hexman

نيروي هوايي قبرس

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/DA.gif[/img]

نكته جالب در مورد نيروي هوايي قبرس اين است كه اين نيرو فاقد هرگونه هواپيماي جنگنده ميباشد اما در عوض مجهز به تعدادي هليكوپتر تهاجمي و ضد تانك، موشكهاي ضد هوايي و سيستم يكپارچه راداري به اضافه تعدادي هواپيماي بدون سرنشين (UAV) ميباشد.

اولين حركت براي تشكيل نيروي هوايي قبرس در سال 1963 و با تشكيل مركز فرماندهي هوايي قبرس در نيكوزيا و با تشكيل 2 پايگاه پشتيباني هوايي انجام شد.و در سال 1964 اولين ايستگاه رادراي قبرس تحويل اين كشور شد و تحت فرمان اسكادران سوم كنترل و اخطار هوايي اغاز بكار كرد.

سرانجام در سال 1964 و طي همكاري با نيروي پليس اين كشور اولين واحد هوايي اين كشور متشكل از دو فروند هواپيماي PA-22 Colt 108، يك فروند هواپيماي Do-27Q و يك فروند هواپيماي Beech C-45 Expeditor و دو فروند هليكوپتر Bell 47J Ranger تا سال 1967 عملياتي شد.

تلاشهاي زيادي از سوي مقامات قبرس براي به خدمت گرفتن چند فروند جت مدرن صورت گرفت ولي همه اين تلاشها بي ثمر ماندند.طي بحران ناحيه Kokkina (جنگ Tylliria) در اگوست سال 1964، صحبت از شركت جنگنده هاي يوناني F-84F Thunderstreak و T-33 Shooting و StarT-6 Texan در عملياتهايي در خاك قبرس بود اما اين اتفاق هرگز روي نداد.5فروند جنگنده T-6 Texan يونان به قبرس اعزام شدند اما نيروهاي حافظ صلح سازمان ملل مستقر در خاك قبرس يونانيها را متقاعد نمودند تا از انجام عمليات خوددراي نمايند.

در سال 1964 دولتمردان يونان درخواست هايي را مبني بر خريد چند گونه از جنگنده هاي پيشرفته روسي را از اتحاد جماهير شوروي به ان كشور اعلام نمودند كه بنابر گزارشات اين تقاضا ها شامل درخواست خريد 8 فروند جنگنده Yak-11 [size=9]اين كجاش مدرن بوده من نميدونم؟[/size] و تعداد نامعلومي جت جنگنده ميگ 15 و يا ميگ 17 بوده است.علاوه بر اين تعداد جنگنده شوروي پيشنهاد فروش سيستم موشكي زمين به هواي استراتژيك (S-75 Dvina (SAM 2 را نيز به قبرس ميدهد كه لانچرها و رادارهاي اين سيتم با موفقيت در منطقه كوهستاني Pentadaktylos قبرس نصب ميگردد ولي بر اثر فشار هاي سياسي وارده از طرف دولت تركيه و ايالات متحده امريكا موشكهاي اين سيستم از جانب شوروي تحويل قبرس داده نشد.

در سال 1966 قبرس دومين ايستگاه راداري كنترل و اخطار خود را عملياتي نمود.و همچنين قبرس در اين مدت خود را به تعداد قابل توجهي از تيربار هاي سنگين ضد هوايي مجهز نمود كه اصلي ترين گونه انها تيربار هاي امريكايي M2 Browning بودند.

در سال 1968 پليس و فرماندهي هوايي قبرس از هم مستقل گرديده و فعاليت خود را بصورت جداگانه انجام دادند و به اين ترتيب تنها دو هواپيما براي خدمت در فرماندهي نيروي هوايي باقي ماند.
در مورد توانايي هاي نيروي هوايي قبرس در زمان حمله تركيه به خاك قبرس در سال 1974 اطلاعاتي در درسترس نيست.

از سال 1986 نيروي هوايي قبرس سه فروند هليكوپتر Bell 206 (يك فروند ان در سال 2002 بر اثر تصادف از بين رفت) ، 4 فروند هليكوپتر SA342L Gazelles و فروند 12 هليكوپتر Mi-35P Hinds (يك فروند ان در سال 2006 از بين رفت) ، 2 فروند هواپيماي ملخي اموزشي PC-9 (يك فروند در سال 2005 از بين رفت) و 1 فروند هواپيماي گشتي اكتشافي Britten-Norman Defender را وارد خدمت خود نمود.

------------------------------

هليكوپتر SA-342L1 Gazelle

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/800px-Aerospatiale_SA-342L1_Gazelle.jpg[/img]

اين هليكوپتر فرانسوي يكي از ستونهاي اصلي در نيروي هوايي قبرس به شمار مي ايد و همچنان در نقش يك هليكوپتر ضد تانك و همچنين هليكوپتر شناسايي در حال خدمت ميباشد.سفارش اين هليكوپتر در سال 1987 انجام شد و تحويل ان در سال 1988 اغاز گرديد.6 فروند از اين هليكوپتر سفارش داده شده است ولي تا كنون 4 فروند از انها تحويل داده شده است.
اين هليكوپتر بعنوان سلاح اصلي خود ميتواند با 4 فروند موشك هدايت اپتيكي ضد تانك Euromissile HOT لود شود.
اين هليكوپتر همچنين توانايي حمل سه نفر سرباز را نيز دارد.

--------------------

هليكوپتر Mil Mi-35P

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/792px-Mil_Mi-35P.jpg[/img]

قابليت هاي تهاجمي اين هليكوپتر از ساير هليكوپتر هاي نيروي هوايي قبرس بيشتر بوده و در حال حاضر 11 فروند از انها در حال خدمت ميباشند(يك فروند نابود شده است).اولين فروند از اين هليكوپتر در سال 2002 وارد خدمت شد.
اين هليكوپتر توانايي رزم در همه شرايط اب و هوايي و انجام عمليات در روز و شب را دارا ميباشد.طراحي خاص اين هليكوپتر ان را قادر ميسازد تا هم در نقش يك هليكوپتر ضد تانك ظاهر گشته و هم در نقش انتقال دهنده نيرو.

ميل 35 هايند نقش بسيار مخرب ضد تانك خود را با مسلح شدن به 8 فروند موشك هدايت ليرزي ضد تانك AT-9 Whirlwind (به روسي 9М120 "Ataka ) در ميدان نبرد به خوبي ايفا ميكند.
ديگر سلاحهاي اين هليكوپتر شامل بمب هاي سبك و راكت انداز 81 ميلي متري و دو قبضه توپ 30 ميليمتري و موشك هوا به هواي سام 18 ميباشد.
اين هليكوپتر قادر به حمل 8 سرباز كاملا مسلح نيز ميباشد.
در سال 2006 يك فروند از اين هليكوپتر در يك تمرين هوايي بر اثر تصادف سقوط كرد و خلبان و مربي روس ان نيز كشته شدند.

-------------------------

هليكوپتر Bell 206L-3 LongRanger

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/800px-Bell_206L-3_LongRanger_III_111.jpg[/img]

از اين هليكوپتر جهت نقل و انتقالات مقامات سياسي (VIP) و برقراري ارتباط ميان واحد هاي نيروي هوايي قبرس استفاده ميشود.اين هليكوپتر توانايي حمل 6 نفر را دارد.
سفارش خريد 3 فروند از اين هليكوپتر به كارخانه امريكايي Bell-Textron داده شده است كه دو فروند انها نظامي و يك فروند ان غير نظامي ويژه حمل و نقل مقامات دولتي و سياسي است.كه دو گونه نظامي ان در سال 1990 به قبرس تحويل داده شده اند.
هليكوپتر هاي بل سفارش قبرس فاقد توانايي پرواز در شب بوده و همين امر سبب سقوط يك فروند از انها در ژوين سال 2002 شد كه در ان حادثه تعدادي از فرماندهان ارشد ارتش قبرس كشته شدند.

--------------------

دارايي هاي نيروي هوايي قبرس

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/untitled%7E3.JPG[/img]

سلاحهاي ضد هوايي

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/1%7E27.JPG[/img]


-------------------
تهيه و ترجمه از Hexman.military.ir

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون خوب بود.

هواپیما ندارن؟

اینطوری که عملا نمی تونن کاری از پیش ببرن!

بجای خرید هلی کوپتر ضد تانک برای جزیره ای که وسط آب هست و به راحتی امکان نفوذ زمینی بهش نیست، می رفتن به چندتا هواپیما می خریدن !

حداقل آمریکا باید به راحتی بهشون اف 16 بده.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان در پاراگراف چهارم خط اول كلمه قبرس رو اشتباهي يونان نوشتم.اديت فعال نيست شرمنده
[quote]
حداقل آمریکا باید به راحتی بهشون اف 16 بده[/quote]

يه سري شوروي ميخواست بهشون جنگنده و سيستم سام بده همين امريكا اجازه نداد
فكر كنم بخاطر بر هم نخوردن ثبات منطقه و ايجاد نشدن تنش بيشتر بين تركيه و يونان امريكاترجيح ميده كه قبرس همينطور بدون ارتش قوي باقي بمونه.و نيروهاي حافظ صلح بر امور نظارت داشته باشند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دستت درد نکنه هگزمن جان خیلی خوب بود.

[quote] نكته جالب در مورد نيروي هوايي قبرس اين است كه اين نيرو فاقد هرگونه هواپيماي جنگنده ميباش [/quote]
خوب اسمش رو میزاشتن نیروی هلیکوپتری یا نیروی هوابرد که بهتر بود!

[quote] ولي بر اثر فشار هاي سياسي وارده از طرف دولت تركيه و ايالات متحده امريكا موشكهاي اين سيستم از جانب شوروي تحويل قبرس داده نشد. [/quote]
مثل اس 300 های خودمون!

[quote] در سال 1968 پليس و فرماندهي هوايي قبرس از هم مستقل گرديده و فعاليت خود را بصورت جداگانه انجام دادند و به اين ترتيب تنها دو هواپيما براي خدمت در فرماندهي نيروي هوايي باقي ماند. [/quote]
گل بود به سبزه نیز آراسته شد!

[quote] از سال 1986 نيروي هوايي قبرس سه فروند هليكوپتر Bell 206 (يك فروند ان در سال 2002 بر اثر تصادف از بين رفت) ، 4 فروند هليكوپتر SA342L Gazelles و فروند 12 هليكوپتر Mi-35P Hinds (يك فروند ان در سال 2006 از بين رفت) ، 2 فروند هواپيماي ملخي اموزشي PC-9 (يك فروند در سال 2005 از بين رفت) و 1 فروند هواپيماي گشتي اكتشافي Britten-Norman Defender را وارد خدمت خود نمود. [/quote]
اینا که هرچی خریدن یکیش رو داغون کردند!
احتمالا همین موضوع سبب شده که قید جنگنده رو بزنند!

در کل فکر کنم این نیرو یک زیر مجموعه از نیروی هوایی یونان به شمار میره اما در نقش پیش اخطار یا واکنش سریع.
بعد هم اینکه این نیرو در قسمت یونانی نشین قبرس فعالیت میکنه اطلاعی از این دست نیروها در قسمت ترک نشین قبرس در دست نیست؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote] اطلاعی از این دست نیروها در قسمت ترک نشین قبرس در دست نیست؟[/quote]

با سلام خدمت بليز عزيز
قسمت ترك نشين قبرس رو جمهوري خود مختار قبرس شمالي يا يه چيزي تو اين مايه بهش ميگن كه كلا تحت كنترل و اشغال تركيه هست..

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.