Reza6662

هواگردهشداردهنده زودهنگام هوابرد ئی‌ال-ام ۲۰۷۵ ( EL/M-2075)

Recommended Posts


IAI Phalcon 707


فالكن 707 (صنايع هواپيمايي اسرائيل)

صنايع هواپيمايي اسرائيلي كه به طور مخفف IAI ناميده مي‎شوند، سامانه‏اي به نام فالكن (Phalcon) را جهت نيروي دفاع اسرائيل و همچنين صادرات طراحي و ساخته است. سيستم «فرماندهي و نظارت پيش اخطار هوابرد» يا AEWC&C كه مخفف عبارت Airborne Early Warning Command and Control مي‏باشد، نقش بسيار مهمي در فراهم آمدن اطلاعات حقيقي (real-time) و انجام فرماندهي و نظارت بر ميدان نبرد برعهده دارد كه اين امر نيازمند دستيابي و حفظ برتري هوايي بر فراز منطقهء درگيري و همچنين امكان نظارت بر خطوط مرزي در زمان صلح مي‏‎باشد.

http://upload5.postimage.org/192847/photo_hosting.html

پيشرفته‏ترين سيستم پيش‏اخطار در جهان، فالكن نام دارد كه توسط شركت Elta طراحي و ساخته شده است و از يك رادار بسيار پيشرفته از نوع AESA يا Active Phased Array Electronic Scanning Technology به جاي يك رادار مجهز به آنتن چرخان مكانيكي بهره مي‏برد. استفاده از اين رادار غيرچرخان، قابليت انعطاف بسيار زيادي جهت عملياتي نگه داشتن به جهت دارا بودن چند برتري عمده مي‏دهد.

هواپيماي پيش اخطار فالكن بر پايهء چهار سنسور فعاليت مي‏كند:

* رادار فازبندي شده (phased-array radar)
* رادار شناسايي دوست از دشمن فازبندي شده (phased-array IFF)
* ESM/ELINT
* CSM/COMINT

يك اتصال ضرب دري پيشرفته، داده‏هاي كسب شده از سنسورهاي مختلف را يكپارچه مي‏كند. هنگامي كه يكي از سنسورهاي گزارش يافته شدن چيزي را بدهد، سيستم به طور اتوماتيك و با استفادهء از تمامي سنسورها، وارد يك جستجوي كامل مي‏شود.

* رادار فازبندي شدهء AWE&C جايگزين رادار آنتن چرخان متعارفي شده است.

* اين رادار هم در محل ابتداي بدنهء هواپيما وهم در محل گنبدي شكل بالاي بدنه نصب مي‏شود؛ بدين طريق، يك پوشش 360 درجه‏اي به اطراف فراهم مي‏‎شود. اين هدايت الكترونيكي رادار، يك برتري شگرف نسبت به آنتن‏هاي چرخان مكانيكي دربردارد؛ زيرا اين سيستم به راحتي قادر است اهدافي را كه در حال انجام مانورهاي بسيار سنگين هستند، شناسايي كند. اين رادار به راحتي قادر است اهداف كم ارتفاع را در فواصل چندصد كيلومتري، در روز يا شب و هرگونه شرائط آب و هوايي شناسايي كند. اطلاعات كسب شده از آنتن رادار، به طور اختصاصي و ويژه مورد بررسي قرار مي‏‎گيرند و اهداف يافت شدهء جديد از اهداف دروغين يا اشتباه به طور دقيق متمايز مي‏شوند. علاوه بر اين، هر جستجوي تازه در زمان بين 2 تا 4 ثانيه آغاز مي‏‎شود كه اين زمان در رادارهاي آنتن چرخان بين 20 تا 40 ثانيه مي‎باشد.

* سيستم شناسايي دوست از دشمن يا IFF از «تكنولوژي فازبندي شدهء وضعيت خشك» يا solid-state phased array technology بهره مي‏گيرد. اين سيستم جهت بررسي داده‏هاي دريافتي، رمزگشايي (امواج ارسالي توسط IFF اهداف شناسايي شده) و جستجوي و يافتن اهداف هوايي به كار گرفته مي‎شود. تكنيك اارسال يك تك‏پالس (monopulse) جهت يك سنجش افقي به كار گرفته مي‏‎شود. داده‏هاي كسب شده از آنتن IFF با رادار فازبندي شده يكپارچه مي‎‏شوند.

* سيستم گيرندهء ESM/ELINT، وظيفهء تحليل و مكان‏يابي سيگنال‏هاي دريافتي رادار را در يك پوشش 360 درجه‏اي برعهده دارد. اين سيستم، حساسيت فوق‏العاده زياد را با امكان رهگيري بالاي اهداف تركيب مي‏كند و يك دقت بسيار بالا را در اندازه‏گيري زاويه‏اي به دست مي‏دهد. اين سيستم، از گيرنده‏هاي سوپر هترودين با باند كم‏عرض بهره مي‏گيرد و از يك باند عريض با فركانس لحظه‏اي يا IFM (مخفف instantaneous frequency measurement) جهت افزايش دقت براي شناسايي و رهگيري پيش‏اخطارهاي هوايي و فرستنده‏هاي زميني دشمن بهره مي‏برد.
(سوپر هترودين يا Super-Heterodyne، تركيب دو جريان متناوب براي توليد جرياني با فركانسي برابر مجموع يا تفاضل فركانس دو جريان مزبور مي‏باشد)
دقت بسيار زياد در اندازه‏گيري زاويه‏اي (يا شناسايي زاويه‏اي) براي تمامي سيگنالهاي دريافتي، به وسيلهء اندازه‏گيري در زمانهاي مختلف داده‏هاي ورودي يا DTOL (مخفف Differential Time of Arrival) بدست مي‏آيد. اين سيستم همچنين وظيفهء گردآوري و تحليل داده‏هاي ELINT را برعهده دارد.

* گيرنده‏هاي CSM/COMINT كه در باندهاي UHF، VHF و HF كار مي‏كنند، به سرعت به جستجوي سيگنالهاي هوايي، دريايي و ارتباطات زميني مورد علاقه‏اشان مي‏پردازند. منتخبي از شبكه‏هاي راديويي كشف شده، جهت آشكار شدن سيگنالها بر روي صفحهء اپراتورها مونيتور مي‏شوند. قابليت DF محل اهداف هوايي به طور دقيق مشخص مي‏كند. سیگنالهای یافت شده به فوریت می توانند بر روی گیرنده ها مونیتور شوند. این سامانه، به طور بسیار گسترده ای از کامپیوترهای بسیار پرقدرت جهت کاهش زمان بارگذاری داده های مخصوص اپراتورها بهره می گیرد.

http://upload5.postimage.org/192866/photo_hosting.html

این آواکس، به وسیلهء یک خط دادهء دیجیتال، با سرفرماندهی دفاع هوایی ارتباط برقرار می‏کند. داده های کسب شده از سایر سامانه های دفاع هوایی، جهت کسب خلق یک تصویر کامل سه بعدی به کار گرفته می شوند.

سیستم های فالکن را می توان در پلتفرم های متفاوتی نصب و جایگزین نمود. از جملهء این پلتفرم ها می توان به هواپیماهای بوئینگ707، بوئینگ747، بوئینگ767، ایرباس، سی130 و ایلوشین76 اشاره کرد.

این سیستم تاکنون به مشتریان خارجی متفاوتی عرضه شده است که از جملهء آنها می توان به نمونهء فروخته شده به نیروی هوایی شیلی اشاره کرد که با نام Condor شناخته می‏شود.

http://upload5.postimage.org/192826/photo_hosting.html
[align=center]یک فروند فالکن707 نیروی هوایی شیلی[/align]

در سایهء توجهات ویژهء وزیر دفاع پیشین اسرائیل، اسحاق مردخای (Yitzhak Mordechai)، همچنین وزیر دفاع جدید، امیر پرتز (امیر پرویز) و مدیر اجرایی وزارت دفاع، ژنرال ایلان بیران (Ilan Biran)، تعداد 6 موافقتنامهء همکاری بین دولتهای اسرائیل، وزارت دفاع آمریکا و اتحادیهء اروپا به تاریخ 15 اکتبر 1998 به امضاء رسید.
http://upload5.postimage.org/192879/photo_hosting.html
برابر مفاد این توافقات، صنایع هواپیماسازی اسرائیل (IAI)، صنایع الکترونیک ELTA و کمپانی رایتئون ایالات متحده (Raytheon Systems Company)، بر روی توسعه، تولید و بازاریابی سیستم های پیش اخطار AEWC&C در سراسر جهان همکاری خواهند نمود. این پروژه جدید، بر پایهء همان فالکن خواهد بود. دو کمپانی (طرف اسرائیلی و رایتئون)، تاکنون تیم های مهندسی خود را جهت تکمیل مناقصه هایی فروش AEWC&C جهت نیروی هوایی استرالیا، کرهء جنوبی و ترکیه تشکیل داده اند.

کاربران فالکن
اولین سیستم فالکن بر روی یک فروند بوئینگ707 نیروی هوایی اسرائیل نصب شد و اولین پروازش را نیز به سال 1993 به انجام رساند. به تاریخ می 1994، این سیستم در شیلی با نام کندر شناخته می‏شود.
اما واگذاری سیستم های فالکن به شیلی، به سال 2000 و بر اثر فشارهای ایالات متحده لغو گردید. هندوستان نیز پس از خرید جتهای پیشرفتهء Su-30MKI که با رادار ساخت التا مجهز شده بودند، تصمیم به خریداری سیستم های پیش اخطار هوایی گرفت. هندی ها پس از مطالعات دقیق و فراوان، بین دو سیستم A-50 روسی و فالکن اسرائیلی، 3 سیستم فالکن را به سال 2004 و به ارزش 1.1 میلیارد دلار سفارش دادند.

پلتفرم جدید
اما اسرائیل، به تازگی به جای استفاده از بوئینگ707، سفارش 5 فروند هواپیمای Gulfstream G550 را داده است که قرار است به عنوان پلتفرم جدید فالکن در نیروی هوایی اسرائیل به کار گرفته شوند. برخی تغییرات و بهسازی های اعمال شده بر روی بدنهء این هواپیماهای جدید اعمال شده است که از جملهء آنها می توان به تغییر بدنه جهت نصب برآمدگی کامپوزیتی محل آنتن رادار اشاره کرد که جهت نصب آنتن شبکه ای رادار مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

http://upload5.postimage.org/192804/photo_hosting.html
[align=center]Israel Air Force Golfstream G550[/align]


http://i16.tinypic.com/48c4l8y.jpg


منابع جهت اطلاعات بیشتر:
Wikipedia
Fas
Golfstream G550

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
داش رضا مثل همیشه عالی بود.تو فکرمتمام مقالات شما را تبدیل به یک کتاب الکترونیکی با فرمت pdf تبدیل کنم البته با نام شما و نام سایت میلیتاری بعد برای دانلود در سایت قرار بدم.تو مسائل هوافضا رو دست نداری البته بجز داود و سعید icon_frown :x

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تصویر

صنایع هوافضای اسرائیل (IAI) امروزه شامل شرکت های کوچک و بزرگی می شود که هر کدام دارای دانش و تجربه مناسبی در زمینه های مربوطه خود می باشند، همین امر باعث شده تا امروزه IAI توانایی لازم در طراحی سیستم های بسیار پیشرفته را داشته باشد. شرکت ELTA یکی از زیر مجموعه های موفق IAI است که بیشترین فعالیت هایش در زمینه سیستم های راداری و الکترونیکی بوده و تا کنون طراحی و تولید سیستم های راداری مجموعه Arrow و... را با موفقیت انجام داده است.

یکی از شناخته شده ترین سیستم هایی که توسط التا طراحی شده فالکون می باشد، این سیستم را نه می توان دقیقا مشابه هواپیماهایی مانند E-3 و A-50 بحساب آورد و نه می توان آن را مشابه E-8 یا RC-135 خواند، چرا که این هواپیما ها هرکدام کارایی خاص خود را دارند، در واقع فالکون ترکیبی است نوین از چندین سیستم مدرن که می تواند بعنوان نسل جدیدی از هواپیماهای کنترل و پیش اخطار تمام وضایفی را که E-3، E-8 و RC-135 بطور مجزا بر عهده دارند را همزمان انجام دهد. در واقع فالکون هم توانایی شناسایی اهداف هوایی را دارد، هم به سیستم هایی برای شناسایی اقدامات الکترونیک دشمن مجهز است و هم می تواند عملیات های هوایی، زمینی و دریایی را پشتیبانی و فرماندهی کند.
سنسورهای فالکون شامل چهار دسته سنسور می باشد، رادار، سیستم شناسایی دوست و دشمن، سیستم جاسوسی الکترونیک و سیستم جاسوسی مخابراتی، بعلاوه فالکون به مجموعه کاملی از سیستم های ارتباطی نیز مجهز است که می تواند فالکون را به یک پست فرماندهی تمام عیار بدل کند.
تصویر
رادار:
رادار فالکون توانایی دید 360 درجه به محیط را دارد، این رادار دارای پنج ویژگی است، اولین ویژگی مراقبت انتخابی می باشد بدان معنا که فالکون می تواند تنها محدوده خاصی از محیط را زیر نظر داشته باشد و بدینوسیله کنترلی کامل تر بر آن محدوده داشته باشد، بدیهی است در چنین حالتی برد سیستم راداری نیز افزایش خواهد یافت، دومین ویژگی فالکون کشف و تعقیب بهینه شده است این ویژگی به رادار اجازه می دهد اهدافی را که در حال انجام مانورهای سنگین بمنظور شکستن قفل رادار اند را بدون هیچ مشکلی تعقیب کند بی آنکه قفل رادار شکسته شود. سومین ویژگی کشف بسیاری سریع اهداف است، هر سیستمی به مدت زمانی برای کشف هدف نیازمند است، رادار فالکون در آزمایشات انجام شده همواره اهداف را بسته به شرایط مختلف در مدت زمان کوتاه 2 تا 4 ثانیه کشف نموده است، چهارمین ویژگی توانایی افزایش برد جهت کشف اهداف است، در این حالت فالکون هر محدوده را در بازه زمانی مشخصی بطور مجزا اسکن می کند تا بدینوسیله بتواند برد کشف اهداف را افزایش دهد، پنجمین ویژگی فالکون نیز توانایی ادامه فعالیت در شرایطی است که بخشی از سیستم دچار نقص شده باشد، فالکون بگونه ای طراحی شده تا در شرایطی که اجزائی از سیستم دچار نقص شده اند نیز کارایی خود را حفظ کند.
سیستم شناسایی دوست و دشمن:
سیستم IFF در فالکون تنها بر یک سیستم واحد متکی نیست، IFF فالکون علاوه بر آنکه به گیرنده های خاص خود مجهز است از یک سیستم نرم افزاری استفاده می کند که با ترکیب اطلاعات دریافتی از رادار و حتی سیستم های رادیویی و الکترونیک (علاوه بر گیرنده های IFF) بالاترین ضریب اطمینان را در کارایی سیستم تضمین می کند.
تصویر
جاسوسی الکترونیک:
فالکون به یک مجموعه کامل جاسوسی الکترونیک مجهز است که با استفاده از گیرنده های wide-band و narrow-band یک پوشش 360 درجه به اطراف را ایجاد می کند، این مجموعه علاوه بر حساسیت بسیار بالا در برابر اقدامات الکترونیک دشمن نیز مقاوم است و در محیط هایی که اصطلاحا با اقدامات الکترونیکی اشباع شده نیز کارایی خود را حفظ می کند.


جاسوسی مخابراتی:
فالکون به مجموعه رادیویی HF، VHF و UHF مجهز است که بمنظور کشف ارتباطات رادیویی هواپیماها، کشتی ها و واحد های زمینی دشمن می توان از آن استفاده کرد، این سیستم توانایی شنود همزمان ارتباطات رادیویی چندین واحد دشمن را دارد و بعلاوه می تواند با ثبت تمام سیگنال های رادیویی آنها را پردازش نماید.


در فالکون 11 کنسول وجود دارد که هر کدام به یک اپراتور اختصاص دارد، این کنسول ها هر کدام دارای صفحات نمایشگر رنگی بزرگ با وضوح بالا هستند که اطلاعات لازم را در اختیار اپراتور قرار می دهند، سیستم فالکون بطور پایه برروی Boeing 707 نصب می شود چرا که برد، سرعت و ارتفاع پرواز آن به این منظور بسیار مناسب تر است، علاوه بر Boeing 707 می توان این سیستم را برروی هواپیماهایی مانند MD-83، Boeing 757، Airbus 321 و Ilyushin-76 نیز نصب کرد.

نوشته شده توسط علی شاهرگ

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[center][size=7]بسم الله الرحمن الرحیم[/size][/center]


[center][color=#000080][size=6]هواپیما[/size][/color][/center]



[center][size=5]707 PHALCON[/size][/center]



[center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/AIR_Phalcon_707_Chile_lg.jpg[/img][/center]

[center]هواپیمای Phalcon یک هواپیمای هشدار زود هنگام و هوابرد می باشد که توسط صنایع هوا و فضای اسرائیل " IAI " ساخته شده است که هدف از طراحی آن ارائه اطلاعات برای حفظ برتری اطلاعات هوایی می باشد . بر اساس گفته فدراسیون دانشمندان آمریکایی ، در میان سال های 1999 - 2008 ، این هواپیما پیشرفته ترین هواپیمای پیش اخطار ساخته شده ، بود . این هواپیما به صورت رسمی و اورجینال از دو هواپیمای بوئینگ 707 و G550 استفاده می کند ولی این امکان وجود دارد تا با درخواست مشتری از هواپیما های بوئینگ 747-767 ، سی۱۳۰ و ایلوشین۷۶ نیز استفاده شود .[/center]

[center][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/phalcon_5638.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/thumb_phalcon_5638.jpg[/img][/url][/center]

[center][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/PHALCON_Command_Control_and_Operator_Stations.JPG"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/thumb_PHALCON_Command_Control_and_Operator_Stations.JPG[/img][/url][/center]

[center][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/phal2.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/thumb_phal2.jpg[/img][/url][/center]

[center][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/phal19.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/thumb_phal19.jpg[/img][/url][/center]

[center][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/phal8.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/thumb_phal8.jpg[/img][/url][/center]

[center][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/phalcon_c5.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/thumb_phalcon_c5.jpg[/img][/url][/center]



[center][color=#b22222][size=5]مشخصات [/size][/color][/center]
[center]

[font=comic sans ms,cursive][font=arial,helvetica,sans-serif]طول : 44.40 متر[/font][/font][/center]
[center]
[font=arial,helvetica,sans-serif]ارتفاع : 12.90 متر[/font][/center]

[center][font=arial,helvetica,sans-serif][size=4]سازنده : صنایع هوا و فضای اسرائیل[/size][/font][/center]

[center][font=arial,helvetica,sans-serif][size=4]هواپیمای مورد استفاده : بوئینگ 707[/size][/font][/center]

[center][font=arial,helvetica,sans-serif]حداکثر سرعت : 973 کیلومتر بر ساعت[/font][/center]
[center]
[font=comic sans ms,cursive][font=arial,helvetica,sans-serif]موتور : 4 دستگاه پرات اند ویتنی مدل JT3D-3B[/font][/font][/center]





[center][size=5]PHALCON G -550[/size][/center]


[center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/AIR_G550_CAEW_Nachshon_Eitam_Decimommanu_AFB_Sardinia_2010_IAF_lg.jpg[/img][/center]


این هواپیما یک مدل تجاری ساخته شرگت گلف استریم می باشد که اولین بار در سال 2005 از آن به عنوان هواپیمای پیش اخطار رو نمایی شد و برای تبدیل به هواپیمای هشدار زود هنگام ، دست خوش تغییراتی گشته که این تغییرات منجر به افزایش برد آن شده است . بنا به قرار داد در سال 2003 قرار شد تا 4 فروند از این هواپیما برای استفاده در برنامه " CAEW " ( تبدیل به هواپیمای پیش اخطار ) خریداری شود ولی از چهار فروند هواپیمای خریداری شده فقط دو فروند در این برنامه شرکت یافتند . همچنین این هواپیما به رادار " EL/W-2085 " ساخته شده توسط شرکت التا مجهز می باشد که در دو طرف بدنه نصب شده است . همچنین در قسمت نوک و دم هواپیما برآمدگی کوچکی وجود دارد که محل نصب رادار می باشد تا با پوشش جلو و عقب هواپیما ، رادار بتواند 360 درجه را پوشش دهد .


[center][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/g550aew-6.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/thumb_g550aew-6.jpg[/img][/url][/center]

[center][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/26jets11.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/thumb_26jets11.jpg[/img][/url][/center]

[center][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/hz_741_3.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/thumb_hz_741_3.jpg[/img][/url][/center]

[center][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/RSAF_G550_rear.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/thumb_RSAF_G550_rear.jpg[/img][/url][/center]

[center][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/hz_741_5.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/thumb_hz_741_5.jpg[/img][/url][/center]

[center][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/hz_741_2.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/thumb_hz_741_2.jpg[/img][/url][/center]






[center][color=#b22222][size=5]مشخصات [/size][/color][/center]

[center]ارتفاع : 7.87 متر[/center]
[center]
طول : 29.39 متر[/center]
[center]
قدرت موتور : 68.4 کیلونیوتن[/center]
[center]
ارتباطات ماهوارهای : EL/K-1891[/center]

[center]هواپیمای مورد استفاده : گلف استریم G - 550[/center]

[center]موتور : 2 دستگاه رولز رویس مدل BR710C4-11[/center]
[center]
باند فرکانس Satcoms : باند KU - 12.5 - 18 گیگاهرتز[/center]




[center][color=#000080][size=6]رادار[/size][/color][/center]


[center][size=5]رادار EL/M-2075[/size][/center]

[center][color=#b22222]نوع[/color][/center]
[center]
رادار باند " L " فرکانس ( 1 - 2 گیگا هرتز )[/center]
[center]
( مورد استفاده در فالکون -707 )[/center]

این رادار توسط صنایع هوا و فضای اسرائیل " IAI " و صنایع الکترونیک " التا " ( متعلق به اسرائیل ) ساخته شده و این رادار یک رادار آرایه فازی باند " L " می باشد که آنتن آن توانایی اسکن الکترونیکی 360 درجه را دارد که از 768 عنصر آن هم به صورت جداگانه با یک ماژول کنترل " انتقال / دریافت " تشکیل شده است . همچنین این رادار از سه آنتن آرایه ای به ابعاد ( 12 × 2 × 0.46 m ) که در کنار بدنه هواپیما ( یا به اصطلاح در قسمت " گونه " ) و radome به قطر 3 متر در قسمت جلو ( یا بینی ) قرار دارد ، تشکیل شده است . آنتن آرایه های کناری هواپیما هر کدام از چند صد عنصر تشکیل شده است که توسط یک ماژول فرستنده / گیرنده فردی هدایت می شود . همچنین این رادار دارای مزایایی همچون : شناسایی و ردیابی اهداف در شب و روز و از فواصل چند صد کیلومتری و تحت هر نوع شرایط آب و هوایی می باشد .



[center][size=5]رادار [/size][size=5]EL/W-2085[/size][/center]

[center]
[color=#b22222]نوع [/color][/center]
[center]
رادار 1-2 گیگاهرتز ( باند L ) و 2-4 گیگاهرتز ( باند S )[/center]

[center]( مورد استفاده در فالکون - G 550 )[/center]

یک رادار آرایه فازی می باشد ( به جای رادارها با آنتن چرخشی ) که برای پوشش همزمان و تمرکز سریع و آنی ساخته شده است که در کنار بدنه هواپیما نصب می گردد و توانایی پوشش فضای 360 درجه را دارد . پرتوهای رادار می توانند در هر زمان و در هرجهت از فضا انتشار یابند و پارامتر های این پرتو به طور کامل توسط کامپیوتر رادار کنترل می شوند و از دیگر توانمندی های این رادار می توان به ردیابی 100 هدف در فاصله 370 کیلومتری اشاره کرد . همچنین این رادار توانایی مدیریت فضا - زمان را دارد که این قابلیت شامل :


[center][color=#b22222]انتخاب نظارت[/color][/center]

[center] نظارت را می توان به مناطق دلخواه و انتخابی محدود کرد که در نتیجه سرعت اسکن در این مناطق انتخابی بسیار بالاتر است .[/center]

[center]
[color=#b22222]تشخیص و ردیابی بهینه شده [/color][/center]

[center]یک حالت خاص برای مانور و ردیابی اهداف ارزشمند که به سرعت اسکن بالا و شکل های پرتو بینه سازی شده نیازمند است و برای ضریب افزایش اطمینان امر ردیابی ، می باشد .[/center]

[center]
[color=#b22222]ردیابی سریع و بدون غلط آلارم ها[/color][/center]

[center] پرتو های تاکید کننده که به سوی اهداف خاص ارسال می گردد ، باعث از بین بردن آلارم های کاذب می شوند و فرآیند ردیابی 2-4 ثانیه به طول می انجامد .
دامنه تشخیص گسترده : با انتقال اضافی ساکن در بخش های انتخاب شده ، دامنه تشخیص گسترده حاصل می گردد .[/center]


[center][size=5]رادار EL/W-2090 [/size][/center]


[center][color=#b22222]نوع [/color][/center]

[center]رادار باند ( L )[/center]
[center]
( مورد استفاده در هواپیمای A-50EI )[/center]

این رادار که توسعه یافته رادار های پیشین ( EL/M-2075 و EL/W-2085 ) می باشد هم اکنون در خدمت نیروی هوایی هند است . در این رادار از یک آرایه اسکن فعال الکترونیکی و رادار آرایه فازی فعال استفاده شده است . این رادار شامل : یک ماژول آرایه ارسال / دریافت ( T / R ) ، یک " rotodome " چرخان ( چرخش آن بی فایده و غیر ضروری است ) می باشد . همچنین از مزایای این رادار این است که با نرخ کوتاه اسکن ، شناسایی آن بسیار دشوار است .


[center][color=#000080][size=6]ساختار[/size][/color][/center]


[center][size=5]طراحی و ویژگی ها[/size][/center]

[center]برای ساختار اصلی بدنه فالکون ، هواپیمای بوئینگ 707 در نظر گرفته شد و رادار آن نیز EL/M-2075 می باشد که یک رادار آرایه ای حالت جامد باند " L " است . وظایف این هواپیما ، هشدار زود هنگام هوابرد ، نظارت بر روی اهداف هوایی و سطحی و جمع آوری اطلاعات از آن ها می باشد .[/center]



[center][size=5]سیستم الکترونیک[/size][/center]
[center]
این هواپیما بر پایه چهار سنسور قرار دارد که شامل : رادار آرایه فازی ، IFF آرایه فازی ، ESM/ELINT و CSM/COMINT ، می باشد . همچنین بسیاری از قابلیت های پیشرفته سیستم فالکون ، بر روی روش همجوشی داده ها متمرکز شده است . هنگامی که هر یک از سنسورها ( منظور سنسورهای " COMINT " و سیستم IFF و ... می باشد ) حضور یک هدف را نشان دهد ، سیستم به طور خودکار شروع به جستجو می کند .[/center]



[center][size=6][color=#000080]کاربران [/color][/size][/center]



[center][color=#b22222][size=5]فالکون 707[/size][/color][/center]


[center][size=5]اسرائیل[/size][/center]

[center]پس از بازنشسته شدن E-2C در دهه 90میلادی ، فالکون جایگزین این هواپیما شد . همچنین در حال حاضر فالکون 707 بازنشسته شده است و به جای آن از هواپیمای فالکون گلف استریم " G550 " استفاده می شود .[/center]
[center]

[size=5]شیلی[/size][/center]

[center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/7989302846_319035a9d6_z.jpg[/img][/center]



[center]با امضای قرار داد میان شیلی و اسرائیل در سال 1989 ، قرار شد تا اولین هواپیمای فالکون با بدنه هواپیمای بوئینگ 707 در ماه مه 1994، تحویل نیروی هوایی شیلی گردد .همچنین در این کشور فالکون با نام " کندر " شناخته می شود .[/center]


[center][color=#b22222][size=5]فالکون G 550[/size][/color][/center]

[center][size=5]اسرائیل [/size][/center]
[center]

[size=5]ایتالیا [/size][/center]
[center]
پس از این که در سال 2012 اسرائیل هواپیمای M-346 را انتخاب کرد ، ایتالیا نیز در خواست خرید هواپیمای فالکون را ارائه کرد .

[size=5]سنگاپور[/size][/center]
[center]
این کشور در حال حاضر 4 فروند هواپیمای فالکون در اختیار دارد .[/center]


[center][size=5][color=#B22222]فالکون A-50EI[/color][/size][/center]


[center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/AWACS_005-734177.jpg[/img][/center]

[center][size=5]هند[/size][/center]
[center]
این کشور نیز جز دارندگان فالکون به شمار می آید که در این کشور با نام A-50EI شناخته می شود که از هواپیمای ایلوشین۷۶ ( Il-76 ) و رادار " EL/W-2090 " استفاده می کند . اولین آواکس در تاریخ 25 مه 2005 تحویل نیروی هوایی هند گردید .[/center]

[center][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/DSC_0303-739215.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/thumb_DSC_0303-739215.jpg[/img][/url][/center]

[center][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/IMG_3644s-740654.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/thumb_IMG_3644s-740654.jpg[/img][/url][/center]

[center][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/DPP_0089-742703.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/thumb_DPP_0089-742703.jpg[/img][/url][/center]


[center]_________________________________________________[/center]

[center]هچنین لازم به ذکر است که در سال 2000 میلادی ، چین درخواست خرید این هواپیما را به اسرائیل ارائه کرد اما با فشارهای آمریکا ، اسرائیل این در خواست را رد کرد .[/center]


[center]
[/center]
[center][size=6]_________________________________________________[/size][/center]

[size=6][color=#000080][size=5]مترجم و گردآورنده : F 14 AA[/size][/color][/size]

[size=6][size=5][color=#b22222]هرگونه برداشت از این مطلب منوط به ذکر نام مترجم و منبع ( میلیتاری ) می باشد [/color][/size][/size]



[center][size=6][size=5]_________________________________________[/size][/size][/center]

[center][size=6][size=5]منابع [/size][/size][/center]

[center][url="http://www.fas.org/man/dod-101/sys/ac/row/phalcon.htm"]http://www.fas.org/m...row/phalcon.htm[/url][/center]

[center][url="http://www.spyflight.co.uk/phalcon.htm"]http://www.spyflight.co.uk/phalcon.htm[/url][/center]

[center][url="http://articles.janes.com/articles/Janes-Electronic-Mission-Aircraft/Israel-Aerospace-Industries-IAI-Gulfstream-G550-Conformal-Airborne-Early-Warning-CAEW-variant-International.html"]http://articles.jane...ernational.html[/url][/center]
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یک سوال داشتم چرا رادار این هواپیما مانند بقیه هواپیماها در این خانواده برروی هواپیما نیست دردماغه اون جا گرفته؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='9km' timestamp='1351335772' post='279287']
یک سوال داشتم چرا رادار این هواپیما مانند بقیه هواپیماها در این خانواده برروی هواپیما نیست دردماغه اون جا گرفته؟؟
[/quote]

همونطور که تو متن گفته شده رادار این هواپیما می تونه هم در بالای بدنه نصب بشه مثل ( E-3 ) و هم مثل این مدل در دماغه , اما از اونجایی که رادار بالای بدنه از قدرت مانور هواپیما کم میکنه
اسرائیلی ها تصمیم گرقتن از این مدل استفاده کنن . علاوه بر این نحوه قرار گیری رادار به سفارش مشتری بستگی داره . همانند هند
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.