Recommended Posts

عربستان تولید نفت را کاهش نمیدهد

 

وزیر نفت عربستان اعلام کرد: ریاض کاهش تولید نفت را با وجود سقوط قیمت در بازار جهانی « غیر ممکن » می داند.
 با وجود سقوط بهای نفت که از نیمه ژوئن نیمی از ارزش خود را از دست داده است و عربستان بخش مهمی از درآمد خود را از راه نفت تامین می کند، علی النعیمی ویر نفت این کشور گفت: برای عربستان و سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) اتخاذ تدبیری را که به کاهش سهم خود در بازار و افزایش تولید اعضای غیر عضو اوپک منجر شود دشوار و حتی غیر ممکن است .
بهای نفت از ماه ژوئن حدود 50 درصد کاهش یافته است. افزایش عرضه، تقویت بهای دلار و کاهش تقاضا از عوامل اصلی کاهش قیمت نفت به حساب می آیند.
سازمان کشورهای صادر کننده نفت ( اوپک ) ماه نوامبر زیر فشار عربستان سعودی با کاهش تولید خود مخالفت کرد و همین موضوع به کاهش بیشتر بهای نفت منجر شده است.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 توافق ترکیه و قطر برای تاسیس «شورای همکاری استراتژیک»

 

 

تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در جریان سفر به ترکیه و دیدار با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور این کشور درخصوص آخرین تحولات منطقه بحث و تبادل نظر کرد.
در این دیدار همچنین دو طرف چند توافقنامه امضا کرده که در آن راس آنها یک اعلامیه سیاسی مشترک درخصوص تاسیس «شورای همکاری استراتژیک» میان ترکیه و قطر قرار دارد.
امیر قطر بعدازظهر پنجشنبه در سفری اعلام نشده وارد پایتخت ترکیه شد و با احمد داوود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه و همچنین رجب طیب اردوغان در کاخ ریاست جمهوری‌ دیدار کرد.
خبرگزاری رسمی ترکیه گزارش داد که دو طرف بعد از برگزاری نشست مشترک چند توافقنامه امضا کردند. جزئیات نشست امیر قطر با مسوولان ترکی منتشر نشده است اما منابع آگاه اعلام کردند که دو طرف درخصوص بحران عراق و سوریه بحث و تبادل‌نظر کردند.
مواضع ترکیه و قطر در خصوص مساله سوریه بسیار به هم نزدیک است چراکه دوحه و آنکارا معتقدند باید نظام بشار اسد از قدرت کناره‌گیری کند همان‌طور که درخصوص محمد مرسی، رئیس‌جمهور سابق مصر معتقدند که علیه وی کودتای نظامی صورت گرفته است.
از سوی دیگر استقبال رئیس سازمان اطلاعات ملی ترکیه از امیر قطر سوالات بسیاری را در رسانه‌های ترکیه مطرح کرده است چراکه این نخستین‌باری است که رئیس سازمان اطلاعات ملی ترکیه از یک مهمان رسمی در این کشور استقبال می‌کند.
گزارش‌های رسانه‌ای بیانگر آن است که هاکان فیدان در نشست‌های امیر قطر با مسوولان ترکیه نیز حضور داشته است.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 بازداشت 40 مظنون تروریست در عربستان طی یک هفته

 

به نوشته روزنامه الوطن، منابع آگاه اعلام کردند که نیروهای امنیتی عربستان طی یک هفته گذشته توانستند 40 تن را به اتهام تلاش برای اجرای عملیات تروریستی در کشور بازداشت کنند.
این منابع در ادامه افزودند که اکثریت افراد بازداشت شده تابعیت سعودی دارند و تنها 11 تن از آنها تابعیت دیگر کشورها را دارند.
آنها تاکید کردند که در میان افراد بازداشت شده اتباع مصر ، یمن ، سوریه در کنار پاکستان، عراق ، هند و لیبی نیز دیده می‌شوند.
این منابع تاکید کردند که عربستان روز 15 دسامبر شاهد دستگیری 9 تن به اتهامات تروریستی بوده است.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 5 شهید در یورش نیروهای عربستان به العوامیه

 

یورش نیروهای رژیم عربستان سعودی به شهرک العوامیه در شنبه گذشته تا کنون پنج شهید برجا گذاشته است .

نیروهای آل سعود در یورش به العوامیه ساکنان این شهرک را به محاصره خود درآوردند و بسوی خانه ها تیراندازی کردند و به مردم بی دفاع حمله کردند و در میان آنها موجی از ترس و وحشت ایجاد کردند.
نیروهای مهاجم همچنین شماری از ساکنان خانه ها را بازداشت کردند و تعداد دیگری از عابران پیاده را ربودند و نوجوان ثامر الربیع و علی ابو عبدالله و حسن المصلاب و رضا البندری و عبدالله المداد از روستای الکویکب در استان القطیف را به شهادت رساندند.
خبرهای رسیده از این شهرک حاکی است در این یورش همچنین شماری از افراد در نتیجه تیراندازی بی هدف نیروهای امنیتی زخمی شدند و یک دختر بچه از ناحیه کمر مجروح شد.
اهالی العوامیه تعدادی از افراد زخمی را در خانه های خود مداوا کردند و سایر مجروحان را به بیمارستانهای منطقه انتقال دادند و پس از آن نیروهای امنیتی زخمی ها را به بیمارستان نظامی الظهران انتقال دادند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 قطر موشک پاتریوت می خرد

 

شرکت ريتهون قرار است 10 موشک پاتريوت براي تقويت توان دفاعي قطر فراهم کند. اين قرارداد شامل قطعات يدکي نيز است و تا 30 آوريل سال 2019 بايد به دوحه تحويل داده شود. بر اين اساس قطر سيزدهمين کشور به‌کارگيرنده سيستم دفاع موشکي پاتريوت در جهان و چهارمين عضو شوراي همکاري خليج‌فارس از 6 کشور اين سازمان است.
پيش از اين دولت‌هاي قطر و ايالات‌متحده توافقي به مبلغ 23 ميليارد دلار براي فروش بالگرد از شرکت بوئينگ و موشک هاي توليد مشترک ريتون-لاکهيد مارتين به امضا رسيد. گفتني است پنتاگون در اواخر سال 2012 براي اولين بار 9.9 ميليارد دلار موشک پاتريوت و ديگر تجهيزات فروخت.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

عربستان تا سال 2018 هشتاد میلیارد دلار سلاح می خرد

 

 گزارش رسانه های غربی در ماه گذشته میلادی حاکی است رژیم حاکم بر عربستان در نظر دارد تا قبل از سال 2018 هشتاد میلیارد دلار سلاح خریداری کند.

پایگاه اینترنتی خبرگزاری ملی ' احرار الحجاز' با اعلام این مطلب افزود: عربستان در سال 2013 بزرگ ترین خریدار سلاح در جهان بشمار می رفت. ریاض در آن سال 3/9 درصد از بودجه خود یعنی معادل 67 میلیارد دلار را به خرید سلاح اختصاص داد.
عربستان پس از آمریکا و چین و روسیه در میان کشورهایی که بالاترین هزینه را به تسلیحات اختصاص داده اند، در مرتبه چهارم قرار دارد . این چهار کشور دو تا چهار درصد درآمد ملی خود را صرف هزینه های نظامی کرده اند.
بر اساس آمار یاد شده عربستان از تمام کشورهای بزرگ غربی مانند انگلیس ، فرانسه و آلمان پیش افتاده است علیرغم اینکه ارتش این کشور در میان ارتشهای قدرتمند جهان در مرتبه بیست و پنجم قرار گرفته است .

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ادعای کمک قطر به ارتش رژیم اسرائیل

یک پایگاه صهیونیستی از کمک 2.5 میلیون یورویی قطر به ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، پایگاه صهیونیستی «والا» اعلام کرد که قطر در اقدامی غیر منتظره 2.5 میلیون یورو به ارتش رژیم صهیونیستی کمک کرده است. این در حالی است که قطر همزمان از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» در نوار غزه هم حمایت می‌کند.

بنا بر این گزارش، قطر این مبلغ را به حساب صندوق حمایت از نظامیان صهیونیستی آسیب دیده در جنگ‌ها واریز کرده است.

این پایگاه صهیونیستی در ادامه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی پس از توافق دو طرفه، مبلغ را به صورت کامل تحویل گرفته است.

بر اساس این گزارش، «عبد الرحمن محمد جابر آل ثانی» یکی از افراد خانواده پادشاهی قطر، منزلی را که وقف صندوق یاد شده در پاریس شده، خریده است و گفته می‌شود که وی پافشاری داشت، به هر قیمتی که شده این خانه را بخرد و به این ترتیب بود توافق کمک بسته شده است.

http://www.tabnak.ir/fa/news/460412/%D8%A7%D8%AF%D8%B9%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D9%85%DA%A9-%D9%82%D8%B7%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%B4-%D8%B1%DA%98%DB%8C%D9%85-%D8%A7%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D8%A6%DB%8C%D9%84

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

عربستان بزرگترين خريدار تسليحات کانادا در خاورميانه است

 

گزارش جدید دولت کانادا نشان می دهد عربستان بزرگترین خریدار تسلیحاتی اوتاوا در خاورمیانه محسوب می شود. این گزارش می افزاید کانادا در فاصله ی سال های دوهزار و یازده تا دوهزار و دوازده بیش از پانصد و هفتاد و پنج میلیون دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به عربستان سعودی صادر کرده است.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

الراي: آمريکا در کويت تجهيزات نظامي انبار مي کند

 

روزنامه الرای نوشت آمریکایی ها مشغول انبار کردن تجهیزات نظامی در کویت هستند.
به نوشته  روزنامه الرای چاپ کویت در اینترنت، ‌نشریه الکترونیکی «یو اس نیوز اند ورلد ریپورت» گزارش داد ارتش آمریکا از ماه ژوئن مقادیر هنگفتی تجهیزات و ادوات نظامی در انباری در کویت نزدیک بندر الشعیبه انبار کرده است. قرار است این تجهیزات و ادوات به مرزهای عراق منتقل شود تا در مبارزه ائتلاف بین المللی علیه گروه دولت اسلامی عراق و شام «‌داعش » مورد استفاده قرار گیرد. این نشریه به نقل از مقامات وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» نوشت در این انبار، سه هزار و صد خودروی نظامی که اکثرشان ضد مین هستند قرار دارد و از این خودروها قبلا در جنگهای عراق و افغانستان استفاده شده است. به گفته این مقامات در این انبار همچنین تجهیزات الکترونیکی و تجهیزات دیگری هم انبار شده است. ژنرال رویان شاتس رئیس عملیات و برنامه ریزی فرماندهی حمل و نقل ارتش آمریکا در این خصوص گفت این تجهیزات انبار می شود تا برنامه ریزان نظامی آمریکا مشخص کنند در ماههای آینده برای شکست داعش به چه چیزهایی نیاز دارند. وی افزود از ماه ژوئن تا دسامبر تجهیزات زیادی به کویت منتقل کرده ایم و ارتش این تجهیزات را در انباری بزرگ نگهداری می کند که همراه با (برنامه ریزی برای) مشخص شدن ماموریت علیه داعش خواهد بود. طبق گزارشهای آمریکایی، ارتش آمریکا و ارتش کشورهای عضو ائتلاف علیه داعش، ‌مشغول برنامه ریزی برای حمله ای گسترده علیه داعش در بهار آینده هستند و قرار است این حمله در جهت کمک به نیروهای عراق و نیروهای کرد پیشمرگ برای پس گرفتن مناطق تحت کنترل داعش به ویژه الانبار و موصل صورت گیرد. به گزارش این نشریه الکترونیکی، ‌ارتش آمریکا از سال دوهزار و دوازده تجهیزات خود را از افغانستان خارج کرده است که همزمان با نزدیک شدن زمان خروجش (ارتش آمریکا) از این کشور است ولی قرار است گروهی از این نظامیان برای آموزش نیروهای افغانستان باقی بمانند. با همه اینها قدرت گرفتن داعش، ارتش آمریکا را مجبور کرده است برخی از این تجهیزات را به عراق منتقل کند. در این زمینه فرماندهی مرکزی آمریکا مشخص خواهد کرد که چه مقداری از این تجهیزات در جنگ آینده استفاده خواهد شد و چه تجهیزاتی به آمریکا باز گردانده و یا نابود خواهد شد. جیمز تری یکی از فرماندهان ائتلاف علیه داعش روز پنج شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی از هرگونه توضیح درباره راهبرد شکست داعش خودداری کرد و گفت نمی خواهد درباره هرگونه زمان دقیقی سخن بگوید. با همه اینها وی خاطر نشان کرد الانبار ،‌ موصل ، ‌بیجی و الرمادی اهدافی هستند که نیروهای تحت امرش تلاش خواهند کرد از کنترل داعش خارج کنند.
الرای نوشت در حالی که وزارت دفاع آمریکا به دنبال اجرای تصمیم باراک اوباما است مبنی بر اینکه نیروهای آمریکایی در جنگ زمینی عراق مشارکت نداشته باشند شمار روز افزونی سربازان آمریکایی تحت عنوان مستشار نظامی به عراق اعزام می شوند.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 ادعا درباره روابط گسترده و مخفی امارات با رژیم صهیونیستی

 

 تارنمای خبری «میدل ایست آی» از وجود پرواژهای مستمر و البته مخفیانه میان تل‌آویو و امارات خبر داد و تاکید کرد که این اقدام در چارچوب همکاری‌های امنیتی دو جانبه صورت می‌پذیرد.

این تارنمای اینترنتی به نقل از تحلیلگران سیاسی تاکید کرد که پروازهای مستمر و مخفیانه هوایی از وجود همکاری فعال میان تل آویو و ابوظبی حکایت دارد؛ آن هم در شرایطی که صهیونیست‌ها مکررا نسبت به آینده خود در منطقه ابراز نگرانی می‌کنند.
در گزارش این تارنمای انگلیسی آمده است: روابط میان اسرائیل و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس همچنان به عنوان یک مسئله حساس به شمار می رود زیرا روند اشغالگری صهیونیست‌ها در اراضی فلسطینی همچنان ادامه دارد و این موضوعی است که کشورهای حاشیه خلیج فارس در ظاهر با آن مخالف هستند.
مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از این تارنما فاش کرد: پروازهای مستقیمی بین‌ ابوظبی و تل‌آویو از طریق شرکتی به نام PrivatAir انجام می پذیرد که یک شرکت سوئیسی است و دفتر اصلی آن در ژنو قرار دارد. هواپیمایی که بین فرودگاه بن گوریون و فرودگاه بین المللی ابوظبی در رفت و آمد است از نوع ایرباس «ای 319» و با شماره D-APTA می باشد.
تارنمای میدل ایست آی تصریح کرد: پرواز مذکور با شماره PTG 315 صورت می‌گیرد و چنین اعلام می‌شود که مقصد آن اردن است و حال آنکه در لیست پروازهایی که در فرودگاه پادشاهی اردن می‌نشیند، نامی از این پرواز دیده نمی‌شود. در واقع اعلام اردن به عنوان مقصد پرواز، تنها یک فریب است زیرا اردن دارای روابط طبیعی دیپلماتیک با اسرائیل است.
در این گزارش آمده است: اطلاعات موجود نشان می‌دهد که هواپیمای مذکور بعد از ترک تل‌آویو برای مدت کوتاهی در یکی از باندهای فرودگاه اردن می‌نشیند و پس از آن راهی ابوظبی می شود تا ماجرای پروازهای مخفی و مستمری که میان ابوظبی و تل‌آویو وجود دارد، بر ملا نشود. در رصدی که میدل ایست آی انجام داده، مشخص شد که هواپیمای مذکور آخرین بار در 16 دسامبر تل‌آویو را به مقصد ابوظبی ترک کرد و در 18 دسامبر نیز دوباره به تل‌آویو بازگشته است. با توجه به این موضوع، پرواز بعدی این هواپیما صبح 27 دسامبر خواهد بود و شماره پرواز نیز همان PTG 315 است.
در پایان گزارش آمده است: «شرکت سوئیسی مذکور هواپیمای یادشده را که از نوع ایرباس است، در تاریخ 5 مارس 2014 خریداری نموده و بعد از دو روز، پرواز مسیر تل آویو به ابوظبی را راه اندازی نموده است.»

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 رژیم عربستان پنج نفر از عزاداران حسینی را به زندان محکوم کرد

 

 

رژیم عربستان برافراشته شدن پرچم های عزاداری امام حسین (ع) در الاحساء را ممنوع اعلام کرده است .
پنج عزادار که چهار نفر از آنان نوجوان هستند، به برافراشتن پرچم حسینی بر فراز مدرسه روستای 'الحلیله' در الاحساء و پایین آوردن پرچم عربستان، متهم شده اند .
دادگاه سعودی، 'عیسی بوزید'، 'مجتبی خلیفة العمیشی'، 'عیسی طاهر الناصر'، 'علی محمد النیف' و 'حسین إبراهیم العتیق' را به دو، سه، چهار، پنج و شش سال زندان محکوم کرده است .
سازمان حقوق بشر عربستان در اروپا با صدور بیانیه ای خاطر نشان کرد: اقدامات عادلانه در این محاکمه رعایت نشده و محاکمه بطور محرمانه جریان داشت.
این سازمان تاکید کرد که دادگاه این افراد پس از گذشت بیش از 20 ماه از بازداشت آنها، برگزار شده است .

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

کاهش ۳۳۱ میلیاردی درآمد عربستان

 

 

دولت عربستان درآمد این کشور درسال 2014 را 1045 میلیارد ریال اعلام کرد.
بودجه سال 2014 عربستان 54 میلیارد ریال کسری داشت که دولت این کشور پیش بینی کرد با وجود کاهش 339 میلیارد ریالی هزینه ها در سال 2015 ، کسری بودجه این کشور به 145 میلیارد ریال سعودی افزایش یابد.
وزیر نفت عربستان هفته پیش اعلام کرد: ریاض کاهش تولید نفت را با وجود سقوط قیمت در بازار جهانی « غیر ممکن » می داند.
با وجود سقوط بهای نفت که از نیمه ژوئن نیمی از ارزش خود را از دست داده است و عربستان بخش مهمی از درآمد خود را از راه نفت تامین می کند، علی النعیمی ویر نفت این کشور گفت: برای عربستان و سازمان کشورهای صادر کننده نفت "اوپک" اتخاذ تدبیری را که به کاهش سهم خود در بازار و افزایش تولید اعضای غیر عضو اوپک منجر شود دشوار و حتی غیر ممکن است .
بهای نفت از ماه ژوئن حدود 50 درصد کاهش یافته است. افزایش عرضه، تقویت بهای دلار و کاهش تقاضا از عوامل اصلی کاهش قیمت نفت به حساب می آیند.
اوپک ماه نوامبر با اعمال نفوذ عربستان سعودی با کاهش تولید خود مخالفت کرد و همین موضوع به کاهش بیشتر بهای نفت منجر شده است.

8 درصد زیان بازارهای مالی

کاهش قیمت نفت بازار مالی عربستان سعودی از جمله بورس را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.
بازار مالی عربستان در روزهای اخیر بیشترین زیان مالی خود را در سال های گذشته تجربه می کند بگونه ای که حجم زیان این بازار به میزان هشت درصد گزارش شده است.
عبدالله زغیب گزارشگر این شبکه در این باره گفت: گزارش های منتشر شده نشان می دهد زیان های بازار مالی عربستان سعودی از پایان ماه آگوست گذشته تاکنون 766 میلیارد ریال عربستان برآورد شده که این عدد بیانگر سی و چهار درصد کل سرمایه بازار مالی این کشور است.
از سوی دیگر شاخص های بازار بورس عربستان در هفته های گذشته به شدت روبه کاهش گذاشت و کارشناسان بخشی از آن را مربوط کاهش قیمت نفت می دانند.
برخی کارشناسان نیز بر این باورند که علت دیگر زیان در بازار مالی عربستان شفاف نبودن سازوکارها در این بازار است زیرا وزارت دارایی عربستان از انتشار آمار و اطلاعات مربوط به پشتوانه مالی بازار خودداری می کند.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 دیدار وزیرخارجه رژیم صهیونیستی با برخی مقام های کشور های عرب خلیج فارس در پاریس

 

روزنامه صهیونیستی معاریو  فاش کرد که اویگدور لیبرمن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه محرمانه به منظور دیدار با برخی از شخصیت های کشورهای عرب حوزه خلیج فارس رهسپار پاریس شد.

پایگاه اینترنتی العهد به نقل از معاریو افزود: لیبرمن جهت پیشبرد طرح 'سازش منطقه ای' بدون آنکه دفتر خود را در جریان این سفر قرار دهد و یا آنکه وزارت خارجه این رژیم بیانیه ای در این خصوص صادر کند، عازم فرانسه شد.
بر اساس این گزارش، از آنجایی که مسیحیان دیروز مشغول مراسم عید میلاد مسیح بوده اند ، بعید به نظر می رسد لیبرمن جهت دیدار با مقام های اروپایی یا آمریکایی رهسپار این سفر شده باشد و تصور می شود وی در صدد دیدار با یک شخصیت بلندپایه در جهان عرب است .
بر این اساس، لیبرمن ظهر پنجشنبه در هتل رفائیل پاریس مشاهده شده است.
مقام های عربی به ویژه کشورهای ساحلی خلیج فارس و عربستان و سران برخی از کشورها بطور مشخص این هتل را ترجیح می دهند.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بودجه عربستان بر مبنای نفت ٨٠ دلاری تنظیم می شود

 

 

ایگاه خبری بلومبرگ اعلام کرد: مشاور پیشین دولت عربستان معتقد است که این کشور بودجه سال ٢٠١٥ خود را براساس نفت ٨٠ دلاری تنظیم کرده تا از این راه اعلام کند قیمت نفت افزایش می یابد.

جان اسفاکیاناکیس افزود: دولت عربستان به احتمال بسیار زیاد بودجه سال ٢٠١٥ خود را بر مبنای نفت بشکه ای ٨٠ دلار خواهد بست که این نشان از اطمینان این کشور به بازار دارد.
برنامه بودجه عربستان در حالی روز پنجشنبه (چهارم دی ماه) در میان افت شدید قیمت نفت ارائه شد که قیمت نفت در بودجه امسال عربستان ١٠٣ دلار در نظر گرفته شده بود.
وزارت اقتصاد عربستان نیز اعلام کرد که در بودجه سال آینده کشور ٨٦٠ میلیارد ریال (٢٢٩ میلیارد دلار) صرف هزینه ها می شود در حالی که درآمدهای کشور به ٧١٥ میلیارد ریال عربستان کاهش می یابد.
براساس این گزارش، درآمد عربستان در سال ٢٠١٤ میلادی برابر با یک تریلیون و ٤٦ میلیارد ریال عربستان بود. فروش نفت خام نزدیک به ٨٩ درصد از درآمدهای عربستان را در سال ٢٠١٤ میلادی تشکیل داد.
در همین حال، عراق در هفته جاری برنامه بودجه سال ٢٠١٥ میلادی خود را براساس قیمت نفت ٦٠ دلار برای هر بشکه تنظیم کرد.
اسفاکیاناکیس گفت: همه انتظار دارند بودجه ها براساس نفت ٦٠ دلاری تنظیم شود، اما این رقم پیام منفی را به بازار ارسال می کند، با توجه به قیمت سر به سری اقتصادی ٨٠ دلار برای هر بشکه دولت عربستان سعی دارد بگوید ما انتظار داریم قیمت ها دباره رشد کند.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط parsneet
      بسم الله الرحمن الرحیم
       
      تاپیک حاضر با محوریت پوشش خبر ها و اطلاعات مسابقات نظامی برگزار شده در ایران و همچنین شرکت تیم های ایرانی در سایر مسابقات بین المللی نظامی می باشد .
       
      مقدمه :
      مسابقات نظامی هر ساله در سراسر جهان با شرکت پرسنل نظامی ( به صورت داخلی و یا بین المللی ) برگزار می گردد . این گونه مسابقات علی رقم اینکه از قواعد و استاندارد متحدی برخوردار نیستند ( منظور نبودن کمیته جامع و قوانین واحده بین المللی در رشته های تخصصی می باشد ) اما تا حدودی پیرو قواعد و ضوابط برگزاری رزمایش های نظامی هستند . ( البته تیم های ورزشی و مسابقات ارتش های جهان (CISM) تا حدودی متفاوت از سایر مسابقات تخصصی هستند که در ذیل به آن اشاره خواهد گردید )
      اساساً هدف از برگزاری این گونه مسابقات تخصصی بالا بردن آمادگی پرسنل و ایجاد حس رقابت و افزایش انگیزش پرسنل نظامی جهت فراگیری مهارت های تخصصی است . و همچنین سنجش توانمندی پرسنل در مقایسه با واحد های مشابه در ارگان های نظامی داخلی و یا ارتش های خارجی دیگر است . پس تا حدودی می توان بیان کرد که تیم های شرکت کننده ( در مسابقات بین المللی ) عموماً از بین کشور های دوست و یا هم پیمان ( و یا حداقل غیر متخاصم ) انتخاب می شوند و برای سنجش توانایی های تخصصی شان گرد هم می آیند . و همچنین حتی گاهی می تواند بیان گر همسویی کشور های شرکت کنند و حامل پیام های خاص برای ارتش های رقیب شان نیز باشند .
       
       
       
      تاریخچه :
      می توان به نوعی اولین مسابقات نظامی ( با تاکید و اولویت دادن به پرسنل نظامی ) را به یونان باستان نسب داد . در رویدادی جشن گونه که عموما" ( و نه اختصاصاً ) پرسنل نظامی در آن شرکت می کردند تا آمادگی جسمانی و مهارت های کار با سلاح در رقابت با حریفان را بسنجند . در ادامه و ظهور امپراطوری روم باستان این نوع مسابقات چهره خشن تر و جدی تری به خود گرفت به گونه ای که مکان های اختصاصی مانند کلوزیوم (Colosseum) و همچنین شرکت کنندگان مخصوص بنام گلادیاتور (Gladiator) برای شرکت در آن تربیت می گردیدند .
      این مسابقات شرحی مفصل دارد ولی به اختصار : برگزاری آن در قرون مختلف تکامل یافته و عموماً شرکت کنندگان آن از بین سربازان قوای شکست خورده در جنگ با امپراطوری روم انتخاب می شدند و در بین خیل عظیم از این سربازان که در مسابقات محلی و ایالات های مستعمره روم برگذار می شد برگزیدگان ( که یقیناً تعداد کمی از آنان بودند) می توانستند آزادی خود را به دست آورند . ولی جنگجویانی نیز بودند که به خاطر بدست آوردن پول و یا شهرت نسبت به شرکت در این مسابقات خونین اقدام می کردند . این مسابقات که به خشونت بی پروا و ضد انسانی اش معروف گشته بود بدون فایده هم البته نبود . ( البته فواید آن از دید فرماندهان نظامی ) باید اشاره کرد که تمامی این مسابقات به نبرد های خونین تن به تن اختصاص نداشت بلکه اکثر این رویداد ها به باز سازی نبرد های روم در مقابل دشمنانش مختص می شد ( یقیناً آن نبردهای که در آن پیروز گردیده بودند تا خاطرات ، تکنیک های رزم و قهرمانان آن را مرور و زنده نگاه دارند ) عده ای از سربازان لباس های قوای دشمن را بر تن می کردند و سربازانی دیگر که نقش نیروهای رومی را داشتند با بکارگیری ارابه و اسب و سلاح های آن دوران در چندین پرده که گاهی تا چند روز نیز ادامه می یافت آن نبرد خاص را باز سازی می کردند . از نحوه یورش قوای مهاجم گرفته تا نبرد های تن به تن ، عبور از رودخانه ، یورش سواره نظام ، محاصره قلعه ها و یقیناً نمایش پیروز مندانه و دلاورانه ارتش رومی بر حریف خود !
       
      در عصر جدید ایده مسابقات نظامی بعد از پایان جنگ جهانی اول شکل گرفت . در سال 1919 پس از جنگ جهانی اول ، بازی های بین متفقین توسط شورای ورزشی نیروهای متفقین ژنرال جان پرشینگ سازماندهی شد و 1500 ورزشکار از 18 کشور را گرد هم آورد تا در 24 رشته ورزشی به رقابت بپردازند. این رویداد در Joinville-le-Pont فرانسه برگزار شد . و طی سالهای بعد در ماه مه 1946 ، پس از جنگ جهانی دوم ، شورای ورزشی نیروهای متفقین توسط سرهنگ هانری دبروس و پنج‌گانه المپیک توسط سرگرد رائول مولت احیا شد و در  7 تا 8 سپتامبر همان سال دومین بازی‌های بین متفقین در برلین (در المپیاستادیون , محل برگزاری بازی های المپیک 1936) برگزار شد .
       


      چند ماه بعد، با پایان دادن به شورای ورزش نیروهای متفقین ، سرهنگ دبروس و سرگرد مولت مسابقات ارتش های جهان (CISM) را در 18 فوریه 1948 تأسیس کردند . اعضای موسس آن بلژیک ، دانمارک ، فرانسه ، لوکزامبورگ و هلند بودند . در سال 1950، آرژانتین و مصر به عضویت آن درآمدند. در سال 1951 ایالات متحده به آن پیوست . در سال 1952 عراق ، لبنان ، پاکستان و سوریه و دو سال بعد برزیل به عضویت آن درآمدند . و همچنین کانادا در سال 1985 وارد آن شد . سپس در سال 1991 با پایان جنگ سرد سازمان رقیب پیمان ورشو کمیته ورزش ارتش متفقین (SKDA) با CISM ادغام شد و خبر از پیوستن 31 کشور و عضو جدید و سایر کشورهای مرتبط با بلوک شوروی را داد. این پیشرفت سریع منجر به رسمیت شناختن توسط نهادهای بین المللی از جمله IOC شد. قبل از سال 1995 CISM هر سال 15 تا 20 مسابقات جهانی را برگزار می کرد. از سال 1995  CISM هر چهار سال یک بار بازی های جهانی نظامی را که یک رویداد چند ورزشی است با شرکت نمایندگانی از ارتشهای 127 کشور دنیا سازماندهی می کند .
       
       

       
      رویدادها
      برگزاری مسابقات مرتبط با ارتش های جهان طیف متنوعی را در بر می گیرد و بلوک های سیاسی و جغرافیایی متعدد سعی در برگزاری رویدادهای مشابه زیادی جهت بالا بردن مهارت پرسنل خود دارند . اما به نوعی اهداف برگزاری این چنین مسابقاتی تنها به بالا بردن مهارت ها محدود نمی گردد . بلکه برپایی نمایشگاه های تخصصی تجهیزات تیراندازی و حتی ماشین آلات زرهی و تسلیحات انفرادی و البسه نظامی و ... در حاشیه این مسابقات بیان گر این است که این رویدادها مکانی است تا برنامه ریزان و دست اندرکاران نظامی کشور های مختلف به عرضه و کسب اطلاعات و سنجش آمادگی قوای نظامی پیرامونی خود اقدام نمایند .
       
      به برخی از این رویدادها می توان به اختصار اشاره کرد مانند :
      - مسابقات بین المللی پنج گانه ورزشی ( تیراندازی سرعت و دقت ، میدان موانع ، شنا ۵۰ متر با مانع ، دو صحرانوردی ۸ کیلومتر و پرتاب نارنجک )
      - مسابقات بین المللی نظامی پهپادی ارتش های جهان
      - مسابقات بین‌المللی نظامی غواصی در عمق
      - مسابقات بین‌المللی نظامی جهت یابی
      - مسابقات بین‌المللی نظامی بیاتلون زرهی روسیه
      - مسابقات سراسری امنیت سایبری در آمریکا
      و ...
       

      بازتاب و آثار
      برای بیان تاثیر حضور بین المللی تیم های نظامی و ترتیب دادن این چنین مسابقاتی منعکس کردن دیدگاه بعضی از تحلیل گران غربی شاید مفید باشد به عنوان نمونه :
      «واشنگتن فری بیکن» «جوزف هومیر» تحلیلگر امنیت ملی : روسیه و چین در نمایش قدرت به آمریکا قصد شرکت در یک بازی‌های بین‌المللی در آمریکای لاتین ( ونزوئلا ) تحت عنوان « تک تیرانداز مرز » را دارند . این  بازی‌های نظامی یکی از واضح ترین نشانه‌ها  از شکل گیری یک ائتلاف ضد ایالات متحده در آمریکای لاتین است. روسیه و متحدانش ( ایران و چین ) با حضور در این مسابقات نظامی در ونزوئلا در حال نمایش قدرت هستند . با عادی سازی تحرکات نظامی دشمنان ایالات متحده در دریای کارائیب ، ما در معرض خطر در آمریکای لاتین هستیم .
       
       
      در حال حاضر به نظر می رسد که برگزاری این گونه مسابقات در بین نیرو های نظامی منطقه ای و جهانی در حال افزایش هست . مسابقاتی که هم در رشته های عمومی ( آمادگی جسمانی و ورزشی ) و هم رشته های تخصصی ( تیر اندازی ، زرهی و توپخانه ، پهپادی و ... ) با حضور تیم های چندگانه به جدیت پیگیری می شود . قطعا انتخاب تیم های ورزیده در این گونه رقابت ها باعث افزایش اعتماد به نفس پرسنل و همچنین تبلیغات مثبت برای نیرو های نظامی ما نیز خواهد گردید  . همچنین برگزاری مسابقات کشوری و درون مرزی برای ما موجبات حس رقابت و افزایش انگیزش سازمانی را برای نیروهای مسلح ما در پی خواهد داشت . انشالله 
       

       
       
       
      بن پایه :
      https://www.milsport.one/cism/members-nations
      https://www.ilsf.org/about/recognition/cism/
      https://armedforcessports.defense.gov/CISM/Military-World-Games/
      https://en.wikipedia.org/wiki/Colosseum
      https://freebeacon.com/national-security/iran-russia-china-to-run-war-drills-in-latin-america/
       
      گرد آوری جهت انجمن میلیتاری
       
       
    • توسط EBRAHIM
      IRIS و پدید آمدن برنامه فضایی ایران (قسمت اول )

      مدتیست که از رسانه های جهانی،خبرهایی به گوش میرسد که ایران در حال تولید موشکی است که توانایی حمل ماهواره به فضا دارد.آيا چنين چيزي امكان دارد؟آيا اين ماجرا يك بلوف سياسيست يا حقيقت دارد؟
      دوستان از نظرات مفيد خودشون دريق نكنند امیدوارم مبحث جالبی شود.
      با تشكر



      چند نکته قبال از خواندن مقاله :مطمئنا نظرات نویسنده با نظرات مترجم یکی نیست!!!
      در این مقاله موشک IRIS معادل موشک شهاب 3 دی فرض شده که آن هم به نوبه خود معادل موشک نو دونگ کره شمالی را در اختیار گرفته
      موشک IRIS ویا شهاب 3 دی اولین موشک ماهواره بر سبک ایران فرض شده اند (پراکنده بودن اطلاعات اجازه سخن قطعی را نمیدهد )
      موشک شهاب پنج معادل تائه دو پونگ دو کره شمالی فرض شده (البته از سوی نویسنده آن که آمریکایی هستند ) و عنوان اولین ماهواره بر سنگین ایران را بر دوش میکشد
      =============================================

      نخستین ظهور موشک ماهواره بر IRIS/IRSL-X-1

      با وجود ادعاهای ایران مبنی بر عدم بالابردن برد شهاب 3 دولت ایران در حال حاضر مشغول به ساخت و توسعه نخستین ماهواره بر خود موسوم به IRIS میباشد .
      پرتابگر ماهواره IRIS در ظاهر دارای ترکیب ساختمانی از موشک بالستیکShahab3 است که در مرحله اول از طراحی
      ان بهره میبرد و در مرحله دوم پرتابگر دارای دوقسمت موتور جامد و نیز محل حمل ماهواره (قسمت سوم) توسط پرتابگر است که قطر این مرحله از مرحله اول کمی بیشتر است و میتواند ماهواره های مخابراتی و علمی را در مدار زمین قرار دهد .
      .پرتابگر IRIS با پیکر بندی انجام شده بر روی آن پرتابگریست ایده آل به عنوان کاوشکر یا موشک اکتشافی که میتواند برای حمل کلاهک جنگی و یا توسعه کلاهک های فضایی قابل بازگشت و یا در نهایت برای ارسال محموله های علمی به فضا مورد استفاده قرار گیرد .البته این پرتابگر درحال حاضر نمیتواند ماهواره ها و یا محموله های با جرم بالا را به سمت مدار پرتاب کند . مگر اینکه مرحله سومی نیز به آن اضافه شود تا تبدیل به یک پرتابگر سنگین گردد .
      با توجه به آزمایش موشک چند مرحله ای شهاب 3 نویسنده بر این عقیده است که در صورتی که پرتاب آز مایشی موشک Shahab-3D نخستین پرواز آزمایشی پرتابگر IRIS باشد در آن صورت پرتابهای موشک های
      Shahab - 5 دومین و سومین مرحله از برنامه ساخت یک پرتابگر ماهواره ای است که ایران ادعا دارد در حال توسعه آن است .
      اولین تصویر از موشک IRIS در یکی از نمایشگاههای هوا و فضای ایرانیان در اندازه یک ماکت یک متری به نمایش گذاشته شد . نویسنده ادعا دارد که تستهای ناموفق پرتابی این موشک علت اصلی به تاخیر افتادن توسعه موشک حامل پرتابگر شهاب 5 تا کنون بوده است ولی با تردید بیان میکند که فقط زمان قادر به روشن ساختن این مطلب میباشد .

      نویسنده مقاله ادعا دارد که اختمال توسعه نوع جدیدی از موشک های بالستیک از روی این نسخه پرتابی با نامهای جدیدتر از Shahab - 3d وجود دارد ، ونیز باتوجه به موتور سوخت جامد مورد استفاده در مرحله فوقانی و نیز تمام اطلاعاتی که از موشک شهاب 3 در اختیار است ، طراحی نمایش داده شده از IRIS یقینا طرحی مناسب با استفاده از طراحی موشک بالستیک شهاب 3 است . هرچند که پرتاب این سیستم آزمایشی پیشرفته که پیش از این در غرب و شرق مورد استفاده قرار گرفته و از متدهای غربی و شرقی نیز برای توسعه استفاده کرده برای ملل چیز چندان غیر عادی نخواهد بود ، ولی به سرعت بخشیدن برای توسعه اولین ماهواره بر سنگین ایران قبل از پرتاب کمک شایانی خواهد کرد .
      نویسنده در ادامه با بیان شباهت موجود بین شهاب 3d و نسخه های دوم و سوم موشک تائه دو پونگ کره شمالی این پرسشها
      را مطرح میکند که آیا شهاب 3D میتواند نسخه اصلاح شده از ماهواره بر ایرانی IRIS باشد که تست نخست خود را سپری کرده است ؟ آیا این موشک همان نسخه بالستیک فضایی از موشک تائه دو پونگ 2 کره شمالی وترکیب ماهواره بر شهاب 5 است و یا اینکه موشک بالستیکی ساخت ایران است ؟
      شاید تاحد زیادی بتوان گفت که ایران در حال همکاری با کره شمالی برای ساخت نسخه دوم و سوم ماهواره بر شهاب 5 است و هر دو در انجام این طرح مشارکت جدی دارند. کره شمالی که در سال های پایانی قرن 20 نسخه جدید و بهسازی شده ای از موشک تائه دو پونگ 1 را آزمایش کرده بود در بین 26 Juan و 2 Julay سال 2001 نخستسن نمونه پرتابی از موشک تائه دو پونگ دو را برای پرتاب بر روی سکوی تاسیسات پرتاب خود قرار داده بود .
      این کاملا واضح است که موشک شهاب 3 دی چند ثانیه پس از پرتاب و قبل از پایان مرحله اول در اولین تست خود در آسمان منفجر شد . با وجود طراحی متناسب موتور سوخت جامد آن و نیز پوشش آیرو دینامیک موشک متاسفانه انفجار باعث جلوگیری از آزمایش این قسمت ها گردید . در کل باید به این نتیجه رسید که در صورت تداوم برای ساخت و تکمیل شهاب 5 گلی به یاد ماندنی برای مردم ایران در بخش فضا به ثمر خواهد رسید .


      ========================================
      اما مشخصات موشک IRIS

      حد اکثر بار قابل حمل توسط کلاهک موشک (کیلوگرم ): 760-987-1,158 بار فضایی و یا کلاهک جنگی .
      حداکثر برد ( کیلومتر ) : 1500
      تعداد مراحل : 2
      قطر موشک (متر ) : 1.32 - 1.35 – 1.85
      ارتفاع موشک : 17.1 متر
      وزن در حالت پرتابی سبک : 16000 کیلوگرم
      وظیفه : برای پرتاب محموله های فضایی علمی و تحقیقاتی و نیز ماهواره ها

      اطلاعات مربوط به مرحله اول موشک
      ارتفاع : 14 متر
      قطر : 1.32 – 1.35 – 1.85 متر
      جرم :15092 کیلوگرم
      تراست : موثر 26051 کیلوگرم بر فوت مربع - واقعی 26,760-26,600 کیلوگرم بر فوت مربع
      زمان سوخت : 110 ثانیه
      نوع سوخت : TM-185 (20% Gasoline + 80% Kerosene)
      نوع اکسید کننده : AK-27I (27% N2O4 + 73% HNO3 + Iodium Inhibitor)
      جرم سوخت :12912 کیلو گرم

      اطلاعات مربوط به مرحله دوم موشک
      ارتفاع : 3 الی 4 متر در کل
      قطر : 1.3 ای 2 متر
      وزن : نا معلوم
      تراست موتور : نامعلوم
      مدت زمان سوخت : 100 ثانیه
      نوع سوخت : جامد

      لطفا اگر کسی تصویری از این پرتابگر داره در تاپک قرار بده

      ادامه دارد ..........
      ======================
      منبع خبر:وبلاگ هوانوردی قرن 21
    • توسط MR9
      آیین معارفه فرمانده جدید سپاه قدس 
       

       
      آیین معارفه فرمانده نیروی قدس سپاه برگزار شد
       
       
      پی نوشت :
       
      1- تاپیک جدید اخبار دفاعی جمهوری اسلامی ایران با مراسم معارفه فرمانده جدید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
      2- لینک تاپیک نخست در بند ذیل
      2- اخبار دفاعی جمهوری اسلامی ایران I
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.