Recommended Posts

طي نامه‌اي به دبير كل سازمان ملل،

[align=center]ايران اظهارات ضد ايراني كلينتون را محكوم كرد [/align]

[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: معاون سفير جمهوري اسلامي ايران در سازمان ملل طي نامه‌اي به دبير كل اين سازمان اظهارات ضد ايراني نامزد دموكرات انتخابات رياست جمهوري آمريكا را محكوم كرد.[/align]


به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، "مهدي دانش يزدي" در اين نامه تاكيد كرد: اظهارات "هيلاري كلينتون" در برنامه "صبح به خير آمريكا" شبكه تلويزيوني ABC تحريك برانگيز، غير قابل توجيه و غيرمسئولانه بود و در تناقض آشكار با منشور سازمان ملل است.
كلينتون در 22 آوريل (سوم ارديبهشت) در برنامه صبح به خير آمريكا هنگامي كه از وي سوال شد اگر به رياست جمهوري برسد و ايران به اسرائيل با تسليحات اتمي حمله كند، چه اقدامي خواهد كرد پاسخ داد: «مي‌خواهم ايراني‌ها بدانند اگر من رئيس جمهور شوم، براي تلافي حمله اتمي ايران عليه اسرائيل به ايران حمله خواهيم كرد و قادر خواهيم بود به طور كامل آنها را محو كنيم.»
بر همين اساس دانش يزدي در نامه‌اي خطاب به بان كي-مون آورده است: «كلينتون به طور غيرقابل توجيه و بر اساس بهانه‌هاي نادرست و غلط به استفاده از زور عليه جمهوري اسلامي ايران تهديد كرده است.»
بر اساس اين گزارشt ايران اين نامه را براي دبير كل سازمان ملل ارسال كرده و خواستار آن شده است تا وي اين نامه را در اختيار شوراي امنيت سازمان ملل قرار دهد.
معاون سفير ايران در اين نامه تاكيد مي‌كند: «ايران كشوري سرشناس در رد و مخالفت استفاده از تمام انواع سلاح‌هاي كشتار جمعي از جمله تسليحات اتمي است.»
وي در ادامه مي‌افزايد: «ايران بارها اعلام كرده است كه تسليحات هسته‌اي به عنوان مرگبارترين و غير انساني ترين تسليحات هيچ جايي در دكترين دفاعي كشور ما ندارد.»
اين ديپلمات ايراني همچنين تصريح كرد ايران از سال 1974 در تلاش براي تبديل كردن خاورميانه به يك منطقه عاري از سلاح‌هاي اتمي است.
مهدي دانش يزدي افزود: «علاوه بر اين مايلم موضع دولتم را تكرار كنم كه جمهوري اسلامي ايران هيچ قصدي براي حمله به هيچكدام از كشورهاي ديگر ندارد.با اين حال ايران در صورتيكه تحت حمله قرار بگيرد بي درنگ با بهره‌گيري از روش‌هاي دفاعي مناسب كه بر اساس منشور سازمان ملل است، به دفاع از خود خواهد پرداخت.»

منبع : Farsnews

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]روسيه: ايران در فعاليت هسته‌اي خود اهداف نظامي ندارد[/align]

[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: به گفته كفيل دبير شوراي امنيت روسيه، مسكو مي داند كه ايران روي اهداف نظامي هسته اي كار نمي كند، ولي معتقد است ايران بايد دست به ابتكار بيشتري عمل زده و با گروه 1+5 به مذاكره بپردازد و همه كشورها را در اين خصوص متقاعد سازد.[/align]


به گزارش فارس به نقل از روزنامه «گازيه تا»، روسيه معتقد است كه ايران روي اهداف نظامي هسته اي فعاليت نمي كند، ولي بايد در خصوص اين مسئله همه كشورها را متقاعد سازد.
اين مطلبي است كه والنتين سوبولييف، كفيل دبير شوراي امنيت فدراسيون روسيه در پايان مذاكرات دو روزه خويش در تهران بر آن تاكيد كرد.
وي در اين رابطه اظهار داشت: «ما معتقديم كه ايران در حال حاضر روي اهداف نظامي هسته اي كار نمي كند، البته ما تصور مي كنيم كه نه تنها روسيه، بلكه تمامي كشورهاي درگير در اين مسئله بايد چنين اعتقادي داشته باشند.»
سوبولييف همچنين خاطر نشان ساخت: «مواضع روسيه چنين است: ما خواستار آن هستيم كه ايران بطور كامل حق دارد تا به چرخه هسته اي در هر سطحي دسترسي داشته باشد. البته يك مسئله وجود دارد و آن اينكه ايران بايد مفاد پيمان عدم گسترش سلاح هسته اي را كاملا رعايت كند، يعني از اين فناوريها در جهت ساخت سلاح هسته‌اي استفاده نكند.»
مسكو همچنين به تهران پيشنهاد داده است كه گفتگوهاي خود با مذاكره كنندگان گروه 1+5 را از سر بگيرد و ابتكارعملهاي بيشتري در اين مذاكرات از خود نشان دهد. واشنگتن و برخي كشورهاي غربي سوء ظن دارند كه ايران به بهانه توسعه برنامه هسته‌اي خود در اهداف صلح آميز، بطور مخفيانه درصدد ساخت سلاح اتمي است.
كفيل دبير شوراي امنيت روسيه در اين رابطه گفت: «روسيه ايران را به همكاري و مذاكره با گروه 1+5 كه در حال حاضر مذاكراتي را در اين خصوص انجام مي‌دهند، دعوت مي كند. ما معتقديم كه ايران بايد از ابتكارعمل بيشتري دست زده و در اين مذاكرات شركت نمايد.»
وي افزود: «ما در گفتگوهاي خود مواضع روسيه در خصوص ضرورت برگزاري مذاكرات گسترده كه اين امكان را فراهم مي سازد تا جامعه بين الملل در خصوص معمولي بودن اهداف ايران (در عرصه هسته اي) متقاعد شود را به اطلاع مقامات تهران رسانديم.»
سوبولييف در عين حال تاكيد كرد كه روسيه به تمامي تعهدات بين المللي خويش پايبند است و هرگز به تجهيز ايران به سلاحهاي تهاجمي مبادرت نكرده است.
به گفته وي، «روسيه با ايران همكاريهاي نظامي- فني دارد، ولي در عين حال تمامي تعهدات خويش را دقيقا بر اساس درخواستهاي مطالبه شده از ما در پيمانهاي مربوط به محدوديت هاي بين المللي، رعايت مي كند.»
به گفته وي، روسيه ايران را به هيچ نوع سلاحي كه كاربرد تهاجمي داشته باشد و يا فروش آن شامل محدوديتهايي مي شود، مجهز نكرده است.

منبع : Farsnews

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دقيقا كشورهاي دنيا ميخواستند كه در خاور ميانه تنها كشور دارنده فناوري هسته اي اسراييل باشد و توازن استراتژيك برقرار باشد كه الحمدالله نتوانستند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اقايون شكا ديگه چرا بابا به فرض هم كه داشته باشيم خوبه بد نيست كه اقايون لازمه لازم :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حزب‌الله در واكنش به گزارش آمريكا درباره وضعيت تروريسم:

[align=center]گزارش كاخ سفيد حمله آشكار آمريكا به ملت‌هاست [/align]

[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس:حزب‌الله اعلام كرد گزارش كاخ سفيد درباره وضعيت تروريسم در جهان به واقع حمله آشكار آمريكا به ملت‌ها و سرپوشي بر حمايت‌هاي اين كشور از تروريسم بين‌المللي است.[/align]


به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري لبنان،حزب‌الله لبنان در واكنش به گزارش وزارت امور خارجه آمريكا درباره وضعيت تروريسم در جهان در بيانيه‌اي اعلام كرد، كاخ سفيد طي گزارشي، اين حق را به خود داده كه ملت‌ها و كشورها و جنبش‌ها را دسته‌بندي كند و آنهايي را كه با سياست‌ها و طرح‌هاي آمريكا همخواني دارد ميانه رو خوانده و آنهايي را كه با آن مخالفند تروريستي مي‌خواند و در اين باره ذكر چند نكته حائز اهميت است،نخست اينكه دولت آمريكا خود حامي تروريسم بين‌المللي و قاتل بزرگ بي‌گناهان بي‌شماري در جهان است و خود فروشنده طراز اول تجهيزات نظامي و اسباب شكنجه‌هاي خونين است و اين حق را ندارد كه از سوي خود به ديگران مدارك ميهن‌دوستي با تروريستي دهد و آمريكاست كه ملت‌هاي جهان و حتي مردم خود را وادار به پرداخت ماليات جنگ‌هاي پي‌درپي و بهاي سياست‌هاي خون آلود خود مي‌كند.
هنگامي كه آمريكا گروه‌هاي معيني را در ليست تروريست‌هاي جهان جاي مي‌دهد در ديدگاه شرافتمندان در حقيقت به آنها مدال افتخار داده است و خود و همپيمانانش را در ليست دشمنان نيروهاي آزادي‌خواه ملي قرار مي‌دهد به گونه‌اي كه هرگز نمي‌تواند چهره وحشي و كريه خود را در نظر آنها اصلاح كند.
دوم اينكه صدور اين گزارش به مثابه اقدامي تحريك‌آميز و ستيزه‌جويانه است كه خود نوعي از حملات آشكار آمريكا به ملت‌ها و نيروهايي است كه همواره مورد هدف قرار مي‌دهد و اين سرپوشي سياسي هم بر جنايت‌هاي مستقيم آمريكا در عراق و افغانستان و سومالي و بقيه اقصي نقاط جهان است و هم بر جنايات غيرمستقيم آمريكايي كه نيروهاي اشغالگر اسرائيلي روزانه عليه مردم شريف فلسطين با سلاح و حمايت و تصميمات آمريكا مرتكب مي‌شوند و گويي ملت‌ها از حقوق بشر براي دفاع از خود و تعيين سرونشت خود و زندگي با عزت و كرامت برخوردار نيستند.
سوم اينكه سياست فتنه‌انگيزي و درگيري داخلي آمريكا در تحريك متحدان لبناني خود عليه همطونانشان در مقاومت و گروه معارض لبنان كه اكثريت ملت لبنان را شامل مي‌شوند آشكار است و اين گزارش تلاش آمريكا براي جلوه دادن طرح‌هاي فتنه‌گرانه خود را آشكار كرده و برنامه‌ها و ساز كارهاي واشنگتن در لبنان را افشا كرد.
اما با وجود اين آمريكا در تحريك و توبيخ آلت‌هاي دست خود هرگز سودي نخواهد كرد چون متحدانش در اداي تكاليف خود شكست خورده‌اند اما اين گزارش كاملا توضيح مي‌دهد كه چرا جنگ تابستان 2006 به وقوع پيوست و نقش مكارانه و شكست خورده آمريكا به دنبال پيروزي ملت لبنان بر طرح‌هاي آمريكايي و صهيونيستي در لبنان تفسير مي‌شود.
چهارم اينكه اين موضع آشكار آمريكا بر درستي گزينه سياسي معارضان طرح‌هاي سلطه‌جويانه آمريكا تاكيد دارد و آنها را به پايبندي هر چه بيشتر به قدرت و مناعت طبع و دفاع از حقوق ملي فرا مي‌خواند و مردم جهان را نيز به مقابله هر چه بيشتر با سياست سلطه‌جويانه آمريكا و طغيانگري‌هاي مستبدانه‌اش به عنوان اولين خطر و تهديد صلح و ثبات جهاني دعوت مي‌كند.
وزارت امورخارجه آمريكا در گزارش سالانه خود درباره وضعيت تروريسم در جهان اعلام كرده است: ايران همچنان فعالترين دولت حامي تروريسم است.
سوريه، كره شمالي كوبا و سودان در فهرست كشورها حامي تروريسم وزارت امور خارجه آمريكا قرار دارند و در اين گزارش تصريح شده است كه القاعده «همچنان بزرگترين تهديد تروريستي» براي غرب محسوب مي شود .

منبع : Farsnews

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
يك نويسنده ترك:

[align=center]آمريكا در ايران به دنبال خيالهاي واهي است [/align]

[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: يك نويسنده روزنامه ترك زبان ملي قازته كه ايران را از نزديك ديده بر اين باور است كه آمريكا در ايراني كه مردم آن پشت انقلاب اسلامي ايستاده‌اند، دنبال خيالهاي پوچ و عبث است.[/align]


به گزارش خبرگزاري فارس، وي مي‌نويسد: ما گروهي از دست‌اندركاران رسانه‌اي تركيه يك هفته اي در ايران بوديم. سرزمين امپراتوري فارس، امپراتوري بزرگ ساساني ،عباسيان ، سلجوقيان ، صفوفيان، افشاريان و قاجاريان را از نزديك ديديم.
ما ايران سمبل شعر، دين، معماري، هنر، فرهنگ، تاريخ، كشوري كه مخالف زورگويي‌هاي نظام هاي استعمارگر در دنياي معاصر است مشاهده كرديم.
در ايران سرزميني كه فرهنگش با مايه‌هاي سبز، خاكستري ،سياه و بژ قصه هاي ظريف و غني مزين شده گشتيم.
تهران ، اصفهان ، قم و مشهد را ديديم اما متاسفانه به شيراز زادگاه حافظ ، سرزمين علم و ادب را بخاطر اينكه در برنامه‌مان نبود نتوانستيم برويم .
ما در ايران ديديم كه چطوري بايد تاريخ ، آثار امپراتوري و هنرهاي باستاني را صاحب شد.
به تماشاي پلهاي عظيم و سحرآميز، كاخها، باغها و آثار هنري كه چشم ها را برق مي اندازد نشستيم.
با جوانان ايراني كه صحبت مي‌كنيد مي فهميد كه آنها چقدر به وطن خود عشق دارند و به آن پايبند هستند . همه ايرانيها گوشهايشان از دروغهاي آمريكا و غرب پر شده است.
ما ديديم كه تا چه اندازه مردم ايران در كنار دولتشان حامي فلسطين و مظلومان هستند.
عشق به وطن را از زبان انسانهايي كه از نظر ديپلماتيك كه اسرائيل و آمريكا را نمي شناسند شنيديم.
مردم ايران كه كشورشان بعد از عراق به فعاليتهاي غير صلح آميز هسته‌اي متهم مي شود گوشهايشان به تهديدات بدهكار نيست.
نتيجه مشخص است:
تلاش و تقلاهاي امپرياليستها در ايران بيهوده است ...
نقشه هايشان نخواهد گرفت، پكر خواهند شد.
اميدم دو چندان شد در اينكه غرب در منطقه نخواهد توانست هژموني خود را بگستراند...
مردم ايران و تركيه خيلي به هم شبيه هستند. ما يكي هستيم، مثل دو نيمه سيب. مردم ايران كه در ميهمان نوازي، رفتار صميمانه و گرم، حرفهايشان نمونه هستند به ما خيلي شبيه هستند. همه چيزمان به هم شبيه است.
به گفته بعضي روشنفكران هر چيزمان يكي است: دين ، فرهنگ ، آثار، شاعر ، معماري ، نحوه صحبت ، خنده ها ، رفتارها و روحمان يكي است، گويا كه يك مردم هستيم. ما فرزندان تمدن مشترك هستيم.
مردم ايران نبض سياست را گرفته اند . نسبت به تحولات بي تفاوت نيستند و وقايع را به دقت زير نظر دارند و مي گويند: اگر يقه ما را رها كنند در منطقه آرامش برقرار خواهد بود.
از نزديك شدن دو كشور همسايه ايران و تركيه به هم خيلي خوشحال هستند و در خيابانهاي تهران از مردم خيلي مي شنويد: آمريكايي كه مخالف پيشرفت كشورمان است در انتظار فرصتي است كه بين دو كشور فاصله بيندازد. رونق گرفتن تجارتمان به كارشان نمي آيد. ما نبايد به آنها ميدان دهيم .
جبهه شر كه آمريكا، انگليس و اسرائيل آن را هدايت مي كنند نخواهند توانست ايران را از داخل براندازند. نخواهند توانست ايران را جدا كنند.
نه دسيسه هاي قومي و نه فاكتورهاي ديگر در اين كشور باعث هرج و مرج نمي شود. حسابهايشان نخواهد گرفت، نقشه هايشان باطل خواهد شد و در يك كلمه به خسران مبتلا خواهند شد...
با اين قاطعيت كه بيان مي كنم شايد گمان كنيد كه خيلي ادعا مي كنم اما اگر شما نيز منظره عمومي مراسم هاي بيست و نهمين انقلاب اسلامي ايران را از نزديك مي ديديد و با شركت كنندگان در راهپيمايي گفتگو مي كرديد با من همفكر مي شديد.
معتقدم كه دشمنان ايران نيز با من همفكر هستند زيرا كه آنها نيز سيل عظيم انسانهايي را كه در سرتاسر ايران در صحنه راهپيمايي حاضر مي شوند مشاهده كردند.
چونكه آنها نيز هزاران هزار ايراني اعم از جوان و مسن كه براي دفاع از ايران آماده هستند ديدند.
زيرا كه ديدند شور وهيجاني آنهايي كه در اين راهپيمايي شركت كردند تمام ناشدني است.
زيرا آنها مشاهده كردند كه در اين صحنه تنها خانم‌هاي چادر به سر حضور نداشتند.

شعارهايشان خيلي بامفهوم است:
ما حافظان جمهوري اسلامي ايران هستيم
آمريكا با تهديداتش نمي تواند ما را بهراساند
مرگ بر آمريكا، مرگ بر اسرائيل
انرژي هسته اي حق مسلم ماست .
حرفهاي تظاهرات كنندگاني كه ما با آنها صحبت مي كرديم مثل شعارها و تابلوهايشان جالب و تاثيرگذار بود. حرفهاي آن خانمي كه بچه در آغوشش بود و اين را خبرنگار آنكارا نيز منعكس كرد همه چيز را مشخص مي كرد.
از او پرسيديم: چرا اينجا حضورداريد؟
طرح اين سوال او را متعجب كرد و از حالتش مشخص بود كه مي خواست بگويد يعني چه !
ما به اينجا آمديم كه انقلابي را جش بگيريم كه ما را از بردگي نجات داد. قبلا نوكر ديگران بوديم . منابع طبيعي را استعمارگران مي مكيدند اما الان كاملا مستقل هستيم و يك دولت نيرومند داريم ... ديگر اين انقلاب از آن ديگران نيست بلكه مال ماست . اين انقلاب براي يك گروه و يا يك حزب خاصي نيست، انقلاب مال همه مردم ايران است.

منبع : Farsnews

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هیئت روسیه به ریاست "والنتین سوبولیف" جانشین دبیر شورای امنیت روسیه باید کلیه جوانب همکاری های استراتژیک بین تهران و مسکو، از جمله امنیت، توسعه انرژی اتمی، مسئله دریای خزر و سایر مسائل را بررسی کند. در این بین دیدار دیگر همایش کشورهای صادر کننده گاز از اهمیت ویژه ای برخوردار است که در آن وزرای انرژی این کشورها پیشنویس اساسنامه به اصطلاح "اپک گازی"، سازمانی که باید تامین کننده سیاستی هماهنگ در مسئله استخراج، انتقال و تنظیم نرخ گاز باشد را بررسی می کنند. در آستانه دیدار هیئت روسیه، "والری یازف" نایب رئیس مجلس دوما و رئیس انجمن گاز روسیه اعلام نمود که ایجاد اتحاد کشورهای تولید کننده گاز امری ناگزیر است، بدون توجه به اینکه نتایج دیدار تهران چه خواهد بود، این تنها مسئله زمان است. وی گفت: تمامی مصرف کنندگان عمده گاز در جهان، اتحادیه اروپا و آمریکا، کارتل هایی هستند که طبق قوانین خود، از جمله در زمینه گاز زندگی می کنند. ما باید انجمن کشورهای تولید کننده گاز را ایجاد کنیم تا درباره خرید و فروش عادلانه گاز مذاکره کنیم. با در نظر داشتن وابستگی فزاینده اقتصاد بسیاری کشورها به گاز می توان گفت که ایجاد "اپک گازی" برای جهانیان سرنوشت ساز است. اما در آستانه دیدار تهران، اختلاف نظراتی بین اعضای سازمان آتی دیده شدند. ایران پیشنویس خود را ارائه کرده است که گفته می شود عملاً رونوشت "اپک نفتی" است. روسیه آینده این سازمان را به شکل دیگری می بیند. بعقیده مسکو، ویرایش ایرانی "فوق العاده سختگیرانه" است. در صورت ایجاد سازمانی که ایران پیشنهاد می کند، شرکت کنندگان در آن می توانند انتظار دشواری های بسیار سیاسی و اقتصادی داشته باشند و اگر برای ایران که بدون این نیز مشمول تحریمات غرب است و چیزی برای از دست دادن ندارد، اما مسکو در این زمینه نیازی به دشوار سازی روابط خود با اروپا و آمریکا ندارد. دشواری های اقتصادی می توانند در رابطه با شرایط عرضه گاز روسیه به اروپا باشند. در حال حاضر، گازپروم قراردادهایی درازمدت برای عرضه گاز به اروپا دارد. در آنها فرمول تعیین قیمت نوشته شده و طبق آن گاز عرضه می شود. در صورتی که روسیه وارد کارتل بین المللی صادر کنندگان گاز شود، متعهد خواهد شد که تصیمات این سازمان را اجرا کند که می توانند مغایر با تعهدات در برابر اروپاییان باشند. جنبه سیاسی پیشنویس اساسنامه ایرانی نیز مطرح است که حتی مهمتر از جنبه اقتصادی است. مسئله در این است که غرب (بویژه آمریکا) به کرات نشان داده اند که کاملاً مخالف چنین ایده ای هستند و کنگره آمریکا در سال گذشته حتی قانونی را تایید کرد که اعمال تحریمات و محاکمه دادگاهی کشورهای خارجی از سوی دادستانی آمریکا بخاطر ایجاد چنین سازمانی را در نظر داشت! البته یک چنین سند منزجر کننده ای از نظر حقوق بین المللی به امضای رئیس جمهور آمریکا نرسید. اما با این حال مقامات کاخ سفید از اعلام سخنانی تند در رابطه با ایده ایجاد کارتلی گازی خجالت نکشیدند. تردیدی نیست که آمریکایی ها به نوبه خود تحریماتی در رابطه با شرکت کنندگان در چنین کارتلی اتخاذ خواهند کرد. اروپا نیز ناراضی است. بروکسل نگران این است که روسیه و ایران از چنین کارتلی برای افزایش و گسترش نفوذ سیاسی خود استفاده کنند. باری دیگر اعلامیه های پر سر و صدایی درباره "باج گیری سوختی"، "چماق گازی" روسیه و غیره شنیده می شوند. روسیه نگران واکنش تند و منفی غرب است. در این راستا نیز مسکو ویرایش خود برای اساسنامه این سازمان را آماده کرد. یک مقام آگاه در وزارت صنایع و انرژی روسیه به روزنامه "ورمیا نووستی" گفت که این کشور قصد دارد مسئولیت سازمان پژوهشی را به همایش کشورهای صادر کننده گاز محول کند تا نظارتی دائم بر اوضاع در بازار داشته و گرایش های آن را تحلیل کند. به گفته این منبع آگاه، وزارت خارجه روسیه که انتقادی بسیار تند و منفی درباره پیشنویس ایرانی نوشت، اصرار ویژه ای داشت که متن پیشنویس روسی ملایم شود. بدین ترتیب برای روسیه مهم است که تعادلی ظریف را حفظ کند: از یک سو، شرکای خود در کارتل آتی گازی را پس نزند و به تدریج کار را به ایجاد کارتلی پیش ببرد که علاوه بر امتیازهای اقتصادی مهم، بطور قطع بتواند در آینده به وزن سیاسی روسیه بویژه در کشورهای جهان سوم بیفزاید؛ از سوی دیگر، روسیه باید روابط موجود با غرب را حفظ کرده و توسعه بخشد، بویژه با شرکای دیرینه خود، یعنی آلمان، ایتالیا و فرانسه. از این رو فعلاً مسکو احتیاط نشان می دهد که این ممکن است برای برخی احتیاطی بیش از حد به نظر برسد. روسیه فرا می خواند که فعلاً کار را به ساخت همایش صادر کنندگان گاز، بدون داشتن اهرم هایی واقعی برای تاثیر گذاری بر استخراج، انتقال و نرخ گاز، محدود کرد. البته چنین سیاستی می تواند بیش از حد "ملاحظه کارانه" باشد. اکنون کشورهای تولید کننده گاز درصدد افزایش تعاملات و همکاری های خود هستند. اما چه کسی می داند که چنین روحیه ای برای مدتی طولانی حفظ خواهد شد یا نه... بویژه که داستان ایجاد "اپک گازی" اولین سال نیست که بطول می انجامد. برای اولین بار وزرای کشورهای صادر کننده گاز سال 2001 در تهران گرد آمدند. تا کنون همایش نه آیین نامه دارد، نه نظام مشخص عضویت، نه نمایندگی دائم در کشورها. در آن روسیه، ایران، الجزایر، بولیوی، برونئی، ونزوئلا، مصر، اندونزی، قطر، لیبی، مالزی، نیجریه، امارات متحده عربی، عمان، ترینیداد و توباگو و گینه استوایی بطور دائم شرکت دارند. در برخی دیدارها ترکمنستان نیز شرکت یافت. نروژ بعنوان ناظر محسوب می شود. نشست پیشین همایش اوایل ماه آپریل 2007 در دوحه برگزار شده بود. روزنامه "کا.ام."، خبرگزاری «نووستی» روسیه، 10 اردیبهشت

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
رهبر معظم انقلاب :

بیداری ملت و درخشش استعداد جوانان ، دشمن را نا امید کرده است
حضرت آیت الله خامنه‏ای با اشاره به اذعان دشمنان ایران مبنی‏بر نفوذ و تأثیرگذاری روزافزون انقلاب اسلامی در دلهای ملتها تأکید کردند: تهدید و عربده‏کشی دشمنان ایران ، به علت وحشت‏و هراسی است که برجسته تر شدن و عمق یابی روزافزون انقلاب اسلامی در دل آنها ایجاد کرده است.
به گزارش خبرگزاری مهر ، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب صبح امروز در دیدار پرشور هزاران نفر از خانواده های معظم شهیدان، جانبازان و ایثارگران استان فارس، تأکید کردند: ملت بزرگ ایران با پایبندی به ارزشهای اسلامی و تلاش بی وقفه برای تحقق اهداف و آرمانهای ملی، راه نورانی شهیدان گرانقدر خود را ادامه می دهد و با رسیدن به اوج افتخار دنیوی و اخروی، قدرشناسی حقیقی خود را از «مجاهدت شهدای سرافراز و خانواده های عزیز آنان» اثبات می کند.

حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار که در صحن مطهر امامزاده احمد بن موسی (ع) (شاهچراغ) در شیراز انجام شد، با اشاره به حوادث شگفت انگیز و بی نظیری که در دوران مبارزه و انقلاب به وقوع پیوسته است افزودند: در میان این حوادث، «مسئله شهید و شهادت»، یک استثناء به شمار می رود چرا که همه ابعاد آن لبریز از شگفتی و نور است.

ایشان «انگیزه شهیدان» برای مجاهدت در راه خدا، «شجاعت و حماسه آفرینی و فداکاری» آنان در میدان نبرد، و «بیقراری و بی تابی برای دیدار معبودِ محبوب» را از جمله شگفتی های مسئله شهادت برشمردند و افزودند: «صبر و آرامش و استقامتِ خانواده های پرافتخار شهیدان» از دیگر مسائلی است که انسان را حقیقتاً شگفت زده و متحیر می کند.

رهبر انقلاب اسلامی، شهیدان سربلند و خانواده های صبور آنان را دارای حقی بزرگ بر گردن ملت ایران دانستند و افزودند: شهدا، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و خانواده های عزیز آنان، با پیشتازی و پیشگامی، راه سعادت و افتخار را در تاریخ این سرزمین گشوده و ملت ایران را به ملتی با نشاط، مصمم و استقلال طلب تبدیل کرده اند و تاریخِ ایران، این حق را تا ابد فراموش نخواهد کرد.

ایشان بیش از 14 هزار و پانصد شهید استان فارس را نشانه هایی از عمق اعتقادات دینی مردم این منطقه خواندند و افزودند: نَفَس گرم امام خمینی (رض) و معنویت شهید بزرگوار آیت الله دستغیب، جوانان استان فارس را چنان به میدان دفاع مقدس کشانده بود که از اولین روزهای جنگ و در روزهای پرمخاطره هجوم و اشغال خرمشهر، اینجانب شاهد حماسه آفرینی جوانان شیرازی بودم و شجاعت و فداکاری جوانان استان فارس در تمامی سالهای جنگ تحمیلی ادامه و گسترش یافت که این نیز، از شگفتی های برجسته انقلاب است.

رهبر انقلاب اسلامی ماندگاری، گسترش و عمق یافتن برخی حوادث نظیر عاشورا را در طول تاریخ، نشانه عظمت آن حوادث ارزیابی کردند و افزودند: انقلاب اسلامی و مسئله «شهید و شهادت» نیز، از جمله رویدادهایی به شمار می روند که عمق و جوهره آنها، روز به روز آشکارتر می شود.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به اذعان دشمنان ملت ایران مبنی بر نفوذ و تأثیرگذاری روزافزون انقلاب اسلامی در دلهای ملتها تأکید کردند: تهدید و عربده کشی دشمنان ایران اسلامی، به علت وحشت و هراسی است که برجسته تر شدن و عمق یابی روزافزون انقلاب اسلامی در دل آنان ایجاد کرده است.

ایشان با انتقاد از برخی انسانهای غافل یا نادان که «انقلاب اسلامی، یاد امام و خون شهدا» را پایان یافته می خواندند افزودند: دشمنان نادان نیز روزی این حرفها را باور کرده بودند اما اکنون پیشرفت و عظمت ملت ایران، یأس و نومیدی را برآنان حاکم کرده است.

حضرت آیت الله خامنه ای انحصارطلبی و سلطه طلبی آمریکا و صهیونیزم را علت اصلی خصومت آنان با پیشرفتهای نظام اسلامی برشمردند و خاطرنشان کردند: بیگانگانِ زیاده خواه، ایران را با «ذخائر و منابع بی پایان و موقعیت مهمش»، طعمه ای لذیذ می دانستند اما «بیداری ملت» و «درخشندگی استعداد جوان ایرانی در عرصه های مختلف علم و فناوری از جمله انرژی هسته ای»، آنان را ناامید و عصبانی کرده است.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: علت ناراحتی دولت امریکا، «سخنان بعضی مسئولان» یا «برخی سیاستهای جمهوری اسلامی» نیست بلکه آنان از «هوشیاری و انگیزه و همت ملت و جوانانش» در پیمودن راه افتخار که همان راه شهداست، خشمگین و مضطربند.

ایشان هر شهید و جانباز را سنگر مستحکم استقامت ملت دانستند و افزودند: پدران، مادران، همسران، فرزندان، برادران، خواهران و همه وابستگان شهدا و جانبازان باید به این «پرچمهای عزت و سرافرازی»، افتخار کنند.

رهبر انقلاب با تجلیل از همسران جانبازان، صبر و فداکاری آنان را بسیار با ارزش و شایسته تکریم و احترام خواندند و با اشاره به درخشندگی فرزندان شهیدان استان فارس در عرصه های علم و دانش، افزودند: همسران شهیدان نیز با تربیت فرزندانی که راه پرافتخار پدران خود را ادامه می دهند، آبرو و شخصیت والای همسران خود را حفظ می کنند و پروردگار کریم، قدردان مجاهده این شیرزنان است.

رهبر انقلاب اسلامی در پایان تأکید کردند: آینده، متعلق به ملت بزرگ ایران است و مردم و مسئولان با تکیه بر عزم و استعداد جوانان این سرزمین و در پرتو مشعلهای درخشانی که خون شهیدان برافروخته، به بلندترین آرزوهای خود دست خواهد یافت.

در ابتدای این دیدار آقای دهقان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به 53 هزار شهید، جانباز و آزاده استان فارس اشاره کرد و گفت: جامعه ایثارگران استان فارس ضمن حضور در عرصه های مختلف سازندگی و توسعه کشور، همچنان از عزت و اقتدار ایران اسلامی دفاع می کند.

استان فارس بیش از 14 هزار و پانصد شهید، 35 هزار جانباز و 2500 آزاده تقدیم اسلام کرده است.

همچنین خانم حسینی خواهر شهید حسینی و همسر شهید روزی طلب به رهبر معظم انقلاب خوش آمد گفت.

در ادامه مراسم گروه سرود فرزندان شاهد و ایثارگر به اجرای برنامه پرداخت.

مهر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عصر ایران- یک مقام عراقی ادعا کرد: "هیات اعزامی عراق به تهران روز پنج شنبه در دیدار مقامات امنیتی ایران مدارک و شواهدی در خصوص حمایت این کشور از شبه نظامیان شیعه را به طرف ایرانی ارائه کرد اما این مدارک و اتهامات از سوی ایران رد شد."


به گزارش عصر ایران (asriran.com) به نقل از رویترز، حیدر العبادی، عضو حزب الدعوه وابسته به نوری المالکی، نخست وزیر عراق مدعی شد: "هیات عراقی یک فهرست از اسامی و کمپ های آموزشی شبه نظامیان و شبکه های مرتبط با ایران را به مقامات امنیتی این کشور عرضه کرد اما ایرانی ها هیچ یک از اتهامات و مدارک را نپذیرفتند."


این مقام عراقی که به گفته خود در تماس با هیات مذکور بوده در خصوص مذاکرات پنج شنبه در تهران گفت: "ایرانی ها ادعا کردند در عراق مداخله نمی کنند و احساس آنها این است که به طور غیرمنصفانه به خاطر اتفاقات جاری در عراق مقصر شناخته می شوند."


براساس این گزارش ائتلاف عراق یکپارچه، متشکل از احزاب شیعه متحد دولت عراق، روز چهارشنبه هیاتی به ایران اعزام کرد که گفته می شود هدف آن ارائه مدارکی به ایران در خصوص حمایت این کشور از شبه نظامیان شیعه و تحت فشار گذاشتن تهران برای توقف این نوع حمایت هاست.


این هیات متشکل از خالد العطیه، معاون رییس پارلمان عراق، علی الادیب، یک عضو حزب الدعوه و هادل العامری، یک شخصیت برجسته در شورای عالی اسلامی عراق - از بزرگترین احزاب شیعی در این کشور - است.


العبادی خاطرنشان کرد: "هیات عراقی مدارکی در خصوص فرار رهبران ارتش مهدی از بصره به ایران برای جلوگیری از مقابله با نیروهای دولتی را به طرف ایرانی عرضه کرده است."


وی ادعا کرد: "هیات مذکور همچنین حامل مدارکی درباره قاچاق تسلیحات و آموزش شبه نظامیان در ایران بوده است."


این عضو حزب الدعوه با بیان اینکه «هیات عراقی در مذاکرات تاکید کرد ایران باید تنها با دولت عراق در تماس باشد و نه سایر گروه ها»، افزود: "طرف ایرانی بر حمایت خود از دولت عراق و فرآیند سیاسی این کشور تاکید و آمادگی خود برای کمک به دولت در کنترل شورشیان را اعلام کرد."


محمد علی حسینی، سخنگوی وزارت خارجه روز جمعه با تایید سفر یک هیات عراقی به تهران گفت: "مقامات کشورمان مذاکراتی با این هیات به منظور کمک به حل اختلافات و توقف درگیری های جاری در عراق برگزار می کنند."


وی افزود: "تهران همواره بر برقراری ثبات و امنیت در عراق تاکید کرده و دعوت از هیات عراقی نیز در راستای تحقق این هدف بوده است."


در همین حال یک مقام ارتش آمریکا روز جمعه ادعا کرد: "مقادیر بسیار زیادی سلاح ایرانی در بصره کشف شده که برخی از این تسلیحات در سال 2008 ساخته شده اند."


وی که نخواست نامش فاش شود مدعی شد: "از زمان کشف این تسلیحات یک «تغییر بنیادی» در نگاه بغداد نسبت به فعالیت های ایران در عراق حاصل شده است."


واشنگتن از مدت ها پیش تهران را به حمایت از شبه نظامیان شیعه به ویژه جناح وابسته به مقتدی صدر متهم می کند.


تهران همواره این اتهامات را رد و بر حمایت اصولی خود از دولت عراق و برقراری ثبات و امنیت در این کشور تاکید کرده است

احتمالا از مدارک ساخت آمریکا بوده!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نها تروريستي كه 28 سال پيش و در حمله نيروهاي امنيتي انگلستان به سفارت ايران در لندن، موفق به فرار شده بود، در آستانه آزادي و بازگشت به زندگي جديد در انگليس است. به گزارش سرويس بين‌الملل «تابناك» به نقل از «ديلي ميل»، ديپلمات‌هاي ايراني مي‌گويند: به آنها گفته شده كه به زودي و در هفته‌هاي آينده، جلسه دادگاه برگزار خواهد شد كه انتظار مي‌رود در آن «فوزي بداوي‌نژاد» با عفو و آزادي روبه‌رو شده و به او پناهندگي هم داده شود. مقامات تهراني همچنين خواستار استرداد او شده‌اند تا در تهران، به اتهام قتل‌عمد دو نفر از گروگان‌ها در جريان گروگانگيري سال 1980 محاكمه شود كه مجازات او قصاص و مرگ خواهد بود. اما «ديلي ميل»، با اشاره به اطلاعاتي كه به دست آورده، فاش كرد: تدابيري انديشه شده تا بداوي‌نژاد پنجاه ساله، بقيه زندگي‌اش را در انگليس بگذراند. در اين باره، تهران به شدت هشدار داده كه اين كار، باعث خواهد شد روابط تهران و لندن كه البته هم‌اكنون نيز تيره است، به شدت با مشكل روبه‌رو شود، چرا كه قوانين انگليس، استرداد مجرمي كه در كشور مورد نظر اعدام خواهد شد را بر پايه موازين حقوق بشري، ممنوع مي‌كند. محمدعلي حسيني، سخنگوي وزارت امور خارجه ايران گفته است: آزادي يك تروريست، به هيچ وجه توجيه شده نيست و نشانه‌اي از رويه دوگانه انگليس درباره مسئله تروريسم است. آزادي اين زنداني، مسئله بسيار حساسي است و مقامات مي‌خواهند آسيب‌هاي سياسي احتمالي در اثر آزادي وي و دادن پناهندگي به او را به حداقل برسانند. بنا بر اين گزارش، 28 سال پيش و اندكي پس از پيروزي انقلاب اسلامي،‌ شماري از تروريست‌هاي عراقي و از مرتبطان جريانات تجزيه‌طلبانه عربي در خوزستان، با حمله به سفارت ايران در لندن، شماري از اتباع و ديپلمات‌هاي ايراني را گروگان گرفته و تعدادي را كشته و مجروح كردند. اين درگيري با دخالت نيروهاي ويژه انگليس، پايان يافت. بر پايه قوانيني كه سال گذشته تصويب شده است، مجرماني كه جرم‌هاي سنگيني مرتكب شده‌اند، مي‌توانند با شرايطي آزاد شده و در انگليس زندگي كنند، اما بسياري از حقوق شهروندان انگليسي را دارا نيستند. در آوريل سال 1980، بداوي‌نژاد و پنج تروريست ديگر، وارد سفارت ايران در «پرينس گيت كنسينگتون» شدند و 26 نفر را به گروگان گرفتند. «مارگارت تاچر»، نخست‌وزير آن زمان انگليس،‌پس از كشته شدن يكي از گروگان‌ها، شش روز پس از گروگانگيري و پرتاب جسد وي به داخل خيابان، به نيروهاي ويژه انگليس دستور داد تا وارد عمل شوند. به اين ترتيب، با ورود نيروهاي ويژه از سقف سفارت، گروگانگيرها گروگان دوم را هم كشتند و اينها همه در حالي بود كه عمليات نيروهاي ويژه انگليس، مستقيم از تلويزيون به نمايش درمي‌آمد. گفتني است، بداويش نژاد در سال 1981 به خاطر توطئه، قتل عمد، حبس غير قانوني، داشتن سلاح گرم و دو فقره قتل غير عمد به حبس ابد محكوم شد. خودداري از تحويل اين تروريست به ايران و تلاش براي آزادي وي در حالي است كه انگليس نصرالله تاجيك، ديپلمات ايراني را در آستانه تحويل به آمريكا قرار داده است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جمعیت کم سابقه ای از مردم تبريز به مناسبت روز ملی خليج فارس و در اعتراض به تحريف نام خليج فارس توسط امارات، در يک برنامه پياده روی شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، روز جمعه ۱۳ ارديبهشت ماه، گروه بزرگی از شهروندان تبريز، با در دست داشتن پلاکادرهايی که روی آن ها شعارهايی در باره وحدت اقوام ايرانی و نام خليج فارس نوشته شده بود، مسيری به طول ۴ کيلومتر به سمت بنای تاريخی ائل گلی، راهپيمايی کردند.

این خبرگزاری تعداد حاضرین در راهمپیایی را «حدود دویست هزار نفر» گزارش کرده است. این تعداد از سوی منابع معتبر دیگر تایید نشده است. امارات متحده عربی، طی دو ماه گذشته، در جريان نشست های رسمی کشور های عربی، نام خليج فارس را تحريم و ادعای مالکيت جزاير تنب کوچک، تنب بزرگ و ابوموسی را مجدداً مطرح کرده است اسفند ماه گذشته، کشورهای عربی خاورميانه در بيانيه پايانی اتحاديه پارلمان های عرب، ادعای مالکيت جزاير ايرانی تنب کوچک، بزرگ و ابوموسی به امارات را ثبت کردند. وزارت امور خارجه ايران، اين بيانيه را بی پايه و اساس خواند.

پيش از آن، شورای همکاری خليج فارس هم در بيانيه پايانی خود بار ديگر ادعای حاکميت امارات بر سه جزيره ايرانی را مطرح کرده بود. اين جزاير که از دير باز مورد اختلاف ايران و اعراب بوده اند، بر اساس تفاهم نامه سال ۱۹۷۱ لندن به مالکيت کامل ايران در آمد. اين قرارداد بر حاکميت کامل ايران بر اين سه جزيره تاکيد کرده است.

در باره نام خليج فارس هم سازمان ملل متحد تاکنون در دو سند، دو قطعنامه و سه نقشه رسمی با تاکيد بر صحیح بودن نام خليج فارس، از کشور های عضو اين سازمان خواسته است در مکاتبات رسمی خود از نام «خليج فارس» استفاده کنند.

تازه ترين سند سازمان ملل در اين باره با عنوان « رسميت تاريخی، جغرافيايی و حقوقی نام خليج فارس » در سال ۲۰۰۶ منتشر شد.

خبر گذاری فارس

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

عزيز اعدام زير 18سال طبق قانون مجاز نيست.واگه خبري از اعدام افراد زير 18سال در ايران منتشر شده صحت ندارد.


بله اینطور است و فرد مجرم تا رسیدن به سن 18 سالگی و اجرای حکم در زندان خواهد بود. البته برای جرایم غیر عمد و خیلی از موارد دیگر بهتر است از مجازات اعدام استفاده نشود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظر من اعدام افراد زیر 18 سال هیچ ربطی به دین مبین اسلام نداره ودلیلی برای توهین به یکی از پیامبران اولولعظم نیست. والا تمامی ادیان دارای نواقص بسیار بیشتری نسبت به اسلامند پس از بحث در این رابطه خودداری وبه اصل مطلب توجه کنید توهین به پیامبر ودین مبین اسلام icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
پوتین:قدرت دفاعی خود را روز جمعه نشان می دهیم

رئیس جمهوری روسیه امروز با تاکید بر اینکه کشورش هیچ طرفی را تهدید نمی کند، گفت که مسکو قصد دارد توان بالقوه رو به افزایش خود در زمینه دفاعی را به نمایش بگذارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازخبرگزاری فرانسه، "ولادیمیر پوتین" روز دوشنبه و در آخرین سخنرانی خود در جمع اعضای دولت اظهار داشت : روسیه هیچ طرفی را تهدید نمی کند، اما قصد دارد روز جمعه در رژه بزرگ میدان سرخ قدرت و توان بالقوه دفاعی روبه افزایش خود را به نمایش گذارد.

وی افزود: ما می توانیم از مردم ، کشور و ثروت خود دفاع کنیم.

برای اولین بار از سال 1990 میلادی ، تانکها، موشک اندازها و دیگر تجهیزات نظامی سنگین در رژه بزرگ که روز جمعه در میدان سرخ مسکو برگزار می شود، به نمایش گذاشته خواهد شد.

پوتین روز چهارشنبه این هفته قدرت را در روسیه به "دیمیتری مدودوف" واگذار خواهد کرد و خود به عنوان نخست وزیر به کار ادامه خواهد داد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.