king-kaveh

اوج مهارت یک خلبان !!

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

تو این ویدیو میبنیم که چطور میشه به راحتی بوم سوختگیری رو قطع کرد!!
خلبان یک CH-53E Super Stallion موقع سوخت گیری بعد از رها شدن بوم با یک حرکت سریع سعی میکنه بوم رو دوباره وصل کنه که منجر به برخورد بوم با ملخ هلیکوپتر میشه!!
نکته جالب پیش نیومدن مشکل برای ملخ هلیکوپتر هست icon_eek

[align=center][img]http://uploadtak.com/images/tda0x7exwll4ng10kj.jpg[/img][/align]



[url=http://www.4shared.com/video/Nai73cRM/videoplayback_3.html]دانلود با حچم 967 KB[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
لینک جدید:
[url=http://www.mediafire.com/?12yoatjq7vkt1ny]دانلود [/url]

پ.ن
عجب ضد حالی،4shared هم ف..ی...لتر شد!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
داداش اين يكي هم كه مشكل داره .
من كه نتونستم دانلود كنم .
يكاريش بكن درست شه .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خواهش آقا مهدی

http://lb.rapidpars.com/1301660/3709/10/videoplayback_3.FLV

این لینک مستقیمه icon_eek مخصوص اسی خان
اون لینک دوم هم کار میکنه الان تست کردم
:oops:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]خواهش آقا مهدی

http://lb.rapidpars.com/1301660/3709/10/videoplayback_3. FLV

این لینک مستقیمه مخصوص اسی خان
اون لینک دوم هم کار میکنه الان تست کردم [/quote]
آقا كاوه دستت درد نكنه .
مرسي .
راستي يه سوال . چرا بوم هليكوپتر با ملخ برخورد كرد ؟
مگه بوم ثابت نبود ؟ يعني پروانه اين هليكوپتر اينقدر انعطاف پذيره كه ميتونه در جاي خودش تغيير زاويه بده ؟
منظورمو كسي فهميد ؟
اگه كسي فهميد چي گفتم جواب سوالمو بدين .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سیستم کنترل هلیکوپتر به همین صورت هست که ملخ هلیکوپتر میتونه در راستای افق تغییر زاویه میده . حتما دیدین که موقعی که هلیکوپتر سرعت میگیره سرش رو به پایین میاد. این هم همون کارو انجام داده .



هلیکوپتر چگونه پرواز می‌کند؟ با چرخش پروانه (ملخ) نیروی جلوبر تولید می‌شود و با حرکت سریع هواپیما به جلو، نیروی بالابر برای به پرواز درآمدن آن تولید می‌شود. نیروی بالابر در هلیکوپتر، با چرخش افقی بالها حول یک محور ثابت تولید می‌شود. بالهای چرخشی هلیکوپتر، باریک‌تر و کوچکتر از بالهای ثابت هواپیما هستند، چون باید به سرعت بچرخند تا نیروی لازم برای بالا رفتن هلیکوپتر را تامین کنند.
[img]http://www.salijoon.info/mail/880331/h/3.jpg[/img]

با چرخش سریع بالها، هلیکوپتر به طرف بالا حرکت می‌کند ولی به خاطر وجود نیروی گشتاور (عکس‌العمل نیروی چرخشی) بدنه هلیکوپتر درخلاف جهت چرخش بالها، دور خود خواهد چرخید! برای غلبه بر نیروی گشتاور، در انتهای بدنه ، بالهای چرخشی ( پروانه ) کوچکی بصورت عمودی تعبیه شده که با چرخش آن ، نیروی خلاف گشتاور تولید می‌شود تا هلیکوپتر در حالت تعادل در آسمان بماند.



[img]http://www.salijoon.info/mail/880331/h/4.jpg[/img]


داخل کابین یک اهرم کنترل جهت حرکت هلیکوپتر تعبیه شده که توسط آن می‌توان محور بالها را حرکت داد. بطوریکه با خم کردن محور بالها بطرف جلو علاوه بر نیروی بالابر، نیروی جلوبر هم تولید خواهد شد و هلیکوپتر بطرف جلو پرواز خواهد کرد.

[img]http://www.salijoon.info/mail/880331/h/5.jpg[/img]


و برعکس با خم کردن محور به طرف عقب، نیروی بالابر و عقب‌بر تولید می‌شود و هلیکوپتر به اصطلاح دنده عقب حرکت خواهد کرد! همچنین با خم کردن اهرم کنترل به طرفین، هلیکوپتر هم (حول محور افقی) به طرف چپ یا راست می‌چرخد.

[img]http://www.salijoon.info/mail/880331/h/6.jpg[/img]


داخل کابین خلبان دو پدال هم تعبیه شده که توسط آنها، زاویه چرخش دنباله عقب هلیکوپتر تغییر می‌کند و باعث کم یا زیاد شدن نیروی غلبه بر گشتاور هلیکوپتر می‌شود. اگر پدال سمت چپ فشار داده شود، زاویه چرخش تیغه‌های دنبال کم و به‌تبع آن نیروی غلبه بر گشتاور هم کم خواهد شد و هلیکوپتر (حول محور عمودی) به طرف چپ خواهد چرخید.
و برعکس اگر پدال سمت راست فشار داده شود، زاویه چرخش تیغه‌های دنباله و نیروی غلبه بر گشتاور زیاد خواهند شد و هلیکوپتر (حول محور عمودی) به طرف راست منحرف خواهد شد.
برای کم و زیاد کردن ارتفاع هم اهرم تنظیم ارتفاع در سمت چپ صندلی خلبان تعبیه شده که با چرخاندن این اهرم ( مانند پدال گاز ) سرعت چرخش بالها کم و زیاد خواهد شد. اگر سرعت چرخش بالها زیاد شود نیروی بالابر بر نیروی وزن غلبه می‌کند و هلیکوپتر به طرف بالا حرکت می‌کند و اگر سرعت چرخش بالها کم شود، نیروی وزن بر نیروی بالابر غلبه می‌کند و هلیکوپتر به طرف پائین حرکت می‌کند.


[img]http://www.salijoon.info/mail/880331/h/7.jpg[/img]


مهمترین جزء هلیکوپتر روی محور اصلی آن قرار دارد. محور بالها از دو صفحه (یکی متحرک و دیگری ثابت) تشکیل شده که روی هم سوار شده‌اند و بین آنها بلبرینگ قرار دارد. (وجود بلبرینگ باعث کم شدن اصطکاک بهنگام چرخش بین صفحات می‌شود.) صفحه متحرک توسط میله‌هایی به تیغه‌های بالها متصل شده و با چرخش محور اصلی و بالها، صفحه متحرک هم می‌چرخد. صفحه ثابت هم توسط میله‌هایی به اهرم کنترل متصل شده‌اند.

[img]http://www.salijoon.info/mail/880331/h/8.jpg[/img]


اگر خلبان بخواهد به طرف جلو، عقب و یا طرفین (حول محور افقی) تغییر مسیر دهد، اهرم کنترلی را به همان جهت خم می‌کند. در این حالت یکی از میله‌های متصل به صفحه ثابت (در جهت موردنظر) به طرف بالا می‌رود و صفحه ثابت و متحرک (محور بالها ) را در همان جهت کج می کند. چون تیغه های بالها به محور وصل هستند ، آنها نیز کج می شوند تا شکل عبور هوا تغییر یابد و هلیکوپتر به همان مسیر تغییر جهت دهد.
منبع:http://air-mag.blogsky.com

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دمت گرم شاه كاوه جان .
يه جوري توضيح دادي كه احساس ميكنم ميتونم يه هليكوپتر رو هدايت كنم .
يه سوال پرسيدم ولي بيشتر از 20 نوع مطلب جديد ياد گرفتم .
تشكر تشكر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
پس چرا وقتی ملخ هلیکوپتر به بوم برخورد کرد بوم چیزیش نشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
king-kaveh دستت درد نکنه خيلي مفيد و کامل بود توضيحات.
[size=9]راستي با خودم شديم دو تا کاوه تو سايت ! [/size]icon_eek

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مخلصیم icon_eek

سردیگ جان بوم نصف شد دیگه !
فکر کنم منظورت ملخ بود که چیزی نشد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.