hexman

نيروي هوايي ايتاليا(IAF)

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[align=right]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/471px-Coat_of_arms_of_the_Italian_Air_Force_svg.JPG[/img]

تاريخ تشكيل نيروي هوايي ايتاليا باز ميگردد به سال 1884.در ان سال ارتش سلطنتي ايتاليا با ايجاد اولين پايگاه هوايي و عملياتي كردن تعدادي بالون در ان پايگاه اقدام به تشكيل شاخه هوايي خود نمود
.
اولين درگيري نظامي نيروي هوايي سلطنتي ايتاليا در سال 1911 و در جريان جنگ ايتاليا-عثماني رخ داد كه در ان زمان هواپيماهاي شناسايي و بمب افكن ايتاليايي براي اولين بار در تاريخ جنگهاي جهان نقش غير قابل انكار و تاثير گذار نيروي هوايي را به اثبات رساندند.

در طول دهه 30 ميلادي نيز نيروي سلطنتي هوايي ايتاليا ابتدا در جنگ با اتيوپي به سال 1935 و نيز در طول جنگ داخلي اسپانيا در مابين سلاهاي 1936 الي 1939 شركت نمود و سپس بعد ازگذشت مدتي از اتخاذ موضع بيطرفي از جانب دولت ايتاليا سرانجام ارتش ايتاليا و به طبع ان نيروي هوايي ايتاليا در ژوئن سال 1940 به نفع المان نازي وارد درگيري هاي جنگ جهاني دوم شد.

در زمان اغاز جنگ، نيروي هوايي ايتاليا داراي 3,000 هواپيماي نظامي بود كه در حدود 60 دصد از انها عملياتي و قابل سرويس دهي و شركت در نبردها بودند.

در طول جنگ جهاني دوم هواپيماهاي نيروي هوايي ايتاليا در مناطق وسيعي از سرزمين هاي پوشيده از برف و يخ روسيه گرفته تا صحرا ها و شنزارهاي سوزان شمال افريقا به پرواز و انجام عمليات ميپرداختند كه در طول اين مدت تلفات زيادي را نيز متحمل گرديد.

پس از تسليم شدن و اشغال ايتاليا در تابستان سال 1943،نيروي هوايي ايتاليا نيز منحل گرديد ولي با پايان جنگ در سال 1945 مجددا شروع به كار كرد.با انجام رفراندم در سال 1946 و تغيير نوع حكومت ايتاليا از سلطنتي به جمهوري عنوان سلطنتي از نيروي هوايي ايتاليا حذف گرديد.

با عضويت ايتاليا در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی یا ناتو زمينه براي مدرنيزه شدن نيروي هوايي ايتاليا ايجاد گرديد.و در اين زمان ايالات متحده امريكا به دليل پيمان متقابل دفاعي به تقويت نيروي هوايي ايتاليا پرداخت و چندين فروند هواپيماهاي پيستوني P-51 Mustang و P-47 Thunderbolt را در اختيار نيروي هوايي ايتاليا قرار داد.

در سال 1953 نيز جنگنده هاي مدرن تر F-84G، F-86E(M), F-84F و همچنين هواپيماي ترابري C-119 Flying Boxcar به خدمت نيروي هوايي ايتاليا در امدند.

صنايع هوايي ايتاليا كه مجددا اغاز به كار نموده بودند شروع به توليد كردن جنگنده هاي بوميمي نمودند.كه از ميان انها ميتوان به جنگنده Fiat G.91 ، جت اموزشي Aermacchi MB-326 و هواپيماي غير نظامي و چند منظوره Piaggio P.166 اشاره نمود.همچنين كارخانه هليكوپتر سازي Agusta-Bell نيز دست به ساخت انواع نظامي و غير نظامي هليكوپتر ميزد.و اولين جنگنده مافوق صوت كه به خدمت نيروي هوايي ايتاليا درامد جنگنده Lockheed F-104G Starfighter بود.

جت اموزشي Aermacchi MB-326

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/Aermacchi_MB-326.jpg[/img]

جنگنده Fiat G.91

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/Fiat_G_91.jpg[/img]

تلاش براي توسعه و گسترش دادن توانايي هاي نيروي هوايي ايتاليا باعث گرديد تا ايتاليا در يك همكاري مشترك با كشور هاي انگليس و المان غربي اقدام به طراحي و توليد جنگنده چند منظوره پاناویا ترنادو و با همكاري كشور برزيل اقدام به توليد جنگنده تهاجمي AMX نمايد.

جنگنده تهاجمي AMX

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/800px-Aeronautica_Militare_Alenia_AMX.jpg[/img]


در سال 1990 و در پي تهاجم ارتش عراق به كشور كويت،نيروي هوايي ايتاليا نيز به جمع كشورهاي ائتلاف به رهبري امريكا پيوست و بدين ترتيب خلبانان نيروي هوايي ايتاليا پس از 45 سال براي تخستين بار نخستين عمليات نظامي خود را انجام دادند.

زماني كه نيروي هوايي ايتاليا تصميم به خارج كردن جنگنده هاي F-104G Starfighter خود از سرويس گرفت و به دنبال جايگزين مناسبي براي انها بود ،ايتاليا وارد پروژه مشترك ساخت جنگنده چند منظوره Eurofighter Typhoon همراه با كشور هاي اسپانيا،انگليس و المان شد .

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/Eurofighter_Typhoon.jpg[/img]

در سال 1994 و هنگاميكه هنوز چند سالي از عملياتي شدن و ورود به خدمت جنگنده Eurofighter Typhoon باقي مانده بود، نيروي هوايي ايتاليا 24 فروند جنگنده رهگير و دست دوم Panavia Tornado ADV را از نيروي هوايي سلطنتي انگليس براي يك دوره 10 ساله و براي پر كردن موقت جاي خالي استارفايترها را اجاره نمود.

همچنين نيروي هوايي ايتاليا در خلال بحرانهاي سومالي و موزامبيك و جنگ بالكان در قالب نيروهاي چند مليتي وارد كارزار شد.

اخرين فروند از جنگنده هاي قديمي Lockheed F-104G Starfighter نيروي هوايي ايتاليا در سال 2004 از سرويس خارج شد.

در ابتدا انتظار ميرفت كه جنگنده هاي Eurofighter Typhoon از سال 2000 و به منظور جايگزيني با جنگنده هاي قرضي Panavia Tornado ADV (كه هزينه هاي زيادي را براي به روز كردنشان بر نيروي هوايي ايتاليا وارد ساخته بودند) وارد خدمت گردند همچنين نيروي هوايي ايتاليا 30 فروند جنگنده F-16A بلاك 15 و 4 فروند F-16B بلاك 10 را اجاره نمود كه در حال حاضر جنگنده هاي جديد Eurofighter Typhoon در حال جايگزيني با ساير جنگنده هاي قرضي هستند.

توانايي هاي ناوگان ترابري نيروي هوايي ايتاليا نيز با به دريافت 22 فروند هواپيماي ترابري C-130J Super Hercules و 12 فروند Alenia C-27J Spartan براي جايگزيني با هواپيماهاي قديمي تر Aeritalia G.222 به ميزان قابل ملاحظه اي افزايش يافته است.

C-130J Super Hercules

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/800px-Italian_air_force_c-130j_fairford2009_arp.jpg[/img]


[size=18][color=red]دارايي هاي نيروي هوايي ايتاليا[/color][/size]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/1%7E33.JPG[/img]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/2%7E32.JPG[/img]

---------------------

ترجمه از Hexman.military.ir[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دستت درد نکنه.دمت گرم.
کاش یه آمار هم از نیروی هوایی خودمون رو داشتیم.هرچند که در دسترس نیست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دستت درد نکنه هگزمن جان

این ایتالیایی ها قبل جنگ جهانی خیلی فعال بودند و کلی بمب افکن ساخته بودند اما در جنگ به علت ضعف نیروی زمینی و همچنین نا مناسب بودن تعلیمات خیلی زود داغون شدند!

اما بعد از جنگ جهانی و مخصوصا در هنگامه جنگ سرد به خوبی تونستند از فرصت استفاده کننن و خودشون رو مجهز کنند و از اون بهتر زمانی عمل کردند که پروژه یوروفایتر داشت کلید میخورد و آلمان و انگلیس به یک شریک یا بهتر بگم گاوصندوق مطمئن نیاز داشتند و تونستند یکی از شرکا بشن و تا چند سال دیگه ثمره اش رو میبینند.

جالبه که علاوه بر جنگنده ها دارای پهپاد های خوبی هم هستند که میتونه در زمینه شناسایی و . . . خیلی کمک حال جنگنده هاشون باشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.