Recommended Posts

يكي از عوامل دستگير شده در ارتباط با حمله به كاروان راهيان نور با اشغالگران عراق و عوامل ضدانقلاب مستقر در اروپا،‌ ارتباط داشته است. به گزاش منابع آگاه در خوزستان،‌ در تلفن همراه فرد دستگير شده، شماره تلفن يكي از كشورهاي اروپايي كه سياست بي‌طرفي آن در دنيا مشهور است، يافت شده است. اين شماره تلفن، مربوط به يكي از افراد ضد انقلاب مورد حمايت استكبار جهاني و به ويژه انگلستان است كه در چند سال گذشته، قصد آشوب در استان خوزستان را داشته‌اند. از سوي ديگر، برابر اخبار دريافتي، فرد دستگير شده، اسلحه خود را از كشورهاي عراق و از نظاميان انگليسي دريافت داشته است. يادآور مي‌شود، در حمله اول به كاروان راهيان نور كه در آغاز فروردين انجام شد، عوامل حمله‌كننده از اشرار منطقه بوده‌اند، اما عوامل دستگير شده، حمله دوم با ضدانقلاب و كشورهاي استكباري جهان‌ها مرتبط بوده‌اند. يك مقام آگاه در خوزستان درباره خبر دستگيري ده تن درباره حمله به كاروان راهيان نور گفت: نمي‌‌توانم درباره تعداد دستگيرشد‌گان، اظهارنظر كنم، ‌اما دستگاه‌‌هاي امنيتي و انتظامي با قاطعيت فراوان، مشغول بررسي جوانب گوناگون اين حوادث و عوامل آن هستند. همچنين اشغالگران انگليسي از طريق بازار اسلحه الاماره تاكنون در چندين نوبت در پنج سال گذشته به استان خوزستان براي ناامني در اين استان اسلحه قاچاق كرده‌‌اند. نظاميان انگليسي و پس‌مانده‌هاي بعثيون مورد حمايت آنها در بصره و الاماره، ‌با دادن آموزش نظامي به برخي از افراد شرور كه در ميان آنان چندين عراقي نيز ديده مي‌شود، در صدد سلب آسايش و امنيت در استان خوزستان بوده‌اند كه اين حمايت‌ها نيز از عوامل حمله به كاروان‌هاي راهيان نور در اين دسته به شمار مي‌رود. همچنين يادآور مي‌شود، در سال جاري، راديو دولتي انگليسي «بي.بي.سي» به صورت مرموزانه‌اي با پيگيري حوادث حمله به كاروان‌هاي راهيان نور، آنها را برجسته و از اين اخبار در راستاي منفي بهره‌برداري كرد. منبع : سايت خبري تابناك

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این هم از جنگ روانی امریکا به روش عربی است به نظر بنده توجیح مردم بهترین راه است هر چند مردم ما همیشه نخاله را زود خواهند شناخت. این اتفاق همان است که خود معاویه برای از میان بردن اسلام ناب انجام داد خوشحالم که هنوز معاویه هایی وجود دارند که وجود علی زمانه هم واجب است.و باز صفینی دیگر و این بار ما ایرانی ها کار را تمام خواهیم کرد.اما دریغ از زره ای درایت که اعراب حتی دشمن واقعی خود را نمی شناسند که اگر به کلام سید شهدا که می گوید:اگر دین ندارید ازاده باشید .توجه کنند می فهمند که باید تا ابد و دهر با ایران وایرانی در این تکه ای دنیا زندگی کنند نه با بیگانگانی که باید بروند و فقط مهمان هستند ان هم مهمانانی خود خوانده و ظالم که گلوی صاحب خانه ها راگرفته و می فشارند. وهابیت هم مثل کمونیستها در نهایت باید به اشغال دانی تاریخ بپیوندد و جز این چاره ای ندارد. چند ین سال است که اعراب اقدام به خریدهای بزرگ نظامی می کنند این یعنی چه:این یعنی انها که می دانند دیگر کمونیستی برای مبارزه با ان وجود ندارد و در مورد استعمار امریکا هم که بی معنی به نظر می رسد چون خود از نوکران امریکا هستند یا اینکه یکی از ایالتهای غیر رسمی امریکا هستند و دشمن منطقه ای جز ایران ندارند پس این همه تجهیزات را برای مقابله با ایران می خرند .اما دریغ که نمی فهمند حتی امریکا هم در مورد ایران به بن بست رسیده و به نظر بنده جز حمله نظامی دیگر راهی برایش نمانده .اما اعراب حتی یک ماه توان درگیری نظامی ندارند. ان شا الله خداوند گمراهان را هدایت و اگر غیر قابل هدایتند نابود گرداند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
انچه میخوانید خبری است به نقل از سایت امور خارجه رژیم صهیونیستی. قضاوت به عهده ی شما * دولت ترکیه فشارهای شدید خود بر ایرانیان مخالف جمهوری اسلامی ایران را افزایش داده است و خواهان جلوگیری از اقداماتی شده که گامهای علیه جمهوری اسلامی محسوب شود. دولت ترکیه قصد دارد امروز آقای علی جوانمردی (خبرنگار رسمی بخش فارسی تلویزیون آمریکا و خبرنگار رادیو فردا در ترکیه) را از خاک آن کشور اخراج کند و آقای جوانمردی و همسر و دو طفل خردسال این زوج جوان را ناچار به ترک آنکارا کرده و از آنها می خواهد تا همین امشب با بیرون رفتن از ترکیه، به شمال عراق بروند. آقای علی جوانمردی، که هشت سال است در ترکیه زندگی می کند، از سه سال پیش خبرنگار رادیو فردا در ترکیه بود. وی در یکسال اخیر به عنوان خبرنگار رسمی بخش فارسی تلویزیون صدای آمریکا در آنکارا نیز فعالیت می کرد. آقای جوانمردی در مدت همکاری با رادیو فردا و بخش فارسی تلویزیون صدای آمریکا بارها از سوی ماموران مختلف جمهوری اسلامی ایران تهدید شده بود. ماموران صریحا از وی می خواستند گزارشهای ضد جمهوری اسلامی تهیه نکند. * برخی ناظران احتمال می دهند که قصد ترکیه برای اخراج آقای جوانمردی از ترکیه و نیز تلاش آن کشور برای اخراج آقای فضائل عزیزان، بخشی از همآهنگی های جدید امنیتی میان ترکیه و جمهوری اسلامی ایران باشد. ترکیه و ایران در هفته های اخیر ابعاد این همکاریها را گسترش داده اند، و در ایام نوروز نیز با همآهنگی با یکدیگر، از هر دو سو، مناطق کردنشین شمال عراق را به دلیل حضور نیروهای مسلح کرد ایرانی و ترک در آنجا، گلوله باران می کردند. * دولت ترکیه در روزهای اخیر آقای فضائل عزیزان، فعال آذری زبان را نیز زیر فشار شدید قرار داده است. آقای عزیزان می گوید، آگاهی یافته است که مسؤولان تُرک از جمهوری اسلامی ایران رهنمود گرفته اند که باید او را اخراج کنند و به جمهوری اسلامی ایران برگردانند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یک وزیر دولت منتخب فلسطین از دسیسه رژیم صهیونیستی برای حفر تونلهایی در عمق خاک نوار غزه با هدف ربودن رهبران مقاومت خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر، سعید الصیام وزیر کشور دولت منتخب و مردم " اسماعیل هنیه " درگفتگو با روزنامه الشرق الاوسط، از اقدام رژیم صهیونیستی در حفر تونلهایی از اراضی اشغالی فلسطینی تا عمق خاک نوارغزه برای ربودن سران گروه های مقاومت فاش کرد. وی افزود: اسرائیل به روشی پناه برده است که پیش از این در مبارزه خود با نیروهای مقاومت از آن استفاده نمی کرد. وزیرکشور دولت اسماعیل هنیه تصریح کرد: سازمان امنیت داخلی اسرائیل (شاباک) از طریق مزدوران خود، واحدهای مسکونی را در شهرهای نوارغزه می خرد تا از این واحد ها به عنوان پایگاه هایی برای اجرای عملیات ربودن رهبران مقاومت استفاده کند. وی افزود: نیروهای دستگاه امنیت ملی فلسطین یک فلسطینی را که به همراه پسرش با شاباک همکاری می کرد، دستگیر کردند. سعید الصیام با اشاره به روند رو به گسترش روابط حماس با برخی کشورهای اروپایی گفت: در روزهای گذشته با یک مسئول بلندپایه اروپایی دیدار کرده و با وی درباره مواضع حماس درباره مسائل مختلف بحث و تبادل نظر کرده است. وزیر کشوردولت مردمی اسماعیل هنیه همچنین از منتقدان روابط جنبش حماس با ایران به عنوان یک کشور حامی ملت فلسطین، انتقاد کرد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هر حرفی که اسراییلی ها در مورد ما میزنند و ما در مورد اون ها هم می زنیم از روی قصد و غرضه و قابل اعتماد نیست. :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اين كه خبر تازه اي نبود همه مي دوننكه اسراپيل داره چه غلطاپي مي كنه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عصر ایران- ایران اولین کشور هسته ای در تاریخ است که هیچ عامل بازدارنده ای علیه آن کارساز نخواهد بود، حتی اگر این عامل بازدارنده از نوع هسته ای باشد.

به گزارش عصر ایران (asriran.com) به نقل از روزنامه جروزالم پست، بنیامین نتانیاهو رهبر حزب لیکود در پارلمان اسرائیل با بیان این مطلب در طول یک کنفرانس با عنوان "روسیه، خاورمیانه و چالش اسلام رادیکال" در بیت المقدس گفت: "هیچ عاملی قادر به متوقف کردن ایرانی ها نخواهد بود، نه استفاده از زور و نه ترساندن آنها از اقدامات تلافی جویانه."

وی در عین حال ادعا کرد: "هرگونه عقب نشینی اسرائیل از سرزمین های تحت کنترل آن باعث می شود تروریسم ایرانی! امکان ورود به این سرزمین ها را پیدا کند."

رهبر حزب مخالف دولت اسرائیل ادامه داد: "اگر در گذشته حزب الله یک دولت در داخل دولت لبنان بود به نظر می رسد امروز دولت لبنان یک دولت در داخل پایگاه حزب الله است."

نتانیاهو خاطرنشان کرد: "در طول 30 سال گذشته در جهانی زندگی کرده ایم که در آن تندروهای سنی موفق به حمله به اهدافی در جهان غرب شده اند در حالی که از سوی دیگر ایران شیعه به سرعت در حال رسیدن به نقطه بدون بازگشت در برنامه های هسته ای خود است."

در بخش دیگری از این کنفرانس که با حضور ایگور ناواروف، معاون وزیر خارجه روسیه به بررسی روابط و تعامل میان روسیه و خاورمیانه اختصاص داشت، افرایم اسنه، عضو کنونی پارلمان اسرائیل و معاون سابق وزیر دفاع این رژیم از روابط مسکو - تهران انتقاد کرد و روسیه را "عرضه کننده شماره یک تسلیحات برای امپراتوری ایران" نامید.

وی افزود: "روسیه امروز کشورهایی که بیشترین روابط خصمانه با اسرائیل دارند را مسلح می کند که این امر کاملا مغایر با نقشی است که روسیه جدید باید در صحنه های منطقه ای و بین المللی ایفا کند."

اسنه با حمله مستقیم به روس ها خاطرنشان کرد: "موشک های بالستیک ایران اکنون دارای برد 3 هزار و 500 کیلومتر است. شما (روس ها ) کافی است یک نقشه و خط کش بردارید و مشاهده کنید که این موشک ها تا کجا می رسند. علاوه بر این اسرائیل در همه جنگ های خود مجبور شده با دشمنانی بجنگند که سلاح های روسی در اختیار آنهاست."

ظاهرا این صیهونیست ها دارند کم کم سر عقل میان! :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عصر ایران – سخنگوی سازمان جهاد سنی عراق موسوم به "حماس عراق" در گفت و گو با یک روزنامه قطری سازمان القاعده را نوکر ایران نامید و جمهوری اسلامی را به تامین منابع مالی، تسلیحاتی، آموزشی و مراقبت های بهداشتی برای این گروه متهم کرد.

به گزارش عصر ایران (asriran.com) "احمد صالح الدین" در اثبات ادعای خود به مدرک بسیار مهمی(!) اشاره کرد و به روزنامه العرب گفت: با جستجو در یکی از ستادهای مرکزی القاعده، به اسکناس های ایرانی در این مکان دست یافته ایم.

وی ادعا کرد: صرف نظر از نوارهای صوتی و تصویری ضبط شده از مبارزان القاعده که در آن به آموزش در اردوگاه های نظامی ایرانی و انتقال زخمیان القاعده به ایران برای مداوای پزشکی اقرار شده است، سلاح های ایرانی را نیز توقیف کردیم.

"صالح الدین" ادعا کرد: رهبر واقعی القاعده در عراق، "ابوایوب المصری" است و "ابوعمر البغدادی" یک شخصیت عراقی است که نسبت دادن بسیاری از اعمال و گفتارها به وی تنها برای این است که اینگونه برداشت شود، القاعده یک سازمان عراقی صرف است.

وی در ادامه داستان سرایی های خود اضافه کرد: "ابوایوب المصری" توسط یک سازمان اطلاعاتی عرب و با استفاده از یک دستگاه خودروی دیپلماتیک متعلق به سفارت ایران، از بازداشتگاه آزاد شده است!
"صالح الدین" افزود: آمریکا، دشمن اصلی ماست، اما خطرناکترین دشمن ما ایران است. آمریکا نفت ما را می خواهد و شاید قصد دارد پایگاه های نظامی خود را در خاک ما بنا کند و یا برای چندین سال در عراق بماند اما ایران خواهان حکمرانی بر ماست و قصد دارد عقاید و باورهای ما را نابود کرده و تغییر دهد.

تبلیغ علیه ایران مدتهاست در دستور کار برخی گروه های عراقی قرار گرفته است که گفته می شود از منابع مالی و تدارکاتی آمریکایی ها بهره می برند. کارکرد ویژه این گروه ها ، آن است که ایران را در کنار آمریکا به عنوان دشمن عراق معرفی کنند و در عین حال تاکید کنند که خطر ایران از آمریکا هم بیشتر است.

نمونه دیگر از چیز خوری توسط برادران وهابی! :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نشست ناتو شكست ديگري براي آمريكا بود، آمريكا مي‌كوشيد در نشست اخير گرجستان و اوكراين را هم وارد جرگه همراهان خود كند كه با مخالفت جمعي اعضاي ناتو مواجه شد و اين راي منفي برگ برنده اي براي رقيب سنتي آنها يعني روسيه محسوب مي‌شود. چنانكه پوتين بلافاصله پس از آنكه وارد بخارست محل برگزاري نشست سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) شد، اعلام كرد مسئله عضويت اين دو كشور براي وي به منزله يك «خط قرمز» است. رئیس جمهور روسیه هم چنين ضمن انتقاد از سیاستهای این سازمان تاکید کرد که برخی اعضای ناتو به‌دنبال آرزوهای امپریالیستی خود هستند. جالب آنكه هزاران تن از مردم اوكراين هم در پايتخت و هشت شهر ديگر، نپيوستن اين كشور به ناتو را جشن گرفتند.از سوي ديگر روزنامه فرانسوي «لوفيگارو» در سر مقاله خود تحت عنوان «خداحافظي با متحدان جرج بوش» در مورد اجلاس ناتو نوشت؛ اگر رئيس جمهور آمريكا بخواهد كارنامه اي صادقانه از عملكرد خود ارائه كند مشاهده خواهد كرد كه ناتويي ضعيف شده، به همراه مشكلات نظامي در افغانستان، چند دستگي سياسي در برابر روسيه اي بسيار تهاجمي و همچنان مردد درباره ماموريت‌ها به جا گذاشته است.سخنراني سه مقام اروپايي (اشتاين ماير وزير خارجه آلمان، فرانس يوزف يونگ وزير دفاع آلمان، فرانسيس فيون نخست وزير فرانسه) در مخالفت با درخواست‌هاي بوش نيز از جمله نكات بارز اين نشست بود، آنها تلويحا به بوش هشدار دادند كه اجازه نمي دهند، اروپا عرصه تاخت و تاز سياست‌هاي جنگ طلبانه آمريكا باشد و از سوي ديگر نسبت به تعارض فلسفه وجودي ناتو با رويكرد فعلي كه آمريكا آن را رهبري مي‌كند هشدار دادند. اين هشدار در واقع به هويت امنيتي و دفاعي ناتو اشاره دارد كه در مقدمه اين پيمان نيز به آن اشاره شده بود: «دولت‌های امضا کننده این پیمان، قصد دارند از آزادی که میراث مشترک مردم آن‌ها به شمار می رود و بر اساس اصول دموکراسی، آزادی فردی و حکومت قانون ایجاد شده است، حفاظت کرده و ثبات و آرامش را در منطقه آتلانتیک شمالی برقرار سازند. آن‌ها همچنین مصمم هستند، تلاش‌های خود را در راستای دفاع دسته جمعی و حفاظت از صلح و امنیت متحد نمایند.»اين تعارض از آنجا ناشي مي‌شود كه آمريكا از ابتدا اگرچه در ظاهر مدعي آن بود كه براي ناتو ماهيت دفاعي و برقراري امنيت قائل است اما در واقع ایالات متحده و متحدان غربی آن سازمان ناتو را به وجود آوردند تا در مقابل اتحاد شوروی و گسترش کمونیسم به اروپای غربی مانعی ایجاد نمایند.در دنیای پس از جنگ جهانی دوم، کاپیتالیسم و کمونیسم دو ایدئولوژی مسلط بر صحنه روابط بین‌الملل بودند. این دو ایدئولوژی در قالب دو ابرقدرت ایالات متحده و اتحاد شوروی، که تنها کشورهایی بودند که پس از فروکش کردن آتش جنگ، نای ادامه حیات داشتند، به رقابت با هم پرداختند. ناتو براي مقابله با تهديدات بلوك شرق كمونيستي تشكيل شد و صرفا در اين قلمرو تعريف مي‌شد اما امروز مورد چالش و پرسش است كه با از هم پاشي بلوك شرق آيا مي‌تواند فاقد فلسفه وجودي باشد يا خارج از قلمرو اروپا به عنوان چماق مسلوب الاختيار آمريكا در نظامي‌گري‌هاي بي فايده و فاقد مشروعيت عمل كند؟ اين چالش تا بدان حد جدي است كه ياپ دوهوپ شفر دبيركل ناتو تصريح مي‌كند «ما جاه طلبي نمي خواهيم بكنيم و اصولا نيرو و پول كافي براي چنين كاري نداريم. ما قرار نيست ژاندارم جهان باشيم اگرچه بر تامين امنيت جهاني مي‌انديشيم.»اروپا برخلاف آمريكا كه مي‌خواهد ناتو را به سراسر جهان گسترش دهد و براي تحكيم قدرت جنگي خود از ناتو استفاده كند، اين پيمان را همچنان دفاعي و منطقه اي مي‌داند. رفتار اروپايي‌ها به هرحال در باقي مانده دوره رياست جمهوري آقاي بوش، احتياط آميز و گذراندن وقت است. منبع : www.hezbollahnews.ir

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
روزمون خراب شد حرفی برای گفتن ندارم جز الهم اجل لولیک الفرج یک مشت آشغال.........؟!!!!! : :mrgreen: icon_cheesygrin :mrgreen: :lol: icon_cheesygrin :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
موضوع اين بحث گرچه ظاهرا به امور نظامي مربوط نميشود ولي در واقع مسئله مواد غذائي در هر كشور از اركان جدا ناپذير دكترين دفاعي آن كشور است ، بعنوان مثال گندم و غلات از اجزاي اصلي توليدات استراتژيكي كشورهاي جهان است . روز گذشته مقله بسيازر جالبي را در روزنامه Tageszeitung آلمان مطالعه كردم كه ترجمه آنرا بطور فشرده تقديم دوستان ميكنم . كارشناسان سازمان خوار بار و سازمان مبارزه با گرسنگي( از اركان سازمان ملل متحد ) در مورد افزايش لجام گسيخته بهاي غلات و مواد غذائي و گرسنگي قحطي در جهان اعلام خطر كردند ،آغاز قحطي را در كشورهاي هائيتي ، سنگال ، بوكينا فاسو ، موريتاني ، كامرون و مصر ميتوان مشاهده نمود ، 33 كشور جهان را ناآرامي هاي كسترده اجتماعي تهديد ميكند و پاره اي از كشورها مانند چين ، ويتنام و هندوستان براي پيشگيري از شورشهاي گسترده مردمي صادرات مواد غذائي را ممنوع اعلام كرده اند. سازمان مبارزه با گرسنگي دلايل زير را براي اين موج قحطي بر ميشمارد . احتكار و دلال بازي يكي از دلايل افزايش بي رويه قيمت مواد غذائي است ، يك واحد 27 كيلوئي گندم كه از سال 2000 تا 2007 از 2 يورو به 5 يورو افزايش بها پيدا كرده بود در پايان سال گذشته به 12 يورو رسيد ، اين افزايش قيمت براي كشورهاي صنعتي كه به اندازه كافي زمين كشاورزي داشته و تكنولوژي مدرن كشاورزي را نيز در اختيار دارند نه تنها زياني به بار نياورد بلكه سود سرشاري را از راه صادرات مواد غذائي نصيب اين كشورها نمود و در مقابل كشورهاي عقب افتاده و كشورهاي كه زمينهاي كشاورزي كمتري در اختيار داشته و يا به توسعه كشاورزي كمتر توجه كرده اند را با مشكلات بزرگي براي تامين مواد غذائي رو برو كرده است. بهاي مواد غذائي از سال 2000 بطور متوسط 90 در صد گران شده در حالي كه اين گراني براي كشورهاي پيشرفته حد اكثر 22 در صد بوده . كشورهاي صنعتي ساليانه 350 ميليارد دلار به بخش كشاورزي تزريق ميكنند كه اين موجب ميشود تا توليد كنندگان مواد غذائي در اين كشورها اين نوع كالا را بمراتب ارزان تر از كشورهاي در حال توسعه و كشورهاي جهان سوم به بازارهاي جهاني عرضه كنند ، بعنوان مثال صنعت گوشت اروپا اين صنعت در آمريكاي جنوبي را كه صادر كننده عمده گوشت به جهان بوده با خطر ورشكستگي روبرو كرده ، دامداران اروپاي غربي روزانه 5/2 يورو بابت هر گاو از دولت دريافت ميكنند . توليد گوشت از سال 1990 تا 2004 دو برابر و به رقم 258 ميليون تن در سال رسيده و پيش بيني ميشود كه اين رقم تا سال 2050 به 465 ميليون تن در سال برسد . كشور آلمان مثال جالبي براي تخصيص منابع براي صنعت گوشت است ، 54 در صد گندم توليدي در آلمان بمصرف خوراك دامي ميرسد و تنها 14 در صد گندم اين كشور مستقيما به مصرف غذا ئي ميرسد. در اثر تغييرات جوي و گرم شدن كره زمين هرساله زمينهاي كشاورزي به وسعت كشور آلمان غير قابل كشت ميشوند و يك چهارم از زمينهاي زير كشت هم در اثر كشت مداوم با خطر عقيم شدن روبرو هستند . هر ساله يك سوم از ذرت توليدي در ايالات متحده سر از باك بنزين وسائل نقليه در مياورند و جمعا چهار در صد از زمينهاي كشاورزي جهان زير كشت گياهان و دانه هايب روغني براي توليد سوخت وسائل نقليه است و بالا رفتن بهاي نفت خام هر سال زمينهاي بيشتري را زير كشت اين نوع محصولات مي برد ، كشورهاي صنعتي و ثروتمند قادرند بنا بر مصلحت خويش زمينهاي كشاورزي را به اين و يا آن محصول اختصاص دهند در حالي كه هرچه بيشتراز زمينهاي زير كشت محصولات غذائي كاسته شود به همان نسبت بر بهاي محصولات غذائي افزوده شده و فشار بر كشورهاي فقير شديد تر ميشود. مصرف سوخت اتومبيلي كه در سال 15000 كيلومتر مسافت را طي ميكند از گياهي صنعتي است كه زمين زير كشت آن غذاي 15 انسان را تامين ميكند .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تشکر جناب پرویز خسته نباشید. :mrgreen:

این خبر در سایت بازتاب هم منعکس شده بود.

21 فرودین، بازتاب،

گران شدن مواد غذايي و ناآرامي در جهان

روز گذشته، يكي از مقامات ارشد سازمان ملل متحد، هشدار داد كه افزايش قيمت مواد غذايي در جهان، مي‌تواند باعث ايجاد ناآرامي در جهان و تهديد ثبات سياسي در مناطق گوناگون شود.

به گزارش سرويس بين‌الملل «تابناك» به نقل از «گاردين»، «سر جان هولمز»، معاون امور انساني دبير كل سازمان ملل و مدير برنامه‌هاي اضطراري اين سازمان، پس از چند روز ناآرامي در مصر، در كنفرانسي خبري در دوبي، درباره دو برابر شدن قيمت غذاهاي اساسي در يك سال و همچنين ناآرامي‌ها در ديگر نقاط جهان هشدار داد: افزايش قيمت مواد غذايي، مي‌تواند باعث ايجاد شورش‌ها و ناآرامي‌هايي در كشورهاي آسيب‌پذير شود.

وي گفت: كمبود مواد غذايي و افزايش قيمت سوخت، مي‌تواند باعث پيچيده شدن تأثيرات آسيب رساننده گرم شدن زمين و تغييرات آب و هوا شود؛ قيمت‌ها به طور متوسط از تابستان گذشته تا به كنون در سراسر جهان 40 درصد افزايش داشته است.



هولمز گفت: نبايد پيامدهاي امنيتي بحران غذا را در حالي كه در سراسر جهان، شورش‌ها و ناآرامي‌هايي در پي آن گزارش شده دست‌كم گرفت؛ بنابراين، با توجه به روند كنوني، به نظر مي‌رسد قيمت مواد غذايي در آينده نيز با همين سرعت افزايش يابد كه البته مي‌تواند باعث تشديد وضعيت‌هاي كنوني شود.

وي ادامه داد: بزرگترين چالش فعاليت‌هاي بشري، تغييرات آب و هوايي است كه باعث دو برابر شدن فجايع و رويدادهاي انساني در دو دهه گذشته شده، به گونه‌‌اي كه مي‌توان گفت، ميزان آن از دويست حادثه در سال به چهارصد مورد رسيده است.

بنا بر اين گزارش، افزايش قيمت غذا و كمبود آن، علاوه بر ايجاد شورش‌هايي در همين هفته در مصر، در موارد زير نيز ناآرامي‌هايي را پديد آورده است؛ شورش در «هاييتي» در هفته گذشته و كشته شدن چهار نفر، ناآرامي‌هاي خشونت‌بار در ساحل عاج، ناآرامي در اعتراض به افزايش قيمت در كامرون در ماه فوريه ـ كه باعث كشته شدن چهل نفر شد ـ و تظاهرات خشن در موريتاني، موزامبيك و سنگال و ناآرامي در ازبكستان.

بنا بر اين گزارش، كاركنان سازمان ملل متحد در اردن نيز در همين هفته، براي افزايش دستمزد خود در پي افزايش 50 درصدي قيمت‌ها، اعتصاب كردند و اين در حالي است كه كشورهاي آسيايي مانند كامبوج، چين، ويتنام، ‌هند و پاكستان با كنترل صادرات برنج، در تأمين نيازهاي مردم خود تلاش مي‌كنند.

همچنين سازمان خواروبار و كشاورزي سازمان ملل (فائو) نيز اعلام كرد كه توليد برنج در سال جاري، بايد دوازده تن افزايش يابد تا باعث كاهش فشارهاي موجود شود؛ بنابراين، پيش‌بيني كرده است اين افزايش در كشورهاي توليدكننده عمده برنج مانند بنگلادش، چين، هند، اندونزي، برمه، فيليپين و تايلند صورت‌ پذيرفته است.

«هولمز»، جديدترين چهره‌اي است كه از بحران غذايي در جهان هشدار داده است.
«جوزت شيران»، مدير برنامه غذاي سازمان ملل نيز ماه گذشته گفت: «ما با وجه جديدي از گرسنگي روبه‌رو شده‌ايم و اين پديده در سطح شهرها نسبت به گذشته افزايش داشته است.»

«رابرت زوليك»، رئيس بانك جهاني هم هشدار داد: اگر آمريكا، اروپا، ژاپن و ديگر كشورهاي ثروتمند، بودجه‌اي به اين كار اختصاص ندهند، بسياري از مردم با گرسنگي روبه‌رو خواهند شد. وي همچنين هشدار داد: قيمت انواع غذاها در سه سال 80 درصد افزايش داشته و 33 كشور به همين علت، با ناآرامي‌هايي روبه‌رو شده‌اند.

اين در حالي است كه ايران نيز در صدر كشورهاي قرباني افزايش مواد غذايي قرار دارد. قيمت مرغ طي يك سال اخير بيش از 70 درصد، گوشت قرمز حدود 50 درصد و لبنيات نيز در همين حدود افزايش قيمت داشته است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این فرانسوی حالا رو باید گرفت پژو رو کرد تو ........ ! غلط کردن مگه شهر هرته همون کاری که امام خمینی (ره) به سر سفیر شوروی توی تهران در آورد باید بسر سفیر فرانسه در بیاریم!


مگه امام خميني با سفیر شوروی توی تهران چه كاركرد؟؟؟ :mrgreen:


برادر محسن رضایی رفتند و سفیر شوروی رو مورد عنایت قرار دادند البته پس از بی احترامی به سفیرمون در شوروی!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.