Recommended Posts

آقاي Lich عزيز اول به شما بابت مدير شدنتون تبريك مي‌گم اما در مورد انتخاب تيتر براي خبر يكم دقت كنيد :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به خاطر اينكه فقط خواجه حافظ شيرازي مونده كه ندونه ترورش ناكام ماند{ البته اون زود تر از هممون فهميده بود :| :mrgreen: }

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حتی صدای آمریکا و سایر شبکه ها نیز از جمله حامد کرزای ترور شد استفاده کردند! بنده مردد بودم که از عنوان از سوء قصد جان سالم بدر برد استفاده کنم ولی همین عنوان نیز صحیح است!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
برادر لیچ ترور شد یعنی کشته شد . از یک سوء قصد جان سالم بدر برد یعنی الان زنده است . این ها از زمین تا آسمون با هم فرق می کنند برادر من . در ضمن مدیر شدنت رو هم تبریک می گم . :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
همچنین برادر! ولی ترور شد یعنی مورد سوقصد واقع گرفت! واژه ترور به معنی ایجاد ترس و وحشته به طول کل و حتما برای کشتن نباید استفاده بشه!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

حتی صدای آمریکا و سایر شبکه ها نیز از جمله حامد کرزای ترور شد استفاده کردند!


دوست عزيز اينكه شبكه‌هاي غربي عادت كردن اول به مردمشون دروغ بگن و بعد عذرخواهي كنن به ما ربطي نداره و دليل نمي‌شه ما هم از سياست اونا پيروي كنيم

اينبار تيتر رو تغيير مي‌دم اما از دفعات بعد يكم بيشتر دقت كنيد

موفق باشيد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]مستند اسرار ترور عماد مغنيه منتشر شد[/align]

[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: مستند "اسرار يك ترور" درباره ترور شهيد عماد مغنيه منتشر شد.[/align]


به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، كميته فرهنگي ستاد پاسداشت شهداي نهضت جهاني اسلام، در آستانه سومين ماه ترور شهيد عماد مغنيه از فرماندهان عاليرتبه حزب الله لبنان، مستند اسرار يك ترور را درباره زمينه‌ها، عوامل و تبعات ترور سردار شهيد "حاج عماد مغنيه" منتشر كرد.
اين مستند با زيرنويس فارسي توليد و عرضه شده و پس از شهادت عماد مغنيه، دومين فيلمي است كه در اين زمينه در ايران توليد شده است. و در اين مستند ماموران اطلاعاتي و امنيتي اسرائيل و آمريكا درباره اين ترور توضيح مي‌دهند.
پيش از اين، ستاد پاسداشت شهداي نهضت جهاني اسلام، مجموعه "اسطوره عماد" را در ايران عرضه كرده بود.

منبع : Farsnews

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با انتشار كتاب گفتار در روش ايرانيان؛

[align=center]نامه‌هاي شهروندان آمريكايي به رئيس جمهور ايران چاپ شد [/align]

[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: مركز پژوهش و اسناد رياست جمهوري نامه‌هاي شهروندان آمريكايي به محمود احمدي نژاد را در كتابي تحت عنوان «گفتار در روش ايرانيان » منتشر كرد.[/align]

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، كتاب «گفتار در روش ايرانيان» شامل نامه‌هاي شهروندان آمريكايي به رئيس جمهوري اسلامي ايران پس از واقعه دانشگاه كلمبيا است كه در اين نامه‌ها نسبت به رفتار رئيس دانشگاه كلمبيا اعتراض و انتقاد و از صبوري، بردباري و سعه صدر رئيس جمهور كشورمان در رابطه با برخورد با رييس اين دانشگاه تقدير و تشكر شده است.
بنابر اين گزارش در پيشگفتار اين كتاب با اشاره به اينكه زبان كنوني در ديپلماسي جهاني، زبان قدرت و سلطه است، آمده است: دولت نهم در حالي هدايت ديپلماسي را به دست گرفت كه مغرب زمين صرفا با زبان گفت وگوي انتقادي در حال مذاكره با ملت بزرگ ايران بود اما دولت نهم با رجوع به باطن انقلاب اسلامي و بازسازي ديپلماسي حقيقت گرا و فطرت محور در چشم انداز ادبيات انقلاب اسلامي، از زبان ديجيتال و مكانيكي حاكم بر نظم مسلط جهاني عبور كرد و منطق همه زورگويان را مورد پرسش قرار داد. گو اينكه دير زماني بود كه آدميان نيز از رفتار مغربيان خود بنياد به تنگ آمده بودند و اينك به دنبال حقيقت، مترصد استماع ندايي منطبق با وجدان حقيقت بين به انتظار نشسته بودند.
كتاب «گفتار در روش ايرانيان»كه مشتمل بر انتشار نامه‌هاي ارسالي براي رئيس جمهور كشورمان از سوي شهروندان آمريكايي است خود مصداقي بارز از تجلي و دستاورد ديپلماسي فطرت گرايانه دولت اسلامي به طور اعم و قطعه اي درخشان از آن در دانشگاه كلمبيا به شكلي خاص مي‌باشد.

منبع : Farsnews

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]هيات بلند پايه شوراي امنيت ملي روسيه به تهران مي‌آيد[/align]

[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: «والنتين سوبولوف» كفيل دبير شورايعالي امنيت ملي روسيه در راس يك هيات بلندپايه اين كشور امشب وارد تهران مي‌شود.[/align]


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از دبيرخانه شورايعالي امنيت ملي، سوبولوف در ديدار دو روزه خود از تهران علاوه بر مذاكره با سعيد جليلي دبير شورايعالي امنيت ملي با مقام‌هاي ارشد جمهوري اسلامي ايران ديدار و گفتگو خواهد كرد.
ديدار سوبولوف از تهران در پاسخ ديدار آذرماه 86 سعيد جليلي دبير شورايعالي امنيت ملي از روسيه انجام مي‌شود.
مذاكرات رسمي دو طرف از صبح دوشنبه آغاز خواهد شد.
جليلي در مذاكرات خود با سوبولوف درباره همكاريهاي امنيتي ايران و روسيه، تحولات بين‌المللي و منطقه‌اي گفتگو خواهد كرد.

منبع : Farsnews

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]مشروح نشست اين هفته حسيني[/align]

[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: سخنگوي وزارت خارجه كشورمان از طرف آذربايجاني خواست كه هر چه سريع‌تر اقدامات لازم را براي ارسال محموله نيروگاه بوشهر به كشورمان به عمل بياورد.[/align]

به گزارش خبرنگار سياست خارجي خبرگزاري فارس، سيد محمد علي حسيني سخنگوي وزارت خارجه كشورمان پيش از ظهر امروز يكشنبه در نشست هفتگي با خبرنگاران به پرسش‌هاي آنها پاسخ گفت.

* پيام خاصي مطرح نبود

وي در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره محتواي پيام بشار اشد رئيس‌جمهور سوريه به محمود احمدي‌نژاد، سفر وليد‌ المعلم وزير خارجه سوريه به تهران را در چارچوب مناسبات دوستانه و گفتگو با همتاي ايراني پيرامون مهمترين مسائل منطقه‌اي و روابط دوجانبه عنوان و تصريح كرد: پيام خاصي در اين زمينه مطرح نبوده است.

* مواضع غيرمنطبق با مناسبات دوستانه ايران و عراق

خبرنگار فارس با اشاره به اظهارات منفي كه گهگاهي از سوي مقامات عراقي در مورد ايران مطرح مي‌شود و از جمله اظهارات چند روز قبل الربيعي مبني بر اينكه ايران و سوريه به عراق مرگ صادر مي‌كنند‌، نظر سخنگوي وزارت خارجه را در خصوص هدف از طرح اينگونه اظهارات جويا شد كه وي با ابراز تاسف از اينكه متاسفانه شنونده برخي مواضع از سوي بعضي از دوستان و برادران عراقي هستيم، افزود: اينگونه مواضع با واقعيات مناسبات دوستانه و صميمانه ايران و عراق و حمايت‌هاي بي‌دريغ جمهوري اسلامي از ملت و دولت عراق منطبق نيست.
حسيني افزود: به اعتقاد ما اين اظهارات نفعي به حال وضعيت جاري عراق ندارد و تامين‌كننده منافع ملي آن كشور نيست.

* سفر نوري مالكي به تهران

وي درباره سفر نوري المالكي نخست‌وزير عراق به تهران كه سوال ديگر خبرنگار فارس بود هم با بيان اينكه ايشان اين سفر را در برنامه دارند، اظهار داشت: هنوز زماني براي انجام اين سفر مشخص و قطعي نشده است.

* خط لوله صلح كمك كننده به ثبات و توسعه منطقه

يكي از خبرنگاران با اشاره به سفر محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهوري به هند و پاكستان از حسيني پرسيد كه آيا مي‌توان انتظار داشت كه قرارداد خط لوله صلح بين سه كشور امضا شود؟ كه وي پاسخ داد: مقصد اصلي اين سفر سريلانكا است و قرار است رئيس‌جمهور يك روز كاري را در آنجا تشريف داشته باشند تا برخي موارد مورد توجه و علاقه دو طرف مورد گفتگو قرار گيرد و در اين زمينه در حال آماده كردن اسنادي هستند.
سخنگوي وزارت خارجه با بيان اينكه رئيس‌جمهور سفر غيررسمي و چند ساعته به هند و پاكستان نيز خواهد داشت، به مذاكرات اخير هند و پاكستان و موافقت‌هاي دو كشور در خصوص خط لوله صلح اشاره كرد و گفت: البته اين موافقتنامه‌‌ها نهايي نشده ولي توافق شده كه گفتگوها ادامه يابد و به نظر مي‌رسد رسيدن به اين موافقتنامه دور از دسترس نباشد.
حسيني اضافه كرد: طبيعي است كه در اين سفر يكي از مهم‌ترين مسائل مورد علاقه هر سه طرف مورد گفتگو قرار گيرد.
حسيني ابراز اميدواري كرد پروژه خط لوله صلح كه پروژه‌اي بزرگ است و همگان اذعان دارند كه به ثبات و توسعه منطقه كمك مي‌كند هر چه سريع‌تر مرحله نهايي خود را طي كند.

* آمادگي ايران براي استفاده از ظرفيت‌هايش در راستاي تقويت مناسبات با كشورهاي منطقه و اسلامي

يكي از خبرنگاران از سخنگوي وزارت خارجه پرسيد كه آيا دولت ايران مايل است براي حل مشكلات سوريه، با عربستان وارد مذاكره شود؟ كه وي پاسخ داد: جمهوري اسلامي همواره از ظرفيت‌هاي خود استفاده كرده و اين آمادگي را دارد كه براي تقويت مناسبات بين كشورهاي منطقه و اسلامي از اين ظرفيت‌ها استفاده كند.
سخنگوي وزارت خارجه اضافه كرد: در مورد روابط عربستان و سوريه نيز ايران آمادگي دارد اين گام‌ها را بردارد البته نه به عنوان ميانجي، بلكه به عنوان كشوري كه با دو طرف روابط حسنه و خوبي دارد و مي‌تواند از ظرفيت مثبت خود در اين جهت استفاده كند.

* بلندي‌هاي جولان بدون پيش شرط به سوريه برگردانده شود

يكي از خبرنگاران حاضر در جلسه از سخنگوي وزارت خارجه در مورد گفتگوهاي احتمالي اسرائيل و سوريه سؤال كرد كه وي در پاسخ با بيان اينكه طرف سوري اعلام كرده گفتگوهايي را به طور غيرمستقيم با اسرائيل دارد، يادآور شد: البته بلندي‌هاي جولان كه توسط رژيم صهيونيستي اشغال شده بايد بدون پيش شرط به صاحب اصلي‌اش يعني سوريه برگردانده شود.
وي تاكيد كرد: چنانچه كشورهاي اسلامي موفق شوند كه به هر اندازه سرزمين‌هاي خودشان را آزاد كنند جمهوري اسلامي خرسند خواهند شد و ما اين را نتيجه مقاومت ملت سوريه مي‌دانيم.
به گفته سخنگوي وزارت خارجه اين مشوقي براي ساير ملل است كه در مقابل تجاوزات رژيم اشغالگر قدس ايستادگي مي‌كنند.

* تكذيب خبر شليك به قايق ايراني

حسيني در پاسخ به سوال خبرنگاري كه درباره شليك به دو قايق ايراني در خليج فارس با بيان اينكه اين موضوع تكذيب شده است، افزود:‌ مسئولين نظامي اين خبر را تكذيب كردند.

* ايران و سوئيس بر اجراي توافقتنامه گازي جدي هستند

يكي از خبرنگاران ارزيابي حسيني را درباره اقدام سوئيس در مسدود كردن دارايي‌هاي ايران و افزودن نام برخي از شركت‌هاي ايراني به فهرست تحريم‌هاي شوراي امنيت جويا شد و پرسيد آيا اين اقدام سوئيس در تناقض با توافقنامه دو كشور در زمينه صادرات گاز نيست؟ كه حسيني اظهار داشت: آنچه از سوي برخي كشورها صورت گرفته در مورد قطعنامه‌اي است كه اخيراً صادر شده و طي بيانيه‌اي اعلام كردند كه درصدد اجرايي شدن آن هستند.
سخنگوي وزارت خارجه با اشاره به موافقتنامه امضا شده بين ايران و سوئيس در خصوص انرژي تصريح كرد: طرفين بر اجراي اين موافقتنامه جدي هستند و اين دو مساله از همديگر جدا است.

* تقبيح عملكرد نيروهاي آذربايجان در قبال دو جوان ايراني

يكي از خبرنگاران به كشته شدن دو ايراني توسط پليس مرزي آذربايجان اشاره كرد كه وي در اين باره گفت: در حال حاضر ترددهايي در نقاط مرزي مشترك ايران و آذربايجان وجود دارد كه البته اگر عبور غيرقانوني باشد از سوي مقامات مسئول و در چارچوب قانون با آنها برخورد مي‌شود.
وي در عين حال يادآور شد: تعاملي كه از سوي نيروهاي آذربايجان در خصوص اين دو جوان ايراني انجام شد غيرقابل پذيرش است و آن را تقبيح مي‌كنيم.
سخنگوي وزارت خارجه با بيان اينكه نيروهاي مرزباني ايران با حساسيت اين قضيه را پيگيري مي‌كنند، خاطرنشان كرد: در مورد ساير مسائل و مشكلات اتباع ايراني در كشورهاي مختلف، سفارتخانه‌ها و بخش‌هاي كنسولي براي رسيدگي و حل و فصل اين مسائل مسئوليت دارند و چارچوب قانوني را در اين زمينه بايد رعايت كنند.

* سوء تفاهم جزيي در خصوص اخراج ايران از نمايشگاه دفاعي مالزي

سيد محمدعلي حسيني سخنگوي وزارت خارجه كشورمان در ادامه نشست هفتگي خود در خصوص اخراج ايران از نمايشگاه دفاعي مالزي كه سؤال يكي از خبرنگاران بود، با اشاره به بيانيه‌ مطبوعاتي صادره توسط سفارت ايران در كوالالامپور، گفت: حضور طرف ايراني با موافقت و هماهنگي طرف مالزيايي صورت گرفت و طرف ايراني در افتتاحيه و در روز اول اين نمايشگاه حضور داشت.
وي اضافه كرد: در روز دوم بين طرف شركت كننده ايراني و طرف مالزيايي سوء تفاهم كوچكي بروز كرد كه سفارت ايران بلافاصله براي حل و فصل آن اقدام كرد، ولي متاسفانه با پافشاري مقامات مالزيايي و موضعي كه اتخاذ كردند، مواجه شد.

* استقبال از هيئت‌هاي عاليرتبه در مراكز استان‌ها خلاف عرف ديپلماتيك نيست

يكي از خبرنگاران به استقبال رئيس جمهور از برخي از مقامات عاليرتبه ديگر كشورها در شهرستان‌ها، اشاره كرد كه سخنگوي وزارت خارجه با بيان اينكه اين گونه ديدارها در ديگر كشورها نيز مرسوم است، گفت: برخي از سفرهاي مقام‌هاي خارجي با سفر رئيس جمهور به استان‌ها همزمان مي‌شود و به لحاظ تشريفاتي و عرف ديپلماتيك چيز خاص، خلافي نيست و مي‌توانند اين سفرها را تنظيم كنند و در مراكز استان‌ها اين ديدارها صورت و مذاكرات در همان جا ادامه مي‌يابد.

* آذربايجان هر چه سريع‌تر محموله هسته‌اي ايران را ارسال كند

وي درباره محموله‌ متوقف شده‌ نيروگاه بوشهر در آذربايجان كه سؤال يكي ديگر از خبرنگاران بود با ذكر اين نكته كه طرف روسي بر اساس مسئوليتي كه در تحويل اين محموله به ايران دارد در تلاش است و در اين زمينه پيگيري مي‌كند، خاطرنشان كرد: از سفير آذربايجان در تهران خواسته‌ايم كه تلاش‌هايي را انجام بدهد و هر چه سريع‌تر اين محموله تحويل ايران شود.
سخنگوي وزارت خارجه محموله مذكور را در چارچوب همكاري‌هاي ايران و روسيه در زمينه نيروگاه بوشهر و در چارچوب مقررات بين‌المللي دانست و تصريح كرد: نبايد هيچ منعي براي آن وجود داشته باشد.
وي از طرف آذربايجاني خواست كه هر چه سريع‌تر اقدامات لازم را براي ارسال اين محموله به كشورمان به عمل بياورد.
يكي از خبرنگاران به اظهارات مطرح شده در خصوص متوقف شدن اين محموله از جمله اظهارات سفير ايران در آذربايجان كه آن را بحثي فني عنوان كرده بود و برخي از مطالب خبرگزاري‌هاي روسي مبني بر اينكه اين قضيه سياسي است، اشاره كرد كه حسيني در اين باره خاطرنشان كرد: ما به اين تحليل‌ها و حاشيه‌ها كاري نداريم. محموله‌اي كه از سوي روسيه ارسال شد، بر اساس موافقت‌هاي طرفين بوده و در چارچوب مقررات بين‌المللي است.
سخنگوي وزارت خارجه افزود: براساس مسئوليتي كه طرف روسي دارد در حال حاضر در تلاش است و اين تلاش‌ها را ادامه خواهد داد تا اين محموله را از مرز آذربايجان به داخل كشورمان منتقل كند.
خبرنگاري به مواضع دوگانه آذربايجان در قبال ايران اشاره كرد و از حسيني پرسيد كه در آذربايجان چه خبر است، و وي پاسخ داد: اين موارد را بايد به صورت موردي پيگيري و هر كدام را جاي خودش بررسي كرد.

* اتهامات به ايران نمي‌چسبد

خبرنگاري به خبر منتشر شده در نشريه ساندي تايمز مبني بر اينكه 5 انگليسي كه در عراق به گروگان گرفته شده‌اند در حال حاضر توسط سپاه پاسداران نگهداري مي‌شوند، اشاره كرد و صحت و سقم اين خبر را جويا شد كه سخنگوي وزارت خارجه ساندي تايمز را يكي از رسانه‌ها و جرايدي دانست كه متمايل به رژيم صهيونيستي است و مطالب كذب بسياري را منتشر مي‌كند و اين خبر را از يك منبع موثق مطرح نكرده است.
سخنگوي وزارت خارجه اضافه كرد: آن كساني كه آدم ربايي مي‌كنند و مظنونين را به بازداشتگاه‌هاي غير قانوني منتقل مي‌سازند، برخي از كشورهاي غربي هستند و اين اتهامات به جمهوري اسلامي نمي‌چسبد.
وي گفت: همه نسبت به بازداشت‌هاي غيرقانوني، شكنجه‌ها و انتقال‌هايي كه كشورهاي غربي به نقاط نامعلوم دارند، آشنا هستند.

* توسعه پالايشگاه و نيروگاه در سريلانكا

يكي از خبرنگاران از سخنگوي وزارت خارجه در خصوص ميزان اعتبارات يا وام ايران به سريلانكا سؤال كرد كه وي در اين باره خاطرنشان كرد: در سفر رئيس جمهور به سريلانكا 2 پروژه مهم در خصوص توسعه پالايشگاه و توسعه يك نيروگاه در اين كشور مطرح است كه البته مسئولين ذيربط در حال بررسي مباحث فني، ميزان وام و يا اعتبار اين پروژه‌ها هستند و الان رقم دقيق و مشخصي ندارم كه عنوان كنم.

* آيا ايران ناظري براي انتخابات زيمبابوه فرستاده است؟

همان خبرنگار به خبري مبني بر اعزام ناظري از سوي جمهوري اسلامي به منظور بررسي سلامت انتخابات زيمبابوه اشاره كرد و صحت و سقم اين خبر را جويا شد كه حسيني گفت: در حال حاضر در مورد اين گزارش چيزي در دست ندارم.
وي با بيان اينكه كشورهاي مختلف بعضاً در برخي از مناطق از كشورهايي كه مي‌توانند نماينده‌اي به آن مناطق اعزام كنند، درخواست مي‌كنند، اضافه كرد: در صورتي كه جمهوري اسلامي دعوت و از آن درخواست شود، مانعي براي اعزام نمي‌بينيم.

* زمان دور بعدي گفتگوها با آمريكا مشخص نيست

خبرنگاري در خصوص دور آتي گفتگوهاي ايران و آمريكا درباره عراق سؤال كرد كه حسيني پاسخ داد: هنوز زمان آن مشخص نيست.
يكي از خبرنگاران نيز از حسيني پرسيد كه آيا تاييد مي‌كنيد كه مذاكرات ايران و آمريكا درباره عراق به حالت تعليق در آمده است؟ كه وي در اين باره گفت: مواضع ما در خصوص گفتگوها هيچ تغييري نكرده و گفتگوها به خاطر مسائل امنيتي عراق و با حضور دولتمردان عراقي است.
وي در مورد تعيين زمان گفتگوي ايران و آمريكا نيز گفت: وقتش را تعيين مي‌كنيم.

* آمريكايي‌ها خود را وارد مهلكه پرمخاطره جديدي نمي‌كنند

وي در خصوص اظهارات اخير وزير دفاع آمريكا درباره جنگ عليه ايران نيز با بيان اينكه آنچه از زبان وزير دفاع آمريكا مطرح شد، داراي ابعاد مختلفي است، يادآور شد: هيچكدام از ابعاد اين اظهارات جديد نيست.
سخنگوي وزارت خارجه اضافه كرد: گيتس و ديك چني صحبت‌هايي را در خصوص گزينه نظامي مطرح كردند و ما با توجه به مشكلات زيادي كه آمريكايي‌ها با آن مواجهند و وضعيت اسفبار آنها در عراق و افغانستان و مشكلات داخلي اين كشور، بعيد مي‌دانيم آمريكايي‌ها تصميمي داشته باشند و خودشان را وارد مهلكه پر مخاطره جديدي كنند كه خودشان اذعان دارند پيامدهاي آن براي منطقه و جهان ناگوار خواهد بود.
وي گفت: اميدواريم كساني كه در آمريكا بهتر مي‌انديشيند و واقعيات را بيشتر مورد توجه قرار مي‌دهند موفق شوند اين گونه رويكرد‌ها را در درون آمريكا اصلاح كنند.
يكي از خبرنگاران به اخبار مطرح شده در خصوص ترور حامد كرزي رئيس جمهور افغانستان اشاره كرد كه حسيني در اين باره اظهار داشت: خبر موثقي نداريم.

* نيرويي از سپاه در لبنان نيست

خبرنگاري هم به اظهارات گروه المستقبل مبني بر حضور 5 هزار نيروي سپاه پاسداران در لبنان اشاره كرد، كه حسيني در اين باره تصريح كرد: هيچ نيروي سپاه در آنجا حضور ندارد. هر چه هستند بيرونشان كنند.

* نام تاريخي را نمي‌توان با كارهاي تبليغاتي تغيير داد

وي درباره 10 ارديبهشت روز ملي خليج فارس هم، نام خليج فارس را نامي عنوان كرد كه جمهوري اسلامي بر اساس اسناد تاريخي بر آن تكيه دارد و تمامي اسناد معتبر در مراكز علمي معتبر دنيا نيز حكايت از همين نام دارند.
حسيني افزود: تلاش‌هاي كه برخي از سايت‌ها و ديگران مطرح مي‌كنند بر اساس اغراض سياسي خاصي است و يك نام تاريخي و مستند را نمي‌توان با راي و يا كارهاي تبليغاتي نسنجيده و مغرضانه تغيير داد.
سخنگوي وزارت خارجه خاطرنشان كرد: همه مي‌دانند و همه كساني كه اهل تحقيق و بررسي اسناد هستند آگاهي و آشنايي دارند كه اين نام در سازمان ملل به ثبت رسيده و در تمامي مراكز معتبر دنيا نيز از همين نام استفاده مي‌شود.
وي با اشاره به برخي از تلاش‌هايي كه در اين زمينه صورت مي‌گيرد و جنبه دولتي دارد، اشاره كرد و گفت: اقداماتي از سوي وزارت خارجه و يا سازمان‌هاي ذيربط صورت مي‌گيرد و برخي تلاش‌ها نيز از سوي مردم در داخل و خارج از كشور انجام مي‌شود و مردم نشان دادند كه نسبت به اين قضيه حساسيت و اهتمام لازم را دارند.

* ادعاهايي كه بيش از اين قابل پردازش نيست

حسيني ادعاي جديد مطرح شده از سوي آمريكا در رابطه با كشف انبار سلاح‌هاي ايران در عراق را مسئله جديدي ندانست و در راستاي اتهامات گذشته برشمرد و گفت: اگر كسي اين ادعاهاي آمريكا را مبني بر كشف سلاح‌هايي كه از ايران وارد عراق شده، جمع بزند يك حجم عظيم و باور نكردني را تشكيل مي‌دهد.
به گفته وي اين ادعاهايي كه هر هفته مطرح مي‌شود، بيش از اين قابل پردازش نيست.

* موضع مشخص ايران در قبال روند صلح خاورميانه

سيد محمدعلي حسيني در ادامه نشست هفتگي خود با خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگاري كه موضع ايران را در قبال سفر كارتر رئيس جمهور اسبق آمريكا به منطقه و ديدارش با مسئولين حماس جويا شد، موضع ايران نسبت به روند صلح خاورميانه را كامل مشخص خواند و گفت: معتقديم اين گونه روند‌ها حقوق ملت فلسطين را استيفا نمي‌كند.
وي با اشاره به تلاش كارتر و مذاكراتش با خالد مشعل و اظهاراتي كه در زمينه به رسميت شناختن رژيم صهيونيستي مطرح شده، اظهار داشت: آقاي خالد مشعل اعلام كرد كه موضع حماس در اين خصوص هيچ گونه تغييري نكرده و آنچه پيرامون تشكيل دولت مستقل فلسطيني مطرح كردند، موضع جديدي از سوي حماس نبود، بلكه تاكيدي بر مواضع سابق اين جنبش در خصوص اين قضيه بود.

* تغييري در استراتژي ايران در خزر ايجاد نشده است

يكي از خبرنگاران با اشاره به اخبار مطرح شده در خصوص جايگزيني «عليرضا شيخ عطار» قائم مقام وزير خارجه به جاي مهدي صفري به عنوان نماينده ويژه ايران در درياي خزر، از حسيني پرسيد كه آيا استراتژي ايران در درياي خزر تغيير مي‌كند كه وي تاكيد كرد: هيچ تغييري در استراتژي جمهوري اسلامي در خصوص درياي خزر و تعيين رژيم حقوقي اين دريا حاصل نشده است.
وي افزود: با عنايت به اينكه مسئوليت نماينده ويژه امور خزر برابر مصوبه هيئت دولت تعيين خواهد شد، كماكان سرپرستي امور خزر را آقاي مهدي صفري به عهده داشته و آقاي شيخ عطار قائم مقام و سرپرست حوزه معاونت كشورهاي خاورميانه و مشترك المنافع است.

* اهتمام كشورهاي عرب حوزه خليج فارس براي همكاري با ايران

يكي از خبرنگاران با اشاره به سفر هفته گذشته معاون پادشاه عمان به تهران در راس يك هيئت اقتصادي و پس از آن ابراز تمايل كشورهاي حاشيه خليج فارس براي توسعه روابط تجاري با ايران، از سخنگوي وزارت خارجه پرسيد كه آيا هيئت عماني حامل پيامي در خصوص توسعه روابط اين كشورها با ايران بوده است، كه وي پاسخ داد: اين گونه نبود كه بعد از اين سفر از سوي كشورهاي عرب حاشيه خليج فارس براي توسعه و گسترش مناسبات اقتصادي با ايران اعلام آمادگي شود و اين امر نيز در گذشته مطرح بود.
حسيني با بيان اينكه برخي از كشورهاي حاشيه خليج فارس در گذشته بيشترين حجم مبادلات با جمهوري اسلامي را داشتند و اعلام آمادگي كردند كه در عرصه‌هاي مختلف آن را گسترش دهند، خاطرنشان كرد: اين انگيزه و اهتمام در بين تمامي كشورهاي عرب حوزه خليج فارس وجود دارد و معتقديم ظرفيت‌هاي همكاري ما بيشتر از آنچه است كه تاكنون به آن پرداخته‌ايم.

* سفر اين هفته هاينونن به تهران

سخنگوي وزارت خارجه در پاسخ به پرسشي در خصوص اظهارات سخنگوي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي مبني بر آمادگي ايران براي پاسخگويي به مطالعات ادعايي، با بيان اينكه مداليته و مطالعات ادعايي را پشت سرگذاشته‌ايم، گفت: شش موضوع باقيمانده را حل و فصل كرديم و در مورد مطالعات ادعايي نيز ارزيابي خود را به موقع به آژانس منعكس كرده‌ايم.
وي افزود: علاوه بر آن آژانس به خاطر اينكه اعلام كرد هيچ سند و مدركي بر تاييد اين ادعاها وجود ندارد حتي حاضر نشد آن را به عنوان يك موضوع جداگانه به حساب آورد.
سخنگوي وزارت خارجه افزود: همكاري‌هاي ما با آژانس، رفت و آمدها و گفتگوها در چارچوب معاهده NPT و مقررات آژانس ادامه دارد.
حسيني همچنين گفت: به آژانس اعلام آمادگي كرده‌ايم كه اگر بخواهند موضوعي را مطرح كنند، حاضريم فرصتي را براي طرح آن موضوع قرار دهيم.
وي با بيان اينكه سفر اولي هاينونن معاون البرادعي در هفته گذشته نيز در همين راستا صورت گرفته است، اظهار داشت: هاينونن هفته جاري به تهران سفر مي‌كند تا با طرف ايراني گفتگوهايي داشته باشد.
يكي از خبرنگاران با اشاره به اظهارات حسيني در مورد اينكه ايران حاضر است فرصتي را براي طرح موضوع به آژانس بدهد، از سخنگوي وزارت خارجه پرسيد اين موضوعي كه مي‌خواهند مطرح كنند، چيست؟ كه وي پاسخ داد: ايران هيچ موضوعي را خارج از NPT و مقررات آژانس نمي‌پذيرد.
وي با تاكيد بر اينكه همه چيز در چارچوب همكاري ايران و آژانس طبق معاهده NPT و مقررات آژانس تعريف مي‌شود، افزود: در حال حاضر جمهوري اسلامي به عنوان يك كشور عادي عضو آژانس و عضو اين معاهده، فعاليت‌هاي مسالمت آميز هسته‌اي را دارد كه تحت نظارت آژانس است.
سخنگوي وزارت خارجه با ذكر اين نكته كه اين رفت و آمدها از طرف ما و آژانس ادامه دارد و خواهد داشت، گفت: پيرامون موضوعاتي كه به نظر برسد طرح مي‌كنند و آن را به بحث و بررسي مي‌گذارند.
وي در پاسخ به سؤال خبرنگاري مبني بر طرح موضوع مطالعات ادعايي جديد در گزارش ماه ژوئن البرادعي، اظهار داشت: شما فرضيه‌اي را مطرح مي‌كنيد كه پاسخ آن را قبلا دادم.
سخنگوي وزارت خارجه افزود: طرح موضوع در چارچوب همكاري‌ها بين ايران و آژانس مي‌تواند صورت گيرد و فرضي كه شما عنوان مي‌كنيد بر اساس فرض خودتان است. ما موضع خود را عنوان مي‌كنيم. شما توضيحاتي كه از سوي ايران مطرح مي‌شود را بشنويد.
حسيني ادامه داد: سؤالاتي كه در رابطه با آژانس داريد، مي‌توانيد از آژانس بپرسيد.
يكي از خبرنگاران از حسيني پرسيد كه آيا سفر اين هفته هاينونن به مذاكره درباره مطالعات ادعايي مرتبط است كه وي در اين باره گفت: در مورد مطالعات ادعايي ارزيابي خود را در زمان خودش به آژانس ارائه داديم.
خبرنگاري به جدول ارائه شده از سوي سخنگوي آژانس در خصوص پاسخ به مطالعات ادعايي در ظرف يك ماه آينده اشاره كرد كه سخنگوي وزارت خارجه در اين باره با تاكيد بر اينكه ما جدولي را نداريم، گفت: اينها مواضعي است كه به صورت ناقص و يا كامل از سوي برخي از مسئولين آژانس مطرح شده و آنچه جمهوري اسلامي نسبت به آن تعهد و پايبندي دارد، همكاري‌هاي نزديك و تنگاتنگ با مسئولين آژانس است و در همين مسير هم گام بر خواهد داشت.
وي درباره سفر متكي به همراه تعدادي از سفراي خارجي مقيم ايران به سنندج كه سؤال يكي از خبرنگاران بود، اظهار داشت: اداره كل تشريفات معمولا سفرها را به مناطق مختلف تنظيم مي‌كند.

* پيگيري موضوع اوپك گازي

خبرنگاري با اشاره به اجلاس كارشناسي مجمع كشورهاي صادر كننده گاز كه قرار است فردا در تهران برگزار شود از حسيني پرسيد آيا ايران مذاكرات خاصي را با روسيه در مورد اوپك گازي دنبال مي‌كند كه وي اظهار داشت: موضوع اوپك گازي را با طرف روسي و ساير كشورهاي ذيربط مورد پيگيري قرار مي‌دهيم و در جلسه فردا اين موضوع مورد بحث و پيگيري قرار خواهد گرفت.
همان خبرنگار با اشاره به آماده بودن سكوي البرز براي به آب انداختن از حسيني سوال كرد كه آيا در مذاكرات اخير در خصوص تعيين رژيم حقوقي درياي خزر پيشرفتي حاصل شده كه وي گفت: تعيين رژيم حقوقي درياي خزر داراي روندي است كه به صورت طبيعي و تدريجي از گذشته ادامه داشته و خواهد داشت و شركت كنندگان در اجلاس اخير در تهران به توافقاتي دست يافتند و قرار است دنباله مباحث را در باكو دنبال كنند.
به گفته حسيني رژيم حقوقي درياي خزر مسائل حقوقي ريز فني را داراست و يك كار كارشناسي است.
سخنگوي وزارت خارجه ادامه داد: اين رژيم بايد مورد اجماع كليه كشورهاي درياي خزر قرار گيرد و زماني به تصويب رسيد براي اجرايي شدن اعلام شود.
يكي از خبرنگاران با اشاره به بسته پيشنهادي كه قرار بود ايران ارائه دهد از حسيني پرسيد كه آيا وقت آن نرسيده كه بخشي از محتواي اين بسته را اعلام كنيد كه وي پاسخ داد: هنوز نه.
حسيني درباره نشستي كه در تهران با حضور سفراي ايران در خارج از كشور برگزار شد نيز اظهار داشت: در زمان‌هاي مختلف و بر اساس موضوعاتي كه بخواهيم با سفراي ايران در خارج از كشور مورد مشورت قرار دهيم، آنها را دعوت مي‌كنيم و ديدارهايي انجام مي‌شود و پس از پايان اين جلسات، آنها به محل ماموريت خود بر مي‌گردند.
وي مواردي كه در اين جلسات مطرح مي‌شود را موضوعات دوجانبه، مسائل مهم منطقه‌اي و بين‌المللي عنوان كرد.
يكي از خبرنگاران به مطالب منتشر شده در برخي از روزنامه‌ها از جمله كيهان و سايت تابناك در خصوص هاينونن اشاره كرد كه سخنگوي وزارت خارجه در اين باره گفت: آن چه درباره هاينونن مطرح كردند، نظري شخصي است و شايد مربوط به اقدامي است كه هاينونن در گذشته انجام داده است.

* از خودشان بپرسيد

خبرنگاري هم پرسيد آيا برداشت مسئولين آژانس و البرادعي مبني بر اينكه تهران حاضر شده به مطالعات ادعايي پاسخ دهد، برداشت اشتباهي است؟ كه حسيني اظهار داشت: مي‌توانيد از خودشان بپرسيد. زماني ما موضع صريح خود را اعلام مي‌كنيم هر برداشتي كه در تعارض با موضع صريح ما باشد، برداشت اشتباهي است.

منبع : Farsnews

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون. اخبار خوبي بود.مواضع دولت هم در برابر برخي از اقدامات مناسب بود.البته جا داشت در برخي موارد عكس العمل ها تندتر باشد.مثل مالزي :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.