امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[align=center]بازگشت ارتش سرخ [/align]
[align=center]تصویر[/align]
[align=center]تصویر[/align]
ارتش سرخ بعد از پايان جنگ جهاني دوم به عنوان ارتشي كه جهان را از دست نازي ها نجات داد و قدرتمندترين ارتش جهان مطرح شد. اين ارتش دراوايل و اواسط دوران جنگ سرد به چنان قدرتي رسيده بود كه مي توانست با جهان كاري كند كه هيتلر و آلمان هاي نازي انجام ندادند. ارتش سرخ توانايي اشغال راحت اروپا و جنگ با ايالات متحده را داشت و كافي بود كه رهبران شوروي به اين ارتش فرمان حمله را بدهند تا جنگ جهاني سوم رخ دهد و جهان به كام نابودي كشيده شود. ارتش سرخ بسيار منظم بود و با تجهيزات نظامي بسيارقدرتمند مسلح مي شد.اين ارتش الگوي برخي از كشورها نظير چين و كره شمالي نيز شد ارتش چين هم اكنون خود را جز ارتش سرخ ميداند.هيچ كس فكر نمي كرد اين ارتش قدرتمند و شكست ناپذير كه وسيله خوبي براي رسيدن به اهداف رهبران شوروي سابق بود شكست بخورد. اين ارتش مقلوب هيچ ارتشي نشد بلكه از درون شكست خورد. دلايل اين شكست تازه دارد مشخص مي شود اين دلايل همان دلايل فروپاشي شوروي و از بين رفتن قدرت كمونيسم هستند. دليل اصلي از بين رفتن ارتش سرخ و شوروي گسترش فساد مالي و اخلاقي و جاه طلبي در ارتش و كل ساختارهاي شوروي بود.مقامات ارشد ارتش در اواخر جنگ سرد به قاچاق سلاح ، رشوه گيري ، سرقت از بودجه هاي نظامي و گماردند افراد نالايق و نزديكان خود در ارتش مي پرداختند و سربازان ارتش دچار فساد اخلاقي ، استفاده از مشروبات الكلي و استفاده از مواد مخدر شده بودند و شديدا از بيماري هاي روحي و رواني رنج ميبردند.
با به قدرت رسيدن پوتين او به فكر تقويت ارتش و اصلاح ساختارهاي ارتش با هزينه 400 ميليارد دلاري افتاد براي اين منظور او ابتدا به تقويت قدرت اقتصادي روسيه پرداخت و در سال 2007 در حالي كه اقتصاد روسيه توانايي حمايت مناسب از ارتش را داشت آنتوالي سرديوكف را كه در آن زمان به كار وكالت مشغول بود به عنوان مسئول اصلاح ساختار نيروهاي مسلح روسيه گمارد. بلافاصله بعد از انتصاب سرديوكف ارتش روسيه شاهد رسوايي هاي مالي متعددي بود كه يكي پس از ديگري برملا ميشدند. اين دقيقا همان نتيجه اي بود كه از انتصاب سرديوكف به وزارت دفاع انتظار مي رفت. او ماموريت دارد ريشه هاي فساد را در ارتش بخشكاند و براي دستيابي به اين هدف نزديك به يك سوم افسران ارشد شاغل در ستاد فرماندهي را از كار بركنار كرد. تنها چند روز بعد از روي كار آمدن سرديوكف بود كه سرلشكر مشهور ويكتور ولاسف كه مسئول تامين اماكن مسكوني براي افسران بود با شليك گلوله اي به سرخود خودكشي كرد. بعد از آن بود كه موج استعفاها در ارتش شروع شد و تا جايي پيشرفت كه رئيس وقت ستاد مشترك ارتش يعني سرلشكر يوري باليفسكي نيز استعفا كرد به جاي اين افسران مستعفي و بر كنار شده افسران جوان و خوش فكر به روي كار آمدند.
از مهم ترين اقدامات سرديوكف توجه ويژه به خدمت سربازي و اصلاح آن بود. تنها 8 درصد از جوانان مشمول در روسيه در اوايل دوران پس از فروپاشي خدمت سربازي را انجام دادند. سرديوكف مدت خدمت را از 18 ماه به 12 ماه كاهش داد و مزاياي خوبي براي سربازان در نظر گرفت وي اعلام كرد به افرادي كه بعد از 12 ماه به طور داوطلبانه در ارتش خدمت كنند حقوق و مزاياي قابل توجهي مي دهد. اين ها تنها بخشي از اقدامات انجام شده در ارتش روسيه هستند كه مي توان نتيجه اين اقدامات يك ساله را در جنگ با گرجستان ديد كه ارتش كلاسيك و ترميم يافته روسيه با تجهيزات مدرنيزه شده و بهينه سازي شده در كمترين زمان ممكن ارتش حمايت شده گرجستان را به راحتي درهم كوبيد و تعجب جهانيان را بر انگيخت. هيچ كارشناس نظامي در سطح جهان انتظار چنين عكس العمل و قدرتي را از روسيه نداشت. ارتشي كه در اوايل رياست جمهوري پوتين 100 روز طول كشيد تا به حمله جدايي طلبان چچني در داقستان واكنش نشان داد اكنون در طي تنها گذشت 12 ساعت از حمله گرجستان به اوستياي جنوبي 23 هزار نيرو به گرجستان اعزام كرد و اين چيزي را جز احيا قدرت ارتش سرخ به جهانيان نشان نمي دهد.
رهبران روسيه به دنبال داشتن ارتش كاملا حرفه اي و كم هزينه مجهز به تسليحات مرگبار هستند تا بتواند به وسيله قدرت نظامي ارتش سرخ به قدرت سياسي از دست رفته خود باز گردند و بتوانند در جهان حرفي براي گفتن داشته باشند.

جنگنده هاي جديد ارتش روسيه
تصویر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
احسان جان خیلی جالب بود. :!: ارتش روسیه هنوز با قدرت 20 سال پیش خود فاصله بسیار دارد اما به سرعت در حال کاهش این فاصله است. ارتشی که در دکترین آن تبدیل شدن به یک قدرت بزرگ جهانی تا یک دهه دیگر لحاظ شده است و برخلاف گذشته ، امروز از قدرت اقتصادی کافی هم برخوردار است. ارتش روسیه تا سال 2015 در صورت تامین اعتبارات مالی به تسلیحات بسیار پیشرفته ای مجهز خواهد شد از جمله جنگنده های سوخو34 و سوخو37 و سوخوی تی50 و پدافندهای اس400 و موشکهای توپول ام (با تولید حداقل پنج فروند در سال) و بمب افکنهای توپولف160 (اینم با تولید پنج فروند در سال) و ... طبق اعلام مسئولان روسی این کشور تا سال 2015 در صورت تامین اعتبارات مالی به 400 الی 500 فروند سوخو34 برای جایگزینی با سوخو24های فرسوده و حداقل 18 گردان اس400 با چندین گردان متحرک توپول ام مجهز خواهد شد. جنگنده های سوخو34 میتواند توازن قوا بین نیروهای خط مقدم روسی و ناتو را برهم ریخته و توان نفوذ به عمق اروپا حتی تا انگلیس و فرانسه را دارند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دولت فدراسیون روسیه مبلغ 67 میلیارد روبل (1$تقریبا برابر 25,5 روبل است) به طور تکمیلی برای تامین برنامه های سیستم ردیابی گلوناس روسی تخصیص می دهد. بر اساس ارزیابی کارشناسان ماهواره های این سیستم دوبرابر خواهد شد که اجازه می دهد با سیستم های آمریکایی GPS رقابت کند. احتمالا تامین ارتش روسیه به سیستم های ردیابی پس از مناقشه اخیر در اوستیای جنوبی و آبخازی یکی از عوامل اساسی در این اقدام دولت به حساب می آید. پیش از هر چیز به گفته سرگی ایوانوف معاون نخست وزیر روسیه این مبلغ در جهت افزایش تعداد ماهواره ها طی سه سال اخیر مصرف خواهد شد. امسال باید شش ماهواره جدید دیگر به فضا پرتاب شوند (تعداد آنها به 22 ماهواره خواهد رسید). کارشناسان معتقدند که انتظار صدور این حکم را داشتند. گنادی کراسنیکوف رییس بخش میکرو الکترونیک کمپانی "سیترونیکس" (طراح دستگاه های میکروالکترونیکی از جمله دستگاه های گیرنده گلوناس) معتقد است: شکوفایی سیستم گلوناس می تواند به اندازه محسوسی بر احیای سریع بخش های الکترونیکی داخلی تاثیر گذارد. دمیتری زنامنسکی مدیر روابط عمومی کمپانی "آنگستروم" یکی دیگر از تولید کنندگان تجهیزات الکترونیکی روسیه تصمیم تخصیص اعتبارات تکمیلی را صحیح نامید. اما به اعتقاد وی بدون دستگاه های ردیاب مورد نیاز کاربردان افزایش تعداد ماهواره های سیستم گلوناس بی ثمر خواهد بود. وی اشاره کرد: موسسات سازنده این دستگاه ها را عملا با بودجه خودتولید می کنند و برای این منظور از وام های بانکی استفاده می نمایند. البته در ماه مه سال جاری تصمیم گرفته شد که جهت حمایت از تولید کننده مکانیزمی جهت ارائه سوبسید به درصد وام هایی ذیربط تصویب شود اما تاکنون این مکانیزم ایجاد نشده است. کارشناسان می گویند که تحلیل عملیات نظامی اخیر ارتش طی جنگ پنج روزه در قفقاز در افزایش اعتبار مالی گلوناس بی تاثیر نبوده است. یکی از اعضای آکادمی امور فضانوردی روسیه می گوید: مسئله تکمیل مالی برنامه گلوناس مدت هاست که مطرح شده اما رقم تصویب شده بیش از انتظار بود. این مسئله بعد از جنگ اخیر حاکی از تمایل مقامات کشور جهت تسریع در امور تجهیز ارتش به سیستم های جهانی ردیابی است. ما در اوستیای جنوبی از تسلیحات فوق مدرن استفاده نکردیم چونکه برای این منظور باید سیستم ماهواره ای مستقر کرد. تامین ردیابی ماهواره ای برای نیروهای مسلح عملا وجود نداشت و رکن اطلاعاتی (نظامی) ضعیف عمل کرد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]روسیه و هند رزمایش هوایی مشترک برگزار می کنند [/b]
فرمانده نیروی هوایی ارتش روسیه از برگزاری رزمایش هوایی مشترک کشورش با هند در آینده نزدیک خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانوستی، ژنرال "الکساندر زلین" فرمانده نیروی هوایی ارتش روسیه با اعلام این خبر گفت : ما به طور قطع رزمایشهای نظامی مشترک با هند برگزار خواهیم کرد.

وی با بیان این سخنان در سفر اخیرش به هند از توافق دو طرف برای اجرای رزمایشهای مشترک هوایی طی سالهای آینده خبر داد.

به گفته این مقام نظامی روسیه، در صورت توافق نهایی، نخستین رزمایش مشترک دو کشور در سال 2011 و یا 2012 برگزار می شود.

هند در کنار ونزوئلا، الجزایر و مالزی از جمله بزرگترین مشتریان صنایع هوایی نظامی روسیه بوده و میزان خرید نظامی این کشور از روسیه در سال 2008 میلادی به دو میلیارد دلار رسیده بود.

http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1149997

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یست سال پیش و یا حتی بیشتر روسیه نگران فناوری پنهان کاری امریکا بودو هواپیمای اف 117 هر جا که مخواست بمب های خود را فرو می ریخت و مشکلات بعد از ان افزایش یافت با پرندگانی که از این فناوری بهره می بردندمثل اف 22 که سریع و قوی می توانست قبل از کشفش توسط اس 300 در وقت مناسب به هدف ضربه بزند.تا اینکه در 27 مارس 1999 پدافند صربستان موفق به سرنگونی یک فروند اف 117 امریکایی توسط s-125nevaسیستم شدو این برای دانشمندان روسی یک سئوال مهم بوجود اورد که چگونه یک سیستم قدیمی کاری را انجام داد که سامانه جدید اس 300 قادر به انجام ان نیست.بنابراین دانشمندان روسی به فکر افتادن اما به راهی بر خلاف گذشته و ان این بود که موشکی مثل موشک های به کار گرفته شده در اس 300 که در فرصت مناسب و پشت سر هم به سوی هدفی پرتاب شوند و این موشک ها به صورت خودکار دنبال هدف بگردند تا ان را نابود کنند و این موشک ها هدف پنهانکار را که بوسیله امواج کوتاه rcs کمتر از یک متر مربع دارد را بوسیله دریافت
امواج بلند کشف کنند. امواجی که بوسیله ان حتی می توان موشک های بالدار را کشف کرد. و این منجر به ساخت رادار های سه بعدی vhf شد.مساله جالب در این رادارها این است که هواپیماهای جنگی و موشک های ضد رادار نمی توانند این رادارها را کشف کنند.پس به سختی می توان این رادارها را کشف و نابود کرد.
نوعی از این رادار

1-niirt55zh6: مدیر این طرح در تلوزیون اعلام کرد اف 117 را کاملا مانند یک هواپیمای عادی کشف کند.طبعا حتی الان این رادار قویترین رادار سه بعدی است و این رادار روسی قادر به کشف سریع و دنبال کردن هدف با توانایی بالا بر علیه موشکهای بالدار و هواپیما هایی که بر مبنای فناوری پنهان کاری ساخته شده اند می باشد.این رادار به صورت T معکوس است و علت ان توانایی عملیاتی یا افزایش شعاع رادار یا توجیهات مکانیکی است و این رادار مناسب برای استفاده در سیستم های اس300و اس 400می باشد.این رادار می تواند موقعیت هدف را در مسافت 500 کیلو متری و در ارتفاع 40 متری و 360 درجه تعیین کند و همچنین می تواند هواپیماهای بمب افکن را در ارتفاع 10 کیلو متری و در فاصله 300 کیلومتری و ارتفاع 20 کیلو متری ازفاصله 400 کیلومتری و در ارتفاع پائین 500 متری از فاصله 65 کیلومتری کشف کند.((شانسی برای فرار پرنده نمی باشد))بخصوص پس از ارتباط این رادار با سیستم اس 400و هدایت موشک برای انهدام با دقت کافی بصورت کاملا خودکار.مدیر این طرح اعلام کرد که اولین گروه از این رادارها در سال 2002 تحویل ارتش روسیه شده است.این سیستم از نظر برد و توانایی به سه دسته تقسیم می شود که همگی قابل انطباق با اس 300 و اس 400 هستند.نوع برد بلند ان با نام اختصاصی AESA نامیده می شودکه برای حمایت از سامانه های دفاع هوایی و حمایت از هواپیماهای بمب افکن کاربرد دارد و این منظومه تعقیب هواپیماها تا موشکهای کروز تا موشک های بالستیک را با دقت انجام می دهداهدافی که RCS کمتر از 1 متر مربع دارند و حتی در ارتفاع بالا (40کیلومتری) پرواز می کنند.
[img]http://warfare.ru/0702ey70/update/january2004/nebo1.jpg[/img]
این رادارمی تواند اهداف را از فاصله 310 کیلومتری تا 400 کیلومتری با توجه به نوع رادار کشف کند و در ارتفاع متوسط نزذیک 12 کیلومتری می تواند هدف را از مسافت 285 تا 315 کیلومتر کشف کند.از مشخصات مهم این رادار مقاومت بالای ان در مقابل جنگ الکترونیک و تشخیص دوست از دشمن است و همچنین توانایی ان در مقابل موشک های ضد رادار و همچنین جنگ الکترونیک علیه موشک هایی که علیه این منظومه استفاده می شود
[img]http://warfare.ru/0702ey70/update/january2004/nebo2.jpg[/img]
همچنین این رادار می تواند موشک های بالستیک را با توجه به نوع رادار از مسافت 1200 کیلومتری کشف و از فاصله 100 تا 200 کیلومتری تعقیب کند.این رادار با توجه به دقت و خطای کم نسبت به سایر رادارها بهترین گزینه برای سامانه اس 400 است.
منبع
http://www.centralclubs.com/topic-t74373.html#p295301

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
معاون اول وزیر دفاع روسیه از اختصاص دو تریلیون روبل (حدود 66 میلیارد دلار) برای تجهیز و نوسازی ارتش این كشور تا سال 2020 خبر داد.
ولادیمیر پوپوفکین پیش بینی كرد: 80 درصد دو تریلیون روبل، برای خرید تسلیحات جدید و 10 درصد هم برای امور تحقیقاتی در ارتش روسیه مصرف شود.

معاون اول وزیر دفاع روسیه گفت: وزارت دفاع تا 8 سال دیگر، 20 فروند زیردریایی و 80 فروند انواع ناو برای تجهیز ناوگان نظامی روسیه خریداری می کند.

پوپوفکین همچنین از خرید بیش از 600 فروند انواع هواپیمای نظامی و حدود هزار فروند بالگردهای نظامی برای تجهیز واحدهای نیروی هوایی روسیه، طبق برنامه جدید تسلیحاتی این کشور خبر داد.

وی گفت: تا سال 2020، [color=#B22222]د[/color][color=#B52121]ه[/color][color=#B72020] [/color][color=#BA1E1E]م[/color][color=#BD1D1D]ج[/color][color=#BF1C1C]م[/color][color=#C21B1B]و[/color][color=#C51A1A]ع[/color][color=#C71919]ه[/color][color=#CA1717] [/color][color=#CD1616]پ[/color][color=#CF1515]د[/color][color=#D21414]ا[/color][color=#D51313]ف[/color][color=#D71212]ن[/color][color=#DA1010]د[/color][color=#DC0F0F] [/color][color=#DF0E0E]م[/color][color=#E20D0D]و[/color][color=#E40C0C]ش[/color][color=#E70B0B]ک[/color][color=#EA0909]ی[/color][color=#EC0808] [/color][color=#EF0707]"[/color][color=#F20606]ا[/color][color=#F40505]س[/color][color=#F70404]5[/color][color=#FA0202]0[/color][color=#FC0101]0[/color][color=#FF0000]"[/color][color=#FF0000] [/color][color=#FF0000]ب[/color][color=#FF0000]ه[/color][color=#FF0000] [/color][color=#FF0000]ا[/color][color=#FF0000]ر[/color][color=#FF0000]ت[/color][color=#FF0000]ش[/color][color=#FF0000] [/color][color=#FF0000]ر[/color][color=#FF0000]و[/color][color=#FF0000]س[/color][color=#FF0000]ی[/color][color=#FF0000]ه[/color][color=#FF0000] [/color][color=#FF0000]ت[/color][color=#FF0000]ح[/color][color=#FF0000]و[/color][color=#FF0000]ی[/color][color=#FF0000]ل[/color][color=#FF0000] [/color][color=#FF0000]خ[/color][color=#FF0000]و[/color][color=#FF0000]ا[/color][color=#FF0000]ه[/color][color=#FF0000]د[/color][color=#FF0000] [/color][color=#FF0000]ش[/color][color=#FF0000]د[/color].

معاون اول وزیر دفاع روسیه همچنین به طراحی و ساخت موشک قاره پیمای جدید در این کشور اشاره کرده و گفت: این موشک با درجه بالای هوشمندی از موشک قاره پیمای توپول دارای برد 10 هزار کیلومتر هم قدرتمندتر خواهد بود و توانایی حمل 10 کلاهک خواهد داشت.





[color=red]منبع اخبار ارسالی رو ذکر کنید

00Amin[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]ولادیمیر پوپوفکین پیش بینی كرد: 80 درصد دو تریلیون روبل، برای [color=red]خرید [/color]تسلیحات جدید و 10 درصد هم برای امور تحقیقاتی در ارتش روسیه مصرف شود.[/quote]

با سلام و تشکر از تاپیکتون

من زیاد با صنایع نظامی و تسلیحاتی روسیه آشنا نیستم
وقتی میگن خرید منظورشون اینه که موارد مورد نیاز رو به صنایع و شرکتهای خصوصی داخلی سفارش میدن و در واقع از اونها میخرن و یا منظور خرید از طرفهای خارجیه؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فکر کنم منظورشون همون شرکت های داخلیه.
فکر نکنم روسیه دلش بخواد از تجهیزات خارجی استفاده کنه، تازه این طوری پای مستشاران خارجی باز میشه به روسیه و این کشور تبدیل میشه به یه کشور مثل عربستان icon_cool icon_eek

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]فکر کنم منظورشون همون شرکت های داخلیه.
فکر نکنم روسیه دلش بخواد از تجهیزات خارجی استفاده کنه، تازه این طوری پای مستشاران خارجی باز میشه به روسیه و این کشور تبدیل میشه به یه کشور مثل عربستان

[/quote]
كاملا با شما موافقم دوسته من مخصوصا اون قسمته عربستانو icon_cool
اما نبايد فراموش كنيد كه در حال حاضر پيشرفته ترين تجهيزات نظامي دنيا در اختياره همين عربستانه icon_eek

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یک ضرب المثل هست که میگه بار خر اگر همش تفنگ باشه باز گرگ می خوردش.
ناراحت این عربستان و مشابهات نباش اینا مثل همون خرن . icon_eek icon_cool

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]یک ضرب المثل هست که میگه بار خر اگر همش تفنگ باشه باز گرگ می خوردش.
ناراحت این عربستان و مشابهات نباش اینا مثل همون خرن .
[/quote]
اپرا جان اخه اين خرا نه ببخشيد اين عربستانيا دارن كم كم خطر ناك ميشن.اف 15 اپاچي اس 400 و هزاران تجهيزاته به روزه ديگه.فكر كنم ديگه وقتشه اقا گرگه يه دندوني نشون بده icon_eek icon_cool

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دیمیتری مدودف،‌ رئیس جمهور روسیه،‌ روز سه شنبه از ارتش این کشور خواست برای تجهیز و تقویت خود به واردات سلاح از خارج مبادرت ورزد.

به گزارش واحد مرکزی خبر این اظهارات رئیس جمهور روسیه نشان دهنده وضع نگران کننده صنعت اسلحه سازی در این کشور است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، روسیه دومین صادر کننده سلاح در جهان است اما فساد مالی و نبود اعتبارات باعث شده است تلاش های دولتمردان این کشور برای احیای صنعت دفاعی روسیه راه به جایی نبرد.

این مسئله همچنین باعث شده است روسیه برای دستیابی به فناوری های نظامی پیشرفته چشم به خارج بدوزد.

رئیس جمهور روسیه خطاب به آناتولی سردیوکوف،‌ وزیر دفاع روسیه،‌ و سرگئی ایوانف،‌ معاون نخست وزیر این کشور،‌ (که مسئولیت تامین تجهیزات مورد نیاز ارتش این کشور را بر عهده دارند) گفت اگر تولید کنندگان سلاح در داخل کشور سلاح هایی تولید و ارائه می کنند که رضایت خاطر ارتش را جلب نمی کند،‌ باید به سراغ دیگر شرکت ها بروید و حتی اگر لازم باشد به خرید سلاح از خارج روی آورید.

روسیه در ماه میلادی گذشته قرارداد خرید دو فروند ناو بالگرد بر را با فرانسه به امضا رساند.

ارزش این قرارداد یک میلیارد و دویست میلیون یورو (معادل یک میلیارد و هفتصد میلیارد دلار)‌ است.

این اولین قرارداد خرید تسلیحات از خارج است که روسیه در خلال دو دهه گذشته و بعد از فروپاشی اتحاد شوروی سابق امضا کرده است.

ولادیمیر پوتین، نخست وزیر روسیه،‌وعده داده است در خلال یک دهه آینده مبلغ بیست تریلیون روبل (معادل هفتصد و سیزده میلیارد و هشتصد میلیون دلار)‌ در زمینه تجهیز ارتش این کشور هزینه کند.

ارتش روسیه سال هاست که از نبود سرمایه گذاری و کمبود تجهیزات رنج می برد.
[url=http://www.tabnak.ir/fa/news/176730/%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D8%B9%D8%AC%DB%8C%D8%A8-%D9%85%D8%AF%D9%88%D8%AF%D9%81-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%B4]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حتي فكر كردن به اين موضوع عجيبه چه برسه به باوركردنش icon_smile
دوست عزيز ما ميدونيم روسيه در زمينه ساخت سلاح هاي نظامي بسيار پيشرفته بوده و به عبارتي هست

ولي الان نياز به واردات داره

ايا ما كه ميگوييم تا حد بالايي ( در بعضي نقل قول ها 100در100) از واردات بي نيازيم درست است ؟ icon_twisted

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
احتمالآ منظورش واردات تجهيزان الكترونيكي براي جنگنده هاشون بوده.( آيونيك و سيستم هاي الكترونيكي بيشتر جنگنده هاي جديد روسي فرانسوي هست)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.