mahdi42

مقایسه نیروهای نظامی ایران واردن

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

هر دولتي كه دشمن خودش را دست كم بگيره سقوط در انتظارش خواهد بود.دوستان لطفا به جاي دادن نظرات احساسي و دست كم گرفتن اردن قدرت نيروهاي نظامي اردن را تشريح كنند.آمريكا هم در ابتدا طالبان را دست كم گرفته بود اما با گذشت يك دهه حالا دنبال مذاكره با اين گروهه!

نظر بنده حقير اينه كه ابتدا بايد ببينيم انگيزه اردن از به راه انداختن جنگ عليه ايران چه خواهد بود؟
آيا قصد تصرف و تسلط دارد و يا اينكه قصد دارد با ضربه زدن به ايران, پيشرفت ايران را در منطقه كند بكند و به نوعي امنيت خودش را در منطقه حفظ كند؟

من شخصا فكر نمي كنم اردن ماننده اسرائيل دنبال ضربه زدن به ايران با هدف متوقف كردن كشور از پيشرفت و ... باشد چون به نظرم پيشرفت ايران خطري را مواجه اردن نمي كند.پس انگيزه اردن از تهاجم به ايران چي مي تواند باشد؟ تصرف ايران؟؟؟
شايد در نگاه اول فكر تصرف ايران توسط اردن براي ما و حتي آنها غير ممكن بياد.اما اردني كه از فتنه سوريه استفاده كرده باشد و بعد از تصرف سوريه عراق آشفته را هم تسليم خودش كرده باشد نه تنها فكر تهاجم و تسلط بر ايران در نظرش احمقانه نخواهد بود بلكه انتظار دارد به راحتي ايران را هم فتح كند.!

دوستاني كه مطلع هستند اگر امكانش هست مقايسه اي بر سپاه اردن و سوريه داشته باشند , همينطور مقايسه اي از قدرت نظامي اردن+سوريه+عراق عليه ايران!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حرف های خنده داری میزنی اردن قدرتشو نداره این کارها رو بکنه تا بیاد قدرت بگیره ما ابرقدرت شدیم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]حرف های خنده داری میزنی اردن قدرتشو نداره این کارها رو بکنه تا بیاد قدرت بگیره ما ابرقدرت شدیم.[/quote]

مطالبي را كه بيان كردم صرفاً تحليل شخص خودم بوده و احتمال غلط بودن بر آنها وارده ولي به هيچ عنوان خنده دار نيست.

فكر مي كنيد چرا روز به روز اقبال و گرايش مردم جوامع عربي به رهبران ايران بيشتر مي شود؟چرا نفوظ ايران در كشورهاي عربي رو به فزوني است؟
يكي از دلايل آن فقدان يك رهبر سني مقتدر در جوامع عربي است.به نظر من عبدا... يكي از كساني است كه پتانسيل بازي كردن نقش فوق را داراست.بلي اردن در حال حاضر توان درگيري با ايران را ندارد اما با سوريه چه طور؟ اردن تحت حمايت هاي غرب و اسرائيل و توپخانه خبري رسانه ها بر عليه حكومت اسد به خوبي مي تواند نقش يك منجي را بازي كند! كسي كه به لطف بمباران هاي خبري از ديد اعراب به ناجي تبديل مي شود كه مردم سوريه را از دست ديكتاتورشان نجات داده.
نمي دونم چرا ييهو ياد قسمت آخر مختارنامه افتادم همون سكانسي كه مردم كوفه از مصعب استقبال مي كردند.

[align=center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/69656541564.jpg[/img][/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
منظورتون از رهبری سنی ها کاریه که صدام و جمال عبدالناصر میکردن؟

این کار از عهده کشور کوچکی مثل اردن خارجه و بهترین گزینه عربستانه که مال این حرف ها نیست. در ضمن ارتش سوریه هم دیگه اینقدر دست و پا بسته نیست که بخواد از اردن شکست بخوره تازه اگه اون غرب رو داره سوریه هم ایرانو داره غرب همه چی به اردن نمیده ولی ایران چون سوریه و حزب الله تنها متحدهاش هستن هرکاری میکنه که حفظش کنه حتی شده جنگنده به سوریه بفرسته یا موشک بالستیک در ضمن اردن اگه این کارو بکنه ایران میتونه با یک چراغ سبز به حزب الله اونو وارد میدون کنه اونوقت خر بیار عبدالله رو بار کن :mrgreen:

ما گفتیم دست کم نگیریم ولی دیگه اینقدر گندش نکنید سرعت پیشرفت اون ها خیلی کمتر از ماست همینطور امکانات و دانش کمتری دارن ولی میتونن با کمک خارجی تبدیل به یه قدرتی بشن ولی قدرت اول عمرا.

اگر از پست قبلی ناراحت شدید معذرت میخوام.

موفق باشید.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.