Recommended Posts

پاسداری جان به آدرس زیر برو و بدون منبع نحرف!http://data.worldbank.org/country/iran-islamic-republic

برادر زد هم حرفشون صحیحه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]ايالات متحده آمريكا، تنها شبحي از آمريكاي 10 سال پيش است (چه برسد به بيست سال پيش).

آمريكا قطعا نسبت به قبل ضعيفتر شده است. (بيش از 14 هزار ميليارد دلار بدهي، بيش از 1000 بانك ورشكسته، ضعف حوزه نظري و انديشه و ...)

آيا دوستان اين گزاره ها را مي پذيرند؟ اگر مي پذيريد، جايگاه اين حقايق در تحليل هاي شما كجاست؟[/quote]

ضعیف تر شد به خاطر بحران اقتصادی بود که به تمام کشور ها ضرر زد ولی الان در بهبود اقتصادی است و در زمینه ی نظامی و .... قوی تر شده!

ولی باید بگم ایران هم که دشمن امریکاست شبحی از ایران 10 سال پیش است ما هم از لحاظ اقتصادی با شعار هر سال بدتر از پارسال پیش رفتیم![/quote]
با سلام خدمت همه دوستان گرامي
اين چه جور بهبود اقتصادي است كه حقوق و بيمه كارگران را كم مي كند و بودجه مراكز آموزشي و تامين اجتماعي را كاهش ميدهد و بانكهاي ورشكسته به دنبال دارد و پيگير رياضت اقتصادي است ؟ اگر منظور اين است كه وضع از خيلي بحراني كمي بهتر شده بله اما اگر منظور اين است كه از ده سال پيش هم قوي تر شده خيلي جاي بحث دارد . ضمنا آمريكا ضعيفتر شد چون هزينه اي كه در عراق و افغانستان كرد در برابر فايده اي كه برد بيشتر بود و نتيجه آن بحران اقتصادي بود كه پيش آمد و به واسطه وابستگي كشورهاي ديگر اين بحران به آنها راه يافت . آقاي اوباما هم با شعار خروج از اين دو كشور انتخابات را برد . و اما در خصوص ايران اعتراف خود غربي ها ناظر بر اين است كه ايران از ده سال پيش قوي تر و تاثير گذارتر است .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بنده در بحث دوستان شرکت نمیکنم ...
اما تورو خدا انقدر ساده نباشید .... !

[quote]چون سوریه رگ حیات ایران[/quote]
[quote]سوریه از دست بره مسلما از اونجا که مرکز لجستیکی و تامین حزب الله در سوریه است حزب الله لبنان بعد از مدتی ضعیف میشه و با درگیری های سیاسی که در لبنان پیش اومد اسرائیل می تونه راحتر حزب الله از سر راه برداره چون دیگه تغزیه حزب الله برای ایران مشکل میشه یعنی اصلا امکان نداره مشکل که چه عرض کنم [/quote]

مشخصه که نه اطلاعی از چند و چون وضعیت حزب الله دارید، نه نوع عملکرد ایران رو در این زمینه میدونید از چه طریقی هست.... !
به قولی نه ایران رو شناختید و نه حزب الله رو ... !

[b]
چند مرتبه دیدم، دوستانی با نظرات مختلف به این موضوع اشاره کردند، ...
کلا منظورم با همه دوستانی بود که چنین نظری دارند، بدونند که از این لحاظ هیچ مشکلی پیش نمیاد ! ...[/b] icon_twisted

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]meysam2007[/b]

برادر ميثم عزيز.
بنده عرض نكردم كه شما وقايع منطقه رو انقلاب و بيداري اسلامي مي​دونين.
حداقل خود شما مي​دونين كه ما، سواي تاپيك​هاي مختلف، چند جلسه فقط در pm با همديگه در اين زمينه صحبت داشتيم.
پس من بايد آلزايمر گرفته باشم كه مواردي رو كه شما فرمودين رو بخوام به شما نسبت بدم.

اگه در پست​هام هم بحثي در اين زمينه بود، خطاب به ساير دوستان بود.

-----------------------------

در بحث​هاي شما، سخن جديدي نبود، همون​طور كه در عرايض بنده هم سخن جديدي نبود.
قبلاً در اين خصوص با يكديگر بحث داشته​ايم و اتفاقاً در زمينه​ي «چه بايد كرد» هم اتفاق نظر داشته​ايم.
بنده هم مثل شما معتقدم كه ورود ليبرال دموكراسي، زمينه رو براي تأثيرگذاري بر روي كشورهاي تضعيف شده فراهم خواهد كرد.
سرمايه​گذاري​ها هم قطعاً براي تأثيرات بلند مدت و ميان​ مدت هست و نه كوتاه مدت.
پس در اين زمينه اختلاف نظري نداريم.

شايد نهايتاً اختلاف نظر بنده و شما در اين زمينه، درخصوص امكان​پذير بودن يا نبودن طرح​هايي است كه شما در نظر دارين.

-----------------------------

اما درخصوص روايت امريكا و دخالت​هاش، اجازه بدين با شما مخالفت داشته باشم.
چرا كه رسانه​هاي امريكايي و عربي، از روزهاي ابتدايي وقايع تونس رو پوشش دادن و تمامي تصاوير آرشيوي از اين وقايع هم برگرفته از همين رسانه​هاست.
حالا اينكه چرا رسانه​هايي مثل صداي امريكا و بي​بي​سي فارسي در اين مدت خواب بودن، بحثي است كه بايد در جاي خودش بهش پرداخته بشه!

اتفاقاً برعكس فرمايش شما، بنده اعتقاد دارم كه وقايع، در زمان مناسبي كليد خورد. چون تمامي اين موارد، پيش زمينه​اي هستن كه بايد هرچه سريعتر به وقوع بپيوندن تا منتظر واقعه​ي بزرگتر و به عبارتي نتيجه​ي اين شوك و بهت باشيم.

------------------------------

اما در زمينه​ي سوريه، اين درسته كه قطعاً برخي از كشته شدگان، جزو اغتشاشگراني بودن كه سعي مي​كردن از آب گل​آلود ماهي بگيرن.
ولي آمار بسيار بالاي كشته شدگان، حكايت از بي​رحمي رژيم بشار اسد داره. البته به اين آمار در ادامه و در پاسخ به فرمايشات برادر zed بيشتر خواهم پرداخت.
لكن ادعاي شما رو درخصوص هدف قرار دادن شخص بشار اسد و توطئه عليه وي، چندان قبول ندارم.
اين توجيه، يه فرضيه​ي اثبات نشده هست و بيشتر به منظور تطهير چهره​ي بشار اسد پخش شده! چرا كه همون​طور كه عرض كردم بشار اسد مي​تونست جلوي اين جريان رو بگيره يا ازش اعلام برائت كنه. ولي دقيقاً رفتارش عكس اين قضيه رو نشون مي​ده و اين، صحت فرضيه​ي شما رو به شدت زير سوال مي​بره.
در پست​هاي قبلي به اين موضوع پرداخته​ام.

====================================

[b]mahdavi3d[/b]

[quote]ايالات متحده آمريكا، تنها شبحي از آمريكاي 10 سال پيش است (چه برسد به بيست سال پيش).
آمريكا قطعا نسبت به قبل ضعيفتر شده است. (بيش از 14 هزار ميليارد دلار بدهي، بيش از 1000 بانك ورشكسته، ضعف حوزه نظري و انديشه و ...)

آيا دوستان اين گزاره ها را مي پذيرند؟ اگر مي پذيريد، جايگاه اين حقايق در تحليل هاي شما كجاست؟[/quote]
دوست گرامي!
اگه شما بخواين مبناي تضعيف اقتصادي رو به عنوان تضعيف سياسي در نظر بگيرين، پس بايد ايران رو فروپاشيده​ي سياسي معرفي بفرمايين!

ما هزار بانك خصوصي ورشكسته نداريم! ولي تمامي بانك​هاي دولتي و خصوصي​مون ورشكسته هستن و اگه نبود سياست​هاي حمايتي بانك مركزي، مطمئن باشين خيلي زود با مغز مي​اومدن پايين!!
بدهي​هاي ايران و ميزان كسري بودجه​ي سنواتي ايران هم رقم بسيار وحشتناكي هست.
ضعف انديشه هم در ايران كه قدمت چندين قرني داره!! هنوز حتي در تبيين نظام حكومتي و اركان​مون مونديم؛ چه برسه ورود در حوزه​ي علوم انساني و تبيين علوم انساني متناسب با دين و كشورمون!!

حالا به نظر شما، ايران يه ورشكسته​ي سياسيه؟!!!

اين توجيه شما، حقيقتاً توجيه عجيب و غريبي بود!!

بعد هم ما ناسلامتي داريم درخصوص ابرقدرت دنيا صحبت مي​كنيم؛ نه كشوري مثل آلمان يا ايتاليا!!

ضمن اينكه حتي با فرض اينكه فرمايش شما، صد و بيست درصد درست باشه و امريكا بخاطر اين ضعف​هاي اقتصادي، ضعيف شده باشه، تازه بايد كاسه​ي چه كنم، چه كنم بدست بگيريم! چرا كه وضعيت فعلي امريكا و اروپا از وضعيت دهه​ي سي​شون خيلي بهتره!! اون زمان و در اوج مشكلات اقتصادي، جنگ جهاني دوم آغاز شد و هم باعث رونق صنعت امريكا و ابرقدرتي اين كشور گرديد و هم تكليف برخي مزاحمين مشخص شد!!
پس حتي اگه امريكا ورشكسته​ي كامل اقتصادي بشه باز هم ابزارهايي داره كه صدها بار بدتر از وضعيت فعلي است!!!

اين فرمايشات شما، بيشتر از وانكه جنبه​ي تحليلي داشته باشه، جنبه​ي تبليغي داشت!
ولي حقيقت اينه كه همين تبليغي و شعاري برخورد كردن با دشمنان و كوچك و ضعيف جلوه دادنشون هست كه باعث مي​شه نتونيم تحليل درستي از وقايع روز داشته باشيم.

====================================

[b]pasdari[/b]

دوست گرامي!
شما عادت دارين به متهم كردن كشورتون بدون سند و مدرك؟
احياناً شما جزو اون دسته افرادي نيستين كه مايل بودين ايران به جاي پرداختن به غزه و لبنان و سوريه و اسرائيل، به فقراي كشور خودش بپردازه و چراغي كه به خانه رواست، به مسجد حرام است و ...؟!!

جالبه كه شما بيشتر از سوري​ها و عربستاني​ها، سعي در كوبيدن كشورتون دارين.

حداقل مي​تونين در اينجور موارد، غيرت ايراني​تون رو نشون بدين و به جاي تخريب كشورتون، به دفاعش بپردازين! يا اينكه حداقل در زمينه​اي كه اطلاعاتي ندارين سكوت پيشه بفرمايين!

====================================

[b]zed[/b]

هرچند كه برادر zed قابل ندونستن كه پاسخ حقير رو بدن و قطعاً مطلب بنده، اونقدر قابل​دار نبود كه نيازي به پاسخ داشته باشه، لكن به موردي كه برادر zed فرمودن و البته از پست قبلي ايشون مي​خواستم پاسخ بدم، پاسخي رو عرض خواهم كرد.

[quote]همين 120 نفر كشته نيروهاي امنيتي نشان مي دهد اينها تظاهر كننده صرف و مردم عادي نيستند بلكه اتفاقا آدمهاي دوره ديده و حرفه اي هستند و به همين دليل هم مثل يك تظاهر كننده عادي نمي شود با آنها برخورد كرد . اتفاقا تعداد زيادي از اين 1200 كشته اي كه در بوق و كرنا مي شود نيروهاي امنيتي و نظامي سوريه هستند كه در حمله افراد مسلح كشته مي شوند .
آخرش هم ما نفهميديم بالاخره براي منافع خودمان بايد كاري كنيم يا نه . چون اگر كاري كنيم متهم مي شويم كه كه متهم مي شويم كه با آمريكا و اسراپيل هيچ فرقي نداريم اگر كاري هم نكنيم كه متهم مي شويم متحد خود را تنها گذاشته ايم و منافعمان را در نظر نگرفتيم .
ضمنا نگران وجهه ايران نباشيد . چون به اندازه كافي به مدد رسانه هاي جريان صهيونيستي خراب هست . خود اسراپيلي ها هم انتظار تمام شدن كار اسد به اين زودي را ندارند و معتقدند ظرف 6 تا 9 ماه آينده كار اسد را تمام مي كنند و البته ظرف اين مدت هم خيلي كار ها مي شود كرد . البته آنها انتظار داشتند كار اسد ظرف دو سه هفته تمام شود و به همين خاطر عبد الحليم خدام سيلي جانانه اي از بندر بن سلطان خورد كه چرا در مورد توانايي رژيم اسد واقعيت را نگفته و باعث به خطر افتادن سرمايه گذاري سعوديها در اين قضيه شده است[/quote]
دوست بزرگوار! اولاً كه اين 120 نفر ادعايي در همين چند روز اخير كشته شدن و اون آمار 1200 نفر (اصل آمار 1420 نفر هست كه تازه مربوط به چند روز پيشه)، ارتباطي به اين آمار نداره!
مگه اينكه فكر كنيم جناب اسد، خوابنما شدن و چون اين روزها رو پيش​بيني مي​كردن، از همون اول كشتار رو شروع كردن!!

بعد هم بد نيست بدونين اين آمار 1420 نفر، آمار دو طرف نبوده! بلكه صرفاً آمار معترضين (يا به قول رسانه​هاي ايراني اغتشاشگران و مزدوان امريكا و اسرائيل) بوده!!

پس بهتره يكم درخصوص آمارهايي كه مي​فرمايين، كمي تحقيق بفرمايين تا اينطور در اين خصوص اظهار نظر نكرده باشين!
ضمن اينكه كشته شدن 60 تا 60 تا در سوريه، به امري عادي و طبيعي تبديل شده و قطعاً در جنگ​هاي قذافي هم چنين موردي رو شاهد نبوديم!!

اما حتي با فرض اينكه اين 120 نفر واقعاً توسط مردم كشته شده باشن (كه بنده بسيار بعيد مي​دونم! مگه اينكه فكر كنيم مخالفين، مجهز به توپ و تانك و كاتيوشا بودن يا كماندوهاي تعليم ديده​ي سوريه، از بين افراد نابينا و ناشنوا و معلول جسماني انتخاب مي​شن!!)، باز هم موضوع عجيبي نيست!!
چطور مثلاً مردم در ليبي مي​تونن عليه نيروهاي قذافي كه دارن مردم رو قتل عام مي​كنن وارد جنگ بشن و بهشون آسيب برسونن و كلي كشته و تلفات بهشون تحميل كنن! مردم يمن هم مي​تونن اينكار رو بكنن و در تمامي اين موارد، اين تحركات انقلاب و بيداري اسلامي محسوب مي​شه و نشان دهنده​ي خيزش ملت​هاست!! ولي زماني كه سوري​ها بخوان با قاتلين خودشون بجنگن و اونا رو بكشن، مي​شن تروريست​هاي تعليم ديده​ي اسرائيلي كه حقشون هست هزار تا هزار تا بزنن بكشن​شون؟!!

برادر بزرگوار! اين سياست مدنظر شما، يك سياست يك بام و دو هوا هست كه براساس منافعي كه در ذهن دارين، مردم رو تقسيم مي​فرمايين به اغتشاشگران و تعليم​ديدگان اسرائيل و امريكا و يا مبارزين آزادي!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام خدمت همه وستان گرامي
شما بزرگواريد مصطفي گرامي و بنده حقير از فرمايشات تحليلي شما استفاده مي كنم .
اما چند نكته :
1 - به نظر شما چرا آمريكا براي اجراي برنامه اش در منطقه راه سخت را انتخاب كرد ؟ يعني 11 سپتامبري را درست كرد و به بهانه آن به منطقه لشكر كشيد و دو كشور افغانستان و عراق را رسما اشغال كرد حدود يك ميليون آدم را به بهانه دمكراسي كشت و اين وسط اصلا هم فكر حقوق انساني اين بخت برگشته ها نبود . مي توانست همان مسيري را كه الان در منطقه طي مي كند و آن زمان در آسياي ميانه طي مي كرد را حداقل در مورد عراق هم پيش بگيرد . صدام با قذافي و بن علي و مبارك و ديگران چقدر فرق داشت ؟ مگر همه ديكتاتور نبودند ؟ مگر همه ميراث دوران جنگ سرد نبودند ؟ خصوصا كه رژيم صدام بعد از جنگ اول خليج فارس و تحريمهاي سنگين سازمان ملل رمقي نداشت و اتفاقا نفوذ آمريكا در ميان گروههاي معارض عراق هم كم نبود و به راحتي مي توانست همين برنامه را در مورد عراق پياده كند . چرا در زمان جنگ اول خليج فارس اجازه پيروز شدن انتفاضه عراق را نداد ؟ آن زمان كه نه استان عراق دست مردم و مخالفين صدام افتاده بود . افغانستان چرا ؟ جنگ سالار هاي افغانستان كه همينطور هم با هم كنار نمي آمدند و عملا حكومت مركزي و ديكتاتوري نبود كه نياز به سرنگوني داشته باشد .
2 - آقاي اوباما با چه شعاري در انتخابات پيروز شد ؟ تغيير ! خروج از عراق و افغانستان ! اگر اهداف آمريكا در عراق و افغاستان محقق شده بود نيازي به اين دوشعار براي كسب راي بود ؟ يا سنگيني هزينه اي كه انجام شد چنان بر فايده پيشي گرفته بود كه صداي مردم آمريكا را هم درآورده بود . اكنون كه همين دوتا را هم به سرانجام نرسانده دنبال برنامه ديگر مي رود ؟ سري را كه درد نمي كند دست مال مي بندد ؟!
3 - در اولين سخنراني آقاي بوش بعد از 11 سپتامبر صحبت از جنگ صليبي شد . تا آنجا هم كه من مي دانم جنگ صليبي را مقابل ديكتاتوري و حكومت سنتي زمان جنگ سرد راه نمي اندازند مقابل اسلام راه مي اندازند . تازه اگر اسلام مورد نظر هم اسراپيل را به رسميت بشناسد كه اصلا راه اندازي جنگ مسخره است . همانطور كه نظام سنتي و قرون وسطايي عربستان سعودي پذيرفته شد و هيچ قطعنامه و بيانيه و راهپيمايي هم در اعتراض به وضع حقوق بشر و وضع زنان و غيره در مورد عربستان نداريم و الان كه اين اتفاقات افتاده همه زور زدنها سر اين است كه جريانات به داخل عربستان كشيده نشود و خاندان آل سعود كماكان آب در دلشان تكان نخورد و جريان نفت به غرب مختل نشود و اين مردم يمن و بحرين هستند كه تاوان امنيت ساختار حكومتي عربستان را مي دهند . به اين مي گويند سياست يك بام و دو هوا
4 - چه لزومي داشت كه آقاي اوباما به اسراپيل توصيه بازگشت به مرزهاي 1967 را بكند كه مورد خشم لابي هاي صهيونيستي آمريكا و اسراپل قرار گيرد و مجبور به عذر خواهي شود ؟ اگر نظريه گاليور ششم مبني بر تجزيه كشورهاي بزرگتر از اسراپيل با انقلابهاي اخير كليد خورده و روند طبيعي را طي مي كند چه لزومي داشت آقاي اوباما خود را در معرض خشم صهيونيستها قرار دهد و توصيه به كوچكتر شدن اسراپيل بزرگ كند ؟
5 - دولت مبارك داشت مرز غزه و تونلهايش را با ديوار فولادي در عمق مي بست و حلقه محاصره حماس را تنگتر مي كرد . دولت جديد مرز رفح را به صورت داپمي باز گشايي كرد تا محاصره چند ساله غزه شكسته شود . كدام به سياست صهيونيستها نزديكتر است؟ فتح و حماس پس از دوران مبارك توافقنامه امضا كردند كدام از موضع قدرت وارد شد و كدام از موضع ضعف ؟ ممكن است بگوييد بازگشايي مرز رفح منوط به اين قضيه بود پس چرا زمان مبارك اتفاق نيافتاد ؟
6 - 22 كشور پس از 11 سپتامبر هدف آمريكا اعلام شدند كه 21 كشور آن مسلمان بودند . از اين تعداد دو كشور اشغال شد و يك كشور ( ليبي ) تسليم شد و همه خواسته هاي مورد نظر غرب را از بار كردن تجهيزات هسته به كشتي و ارسال آنها به آمريكا گرفته تا حل مسپله لاكربي و غيره را پذيرفت و به قدري بچه خوبي شد كه سرمايه گذاري غرب در آن بي سابقه شد به طوري كه از آن به عنوان دبي دوم ياد مي كردند . چرا اين بچه سر به راه دوباره هدف قرار گرفت ؟
7 - بن لادن چرا الان و در بحبوحه قيامهاي مردمي در منطقه بايد كشته مي شد ؟ چرا دو عكس از جسد او منتشر شد كه هردو تقلبي و فتوشاپي از آب درآمدند ؟ چرا جسدش بايد به دريا انداخته مي شد ؟ چرا بايد توجهات از قيامهاي منطقه كه به نفع آمريكا پيش مي رود به يك موضوع ديگر جلب شود ؟ مگر اينها پيروزيهاي آمريكا نيست ؟
8 - چرا قبل از سوريه در 25 بهمن و زماني كه انقلاب مصر در 22 بهمن به پيروزي رسيد بايد مدل اين انقلابها در تهران انجام شود كه منجر به شكست سنگين ته مانده هاي جنبش سبز شود و حصر دو چهره شاخص اين جريان را به دنبال داشته باشد و اوضاع طوري شود كه اقليت مجلس هم علي رغم نزديكي فكري با اين جريان مجبور به محكوم كردن اين واقعه شود ؟ اگر سقوط مبارك در راستاي منافع آمريكا بود چرا با عجله ته مانده نيرو ها را براي اغتشاش در تهران به ميدان آوردند ؟
9 - راهبرد خشونت بار اسد و رژيمش در سوريه نتيجه ورود قيام به فاز نظامي است وسط جنگ هم حلوا خير نمي كنند .نظامي و غير نظامي كشته مي شوند حال چه 1200 نفر چه 1500 چه بيشتر بخشي از مردمي كه در سوريه كشته مي شوند نيروهاي امنيتي هستند . حمايت رژيم صهيونيستي و اردن و عربستان آمريكا هم از اين جريانات واضح است . در واقع مي توان گفت تنها قسمتي از پازل كه كلا مطابق برنامه است همين است . خواسته هاي به حق مردم سوريه هم محترم است و اينكه نظام سوريه ديكتاتوري است انكار ناپذير است . اما اين مسپله موج سواري آمريكا و اسراپيل و دوستانشان را در اين مسپله نفي نمي كند . مسپله واضح است هر كسي بر اساس منافع خود وارد بازي شده و از چيزي حمايت مي كند و چيزي را هم نفي ميكند . سوريه متحد ما و شايد تنها متحد ما در منطقه است ضمن اينكه از دولتش حمايت مي كنيم روش برخوردش با مردمش را نيز ناپسند مي دانيم و دخالت آمريكا را هم محكوم مي كنيم . هر چيز به جاي خود . ما جاي اسد نيستيم كه بهتر از او تصميم بگيريم و جاي مسپولان جمهوري اسلامي هم نيستيم كه بهتر از آنها تصميم بگيريم .
به عقيده حقير آمريكا براي منطقه برنامه داشت اما راهبردش سخت بود و نه نرم . به همين دليل هم عراق و افغانستان اشغال شد و صحبت از پيچيدن به سمت ايران يا سوريه بود . بعد هم كه به مشكل خوردند اسراپيل را جلو انداختند و جنگهاي 33 روزه و 22 روزه اتفاق افتاد . وقايع اخير هم به آمريكا تحميل شد البته او هم سعي كرد و سعي مي كند از اين تهديدات براي خود فرصت درست كند . اما اينكه چقدر موفق شود در آينده مشخص مي شود .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عرض سلام مجدد.
ضمن تشكر از برادر zed بابت ارائه​ي اين پرسش​هاي مفيد، قبل از پاسخ دادن استدعا دارم به دقت پاسخ​هاي حقير مورد توجه قرار بگيره. چرا كه برخي از اين پاسخ​ها، قبلاً نيز ارائه شده كه البته شايد توجه چنداني روش نشده.
فلذا درخواست اكيد دارم به عرايض بنده دقت بفرمايين تا نكته​اي از قلم نيافته.

[quote]1 - به نظر شما چرا آمريكا براي اجراي برنامه اش در منطقه راه سخت را انتخاب كرد ؟ يعني 11 سپتامبري را درست كرد و به بهانه آن به منطقه لشكر كشيد و دو كشور افغانستان و عراق را رسما اشغال كرد حدود يك ميليون آدم را به بهانه دمكراسي كشت و اين وسط اصلا هم فكر حقوق انساني اين بخت برگشته ها نبود . مي توانست همان مسيري را كه الان در منطقه طي مي كند و آن زمان در آسياي ميانه طي مي كرد را حداقل در مورد عراق هم پيش بگيرد . صدام با قذافي و بن علي و مبارك و ديگران چقدر فرق داشت ؟ مگر همه ديكتاتور نبودند ؟ مگر همه ميراث دوران جنگ سرد نبودند ؟ خصوصا كه رژيم صدام بعد از جنگ اول خليج فارس و تحريمهاي سنگين سازمان ملل رمقي نداشت و اتفاقا نفوذ آمريكا در ميان گروههاي معارض عراق هم كم نبود و به راحتي مي توانست همين برنامه را در مورد عراق پياده كند . چرا در زمان جنگ اول خليج فارس اجازه پيروز شدن انتفاضه عراق را نداد ؟ آن زمان كه نه استان عراق دست مردم و مخالفين صدام افتاده بود . افغانستان چرا ؟ جنگ سالار هاي افغانستان كه همينطور هم با هم كنار نمي آمدند و عملا حكومت مركزي و ديكتاتوري نبود كه نياز به سرنگوني داشته باشد . [/quote]
موضوع بسيار ساده​اس.
اولاً كه انقلاب​هاي رنگي، عملاً از سال 2003 به اين طرف مطرح شد و خيلي​ها حتي انقلاب صربستان رو جزو انقلاب​هاي رنگي به حساب نمي​آوردن (منظورم مردم و البته كارشناسان عزيزمون هست!). بعد هم تجربه​ي انقلاب​هاي رنگي، نياز به پختگي و آزمون و خطاهاي مكرر و برطرف ساختن ضعف​هاي ساختاري آن بود.
براي انقلاب​هاي رنگي هم ملزوماتي مورد نياز بود مثل NGOها و شبكه​هاي اجتماعي كه با در نظر گرفتن ساختارهاي حكومتي كشورهاي هدف و همچنين امكان پذير نبودن ايجاد و تداوم حيات NGOها در اين كشورها و يا حداقل زمان​بر بودن اين پروسه، عملاً با اصلي اين امر بر دوش شبكه​هاي اجتماعي افتاد كه بدين منظور شاهد ايجاد شبكه​هاي اجتماعي متعدد بوديم كه يك بار اوركات، بار ديگر ياهو 360، بار ديگر توييتر و نهايتاً محبوب​ترين شبكه​ي اجتماعي جهاني يعني فيس​بوك راه​اندازي شد.

از طرف ديگر، نياز به حضور فيزيكي نيروي نظامي امريكا در منطقه بود. اين درست كه امريكا در منطقه پايگاه​هاي متعددي دارد. ولي براي حضور فيزيكي و ايجاد ديوار حائل بين اسرائيل و ايران، قطعاً نياز به حضور مستقيم نظامي امريكا در منطقه بود كه به همين دليل مي​بينيم جناح چپ و راست ايران اشغال مي​شه كه عملاً هم امكان تمركز قوا رو از ايران بگيره و هم راه ارتباطي ايران با حزب​الله لبنان بيشتر تحت كنترل دربياد. چون قطعاً عراق بدون صدام، گرايش به ايران خواهد داشت.

انتفاضه​ي شعبانيه اصلاً و ابداً به نفع ايالات متحده نبود! اولاً عراق صدام كه تضعيف شده و عملاً نيشش كشيده شده بود، بسيار ابزار بهتري براي حفظ موقعيت و در موقع نياز اشغال نظامي داشت تا عراق انقلابي (اونهم از نوع واقعي؛ نه مخملين) كه اكثريت انقلاب نيز به دست شيعيان اتفاق افتاده بود و آرمان شيعه در عراق حكمفرما مي​شد؛ نه اين حكومت كه تقسيم مي​كنن كدوم قوميت و يا مذهب، چقدر از كشور رو در اختيار بگيره؛ چيزي شبيه به لبنان!!
با وجود روحانيون ايراني و شيعه​ي فراوان در عراق، قطعاً حكومت عراق نيز چيزي شبيه به حكومت ايران مي​شد و اين، آخرين چيزي بود كه ايالات متحده خواستارش بود.
بنابراين طبيعي بود كه اجازه بده انتفاضه​ي شعبانيه، به خونين​بارترين حالت ممكن سركوب بشه!

تمامي اين عوامل بعلاوه​ي دهها عامل ديگري كه عرض نشد و خود شما بهتر از بنده مي​دونين رو وقتي كنار هم بذارين، متوجه مي​شين كه قضيه به اين سادگي​ها هم نبوده و به قول دوستي، داستان چيز ديگري است.

[quote]2 - آقاي اوباما با چه شعاري در انتخابات پيروز شد ؟ تغيير ! خروج از عراق و افغانستان ! اگر اهداف آمريكا در عراق و افغاستان محقق شده بود نيازي به اين دوشعار براي كسب راي بود ؟ يا سنگيني هزينه اي كه انجام شد چنان بر فايده پيشي گرفته بود كه صداي مردم آمريكا را هم درآورده بود . اكنون كه همين دوتا را هم به سرانجام نرسانده دنبال برنامه ديگر مي رود ؟ سري را كه درد نمي كند دست مال مي بندد ؟! [/quote]
نكته همين​جاست! تغيير در چه چيزي؟
آقاي كروبي هم شعار تغيير مي​داد. تغيير مد نظر وي چي بود؟
خروج از عراق و افغانستان هم به معناي پايان جنگ​طلبي امريكا در افغانستان نبود! چرا كه اساساً جدول زمان​بندي خروج امريكا از عراق و افغانستان، در زمان دولت به ظاهر جنگ​طلب جرج بوش پسر تنظيم شده بود!! اوباما هم كاملاً اون رو داره به اجرا مي​ذاره.
پس بهتره در لاك اول كلمات گير نكنيم و ببينيم منظور چه بوده؟!
آيا واقعاً هزينه​هاي امريكا در عراق، به ضرر اين كشور بود؟ يا اين هزينه​ها، صرفاً دستاويزي بود براي تبليغات و توجيهي بود براي رفتار بعدي؟
آيا عراق و افغانستان به سر و سامان نرسيده​ان؟ به ظاهر دموكراسي در اين كشورها برقراره. كمپاني هاي امريكايي قراردادهاي پرسودشون رو بستن.
امنيت اين كشورها هم به دست موسسات خصوصي امنيتي امريكايي نظير بلك واتر و امثالهم هست.
وظيفه​ي آموزش و مسلح ساختن نيروي نظامي و انتظامي دو كشور هم باز بعهده​ي امريكايي​هاست!!!

حالا به من بفرمايين چه كار ناتمامي امريكا داشت؛ بغير از انتظار و به قول معروف «منتظريم كي شب حمله فرا مي​رسد»؟
طبيعتاً اين حضور، با كشته هم همراه خواهد بود. ولي بيشتر از اينكه كشته​ها (كه عمدتاً سربازان اجير شده هستن) براي امريكا ضرر باشه، نفع بوده و توجيهي براي تداوم حضورش!

[quote]3 - در اولين سخنراني آقاي بوش بعد از 11 سپتامبر صحبت از جنگ صليبي شد . تا آنجا هم كه من مي دانم جنگ صليبي را مقابل ديكتاتوري و حكومت سنتي زمان جنگ سرد راه نمي اندازند مقابل اسلام راه مي اندازند . تازه اگر اسلام مورد نظر هم اسراپيل را به رسميت بشناسد كه اصلا راه اندازي جنگ مسخره است . همانطور كه نظام سنتي و قرون وسطايي عربستان سعودي پذيرفته شد و هيچ قطعنامه و بيانيه و راهپيمايي هم در اعتراض به وضع حقوق بشر و وضع زنان و غيره در مورد عربستان نداريم و الان كه اين اتفاقات افتاده همه زور زدنها سر اين است كه جريانات به داخل عربستان كشيده نشود و خاندان آل سعود كماكان آب در دلشان تكان نخورد و جريان نفت به غرب مختل نشود و اين مردم يمن و بحرين هستند كه تاوان امنيت ساختار حكومتي عربستان را مي دهند . به اين مي گويند سياست يك بام و دو هوا [/quote]
نكته اينجاست كه شما، عربستان سعودي رو خارج از اين بازي مي​دونين! يعني راحت​تر عرض كنم، شما قطعات اين پازل رو به تنهايي نگاه مي​فرمايين. در اين شرايط طبيعي هست كه در تحليل​هاي خود، علت هر واقعه رو معلول حضور ديگري مي​بينين! بطور مثال سركوب يا انقلاب يك كشور رو جهت حفظ كشوري ديگه مي​پندارين! حال اينكه عربستان سعودي هم طمعه​ي اين حوادث خواهد شد و من اين امر رو قريب به شش ماه پيش عرض كرده بودم؛ نه الان.

اگر زحمت مي​كشيدين و تاپيك تحولات تونس رو مطالعه مي​فرمودين، مشاهده مي​فرمودين كه در زماني كه فقط تونس داشت به نتيجه مي​رسيد، كشورهاي ديگه رو به ترتيب عرض كردم كه طعمه​ي بعدي خواهند بود.

اگر عربستان هنوز خبري ازش نيست، به اين دليل هست كه عربستان تجزيه و يا تضعيف شده، قدرت ايران رو افزايش خواهد داد و تا از يه سري موارد مطمئن نشن، سراغ عربستان نخواهند رفت.

وقتي قطعات اين پازل كم​كم تكميل بشه، شما معني حقيقي بسياري از سخنراني​هاي سال​هاي اخير (كه شايد خيلي​هاشون براي شما جوك تلقي مي​شد) رو خواهيد فهميد!
بطور مثال همين جنگ صليبي كه شما اشاره داشتين، سخن جرج بوش بود كه اتفاقاً روزنامه​ها و رسانه​هاي ايراني اين رو نشان از بي​سوادي جرج بوش مي​دونستن! چرا كه همه مي​دونن معني جنگ​هاي صليبي، جنگ​هايي بود كه در تاريخ، مسيحيان و زير لواي صليب با مسلمانان براه انداختن و قطعاً مسلمانان نمي​تونن «جنگ صليبي» براه بياندازن!
ولي شايد كم​كم داريم معني جنگ​ صليبي رو مي​فهميم!
كما اينكه نشان از اين جنگ، در دهه​ي هشتاد و نود بود كه شما رو ارجاع مي​دم به فيلم بسيار معروف اورسون ولز و همچنين جمله​ي معروف رييس سازمان ناتو پس از پايان جنگ سرد.

[quote]4 - چه لزومي داشت كه آقاي اوباما به اسراپيل توصيه بازگشت به مرزهاي 1967 را بكند كه مورد خشم لابي هاي صهيونيستي آمريكا و اسراپل قرار گيرد و مجبور به عذر خواهي شود ؟ اگر نظريه گاليور ششم مبني بر تجزيه كشورهاي بزرگتر از اسراپيل با انقلابهاي اخير كليد خورده و روند طبيعي را طي مي كند چه لزومي داشت آقاي اوباما خود را در معرض خشم صهيونيستها قرار دهد و توصيه به كوچكتر شدن اسراپيل بزرگ كند ؟ [/quote]
سياست اون چيزي نيست كه در ظاهر نشون داده مي​شه.
مگر اين ادعا رو قبلاً ساير روساي جمهور ايالات متحده، از نيكسون و كندي گرفته تا همين جرج بوش پسر هم نداشتن؟!!

اما يه تفاوت بسيار ساده و البته بسيار مهم بين اين درخواست اوباما با درخواست ساير روساي جمهور ايالات متحده وجود داره كه در آينده​اي نه چندان دور خواهيد ديد. هرچند كه به قول اون بنده خدا «آتشی» است «که هم اکنون دودش در فضا قابل مشاهده است».

[quote]5 - دولت مبارك داشت مرز غزه و تونلهايش را با ديوار فولادي در عمق مي بست و حلقه محاصره حماس را تنگتر مي كرد . دولت جديد مرز رفح را به صورت داپمي باز گشايي كرد تا محاصره چند ساله غزه شكسته شود . كدام به سياست صهيونيستها نزديكتر است؟ فتح و حماس پس از دوران مبارك توافقنامه امضا كردند كدام از موضع قدرت وارد شد و كدام از موضع ضعف ؟ ممكن است بگوييد بازگشايي مرز رفح منوط به اين قضيه بود پس چرا زمان مبارك اتفاق نيافتاد ؟ [/quote]
توافق حماس و فتح كه اصلاً چيز جديدي نيست! اين دو گروه​ دهها بار با همديگه تفاهمنامه امضاء كرده و مجدد به جون همديگه افتادن! اينكه اينبار اين توافق در اين روزها اتفاق افتاده و البته صدا و سيما و كارشناسان عزيزش هم اون رو به لطف بيداري اسلامي در منطقه مي​دونن، فكر نكنم تغييري در شرايط اين دو گروه ايجاد كرده باشه!!

بعد هم بازگشايي مرز رفح، نتايج بسيار منفي​اي داره كه قبلاً هم بهش اشاره كرده​ام و اتفاقاً برعكس شما، صهيونيست​ها اصلاً هم بدشون نمياد كه فلسطينيان مسلح بشن؛ چرا كه براي حركت نهايي، اين بزرگترين نياز هست.

توضيح بيشتر در پست​هاي قبلي در همين تاپيك اومده و بعلت جلوگيري از طولاني​تر شدن اين پست، از ذكر مجددش پرهيز مي​كنم.

[quote]6 - 22 كشور پس از 11 سپتامبر هدف آمريكا اعلام شدند كه 21 كشور آن مسلمان بودند . از اين تعداد دو كشور اشغال شد و يك كشور ( ليبي ) تسليم شد و همه خواسته هاي مورد نظر غرب را از بار كردن تجهيزات هسته به كشتي و ارسال آنها به آمريكا گرفته تا حل مسپله لاكربي و غيره را پذيرفت و به قدري بچه خوبي شد كه سرمايه گذاري غرب در آن بي سابقه شد به طوري كه از آن به عنوان دبي دوم ياد مي كردند . چرا اين بچه سر به راه دوباره هدف قرار گرفت ؟ [/quote]
يه سوال بي​ربط.
شما اگه قبل از ذبح گوسفند، بهش آب و غذا مي​دين، به نظر شما به معني علاقه​تون به گوسفنده هست؟ يا اينكه مي​خواين آزادش كنين؟ يا باهاش رفاقت كنين؟

لزوماً​ پرداختن به كشورها و توجه بيشتر بهشون به معني مثبت بودن قضايا نيست!
خيلي مواقع براي گرفتن زمان، هر امري مي​تونه اتفاق بيافته و چه كاري بهتر از همكاري​هاي پرسود اقتصادي؟

ولي وضعيت ليبي، صرفاً يه مشوق براي ساير كشورها (و به عبارت بهتر، يه اهرم فشار بيشتر روي كشورهاي لجباز بود و بهانه​اي دست مردمش كه «ببين! فلاني از در مصالحه دراومد چقدر وضعش بهتر شد!».
ولي اگه با ديد سياسي به اين قضايا نگاه بفرمايين، ملاحظه خواهيد فرمود اختلاف عمده​ي ايدئولوژيكي رژيم​هاي دشمن، با اين مسائل و به اين سادگي حل نمي​شه.

اگه با گرگ دوست بشين و گرگ كاري​تون نداشته باشه، دليل بر خوب بودن روابط و يا بچه مثبت بودن آقا گرگه نيست! ببينين چي تو سرش مي​گذره و منتظره كجا شما رو نوش جان كنه!

[quote]7 - بن لادن چرا الان و در بحبوحه قيامهاي مردمي در منطقه بايد كشته مي شد ؟ چرا دو عكس از جسد او منتشر شد كه هردو تقلبي و فتوشاپي از آب درآمدند ؟ چرا جسدش بايد به دريا انداخته مي شد ؟ چرا بايد توجهات از قيامهاي منطقه كه به نفع آمريكا پيش مي رود به يك موضوع ديگر جلب شود ؟ مگر اينها پيروزيهاي آمريكا نيست ؟ [/quote]
نابودي بن​لادن، پيام اتفاقاً واضحي داشت.
به قول احمد قوام «كشتي​بان را سياستي دگر آمد».
طبيعيه كه جدا جدا ديدن تمامي اين مسائل، هيچ​گاه به حل اين معماها كمكي نخواهد كرد.
درست مثل يك جمله كه هر كلمه​اش ممكنه معاني مختلفي داشته باشه! فقط نگاه كردنش بصورت يك جمله هست كه معني اصلي رو خواهد داد.

[quote]8 - چرا قبل از سوريه در 25 بهمن و زماني كه انقلاب مصر در 22 بهمن به پيروزي رسيد بايد مدل اين انقلابها در تهران انجام شود كه منجر به شكست سنگين ته مانده هاي جنبش سبز شود و حصر دو چهره شاخص اين جريان را به دنبال داشته باشد و اوضاع طوري شود كه اقليت مجلس هم علي رغم نزديكي فكري با اين جريان مجبور به محكوم كردن اين واقعه شود ؟ اگر سقوط مبارك در راستاي منافع آمريكا بود چرا با عجله ته مانده نيرو ها را براي اغتشاش در تهران به ميدان آوردند ؟ [/quote]
قضيه​ي 25 بهمن كه يه شوخي ساده بود!
درسته كه ايران با آب و تاب اون رو ربطش داد به وقايع اخير منطقه! ولي كاملاً قابل پيش​بيني بود!
از نگاه ايران، قضيه اين بود كه چون امريكا پشت سر هم داشت در منطقه شكست مي​خورد، از جنبش سبز كمك گرفت تا شايد بتونه نظام ايران رو تغيير بده و قص علي هذا ...!!!
ولي هركس كه از سياست اندكي سررشته داشته باشه، به اين ادعا مي​خنده!

از شما ديگه انتظار بيان اين مورد نبود.
برعكس فرمايش شما، مدل اين انقلاب​ها قبل از اينكه رخ بدن در تهران اتفاق افتاده بود.
قبلاً در اين زمينه به وفور در اين تاپيك و تاپيك​هاي مشابه توضيح داده​ام و براي جلوگيري از اطاله​ي بيشتر از اين كلام، از ذكرش مي​پرهيزم.
اگر مايل بودين، با كمي گشتن اين صفحات (كه براساس تاريخ، خيلي راحت اين جستجو مي​​تونه انجام بگيره، به مطلب مورد نيازتون دست خواهيد يافت).


[quote]9 - راهبرد خشونت بار اسد و رژيمش در سوريه نتيجه ورود قيام به فاز نظامي است وسط جنگ هم حلوا خير نمي كنند .نظامي و غير نظامي كشته مي شوند حال چه 1200 نفر چه 1500 چه بيشتر بخشي از مردمي كه در سوريه كشته مي شوند نيروهاي امنيتي هستند . حمايت رژيم صهيونيستي و اردن و عربستان آمريكا هم از اين جريانات واضح است . در واقع مي توان گفت تنها قسمتي از پازل كه كلا مطابق برنامه است همين است . خواسته هاي به حق مردم سوريه هم محترم است و اينكه نظام سوريه ديكتاتوري است انكار ناپذير است . اما اين مسپله موج سواري آمريكا و اسراپيل و دوستانشان را در اين مسپله نفي نمي كند . مسپله واضح است هر كسي بر اساس منافع خود وارد بازي شده و از چيزي حمايت مي كند و چيزي را هم نفي ميكند . سوريه متحد ما و شايد تنها متحد ما در منطقه است ضمن اينكه از دولتش حمايت مي كنيم روش برخوردش با مردمش را نيز ناپسند مي دانيم و دخالت آمريكا را هم محكوم مي كنيم . هر چيز به جاي خود . ما جاي اسد نيستيم كه بهتر از او تصميم بگيريم و جاي مسپولان جمهوري اسلامي هم نيستيم كه بهتر از آنها تصميم بگيريم . [/quote]
دوست عزيز!
براي بار چندم عرض مي​كنم كه كشت و كشتارهاي سوريه از روز اول شروع شد!
اون زمان فاز نظامي نبود عزيز دل! چرا شما دوست دارين خودتون رو با اين واژه فريب بدين؟

هنوز هم كه هنوزه اين بحث فاز نظامي رو بسياري از سوري​ها رد مي​كنن! شبكه​هاي مختلف خبري هم در تحليل​هاشون اين موضوع رو با شك و ترديد نگاه مي​كنن و تنها كسي كه اون رو ادعا مي​كنه، دولت سوريه هست!
بعد هم از نظر عقلي، امكان كشته شدن 120 نفر از نيروهاي نظامي سوري در عرض چند روز، امكان​پذير نيست! مگه اينكه ما فرض كنيم به تير غيب گرفتار شدن!!!

اينكه شما دارين كشتارهاي سوريه رو به وقايعي كه بعداً (و اونهم به شكلي كاملاً مشكوك) مربوط مي​دونين حقيقتاً براي من عجيب و غيرقابل پذيرشه!
مگه اينكه بخواين با اين توجيه، خودتون رو قانع بفرمايين! والا اين توجيه، براي هيچ​كس قابل قبول نيست.

[quote]به عقيده حقير آمريكا براي منطقه برنامه داشت اما راهبردش سخت بود و نه نرم . به همين دليل هم عراق و افغانستان اشغال شد و صحبت از پيچيدن به سمت ايران يا سوريه بود . بعد هم كه به مشكل خوردند اسراپيل را جلو انداختند و جنگهاي 33 روزه و 22 روزه اتفاق افتاد . وقايع اخير هم به آمريكا تحميل شد البته او هم سعي كرد و سعي مي كند از اين تهديدات براي خود فرصت درست كند . اما اينكه چقدر موفق شود در آينده مشخص مي شود .[/quote]
نظر و عقيده​ي شما محترمه.
ولي داستان جنگ​هاي 33 و 22 روزه اصلاً ايني كه شما مي​فرمايين نيست!
كما اينكه هيچ​يك، جنگ به معني واقعي نبود و بيشتر به پاكسازي نظامي شباهت داشت تا جنگ تمام عيار.

قبلاً در اين خصوص عرايضم رو ارائه كرده​ام و از شرح و بسطش مي​پرهيزم.
لكن بهتره كمي به دور از شعارزدگي، به اصل و اساس تحركات و مسيرش و بخصوص كدهايي كه در اين جور مواقع قابل دريافت هست بپردازيم!
والا اينطور تحليل كردن كه امريكا بدبخت شده و مونده چه كنه و جهان بر عليه امريكا شوريده و چنين و چنان، دردي از ما دوا نخواهد كرد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان آمریکا به طرز ناجوری بلده از آب گل آلود ماهی بگیره درسته که همیشه طرح و برنامه داره اما برنامه ها بسیار انعطاف پذیره و میتونه تغییر جهت بده و در مدیریت کردن و سو دادن قضایای اخیر به نظر من موفق میشه میتونین به چند تا نمونه بارزش نگاه کنین مثلا در مورد ایران درسته که برای تضعیف و حتی نابودی حکومت ایران همیشه برنامه داره ولی در همین حین داره چند برابر از وجود ایران استفاده میکنه و از اعراب گلابی باج میگیره یا کره شمالی که داره چه منفعتی داره بهش میرسونه در کل آب به هر سمتی که بره اونا ابوعطاش رو میخونن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بيانات مقام معظم رهبري در ديدار نمايندگان مجلس شوراى اسلامي :
آمريكاى دوره‌ى ريگان با آمريكاى دوره‌ى اوباما زمين تا آسمان تفاوت كرده. جمهورى اسلامىِ سال 60 هم با جمهورى اسلامىِ سال 90 زمين تا آسمان تفاوت كرده. ما جلو رفته‌ايم، آنها عقب رفته‌اند. بنابراين كفايت برخورد وجود دارد، منتها بيم آن هست كه ما يا غافل شويم يا مغرور شويم؛ هر دو تاى اينها خطر است. نه بايد غفلت كرد و سرگرم كارهاى حاشيه‌اى شد، نه بايد مغرور شد و دشمن را خرد و بيچاره شمرد؛ بايد هشيارى باشد. تك تك ماها مخاطب اين حرف هستيم.
http://www.leader.ir/langs/fa/index.php?p=bayanat&id=8120

به نظرم دشمن را بايد با اندازه واقعيش ببينيم. نه دشمن را بيش از حد بزرگ بپنداريم و نه به خودمان مغرور شويم.

--------------------

ما هر چه كه بگوييم "بيدار اسلامي"، mostafa_by گرامي نخواهند پذيرفت! زيرا شرط لازم براي پذيرش اين موضوع، مي تواند گزاره "ايالات متحده آمريكا ضعيفتر شده است" باشد.

mostafa_by گرامي فرض بگيريم فرمايشات شما صحيح باشد ==> سوال: تقسيم كار به چه صورت انجام شده است؟
اگر يك نگاهي به نقشه بياندازيد حوزه فعاليت اين تحولات ارتباط معناداري با "نفت" و "امنيت رژيم صهيونيستي" دارد. منافع چگونه تقسيم شده است؟ آيا اتحاديه اروپا، روسيه، چين و ... ساكت مي نشينند تا آمريكا به همين راحتي بر قلب انرژي جهان مسلط شود؟ آيا اين پيش زمينه تسلط بر جهان نيست(جنگ جهاني سوم)؟ آنها كجاي كار هستند؟ آيا همراهي اروپا در قالب ناتو، آن هم فقط در عمليات نظامي ليبي، تضمين كننده آينده منافع اروپا خواهد بود؟ آيا همه آنها يك چيز مي خواهند و در تمام زمينه ها تفاهم دارند؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آمریکا و اتحادیه اروپا یک تیم هستن روسیه یک طرف و چین هم یه طرف مجزا نه روسیه و نه چین قدرت ندارن جوری منافع گروه اول رو به خطر بندازن که 2 برابرش ضرر نکنن در ضمن به نظر من همه گروه ها در منزوی کردن مسلمان ها و لزوم تضعیفشون اتفاق نظر دارن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=18]روسیه علیه قطعنامه سوریه رای می دهد[/size]

بین الملل > اروپا - ایرنا نوشت:

نماینده روسیه در نشست فصلی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد که علیه پیش نویس قطعنامه ای که در خصوص سوریه اکنون ارائه شده است رای خواهد داد.
سفیر روسیه در آژانس در بیانیه ای که ظهر روز پنجشنبه در نشست شورای حکام در خصوص برنامه های هسته ای سوریه ایراد کرده است از مخالفت کشورش علیه پیش نویس قطعنامه سوریه خبر داد.
گفتنی است پیش نویس قطعنامه ای از سوی برخی از کشورهای اروپایی و آمریکا علیه سوریه ارائه شده است که خواهان ارجاع موضوع هسته ای سوریه به شورای امنیت سازمان ملل است.
نماینده روسیه در آژانس در این بیانیه گفت: اگر این پیش نویس قطعنامه در نشست شورای حکام به رای گیری گذاشته شود، روسیه علیه آن رای خواهد داد.
وی افزود: آژانس نباید براساس گمانه زنی ها و بویژه اطلاعاتی که به اندازه کافی نیستند نتیجه گیری کند.
نماینده روسیه در آژانس گفت: شورای امنیت برای آن است که صلح و ثبات ایجاد شود و سایت دیرالظهور سوریه که تخریب شده است دیگر وجود ندارد و بنابراین نمی تواند خطری برای امنیت بین المللی

http://www.khabaronline.ir/news-156262.aspx

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دلیل و سند من از حمایت ایران نسبت به حکومت سوریه گفته ی وزیر خارجه ی سوریه هست که از

ایران تشکر کرده(اقا مصطفی سندی از این معتبر تر میخواید؟) و باید بگم اینکه یکی مخالف شماست

را گفته هایش را پاک کنید و از ورود به این تاپیک جلوگیری کنید کار بچگانه ایی بود واقعا متاسفم برای

خودتون بگید و خوش باشید اما حقایق موجود در جهان را نمیتوانید انکار کنید!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، پایگاه خبری-تحلیلی میدل ایست آنلاین در تحلیلی در مورد رویدادهای اخیر سوریه نوشت: برخي‌ها دو علت را براي اين نوع تعامل سوريه، بيان کرده‌اند؛ اول اينکه، سوريه منتظر انتخابات ترکيه در دوازدهم ماه جاري است و بنابراين نمي‌خواهد که يک برگ برنده سوري در اختيار اردوغان قرار دهد تا وي از طريق آن به راي دهندگان اسلام‌گراي خود القا کند که سوريه با جريان اسلامي مبارزه مي‌کند و اين همان مساله‌اي است که اردوغان در اظهارات خود با تشبيه رويدادهاي فعلي در سوريه به حوادث دهه هشتاد در شهر حماه، سعي کرد از آن بهره‌برداري کند؛ اين درحاليست که آنچه در حمات سوريه روي داد، نتيجه اقدامات گروه‌هاي تروريستي اعم از انفجار و کشتار مردم بود.

اردوغان به ذکر اين مساله اکتفا نکرد و فراتر از اين رفت و اوضاع فعلي سوريه را به وضعيت عراق در زمان حمله رژيم صدام حسين به حلبچه با استفاده از سلاح‌هاي شيميايي تشبيه کرد و در اظهارات خود عمليات کمين باندهاي مسلح براي نيروهاي ارتش و پليس سوريه و گروه‌هاي امنيتي را بي اهميت دانست و به طور عمدي سعي کرد که اين مساله را که روزانه چند نفر از نظاميان سوريه در معرض حملات عناصر مسلح قرار مي گيرند، بي‌اهميت جلوه دهد.

اردوغان درعين حال فراموش کرد که اين دولت ترکيه است که مواضع کردها را درشمال عراق را با جنگنده‌ها بمباران مي‌کند، درحاليکه سوريه براي حل مشکل کردها و ملحق کردن آن ها به کشور تلاش مي‌کند.

اما علت دوم اين نوع تعامل سوريه در برخورد با اظهارات مسئولان ترک درباره ناآرامي‌هاي سوريه، اين است که سوريه منتظر پايان بحران دراين کشور است، زيرا در آن صورت است که مي‌تواند درباره روابط «استراتژيک» خود در زمينه سياسي با دوستان صميمي و دوستاني که با کوچکترين رويدادي دوست خود را رها مي‌کنند، تصميم گيري کند.

اما روابط شخصي ميان اسد و اردوغان، در حد روابط خانوادگي توصيف مي‌شد و از اين رو روابط سوريه و ترکيه در بهترين حالت خود ارزيابي مي‌گردید، در زمينه روابط اقتصادي دو کشور، شوراي عالي روابط دوجانبه تشکيل مي‌دادند و بشار اسد رئيس جمهوري سوريه با ميانجگري در روابط ترکيه و ارمنستان سعي کرد ترکيه را که بار سنگين کشتار فجيع ارامنه که به صورت تاریخی بر روي دوش آن است، در ميان جهانيان روسفيد کند. مساله به همين جا ختم نشد بلکه بشار اسد به برقراري روابط ميان ترکيه با کشورهاي عربي کمک کرد.

صرف نظر از اينکه ترکيه از نظر عرب‌ها، وارث اشغالگران عثماني است، امروزه اراضي سوريه ( منطقه اسکندرون) را نيز اشغال کرده است يعني اينکه اين کشور درنظرعرب‌ها اشغال کننده اراضي عربي است.

اما مساله درگيري بر سر موجوديت با اسرائيل، باعث شده است که سوريه دندان روي جگر بگذارد و مساله منطقه اللواء را فعلاً درحاشيه نگاه دارد که اين مساله اشتهاي اردوغان را براي اينکه سلطان جديد عثماني‌ها باشد و در اولين فرصت عليه سوريه وارد عمل شود، باز کرده است.

سوال اينجاست که اگر سوريه هم اقدامي مشابه اقدام ترکيه در آنتاليا انجام مي‌داد و نشست مخالفان ترکيه به ويژه کردهاي پ.ک.ک را در يکي از مناطق طرطوس يا لاذقيه برگزار مي‌کرد و از آنها حمايت مالي و تسليحاتي مي‌کرد، وضعيت چطور بود؟ آيا دراين صورت، اردوغان و حزب او سکوت مي‌کردند؟ ولي سوريه رفتاري حکيمانه را درپيش گرفته است و به ضرب‌المثل «تامل کن ولي سستي نکن» عمل مي‌کند.

آنچه درباره ترکيه گفتيم، شايد درمورد قطر به عنوان کشور عربي که روابط نزديک با سوريه دارد، صدق کند؛ چرا که قطر نيز در کنار ايران و سوريه از مقاومت در لبنان و فلسطين حمايت کرد و در موفقيت توافقنامه دوحه در زمينه پايان دادن به بحران تشکیل دولت در لبنان، جاي عربستان را گرفت و همه مي‌دانند که اگر موافقت و تشويق‌هاي سوريه نبود، قطر از جايگاه فعلي برخوردار نبود و در نتيجه کمک‌هاي سوريه بوده است که امير قطر هميشه مورد توجه بوده و بيش از آنچه که در قطر کاخ داشته باشد، در سوريه دارد و با اين احوال متاسفانه بايد گفت که سوريه از دوستان خود خنجر خورده است.
منبع= العالم
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
" طالب ابراهيم " در گفت و گو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: سوريه به مواضع درست خود اطمينان دارد و تظاهرات مسالمت آميز مردم را سرکوب نمي کند اما سازمان هاي مسلح بسيار قدرتمندي هستند که در خارج از سوريه آموزش ديده اند و با سوء استفاده از شرايط عليه دولت سوريه مي جنگند.

وي افزود: بخشي از اين آموزشها برعهده نيروهاي ناتو و رسته موسوم به "دلتا" بوده است که در اين زمينه اطلاعات موثقي در دست است.

طالب ابراهيم تاکيد کرد: روسيه به خوبي اين موضوع را درک مي کند و به همين علت به پيش نويس قطعنامه اي که برخي کشورهاي غربي قرار است عليه سوريه در شوراي امنيت مطرح کنند، راي نخواهد داد زيرا در غير اين صورت وضعيت گسترش خواهد يافت و همان روندي را که ليبي طي کرد، خواهد پيمود.

اين کارشناس سوري در ادامه با بیان اينکه "سوريه از عادلانه بودن مسئله اي که از آن دفاع مي کند، آگاه است"، خاطرنشان کرد : به همين علت است که سوريه آماج جنگ وحشيانه قرار گرفته و شاهد صحنه هاي بي سابقه، خونين و وحشتناک در طول تاريخ خود است.

وي افزود: در حال حاضر چشم اميد مردم سوريه در وهله اول به ارتش اين کشور و نظام آن است که برخاسته از راي واقعي آنها است.

طالب ابراهيم تاکيد کرد: دمشق قدرت، اراده، امکانات و سازوکارهاي لازم و کافي براي مقابله با اين تجاوزگري مشترک ناتو، آمريکا و اسراييل عليه ملت سوريه را که توسط مزدوران مسلح آنها در اين کشور اجرا مي شود، در اختیار دارد.

طالب ابراهیم خاطرنشان کرد: غرب درصدد است تا اوضاع سوريه را در مسير تحولات ليبي سوق دهد تا شاهد سقوط برخي مناطق مرزي و تشکيل شوراي انتقالي از افراد دست نشانده و آنگاه تقسيم سوريه باشيم.

وی تاکيد کرد: در سوريه جرياني وجود ندارد که بخواهد اين نقشه ها را اجرا کند، و تنها چيزي که هست گروههايي از جنایتکاران هستند که سوريه قاطعانه دست آنها را کوتاه خواهد کرد.

اين کارشناس روابط بين الملل احتمال دستيابي به اجماع ميان کشورهاي عضو شوراي امنيت براي صدور قطعنامه عليه سوريه را بعيد دانست، و گفت: مواضع روسيه و چين ثابت است و لبنان نيز به چنين قطعنامه اي راي نخواهد داد زيرا به خوبي مي داند که اگر امنيت ملي سوريه در معرض هرگونه گزندي قرار گيرد، لبنان درمعرض تندباد حوادث خواهد بود.
منبع=العالم
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بنا به گفته منابع آگاه در دمشق، طبق گزارش‎هاي غيرويژه محرمانه، "تشديد بي‎سابقه" ناآرامي‎ها در سوريه از "توافقاتي ميان رجب طيب اردوغان و گروه اخوان‎المسلمين مصر" ناشي شده است.

بنابراين گزارش‎ها، با نگاهي به رويداد‎ها، در آينده‎اي نزديک، موارد تازه‎اي رخ خواهد نمود که بر طبق آن جهانيان نه تنها دلايل اتفاقات سوريه و لبنان بلکه رويدادهاي خاورميانه را بهتر درک خواهند کرد.

تحريکات صورت گرفته در سوريه بيشتر در مناطق شمال غربي اين کشور يعني مناطقي همچون جسر الشغور صورت گرفته است که در آخرين آن‎ها پاسگاه نيروهاي پليس سوري مورد حمله مردان مسلح قرار گرفته و طي آن 120 نيروي پليس کشته شدند؛ بنابر گزارش تلويزيون سوريه در اين حمله که در روز دوشنبه صورت گرفت بيش از 200 تن از نيروهاي امنيتي مجروح شده‎اند.

مقامات سوري گفته‎اند که سلاح‎هاي کشف شده در اين درگيري نشان مي‎دهد که اين سلاح‎ها از ترکيه به سوريه قاچاق شده‎اند.

گفته مي‎شود در اين تبادل آتش ده‎ها غيرنظامي مجروح و کشته شده‎اند و مردان مسلح با اشغال بخشي از شهر ساختمان‎هاي دولتي را به آتش کشيدند.

از اواسط ماه مارس و آغاز ناآرامي‎ها در سوريه صدها تن از مردم از جمله تعداد زيادي از نيروهاي امنيتي اين کشور کشته و مجروح شده‎اند.

مخالفان شبح‎گون در سوريه نيروهاي امنيتي را به دست داشتن در اين درگيري‎ها متهم مي‎کنند اما مقامات سوري مي‎گويند اشرار مسلح که از خارج از کشور هدايت و حمايت مي‎شوند به اين خشونت‎ها دامن مي‎زنند.

اين درحالي است که تا کنون چندين گروه تروريستي فعال به دست نيروهاي سوري دستگير شده‎اند و بشار اسد، رييس جمهور اين کشور قوا داده است تا آن‎ها را عادلانه به سزاي اعمال خشونت‎بار خود برساند.

دستگير شده‎گان تا کنون اعتراف کرده‎اند که پول و سلاح مورد نياز خود را براي کشتار غيرنظاميان و به آشوب کشاندن سوريه از سازمان‎هاي خارجي تهيه مي‎کرده‎اند.
منبع= پرس تی وی



[color=green]ارامش به سوریه بر می گردد[/color]

گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه خبري العالم به نقل از روزنامه لبناني السفير، منابع محلي پيش بيني کردند وضعيت کلي منطقه درعا نيز در روزهاي آينده کاملا عادي شود. شهروندان روستاهاي اطراف درعا اعلام کرده اند که برق روستاها و شهرک هاي اطراف شهر بار ديگر وصل شده و دولت براي جلوگيري از به وجود آمدن بحران کمبود نان در اين شهر اقدام به توزيع آرد در ميان شهروندان کرده است. همچنين پست‌هاي بازرسي در شهرهاي دوما و معظميه برچيده شده و زندگي در اين منطقه به حالت طبيعي خود بازگشته است.

السفير در ادامه به نقل از منابع خود مي نويسد: گفته مي شود بشار اسد رئيس جمهور سوريه ديروز با هيأتي از عشاير ديرالزور ديدار کرده است. دو روز پيش نيز وي براي دومين بار در طي دو يک ماه و نيم گذشته با هيأتي از علماي مسلمان دمشق ديدار کرده بود. بشار اسد همچنين شامگاه ديروز براي دومين بار در طول دو هفته اخير با شيخ عبدالله بن زايد آل نهيان ديدار و به گفته مرکز اطلاع رساني دفتر رياست جمهوري سوريه، درباره "تحولات جاري کشورهاي عربي به ويژه يمن با توجه به ابتکار شوراي همکاري خليج فارس" ديدار کرده بود. به گفته اين مرکز در ديدار مذکور "اقدامات سوريه براي پشت سر گذاشتن مرحله کنوني و تحکيم مسير اصلاحات در اين کشور" مورد بررسي قرار گرفت. در اين ديدار وليد معلم وزير امور خارجه سوريه نيز حضور داشت.

اين امر با اعلام "طرح کاملي براي اصلاحات" از سوي دولت مصادف بود. جزئيات اين طرح منتشر نشده است اما براساس اعلام دولت "محورهاي سياسي، اقتصادي و اجتماعي" را شامل مي شود. به نوشته السفير منابع بلند پايه "قوانين احزاب و رسانه ها همچنان از سوي مقامات عالي رتبه نظام سوريه در دست تهيه و بررسي هستند".

دولت سوريه روز شنبه اعلام کرد براي تدوين "طرح فراگير اصلاحات" سه کميته را تشکيل داده است و در هفته هاي آينده براي تدوين "طرح کاملي براي اصلاحات مورد نظر در بخش هاي مختلف براساس سه محور اصلاحات سياسي، قضايي و امنيتي، اصلاحات اقتصادي و سياست هاي اجتماعي و محور تحول اداري تلاش مي کند.

عدنان محمود وزير اطلاع رساني سوريه پس از نشست کابينه اظهار داشت: ديدگاه استراتژيک به روش فعاليت کابينه اين است که شهروندان اين اصلاحات را در زمينه هاي سياسي، اقتصادي، اجتماعي و معيشتي به خوبي احساس کنند. وي افزود: سه کميته از سوي دولت تشکيل خواهند شد. کميته اول به طور مستقيم در زمينه اصلاح قوانين با هدف تحول نظام اجرايي دستگاه قضايي، تعيين اصولي براي تضمين استقلال قوه قضائيه، تنظيم فعاليت دستگاه قضايي، کمک به بهبود فعاليت اين قوه از طريق برطرف کردن کمبودهاي آن به وسيله استخدام قضات جديد و همچنين تأمين زيربناهاي لازم براي فعاليت آن فعاليت خواهد کرد. کميته مذکور همچنين قانون احزاب و قانون انتخابات را تدوين خواهد کرد که براساس آن فعاليت اين احزاب در جامعه افزايش خواهد يافت. علاوه بر اين قانون جديد و مدرني در زمينه رسانه ها تدوين خواهد شد.

وي افزود: دومين کميته در زمينه اصلاحات اداره کلي و متحول کردن فعاليت دولت تلاش خواهد کرد و ابزارهاي اصلاحات در کابينه و بخشهاي زير نظر آن، واگذاري اختيارات برخي از شوراهاي عالي به مسئولان اجرايي مرتبط، اصلاح قانون وظيف عمومي، تعيين راهکارهاي مبارزه با فساد اداري را بررسي خواهد کرد.

کميته سوم نيز در زمينه اصلاحات اقتصادي و سياست هاي اجتماعي و با هماهنگي کميته برنامه ريزي و همکاري بين المللي و ساير بخش هاي مرتبط براي بررسي برنامه ها، فعاليت ها و طرح هاي مطرح شده در برنامه پنج ساله يازدهم در راستاي ادامه تحول اقتصادي، تغيير سياست هاي اجتماعي و ارائه برنامه کاري شامل برنامه هاي اقتصادي و اجتماعي فعاليت خواهد کرد.

اين روزنامه همچنين به نقل از روزنامه الوطن مي نويسد: بازرگانان سوريه در دو روز اخير براي کاهش نرخ ليره سوريه در مقابل دلار از 54 ليره به 50 ليره تلاش مي کنند. الوطن به نقل از يک منبع صنعتي سوريه نوشت: گروهي از بازرگانان سوري اقدام به خريد مبالغ فراواني از ليره سوريه براي فروش آن در زمان افزايش نرخ آن در مقابل دلار کرده اند.

از سوي ديگر ديروز وزارت کشور سوريه از همه افرادي که اقدام به اعمال خلاف قانون از قبيل حمل سلاح، اخلال در امنيت ملي و انتشار اخبار وبيانيه هاي کذب کرده بودند خواست اسلحه ها را به مقامات دولتي تحويل داده و خودشان را به مقامات امنيتي تسليم کنند و در صورتي که افراد خرابکار، تروريست ها و همچنين محل اختفاي سلاح را به دولت اعلام کنند مورد مجازات و پيگرد قرار نخواهند گرفت. اين قانون تا 15 آوريل معتبر خواهد بود.

السفير در ادامه مي نويسد: از سوي ديگر براساس يک بيانيه نظامي دولت سوريه نيروهاي ارتش و نيروهاي امنيتي در شهر درعا به پيگرد گروههاي تروريست و مسلحي که اقدام به ارعاب شهروندان عادي مي کنند ادامه مي دهند و در عمليات روز يک شنبه 10 نفر از اعضاي اين گروههاي تروريست کشته و 499 نفر از آنها نيز دستگير شدند. همچنين دو درمانگاه اين گروهها در مساجد عبدالله بن عباس و عبدالله بن رواحه کشف شد.

نيروهاي امنيتي همچنين با تک تيراندازهاي مستقر بر فراز گلدسته هاي مسجد الکرک که اقدام به شليک به سوي مردم مي کردند دستگير شدند و همه آنها را به قتل رساندند و سلاح هايشان را ضبط کردند. اين منبع در ادامه به شهادت دو نفر و زخمي شدن 8 نفر از نيروهاي امنيتي و يگانهاي ارتش اشاره کرد.

منابع محلي به روزنامه السفير گفتند: انتظار مي رود که در دو روز آينده و به دنبال نزديکتر شدن زمان پايان راه حل امنيتي، در بحران کنوني گشايشي به وجود آيد.

شرکت ملي آسياب هاي سوريه دو روز پيش حدود 50 کاميون آرد با بار حدود 600 تن آرد را به سوي اين شهر ارسال کرد. اين شرکت با رد شايعاتي مبني بر محاصره غذايي اين شهر اعلام کرد: در حالت عادي روزانه 450 تن آرد در اين شهر توزيع مي کند که امروز و به علت تعطيلي اين ميزان به 600 تن افزايش يافت. به گفته اين شرکت نياز روزانه اين شهر روزانه 200 تن است.

تلويزيون سوريه اعترافات يک تروريست دستگير شده به نام ابراهيم نايف المسالمه را پخش کرد که وي در آن به دادن دستور حمله به نيروهاي ارتش و نيروهاي امنيتي اعتراف کرد و گفت: ما پس از فتواي شيخ رزق نيروهاي ارتش را با سلاح هايمان مورد هدف قرار مي داديم. وي اظهار داشت: گروهي از اين افراد درباره مقاومت مسلحانه در برابر نيروهاي ارتش به شهر با شيخ احمد صياصنه امام مسجد العمري مشورت کردند که وي از آن استقبال کرد.

مسالمه به نام افرادي اشاره کرد که متعهد شده بودند در صورت ادامه تظاهرات و درگيري با نيروهاي دولتي، اقدام به مسلح کردن مردم و خريد سلاح خواهند کرد. وي اظهار داشت: حتي برخي از افراد متمول وارد شهر شده و قول داده بودند در صورت ادامه مقاومت در شهر آب و آذوقه در اختيار نيروهاي شورشي قرار خواهند داد.

مسالمه در ادامه تصريح کرد: يک گروه 250 نفري تظاهرات را رهبري و ميان شهرها و مناطق مختلف ارتباط برقرار مي کرد و آنها در مناطق مختلف پراکنده بوده و سلاح در اختيار داشتند. وي همچنين اعتراف کرد: در لحظه ورود نيروهاي ارتش دستور حمله را صادر کرده است.

همچنين شهروندان منطقه هاي معضميه شام و دوما در منطقه دمشق اظهار داشتند: موانع امنيتي از داخل مناطق دوما و معضميه برداشته شده است و زندگي به حالت طبيعي خودش برگشته است. منابع محلي همچنين به روزنامه السفير اطلاع دادند که دولت دستگير شدگان اين شهر را به طور متوالي آزاد مي کند.

لازم به ذکر است اولين تظاهرات قانوني ديروز يکشنبه در منطقه ابورمانه در برابر سفارت امريکا برگزار شد و دهها نفر در آن عليه سياست امريکا در خاورميانه شعار داده و خواستار پايان يافتن دخالت هاي امريکا در امور داخلي سوريه شدند.

از سوي ديگر ناصر الحريري نماينده پارلمان سوريه با پس گرفتن استعفاي خود در نشست فوق العاده ديروز پارلمان شرکت کرد.

منبع = العالم .... البته برخی از اخبار این روزنامه متعلق به چند روز قبل هستند


[color=green]پایان بحران در سوریه[/color]


طالب ابراهيم چهارشنبه در مصاحبه با شبکه خبري العالم اظهار داشت: برنامه اصلاحات دولت سوريه موفقيت آميز بود و از اين پس هر توطئه جديدي شکست خواهد خورد.
ابراهيم با بيان اين که بحران سوريه عملاً پايان يافته است؛ خاطرنشان کرد:برخي گروه هاي مسلح به ايجاد ناآرامي در سوريه مي پرداختند که با عمليات نظامي سرکوب شدند .
اين کارشناس استراتژيک گفت: اعتراضات سوريه بر خلاف ادعاي رسانه هاي غربي با سرکوب پايان نيافت بلکه با کمک مردم خاتمه يافت.
وي افزود: مردم سوريه از کساني که به ايجاد ناآرامي و اغتشاش مي پرداختند و مانع عبور و مرور مي شدند و به منافع اقتصادي کشور آسيب مي زدند؛ خسته شده بودند.
ابراهيم گفت: انجام اصلاحات و سياست امنيتي دولت سوريه باعث کاهش و از بين رفتن بحران شد.
وي تصريح کرد: در راستاي سياست حل بحران سوريه، وزارت کشور در بيانيه اي اعلام کرد که کليه کساني که دست به اسلحه نبرده و مردم و نيروهاي امنيتي را نکشته اند ، مشمول عفو مي شوند که اين امر باعث رفع بحران در کشور شد .
ابراهيم افزود : توطئه نابودي سوريه از سوي آمريکا و اسراييل طراحي شده بود ولي اين توطئه ها سرانجام خنثي شد و شکست خورد.
ابراهيم گفت: به دنبال اين شکست آمريکا و اسراييل هم اکنون براي تحريم اقتصادي سوريه تلاش مي کنند که اين نقشه آنان نيز نقش برآب خواهد شد. 

منبع=العالم


[color=green]سربازان سوریه وارد جسر الشغور شدند[/color]

گزارش‎ها حاکي است که ارتش سوريه، عمليات در شهر جسر الشغور در شمال غرب اين کشور را که در آن 120 نيروي امنيتي به دست مردان مسلح کشته شدند، آغاز کرده است.


به گفته مقامات سوريه، سربازان در پي درخواست ساکنان محلي براي مداخله ارتش به منظور بازگرداندن صلح، امنيت و نظم اجتماعي، عازم اين منطقه شدند.

گفته مي‎شود دست کم 120 سرباز سوريه در هفته جاري در پي حمله گروه‎هاي مسلح به قرارگاه‎هاي امنيتي و پليس در اين شهر، کشته و حدود 200 نفر نيز در جريان درگيري‎ها در سرتاسر شهر زخمي شدند.

گروه‎هاي مسلح همچنين بر بخش‎هايي از جسر الشغور مسلط شدند و برخي از اموال خصوص و دولتي شهر را آتش زدند که اين مساله باعث فرار بسياري از ساکنان شهر شد.

به گزارش تلويزيون دولتي سوريه، گروه‎هاي مسلح با لاستيک‎هاي مشتعل موانعي در معابر منتهي به جسر الشغور در استان ادلب ايجاد کرده و محصولات و درختان اطراف اين شهر را به منظور کند کردن روند پيشروي ارتش به آتش کشيده بودند.

خبرگزاري رسمي سوريه (سانا) نيز بدون اشاره به جزئيات اين عمليات گزارش داد که سربازان سوري روز جمعه (20 خرداد) توانستند به منطقه راه يابند و چند تن از اعضاي اشرار مسلح در روستاهاي اطراف جسر الشغور را بازداشت کردند.

طبق اعلام دولت سوريه، تسليحات مورد استفاده در جريان درگيري‎ها در جسر الشغور از ترکيه به اين کشور قاچاق شده است و برخي از اعضاي گروه‎هاي تروريستي دخيل در چند روز درگيري مرگبار در اين شهر به ترکيه گريخته‎اند.

در اين بين، تلويزيون دولتي سوريه يک تماس تلفني بين دو عضو گروه‎هاي مسلحي که مرتکب اقدامات تروريستي در منطقه جسر الشغور شده‎اند، پخش کرد که در آن فاش شد که افراد مسلح، همچون شهروندان محلي آواره قصد دارند اين منطقه را به مقصد ترکيه ترک کنند.

سانا گزارش داد، افراد مسلح در جريان اين مکالمه تلفني براي ترک اين منطقه به منظور "جلب افکار عمومي با هدف مدعي شدن در اين خصوص که هيچ عضو مسلحي در جسر الشغور نيست،" آموزش مي‎بينند.

از اين افراد همچنين خواسته شده بود تا به دروغ تصاويري از افراد در حال خروج از منطقه را در اينترنت منتشر کنند تا از اين طريق دنيا متقاعد شود که ساکنان محلي به دليل عمليات دولت در حال فرار به ترکيه هستند.

صدها نفر از جمله نيروهاي امنيتي از زمان آغاز موج ناآرامي در سوريه در نيمه ماه مارس (اواخر اسفند 1389) کشته شده‎اند.

دولت سوريه مي‎گويد، گروه‎هاي مسلح را مسوول خشونت‎هاي مرگبار مي‎داند و تاکيد دارد که اين ناآرامي از خارج سازمان‎دهي مي‎شود.

بشار اسد رييس جمهور سوريه قول داده است افراد مسبب اين قتل عام را به ميز محاکمه بکشاند.

www.presstv.ir/detail.fa/184059.html

این چند خبر برای این ارسال شد که بتونیم اخبار رو از منابع مختلف وغیر همسو دریافت وبا هم مقایسه کرده به یک نتیجه مشخص برسیم بخوصوص درباره اوضاع سوریه که در سایت بیشتر به منابع غربی استناد می شد



[color=green][/color]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.