nasirirani

اولين همايش سامانه‌هاي ماهواره‌بر جمهوري اسلامي ايران/ زمان پرتاب و ارتفاع مدار فجر و طلوع

Recommended Posts

فجر و طلوع امسال به فضا می روند
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، پرتاب ماهواره فجر به فضا توسط ماهواره‌بر سفير فجر، ماهواره نويد علم و صنعت و پرتاب ماهواره طلوع توسط ماهواره‌بر سيمرغ را از برنامه‌هاي سال جاري و سال 91 كشورمان در حوزه فضايي اعلام كرد.
به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق به نقل از ایسنا،سردار احمد وحيدي در نخستين همايش سامانه‌هاي ماهواره‌بر جمهوري اسلامي ايران طي سخناني با تبيين نقش و اهميت فضا از ديدگاه ديني و علمي در توسعه و پيشرفت جهان در ابعاد مختلف گفت: امروز عصر ارتباطات و ديجيتال بواسطه حضور در فضا تحقق يافته است و اصولا تا فضا را نشناسيم نمي‌توانيم هستي را بشناسيم و از مزيت‌هاي آن بهره‌مند شويم.

وحيدي افزود: برخي كشورها همان‌گونه كه در دريا تلاش مي‌كنند سرمايه‌هاي مشترك بشري را به يغما ببرند با ايجاد محدوديت‌هاي مختلف در حوزه فناوري فضايي و نظامي كردن آن تلاش مي‌كنند، فضا را نيز در انحصار كامل خود قرار دهند.

وزير دفاع تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران با هدف بهره‌گيري صحيح و صلح‌آميز از فضا بدنبال آن است كه رازهاي پنهان هستي را بشناسد و بحمدالله توانسته است با توكل بر خدا و نبوغ و استعداد فرزندان رشيد ملت ايران در كوتاه‌ترين زمان ممكن گام‌هاي بلندي را در عرصه فناوري فضايي بردارد.

وزير دفاع در ادامه گفت: بومي سازي چرخه كامل فناوري فضايي شامل ماهواره، ماهواره‌بر، ايستگاه پرتاب، ايستگاه هدايت و كنترل، ايستگاه‌هاي ثابت و سيار دريافت اطلاعات ماهواره و آزمايشگاه‌هاي مختلف با پرتاب ماهواره اميد و رصد كاملا عملياتي گرديد كه گام‌هاي نخست جمهوري اسلامي ايران در عرصه فناوري فضايي به شمار مي‌رود.

وحيدي، پرتاب ماهواره فجر به فضا توسط ماهواره‌بر سفير فجر، ماهواره نويد علم و صنعت و پرتاب ماهواره طلوع توسط ماهواره‌بر سيمرغ را از برنامه‌هاي سال جاري و سال 91 كشورمان در حوزه فضايي اعلام كرد و گفت: با پرتاب ماهواره طلوع بوسيله ماهواره‌بر سيمرغ گام نخست عملياتي شدن نسل جديد ماهواره‌برهاي جمهوري اسلامي ايران آغاز خواهد شد.

وي همكاري و مشاركت فعال دانشگاه‌ها و مراكز علمي كشور در اين حوزه را بسيار حائز اهميت توصيف كرد و افزود: بايد با سرعت زياد و هزينه كم در يك همكاري و تعامل همه‌جانبه همه بخش‌هاي مرتبط با فناوري فضايي كشور را براي تحقق سند چشم انداز بيست ساله، در اين بخش فعال كنيم.

وحيدي، از ماهواره‌بر بعنوان پيشران ورود به فضا ياد و اظهار اميدواري كرد: برگزاري نخستين همايش تخصصي سامانه‌هاي ماهواره‌بر بتواند زمينه‌هاي علمي موفقيت‌هاي جمهوري اسلامي ايران در اين زمينه را فراهم كند تا ان‌شاءالله بتوانيم در افق 1404 شاهد پرتاب ماهواره‌هاي سنگين توسط نسل جديدتر ماهواره‌برها به فضا باشيم.

وزير دفاع در پايان، بر راهبرد تجاري سازمان ماهواره، ماهواره‌برها و ساير فناوري‌هاي فضايي تأكيد كرد.

http://www.mashreghnews.ir/fa/news/78811/فجر-و-طلوع-امسال-به-فضا-می-روند

[color=orange]منتقل شد به اخبار علمي...نصير[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
يکى از ماهواره هامون قدرت تفکيک تصاوير زمينيش ۵ متر هست اگر اون پرتاب بشه نقشه هاى با کيفيتى ازش بدست مياد کسى ميدونه کى پرتاب ميشه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]يکى از ماهواره هامون قدرت تفکيک تصاوير زمينيش ۵ متر هست اگر اون پرتاب بشه نقشه هاى با کيفيتى ازش بدست مياد کسى ميدونه کى پرتاب ميشه؟[/quote]
ماهواره "پارس 2" است و طي 3 تا 4 سال آينده آماده خواهد شد.
icon_cheesygrin
http://www.mashreghnews.ir/fa/news/56159/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%82%D8%B1%D8%A7%D8%B1-%D9%85%D8%A7%D9%87%D9%88%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D9%82%D8%A7%D8%A6%D9%85-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%B2%D9%87%D8%B1%D9%87

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق به نقل از ایسنا،سردار احمد وحيدي در[b] نخستين همايش سامانه‌هاي ماهواره‌بر جمهوري اسلامي ايران [/b]طي سخناني با تبيين نقش و اهميت فضا از ديدگاه ديني و علمي در توسعه و پيشرفت جهان در ابعاد مختلف گفت: امروز عصر ارتباطات و ديجيتال بواسطه حضور در فضا تحقق يافته است و اصولا تا فضا را نشناسيم نمي‌توانيم هستي را بشناسيم و از مزيت‌هاي آن بهره‌مند شويم.[/font][/size][/quote]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]بيشتر راجع به اين همايش:

[b]محورهای همایش:[/b]
[b]دینامیک پرواز ماهواره‌بر[/b]
شبيه سازی پرواز
الگوریتم هدایت
پایداری و کنترل
الگوریتم های ناوبری و کمک ناوبری
دینامیک جدایش

[b]سازه ماهواره‌بر[/b]
مکانیک مواد
طراحی سازه
روش های تولید و تست
دینامیک ارتعاشات سازه
سیستم های جدایش

[b]پیشرانش ماهواره‌بر[/b]
سوخت و احتراق
طراحی سیستم های پیشران مایع و جامد
فناوری های جدید در پیشرانش

[b]آیرودینامیک ماهواره‌بر[/b]
برآورد ضرایب آیرودینامیکی (روش های تجربی و محاسباتی)
گرمایش آیرودینامیکی
طراحی هندسه فیرینگ

[b]طراحی سیستمی ماهواره‌بر[/b]
اصول طراحی سیستمی ماهواره بر
بهینه سازی طراحی چندموضوعی
قابلیت اطمینان و ایمنی
ایستگاه پرتاب
دورسنجی

منبع:
[url="http://www.iranhavafaza.com/index/article/506"]http://www.iranhavaf...dex/article/506[/url]
****************

[color=darkred][b]پوستر همايش[/b][/color][/font][/size]
[center]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/poster3_%281%29_1001.jpg[/img]
[url="http://sls2011.ir/c/document_library/get_file?folderId=247580&name=DLFE-15101.jpg"]http://sls2011.ir/c/...=DLFE-15101.jpg[/url][/font][/size]
[/center]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][b][color=darkred]سايت همايش:[/color][/b]
[url="http://sls2011.ir/web/guest/3"]http://sls2011.ir/web/guest/3[/url]
****************

[color=darkred][b]گزارشی از نخستین همایش تخصصی سامانه‌های ماهواره‌بر[/b][/color]

[color=darkblue]نخستین همایش تخصصی سامانه‌های ماهواره‌بر، روزهای شنبه و یکشنبه 21 و 22 آبان در دانشکده مهندسی هوافضای دانشگاه صنعتی خواجه نصیر‌الدین طوسی برگزار شد. به گزارش خبرنگار ستاد توسعه فناوری هوافضا، بیش از 190 مقاله به دبیرخانه این همایش تخصصی ارسال شده بود که پس از داوری 64 مقاله به صورت شفاهی و 45 مقاله نیز به صورت پوستر مورد پذیرش قرار گرفته و در دو روز ارائه شد.[/color]
در این همایش نشست‌های تخصصی « آیرودینامیک و پیشرانش»، «دینامیک پرواز و کنترل» و «سازه و مهندسی فضایی» و همچنین دو میزگرد با موضوع «سفر انسان به فضا» و ماهواره‌های دانشگاهی و تعدادی کارگاه آموزشی برگزار شد.
گفتنی است همزمان با این همایش نمایشگاهی نیز با حضور سازمان‌های دولتی و شرکت‌های بخش خصوصی برپا شد.

[b]حوزه فضایی از مهمترین محورهای سند توسعه هوافضای کشور است[/b]
دکتر جهانگیر جدی، عضو ستاد توسعه فناوری هوافضا در میزگرد تخصصی «پرتاب انسان به فضا، بایدها و نبایدها» گفت: ستاد توسعه فناوری هوافضا در حال تدوین سندی در راستای پیشرفت و توسعه هوافضای کشور بوده و در آن محورهای مختلفی مورد توجه قرار گرفته است که یکی از مهمترین محورها، حوزه فضایی است.
به گزارش خبرنگار ستاد توسعه فناوری هوافضا، دکتر جدی در این میزگرد که همزمان با نخستین همایش تخصصی سامانه‌های ماهواره‌بر در دانشکده هوافضای دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی برگزار می‌شد، ضمن اشاره به فعالیت‌های مفید ستاد توسعه فناوری هوافضا در حوزه فضایی، افزود: در کار تدوین سند پیشرفت هوافضای کشور که در حال انجام است، سه دسته محرک برای برنامه‌های فضایی در نظر گرفته شده‌اند که شامل محرک‌هایی با محوریت راهبردی، خدمات و تجاری است.
وی تصریح کرد: در محوریت راهبردی، پیشتازی و نمایش توانمندی، ایجاد غرور ملی و خودباروی و امنیت ملی مورد بحث بوده و در محوریت خدمات بهره‌برداری و خدمت به جامعه و پیشرفت سایر حوزه‌های علم و فناوری در راستای توسعه علوم و فناوری‌های فضایی است.
عضو ستاد توسعه فناوری هوافضا با اشاره به این که در محوریت‌های راهبردی و خدمات، هزینه در اولویت قرار نداشته و هدف محقق کردن برنامه‌های راهبردی و خدمت رسانی است، افزود: در محوریت تجاری برنامه‌های فضایی، هزینه‌ها و بهره‌برداری اقتصادی مورد توجه قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: در پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، برنامه‌های فضایی در ده سال نخست دارای محوریت راهبردی، در ده سال دوم دارای محوریت خدمات و در ده سال سوم شامل محوریت تجاری است.
دکتر جدی در پایان گفت: برنامه پرتاب انسان به فضا در حوزه راهبردی بوده و ماموریت‌های تعریف شده در این راستا شامل سفر به فضای زیرمداری، سفر به مدار و فعالیت‌های فلسفه محور است.

[b]انگیزه اصلی از پرتاب انسان به فضا، رشد و توسعه علوم است.[/b]
دکتر محمد ابراهیمی، رئیس پژوهشگاه هوافضا که در میزگرد تخصصی «پرتاب انسان به فضا، بایدها و نبایدها» سخنرانی می‌کرد گفت: در پژوهشگاه هوافضا از سال 86 به عوامل و دلایل مختلف در راستای پرتاب انسان به فضا پرداخته شده و انگیزه اصلی رشد و توسعه علوم مرتبط با فضا به ويژه علوم زیستی فضایی است.
به گزارش خبرنگار ستاد توسعه فناوری هوافضا، دکتر ابراهیمی در این میزگرد با اشاره به این که هدف از هرکار پژوهشی، توسعه علوم است، گفت: باید مسائل فنی موجود را حل کرده و سپس اقدام کنیم و باید در نظر گرفت که نمی‌توان بدون رسیدن به فناوری‌های زیرساختی در پرتاب انسان به فضا موفق بود، پس بهتر است گام به گام پیش برویم.
وی با اشاره به نخستین پرتاب‌های سرنشین دار انسانی به فضا در جهان افزود: انگیزه اصلی شوروی و آمریکا در آن زمان اثبات جلو بودن و برنده شدن در مسابقه فضایی بود ولی امروزه کشوری مثل چین پس از طی گام‌های زیرساختی توانسته همراه این دو کشور از ابرقدرت‌های فضایی به حساب آمده و انسان به فضا پرتاب کند.
نماینده سازمان فضایی در نخستین همایش تخصصی سامانه‌های ماهواره‌بر ادامه داد: دانشمندان و کارشناسان حوزه پرتاب فضایی و زیرساخت‌های مربوطه، در تمامی پایه‌ها تحول و تحرک ایجاد کرده و هزینه کردن در این زمینه صرف توسعه دانش و فناوری می‌شود.
وی در پایان با تاکید مجدد بر ضروری بودن انجام پرتاب انسان به فضا توسط ایران گفت: در کشور ما سرمایه‌های مغزی بسیار خوبی وجود دارد و برای استفاده از آن‌ها باید پروژه‌های بزرگی همچون پرتاب انسان به فضا تعریف شده و قطعا باید با برنامه‌ریزی و چشم باز حرکت کرد.

[b]پرتاب ماهواره‌های تجاری و راهبردی مهمتر است[/b]
دکتر نقاش عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در میزگرد تخصصی «پرتاب انسان به فضا، بایدها و نبایدها» گفت: باید روشن شود که بحث پرتاب انسان به فضا در کشور نظر برخی از مسئولین است و یا برای آن واقعا برنامه‌های مدون و روشنی در نظر گرفته شده و در این صورت باید مشخص گردد که در چه مرحله‌ای از برنامه هستیم.
دکتر نقاش در این میزگرد با اشاره به هزینه‌های بسیار زیاد پرتاب انسان به فضا افزود: با این صرف هزینه‌ها می‌توانیم چندین ماهواره به مدارهای مهم راهبردی و تجاری بفرستیم و این در حالی است که ما پس از پرتاب موفقیت آمیز امید و رصد هنوز موفق نشده‌ایم این کار را انجام دهیم.
وی با اشاره به این پرسش که آیا پرتاب یک انسان به فضا مهمتر است یا پرتاب حدودا 250 ماهوراه با همان هزینه ادامه داد: باید دید کدام یک از کارها به صلاح کشور است و باید پرسید که آیا کشورهای پیشرفته اروپایی که در پرتاب ماهواه‌های تجاری و راهبردی پیشقدم هستند چرا تا کنون مستقلا انسان به فضا پرتاب نکرده اند.
دکتر نقاش در پایان گفت: سایر کشورهای قدرتمند و پیشرفته بدون پرتاب انسان به فضا در بسیاری از زمینه‌ها پیشرفت قابل توجهی داشته‌اند و نباید پیشرفت در سایر زمینه‌های علم و فناوری را وابسته به این موضوع دانست.

[b]ایرانی‌ها با فضاپیماهای خصوصی می‌توانند به فضا بروند[/b]
دکتر گلرو عضو هیئت علمی پژوهشگاه هوافضا که در میزگرد تخصصی «پرتاب انسان به فضا، بایدها و نبایدها» سخنرانی می‌کرد، گفت: اگر طی ده سال آینده هدف از پرتاب انسان به فضا رساندن یک فرد ایرانی به مدار 250 کیلومتری و سپس بازگشت است بهتر است بدانیم که در آن زمان با شروع فعالیت فضاپیماهای خصوصی، ایرانی‌های بسیاری توانایی مالی انجام این چنین پروازهایی را خواهند داشت.
به گزارش خبرنگار ستاد توسعه فناوری هوافضا، دکتر گلرو در این میزگرد همزمان با برگزاری نخستین همایش سامانه‌های ماهواره‌بر، ادامه داد: ما به جای پرتاب انسان به فضا باید بتوانیم ماهواره‌های خود را به مدارهای لئو و ژئو، بفرستیم.
وی با اشاره به توانایی‌های به وجود آمده در زمینه پرتاب گفت: این بهترین فرصت تجاری برای کشور است که باید از آن استفاده کرده و بهتر است به فکر فرستادن ماهواره‌های سنگین به مدارهای 500 تا 1000 کیلومتری باشیم.
متخصص حقوق هوافضا و عضو انجمن بین‌المللی حقوق فضایی در پایان با تکید مجدد به اولویت دار بودن پرتاب ماهواره‌های تجاری گفت: پرتاب انسان به فضا بهتر است به بخش خصوصی واگذار شود و این امر با واردات هوافضاپیماهای خصوصی ممکن می‌گردد.

[color=olive]24 آبان 1390 [/color]
منبع:
[url="http://www.aero-space.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=1658:1390-08-24-16-20-22&catid=75:1389-08-15-11-36-51"]http://www.aero-spac...-08-15-11-36-51[/url][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]****************

[color=darkblue]دبير ستاد توسعه هوا فضاي كشور از پرتاب دو ماهواره فجر و طلوع در ارتفاع ۳۰۰ و ۵۰۰ كيلومتري فضا خبر داد.[/color]
به گزارش مهر، عباس ابراهيمي شامگاه پنجشنبه در همايش انسجام داخلي اقتدار جهاني كه در مجتمع ياوران مهدي(عج) در حال برگزاري است، به پيشرفت‌هاي فناوري هوا فضا در سه دهه گذشته اشاره كرد و اظهار داشت: ما سه دهه را پشت سر گذاشتيم كه در دهه ۶۰ بر روي مهندسي معكوس متمركز شديم، در دهه ۷۰ زيرساخت‌ها شكل گرفت و در دهه ۸۰ به جرئت مي‌توان گفت تمام سامانه‌ها بومي شده و بعضا محصولات هم داخلي است.
وي با ذكر نمونه‌اي از پيشرفت‌هاي موشكي جمهوري اسلامي پرداخت و گفت: موشك قيام يك موشك با برد ۸۰۰ كيلومتر با سوخت مايع است كه با روشهاي خاصي هدايت مي‌شود و مشابه خارجي ندارد.

ماموريت ماهواره‌هاي اميد و رصد با موفقيت انجام شد
ابراهيمي در پاسخ به سئوالي پيرامون استفاده از ماهواره‌هاي اميد و رصد گفت: ماهواره اميد هر چند كه حدود ۵۰ روز در مدار بود اما ماموريت اين ماهواره دريافت يك سيگنال و ارسال سيگنال ديگري بود كه در دو روز انجام شد.
وي ادامه داد: ماموريت ماهواره رصد هم تست زيرسامانه‌ها بود و اين تست با موفقيت انجام شد، اما در آينده ماهواره‌هايي خواهيم داشت كه به سمت بهره‌روي حركت خواهيم كرد.
دبير ستاد توسعه هوا فضاي كشور از پرتاب ماهواره فجر در سال جاري خبر داد و گفت: اين ماهواره با ماهواره‌بر سفير پرتاب خواهد شد. اين ماهواره بر روي خود موتوري دارد كه مي‌تواند ۱۰۰ كيلومتر ديگر (به جز ۲۰۰ كيلومتر ماهواره‌بر) ارتقاي مداري بدهد.

پرتاب ماهواره طلوع در ارتفاع ۵۰۰ كيلومتري
ابراهيمي اضافه كرد: در خرداد ماه سال آينده هم ماهواره طلوع با ماهواره‌بر سيمرغ به فضا پرتاب مي‌شود و در ارتفاع بيش از ۵۰۰ كيلومتري قرار خواهد گرفت و بعد از آن بايد كم كم به فكر گرفتن محصولات و خدمات از اين ماهواره‌ها باشيم.
وي تاكيد كرد: شايد به ذهن بعضي‌ها اين سئوال خطور كند كه بسياري از كشورهاي دنيا ايستگاه فضايي دارند و اين چه افتخاري براي ماست كه ماهواره‌بر داريم كه در ارتفاع ۲۰۰ كيلومتري ماهواره پرتاب مي‌كند؟
ابراهيمي در پاسخ به اين قبيل سئوالات گفت: اگر در زمين بازي كشورهاي پيشرفته خودمان را مقايسه كنيم اين تعبير درست است كه كاري انجام نداديم ولي اگر در زمين بازي خودمان بررسي كنيم مي‌بينيم كه منحصر به فرد هستيم.

شهيد تهراني مقدم پدر موشكي جمهوري اسلامي
[b]وي در بخش ديگري از سخنان خود به حادثه انفجار در سازمان جهاد خودكفايي سپاه اشاره كرد و از سردار شهيد تهراني‌مقدم به عنوان پدر موشكي جمهوري اسلامي ايران ياد كرد.
وي گفت: روزي كه اين انفجار اتفاق افتاد همايشي در مورد سامانه‌هاي ماهواره‌بر در دانشگاه خواجه نصير در حال برگزاري بود و بحث‌هاي داغي در خصوص اعزام موجود زنده به فضا مطرح بود كه با وجود مسافت زياد، دو صداي مهيب شنيده شد.
ابراهيمي ادامه داد: به محض اينكه اين صدا به گوش رسيد، سردار فرحي يكي از دوستان را صدا زد و گفت ببينيد حاج حسن كاري كرده است.
وي با بيان اينكه تعابيري كه مقام معظم رهبري در مورد شهيد تهراني مقدم به كار بردند جايگاه برجسته وي را نشان مي‌دهد، بيان داشت: شهادت ايشان ضايعه‌اي بزرگ بود كه اميدواريم شاگردان و همرزمان آن شهيد راه ايشان را ادامه دهند.[/b]

[color=olive]1390/09/04[/color]
منبع:
[url="http://www.newzzz.com/all/4488014/%D8%AA%D9%88%D9%84%D9%8A%D8%AF-%D9%85%D9%88%D8%B4%D9%83%D9%8A-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D9%8A%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%83%D9%87-%D9%86%D9%85%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%D9%8A-%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF"]http://www.newzzz.co...ونه-خارجي-ندارد[/url]

[size=1][color=violet][i]ببخشيد كه ارسال متوالي دادم. امكان ويرايش نبود[/i][/color][/size][/font][/size] ویرایش شده در توسط mahdavi3d

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فعلآ که تنها کمتر از 3 ماه تا پایان سال مانده است و هیچ خبری از پرتاب های جدید نیست،نمی دونم شاید دهه ی فجر یه خبرهایی بشنویم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چرا تا ده سال اینده ادم به فضا مفرستید خیلی دارین کند کار میکنید اقا تا قبل از سال 2016 قال قضیه را بکنید

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.