یکی استفاده از حملات موشکی و دوم استفاده از پهپادهای مسلح.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اين را هم در نظر بگيريد كه الان چند ماهي است آمريكا مشغول ساخت آشيانه هاي زيرزميني در پايگاه هايش است.

[quote]افشاگري‌هاي يك مقام افغان از فرودگاه‌هاي نظامي آمريكا در مرزهاي ايران
خبرگزاري فارس: يك مقام آگاه افغان از تحركات نظامي از جمله ساخت فرودگاه‌هاي زير زميني، انبارها و چاه‌هاي بتني توسط نظاميان آمريكايي و انگليسي در ولايت هلمند خبر داد.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8901230815
[/quote]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام ! آقا ببخشید ، با این همه موشک های مختلفی که ما داریم تولید میکنیم ، اونهم در بردهای مختلف ، آیا بهتر نیست شما چند تا موشک رو با هم لانچ کنی به سمت هدف که اگر پدافند یکی دوتاش رو زد ، بقیه موشکها بزنه دهن پایگاه رو سرویس کنه ؟ آخه خمپاره بازی که مال این جاها نیست

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام

به نظرم اين روش كارايي عملي كمي داره و اگر تيم كماندويي زنده برگرده مي تونه از لحاظ رواني اثر فوق العاده اي داشته باشه اما شايد به لحاظ تخريبي زياد موفق نشن مگر اينكه عمليات خرابكارانه و بمب گزاري روي اهداف رو انجام بدن.

در ضمن ممكنه خيلي از اين اهداف صوري و يا ماكت باشه
بهتره اهدافي انتخاب بشن كه نابودي اونها تاثير روي عملكرد كل پايگاه بزاره
مثل برج مراقبت- استراحتگاه خلبانان - مخازن سوخت - ژنراتورهاي برق و اگر هم مي خوان برن سراغ اهداف پروازي تمام همتشون رو اول روي بالگردها بزارن.

در كل به نظرم عمليات نفوذ و خرابكاري بهتر از خمپاره اندازي باشه

ببخشيد. من تازه كارم و مانند ساير دوستان حرفه اي نيستم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به عنوان بررسي يك سناريو جالب بود
اما تاثير و عملي بودنش در دوره زماني حاضر كمي از باور دور هست

به درد زمان جنگ جهاني دوم ميخورد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]حتی از جنبه روانی هم نه تنها کارساز نیست،بلکه به ضرر خودمان هم هست.اگر چنین خبری به گوش بنده برسه بیشتر به یاد کارهای طالبان می افتم!
... [/quote]
ابراهيم جان طالبان با خمپاره حمله نميكنه. از نوعي ميني كاتيوشا دو لول و تك لول استفاده ميكنه.

تصور ميكردم اين تاپيك به نتيجه رسيده و بسته شده ول ظاهرا دوستان علاقه خاصي به نظرات خودشون دارن و حاضر به قبول واقعيات نيستن. بهتر ديدم يكبار ديگه دوستان رو متوجه مشخصات خمپاره 120 ميليمتري بكنم.

جنس : چدن نشكن
وزن لوله و كاسه سوزن : 44 كيلو گرم !
وزن قنداق سبك : 37 كيلو گرم !!
وزن دو پـــــايه : 17.5 كيلو گرم !!!
وزن كل : با قنداق سبك حدود 100 كيلو گرم ...
هر گلوله حدود 3.5 كيلو گرم

لازم بذكر هست كه قنداق سبك براي ثابت بودن و عدم لرزش و ايجاد خطا در بالستيك گلوله بايد با چند گوني شن پوشانده شود !

حالا كه دوستان تعداد قبضه ها تا 6 تا هم رسوندن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون سرتیپ حالا برای خیلی ها قضیه روشن تر میشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به هر حال اون روش هم تبدیل به حمله با پهباد میشه من بحثم سر این هست که حمله خمپاره ای جواب نمی ده و منتفی هست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بهتره از T.N.T یا مواد منفجره پلاستیکی سبک استفاده بکنی که هم قدرت انفجارشون بالاست هم می شه تو بهپاد تا جا داره از این مواد کار گذاشت.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]بهتره از T.N.T یا مواد منفجره پلاستیکی سبک استفاده بکنی که هم قدرت انفجارشون بالاست هم می شه تو بهپاد تا جا داره از این مواد کار گذاشت.[/quote]

معذرت می خوام مگه C4 خودش از مواد منفجره پلاستیکی نیست؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اقا رضا سی ۴ هم قدرت انفجار بالاتری داره و هم شکل پذیر هست برای همین بدون هیچ زحمتی میشه تمام بدنه این هواگردها را با اون پر کرد در حالی که تی ان تی قالبی هست و در ضمن تی ان تی فقط برای اندازه گرفتن قدرت انفجار استاندارد در نظر گرفته شده وگرنه از اون مواد منفجره قویتر هم هست مثل پتن یا ار دی ایکس.

برادر رضا وقتی امکان و ریسک عملیات کماندویی بالاست و همچنین نیروهای خودی از بین می رن اونم برای بدست اوردن یک هدف کم ارزش حمله کماندویی به طور کامل رد میشه و این در حالی هست که امکان استفاده از روش های بهتری مثل همین روش وجود داره خوب در این حالت چرا باید یک کماندو که سالها برای اموزش و.... اون هزینه شده و میشه از بهتر از این استفاده کرد باید به راحتی توی دهن شیر فرستاد و با کمترین تلفات به دشمن جونش رو از دست بده.

و اینم فراموش نکنید که یک کماندو اموزش می بینه تا تلفات و ضربات مهلکی به دشمن برسونه نه اینکه به راحتی طعمه دشمن بشه برادر من و نمی شه نیروهایی به این زبدگی رو به راحتی از دست داد مثلا اگر همین گروه کماندویی سعی در ترور فرمانده اون پایگاه بکنن و به موقع هم از منطقه دور بشن اثر گذاری اون ۱۰۰ برابر از این بیشتر تا چند تا خمپاره که برای یک پایگاه هوایی مثل وزوز پشه شلیک کنن و بعد هم از بین برن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]اقا رضا سی ۴ هم قدرت انفجار بالاتری داره و هم شکل پذیر هست برای همین بدون هیچ زحمتی میشه تمام بدنه این هواگردها را با اون پر کرد در حالی که تی ان تی قالبی هست و در ضمن تی ان تی فقط برای اندازه گرفتن قدرت انفجار استاندارد در نظر گرفته شده وگرنه از اون مواد منفجره قویتر هم هست مثل پتن یا ار دی ایکس.

برادر رضا وقتی امکان و ریسک عملیات کماندویی بالاست و همچنین نیروهای خودی از بین می رن اونم برای بدست اوردن یک هدف کم ارزش حمله کماندویی به طور کامل رد میشه و این در حالی هست که امکان استفاده از روش های بهتری مثل همین روش وجود داره خوب در این حالت چرا باید یک کماندو که سالها برای اموزش و.... اون هزینه شده و میشه از بهتر از این استفاده کرد باید به راحتی توی دهن شیر فرستاد و با کمترین تلفات به دشمن جونش رو از دست بده.

و اینم فراموش نکنید که یک کماندو اموزش می بینه تا تلفات و ضربات مهلکی به دشمن برسونه نه اینکه به راحتی طعمه دشمن بشه برادر من و نمی شه نیروهایی به این زبدگی رو به راحتی از دست داد مثلا اگر همین گروه کماندویی سعی در ترور فرمانده اون پایگاه بکنن و به موقع هم از منطقه دور بشن اثر گذاری اون ۱۰۰ برابر از این بیشتر تا چند تا خمپاره که برای یک پایگاه هوایی مثل وزوز پشه شلیک کنن و بعد هم از بین برن.[/quote]

پتن ؟؟؟ :evil: تا حالا پتن دیدی ؟؟؟ شکل ریسمان بافته شده از مواد نخی می مونه، تقریبا انفجارش نسبت به حجمی که داره خیلی ضعیفه، در حال حاضر تنها استفاده پتن در دنیا در عمران برای حفر تونل و ... هست. بعد از ایجاد سوراخ هایی با جامبو دریل در بدنه تونل یا سنگ و ... آن رو از طریق یک میله بلند به داخل سوراخ فرو می کنند و بعد می ترکونند. ( البته پتن در حجم بالا قدرت انفجار خیره کننده همراه با نور سفیدی داره که این مقدار زیاد وزن بسیار بالایی داره)

RDX در ایران تولید نمی شه و تقریبا استفاده از آن در موارد خاص هست (تونل های مترو چون در زیر شهر هست و باید انفجار بسیار ضعیف و کنترل شده باشه از این مواد استفاده می شه) .

گفتی T.N.T !! تا حالا کبریت زیر تی ان تی گرفتی ؟؟؟ آب می شه ، تی ان تی یک مرحله قبل از اینکه به حالت قالب های 1 پوندی و 4 پوندی در بیاد به صورت مایع هست و می شه آن رو به شکل مخروط و ... درآورد و هیچ محدودیتی در آن نیست. ( نارنجک 40 تکه و بسیاری از خمپاره های کماندویی توشون T.N.T هست )

در ضمن باید بگم کاش نگفته بودی C4 ، درسته که انفجارش زیاده ولی هزینه بالایی در تولید داره، C4 رو می تونی مثل گز بزاری تو دهنت و بجوی یا بسته بندی بکنی و ببری تو دفتر حزب جمهوری اسلامی ایران ( خدا این منافقین رو لعنت بکنه ) ، الان C4 در اکثر ارتش های دنیا برای عملیات های کماندویی استفاده می شه و من تا حالا ندیدم بگن فلان خمپاره توش C4 هست یا نارنجم 40 تکه توش C4 هست ؟؟؟ ( باید بگم که هزینه تولید یک پوند C4 معادل تولید 170 پوند تی ان تی هست )

در مورد این ریسک عملیات کماندویی من از اول تاپیک تا حالا دارم همین حرف رو می زنم ، معلومه دقت نداری و آمدی یه متلکی به ما بگی و بری .

در ضمن بالا بری پایین بیای تو خمپاره C4 هم بزاری نمی تونی با خمپاره یک Bunker رو که فقط با بمب های 800 پوندی Bunker buster می زنند بزنی .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.