Recommended Posts

فعلا اوضاع خیلی عجیب و قریب هست و باید کمی صبر کرد ببینیم چی به چی هست بعد میشه نظر و تحلیل درستی داد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در جريان سرکوب های خشونت بار معترضان و شهروندان سوريه توسط نيروهای نظامی و حکومت بشار اسد در لاذقيه در روز چهارشنبه، دستکم ۱۰ تن کشته شده و موج گسترده ای معترضان و ناراضيان دستگير شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در حالی که سرکوب خشونت بار روز چهارشنبه در لاذقیه جریان داشت، بشار اسد رييس جمهوری سوريه برای نخستين بار از زمان اعتراض ها در پنج ماه گذشته، با کميته مرکزی حزب بعث که از سال ۱۹۶۳ قدرت را در دست دارد، ديدار کرد.

به گزارش خبرگزاری دولتی سوريه، بشار اسد در جريان اين ديدار گفته که «سوريه مقتدر و متحد» است و نيز گفته به اصلاحات ادامه می دهد، «نه به خاطر فشار خارجی، که به خاطر نياز و ضرورتی که سوريه احساس می کند.»

بشار اسد در جريان اعتراض های مردمی پنج ماه گذشته، وعده شماری از اصلاحات را داده ولی هنوز آن ها را عملی نکرده است. هرچند قانون وضعيت اضطراری که از سال ۱۹۶۳ به اجرا گذاشته شده بود را لغو کرد، ولی حق آزادی اجتماعات به مردم داده نشده و حضور آن ها در خيابان ها با سرکوب و خشونت و دستگيری همراه بوده است.

محاصره نظامی بندر لاذقيه که از روز شنبه اين هفته شروع شده، روز چهارشنبه هم ادامه داشت و به گزارش رويترز، ماموران امنيتی و نظامی در قالب دسته های گسترده، خانه به خانه محله ها را بازرسی کرده و عده زيادی را دستگير کردند.

شاهدان عينی می گويند بيش از ۷۰۰ مامور امنيتی به محله «رامل» در لاذقيه حمله برده و در حالی که فهرستی در دست داشتند، عده زيادی را دستگير کردند.

ديگر شاهدان عينی به خبرگزاری فرانسه گفته اند حدود دو هزار تن از معترضان در ميدان «مسجد الحسين» تجمع کرده بودند که نيروهای نظامی و امنيتی حکومتی به آن ها حمله کردند که ۱۰ تن در جريان اين حمله کشته شده و عده زيادی دستگير شدند.

احمد داوود اغلو، وزير خارجه ترکيه هشدار داده که بشار اسد از راهی که معمر قذافی، رهبر ليبی رفته صرفنظر کند و سعی کند به جای ادامه دادن به آن راه، از آن درس بگيرد.

کشورهای عربی از جمله اردن، کويت، عربستان سعودی و قطر به همراه شماری از کشورهای اروپايی و آمريکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل خواسته اند جلسه ای اضطراری برگزار کرده و کشتار شهروندان سوريه را بررسی کند.

شورای امنيت سازمان ملل قرار است روز پنجشنبه، فردا، جلسه اضطراری تشکيل داده و با حضور ناوی پيلای، کميسر عالی حقوق بشر سازمان ملل کشتارها و خشونت های شهروندان سوريه را بررسی کند.

تونس هم که نقطه سرآغاز اعتراض های مردمی در شمال آفريقا و خاورميانه بود، روز چهارشنبه اعلام کرد سفير خود از دمشق را در اعتراض به سرکوب مردم، فراخوانده است.

به گزارش رويترز، سوييس هم روز چهارشنبه تحريم های خود عليه دولت حاکم در دمشق را افزايش داد و ۱۲ عضو کليدی دولت و نيروی نظامی سوريه را وارد فهرست تحريم ها کرد. اين در حالی است که مسکو اعلام کرد به عنوان شريک قديمی دمشق، به همکاری های خود با سوريه به ويژه در فروش سلاح و مهمات، ادامه خواهد داد.
http://www.radiofarda.com/content/f5_ten_more_killed_in_many_arrested_in_latakia/24300158.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خداییش 10 نفر برای حمله ارتش به یک شهر خیلی هم زیاد نیست
انصافا حتی اگر نصفشون هم تروریست باشن و نصفشون مردم عادی
بازم حالتش با حالت جنگیدن ما با پژاک و جنگیدن ترکیه با پ ک ک یکی میشه
ما هم وقتی عراق رو به توپ می بندیم غیر نظامی ها هم متاسفانه از بین میرن
بابا خیلی ارتش سوریه خویش تن داره

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=18]علت مردمی نبودن اعتراضات سوریه[/size]

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت با تاکید بر اینکه تحولات سوریه از خارج مدیریت می شود، افزود: دست بردن به سلاح بهترین دلیل برای این است که اعتراضات سوریه، پایگاه مردمی نداشته و در این کشور حرکت انقلابی مردمی شکل نگرفته است.

به گزارش مهر "غضنفر رکن آبادی" در گفتگو با روزنامه الجمهوریه لبنان اظهار داشت: ایران در قبال سرنوشت نظام سوریه که همپیمان ما در محور مقاومت است، هراسی ندارد.

وی تاکید کرد: آنچه در سوریه می گذرد در خارج از این کشور مدیریت می شود و دست بردن به سلاح بهترین دلیل برای غیر مردمی بودن این اعتراضات است.

سفیر ایران در بیروت درباره موضع تهران در قبال تحولات سوریه اظهار داشت: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران موظف به حمایت از ملتهای مستضعف هستیم که برای اصلاحات و آزادی تلاش می کنند. ما علیه خواسته های اصلاح طلبانه ملتهای جهان نیستیم اما کسانی که خواهان اصلاحات هستند هرگز مشابه آنچه در سوریه رخ داد دست به سلاح نمی برند.

رکن آبادی افزود: این مسئله را در دیدارهایی که در لبنان داشتم متذکر شدم. ایران از خواسته های اصلاح طلبانه مردم سوریه حمایت کرده، از آنها پشتیبانی می کند و خواستار برآورده شدن آنها نیز هست. البته "بشار اسد" نیز در تلاش برای انجام اصلاحات است و این اصلاحات را حتی قبل از آنکه از وی تقاضا شود در دستور کار قرار داده بود.

وی در ادامه تاکید کرد: علت و توجیه دست بردن تظاهرات کنندگان در سوریه به سلاح و کشتن نیروهای ارتش و نیروهای امنیتی چیست؟ انقلاب ایران علیه شاه با خروش میلیونی مردم به خیابانها و میادین بدون دست بردن به سلاح تحقق یافت. بر این اساس، دست بردن به سلاح در سوریه، بهترین دلیل برای نمایان شدن این مسئله است که در این کشور حرکت مردمی انقلابی شکل نگرفته است.

سفیر ایران در بیروت افزود: ایران در قبال نظام سوریه نگران نیست. ما در کنار نظام سوریه که همواره در محور مقاومت علیه اشغالگران اسرائیلی ایستادگی کرده، خواهیم ایستاد و در نهایت این اصحاب حق هستند که بر منطقه حکمرانی می کنند.

وی با اشاره به تفاوت شرایط سوریه با مصر، لیبی و تونس اظهار داشت: آمریکا در مصر، لیبی و تونس تلاش دارد روی وقایع موج سواری کند اما درباره سوریه آنها اعتراف کردند که نمی توانند کاری بکنند و این مسئله را به مردم سوریه واگذار کردند. البته اکثریت مردم سوریه بشار اسد را تایید می کنند اما واشنگتن در نظر دارد با تاکید چندین باره بر اینکه نظام اسد مشروعیت خود را از دست داده است حرکت اعتراضی عیله دمشق را پردامنه تر کند. البته خود آمریکایی ها به این امر قانع شده اند که این مواضع، نتیجه ای که موردنظر آنها است را محقق نمی کند.

رکن آبادی با ابراز اطمینان از اینکه نظام سوریه از بحران کنونی خارج خواهد شد، افزود: آمریکا وارد دوران فروپاشی شده است. آنها از بحرانها و شکستهای متعددی رنج می برند و از امروز تا سال 2015 ابرقدرت بودنشان به پایان می رسد.

http://www.jahannews.com/vdchzznzv23n6wd.tft2.html

[color=red]پایان عملیات ارتش در لاذقیه[/color]

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاري سوريه (سانا) ، اين نيروها در طي مدت ماموريت خود در منطقه رمل جنوبي در لاذقيه ضمن پايان دادن به فعاليت هاي گروه هاي مسلح امنيت و آرامش را به اين منطقه بازگرداندند.
سرتيپ ' محمد حسن العلي ' از مديران وزارت كشور سوريه در اين خصوص گفت : نيروهاي مزبور در مدت ماموريت خود در لاذقيه موفق شدند تا در مقابل اقدامات افراد مسلح ايستادگي كرده كه با اقدامات جنايتكارانه خود موجب ايجاد رعب و وحشت در بين مردم شده بودند.
يك مسوول ديگر سوري نيز پيش از اين گفته بود كه برخي نيروهاي حفظ نظم اكنون در حال برچيدن موانع ايجاد شده در خيابان ها و منطقه رمل جنوبي در لاذقيه هستند.
وي ضمن اعلام دستگيري برخي از افراد مسلح از سوي نيروهاي مزبور افزود : واحدهايي اكنون در حال خنثي كردن بمب ها و مين هاي كارگذاشته شده از سوي افراد مسلح در منطقه مزبور هستند.
به گفته اين مسوول، برخي از افراد مسلح در پي اقدامات نيروهاي ارتش و حفظ نظم به ساير مناطق فرار كرده اند.
منطقه رمل جنوبي در لاذقيه در روزهاي گذشته شاهد درگيري بين نيروهاي دولتي و افراد مسلح بود كه در جريان آن شماري كشته و مجروح شدند.
ارتش سوريه امروز و پس از پايان ماموريت خود از شهر ديرالزور در شرق سوريه و در نزديك مرز عراق خارج شد.

http://www.vapasin.ir/news/3230/%D9%86%D9%8A%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%D9%8A-%D8%AD%D9%81%D8%B8-%D9%86%D8%B8%D9%85-%D9%88-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%B4-%D8%A7%D8%B2-%D8%B4%D9%87%D8%B1-%D9%84%D8%A7%D8%B0%D9%82%D9%8A%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%BA%D8%B1%D8%A8-%D8%B3%D9%88%D8%B1%D9%8A%D9%87-%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC-%D8%B4%D8%AF%D9%86%D8%AF.html

[size=18]منبع آگاه سوري از دستگيري اتباع خارجي در منطقه لاذقيه خبر داد[/size]

اين منبع كه خواست نامش فاش نشود ، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در سوريه افزود: از بين افراد دستگير شده افرادي با مليت هاي مختلف سوماليايي، عراقي، پاكستاني و افغان وجود دارند كه به عناصر مسلح مخالف نظام سوريه آموزش مي دادند.
وي با تشريح اوضاع منطقه رمل جنوبي و حضور بيش از 20 هزار نفر در آن كه اغلب از آوارگان فلسطيني هستند، افزود: عناصر مسلح در مناطق 'بانياس' و 'جسر الشغور' پس از شكست در اين مناطق، با اطلاع از وجود عناصر مسلح در رمل جنوبي به آنان پيوسته و دست به اقدامات تخريب ، كشتار و حمله به مردم و نيروهاي دولتي زدند.
منبع سوري خاطر نشان كرد: خبر وجود شمار زيادي از افراد القاعده در منطقه رمل جنوبي نيز صحت دارد و تعداد آنان بسيار كم است و اغلب اين افراد براي آموزش عناصر مسلح محلي وارد شده و به آنان نحوه پوشش لباس و چهره ظاهري از قبيل ريش گذاشتن و تراشيدن سبيل به روش طالبان را آموزش مي دادند.
بر اساس گزارش ها از رمل جنوبي ، نيروهاي امنيتي و ارتش سوريه توانستند با انجام عمليات دقيق مناطق ' رمل جنوبي'، ' رمل فلسطيني' و 'سكنتوري' را از وجود افراد مسلح پاكسازي كنند.
در اين ارتباط فردي نيز به نام ابراهيم السخطا متولد 1962 به عنوان 'امير امارت اسلامي' دستگير شده است كه سركرده افراد مسلح در رمل جنوبي بوده است .
گفته مي شود شماري از نيروهاي سوري براي مقابله احتمالي با عناصر مسلح ضد نظام در اين مناطق باقي مانده اند تا امنيت را براي مردم و منطقه حفظ كرده و مانع حملات و اقدامات مسلحانه دوباره افراد مسلح به حقوق مردم شوند.
روز گذشته اعلام شد كه يگاه هاي نظامي ارتش همراه با تانك و نفربرهاي خود از منطقه خارج شدند.
بر اساس گزارش ها، شمار قابل توجهي اسلحه و مهمات از جمله سلاح هاي پيشرفته ساخت غرب و اسراييل نيز از افراد مسلح كشف و ضبط شده است.


http://www.vapasin.ir/news/3909/%D9%85%D9%86%D8%A8%D8%B9%20%D8%A2%DA%AF%D8%A7%D9%87%20%D8%B3%D9%88%D8%B1%D9%8A%20%D8%A7%D8%B2%20%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D9%8A%D8%B1%D9%8A%20%D8%A7%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B9%20%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%D9%8A%20%D8%AF%D8%B1%20%D9%85%D9%86%D8%B7%D9%82%D9%87%20%D9%84%D8%A7%D8%B0%D9%82%D9%8A%D9%87%20%D8%AE%D8%A8%D8%B1%20%D8%AF%D8%A7%D8%AF.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=blue][size=18]گزارش الاخبار از سفر وزير امور خارجه تركيه به تهران پاسخ قاطعي كه داود اوغلو در تهران شنيد[/size][/color]

[b]روزنامه الاخبار در گزارشي اعلام كرد كه وزير امور خارجه تركيه در جريان سفر چندي پيش خود به تهران، پاسخ سخت و قاطعي از جمهوري اسلامي ايران درباره تحولات ضد سوري آنكارا دريافت كرده است.[/b]
«احمد داود اوغلو» در يك ماه گذشته پس از رايزني هاي فشرده كشورش با آمريكا سفري دوره اي به چند كشور از جمله ايران و سوريه را آغاز كرد تا سياست كشورش عليه سوريه شدت بيشتري بگيرد.
داود اوغلو يكشنبه 19 تيرماه گذشته (10 ژوئيه) وارد تهران شد و با استقبال علي اكبر صالحي همتاي ايراني خود رو به رو شد تا مذاكرات خود را با مقامات تهران درباره سوريه آغاز كند.
روزنامه الاخبار لبنان در اين باره نوشت:[b] وزير خارجه تركيه در مذاكرات خود با مقامات ايراني در پشت درهاي بسته كلام سخت و قاطعي از تهران شنيد.[/b]الاخبار اعلام كرد كه وزير خارجه تركيه در سفر اخير خود به ايران تلاش كرد مهارت هاي ديپلماتيك خود را به كار بگيرد تا بتواند ايراني ها را متقاعد كند تا حمايت خود را از بشار اسد بردارند زيرا چنين امري مي توانست از سرسختي مواضع بشار اسد بكاهد و وي را به سازش بكشاند.
دمشق هم اكنون به بهانه ناآرامي هايي كه بيش از چهار ماه پيش در اين كشور به دليل فعاليت گرو هك هاي مسلح آغاز شده است، تحت فشار شديد آمريكا و كشورهاي غربي و همچنين فشار تركيه و عربستان سعودي قرار دارد ولي بشار اسد در سخنان اخير خود به مناسبت سالروز تشكيل نيروهاي مسلح در سوريه، تاكيد كرد و به فشارها تن نخواهد داد.
الاخبار همچنين اعلام كرد، منابعي كه اخبار ديدارها و مذاكرات داود اوغلو را دنبال كردند، گفتند كه داود اوغلو پاسخي سخت شنيد و مشاهده كرد كه تهران بشدت هرگونه اقدامي كه بشار اسد را هدف قرار بدهد، رد مي كند. در آن زمان رسانه هاي ايراني اخباري منتشر كردند مبني بر اينكه فضاي مذاكرات داود اوغلو با مقامات تهران كاملا مثبت و همراه با توافق بوده است. در حالي كه داود اوغلو قرار بود پس از اين سفر به سوريه برود، اميدوار بود كه برگه هاي برنده اي همراه خود به دمشق ببرد [color=red][b]ولي آنچه در تهران شنيد و قبلا نيز اين هشدار را شنيده بود كه [تهران] مجبور است پايگاه هاي آمريكايي در تركيه را هدف بگيرد اگر اين پايگاه ها عليه سوريه اقدامي كنند[/b][/color]، مقامات آنكارا را به اين يقين رساند كه نزديك شدنشان به موضوع سوريه غلط بوده است و مي بايست براي بازگرداندن آرامش به مناسبات دمشق-آنكارا تلاش كند.
اين منابع به الاخبار اعلام كردند كه چنين موضوعي در سفر داود اوغلو به سوريه روشن بود زيرا تاكيد كرد كه حامل پيام هيچ كس براي دمشق نيست و تركيه خواستار امنيت سوريه است. وي در اين سفر اعلام كرد كه سوريه با هدايت بشار اسد پس از اجراي اصلاحات، كشورش در جهان عرب نمونه خواهد شد.

[url=http://kayhannews.ir/900526/3.HTM#other301]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اون یارو شیطان لعین اوباما رو میگم امروز حسابهای سوریه رو بلوکه و تمام اقدامات سیاسی اقتصادی علیه سوریه رو شدت داده.
خدا میدونه این آشی که اینها دارن به همش می زنن می خواد چی بشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]اون یارو شیطان لعین اوباما رو میگم امروز حسابهای سوریه رو بلوکه و تمام اقدامات سیاسی اقتصادی علیه سوریه رو شدت داده.
خدا میدونه این آشی که اینها دارن به همش می زنن می خواد چی بشه.[/quote]
سوریه از قبل تحریم بود برادر
حسابی نداشت توی امریکا
این شده قضیه بلوکه کردن اموال اقای اژه ای! در امریکا و اروپا(بلهههههههههههههه!؟!!اقای اژه ای ؟ اروپا ؟ اموال؟)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
باراک اوباما، رييس جمهوری آمريکا روز پنجشنبه در بيانيه ای گفت: «آينده سوريه به دست مردم اين کشور تعيين می شود ولی الان، اين بشار اسد است که مقابل اراده مردم قرار گرفته است. برای نجات مردم سوريه، زمان آن فرا رسيده که بشار اسد از قدرت کنار برود.»

باراک اوباما در اين بيانيه گفت: «پيام گفت وگو و اصلاحات بشار اسد در مقابل اقداماتش از جمله دستگيری ها و به زندان انداختن ها، شکنجه و کشتار و قتل عام مردم سوريه تو خالی از آب درآمده است. ما همواره اين موضع را داشتيم که يا بشار اسد راه گذار به دموکراسی را در پيش بگيرد و يا از سر راه (دستيابی به آن) کنار برود. از آن جايی که بشار اسد چنين نقشی برعهده نگرفته، حالا زمان آن رسيده که از سر راه کنار برود.»

رييس جمهوری آمريکا گفته است: «من تمامی خشونت ها و سرکوب ها عليه معترضان و شهروندان سوريه در شهرهايی چون حماه و ديرالزور، دستگيری سران مخالفان که از هرگونه عدالت و انصاف محروم مانده و مورد شکنجه قرار گرفته اند محکوم می کنم. اين گونه نقض حقوق از جهانی شهروندان و مردم، به سوريه، به منطقه و به جهان نشان داده که چقدر دولت بشار اسد وقيحانه به شان و مرتبه مردم سوريه بی احترامی می کند.»

باراک اوباما افزود: «آمريکا و اتحاديه اروپا، سوريه را تحريم کرده و شورای امنيت سازمان ملل هم خشونت های سوريه را محکوم کرده است. ما با متحدان خود در جهان و در منطقه هماهنگ عمل کرده ايم. دولت بشار اسد از سوی کشورهايی از تمامی نقاط جهان محکوم شده و برای حمايت از سرکوب وحشيانه و غيرقابل توجيه فقط می تواند چشم اميدش به ايران باشد.»

رييس جمهوری آمريکا گفت:«ايالات متحده نه می تواند چنين گذاری (به دموکراسی) را بر سوريه تحميل کند و نه خواهان اين کار است. اين کار مردم سوريه است که رهبران خود را انتخاب کنند و ما صدای رسای مردم را شنيده ايم که گفته اند نمی خواهند هيچ عامل خارجی در جنبش آن ها دست داشته باشد.»

وی افزود: «ايالات متحده از تلاش مردم برای رسيدن به سوريه ای دموکراتيک و دربرگيرنده همه مردم اين کشور حمايت می کند. ما با فشار بر بشار اسد برای کنار رفتن از جلوی خواست مردم و پشتيبانی از حقوق جهانی مردم سوريه وديگر مردم کشورهای جهان، اين پشتيبانی و حمايت را دنبال می کنيم.»

افزايش تحريم های آمريکا عليه دولت بشار اسد

باراک اوباما در بيانيه خود از تحريم های شديدتر آمريکا عليه دولت بشار اسد خبر داده و گفته است: «دستور توقيف تمامی اموال متعلق به دولت بشار اسد (درآمريکا) صادر شده و تمامی شهروندان آمريکايی از هرگونه تبادل مالی با دولت سوريه، منع شده اند. اين فرمان همچنين خريد نفت يا محصولات و فرآورده های نفتی از سوريه به آمريکا را قدغن کرده، تمامی شهروندان آمريکا از هرگونه سرمايه گذاری در سوريه منع شده اند. اميدواريم اين اقدام آمريکا، با حمايت ديگران (ديگر کشورها) تقويت شود.»

رييس جمهوری آمريکا گفت: «مشخص است که بشار اسد بر اين باور است که با به کارگيری تاکتيک ها و روش های گذشته، می تواند صدای مردم را ساکت کند. اما او اشتباه می کند. همان طور که همه ما در چند ماه گذشته اين را فراگرفتيم، مواقعی هست که اوضاع به دليل اين که پيشتر به آن شکل بوده، در آينده به همان شکل نخواهد بود. حالا زمانی است که مردم سوريه سرنوشت خود را انتخاب کنند و ما محکم در کنار آن ها خواهيم بود.»

اروپا: بشار اسد از قدرت کنار برود

اروپا هم روز پنجشنبه از بشار اسد خواست سرکوب خونين و کشتار مردم را متوقف کرده و از قدرت کناره گيری کند. رهبران فرانسه، بريتانيا و آلمان در يک بيانيه مشترک اعلام کردند که «بشار اسد بايد با اين واقعيت که تمامی مردم سوريه ديگر او و نظامش را نمی خواهند، روبرو شود و بايد برای حفظ منافع و اتحاد مردم از قدرت کنار برود.»

کاترين اشتون، رييس سياست خارجی اتحاديه اروپا هم روز پنجشنبه گفت: «از ديد اتحاديه اروپا، بشار اسد مشروعيت خود را در ميان مردم سوريه از دست داده و ديگر کناره گيری او از قدرت، امری ضروری است.»

وزير خارجه هلند هم گفت:«ما همه تصاوير حمله کشتی ها و نيروهای نظامی به مردم کشورشان را ديده ايم. ديگر جای درنگ نيست و بشار اسد بايد از قدرت کنار برود.»

اوسکار فرناندز تارانکو، معاون سياسی دبيرکل سازمان ملل در نيويورک هفته پيش در گزارشی اعلام کرد طبق آمار مستند وثبت شده، در جريان درگيری ها در سوريه در ماه جولای ۱۸۸ تن و تا تاريخ هشتم اوت (ماه جاری ميلادی) ۸۷ تن کشته شده اند. وی گفته شمار کشته شدگان غيرنظامی و شهروندان سوريه در جريان درگيری ها از ماه مارس تاکنون، از دو هزار تن فراتر رفته است.

http://www.radiofarda.com/content/f5_us_and_eu_call_on_obama_resign/24301105.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
شخصا فكر مي كنم به زودي يك جنگ منطقه اي راه خواهد افتاد كه دو طرف اصلي درگير هم غرب و ايران خواهند بود اما مطمئن نيستم كه درگيري بين اين دو مستقيم خواهد بود يا نيابتي.
غرب قبل از آغاز تهاجم به ايران بايستي سوريه را خنثي كند كه براي رسيدن به هدف فوق بايد همان بلايي را سر بشار اسد بياره كه سر صدام آورد.

غرب بايد تا آنجايي كه مي تواند فشارهاي سياسي – اقتصادي و خصوصا تبليغاتي را بر روي سوريه بيشتر كند.اينطوري يكي از موارد زير پيش مي آيد:

1- خود اسد از حكومت كناره گيري مي كند و يك دست نشانده طرفدار غرب حكومت را بدست مي گيرد.اينطوري پل ارتباطي ايران و حزب ا... قطع مي شود و حلقه محاصره حزب ا... تنگ تر و تنگ تر مي شود. بدين ترتيب ايران تبديل مي شود به يه لقمه خوشمزه واسه آمريكا (خوشمزه ولي خيلي گنده تر از دهن آمريكا)
2- اسد كناره گيري نمي كند اما مجبور مي شود در برابر مخالفان داخلي و خارجي كوتاه بياد.اين كوتاه آمدن همانا و طمع غرب در فشار بيشتر به سوريه همانا... در نهايت فشار هاي سياسي و اقتصادي غرب و بمباران تبليغاتي عليه اسد موجبات نارضايتي مردم سوريه – قدرت گرفتن مخالفان و فتنه انگيزي و در نهايت به يك كودتا ختم خواهد شد.
3- همان بلايي كه آمريكا بر سر صدام آورد بر سر سوريه خواهد آورد.بعد از اينكه فشارهاي اقتصادي و سياسي – تهديدات و .... كمر سوريه را شكست حالا فقط يك شوت كافيه تا دروازه بدون گلر سوريه باز بشود و 3 امتياز آن نسيب غرب بشود.ولي كي حاضره اين كار را انجام بدهد؟؟ ناتو؟ آمريكا؟ اسرائيل؟ تركيه؟ يا يكي از كشورهاي عربي؟
به نظرم احتمال دخالت مستقيم اسرائيل و آمريكا در اين تهاجم كمتر خواهد بود.دخالت هر كدوم از اين دو ايران را وارد ماجرا مي كند.اين يعني آمريكا و اسرائيل مجبورند در دو جبهه بجنگند و ...

اما در صورتي كه ناتو يا تركيه يا كشورهاي عربي مهاجم باشند احتمال ورود ايران كمتر خواهد بود.
بعد از استيلاي غرب بر سوريه و محاصره حزب ا... حالا نوبت ايران خواهد بود.اما به نظرم باز هم زوده كه آمريكا شخصا جنگ با ايران را كليد بزند! بهترين كار اينه كه طرف پيروز بر سوريه كه حالا حسابي دماغش باد كرده را به جون ايران بندازد و سر وقت خودش را بندازد وسط درگيري!
همان كاري كه قصد داشتن در حين جنگ ايران و عراق انجام بدهند.

نكته: تمامي موارد بالا راجع به احتمالات و كيفيت آغاز جنگه و اينكه مديريت جنگ دست كدوم طرف باشد و كدوم طرف جنگ را تمام كند بايد بگم انشاءا.. پيروزي نهايي از آن ايران خواهد بود كما اينكه تا الان اينطور بوده.

[quote] ولي آنچه در تهران شنيد و قبلا نيز اين هشدار را شنيده بود كه [تهران] مجبور است [b]پايگاه هاي آمريكايي[/b] در تركيه را هدف بگيرد [b]اگر اين پايگاه ها عليه سوريه اقدامي كنند[/b]، مقامات آنكارا را به اين يقين رساند كه نزديك شدنشان به موضوع سوريه غلط بوده است و مي بايست براي بازگرداندن آرامش به مناسبات دمشق-آنكارا تلاش كند. [/quote]

درواقع ايران آمريكا را تهديد كرده نه تركيه را..

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگه ترکیه دست از پا خطا کنه با موشک میترکونیمش امریکا جرات نمیکنه چه برسه به ترکیه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=18]خبرسازی سی‌ان‌ان و الجزیره بدتر از جنایات ناتو
[/size]
تحلیلگر معروف فرانسوی با بیان اینکه جنگ رسانه‌ای رسانه‌هایی مانند سی ان‌ان علیه سوریه
از جنایات جنگی ناتو در لیبی بدتر است، فاش کرد که جنایاتی به سوریه منتسب می‌شود که هیچ‌گاه رخ نداده است.

به گزارش فارس، «تیری میسان» در پایگاه خبری ولترنت، اعلام کرد: نحوه پوشش رسانه‌ای اخبار سوریه در شبکه‌هایی مانند «سی ان‌ان»، که به نهادهای اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا نزدیکند، خطرناکتر از جنایات جنگی ناتو در لیبی است.

این روزنامه‌نگار فرانسوی با انتقاد از نحوه پوشش رسانه‌های اخبار سوریه در سی ان‌ان، فرانس 24، بیبیسی و الجزیره، تاکید کرد: این شبکه‌ها با عملکرد خود درباره لیبی و سوریه، تاریخ جدید در تاریخ جنگ رسانه‌ای برای افکار عمومی خلق کرده‌اند.

بنا بر این گزارش، رسانه‌هایی مانند سی ان‌ان در هماهنگی کامل با واحد جنگ روانی پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) هستند، جنایاتی به دولت سوریه نسبت داده‌اند که هیچگاه اتفاق نیفتاده است. این کار نیز به دلیل سرپوش گذاشتن بر جنایاتی است که ناتو و دستگاه‌های اطلاعاتی غربی انجام داده‌اند.

میسان افزود: این رسانه‌ها طوری فضاسازی می کنند که وانمود شود بیشتر مردم سوریه خواهان سرنگون کردن دولت و نظام هستند.

این روزنامه‌نگار فرانسوی با بیان اینکه این شبکه‌ها تصاویری از اتفاقاتی پخش می‌کنند که هیچ‌گاه در سوریه اتفاق نیفتاده است، تاکید کرد که سمی که شبکه‌هایی مانند شبکه‌های سی ان‌ان، فرانس 24، بی بی سی و الجزیره می‌پراکنند جنایت علیه صلح است و باید آن را خطرناکتر از جنایاتی دانست که ناتو در لیبی و نهادهای اطلاعاتی غرب در سوریه مرتکب می شوند.

این تحلیلگر تاکید کرد، خبرنگارانی که در این جنگ رسانه‌ای شرکت دارند باید در دادگاه جنایی بین‌المللی محاکمه بشوند.

http://www.tabnak.ir/fa/news/184655/%D8%AE%D8%A8%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%B3%DB%8C%E2%80%8C%D8%A7%D9%86%E2%80%8C%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D8%A7%D9%84%D8%AC%D8%B2%DB%8C%D8%B1%D9%87-%D8%A8%D8%AF%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D8%AC%D9%86%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D9%86%D8%A7%D8%AA%D9%88

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=18]سیاست یک بام و دوهوای اردوغان در نبرد با تروریست‌های ترکیه و سوریه[/size]

[color=red]خبرگزاری فارس: حمله نامتقارن ارتش ترکیه به مناطق کردنشین در جنوب این کشور و شمال عراق برای سرکوب تروریست‌های" پ ک ک" این سوال را در ذهن ایجاد می‌کند که چطور آنکارا اجازه استفاده از جنگ افزارهای سنگین علیه مخالفان مسلح را دارد ولی دولت سوریه اجازه انجام هیچ اقدامی علیه تروریست‌های مسلح را ندارد.[/color]


مشکل ترکیه با مناطق کردنشین به علت نبود امکانات رفاهی کافی در این مناطق همچنان ادامه دارد و از طرف دیگر تحریک این مسئله توسط آمریکا ‌و اتحادیه اروپا کردهای مخالف را بر آن داشته تا مخالفت بسیار گسترده‌ای را آغاز کرده و آنکارا را وادار به پذیرش مطالبات آنها کند.

در این میان برخی گروهک‌ها تروریستی مانند پ ک ک که توسط رژیم صهیونیستی، آمریکا و اتحادیه اروپا حمایت می‌شود دست به عملیات‌های گسترده تروریستی در شهرهای شرقی و جنوب شرقی ترکیه زده‌اند اما نکته حائز اهمیت عکس‌العمل دولت ترکیه در برابر این عملیات‌های تروریستی است.

ارتش ترکیه بامداد روز گذشته در پاسخ به حمله تروریست‌های پ ک ک که طی آن چندین تن از نظامیان ترکیه کشته شدند در عملیاتی گسترده پاسخی نامتقارن به شورشیان در داخل خاک خود و آنسوی مرزهایش داد.

نیروهای امنیتی ترکیه به همراه ارتش این کشور با حمله به مناطق کردنشین در جنوب این کشور و شمال عراق طی 24 عملیات 12 تن از رهبران پ ک ک را دستگیر کردند.

نیروهای امنیتی این عملیات را در چندین شهر ترکیه همچون تونجلی، حقاری، شیرناک، دیار بکر و دیگر شهرهای کردنشین جنوب این کشور به اجرا درآوردند و بنا بر بیانیه‌ای که ستاد مشترک ارتش ترکیه منتشر کرده تعدادی نیز در این درگیری‌ها کشته شدند.

از سوی دیگر همزمان با عملیات‌های زمینی ارتش ترکیه، نیروی هوایی این کشور با تمام قوا به منطقه کردنشین در داخل ترکیه و آنسوی مرزهایش در شمال عراق حمله کرده و در آنجا پایگاه‌های احتمالی پ ک ک را هدف قرار دادند.

بنا بر گزارش‌ها، ارتش ترکیه صدها تن بمب توسط جنگنده‌های اف-16 به 228 نقطه در شمال عراق به ویژه در تپه‌های قندیل فرو ریخته است.

طبق گزارش رسمی از شب گذشته تاکنون تمام جنگنده‌های نیروی هوایی ترکیه در پایگاه هوایی اصلی هشتم واقع در دیار بکر با تجاوز به مرز عراق و علاوه بر تپه‌های قندیل مناطقی چون "هاکورک"، "اباشین" و "باسیان" را بمباران کرده که در این حملات از بمب‌های هوشمند "mac84/82 " و هواپیماهای اسرائیل "هرون" کل منطقه مذکور را زیر حملات شدید قرار دادند.

گروهک تروریستی پ ک ک و دیگر شورشیان کرد نیز در پاسخ اعلام کرده‌اند که سرتاسر ترکیه را منطقه عملیاتی خود می‌دانند و در مورد حملات احتمالی به دولت آنکارا هشدار دادند.

[color=red]نکته قابل تامل درباره این حملات این است که دولت رجب طیب اردوغان که در برابر چند عملیات تروریستی پ ک ک هزاران نظامی را با تمام قدرت و ده‌ها جنگنده نیروی هوایی را با بمب‌های هوشمند به جنوب کشور خود و شمال ‌عراق می‌فرستد چگونه تاکید دارد که بشار اسد و حکومت سوریه باید از مقابله با تروریست‌های آشوب طلب دست بردارد.

شکی نیست که درگیری‌های جاری در ترکیه به هیچ کشوری اجازه نمی‌دهد که در مسائل داخلی مردم و حکومت این کشور دخالت کند ولی مقامات ترک نیز باید چنین حقی را برای دیگران از جمله دولت سوریه قائل باشند.[/color]

ظاهرا حوادثی که در ترکیه به وقوع پیوسته شبیه به وضعیتی است که در سوریه در جریان است و رهبران آنکارا باید نسبت به این مسئله هوشیار باشند که در هر دو طرف تحولات سوریه و ترکیه دست سه‌گانه آمریکا، اتحادیه اروپا و رژیم صهیونیستی پنهان است و شرایط حساس کنونی در منطقه زمان وحدت کشورهای اسلامی در برابر فشارهای فرامنطقه‌ای است نه همسویی با آمریکا و اسرائیل

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900528145217

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
متاسفانه فارس نیوز شده دایه مهربانتر از مادر و اینقدر نشان دادن پیراهن خونین یوسف دردی را دوا نمیکنه!
دیگه فکر کنم برای همه دنیا مشخص شده (بجز رسانه فارس) که سوریه فقط دست به کشتار و قتل عام ترویست ها نزده! اتشار فایل های ویدئویی حکایت از اتفاقات دیگری دارد....
اگر با این تفاصیر به موضوع نگاه کنیم:
اسد در مبارزه با تروریست هاست...
قذافی در مبارزه با موش هاست...
مبارک حکومت را به یک مشت فریبخورده غرب باخت...
بن علی هم حکومت رو به یک مشت دستفروش باخت...
این حنا دیگر رنگی ندارد! تمام دنیا تایید کرده اند که اسد به قتل عام مخالفان سیاسی خود پرداخته نه تروریست ها! و اینها چه تروریست های بوده اند که هیچوقت در سوریه دست به عملیات نزده بودند و همه گی باهم شروع به کار کرده اند؟
فارس با این تحلیل های مغرضانه و سطحی اعتبار خود را هر روز کمتر از دیروز میکد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]متاسفانه فارس نیوز شده دایه مهربانتر از مادر و اینقدر نشان دادن پیراهن خونین یوسف دردی را دوا نمیکنه!
دیگه فکر کنم برای همه دنیا مشخص شده (بجز رسانه فارس) که سوریه فقط دست به کشتار و قتل عام ترویست ها نزده! اتشار فایل های ویدئویی حکایت از اتفاقات دیگری دارد....
اگر با این تفاصیر به موضوع نگاه کنیم:
اسد در مبارزه با تروریست هاست...
قذافی در مبارزه با موش هاست...
مبارک حکومت را به یک مشت فریبخورده غرب باخت...
بن علی هم حکومت رو به یک مشت دستفروش باخت...
این حنا دیگر رنگی ندارد! تمام دنیا تایید کرده اند که اسد به قتل عام مخالفان سیاسی خود پرداخته نه تروریست ها! و اینها چه تروریست های بوده اند که هیچوقت در سوریه دست به عملیات نزده بودند و همه گی باهم شروع به کار کرده اند؟
فارس با این تحلیل های مغرضانه و سطحی اعتبار خود را هر روز کمتر از دیروز میکد.[/quote]

از یک دوست سوری پرسیدم این حرف هایی که رسانه ها در مورد سوریه چه موافق و چه مخالف می گوید چقدر صحت دارد؟؟
جوابی که داد این که هر دو طرف درست می گویند!
یعنی هم رژیم مخالفین را می کشد و هم بعضی گروه های مسلح به نیروهای دولتی حمله می کنند!!
البته می گفت که اساسا بعضی رسانه ها هم کم غلو نمی کنند!
می گفت مثلا من رفته بودم به یکی از شهرهای سوریه و در همان زمان شبکه های خبری می گفتند که این محله که من هستم محاصره هست و برق هم قطع است در حالی که این طور نبود!!
بعد هم می گفت اوضاع هم در دمشق عادی است یعنی مردم در حال زندگی هستند حداکثر چند صد نفر بعد از مغرب در یکی از محله های دمشق تظاهرات می کنند و بس
البته در اطراف دمشق وضعیت متفاوت است!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]متاسفانه فارس نیوز شده دایه مهربانتر از مادر و اینقدر نشان دادن پیراهن خونین یوسف دردی را دوا نمیکنه!
دیگه فکر کنم برای همه دنیا مشخص شده (بجز رسانه فارس) که سوریه فقط دست به کشتار و قتل عام ترویست ها نزده! اتشار فایل های ویدئویی حکایت از اتفاقات دیگری دارد....
اگر با این تفاصیر به موضوع نگاه کنیم:
اسد در مبارزه با تروریست هاست...
قذافی در مبارزه با موش هاست...
مبارک حکومت را به یک مشت فریبخورده غرب باخت...
بن علی هم حکومت رو به یک مشت دستفروش باخت...
این حنا دیگر رنگی ندارد! تمام دنیا تایید کرده اند که اسد به قتل عام مخالفان سیاسی خود پرداخته نه تروریست ها! و اینها چه تروریست های بوده اند که هیچوقت در سوریه دست به عملیات نزده بودند و همه گی باهم شروع به کار کرده اند؟
فارس با این تحلیل های مغرضانه و سطحی اعتبار خود را هر روز کمتر از دیروز میکد.[/quote]

از یک دوست سوری پرسیدم این حرف هایی که رسانه ها در مورد سوریه چه موافق و چه مخالف می گوید چقدر صحت دارد؟؟
جوابی که داد این که هر دو طرف درست می گویند!
یعنی هم رژیم مخالفین را می کشد و هم بعضی گروه های مسلح به نیروهای دولتی حمله می کنند!!
البته می گفت که اساسا بعضی رسانه ها هم کم غلو نمی کنند!
می گفت مثلا من رفته بودم به یکی از شهرهای سوریه و در همان زمان شبکه های خبری می گفتند که این محله که من هستم محاصره هست و برق هم قطع است در حالی که این طور نبود!!
بعد هم می گفت اوضاع هم در دمشق عادی است یعنی مردم در حال زندگی هستند حداکثر چند صد نفر بعد از مغرب در یکی از محله های دمشق تظاهرات می کنند و بس
البته در اطراف دمشق وضعیت متفاوت است!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.