Recommended Posts

عربستان نزديک مرزهاي عراق رزمايش امنيتي برگزار کرد

 

نیروهای امنیتی عربستان در منطقه عرعر نزدیک مرز عراق رزمایش امنیتی برگزار کردند.
پایگاه اینترنتی خبرگزاری عراق در گزارشی نوشت، وزارت کشور عربستان سعودی از برگزاری تمرینات امنیتی تاکتیکی با مشارکت صدها نیروی امنیتی در مرکز مرزی سویف در شمال شهر عرعر در مجاورت مرز عراق خبر داد.
خبرگزاری رسمی عربستان سعودی به نقل از بیانیه وزارت کشور آورده است: «این تمرینات نظامی به منظور آمادگی برای مقابله با هرگونه حمله احتمالی به این گذرگاه مرزی و در چارچوب نخستین رزمایش تاکتیکی مشترک(وطن 85) برگزار شد که شامل عملیات‌ میدانی منظم برای مقابله با حملات احتمالی عناصر تروریست با استفاده از خودرو، به مرزهای زمینی عربستان بوده است.»
این بیانیه می افزاید: «رزمایش یادشده با مشارکت 1500 تن از نیروهای امنیتی بخش های مختلف: گارد مرزی، نیروهای ویژه، نیروهای فوق العاده، گشتی های امنیتی، نیروهای تامین امنیت تاسیسات، بخش هوانیروز نیروهای امنیتی، نیروهای دفاع ملی(آتش نشانی)، بخش گذرنامه ها، مرکز فرماندهی و کنترل وزارت کشور، شورای عالی امنیت صنعتی و اداره گمرکات، برگزار شد.»
در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: «در این رزمایش علاوه بر اجرای فرضیه های امنیتی، تمرینات امنیتی مشترکی با هدف توسعه مهارت های نیروهای امنیتی در اجرای ماموریت های مختلف آنها، استفاده از وسایل و فناوریها و ابزارهای کمکی و پشتیبانی به عمل آمد که این تمرینات شامل آمادگی جسمانی، تیراندازی، عملیات تعقیب، شناسایی و کنترل بود.»
گفتنی است یک منبع امنیتی در الانبار در 28 ماه گذشته از اقدام یک فرد انتحاری سوار بر یک دستگاه خودرو نظامی بمب گذاری شده به منفجر کردن خود در نزدیکی یک پاسگاه مرزی میان عراق و عربستان در نزدیکی منطقه عرعر خبر داد. وی تاکید کرد این فرد انتحاری که خودرو بمب گذاری شده را هدایت می کرد در نزدیکی مانع سیمانی که مانع از ورودش به این پاسگاه بود، منفجر شد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

پایان رزمایش نیروهای عربستانی در مرز عراق

 

رزمایش که در شمال شهر "عر عر" برگزار شد، پس از حمله افراد مسلح که به کشته شدن سه نظامی عربستانی انجامید، آغاز شده بود. یکی از مهمترین بخش های رزمایش، خنثی سازی حمله با خودرو به مرزها بود که اداره گمرک، نیروهای مرزی و مرکز کنترل پیشرفته نوار مرزی در آن شرکت داشتند. عربستان به خاطر نگرانی از نفوذ تروریست های داعش، دیواره آهنی همراه با سامانه بسیار پیشرفته مراقبت را در ماه سپتامبر 2014 در مرز خود با کشور عراق بنا نموده است. اگرچه داعش بارزترین تهدید به شمار می رود، اما عربستان هدف از احداث این دیوار را مقابله با نفوذ ناامنی از عراق به این کشور و جلوگیری از قاچاق عنوان کرده است. نگرانی عربستان سعودی از گروه تروریستی داعش پس از شرکت ریاض در ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا افزایش یافت. ژانویه 2015 سه مرزبان سعودی از جمله یک سرتیپ در جریان درگیری با چهار تروریست در منقطه نزدیک "سویف" کشته شدند. تروریست های مهاجم که همگی دارای تابعیت سعودی بودند به هلاکت رسیدند. دو نفر از مهاجمان، دارای کمربند انفجاری بودند. 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 انگلیس در صدر صادرکنندگان سلاح به کشورهای عرب خلیج فارس

 

مرکز تحقیقات صلح بین المللی که مقر آن در شهر استکهلم سوئد است، در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد: فروش سلاح به کشورهای عرب حوزه خلیج فارس حدود 70 درصد در پنج سال گذشته افزایش یافت که بیشترین صادرات سلاح به این کشورها را انگلیس انجام داد.
در این گزارش آمده است: شش کشور شورای همکاری خلیج فارس شامل بحرین، کویت، عمان، قطر، امارات و عربستان به طور گسترده در زرادخانه سلاح‌های خود از سال 2010 تا 2014 میلادی سرمایه گذاری کردند و این شش کشور بازارهای سودآوری برای سلاح‌های انگلیس بودند.
بر اساس این گزارش، عربستان بین سال‌های 2010 تا 2014 به میزان چهار برابر بیشتر نسبت به پنج سال قبل از آن سلاح خرید که این سلاح‌ها شامل بالگرد، خودروهای زرهی و جنگنده بود.
مرکز تحقیقات صلح بین المللی افزود: امارات در بین پنج کشوری در جهان است که بیشترین میزان سلاح را وارد کرد و خرید پهپادهای نظامی رو به افزایش است.
«پیتر وایزمن» پژوهشگر ارشد مرکز تحقیقات صلح بین المللی گفت: کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در کنار مصر، عراق، رژیم اسرائیل و ترکیه قرار است در سالهای آینده محموله‌های سلاح بزرگ دیگری را دریافت کنند.
آندرو اسمت عضو فراخوان بین المللی علیه تجارت سلاح (CAAT) گفت: انگلیس همچنان بزرگترین صادرکننده سلاح به عربستان است و فروش این سلاح‌ها فقط برای حمایت نظامی از این رژیم‌های بدنام نیست بلکه پیام روشن حمایت سیاسی را نیز در خود دارد.

علاوه بر انگلیس و روسیه، آمریکا نیز نزدیک به نیمی از مجموع صادرات سلاح به خاورمیانه را در اختیار دارد.
اسمیت گفت: جای تعجب نیست که بیشترین مشتریان برخی از سرکوبگرترین دیکتاتوری‌ها باشند. متاسفانه وقتی جنگ، درگیری، سرکوب و بی ثباتی وجود داشته باشد؛ شرکت‌های تسلیحاتی به استفاده از این وضعیت چشم می‌دوزند.
روزنامه گاردین انگلیس نوشت: صادرات سلاح به کشورهای عرب حوزه خلیج فارس به خاطر نگرانی از وضعیت حقوق بشر در این کشورها بحث برانگیز است.
این روزنامه افزود: دولت انگلیس جنگنده‌های تایفون به سعودیها فروخته است و برای فروش بیشتر سلاح به امارات و بحرین و عمان نیز تبلیغ می کند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 اردوغان با اعزام نیروی نظامی ترکیه به قطر موافقت کرد

 

دفتر ریاست جمهوری ترکیه روز جمعه اعلام کرد، مصوبه کمیسیون روابط خارجی مجلس ترکیه در باره موافقت نامه ای که به دولت ترکیه اجازه می دهد در قطر نیروی نظامی مستقر کند به تصویب اردوغان رسید.
بر اساس قانون اساسی ترکیه مصوبه ها پس از تائید رئیس جمهوری با درج در روزنامه رسمی اجرایی می شوند.
مصوبه یاد شده با آرای نمایندگان حزب حاکم عدالت و توسعه به تصویب رسیده بود و نمایندگان احزاب مخالف جمهوری خواه خلق و حرکت ملی ترکیه که در کمیسیون یاد شده حضور داشتند این مصوبه را مغایر با قراردادهای بین المللی و قانون اساسی ترکیه ارزیابی کرده بودند.
برخی از رسانه های مخالف دولت نیز با اشاره به اینکه این مصوبه باید در نشست عمومی مجلس ترکیه مورد بررسی قرار می گرفت،در اعتراض به این امر نوشتند: موضوع استقرار نیروهای نظامی ترکیه در دیگر کشورها، موضوع عادی نیست چرا که بر اساس قانون اساسی ترکیه اعزام نیروی نظامی به خارج و پذیرش نیروی بیگانه در خاک ترکیه مشروط به تصویب مجلس است.
علی حیدر اونر نماینده حزب مخالف جمهوری خواه خلق و عضو کمیسیون یاد شده گفته بود: این دامی است که علیه ترکیه پهن شده است.
تونجای توسکای نماینده حزب مخالف حرکت ملی ترکیه نیز با اعلام مخالفت حزب متبوعش با اعزام نیرو به قطر بدون مصوبه مجلس گفت: برای اعزام کشتی نظامی به عدن موافقت مجلس ترکیه کسب شد حال چه شده است که بدون مصوبه مجلس دولت قصد دارد به قطر نیرو بفرستد؟ این اقدام مغایر با منافع ملی ترکیه است.
برخی از رسانه های ترکیه هدف از اعزام نیرو به قطر را در ارتباط با توافق نامه همکاری ترکیه و آمریکا برای مسلح و تجهیز کردن تروریست های در حال جنگ در سوریه که از آنان به عنوان مخالفان میانه رو یاد شده است، ارزیابی کرده اند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 رزمایش مشترک عربستان و پاکستان یک کشته و سه زخمی برجا گذاشت

در رزمایش مشترک نیروهای پاکستان و عربستان یک افسر کشته و سه نظامی دیگر زخمی شدند.
 این رزمایش که چهارشنبه با استفاده از گلوله های جنگی انجام گرفت، با شکست مواجه شد.
خبرگزاری عربستان با انتشار این خبر به هویت افسر کشته شده و سه نظامی زخمی شده اشاره ای نکرد.
این تمرینهای رزمی در میدان نظامی واقع در شمال منطقه الباحه در جنوب غرب عربستان انجام شد.
این حادثه در حالی روی داد که اسلام آباد هنوز به دعوت ریاض مبنی بر پیوستن به حمله تجاوزکارانه اش علیه ملت یمن پاسخی نداده است.
عربستان از پاکستان همپیمان قدیمی خود خواست تا با جنگنده ها و کشتی ها و نیروی زمینی خود در این جنگ که امروز وارد پانزدهمین روز خود شده است، شرکت کند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

افشاگری‌های جدید درباره خاندان آل سعود

 

مجتهد فعال توئیتری عربستانی در مجموعه‌ای از توئیت‌های جدید گزارشی از وضعیت جسمی «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان و خیز «محمد بن سلمان» وزیر دفاع و پسر پادشاه برای رسیدن به قدرت ارائه داده است. بر اساس این توئیت‌ها یکی از نگرانی‌های محمد بن سلمان که ریاست دیوان پادشاهی را در دست دارد این است که پدرش در سخنرانی‌ها گافی بدهد و اشتباه کند.

به گفته مجتهد سلمان بن عبدالعزیز از سال 2011 به آلزایمر مبتلا شده و وضعیت جسمی‌اش وخیم شده اما با این وجود گاهی توان عقلی اش سالم به نظر می رسد.بر اساس این خبر وی همچنین با بیماری قلبی دست و پنجه نرم می کند و دچار گرفتگی عروق و فشار خون است.
همه خاندان آل سعود اعتراف می کنند که نقش ملک سلمان در اداره حکومت نمایشی است و تئوریسین سیاسی، اقتصادی و امنیتی عربستان محمد بن سلمان است که وزارت دفاع را نیز در دست دارد. به گفته برخی منابع در وزارت خارجه عربستان، مسئولان کشورهای دیگر نیز کاملا از وضعیت سلمان و نقش پسرش در اداره کشور آگاه هستند. بر این اساس «نایف بن محمد» که جانشین «مقرن بن عبدالعزیز» ولیعهد عربستان است به دنبال کنار گذاشتن ولی‌عهد و رسیدن به پادشاهی است و به محمد بن سلمان نیز وعده داده که او را به ولی‌عهدی خواهد رساند.
از سوی دیگر روایت دیگری نیز حاکی است که محمد بن سلمان به دنبال برکنار کردن نایف و مقرن است تا پس از پدرش به پادشاهی برسد. مجتهد ادامه می‌دهد که محمد بن سلمان به منظور تقویت جایگاه خود برای اجرای عملیات «توفان قاطع» و حمله به یمن هیجان زده بود اما با طولانی شدن این عملیات، به دنبال ایجاد راه حلی برای آن است به همین دلیل از «محمد بن نایف» خواسته بود تا به ترکیه سفر کند و پیش از سفر «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور این کشور با او گفت‌وگو کند. بر اساس این خبر عربستان از ترکیه خواسته به صورت محرمانه به ایران اطلاع دهد که ریاض آمادگی حل بحران یمن را دارد.

ویرایش شده در توسط oldmagina
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 افزایش 17 درصدی هزینه نظامی سعودی ها / عربستان انبار تسلیحات

 

براساس داده های موسسه بین المللی تحقیقات صلح در استکهلم کهه انتشار یافت ، هزینه نظامی عربستان سعودی در سال 2014 هفده درصد افزایش یافته است که از نظر رشد سالانه بیش از تمامی 15 کشوری است که بالاترین هزینه های نظامی را در جهان دارند.
عربستان سعودی ماه گذشته رهبری یک ائتلاف ضد یمن را برای حملات هوایی علیه این کشور به عهده گرفت .
سام پرلو-فریمن رییس طرح هزینه گذاری نظامی موسسه بین المللی مزبور گفت : در حالی که هزینه های نظامی در جهان در کل تغییر عمده ای نکرده است برخی مناطق نظیر خاورمیانه و بخش وسیعی از افریقا شاهد تقویت سریع هزینه های نظامی هستند که بار سنگین فزاینده ای روی دوش بسیاری از اقتصادها گذاشته است .
بخشی از این افزایش ها ناشی از وخاومت اوضاع امنیتی است ولی در بسیاری از موارد محصول فساد ، منافع شخصی و حکومت خودکامه است.

به گفته این موسسه ، هزینه نظامی در جهان سال گذشته 8/1 تریلیون دلار بود و چهار دهم درصد نسبت به سال پیش از آن کاهش داشت که این سومین کاهش طی سه سال گذشته بود.
کاهش هزینه های امریکا و غرب عمدتا با افزایش هزینه ها در امریکا و اروپای غربی، خاورمیانه ، اروپای شرقی و افریقا جبران شد. این هزینه در امریکای لاتین تقریبا با سال قبلی یکسان بود.
جنگ اوکراین بسیاری از کشورهای نزدیک به روسیه را مجبور به افزایش بودجه های دفاعی کرد که برخلاف رویه سابق در مورد کاهش هزینه ها بود.
اوکراین سال گذشته هزینه نظامی خود را بیست درصد افزایش داد و قرار است در سال 2015 آن را دو برابر کند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 عربستان هم به فکر اجباری کردن خدمت سربازی افتاد

 

در پی اجباری شدن خدمت سربازی در قطر، امارات و کویت و ادامه نگرانی‌های حکام عرب حاشیه خلیج فارس از آینده خود، مفتی عربستان نیز اجباری شدن خدمت وظیفه برای جوانان کشورش را خواستار شد.
عبدالعزیز بن عبدالله آل شیخ، رئیس هیات علمای عربستان و مفتی این کشور در خطبه‌های نماز جمعه ریاض، از دولت خواست تا اجباری شدن خدمت وظیفه برای جوانان را در پارلمان مطرح کند.
مطرح شدن چنین مساله‌ای از سوی مفتی عربستان نشاندهنده تمایل دولت این کشور برای قانونی کردن خدمت اجباری برای جوانان است. کاری که می‌تواند تا حدودی ناکارآمدی‌های ارتش عربستان در بعد نیروی انسانی را کاهش دهد.
آل شیخ با دعوت از جوانان این کشور برای انجام خدمت سربازی گفت: ما باید به جوانان‌مان توجه کنیم و آنان را آماده کنیم و خدمت سربازی اگر مردم موافقت کنند، در آمادگی جوانان برای دفاع از دین و کشور نقش مهمی خواهد داشت.

وی افزود: این اقدام از نظر دینی برای جوانان اهمیت دارد و ما در حال حاضر از نعمت امنیت برخورداریم و دیگران به دلیل این نعمت بر ما حسد می‌ورزند و برای شکرگزاری از این نعمت، جوانان ما باید همیشه برای دفاع از دین و وطن آماده باشند.
عربستان از 26 مارس گذشته رهبری ائتلاف عربی ضد یمن را برعهده دارد و عملیات «طوفان کوبنده» را به درخواست عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری مستعفی یمن علیه حوثی‌ها و نیروهای همپیمان آنها آغاز کرده است.
طبق آخرین ارزیابی که موسسه "گلوبال فایر پاور" که یک موسسه پژوهشی نظامی در آمریکاست، ارتش عربستان پس از مصر و الجزایر، سومین ارتش قدرتمند کشورهای عربی را داراست و در میان ارتش‌های 126 کشور جهان نیز رتبه 28 را دارد. این ارتش دارای 233 هزار و 500 نیروی نظامی و نزدیک به 25 هزار نیروی ذخیره و 100 هزار نیروی گارد ملی است.
کشورهای عرب حوزه خلیج فارس اخیرا تلاش‌هایی را برای تقویت ارتش‌های خود به ویژه در بحث نیروی انسانی آغاز کرده‌اند. در همین راستا پارلمان کویت سه‌شنبه هفته گذشته قانون سربازی اجباری را تصویب کرد و این قانون از دو سال دیگر در کویت اجرایی خواهد شد. همچنین امارات نیز در 30 اوت گذشته این قانون را تصویب کرد. چهار ماه پیش از امارات، قطر خدمت وظیفه برای جوانان را اجباری کرده بود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم الله

 

 

عبدالعزیز بن عبدالله آل شیخ، رئیس هیات علمای عربستان و مفتی این کشور در خطبه‌های نماز جمعه ریاض، از دولت خواست تا اجباری شدن خدمت وظیفه برای جوانان را در پارلمان مطرح کند.

 

پارلمان؟ !!!

 

نکنه منظورت شب نشینی افراد فامیله ، آخرشم شمشیراشونو بر میدارن و به عنوان بیانیه و امریه دور همی یه چرخی میزنند و هر کی میره طرف اتاق خواب خودش ، آره ؟

ویرایش شده در توسط parvaaz

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 مصر و عربستان احتمال برگزاری رزمایش نظامی را بررسی کردند

 

بیانیه دفتر عبدالفتاح السیسی رییس جمهوری مصر که شامگاه سه شنبه و پس از دیدار وی با محمد بن سلمان وزیر دفاع عربستان منتشر شد، حاکی است که دو مقام مزبور در زمینه تشکیل کمیسیونی برای بررسی احتمال برگزاری یک رزمایش راهبردی در خاک عربستان با مشارکت ریاض، قاهره و دیگر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به توافق دست یافتند.
در این بیانیه به جزییات بیشتر این رزمایش اشاره ای نشده است.
مصر که عضو ائتلاف عربی ضد جنبش مردمی انصارالله یمن است، پیشتر اعلام کرد که در صورت صلاحدید ارتش، به یمن نیروی زمینی اعزام می کند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 فروش تسلیحات آمریکایی، محرک جنگ‌های کشورهای عربی

 

عربستان سعودی در جنگ خود علیه یمن از جنگنده‌های اف 15 بوئینگ استفاده می‌کند. خلبان‌های امارات نیز از اف 16 شرکت لاکهید مارتین برای بمباران‌ها در یمن و سوریه استفاده می‌کنند.
امارات به زودی توافق خود با جنرال اتمیکز را برای دریافت پهپادهای پریداتور تکمیل می‌کند و از آنها در عملیات‌های جاسوسی در همسایگی خود بهره خواهد برد.
در شرایطی که خاورمیانه به سمت جنگ نیابتی، درگیری‌های فرقه‌ای و نبرد با شبکه‌های تروریستی کشیده شده است، کشورهایی در منطقه که جنگ‌افزارهای نظامی آمریکایی را ذخیره کرده بودند، هم‌اکنون از آن استفاده می‌کنند و به دنبال دریافت تجهیزات بیشتر هستند. نتیجه آن شکوفایی بازار مقاطعه‌کاران دفاعی آمریکاست که به دنبال تجارت خارجی در دورانی هستند که بودجه پنتاگون رو به کاهش گذاشته است اما این امر همچنین چشم‌انداز رقابت تسلیحاتی جدید و خطرناکی را در این منطقه به تصویر می‌کشد.

مقام‌های صنایع دفاعی هفته گذشته در جلسه کنگره گفتند که متحدان عربی در ائتلاف ضدداعش شامل عربستان، امارات، قطر، بحرین، اردن و مصر احتمالاً طی روزهای آتی درخواست خرید هزاران موشک، بمب و سایر تسلیحات ساخت آمریکا را مطرح می‌کنند.
ایالات متحده آمریکا از مدت‌ها پیش محدودیت‌هایی را برای فروش انواع تسلیحاتی که شرکت‌های دفاعی آمریکا می‌توانند به کشورهای عربی بفروشند، اعمال کرده است و هدف از آن حفظ برتری نظامی اسرائیل در منطقه بوده است. اما از آنجایی که اسرائیل و کشورهای عربی هم‌اکنون به هم نزدیک شده‌اند، دولت باراک اوباما تمایل بیشتری به فروش تسلیحات پیشرفته در خلیج فارس نشان می‌دهد و اسرائیل نیز مخالفتی ندارد.
تحلیلگران صنعتی و کارشناسان خاورمیانه بر این باورند که آشوب در این منطقه و اراده کشورهای سنتی ثروتمند منطقه برای مقابله با ایران برای دستیابی به برتری منطقه‌ای منجر می‌شود تا صنایع دفاعی تمایل بیشتری به فروش جنگ‌افزارهای پیشرفته نشان دهند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

میگن 200سال پیش سواحل جنوبی خلیج فارس کامل مال ایران بوده

دوست عزیز خیلی چیزها مال ما بوده ولی متاسفانه الان نیست  :-(  همین سواحل هم مال ما بوده اما الان در اختیار اعرابه و برامون تهدید(هرچند کوچیک و ناتوانن)شده ......دیگه هم برنمیگردن به خاکمون

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 تکمیل شدن پایگاه دریایی جدید انگلیس درمنامه تا سال 2016 میلادی

 

سفیر انگلیس گفته است که این پایگاه جدید دریایی در بندر 'مینا سلمان' منامه، به نیروی دریایی این کشور اجازه خواهد داد که نسل نوین ناوهایش از جمله ناوهای هواپیمابر خود را در منطقه مستقر سازد.
'ایان لیندسی' سفیر انگلیس در بحرین گفته است، ساخت این پایگاه دریایی که نخستین پایگاه نظامی کشورهای اروپایی در خلیج فارس از سال 1971 میلادی خواهد بود، تا اواخر سال 2016 میلادی به پایان خواهد رسید.
تصمیم دولت انگلیس برای ایجاد این پایگاه بزرگ دریایی در بحرین که با واکنش شدید گروه های مخالف بحرینی مواجه شده است، در حالی صورت می گیرد که نگرانی هایی درباره نقض حقوق بشر گروه های مخالف و فعالان حقوق بشری از سوی دولت منامه وجود دارد.
حکومت بحرین بدنبال سرکوب خشونت بار جنبش طرفدار دموکراسی دراین کشور در سال 2011 میلادی، همچنان به زندانی کردن مبارزان و فعالان حقوق بشر و سرکوب مخالفان ادامه می دهد.

براساس توافق امنیتی که میان انگلیس و بحرین در آذر ماه گذشته در منامه به امضا رسید، برای اولین بار از زمان خروج نیروهای انگلیسی در دهه 1970 میلادی از خلیج فارس، بار دیگر نیروی دریایی این کشور توانسته است که جای پای محکمی را در این منطقه به دست آورد.
براساس اعلام وزارت دفاع انگلیس، با امضای این توافقنامه، امکانات موجود در بندر «سلمان» بحرین که محل استقرار دائمی 4 کشتی جنگی انگلیس مین روب است، تقویت خواهد شد.
'فیلیپ هاموند ' وزیر امور خارجه انگلیس گفته است که پایگاه جدید دریایی نیروی دریایی این کشور در بحرین، بخشی از نقش امنیتی گسترده تر انگلیس در خاورمیانه است.
فیلپ هاموند عنوان کرده که هدف از ایجاد پایگاه دریایی دایمی در خلیج فارس، بازگشت به راهبرد 'شرق سوئز' در چارچوب یک راهبرد بزرگ تر است.
وی گفت: انگلیس و فرانسه قصد دارند که یک نقش امنیتی بزرگتر را در خاورمیانه همان طور که آمریکا به سوی آسیا چرخش داشته است، داشته باشند.
وزیر خارجه انگلیس گفته است: همان طور که آمریکا تمرکز و تلاش بیشتری بر روی منطقه آسیا و پاسفیک به عمل می آورد، ما و شرکای اروپایی مان نیز باید سهم بیشتری از بار کنونی در منطقه خاورمیانه و شرق و آفریقا برعهده بگیریم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ارسال شده در (ویرایش شده) · مخفی شده توسط rezatizi، 2 اردیبهشت 1394 - دلیلی ارایه نشده است
مخفی شده توسط rezatizi، 2 اردیبهشت 1394 - دلیلی ارایه نشده است

دوست عزیز خیلی چیزها مال ما بوده ولی متاسفانه الان نیست  :-(  همین سواحل هم مال ما بوده اما الان در اختیار اعرابه و برامون تهدید(هرچند کوچیک و ناتوانن)شده ......دیگه هم برنمیگردن به خاکمون

سلام دوست عزیز شاید بعضی مناطقشون مثل عراق یه روزی به ایران نزدیک بشن ویرایش شده در توسط 2mohammad

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط parsneet
      بسم الله الرحمن الرحیم
       
      تاپیک حاضر با محوریت پوشش خبر ها و اطلاعات مسابقات نظامی برگزار شده در ایران و همچنین شرکت تیم های ایرانی در سایر مسابقات بین المللی نظامی می باشد .
       
      مقدمه :
      مسابقات نظامی هر ساله در سراسر جهان با شرکت پرسنل نظامی ( به صورت داخلی و یا بین المللی ) برگزار می گردد . این گونه مسابقات علی رقم اینکه از قواعد و استاندارد متحدی برخوردار نیستند ( منظور نبودن کمیته جامع و قوانین واحده بین المللی در رشته های تخصصی می باشد ) اما تا حدودی پیرو قواعد و ضوابط برگزاری رزمایش های نظامی هستند . ( البته تیم های ورزشی و مسابقات ارتش های جهان (CISM) تا حدودی متفاوت از سایر مسابقات تخصصی هستند که در ذیل به آن اشاره خواهد گردید )
      اساساً هدف از برگزاری این گونه مسابقات تخصصی بالا بردن آمادگی پرسنل و ایجاد حس رقابت و افزایش انگیزش پرسنل نظامی جهت فراگیری مهارت های تخصصی است . و همچنین سنجش توانمندی پرسنل در مقایسه با واحد های مشابه در ارگان های نظامی داخلی و یا ارتش های خارجی دیگر است . پس تا حدودی می توان بیان کرد که تیم های شرکت کننده ( در مسابقات بین المللی ) عموماً از بین کشور های دوست و یا هم پیمان ( و یا حداقل غیر متخاصم ) انتخاب می شوند و برای سنجش توانایی های تخصصی شان گرد هم می آیند . و همچنین حتی گاهی می تواند بیان گر همسویی کشور های شرکت کنند و حامل پیام های خاص برای ارتش های رقیب شان نیز باشند .
       
       
       
      تاریخچه :
      می توان به نوعی اولین مسابقات نظامی ( با تاکید و اولویت دادن به پرسنل نظامی ) را به یونان باستان نسب داد . در رویدادی جشن گونه که عموما" ( و نه اختصاصاً ) پرسنل نظامی در آن شرکت می کردند تا آمادگی جسمانی و مهارت های کار با سلاح در رقابت با حریفان را بسنجند . در ادامه و ظهور امپراطوری روم باستان این نوع مسابقات چهره خشن تر و جدی تری به خود گرفت به گونه ای که مکان های اختصاصی مانند کلوزیوم (Colosseum) و همچنین شرکت کنندگان مخصوص بنام گلادیاتور (Gladiator) برای شرکت در آن تربیت می گردیدند .
      این مسابقات شرحی مفصل دارد ولی به اختصار : برگزاری آن در قرون مختلف تکامل یافته و عموماً شرکت کنندگان آن از بین سربازان قوای شکست خورده در جنگ با امپراطوری روم انتخاب می شدند و در بین خیل عظیم از این سربازان که در مسابقات محلی و ایالات های مستعمره روم برگذار می شد برگزیدگان ( که یقیناً تعداد کمی از آنان بودند) می توانستند آزادی خود را به دست آورند . ولی جنگجویانی نیز بودند که به خاطر بدست آوردن پول و یا شهرت نسبت به شرکت در این مسابقات خونین اقدام می کردند . این مسابقات که به خشونت بی پروا و ضد انسانی اش معروف گشته بود بدون فایده هم البته نبود . ( البته فواید آن از دید فرماندهان نظامی ) باید اشاره کرد که تمامی این مسابقات به نبرد های خونین تن به تن اختصاص نداشت بلکه اکثر این رویداد ها به باز سازی نبرد های روم در مقابل دشمنانش مختص می شد ( یقیناً آن نبردهای که در آن پیروز گردیده بودند تا خاطرات ، تکنیک های رزم و قهرمانان آن را مرور و زنده نگاه دارند ) عده ای از سربازان لباس های قوای دشمن را بر تن می کردند و سربازانی دیگر که نقش نیروهای رومی را داشتند با بکارگیری ارابه و اسب و سلاح های آن دوران در چندین پرده که گاهی تا چند روز نیز ادامه می یافت آن نبرد خاص را باز سازی می کردند . از نحوه یورش قوای مهاجم گرفته تا نبرد های تن به تن ، عبور از رودخانه ، یورش سواره نظام ، محاصره قلعه ها و یقیناً نمایش پیروز مندانه و دلاورانه ارتش رومی بر حریف خود !
       
      در عصر جدید ایده مسابقات نظامی بعد از پایان جنگ جهانی اول شکل گرفت . در سال 1919 پس از جنگ جهانی اول ، بازی های بین متفقین توسط شورای ورزشی نیروهای متفقین ژنرال جان پرشینگ سازماندهی شد و 1500 ورزشکار از 18 کشور را گرد هم آورد تا در 24 رشته ورزشی به رقابت بپردازند. این رویداد در Joinville-le-Pont فرانسه برگزار شد . و طی سالهای بعد در ماه مه 1946 ، پس از جنگ جهانی دوم ، شورای ورزشی نیروهای متفقین توسط سرهنگ هانری دبروس و پنج‌گانه المپیک توسط سرگرد رائول مولت احیا شد و در  7 تا 8 سپتامبر همان سال دومین بازی‌های بین متفقین در برلین (در المپیاستادیون , محل برگزاری بازی های المپیک 1936) برگزار شد .
       


      چند ماه بعد، با پایان دادن به شورای ورزش نیروهای متفقین ، سرهنگ دبروس و سرگرد مولت مسابقات ارتش های جهان (CISM) را در 18 فوریه 1948 تأسیس کردند . اعضای موسس آن بلژیک ، دانمارک ، فرانسه ، لوکزامبورگ و هلند بودند . در سال 1950، آرژانتین و مصر به عضویت آن درآمدند. در سال 1951 ایالات متحده به آن پیوست . در سال 1952 عراق ، لبنان ، پاکستان و سوریه و دو سال بعد برزیل به عضویت آن درآمدند . و همچنین کانادا در سال 1985 وارد آن شد . سپس در سال 1991 با پایان جنگ سرد سازمان رقیب پیمان ورشو کمیته ورزش ارتش متفقین (SKDA) با CISM ادغام شد و خبر از پیوستن 31 کشور و عضو جدید و سایر کشورهای مرتبط با بلوک شوروی را داد. این پیشرفت سریع منجر به رسمیت شناختن توسط نهادهای بین المللی از جمله IOC شد. قبل از سال 1995 CISM هر سال 15 تا 20 مسابقات جهانی را برگزار می کرد. از سال 1995  CISM هر چهار سال یک بار بازی های جهانی نظامی را که یک رویداد چند ورزشی است با شرکت نمایندگانی از ارتشهای 127 کشور دنیا سازماندهی می کند .
       
       

       
      رویدادها
      برگزاری مسابقات مرتبط با ارتش های جهان طیف متنوعی را در بر می گیرد و بلوک های سیاسی و جغرافیایی متعدد سعی در برگزاری رویدادهای مشابه زیادی جهت بالا بردن مهارت پرسنل خود دارند . اما به نوعی اهداف برگزاری این چنین مسابقاتی تنها به بالا بردن مهارت ها محدود نمی گردد . بلکه برپایی نمایشگاه های تخصصی تجهیزات تیراندازی و حتی ماشین آلات زرهی و تسلیحات انفرادی و البسه نظامی و ... در حاشیه این مسابقات بیان گر این است که این رویدادها مکانی است تا برنامه ریزان و دست اندرکاران نظامی کشور های مختلف به عرضه و کسب اطلاعات و سنجش آمادگی قوای نظامی پیرامونی خود اقدام نمایند .
       
      به برخی از این رویدادها می توان به اختصار اشاره کرد مانند :
      - مسابقات بین المللی پنج گانه ورزشی ( تیراندازی سرعت و دقت ، میدان موانع ، شنا ۵۰ متر با مانع ، دو صحرانوردی ۸ کیلومتر و پرتاب نارنجک )
      - مسابقات بین المللی نظامی پهپادی ارتش های جهان
      - مسابقات بین‌المللی نظامی غواصی در عمق
      - مسابقات بین‌المللی نظامی جهت یابی
      - مسابقات بین‌المللی نظامی بیاتلون زرهی روسیه
      - مسابقات سراسری امنیت سایبری در آمریکا
      و ...
       

      بازتاب و آثار
      برای بیان تاثیر حضور بین المللی تیم های نظامی و ترتیب دادن این چنین مسابقاتی منعکس کردن دیدگاه بعضی از تحلیل گران غربی شاید مفید باشد به عنوان نمونه :
      «واشنگتن فری بیکن» «جوزف هومیر» تحلیلگر امنیت ملی : روسیه و چین در نمایش قدرت به آمریکا قصد شرکت در یک بازی‌های بین‌المللی در آمریکای لاتین ( ونزوئلا ) تحت عنوان « تک تیرانداز مرز » را دارند . این  بازی‌های نظامی یکی از واضح ترین نشانه‌ها  از شکل گیری یک ائتلاف ضد ایالات متحده در آمریکای لاتین است. روسیه و متحدانش ( ایران و چین ) با حضور در این مسابقات نظامی در ونزوئلا در حال نمایش قدرت هستند . با عادی سازی تحرکات نظامی دشمنان ایالات متحده در دریای کارائیب ، ما در معرض خطر در آمریکای لاتین هستیم .
       
       
      در حال حاضر به نظر می رسد که برگزاری این گونه مسابقات در بین نیرو های نظامی منطقه ای و جهانی در حال افزایش هست . مسابقاتی که هم در رشته های عمومی ( آمادگی جسمانی و ورزشی ) و هم رشته های تخصصی ( تیر اندازی ، زرهی و توپخانه ، پهپادی و ... ) با حضور تیم های چندگانه به جدیت پیگیری می شود . قطعا انتخاب تیم های ورزیده در این گونه رقابت ها باعث افزایش اعتماد به نفس پرسنل و همچنین تبلیغات مثبت برای نیرو های نظامی ما نیز خواهد گردید  . همچنین برگزاری مسابقات کشوری و درون مرزی برای ما موجبات حس رقابت و افزایش انگیزش سازمانی را برای نیروهای مسلح ما در پی خواهد داشت . انشالله 
       

       
       
       
      بن پایه :
      https://www.milsport.one/cism/members-nations
      https://www.ilsf.org/about/recognition/cism/
      https://armedforcessports.defense.gov/CISM/Military-World-Games/
      https://en.wikipedia.org/wiki/Colosseum
      https://freebeacon.com/national-security/iran-russia-china-to-run-war-drills-in-latin-america/
       
      گرد آوری جهت انجمن میلیتاری
       
       
    • توسط EBRAHIM
      IRIS و پدید آمدن برنامه فضایی ایران (قسمت اول )

      مدتیست که از رسانه های جهانی،خبرهایی به گوش میرسد که ایران در حال تولید موشکی است که توانایی حمل ماهواره به فضا دارد.آيا چنين چيزي امكان دارد؟آيا اين ماجرا يك بلوف سياسيست يا حقيقت دارد؟
      دوستان از نظرات مفيد خودشون دريق نكنند امیدوارم مبحث جالبی شود.
      با تشكر



      چند نکته قبال از خواندن مقاله :مطمئنا نظرات نویسنده با نظرات مترجم یکی نیست!!!
      در این مقاله موشک IRIS معادل موشک شهاب 3 دی فرض شده که آن هم به نوبه خود معادل موشک نو دونگ کره شمالی را در اختیار گرفته
      موشک IRIS ویا شهاب 3 دی اولین موشک ماهواره بر سبک ایران فرض شده اند (پراکنده بودن اطلاعات اجازه سخن قطعی را نمیدهد )
      موشک شهاب پنج معادل تائه دو پونگ دو کره شمالی فرض شده (البته از سوی نویسنده آن که آمریکایی هستند ) و عنوان اولین ماهواره بر سنگین ایران را بر دوش میکشد
      =============================================

      نخستین ظهور موشک ماهواره بر IRIS/IRSL-X-1

      با وجود ادعاهای ایران مبنی بر عدم بالابردن برد شهاب 3 دولت ایران در حال حاضر مشغول به ساخت و توسعه نخستین ماهواره بر خود موسوم به IRIS میباشد .
      پرتابگر ماهواره IRIS در ظاهر دارای ترکیب ساختمانی از موشک بالستیکShahab3 است که در مرحله اول از طراحی
      ان بهره میبرد و در مرحله دوم پرتابگر دارای دوقسمت موتور جامد و نیز محل حمل ماهواره (قسمت سوم) توسط پرتابگر است که قطر این مرحله از مرحله اول کمی بیشتر است و میتواند ماهواره های مخابراتی و علمی را در مدار زمین قرار دهد .
      .پرتابگر IRIS با پیکر بندی انجام شده بر روی آن پرتابگریست ایده آل به عنوان کاوشکر یا موشک اکتشافی که میتواند برای حمل کلاهک جنگی و یا توسعه کلاهک های فضایی قابل بازگشت و یا در نهایت برای ارسال محموله های علمی به فضا مورد استفاده قرار گیرد .البته این پرتابگر درحال حاضر نمیتواند ماهواره ها و یا محموله های با جرم بالا را به سمت مدار پرتاب کند . مگر اینکه مرحله سومی نیز به آن اضافه شود تا تبدیل به یک پرتابگر سنگین گردد .
      با توجه به آزمایش موشک چند مرحله ای شهاب 3 نویسنده بر این عقیده است که در صورتی که پرتاب آز مایشی موشک Shahab-3D نخستین پرواز آزمایشی پرتابگر IRIS باشد در آن صورت پرتابهای موشک های
      Shahab - 5 دومین و سومین مرحله از برنامه ساخت یک پرتابگر ماهواره ای است که ایران ادعا دارد در حال توسعه آن است .
      اولین تصویر از موشک IRIS در یکی از نمایشگاههای هوا و فضای ایرانیان در اندازه یک ماکت یک متری به نمایش گذاشته شد . نویسنده ادعا دارد که تستهای ناموفق پرتابی این موشک علت اصلی به تاخیر افتادن توسعه موشک حامل پرتابگر شهاب 5 تا کنون بوده است ولی با تردید بیان میکند که فقط زمان قادر به روشن ساختن این مطلب میباشد .

      نویسنده مقاله ادعا دارد که اختمال توسعه نوع جدیدی از موشک های بالستیک از روی این نسخه پرتابی با نامهای جدیدتر از Shahab - 3d وجود دارد ، ونیز باتوجه به موتور سوخت جامد مورد استفاده در مرحله فوقانی و نیز تمام اطلاعاتی که از موشک شهاب 3 در اختیار است ، طراحی نمایش داده شده از IRIS یقینا طرحی مناسب با استفاده از طراحی موشک بالستیک شهاب 3 است . هرچند که پرتاب این سیستم آزمایشی پیشرفته که پیش از این در غرب و شرق مورد استفاده قرار گرفته و از متدهای غربی و شرقی نیز برای توسعه استفاده کرده برای ملل چیز چندان غیر عادی نخواهد بود ، ولی به سرعت بخشیدن برای توسعه اولین ماهواره بر سنگین ایران قبل از پرتاب کمک شایانی خواهد کرد .
      نویسنده در ادامه با بیان شباهت موجود بین شهاب 3d و نسخه های دوم و سوم موشک تائه دو پونگ کره شمالی این پرسشها
      را مطرح میکند که آیا شهاب 3D میتواند نسخه اصلاح شده از ماهواره بر ایرانی IRIS باشد که تست نخست خود را سپری کرده است ؟ آیا این موشک همان نسخه بالستیک فضایی از موشک تائه دو پونگ 2 کره شمالی وترکیب ماهواره بر شهاب 5 است و یا اینکه موشک بالستیکی ساخت ایران است ؟
      شاید تاحد زیادی بتوان گفت که ایران در حال همکاری با کره شمالی برای ساخت نسخه دوم و سوم ماهواره بر شهاب 5 است و هر دو در انجام این طرح مشارکت جدی دارند. کره شمالی که در سال های پایانی قرن 20 نسخه جدید و بهسازی شده ای از موشک تائه دو پونگ 1 را آزمایش کرده بود در بین 26 Juan و 2 Julay سال 2001 نخستسن نمونه پرتابی از موشک تائه دو پونگ دو را برای پرتاب بر روی سکوی تاسیسات پرتاب خود قرار داده بود .
      این کاملا واضح است که موشک شهاب 3 دی چند ثانیه پس از پرتاب و قبل از پایان مرحله اول در اولین تست خود در آسمان منفجر شد . با وجود طراحی متناسب موتور سوخت جامد آن و نیز پوشش آیرو دینامیک موشک متاسفانه انفجار باعث جلوگیری از آزمایش این قسمت ها گردید . در کل باید به این نتیجه رسید که در صورت تداوم برای ساخت و تکمیل شهاب 5 گلی به یاد ماندنی برای مردم ایران در بخش فضا به ثمر خواهد رسید .


      ========================================
      اما مشخصات موشک IRIS

      حد اکثر بار قابل حمل توسط کلاهک موشک (کیلوگرم ): 760-987-1,158 بار فضایی و یا کلاهک جنگی .
      حداکثر برد ( کیلومتر ) : 1500
      تعداد مراحل : 2
      قطر موشک (متر ) : 1.32 - 1.35 – 1.85
      ارتفاع موشک : 17.1 متر
      وزن در حالت پرتابی سبک : 16000 کیلوگرم
      وظیفه : برای پرتاب محموله های فضایی علمی و تحقیقاتی و نیز ماهواره ها

      اطلاعات مربوط به مرحله اول موشک
      ارتفاع : 14 متر
      قطر : 1.32 – 1.35 – 1.85 متر
      جرم :15092 کیلوگرم
      تراست : موثر 26051 کیلوگرم بر فوت مربع - واقعی 26,760-26,600 کیلوگرم بر فوت مربع
      زمان سوخت : 110 ثانیه
      نوع سوخت : TM-185 (20% Gasoline + 80% Kerosene)
      نوع اکسید کننده : AK-27I (27% N2O4 + 73% HNO3 + Iodium Inhibitor)
      جرم سوخت :12912 کیلو گرم

      اطلاعات مربوط به مرحله دوم موشک
      ارتفاع : 3 الی 4 متر در کل
      قطر : 1.3 ای 2 متر
      وزن : نا معلوم
      تراست موتور : نامعلوم
      مدت زمان سوخت : 100 ثانیه
      نوع سوخت : جامد

      لطفا اگر کسی تصویری از این پرتابگر داره در تاپک قرار بده

      ادامه دارد ..........
      ======================
      منبع خبر:وبلاگ هوانوردی قرن 21
    • توسط MR9
      آیین معارفه فرمانده جدید سپاه قدس 
       

       
      آیین معارفه فرمانده نیروی قدس سپاه برگزار شد
       
       
      پی نوشت :
       
      1- تاپیک جدید اخبار دفاعی جمهوری اسلامی ایران با مراسم معارفه فرمانده جدید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
      2- لینک تاپیک نخست در بند ذیل
      2- اخبار دفاعی جمهوری اسلامی ایران I
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.