mahdi42

مقایسه نیروهای نظامی ایران واردن

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

از دوستان میخوام به لینک زیر مراجعه فرمایند و مطلب ان را مطالعه کنند:
http://sehyoon.blogfa.com/post-28.aspx

حالا نمیخوام بگم که تحت تاثیر این مطلب قرار گرفتم اما برام جالب بود که مگه اردن انچنان توان نظامی قدرتمندی داره که دربارش اینجور تو این جور وبلاگ ها ومحافل حرف میزنن و یا ایران اصلا قابل مقایسه با اردنه از لحاظ نظامی؟

از دوستان میخوام که اگر از توان نظامی اردن اطلاعات خوبی دارند دریغ نکنند تا همه بتونند استفاده کنند. من که مطلبی خوب به زبا فارسی در مورد توان نظامی اردن پیدا نکردم ولی از ظواهر پیداست که نیروهای مسلح اردن بر عکس بقیه عربا روی کیفیت نیروی زمینی تاکید بشتری دارند و جزو نیروهای قدرتمند منطقه(بخصوص از لحاظ کیفیت آموزشی) هستن.
اگر هم انگلیسیتون خوبه لینک زیرعالیه:
http://en.wikipedia.org/wiki/Jordanian_Armed_Forces


چندتا عکس:
http://www.armyrecognition.com/moyen_orient/Jordan/Exhibition/Sofex_2004/pictures/Military_Parade_SOFEX_2004_Amman_Jordan_02.jpg


http://www.armyrecognition.com/moyen_orient/Jordan/Exhibition/Sofex_2006/images/sofex_2006_Special_forces_operations_defence_exhibition_Dodge_Ram_pickup_001.jpg


http://www.armyrecognition.com/customer/thierry/exibitions/sofex_2006_02.jpg



http://www.armyrecognition.com/customer/thierry/exibitions/sofex_2006_01.jpg

http://www.armyrecognition.com/customer/thierry/exibitions/sofex_2006_03.jpg



http://www.armyrecognition.com/customer/thierry/exibitions/sofex_2006_04.jpg


http://www.armyrecognition.com/customer/thierry/exibitions/sofex_2006_05.jpg

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظر من اردن جای بحث زیادی داره برعکس بعضی کشورها که احتمال درکیری با اونا صفر درصده این کشور زیاد با ما روابط حسنه ای نداره و دولت عرب این کشور خصومت زیادیبا ما داره وتحلیل توان اونا خالی از لطف نیست icon_wink
در ضمن تازگی ها شنیدم که امریکا داره به طور ویژه به این کشور کمک نظامی میکنه . حالا به چه منظور؟من نمیدونم icon_cool

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نمونه ای از نارو زدن اعراب به ایران حتی باوجود روابط بسیار بسیار خوب بین دو کشور قبل از جنگ ایران وعراق:
بخشی از سخنرانی ملك حسين پادشاه اردن در 20/1/1359 :
»عراق كشوري عربي و برادري است كه نبايد مورد هيچگونه تهديد خارجي قرار گيرد و يا آسيبي از هر منبعي كه باشد به آن برسد. ما به عنوان عرب نبايد اجازه دهيم هيچگونه تجاوز از هر مصدر كه باشد به هيچ جزئي از خاك ميهن عرب صورت گيرد.»
بعد از كنفرانس سران كشورهاي عربي در بغداد و تونس‌، روابط بين عراق و اردن روز به روز نزديكتر و عميقتر شد و صراحتاً ملك حسين به نفع عراق و عليه ايران موضع‌گيري كرد و با كمك‌هاي سياسي‌، اقتصادي و نظامي فراوان‌، حمايت خود را از عراق تداوم بخشيد. در طول جنگ هشت ساله بين ايران و عراق‌، تنها سيستم حمل و نقل به عراق از طريق اردن صورت مي‌گرفت‌. در اين چارچوب‌، شبكه حمل و نقل وسيعي بين دو كشور ايجاد گرديد و بندر عقبه براي حمل و نقل سلاح و تجهيزات نظامي سبك و سنگين در اختيار عراق قرار گرفت‌. به علاوه دولت اردن نيروهاي نظامي خود را نيز براي سركوبي مردم مسلمان عراق و شركت در جنگ عليه ايران‌، به عراق گسيل داشت. و ملك حسين نيز در نطقي گفت كه اگر ضرورت ايجاب كند نيروهاي بيشتري را به عراق اعزام خواهد كرد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بنظر بنده اردن به تنهايي تا 1000سال ديگه هم نميتونه حريف ايران بشه ولي بايد در نظر گرفت تخم ملك عبدلله انگليسيه و حمايت بي چون و چراي غرب رو داره .
ضمنا پادشاه ملعون اردن(ملك حسين)با صدام لعين با لبي خندان اولين توپ رو به سمت ايران شليك كردند .
روزي بايد انتقام خون عزيزانمون رو از اين وحشيهاي به اصطلاح مسلمون بگيريم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ملک حسین پادشاه وقت اردن شلیک ‌کننده اولین گلوله‌ای بود که از یک دستگاه تانک در جنگ ایران و عراق شلیک شد.حامد المجبوری وزیر خارجه عراق در گفت و گو با روزنامه الحیات گفت :«22 سپتامبر 1980 (31 شهریور ماه 1359) بود که صدام و ملک‌حسین شاه اردن در نزدیکی خطوط آتش روی یک دستگاه تانک رفتند و پادشاه اردن با شلیک اولین گلوله، آغاز جنگ را تبریک گفت.»
منبع : شبکه صبح

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ببخشید دوستان این سوال رو میکنم اما آیا اردن به ما نزدیکه بخواد خطری باشه؟؟این کشور 36تا میراژ اف1 داره که 13تاشو فروخته!تقریبا40تا فالکون داره!اون تانکاشونم که رسما سرشون شیره مالیدن فروختن!اصلا اونها موشک دوربردی دارند که ما رو بزنند؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این کشور های عربی تو مردم خودشون موندن بعد میخوان برای ما تهدید باشن!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اردن با اینکه به شدت از طرف غربی ها و اسرائیل حمایت و پشتیبانی میشه ولی به نظر نمیرسه چه الان و چه در اینده خطری رو بتونه برا ایران ایجاد کنه.احتمالا در صورت وقوع جنگ در ایران از کشور حمله کننده حمایت کنه و خودش هیچ وقت نمیتونه با ایران روبرو بشه و البته در همسایگی ایران نیز قرار ندارد.
البته فعلا اردن هم ناآرام هست و تظاهرات های مردمی برگزار میشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
توی کشورهای اطراف پاکستان- ترکیه و عربستان با ایران قابل قیاس هستن بقیه در شرایط عادی عددی محسوب نمیشن اما موقع شیر تو شیر شدن اوضاع(جنگ احتمالی با یه کشور قدرتمند) اونها هم میتونن قد علم کنن البته تا حدودی. اکثرا هم پدر سوخته و ناسپاس تشریف دارن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فقط یه بار نبود من خودم حداقل شش بار دیدم(البته تو تلویزیون) اون اومد به خط اول جبهه و هم توپ و هم تانک رو شلیک کرد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بنظر میرسه غرب از اردن بعنوان یک سپر و دیوار حایل برای امنیت اسراییل استفاده میکنه وعلت تقویت نیروی زمینی اردن نیز خرید زمان برای اسراییل در صورت حمله زمینی به ان کشور(ازسوی ایران) است زیرا خود اسراییل مساحت قابلی ندارد تادر مقابل حمله ایران وهمپیمانانش دوام بیاورد اضافه کنید به این موضوع حملات موشکی را. به نظر من غرب در اینده نزدیک سیستم سپر موشکی در ان کشور تاسیس خواهد کرد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام

اولا توان نظامي هيچ كشوري رو دست كم نگيريد . اين يه اصله icon_twisted

همينطور كه ما با موشكهامون و ساير اهرمهاي فشارمون نقشه ميكشيم اونها هم در حال رصد و برنامه ريزي هستند و بيكار ننشستند !

دوم : [color=darkblue]اردن به تنهايي در مقابل ايران عددي نيست اما موقعي كه نقشه اي از پيش تعيين شده داشته باشند اوضاع فرق ميكنه ![/color]

ميتونه به اين حالت باشه كه مثلا اردن به سركردگي اعراب با حمايت مستقيم امريكا و اسراييل با ايران وارد جنگ بشه .مطمناْ اسراييل هم از حمله دريغ نخواهد كرد و همزمان عليه ما دست به اقدام ميزنه ! با ورود امريكا به عرصه جنگ اوضاع بشدت تغيير ميكنه و امارات و عربستان شيطنتهاي زيادي روانجام خواهند داد.

[color=darkblue]اگر جنگي صورت بگيره اردن فقط جهت شروع جنگ و به عنوان كاتاليزور و شروع كننده اقدام خواهد كرد و بقيه كه منتظر چنيني فرصتي بودند علناُ با شرايطي كه دارند به جنگ خواهدن پيوست[/color] . كسي در اون موقعيت نميتونه بي طرف باشه يا اقلاْ در ظاهر هم اگر خودش رو حفظ كنه يقين بدونيد كه در پشت پرده كمك خواهند كرد حالا يا به ما يا به اونها كه احتمال بيشتري خواهد داشت.
[color=darkblue]اردن يه بچه پر رو و غلدره كه با اولين ضربه غالب تهي ميكنه اما سايرين منتظر همين قلدري از طرف اون هستند [/color]حالا يا باري به هر جهت يا از روي نقشه.
مانور اخير اين كشور چه مشترك و چه غير مشترك و انواع تمرينات نشانگر همين عرايض بنده است.
موفق باشيد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.