SHAHRZAD

هلیکوپترهای امداد- فرشته های نجات آهنین

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

هلیکوپترهای امداد- فرشته های نجات آهنین


[URL=http://www.uploadtak.ir/viewer.php?file=gw68woan89qzbitvmie.jpg][img]http://www.uploadtak.ir/images/gw68woan89qzbitvmie_thumb.jpg[/img][/URL]

کوه هم دعوت می کند و هم مانند دریا قربانی می گیرد این ویژگی کوه باعث شده است در کشورهایی که مردم به کوهنوردی علاقه زیاد دارند با تشکیل سازمان های امداد هوایی و سپردن عملیات نجات قربانیان کوه و کوهنوردی به هلیکوپترها آمار قربانیان را تا نزدیک صفر پایین بیاورند ناگفته نماند در این زمینه اتریش و سویس کوهستانی ترین و برف خیزترین کشورهای اروپا از دیگران برتر می باشند .
*******
در ارتفاعات آیگن از حومه اشتایرماک اتریش دو نفر کوهنورد درراه فتح قله هستند آن ها از ساعت ها قبل در راه هستند و تا به حال از دیوارهای صخره ای بسیاری بالا رفته و شکاف هاا و پرتگاه های بیشماری را پشت سر گذاشته اند در نیمه راه ناگهان پاره سنگ بزرگی در میرود روی یکی از کوهنوردان می افتد و او که به طناب متصل است 15 متر سقوط می کند در نتیجه کوهنورد آسیب دیده از حال رفته میان زمین و آسمان معلق می ماند .
کوهنورد دوم که ناظر حادثه است بدون فوت وقت بازمی گردد و در دره قضیه را خبر می دهد و کمک می طلبد گروه شماره 2 امداد هلیکوپتری برای نجات فوری اقدام می کند .
ناگفته نماند گروه امداد هلیکوپتری مستقر در منطقه صددرصد کوهستانی اشتایرمارک به تازگی تاسیس نشده بلکه بیست و پنجمین سال خدمت خود را پشت سر می گذارد این سازمان امداد هوایی در طول بیشتر از ربع قرن حدود 100000 ساعت پرواز امدادی داشته و با موفقیت در 3400 ماموریت نجات شرکت کرده است . این خدمات وسیع و بی دریغ گروه امداد مورد بحث را نه تنها در منطقه اشتایرمارک بلکه سرتاسر اتریش و سویس مشهور و بلندآوازه کرده است .
به گواهی گذشته ها همه چیز از سال 1960 شروع شد در تاریخ نامبرده ستوان کارل مایر همراه سه نفر دیگر به آلگین آمد تا گروه شماره 2 هلیکوپتری را پایه گذاری کند هلیکوپترهای مقدماتی گروه ضعیف بودند و قدرت اوج گیری لازمه را نداشتند ولی در اواسط اکتبر همان سال 12 فروند از 17 فروند هلیکوپتر اهدایی به آنها تحویل شدند هلیکوپترهای اهدایی از نوع( بل H-13H ) بودند . اسکادران شماره 2 با کمک هلیکوپترهای بل نه تنها خدمت اصلی خود را که ماموریت های نظامی باشد انجام داد بلکه یک سلسله ماموریت های غیر نظامی را نیز به عهده گرفت به طوریکه اولین ماموریت های نجات از کوه در همان سال 1960 به مرحله اجراء درآمد و تا سال 1965 حدود 200 ماموریت نجات دیگر از دنبال آمد مثلا هلیکوپترهای نجات به دهکده ای در برف مانده سوخت و آذوقه رساندند . برای جانوران وحشی گیر کرده در برف و گرسنه علوفه و خوراک بردند . به کوه پیمایانی که گم شده و دچار سانحه گشته بودند کمک کردند . کوهنوردان آسیب دیده را نجات بخشیدند . به اسکی بازان مصدوم و دربرف مانده کمک رساندند . در یکی از سوانح کوهنورد که در میانه راه سقوط کرده بود و میان صخره ها زخمی و بیهوش افتاده بود هلیکوپتر نجات در محل حادثه درهوا توقف کرد امدادگر از ان به زیر آمد حادثه دیده را مطابق اصول نجات کوهستان بسته بندی کرد به قلاب زیر هلیکوپتر آویخت هلیکوپتر مجروح را در اسرع وقت به اولین پایگاه درمانی منتقل کرد و به امداد پزشکی تحویل داد .
جالب است بدانیم بل H-13H با وجود آنکه قدرت اوج گیری ضعیفی داشت در زمستان و در کولاک برف ماموریت های تا ارتفاع 2300 متری را به خوبی انجام می داد.
هلیکوپترهای بعدی به نام آلوت 2 به طرز رضایت بخشی قوی تر بودند . قدم های بزرگ تر موقعی برداشته شد که آلوت 3 در اختیارآنها قرار گرفت زیرا قدرت زیاد موتور آلوت 3 به امدادگران امکان داد به ماموریت هایی بروند که قبلا حتی از کنار آنها رد نمی شدند در نتیجه گروه امداد هوایی اشتایرمارک حدود 45000 نفرآدم و حدود 2800 تن بار را در آن سال جابجا کرد .

[color=olive]گروه امداد هوایی سویس :[/color]

[URL=http://www.uploadtak.ir/viewer.php?file=zehdnsztsd141eyzr0l.jpg][img]http://www.uploadtak.ir/images/zehdnsztsd141eyzr0l_thumb.jpg[/img][/URL]

ژوئیه 1985 خبر زیر در مطبوعات اروپا گزارش شد :
گروه امداد هوایی سوئیس 39 کودک و نوجوان بلژیکی و سرپرست آن ها را از مرگ حتمی در کوه نجات داد. این گروه که به عنوان توریست به سویس آمده بودند به علت عدم اشنایی با کوه های سویس راه را گم کرده و در میان برف های یک پرتگاه گیر کردند در این اثنا یک کودک سر خورده و به عمق 300 متری سقوط کرده و سخت مجروح شد هرگاه شب فرا می رسید و امداد هوایی نمی آید مرگ تمام بلژیکی ها قطعی می شد .
گروه امداد هوایی سویس موسوم به Rega تنها در سال 1984 تعداد 4820 ماموریت ثمربخش انجام داده و این رقم به معنای 13 ماموریت در هر روز است .
Rega دقیقا در 27 سپتامبر 1952 در ( توان ) از توابع کانتون (برن ) تشکیل شد لذا از گروه امداد هوایی اتریش قدیمی تر و پرتجربه تر می باشد . این سازمانم جزء جمعیت صلیب سرخ سویس است و بنابراین حتی الامکان برای کمک به هر موردی اقدام می کند .
این سازمان در سپتامبر 1966 اولین سمپوزیوم بین المللی هلیکوپترهای امدادگر را در میان یخچال های طبیعی ایگر برگزار کرده .
30 آوریل 1977 سازمان Rega بیست و پنجمین سالگرد خود را جشن گرفت و در بیلانی که داد خدمات ربع قرنی خود را به شرح ذیل برشمرد :
12419 ماموریت نجات جان
12774 انسان و حمل 1211 جنازه از قربانیان کوه .
اولین برنامه نجات مستقیم از دیوار شمالی (آیگر ) صعب العبورترین تیغه کوهستانی اروپا در مورد دو کوهنورد آلمانی انجام گرفت هلیکوپتر امدادگر این ماموریت را که هیچ کس به آن شانس موفقیت نمی داد با موفقیت به پایان رساند .
28 سپتامبر 1980 در نجات جان یک چترباز نیز توفیق یافت این چترباز حرفه ای که از قله به پایین پریده بود چترش میان هوا و زمین به زائده یک صخره گیر کرد ولی امدادگران هوایی با متوقف کردن هلیکوپتر در هوا و در محاذات چترباز و یکسری عملیات خطرناک او را نجات دادند .
Rager در حال حاضر علاوه بر اعضای ثابت و حقوق بگیر خود از اعضاء افتخاری نیز استفاده می کند این سازمان یک ناوگان هوایی متشکل از چندین نوع هلیکوپتر سود می جوید و در مواقع حساس و در نقاط کوهستانی صعب العبور به کمک افرادی که گرفتار مشکل شده اند می شتابد .


منبع : مجله دانستنیها – سال هفتم شماره 23 – شماره مسلسل 164



-----------------------------
[color=olive]ایران؛ "امداد هوایی در کوهستان"[/color]

[URL=http://www.uploadtak.ir/viewer.php?file=wcyp0havue6aor4ywmdk.jpg][img]http://www.uploadtak.ir/images/wcyp0havue6aor4ywmdk_thumb.jpg[/img][/URL]

عباس محمدي، مسئول ديده بان کوهستان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: حوادث کوهنوردي در کوهستان هميشه وجود دارد اين مناطق با توجه به صعب العبور بودن و مشکلات خاص نياز است از هلي کوپتر بيشتر استفاده شود که متأسفانه امداد هوايي عملکرد ضعيفي در اين زمينه و در اين مکان ها دارد.
وي تصريح کرد: خلباناني که براي نجات مصدومان به کوهستان اعزام مي شود نظامي هستند براي اينکه خلبانان مخصوص کوهستان داشته باشيم جمعيت هلال احمر بايد آنها را آموزش دهد. محمدي اشاره کرد: تا زماني که ما خلبانان کوهستان نداشته باشيم ساخت پد(باند) هلي کوپتر معني خاصي ندارد و نمي تواند کارايي لازم را داشته باشد.
وي تأکيد کرد: حوادث کوهستان در هر نقطه مي تواند اتفاق بيافتد و پناه گاهها و پد (باندهاي) هلي کوپتر بايد در جايي ساخته شوند که بتوانند به کوهنوردان کمک کنند. محمدي عنوان کرد: ما امروز چهارشنبه ۲۲ دي جلسه اي با کميته محيط زيست شوراي شهر خواهيم داشت تا به مسئله امداد و نجات در ارتفاعات شمال تهران پرداخته شود.
وي يادآور شد: اين نشست مشترک براي چهارمين بار است که در سال جاري برگزار مي شود و ما طي سه چهار سال اخير همکاري خوبي داشته ايم. محمدي متذکر شد: هم اکنون مسئوليت هماهنگي امداد و نجات در دست سازمان مديريت و پيشگيري از حوادث کوهستان تهران است و دو سال است که در مبادي ورودي کوهستان اقدام به اطلاع رساني مي کند.
وي تشريح کرد: اين ستاد با کمک هيئت کوهنوردي تهران در ارتفاعات ايستگاه هايي راه اندازي کرده اند و افراد حاضر در محل با آموزش هاي چهره به چهره و توزيع بروشور درباره حوادث کوهستان اطلاع رساني مي کنند.
محمدي در ادامه گفت: ما نيز اين اقدام سازمان مديريت بحران و هيئت کوهنوردي تهران را قبول داريم و از اطلاعات بدست آمده شاهد هستيم با اين کار حوادث کوهستان کاهش يافته است.
وي گفت: با توجه به قرار گرفتن در فصل زمستان نياز است که کوهنوردان به هشدارهاي داده شده توسط کارشناسان و مربيان توجه کنند و اقداماتي انجام ندهند که دچار مشکل شوند و آسيب ببينند.
محمدي در ادامه عنوان کرد: بارش برف و نبود شعاع ديد مي تواند صدمات جدي تري به کوهنوردان بزند و ممکن است جان خود را از دست بدهند. وي خاطر نشان کرد: رعايت مسائل ايمني و داشتن تجهيزات کافي و از همه مهمتر اطلاع از وضعيت آب و هوايي منطقه صعود، مي تواند در کاهش حوادث کوهستان به فرد کمک کند.

[color=olive]مراحل امداد :[/color]

1)جستجو
2) حمل مصدوم
3) حمل امدادگران
4) راپل امدادگران در مناطق صعب العبور
5) مدیریت و هدایت نیروهای زمینی


[color=olive]موانع امداد: [/color]

1) ارتفاع
2) دید قوانین IFR و VFR
3) وضعیت آب و هوا
4) سوخت


[color=olive]همکاري با گروه خدمات اورژانس[/color]


[URL=http://www.uploadtak.ir/viewer.php?file=zq2b0hcrqid8r97mw3ay.jpg][img]http://www.uploadtak.ir/images/zq2b0hcrqid8r97mw3ay_thumb.jpg[/img][/URL]

گروه خدمات اورژانس ممکن است از شما به عنوان یک ارایه کننده کمک هاي اولیه درخواست کند تا در انتقا ل مصدوم با استفاده از تجهیزات تخصصی کمک کنید. همواره اجراي روش هاي عملی مناسب را به کار بگیرید. البته وقتی به عنوان بخشی از گرو ه خدمات اورژانس مشغول به امدادرسانی هستید،همیشه باید از دستوراتی که توسط گروه صادر می شود، پیرو ي کنید. در مواقعی که از طریق هلی کوپتر به مصدوم کمک رسانی می شود باید رعایت شودوظیفه اصلی شما، کنترل کردن «( اصل حفظ ایمنی زمین (محل فرود » امدادرسانی می شود،

اطمینان حاصل کنید که تمام افراد حداقل 50 متر از محل فاصله گرفته اند و هیچ کس سیگارنمی کشد. در زمان فرود هلی کوپتر، زانو بزنید تا از پر ههاي چرخان آن کاملاً دور باشید. پس از فرود هلی کوپتر،به آن نزدیک نشوید و صبر کنید تا یکی از اعضاي گروه به دیدن شما بیاید . تا زمانی که پایک هاي فرود هلی کوپتر به زمین نرسیده ، به آنها دست نزنید؛ این پایک ها تا زمان ی که در تماس زمین قرار نگیرند، بار الکتریکی ساکن دارند.


http://parskooh.blogfa.com/

---------------------------------
** بررسی مشکلات امداد هوایی در کشورمان
گزارش از:مهیار مقیمیان
خبر:هلال احمر، اورژانس، محيط زيست، ستاد مديريت بحران و ميراث فرهنگي استان‌ها در جست‌وجوي بالگرد هستند.

[color=olive]پرواز بالگرد اجاره ای از سازمانی به سازمان دیگر[/color]

[URL=http://www.uploadtak.ir/viewer.php?file=v6hfia5tzqfpaio0zun3.jpg][img]http://www.uploadtak.ir/images/v6hfia5tzqfpaio0zun3_thumb.jpg[/img][/URL]

خبر:محمد امیری، مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد، در محل کار خود بوده که خبر می‌رسد گروهی از کوهنوردان صدا و سیما که قصد صعود به ارتفاعات دنا را داشته‌اند، در دامنه این کوهستان با مشکل روبه‌رو شده‌اند و یک قلاده خرس به آنان حمله کرده است.
گروه امداد با یک بالگرد به کمک کوهنوردان می‌رود و امیری نیز گروه را مدیریت می‌کند. با کمک بالگرد، کوهنوردان پیدا و مصدومان منتقل می‌شوند، اما هنگام انتقال برانکارد یکی از مصدومان به بالگرد، سر امیری به ملخ‌های بالگرد برخورد می‌کند. شدت برخورد به قدری زیاد بوده که سر مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان از تن جدا می‌شود. این حادثه مردادماه امسال رخ داد تا بار دیگر نارسایی‌های استفاده از امداد هوایی را گوشزد کند. نبود بالگردهای تخصصی و کمبود نیروی متخصص، چالش اصلی در این زمینه به شمار می‌رود. باید پذیرفت که استفاده از تجهیزات هوایی هنوز در ایران توسعه پیدا نکرده است و نهادهای دولتی در تلاشند تا از بالگردهای محدود موجود، به هر نحو بهره‌ ببرند.
استفاده از بالگرد در فعالیت‌های غیرنظامی از چند دهه پیش در کشورهای توسعه‌یافته رواج داشته است، اما هنوز در ایران در آغاز راه قرار دارد. مسافت زیاد شهرها و مراکز درمانی از مناطق دوردست، نبود مراکز مجهز پزشکی در بسیاری از نقاط کشور، کوهستانی و خطرناک‌بودن مسیر دسترسی به برخی از مناطق کشور و سرعت کم آمبولانس در جاده‌های پرترافیک، از دلایلی محسوب می‌شود که استفاده از بالگرد را گریزناپذیر کرده است. یکی از موارد مهم، استفاده‌ از بالگرد امدادرسانی است و در این میان جمعیت هلال احمر ایران سال‌هاست در ماموریت‌های گوناگون از بالگرد استفاده می‌کند.
مراکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی شهرهای بزرگ ایران نیز در چند سال گذشته به این فکر افتاده‌اند که از بالگرد استفاده کنند. آتش‌نشانی و راهنمایی‌و‌رانندگی نیز به تازگی در فعالیت‌های خود از بالگرد استفاده می‌کنند. در نوروز امسال، پلیس راهنمایی و رانندگی در برخی محورها، با بالگرد جاده‌های کشور را کنترل می‌کرد. چند روز پیش، با بازگشایی مدارس نیز بالگرد پلیس راهنمایی و رانندگی در استان مازندران به بررسی هوایی وضع جاده‌ها و نظارت بر خودروهای خاطی پرداخت. در سازمان حفاظت محیط‌زیست هم از یک فروند بالگرد استفاده می‌شود. آشیانه تنها بالگرد این سازمان در استان کردستان قرار دارد و از بالا مراقب وضع جنگل‌های منطقه است.
استفاده از بالگرد به قدری جذاب است که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان آذربایجان غربی نیز اعلام کرده است می‌خواهد با 2 بالگرد، نخستین آژانس هوایی کشور را تاسیس ‌کند. قرار است این سازمان با بودجه‌ای 2 میلیارد تومانی، 2 بالگرد سبک و سنگین بخرد و علاوه بر گردشگری، در زمینه‌ اطفای حریق در مراتع و جنگل‌ها، فوریت‌های پزشکی، تصادف‌ها و حوادث، بازدیدهای فنی و مهندسی از طرح‌های عمرانی و خدمات کشاورزی و آموزشی از آنها استفاده کند. حسن امامی، معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی استان، فواصل زیاد اماکن دیدنی آذربایجان غربی را دلیل راه‌اندازی آژانس هوایی می‌داند.
بالگردهای غیرتخصصی
با این‌که سازمان محیط‌زیست و سازمان میراث فرهنگی استفاده از بالگرد را در برنامه خود گنجانده‌اند، هنوز بیشترین استفاده غیرنظامی از بالگرد در ایران، به کارهای امدادی اختصاص دارد. هلال احمر در میان نهادهای دیگر بالگردهای بیشتری در اختیار دارد. تا 2 سال پیش، هلال احمر 8 فروند بالگرد داشت که 5 فروند آنها از نوع 205 یک‌موتوره و 3 فروند دیگر «آی‌ام17» دوموتوره بود. آخرین خرید بالگرد برای هلال‌احمر به سال 83 مربوط می‌شد. این سازمان هنوز به 10 بالگرد دیگر نیاز داشت. دولت در سال 86 بودجه‌ای برای خرید 10 بالگرد اختصاص داد که ماه‌ها تامین اعتبار نشد.
سرانجام هلال‌احمر توانست در سال 87 با بودجه‌ای که در اختیار گرفت، 5 بالگرد از روسیه بخرد و از این تعداد، 2 بالگرد به ایران تحویل شد. اما مشکل اینجاست که این بالگردها قابلیت کافی برای فعالیت‌های امدادی ندارند. علیرضا پرند، معاون وقت سازمان هلال‌احمر پیش از ورود 2 بالگرد روسی، گفته بود: «هیچ‌یک از بالگردهای هلال‌احمر قابلیت پرواز استاندارد در ارتفاعات زیاد و روی آب را ندارد که این وضع امداد هوایی را با مشکل مواجه ساخته است.» وی افزود: «با توجه به حادثه‌خیزی کشور و نیاز روزافزون به امکانات و تجهیزات امدادرسانی، امداد هوایی هلال‌احمر به 8 فروند هلی‌کوپتر ANSAT نیاز دارد که دوموتوره و دارای قابلیت بسیار خوبی برای پرواز روی دریا و ارتفاعات زیاد است.» به گفته وی، بالگردهای ویژه امداد حدود 10 تا 12 میلیارد تومان قیمت دارندبا این حال دکتر غلامرضا معصومی رئیس اورژانس کشور خاطر نشان می‌کند که به‌دلیل تحریم‌های اعمال شده، اکنون خرید هر یک از آنها 30 میلیارد تومان هزینه در بر دارد.
کمبود متخصص
به گفته مهیار مقیمیان، نجاتگر جمعیت هلال‌احمر، بالگردهای امداد به 3 نوع اورژانس، امداد در کوهستان و امداد در جاده تقسیم می‌شود. او به «همشهری» می‌گوید: «در کشور ما بیشتر از یک نوع بالگرد امدادی استفاده نمی‌شود.» به گفته وی، یکی از مشکلات اصلی استفاده از بالگردهای هلال‌احمر، نبود پد پروازی است. پد پروازی جای مناسبی است که بالگرد می‌تواند روی زمین بنشیند و بلند شود. مقیمیان می‌افزاید: «مشکل دیگر استفاده از بالگرد در امداد هوایی ایران، نبود نیروی تخصصی جوان است.


[URL=http://www.uploadtak.ir/viewer.php?file=0hf9kd2m130ch0i9wyn3.jpg][img]http://www.uploadtak.ir/images/0hf9kd2m130ch0i9wyn3_thumb.jpg[/img][/URL]

اغلب خلبانان بالگردهای هلال‌احمر، بازنشسته نیروی زمینی یا هوایی ارتش هستند که البته مهارت بسیار بالا و تجربه زیادی دارند، اما به هر حال جوان نیستند. بنابر این حتی اگر تعداد بالگردهای هلال‌احمر افزایش یابد، نیروی متخصص که بتواند بالگرد را هدایت کند، به سختی تامین خواهد شد.» این نجاتگر که خود در نوروز امسال، سرپرست یکی از گروه‌های امداد هوایی هلال‌احمر بوده است، می‌گوید: «در سال‌های اخیر تلاش شده است که نیروهای داخل بالگردها حتما درجه نجاتگر داشته باشند و نجاتگرها هم با اصول امداد هوایی کاملا آشنا باشند.» هلال‌احمر ایران اکنون 9 قطب امداد هوایی را در استان‌های گوناگون مشخص کرده است که درصورت نیاز به استان مجاور خود نیز خدمات خواهند رساند.

[color=olive]بالگرد اجاره‌ای[/color]
علاوه بر هلال‌احمر، اورژانس‌های هوایی نیز نیاز زیادی به بالگرد دارند. اورژانس هوایی تا‌کنون در شاهرود و تهران راه‌اندازی شده است. دلیل انتخاب شاهرود پس از تهران این بود که به‌عنوان وسیع‌ترین شهرستان ایران شناخته شده است. اورژانس هوایی این شهر در بیمارستان امام حسین(ع) مستقر شده و اکنون با یک بالگرد اجاره‌ای از نیروی انتظامی فعالیت می‌کند. دکتر علی‌اکبر اعظمی، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، در این باره به «همشهری» می‌گوید: «از مهر 85 که اورژانس هوایی آغاز به کار کرد تا‌کنون حدود 300 ماموریت امدادی در این مرکز انجام شده است و در این مدت 700 بیمار و مصدوم اغلب بدحال، به مراکز درمانی منتقل شده‌اند. 42 درصد آنها نیاز به جراحی فوری داشته‌اند و 21 درصدشان نیز به آی‌سی‌یو فرستاده شده‌اند.» استفاده از بالگرد برای اورژانس شاهرود ساعتی 5/2 میلیون تومان هزینه دارد و تنها محدودیت آن نبود امکان پرواز در شب است.
اعظمی می‌گوید: «بالگرد، به‌خصوص در زمستان در مناطقی مانند حسین‌آباد کالپوش که 3 تا 4 متر برف می‌آید، بسیار مفید است، چون به آسانی 3 تا 6 مصدوم را می‌تواند به مراکز درمانی منتقل کند.» به گفته وی، مسیر 3 تا 4 ساعته، با بالگرد در 25‌دقیقه طی می‌شود. بی‌شک تا زمانی که بالگردهای اورژانس هوایی اجاره‌ای باشد، نمی‌توان چشم‌انداز این بخش مهم از فعالیت‌های امدادی را چندان روشن ارزیابی کرد. این در حالی است که نبود یا کمبود بالگردهای تخصصی غیرنظامی فقط به اورژانس محدود نمی‌شود بلکه سازمان آتش‌نشانی، سازمان محیط‌زیست و... نیز در صف انتظار دریافت بودجه برای خرید بالگرد نوبت گرفته‌اند.
http://iranmountainmedicine.blogfa.com/
-------------------------------------

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=justify]واقعاً وقتی یک جایی گیر می افتید ، تازه می فهمید صدای بالگرد امداد چه طنین روح انگیزی داره!!

بسیار بسیار مفید هست ولی مسئله اینجاست که خودش نیست!! عالی ترین گزینه ها به نظرم بالگردهای شینوک و سوپر استالیون هستند!!!! چقدر رؤیاییست اگر بتوان از این دو بالگرد فوق العاده قدرتمند و با مداومت پروازی بالا در امداد و نجات استفاده کرد. استالیون که یکی بیشتر نداریم ، مال نیرو دریاییه ، شینوک ها هم که یک نفس دارند جابه جایی های ارتش رو انجام می دهند... ولی بالگرد NH-40(اگر اسمش رو اشتباه نگم) آلمانی هم گزینه خوبی هست ، [b][color=darkred]اگر[/color][/b] بتوان تهیه کرد.[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام
[quote]استالیون که یکی بیشتر نداریم ، مال نیرو دریاییه[/quote]
جان!!!!!!!!!!! icon_wink
عزیزم 6تا قبل از انقلاب دست نیروی دریایی بود یه چیزی بین 5 تا 3 تا هم که توی عملیات پنجه عقاب (صحرای طبس) دستمون افتاد اونوقت میگی فقط یکی داریم
[quote]Iranian Navy received 6 RH-53Ds mine sweepers that were acquired before the Iranian Revolution.[2] Iran also gained four to five more RH-53s during Operation Eagle Claw.[citation needed] Islamic Republic of Iran Navy Aviation has 2 RH-53Ds in use as of January 2010[/quote]
منبع :http://en.wikipedia.org/wiki/Sikorsky_CH-53_Sea_Stallion

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان بالگرد میل رو که چند سال پیش از روسیه تحویل گرفتیم رو یادتون نره
برای پوشش منطقه غرب کشوره(که وسعت خیلی زیادیه برای یه بالگرد)
توی شهر کرمانشاه هم پایگاهشه
توی محوطه فرودگاه کرمانشاه آشیانه شه
یادمه اون روز اول که تازه تحویلش داده بودن همش میومد توی محوطه هلال احمر مانور می داد
وقتی از بالاس سرمون رد می شد یه ابهتی داشت. icon_eek icon_wink

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سالم يه ميل هم هلال احمر تبريز داره يراي پوشش منطقه شمالغرب سه استان آ.ش و آ.غ و اردبيل كه معمولا سپاه واسه مراسم ها استفاده ميكنه تا امداد رساني (اينو جدي ميگم) ولي يه آشيانه به ارزش دو ميليارد تومن ساختن كه از خود هليكوپتر خيلي باحال تره icon_wink

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگه بحثه میله زاهدانم میل داره البته هم سپاه داره هم نیروی انتظامی ولی ما معمولا صبح با صدای میل 17 سپاه بیدار میشیمicon_wink

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]سالم يه ميل هم هلال احمر تبريز داره يراي پوشش منطقه شمالغرب سه استان آ.ش و آ.غ و اردبيل كه معمولا سپاه واسه مراسم ها استفاده ميكنه تا امداد رساني (اينو جدي ميگم) ولي يه آشيانه به ارزش دو ميليارد تومن ساختن كه از خود هليكوپتر خيلي باحال تره icon_wink[/quote]
[quote]اگه بحثه میله زاهدانم میل داره البته هم سپاه داره هم نیروی انتظامی ولی ما معمولا صبح با صدای میل 17 سپاه بیدار میشیمicon_eek[/quote]
این میلی که من می گم همین یکی دو سال پیش از روسیه خریداری شده صفر کیلومتره
اسم هلیکوپر مطعلق به هلال احمره و کاملا یه بیمارستان هواییه یعنی اساسا برای امداد و نجات از رویسه خریداری شده
ولی اون میلایی که شما می گین برای سپاه و ارتشه که برای استفاده امدادی هم ازش استفاده می شه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اینم لینک خبرش
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8711091649
البته فکر کنم تا حالا 5 تاشو تحویل داده باشن
اینم عکس های مراسم تحویل

http://www.mehrnews.com/mehr_media/image/2009/01/424020_orig.jpg

http://www.mehrnews.com/mehr_media/image/2009/01/424022_orig.jpg

http://www.mehrnews.com/mehr_media/image/2009/01/424021_orig.jpg

http://www.mehrnews.com/mehr_media/image/2009/01/424023_orig.jpg

http://www.mehrnews.com/mehr_media/image/2009/01/424027_orig.jpg

http://www.mehrnews.com/mehr_media/image/2009/01/424024_orig.jpg

http://www.mehrnews.com/mehr_media/image/2009/01/424026_orig.jpg

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
امیدوارم به جایی برسیم که همانطور شناور و قایق تولید میکنیم کلی بتونیم هلیکوپتر هم تولید انبوه کنیم چون واقعا خیلی موارد استفاده داره این وسیله پرنده icon_wink

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=justify]با توجّه به گفته های علی آقا تعداد استالیون های ما بیشتر از انتظارم بود امّا خودتون تعداد عملیاتی های نیروی دریایی رو که 2 فروند نوشته بودید؟! چیز زیادی رو تغییر نمی ده! منظور من داشتن تعداد کافی از استالیون های به روز شده(در حد سوپر استالیون) بود که بتوان تعدادی از اون ها رو برای امداد و نجات آماده کرد. دوستان نظرشون رو درباره NH-40 نگفتند؟
[/align]
[size=8]این پست من یه تکونی به این تاپیک داد ها!؟[/size] icon_wink

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]اینم لینک خبرش
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8711091649
البته فکر کنم تا حالا 5 تاشو تحویل داده باشن
اینم عکس های مراسم تحویل

http://www.mehrnews.com/mehr_media/image/2009/01/424020_orig.jpg

http://www.mehrnews.com/mehr_media/image/2009/01/424022_orig.jpg

http://www.mehrnews.com/mehr_media/image/2009/01/424021_orig.jpg

http://www.mehrnews.com/mehr_media/image/2009/01/424023_orig.jpg

http://www.mehrnews.com/mehr_media/image/2009/01/424027_orig.jpg

http://www.mehrnews.com/mehr_media/image/2009/01/424024_orig.jpg

http://www.mehrnews.com/mehr_media/image/2009/01/424026_orig.jpg[/quote]
درود بر شما دوست عزيز دقيقا از همينا هستن و به اندازه اينا سرحال نيستش

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من ام اي 8 يا 17 مال حلال احمر بود رو سوار شدم داشتيم بارگيري ميكرديم افسر ي كه اونجا بود
فكر كنم مال كابين بود از ما پرسيد اين بسته ها چند كيلوييه ما هر چي گفتيم فكر كنم جمعا
يهه چيزي دور بر يه تن بيشتر از وزني شد كه بايد ميشد اينو تو لحظه اي كه خلبان دور موتور رو برد بالا فهميدم چونكه اون انتظار داشت هليكوپتر بلند شه ولي نشد با تعجب يه نگاهي به داخل قسمت باركرد ولي بعد با عمال دور موتور بيشتر بلند شد. در ضمن ماهم به طور يقين وزن جعبه هارو نميدونستيم تخميني گفتيم . فكر كنم خطا مون يه چيزي دور بر 15 كيلو بود
خدا مارو ببخشد icon_wink icon_eek

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسم رب شهدا
این دولتهای غربی خیلی پست تشریف دارن اینا که ادعای رعایت حقوق بشرشون میشه به ما هلیکوپتر مخصوص نجات نمیفروشن که مخصوص نجات همون بشر هست!!!! خدایا این ناجییه ما مهدی موعود(عج) زودتر ظهورکنه از دسته این شیاطین حاظر خلاص بشیم امین

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.