mahdavi3d

ایران و روسیه تفاهم نامه ترانزیت پهنای باند اینترنت امضا کردند

Recommended Posts

[align=justify][color=darkblue]شرکت ارتباطات زیرساخت ایران و شرکت " اسویاز دورین وست " روسیه در راستای ترانزیت پهنای باند ارتباطات تفاهمنامه همکاری امضا کردند.[/color]
به گزارش خبرنگار مهر، ظرفیت ترانزیت ارتباطات شبکه بین المللی که براساس این تفاهمنامه اجرایی می شود، در مرحله نخست 3.2 ترابایت خواهد بود و از مسیر دریای خزر و کابل دریایی مستقیم ایران و روسیه عملیاتی می شود.
این کابل بین المللی قرار است از مسیر روسیه به فرانکفورت وصل شود و در ایران از چالوس از طریق کابل های زمینی به چابهار و از آنجا به بندر بمبئی هند وصل خواهد شد.

پس از آن این کابل دریایی از طریق بمبئی به شبکه اینترنت هند و چین متصل می شود که در آینده با پیوستن شرکت های بین المللی به این شبکه، امکان توسعه و افزایش ظرفیت ترانزیت در این شبکه بین المللی وجود خواهد داشت.
به گزارش مهر، مردادماه امسال نیز شرکت ارتباطات زیرساخت با شرکتهای عمان‌تل، روس تلکوم و C&W بریتانیا قرارداد همکاری برای ایجاد بزرگراه ارتباطی بین ایران و اروپا منعقد کرد که براساس آن مسیر ارتباطی با اتصال آلمان به عمان از طریق کشور ایران شکل گیرد.

طول این مسیر ارتباطی که اتصال دهنده شرق به غرب و شمال به جنوب دنیا خواهد بود حدود 6 هزار کیلومتر فیبرنوری است که با ظرفیت 540 گیگابایت بر ثانیه عملیاتی خواهد شد و ظرفیت نهایی آن نیز به 3.2 ترابایت برثانیه خواهد رسید.

[color=olive]۱۳۹۰/۱۰/۰۶[/color]
منبع: خبرگزاري مهر
http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1494740[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خیرتو بگم........ روسیه چرا به ما میگ 31 سوخو27 ومیگ 29 دفاع اس 300 ندادی :rose: :mrgreen: :lol: :applause:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
امکان داره این قضیه اینترانت یا همون اینترنت ملی لغو شده باشه؟
یا ربطی به این قضیه نداره؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اینترنت ملی که هیچ ربطی به مسیر ترانزیت چهنای باند از روسیه به هند و چین که نداره ولی چیش به ما می ماسه خدا می دونه( منظور از پهنای باندش بود )

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اصلا از این خط چه ترافیکی نصیب ما میشه؟!!

وقتی اینترنت با سرعت بالای 128 ممنوع هست شما بگو خط 500 ترابایتی از ایران رد بشه چی گیر ما میاد؟!!

جالبه سازمانی که سرعت اینترنت کشورهای دنیا رو بررسی می کنه سرعت زیر 256 رو اینترنت حساب نمی کنه و جزو آمارش نمیاره.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
زياد ناراخت نباشيد ما تو هه زمينه ها از همه دنيا 50 يا 60 سال عقب تريم يكيش هم اينترنت!!! icon_eek
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
كرست جان ممنون از ياداوريت
ولي ما گوشمون از اين حرفا پره
بازم دممون گرم كه با وجود اين همه كمبود تو قدرت سايبري يه حرفايي برا گفتن داريم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=justify][color=darkblue]معاون بهره برداری و مدیریت شبکه ارتباطات زیرساخت از خرید 20 گیگابایت پهنای باند اینترنت برای افزایش ظرفیت اینترنت کشور از 2 شرکت سوپرآنلاین ترکیه و روس تلکوم خبرداد و گفت: ظرفیت پهنای باند اینترنت با این خرید به بیش از دو برابر افزایش می یابد.[/color]

حسن شاهی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره آخرین وضعیت قراردادهای بین المللی زیرساخت ارتباطی کشور اظهار داشت: قراردادهای بین المللی براساس اساسنامه و طرح های حاکمیتی جزو وظایف شرکت ارتباطات زیرساخت است که براین اساس می تواند پهنای باند اینترنت را با مجوزهای لازم از فروشندگان بین المللی دریافت کند.
وی با بیان اینکه شرکت ارتباطات زیرساخت اخیرا دو پهنای باند 10 گیگابایتی را در جریان مناقصات با فروشندگان بین المللی تامین و خریداری کرده است، گفـت: براساس این خرید بزودی ظرفیت پهنای باند اینترنت کشور به بیش از 2 برابر افزایش می یابد.
شاهی این افزایش ظرفیت شبکه را مربوط به خریدهای پهنای باند اینترنت از دو شرکت سوپرآنلاین ترکیه و روس تلکوم عنوان کرد و ادامه داد: این ظرفیت های جدید با انجام تست های مدنظر به زودی وارد شبکه ارتباطات زیرساخت می شود.

معاون بهره برداری و مدیریت شبکه ارتباطات زیرساخت همچنین به اجرای پروژه ارتباطی چهارجانبه ایران و اروپا و اهداف مدنظر در تحقق آن به عنوان یکی دیگر از قراردادهای بین المللی ارتباطی تصریح کرد: این پروژه مفهوم و موضوعی کاملا متفاوت از دیگر برنامه های شرکت ارتباطات زیرساخت دارد و تمامی مقولات فناوری اطلاعات ، دیتا و ترانزیت بین الملل را شامل شده و در راستای چشم انداز بیست ساله کشور قرار است ایران را به هاب منطقه تبدیل کند.
وی با بیان اینکه در این پروژه با شرکایی که این قرارداد را امضا کرده اند - عمان تل، روس تلکوم و C&W انگلستان - به این توافق رسیدیم که تعهداتی را در حوزه خود انجام دهیم، ادامه داد: هم اکنون کار اجرایی این پروژه آغاز و تاکنون 3 جلسه منسجم مدیریتی و فنی در لایه های مختلف در این بخش برگزار شده است.

شاهی با تاکید براینکه جلسات زمان بندی شده با تاریخ معین برگزار و برمبنای این جلسات پیشرفت کار پایش می شود که تاکنون نیز پیشرفت خوبی در این راستا محقق شده است، اضافه کرد: این پروژه جنبه های مختلفی دارد که هدف ایران در آن رسیدن به هاب منطقه، درآمدزایی و ارتقای سطح اعتبار بین المللی در منطقه و کشورهای جهانی است.
معاون بهره برداری شبکه ارتباطات زیرساخت، گفت: نگاه ایران به این پروژه صرفا نگاه اقتصادی نیست و این قرارداد و قراردادهای مشابه دیگر به جهت بالابردن اعتبار بین المللی ایران اجرایی می شود.
به گزارش مهر ، ظرفیت ترانزیت ارتباطات در این پروژه معادل 540 گیگابایت برثانیه است که این عدد برابر 3456 لینک STM1 است و تا 302 ترابایت برابر با 20480 لینک STM1 قابل افزایش خواهد بود.

در این پروژه توسعه ترانزیت ارتباطات از طریق مسیرعمان - ایران پس از گذر از آذریایجان و روسیه تا فرانکفورت ادامه پیدا خواهد کرد و به این ترتیب امکان ترانزیت ارتباطات از آسیا به اروپا و بالعکس فراهم می شود.

[color=olive]۱۳۹۰/۱۰/۱۷[/color]
منبع: خبرگزاري مهر
http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1503268
[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من نمیدونم چرا دوستان میگن بالای 128 ممنوع هست؟ همین الان من بدون استفاده از کارت دانشجویی اینترنت 512 دارم...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.