SAEID

تحلیل و پیگیری تحولات لبنان

Recommended Posts

[quote][b]جنبلاط به حزب الله پیوست [/b]

ولید جنبلاط رئیس حزب سوسیالیست ترقیخواه یکی از سران چهارده مارس با متهم کردن غربی ها به شکست تلاشهای سوریه و عربستان برای حل بحران لبنان تاکید کرد : ما در کنار مقاومت و سوریه قرار خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، ولید جنبلاط لحظاتی پیش در یک کنفرانس مطبوعاتی به تشریح موضع حزب خود(سوسیالیست ترقیخواه) در خصوص تحولات اخیر لبنان پرداخت.

وی با تشکر از تلاشهای قطر و ترکیه برای حل بحران لبنان گفت : طرح عربی بر قطع ارتباط لبنان با دادگاه ترور حریری تاکید می کرد.

رئیس حزب سوسیالیست ترقیخواه خاطر نشان کرد : در دیدار اخیرم با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه که دیداری منحصر به فرد بود درباره تثبیت طرح عربی به توافق دست یافتیم.

جنبلاط درباره علت شکست تلاشهای عربستان و سوریه تصریح کرد : کشورهای غربی از همان ابتدا مخالف به نتیجه رسیدن تلاشهای عربستان و سوریه برای دستیابی به راهی برای حل بحران لبنان بودند و کارشکنی آنها سبب شکست این تلاشها شد.

وی با بیان اینکه" ما تا آخرین لحظات برای دستیابی به توافق تلاش کردیم"، در عین حال از گروههای مختلف لبنانی خواست از ریختن به خیابان و درگیریهای خیابانی بپرهیزند، زیرا این وضعیت سبب تشدید تنشها و بی ثباتی خواهد شد.

جنبلاط با اشاره به تحرکات مداخله جویانه سفرای کشورهای غربی از جمله آمریکا در لبنان خاطر نشان کرد : سفرای کشورهای غربی هیچ اعتنایی به وحدت ملی لبنان ندارند.

رئیس حزب سوسیالیست ترقیخواه با سیاسی خواندن دادگاه ترور رفیق الحریری گفت : درز اطلاعات مربوط به دادگاه ترور حریری به رسانه ها(دیراشپیگل) اعتبار این دادگاه را زیر سئوال برد.

وی همچنین سخنان سعدحریری رئیس جریان المستقبل و از سران جریان 14 مارس که گفته بود وی را ترور سیاسی کرده اند، بی اساس خواند.

جنبلاط در پایان گفت : بهتر است همه ما زمینه را برای گفتگو به شکل آرام فراهم کنیم.

شبکه الجزیره در تحلیل اظهارات جنبلاط و اعلام موضع رسمی حزب وی تاکید کرد : قرار گرفتن جنبلاط در کنار مقاومت و سوریه به معنای این است که یازده نماینده این حزب به حزب الله و متحدان یعنی گروه هشت مارس پیوسته و در رایزنی های پارلمانی به نامزد حزب الله و متحدان برای تصدی نخست وزیری رای خواهند داشت و آرای حزب سوسیالیست ترقیخواه، کفه ترازو را به نفع گروههای حامی مقاومت سنگین خواهد کرد.

http://www.rajanews.com/detail.asp?id=76873

================================

[b]نااميدي متحدان حريري از بازگشت دوباره وي به قدرت [/b]

به گزارش فارس، با توجه به فضاي حاكم بر پارلمان لبنان اين گونه به نظر مي‌رسد كه مناقشه‌هاي نمايندگان بايد به انتخاب يك نفر براي پست نخست وزيري بيانجامد و نام وي اعلام شود، اما در اين ميان بايد به يك نكته توجه داشت، اين كه اين فرد جداي از هر جريان و جناحي و جداي از هر فضا و وضعيتي كه بر لبنان حاكم است،‌ بايد در برابر موضع اتخاذ شده توسط دادگاه بين المللي ايستادگي كند.

* عمر كرامي بخت اول نخست وزير لبنان

همچنين گفت‌وگوها و مناقشه‌هايي در پارلمان لبنان براي انتخاب نخست وزير انجام مي‌شود، يك وجه تمايز با مناقشه‌هاي سال 1990 و آغاز فعاليت دولت عمر كرامي دارد، اين كه نامزدي كه شانس بيشتري براي احراز پست نخست وزيري دارد،‌ در معرض و تحت تاثير رقابت‌هاي جريان‌ها و جناح‌هاي حاكم بر پارلمان هم خواهد بود و بر اين اساس نخست وزير منتخب نه تنها از سوي اين جريان‌ها و جناح‌ها مكلف به تشكيل كابينه مي‌شود، بلكه ساختار و شكل كابينه را نيز اين جريان‌ها و جناح‌ها شكل خواهد داد و نگاهي به جريان‌ها و جناح‌هاي موجود در پارلمان به ما نشان مي‌دهد كه از انتخابات سال 2009 تاكنون اين نيروهاي 14مارس هستند كه اكثريت پارلمان را به خود اختصاص داده‌اند و بر زمام امور حاكمند. به همين دليل بايد گفت نيروهاي 14 مارس در برابر امتحان سخت ايستادگي و مقاومت يا جدايي قرار دارند و اگر كار به جدايي منجر شود، در اين صورت بايد شاهد تغيير موازنه‌ نيروهاي حاكم بر پارلمان باشيم كه ميان نيروهاي 8 و 14 مارس علي السويه تقسيم شده است.

* نقش تعيين كننده حزب "وليد جنبلاط " براي انتخاب نخست وزير جديد

بروز چنين تحولاتي اكثريت پارلمان را از كفه‌اي به كفه ديگر، يعني از 14 مارس به 8 مارس منتقل نخواهد كرد و در اين صورت و با درست از آب در آمدن محاسبات معارضان، كابينه جديد براي بدست آوردن راي اعتماد به راي اكثريت مطلق پارلمان نياز پيدا خواهد كرد كه ميان برخي از نمايندگان حزب سوسيالست ترقيخواه لبنان به رهبري "وليد جنبلاط " و نمايندگان مستقل ديگر تقسيم شده است.

تاكنون هيچ يك از نخست وزيراني لبناني كه بر اساس ماده 53 قانون اساسي اين كشور مكلف به تشكيل كابينه شدند،‌ ارجحيتي بر ديگري نداشتند و اين موضوع در مورد هريك از نخست وزيراني چون "سليم الحص " و "رفيق حريري " و "عمر كرامي " و "نجيب ميقاتي " و "فؤاد سنيوره " و همچنين افراد پيش از آنها مانند "رشيد الصلح " قابل ملاحظه است و هر يك از اين افراد در دوره نخست وزيري خود توانستند،ّ اكثريت پارلمان را بدون رقابت آن چنان جناح‌ها و جريان‌هاي حاكم بر آن و همچنين اكثريت آرا بدست آورند،‌ البته به جز انتخاب رفيق حريري در سال 1998 كه از اين امر مستثني بود و در اين سال تفويض آرا به رئيس جمهور سپرده شد كه در حيطه اختيارات وي نبود و نمي‌بايست رئيس جمهور جزو نمايندگاني بشمار مي‌آمد كه از حق انتخاب برخوردار است، با اين حال اين تخطي صورت گرفت تا حريري به نخست وزيري لبنان انتخاب شود و بايد آن را اولين تقلب صورت گرفته در تاريخ انتخاب نخست وزير لبنان برشمرد كه البته بازتاب چنداني هم بر جامعه لبنان نداشت.

* نااميدي متحدان حريري از تكيه زدن مجدد وي بر اريكه قدرت

اما اين موضوع در مورد "سعد حريري " منبطق نيست، چون اين گونه به نظر مي‌رسد كه متحدان با وي اطمينان دارند كه سعد نمي‌تواند، ديگر بار بر مسند نخست وزيري لبنان تكيه بزند و بسان پدرش با يك يا دو راي بيشتر اكثريت پارلمان را بدست آورد و بر اين اساس بايد گقت، وي بازگشت به مسند نخست وزيري به عنوان ميراث‌دار پدر و همچنين ادامه همكاري با دادگاه بين المللي و پا فشاري بر صدور راي اوليه را از دست خواهد داد.

از مناقشه‌هاي پارلماني صورت گرفته مي‌توان به نتايج ذيل دست يافت:

*جنبلاط در انتخاب نخست وزير جديد در كنار نيروهاي مخالف دولت است

1- وليد جنبلاط به اطلاع دمشق و "سيد حسن نصر الله " دبيركل جنبش حزب‌الله رساند كه او به همراه سه نماينده ديگر يعني "غازي العريضي " و "وائل أبوفاعور " و "أكرم شهيب " در كنار نيروهاي معارض در انتخاب نخست وزير خواهد بود و اين امري كاملا پيش بيني شده از سوي جنبلاط بود و در اين ميان اگر فشارهاي نيروهاي مارس بر نمايندگان تجمع دمكراتيك ادامه يابد، انتظار مي‌رود كه نمايندگان اين تجمع مانند "آنتوان سعد " و "هنري حلو و "ايلي عون " به جنبلاط بپيوندند و درخواست سه نماينده ديگر حزب يعني "علاء الدين ترو " و "مروان حماده " و "فواد السعد " را رد كنند، اما "نعمه طعمه " ديگر نماينده اين فراكسيون سريعا به رياض فراخوانده شد تا پادشاه عربستان با وي گفت‌وگوهايي در زمينه انتخاب نخست وزير داشته باشد.

* جنبلاط : سعدحريري بايد به بندهاي مورد توافق دمشق و رياض متعهد باشد

2- جنبلاط در نشستي كه شنبه هفته گذشته در دمشق برگزار شد و با توجه به نظر مثبت رئيس پارلمان لبنان، تاكيد كرد كه سعد حريري در صورت متعهد بودن به بندهاي موافقتنامه دمشق – رياض و تعيين راهكارهايي براي اجراي بندهاي اين موافقتنامه و به شرط آن كه موجب بروز مشكلات و چالش‌هاي ديگري در لبنان نشود، در پست خود ابقا خواهد شد، در حالي كه به نظر نمي‌رسد، حريري آماده ارائه چنين تضمين‌هايي براي ابقا در اين پست باشد و با توجه به اين كه سوريه اكنون يك ماه است، رابطه خود را با حريري قطع نموده،‌ آشكار مي‌شود كه اين كشور تمايلي به روي كار آمدن مجدد حريري در لبنان ندارد.

3- چهار نماينده طرابلس يعني "ميقاتي " و وزير "محمد الصفدي " و "احمد كرامي " و "قاسم عبد العزيز " به حريري اطلاع دادند، با اين كه به غير از وي به كس ديگري راي نخواهند داد، اما بي‌آنكه موضعي اتخاذ كنند، در مناقشه‌هاي پارلمان براي انتخاب نخست وزير شركت خواهند كرد، در مقابل "نقولا فتوش " پيوستن به صفوف معارضان و مخالفان را برگزيد.

4- با اين كه در ليست نام سه نامزد براي احراز پست نخست وزيري مشاهده مي‌شود، با اين حال شانس كرامي بيش از دو كانديداي ديگر يعني "عبد الرحيم مراد " و "عبد الرحمن البرزي " است كه در ساعات واپسين مناقشات بخش قابل توجهي از نمايندگان نسبت به وي نظر مساعد داشتند و اين موجب مي‌گردد تا مناقشه‌هاي نمايندگان لبنان بر سر دو نامزد يعني كرامي و حريري باشد.


http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8910290189[/quote]

به تنها کسی که نمیشه در لبنان به او اعتماد کرد این ولید جنبلاط است.
به طور معمول هر چند سال یک بار جناح اش را عوض می کند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جنبلاط از چند ماه پیش کم کم به 8 مارس نزدیک شده بود.
طرافدارای جنبلاط توی انتخابات شورای دانشجویی بیشتر دانشگاه های لبنان با 8 مارس ای ها لیست داده بودند.به همین خاطر 8 مارس ای ها توی بیشتر دانشگاه های لبنان تونستند توی انتخابات شورای دانشجویی بیشتر کرسی ها را بگیرند .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center][img]http://www.mehrnews.com/mehr_media/image/2011/01/613169_orig.jpg[/img][/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در مورد لبنان مطالب بسياري هست و اينكه چرا در اين برهه بايد چنين اتفاقي مي افتاد. شما يادتون باشه كه سعد حريري داره واسه خون ناقابل باباش - در برابر صدها شهيدي كه مقاومت داده و هزاران شهيدي كه مردم لبنان داده - باز هم اين كشور را به بن بست مي كشونه. خيلي از مسايل هست كه بايد بهش رسيد. اين بنده خدا بچگيش رو تو شانزه ليزه و كاباره هاي پاريس سر كرده تا جايي كه تو خونش فرانسوي حرف مي زنه و ژاك شيراك رپيس جمهور قبلي فرانسه مستاجر اونا - بخونيد نگهبان - بودن... حالا شما چه انتظاري ار اين بابا داريد؟؟؟؟؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]63 -65 به نفع حزب الله ؛ دولت آینده لبنان در دستان چه کسی خواهد بود / پرواز هواپیماهای اسرائیلی بر فراز بیروت
[/b]

عصرایران ؛ علی قادری - تا چند ساعت دیگر سرنوشت دولت لبنان تعیین خواهد شد.البته تجربه نشان می دهد که در این کشور نمی توان تا پایان بازی نتیجه را پیش بینی کرد.متغیرات بسیار زیاد هستند و دخالت های خارجی نیز بسیار فشرده شده اند.
با این حال اعلام موضع گیری جنبلاط در حمایت از مقاومت،معادله سیاسی در این کشور را تا حدود زیادی به نفع معارضه تغییر داد.

ولید جنبلاط -که دوستانش او را ولید بیگ می خوانند- در مصاحبه مطبوعاتی خویش در کلیمانسو بیروت از سعد حریری بخاطر آنچه که او ترور سیاسی خود نامیده بود انتقاد و آن را یک اظهار نظر احساسی دانست.

به گزارش منابع آگاه رئیس حزب تقدمی اشتراکی در جلسه با نبیه بری به او گفته است که تعداد آرای او به معارضه کمتر از هفت رای نخواهد بود و یک رای نیز برای شرایط حساس خواهد بود که حزب او در صورت ضرورت آن را از ممتنع به موافق کاندیدای معارضه تغییر خواهد داد.

لازم به یاد آوری است که در ترکیب مجلس لبنان جریان 8 مارس 57 نماینده،جریان 14 مارس 59 نماینده و فراکسیون لقاء دموکراتیک به رهبری ولید جنبلاط 11 نماینده دارد،یک نماینده نیز اعلام کرده که مستقل است.3نفر از اعضای فراکسیون جنبلاط که شامل مروان حماده،دوری شمعون و حجار حزبی نیستند و بیشتر به 14 مارس گرایش دارند.

در چنین صورت حتی اگر نماینده مستقل منطقه زحله،نقولا فتوش که شدیدا تحت فشار سفیر امریکا قرار گرفته بر خلاف وعده سابقش به نخست وزیری حریری رای دهد نماینده هشتم فراکسیون تحت رهبری جنبلاط رای خود را از ممتنع به موافق معارضه تغییر خواهد داد تا نتیجه نهایی 65-63 به نفع معارضه شود.البته اگر فتوش با معارضه همراه شود نتیجه به 66-62 تغییر خواهد کرد.
البته با کاندیداتوری میقاتی از سوی معارضه ، این نسبت می تواند 69 به 59 باشد و آرای معارضه افزایش یابد.

پس از موضع گیری جنبلاط بود که رفتارهای شخصیت های سیاسی و مذهبی 14 مارس از قالب های دموکراتیک خارج شد و به شکل هشدارهای تهدید آمیز درآمد.از توهین به جنبلاط تا تهدید عمر کرامی،دامنه این تهدیدات به رئیس جمهور میشل سلیمان نیز رسید و جمعی از شخصیت های مسیحی با نامه ای سرگشاده به سلیمان به او هشدار دادند که کودتای حزب الله که دولت را ساقط کرد به سراغ او نیز خواهد آمد.هشیار باشید!

اما رهبر حزب الله لبنان این تهدیدات را بی پاسخ نگذاشت.سید در سخنرانی شب گذشته با تشکر از موضع گیری جنبلاط از رفتارهای دوگانه جریان 14 مارس انتقاد کرد و گفت که چگونه کسانی که تا دیروز از احترام به رای اکثریت و موسسات قانونی صحبت می کردند امروز از توطئه سیاسی سخن می گویند.معارضه از حقوق قانونی خویش استفاده کرده و این رفتار کاملا در چارچوب های دموکراتیک انجام شده است.آیا اگر تحولات کنونی به اکثریت نمایندگی جدیدی ختم شد شما باز از دموکراسی و احترام به رای اکثریت سخن خواهید گفت؟آیا آن را خواهید پذیرفت؟

سید با انتقاد از دخالت بسیاری از کشورهای غربی و پایتخت های عربی در تهدید معارضه،ادعای حاکمیت حزب الله بر دولت آینده را رد کرد و اظهار داشت که حزب الله هیچ علاقه ای به قدرت ندارد و اولویت اصلی اش دفاع از لبنان و مقاومت در برابر اسراییل است.
در هر صورت رایزنی های سیاسی امروز و فردا نیز ادامه خواهد یافت ولی به گفته میشل عون رهبر سیاسی اکثریت مسیحیان لبنان کاندیدای معارضه از بین عمر کرامی،نجیب میقاتی و محمد صفدی نهایی خواهد شد وشاید در این لحظه این کاندیدا نهایی شده باشد.در میان این اسامی شانس کرامی بیشتر از سایرین است.البته اگر نجیب میقاتی بپذیرد که با معارضه همراه شود آراء در مجلس لبنان با تغییر بیشتری به نفع معارضه همراه خواهد شد.در هر صورت باید منتظر ماند و دید که این تحولات به چه نتیجه ای ختم خواهد شد و بالاخره در این کشور تابوی یا سعد حریری یا هیچ کس خواهد شکست یا نه؟

البته همانطور که سید حسن اعلام کرد نباید فکر کرد که همه چیز تمام شده است،دقایق همگی سرنوشت ساز هستند. راس ساعت یک و نیم به وقت تهران ، رای گیری در پارلمان لبنان آغاز می شود.

آخرین خبر
همزمان با این تحولات ، هواپیماهای اسرائیلی ، وارد فضای لبنان شدند و در حال حاضر بر فراز بیروت و جنوب لبنان در حال جولان دادن هستند.

http://www.asriran.com/fa/news/154044/63-65-%D8%A8%D9%87-%D9%86%D9%81%D8%B9-%D8%AD%D8%B2%D8%A8-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D8%9B-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA-%D8%A2%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%87-%D9%84%D8%A8%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%DA%86%D9%87-%DA%A9%D8%B3%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%87%D8%AF-%D8%A8%D9%88%D8%AF-%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%A7%D8%B2-%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%BE%DB%8C%D9%85%D8%A7%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D8%A6%DB%8C%D9%84%DB%8C-%D8%A8%D8%B1-%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%DB%8C%D8%B1%D9%88%D8%AA

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با توجه به شرایط پیش روی لبنان بنده فکر میکنم اگر جناح 14 مارس متوجه شود در انتخابات مجلس بازنده است در مرحله ای اول با استعفا کردن عده ای از نمایندگان شرایط را به سوی انتخابات پارلمانی پیش میبرند و سپس با اعلام رای دادگاه حزب ا.. را محکوم میکنند و در آخر اگر ببینند کارشان نتیجه دلخواه را نداده لبنان را به سمت جنگ داخلی و تجزیه همونطور که شغال پیر عربستانی گفت میبرند
تا شیر بچه های لبنانی حزب الله و مسیحیان عاقل در این کشور حضور دارند انشا ا.. که موفق نمیشوند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]با توجه به شرایط پیش روی لبنان بنده فکر میکنم اگر جناح 14 مارس متوجه شود در انتخابات مجلس بازنده است در مرحله ای اول با استعفا کردن عده ای از نمایندگان شرایط را به سوی انتخابات پارلمانی پیش میبرند و سپس با اعلام رای دادگاه حزب ا.. را محکوم میکنند و در آخر اگر ببینند کارشان نتیجه دلخواه را نداده لبنان را به سمت جنگ داخلی و تجزیه همونطور که شغال پیر عربستانی گفت میبرند
تا شیر بچه های لبنانی حزب الله و مسیحیان عاقل در این کشور حضور دارند انشا ا.. که موفق نمیشوند[/quote]
[align=justify]با سلام خدمت همه دوستان گرامي
با توجه به نتايج درگيري قبلي حزب الله و 14 مارس كه به شكست قطعي 14 مارس و امتيازات گرفته شده توسط حزب الله در تشكيل دولت با ثلث ضامن انجاميد بعيد است اين گروه خطر ورود به فاز نظامي را بپذيرند . [/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]خدا آخر عاقبت لبنانو بخیر کنه[/quote]

سلام
خب ظاهرن تحولات لبنان مورد توجه دوستان قرار گرفته. حدود 2 سال پیش تاپیکهای تحلیلی طرفداران خاص خودش رو داشت..!
بگذریم. و اما لبنان ، برای بررسی تحولات لبنان میبایست عوامل متعددی رو در نظر گرفت و در پایان نتیجه گرفت که سقوط دولت حریری به نفع مردم لبنان ( و نه فقط حزب الله ) هست یا به ضرر اونها.

علیرغم کشمکشهای زیادی که بر سر نخست وزیری حریری درگرفت ، ایشون تونستن که دولتی ائتلافی از جناحهای مختلف لبنان گرد هم بیارن و به عبارتی لبنان برای چند ماهی روی آرامش به خود بگیرد.
اگر از فاصله بیشتری به قضایا نگاه کنیم و افق دید رو بیشتر گسترش بدیم ، به نظر بنده رفتن سعد حریری ، لبنان رو دچار مشکلات بیشتری کرد.
با درصد زیادی احتمال میدم که مساله استعفای وزرا و انحلال کابینه یک برنامه طولانی مدتی بوده که جناب جنبلاط از اون اگاه بودن !!!
به فاصله کمی از سقوط دولت ، جنبلاط ( به قول دوستان) متزلزل در یک چرخش عجیب با مقاومت دست دوستی دراز کرده و ادعای کنار هم بودن رو میدهد.
اگر این چرخش یک چرخش مصلحتی و کوتاه مدت نبود میبایست که جناح 14 مارس (یا حداقل جنبلاط) اعلام انحلال یا تغییر رسمی میکرد و رسما به جناح 8 مارس میپیوست.
این یک روی سکه و اما روی دیگر سکه این هست که در صورتی که رژیم صهیونیستی تمایل به حمله به لبنان رو داشته باشه ، اگر دولت در راس کار هم پیمان غرب خصوصا امریکا باشه کار دشوار خواهد بود. چرا که امریکا مجبور خواهد بود مداخله آشتی جویانه ای داشته باشه.
دو دولت دوست و هم پیمان امریکا نمیتونن به مدت طولانی یا با شدت زیاد درگیر بشن چرا که دولت در سر دو راهی حمایت ارتش از حزب الله باشد و یا در این جنگ ناظر بوده تا این رژیم منحوس ( به زعم خودش) حزب الله رو از صفحه گیتی حذف فیزیکی نماید.
چه ارتش مداخله کنه یا نکنه نهایتا دولت دو احتمال رو بیشتر نخواهد داد.
1[color=red]- ارتش و دولت در کنار حزب الله از سرزمین مادری دفاع کند که در این صورت مغضوب دول غربی و خصوصا امریکا خواهد شد.
2- همانند جنگ 33 روزه مداخله نکند که اینبار مغضوب ملت خود خواهد شد ....!!!
[/color]
حمله رژیم صهیونیستی به دولتی که نخست وزیرش از هم پیمانان حزب الله باشد به مراتب آسانتر از دولت ائتلافی است !!!
در این حمله ، این رژیم منحوس میتواند از کمکهای نظامی و غیر نظامی امریکا و دیگر دول استفاده کامل ببرد. چه بسا دولتهای عربی زیادی هستن که هزینه یک جنگ تمام عیار رو در برابر حزب الله پرداخت خواهند نمود.
......................................................................
حالا نتیجه گیری کنین که دولت ائتلافی سعد حریری بهتر است یا دولت 8 مارسی...

موفق باشین ( اگر اشتباهی در جمله بندی دیدید به خاطر دیر وقت بودن زمان تایپ میباشد. پیشاپیش معذرت میخوام
icon_eek )

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=blue][size=18]تدابير شدید امنيتي ارتش لبنان [/size][/color]

[color=blue]درپي ريختن هواداران "سعد حريري " نخست وزير پيشبرد امور لبنان به خيابانها و ايجاد آشوب و هرج و مرج، ارتش لبنان تدابير امنيتي خود در سراسر لبنان را افزايش داد.[/color]

به گزارش فارس به نقل از شبكه تلويزيوني "المنار "، گروه‌هايي از هواداران "سعد حريري " نخست وزير پيشبرد امور لبنان و جريان المستقبل درحمايت از او تعدادي از خيابانها و جاده‌ها را در مناطق مختلف لبنان بستند و اقدام به آتش زدن لاستيك‌ها كردند.

[size=18]* آشوب هواداران حريري[/size]
اين گروهها ديروز و شب گذشته در مناطق طرابلس، منيه و عكار خيابانها را در اعتراض به نتيجه رايزني‌هاي پارلماني براي معرفي نامزد تصدي پست نخست وزيري آينده بستند. اين رايزني‌ها به نفع سعد حريري نبوده است كه درپي آن هوادارانش به خيابانها ريختند.

آنها همچنين اقدام به تجمع و آتش زدن لاستيك در منطقه خروب كرده و جاده جنوب لبنان را از دو طرف مسدود كردند.

هواداران حريري در شهر بيروت نيز خيابان الطريق الجديد تا ميدان كولا و خيابان المدينه الرياضيه را با آتش زدن لاستيك‌ها بستند و از منطقه بقاع ميانه نيز گزارش‌هايي از تحركات هواداران جريان المستقبل در چندين روستا و شهرك بستن جاده بين‌المللي به شام رسيده است.

[size=18]* تشديد تدابير امنيتي در لبنان توسط ارتش[/size]

ارتش لبنان درپي اين اقدامات اعلام كرد كه يگان‌هاي ارتش لبنان تدابير امنيتي فوق العاده خود را در سراسر خاك لبنان افزايش داده و اين روند را از چند روز پيش همزمان با رايزني‌ها براي تشكيل دولت جديد لبنان و تقويت فضاي امنيت و ثبات آغاز كرده است.

ارتش لبنان از شهروندان لبناني خواست تا به گمانه‌زني‌هاي غيرمسئولانه و شايعات توجه نكنند و مسئوليت ملي خود را در اين مرحله مدنظر قرار دهند.

ارتش لبنان تاكيد كرد كه با قدرت و قاطعانه با هرگونه اخلالي در امنيت شهروندان و آزادي و كرامت آنها برخورد خواهد كرد.

[size=18]* طرفداران حريري اتوبان طرابلس به بيروت را بستند[/size]

در همين حال، شبكه "ام تي وي لبنان " نيز در گزارش خود اعلام كرد كه منطقه طرابلس و اطراف آن از ظهر ديروز شاهد برگزاري تجمعات و بستن خيابانها و جاده‌ها از سوي طرفداران حريري بود و از جمله اتوبان طرابلس به بيروت را بستند كه نيروهاي امنيتي لبنان اقدام به بازكردن آن كردند.

[size=18]* ايجاد حلقه امنيتي اطراف منزل نجيب ميقاتي[/size]

نيروهاي امنيتي حلقه امنيتي گسترده‌اي را در اطراف خانه "نجيب ميقاتي " نامزد گروه هشت مارس متشكل از حزب‌الله و همپيمانان آن در شهر طرابلس ايجاد كرده اند.

[size=18]*شنيده شدن صداي تيراندازي در طرابلس[/size]

برپايه اين گزارش، درپي برافراشته شدن تصاوير نجيب ميقاتي در طرابلس صداي تيراندازي‌هايي نيز به گوش رسيده است و هواداران حريري و جريان المستقبل قرار است ظهر امروز سه شنبه در شهر طرابلس دست به تجمع بزنند.

[color=red]خبرنگار شبكه "ام تي وي لبنان " كه نزديك به گروه 14مارس متشكل از جريان المستقبل و همپيمانان آن است، به نقل از منابع خود گفت كه اگر ميقاتي نامزدي براي تصدي پست نخست وزيري را بپذيرفته به حركت در اين مسير ادامه دهد، جريان المستقبل قصد دارد تنش‌ها را در روزهاي آينده افزايش دهد و دو روز آينده شاهد اعتصاب نامحدود هواداران حريري خواهد بود.[/color]

منبع: http://tabnak.ir/fa/news/144332

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]طرفداران 14 مارس با ارتش لبنان درگیر شدند.[/quote]

دوست عزیز. لطف کنید و هر خبری که میگذارید با لینک معتبر باشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]طرفداران 14 مارس با ارتش لبنان درگیر شدند.[/quote]

دوست عزیز. لطف کنید و هر خبری که میگذارید با لینک معتبر باشه.[/quote]

حتما آقا رضا
اینو شبکه خبر گفت منم همینجوری شنیدم و زدم !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=blue][size=18]نجیب میقاتی کیست؟ [/size][/color]

نجیب میقاتی، نامزدی که حزب‌الله و متحدان آن برای تصدی پست نخست وزیری معرفی کردند بنا به اذعان تمامی گروه‌های سیاسی لبنان، در زمان نخست‌وزیری خود یکی از بی طرف‌ترین نخست‌وزیرهای تاریخ این کشور بوده است.

[color=red]به گزارش فارس، جریان هشت مارس در لبنان اواخر روز گذشته "محمد نجیب عزمی میقاتی " یکی از گزینه‌های احتمالی خود را به عنوان کاندیدای قطعی این گروه برای تصدی پست نخست‌وزیری لبنان معرفی کرد.[/color]

میقاتی سیاستمدار و بازرگان لبنانی در 24 نوامبر سال 1955 میلادی در شهر طرابلس به دنیا آمد. او تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشگاه‌ آمریکایی بیروت و آکادمی اروپایی مدیریت در فرانسه و دانشگاه هاروارد در آمریکا گذرانده است.

میقاتی در عرصه سیاسی لبنان در سمت‌های مختلفی خدمت کرده است، او در 19 آوریل سال 2005 میلادی به عنوان نخست‌وزیر لبنان انتخاب شد و تا 19 جولای همان سال نخست‌وزیر باقی ماند، دولت وی دولتی موقت بود که تنها تا انتخابات مجلس قانونگذاری جدید و تشکیل دولت بر اساس آن رسمیت داشت.

او بعد از رسیدن به نخست‌وزیری لبنان سعی کرد تا بصورت کامل بی‌طرفی خود را در مناقشات سیاسی این کشور اعلام کند، به همن علت نیز انتخاباتی سالم در می سال 2005 میلادی در این کشور برگزار کرد.

این انتخابات به اعتراف تمام گروه‌های سیاسی در لبنان یکی از سالم‌ترین انتخابات ها در لبنان بوده است، وی حتی برای اطمینان دادن به سلامت این انتخابات قول داد که خود در آن شرکت نکند. گروه‌های سیاسی لبنان اعتقاد دارند که اولین باری است که نخست‌وزیر لبنان در طول تاریخ این کشور به این اندازه جانب بی‌طرفی را رعایت کرده است.

وی علاوه بر این از سال 1998 تا 2004 میلادی نیز به عنوان وزیر حمل و نقل و اشتغال عمومی فعالیت کرده است. میقاتی بار دیگر در سال 2009 میلادی به عنوان نماینده منطقه طرابلس در پارلمان لبنان انتخاب شد.

این سیاستمدار کهنه‌کار در زمینه تجارت و بازرگانی نیز ید طولایی دارد، وی پیش از اینکه در سال 98 به وزارت برسد، به عنوان یک بازرگان فعالیت می‌کرد.

او مؤسس مجموعه "اینوِِست کام" است که از سال 1982 میلادی آغاز به کار کرده و یکی از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی عربی و منطقه‌ای به شمار می‌رود.

منبع: http://tabnak.ir/fa/news/144284

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.