death-white

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه (1)

Recommended Posts

این بشار اسد چه دینی داره
شیعه ها براش کشته می شود بعدش دست بسته نماز می خونه [img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10104/164724_729.jpg[/img]
  • Upvote 2
  • Downvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
شیعیان برا اسد کشته نمیشن اسد اصالت نداره اصل چیز دیگه‌ای هست. بارها و بارها این موضوع رو توضیح دادیم و در موردش تو صفحات قبل بحث کردیم. icon_eek
جان و مال و ناموس شیعیان در معرض خطر قرار داره اوباش سلفی تیغ بر گلوی شیعیان گماردند درست مثل اسراییل! اسد چیه و کیه اصلا؟
  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حمله‌ خمپاره‌ای افراد مسلح به منطقه «زینبیه» در جنوب دمشق
در اولین روز عید فطر در سوریه افراد مسلح منطقه «زینبیه» در جنوب دمشق را با خمپاره گلوله باران کردند که براثر آن تعدادی از اهالی این منطقه کشته و زخمی شدند.
[img]http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1392/05/17/13920517000137_PhotoA.jpg[/img]

به گزارش خبرنگار [url="http://www.farsnews.com"]خبرگزاری فارس[/url] در دمشق، افراد مسلح در اولین روز عید فطر در سوریه منطقه «زینبیه»، در جنوب دمشق که بارگاه مظهر «حضرت زینب»(س) در آنجا اقع شده و اکثر ساکنان آن را شیعیان تشکیل می‌هند، با خمپاره گلوله باران کردند.
براساس گزارش‌های رسیده از این حمله خمپاره‌ای شماری از اهالی منطقه کشته و شماری دیگر نیز زخمی شدند.
هنوز آماری درباره تعداد تلفات این حمله منتشر نشده است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ویدیو از فرودگاه دمشقه که به نظر میرسه یه ایرباس 300 رو هدف حمله قرار می دن و قسمتی از بالش آتش گرفته میشه
معلوم نیست برا کدوم ایرلانیه

[url="http://www.uplooder.net/cgi-bin/dl.cgi?key=0f576b9f92bab67dd551279a3ace561b"]http://www.uplooder....551279a3ace561b[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
روز بیست و سوم ژوئیه 2012 گروه‌های سلفی جهادی وابسته به سازمان تروریستی «القاعده» و در راس آنها گروه «جبهه النصرة» دو روستای «نبل» و «الزهراء» را محاصره کردند.
این گروه‌های سلفی جهادی بر این باور بودند، به این جهت که اکثریت ساکنان این دو روستا شیعی (علوی) بوده و کشتار آنها تحت عنوان اینکه «رافضی» ناپاک هستند، جایز و روا است.
اهالی روستای «الزهرا» در گفت‌وگو با خبرنگار در دمشق، تقابل اندیشه‌ها و تفکرات سلفی وهابی به رهبری عربستان سعودی با اندیشه‌ها و تفکرات دیگر طوایف و قبایل را می‌توان در این دو روستا مشاهده کرد، چراکه بخشی از مهمترین رویدادها و اتفاقات بحران سوریه در این دو روستا رقم خورده و در حال رقم خوردن است. [background=#dddddd]
[img]http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1392/05/16/13920516000006_PhotoL.jpg[/img][/background]
به گفته این منابع، آنچه تاکنون در این دو روستا روی داده و از اهالی آنها به گوش رسیده، اینگونه برداشت می‌شود که حوادث جاری در دو روستای «نبل و الزهرا» هیچ ارتباطی با آنچه از سوی معارضان سوری «انقلاب» نامیده شده و یا مقوله‌هایی همچون «جهاد» در سوریه و یا رویارویی «نظام سیاسی» حاکم بر سوریه و «معارضان سیاسی» سوری نیست که درباره آن در رسانه‌ها و مطبوعات تبلیغ می‌شود، بلکه آنچه در «نبل» و «الزهرا» روی می‌دهد، تلاش برای پیاده کردن و اجرای گفتمان دینی و مذهبی «سلفی وهابی» حاکم بر عربستان سعودی است که گروه‌های وابسته به این کشور تلاش دارند، فتواهای «ابن تیمیه حرانی» در خصوص جنگ علیه طوایف شیعی و باطنی و این‌که مبارزه با آنها حتی واجب‌تر و مهم‌تر از جنگ با یهودیان و مسیحیان است، را پیاده کنند.
این منابع تاکید می‌کنند: پیش از آغاز بحران سوریه در اواسط مارس 2011 و به دنبال آن ورود گروه‌های سلفی‌ جهادی به سوریه، هیچ رابطه تیره‌ای میان روستاهایی که اغلب ساکنان آن را شیعیان یا همان علوی‌ها تشکیل می‌دادند، با روستاهای دارای اکثریت اهل تسنن وجود نداشت.
آنچه در ماه‌های نخست بحران سوریه روی داد، چیزی جز فتنه‌انگیزی میان رافضی‌ها، علوی‌ها و مسیحیان این مناطق نبود و گفتمان به کار رفته در این ارتباط چنین قوی و قدرتمند بود که حتی بر اهل تسننی که نمی‌خواستند، وارد این درگیری‌ها و مقوله‌ها شوند نیز تاثیر گذاشت، چون این گفتمان اهل سنتی که در این فتنه با سلفی‌های وهابی همراهی نمی‌کرد، را افرادی کافر و مرتد می‌شناخت.
منابع آگاه می‌گویند، حدود 55 الی 60 هزار شهروند شیعی سوری در دو روستای «نبل» و «الزهرا» زندگی می‌کنند. همین منابع تاکید می‌کنند، گروه‌های سلفی جهادی که از سوی عربستان سعودی هدایت می‌شوند، تلاش بسیاری دارند تا برنامه‌‌ها و طرح‌هایی را در این دو روستا به اجرا بگذارند که آنها را در مساجد سلفی‌های وهابی فر گرفته‌اند. بنابراین نبردی که در «نبل» و «الزهرا» آغاز شد، نبردی اعتقادی – مذهبی بود. [background=#dddddd]
[img]http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1392/05/16/13920516000007_PhotoL.jpg[/img][/background]
به این ترتیب گروه‌های سلفی جهادی اقدام به محاصره «نبل» و «الزهرا» کرده و تمام راه‌های منتهی به این دو روستا را مسدود تا به دنبال کار غارت و چپاول تمام محموله‌های غذایی و دارویی ارسالی از سوی این گروه‌ها آغاز شود.
منابع فوق تاکید می‌کنند که با گذشت ایام و همزمان با گسترش دامنه حملات عناصر مسلح به دو روستای «نبل» و «الزهرا»، ساکنان این مناطق به شدت تحت محاصره و تحریم این عناصر و گروه‌ها قرار گرفتند.
از آن زمان تا به امروز بیش از یک سال است که از این محاصره و تحریم می‌گذرد و تمام راه‌های ارتباطی این دو روستا و ساکنین آن با خارج قطع شده است و ساکنان این دو روستا به اجبار برای تامین غذای مایحتاج خود تنها به محصولات زراعی خود بسنده کرده‌اند.
اما این پایان کار نبود، چون گروه‌های مسلح سلفی جهادی به مزارع و باغ‌های اهالی منطقه رحم نکرده و بارها و بارها کشاورزان و مزرعه‌داران منطقه را به گلوله بستند که به دنبال آن 18 غیرنظامی که در میان آنها زنان و کودکان نیز به چشم می‌خوردند، کشته شدند.
در یکی از دردناک‌ترین این جنایت‌ها گروه‌های مسلح سلفی جهادی دو چوپان را از چوپانان این دو روستا ربودند که از جمله آنها می‌توان به «حسن سید علی» اشاره کرد که از جنگل‌های روستای الزهرا ربوده شد. عناصر این گروه‌های تروریستی پس از شکنجه کردن این دو چوپان جسد یکی از آنها را به عنوان پیام مجاهدان سازمان تروریستی «القاعده» برای اهالی روستای الزهرا فرستادند. [background=#dddddd]
[img]http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1392/05/16/13920516000010_PhotoL.jpg[/img][/background]
برای در هم شکستن محاصره اعمال شده از سوی گروه‌های مسلح تنها یک راه وجود داشت، اینکه مواد غذایی و دارویی گاهگاهی از طریق بالگردهای نظامی وابسته به ارتش سوریه به ساکنان این دو روستا ارسال شود.
اما برای مقابله با عناصر مسلح اهالی دو روستای «نبل» و «الزهرا» راهکار تشکیل کمیته‌های دفاع مردمی را برای محافظت از ساکنان این دو روستا انتخاب شد و به دنبال آن شماری از مردان روستا مجهز به سلاح شدند.
در مقابل برای اینکه بالگردهای ارتش سوریه با استفاده از تنها گذرگاه انتقال و امدادرسانی مواد غذایی و دارویی به دو روستای «نبل» و «الزهرا» عناصر جبهه النصره با موشک‌های ضد هوایی که دولت ترکیه در اختیار آنها قرار داده، اقدام به هدف قرار دادن این بالگردها می‌کنند، به گونه‌ای که در یکی از حملات یک بالگرد ارتش سوریه را بر بالای شهر «نبل» سرنگون کردند. این بالگرد حامل کمک‌های بشر دوستانه و مواد غذایی و دارویی نبود، بلکه شماری از آموزگاران وزارت آموزش و پرورش سوریه را حاضر شده بودند، برای برگزاری امتحانات مدارس این دو روستا در مدارس آن حضور یابند، هدف قرار دادند و تمام افراد آن پس از سقوط بالگرد کشته شدند.
اما کمیته‌های دفاع مردمی «نبل» و «الزهرا» به منظور مقابله با تهدیدات و حملات گروه‌ها و عناصر مسلح اقدام به ایجاد موانع سختی بر سر راه این گروه‌ها و عناصر کردند، آنها تهدید کرده بودند که به این دو روستا حمله کرده و آنها را تصرف خواهند کرد.
اما در این مدت درگیری‌هایی میان کمیته‌های مردمی این دو روستا با عناصر مسلح روی داده و این کمیته‌ها بارها حملات گروه‌های مسلح به این دو روستا را دفع کردند، به ویژه در این اواخر که شماری از گروه‌های مسلح حمله گسترده‌ای را برای حمله به مرکز ایست بازرسی شمال روستای «نبل» بسیج کرده بودند که با مقابله کمیته‌های دفاع مردمی این روستا مواجه شدند و طی درگیری‌های پیش آمده 8 نفر از اعضای این کمیته‌ها نیز در دفاع از روستایشان کشته شدند. [background=#dddddd]
[img]http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1392/05/16/13920516000005_PhotoL.jpg[/img][/background]
در این نبرد کمیته‌های دفاع مردمی ظرف تنها چند ساعت حمله‌ای را علیه گروه‌های مسلح تدارک دیده و موفق شدند، مرکز ایست بازرسی شمال روستای «نبل» را از عناصر مسلح باز پس گیرند. در جریان این درگیری حدود 12 فرد مسلح وابسته به «جبهه النصره» و جسد 6 نفر از آنها به اسارت گرفته شد. همچنین ده‌ها فرد مسلح نیز زخمی شدند و چندین دستگاه خودرو مجهز به تیربارهای سنگین آنها منهدم شد.
به گفته منابع محلی عناصر مسلح اقدام به وارد کردن برخی از مواد غذایی به صورت قاچاق به این دو روستا می‌کنند که تولید کشور ترکیه است. این منابع می‌گویند، در یکی از این موارد عناصر مسلح اقدام به وارد کردن «چیپس» تولید ترکیه به «نبل» و «الزهرا» کردند که پس از مصرف آن توسط کودکان این دو روستا شماری از آنها مسموم شدند و این مسمومیت‌ها موجب مرگ یکی از کوکان منطقه به نام «زینب حسن احمد سلطان» شد که بعد مشخص شد که این چیپس‌های آلوده به «آرسنیک» بوده‌اند.
محاصره دو روستای «نبل» و «الزهرا» موجب شده، ساکنان این دو روستا به گیاهان منطقه برای تهیه مواد غذایی روی بیاورند، به ویژه از نوعی خار که در دشت‌های منطقه می‌روید، نوعی ترشی تهیه کردند.
اما درد و رنج اهالی روستاهای «نبل» و «الزهرا» به اینجا ختم نمی‌شود، بلکه اهالی این روستاها بارها در معرض عملیات ربوده شدن اهالی منطقه از سوی عناصر مسلح قرار گرفتند. همچنین شرایط سخت معیشتی موجب شد، برخی از اهالی این روستاها خطرات موجود را به جان بخرند و برای تامین مایحتاج خود از میان عناصر مسلح راهی شهر حلب شوند و یا اینکه مجبور شدند، با وجود تسلط عناصر مسلح بر راه‌ها و مسیرهای روستاها بیماران خود را به بیمارستان‌های شهر برسانند. در یکی از همین نقل و انتقال‌ها بود که «صابر حمای»، نوجوان 13 ساله سوری که با مادرش به حلب می‌رفت، توسط عناصر مسلح ربوده شد.
این درحالی است که عناصر مسلح هرازچندگاهی اقدام به ربودن افراد سالخورده و کودکان این روستاها می‌کنند تا خانواده‌های آنها در قبال آزادی‌اشان وادار به پرداخت مبالغ مالی هنگفت کنند و به این وسیله از آنها باجگیری می‌کنند. [background=#dddddd]
[img]http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1392/05/16/13920516000010_PhotoL.jpg[/img][/background]
منابع آگاه محلی شمار افراد ربوده شده از اهالی این دو روستا را تا دو ماه قبل 89 نفر اعلام، اما تاکید کردند، با تشکیل کمیته‌های مردمی عملیات ربودن اهالی این روستاها به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است.
این منابع در ادامه توضیح می‌دهند که نیمی از افراد ربوده شده از سوی عناصر مسلح با چاقو سر بریده شدند و افرادی هم که هنوز زنده هستند، تحت شکنجه و آزار و اذیت این افراد قرار دارند، اگرچه در میان افرادی نیز موفق به فرار از دست عناصر مسلح شدند.
با وجود تمام تمام این مشکلات و مصائب و شرایط سخت حاکم بر روستاهای «نبل» و «الزهرا»، ساکنان این دو روستا، مناطق محل سکونت خود را به حال خود رها نکردند، بلکه شخصیت‌ها و شیوخ این دو روستا اقدام به تشکیل گروه‌های داوطلب ارائه خدمات آموزشی، بهداشتی، پزشکی و غیره کردند. حتی برخی از اهالی متمول این روستاها اقدام به پرداخت دستمزد اعضای این گروه‌ها تا زمان پرداخت دستمزدهای آنها توسط دولت کردند که توسط بالگردهای ارتش سوریه به دست آنها می‌رسد. [background=#dddddd]
[img]http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1392/05/16/13920516000009_PhotoL.jpg[/img][/background]

در همین راستا منابع محلی تاکید می‌کنند که گروه «جبهه النصره» روستای «الزیارة» در شمال حلب را اشغال کرده و با موشک‌های دست ساز محلی و ساخت ترکیه اقدام به گلوله‌باران می‌کنند، اما اهالی این دو روستا همچنان به ایستادگی و مقاومت در برابر گروه‌های مسلح جهادی ادامه می‌دهند.
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b] هلاکت سرکرده اماراتی "النصره" در شرق سوریه[/b]


[url="http://i.alalam.ir/news/Image/original/2013/08/08/alalam_635115179112540496_25f_4x3.jpg"]http://i.alalam.ir/n...496_25f_4x3.jpg[/url]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، این تروریست اماراتی به همراه 20 نفر از اعضای این گروهک، در انفجار خودروی حامل آنان در نزدیکی بیمارستان السعید در حومه شرقی دیرالزور به هلاکت رسیدند.
یگانی از نیروهای ارتش سوریه نیز محل تجمع تروریست ها در منطقه شیخ یاسین و پل "السیاسه" و دو محله الحسینه و الموحسن را هدف قرار دادند که به هلاکت شماری دیگر از تروریست ها و انهدام یک خودرو مجهز به تیربار منجر شد.
همچنین در حمله نیروهای ارتش به مقر تجمع تروریست های گردان موسوم به "المعتصم بالله"، تعدادی از آنان از جمله یک تبعه سعودی به نام ابراهیم حسن الردادی به هلاکت رسیدند.
شبکه خبری الاخباریه سوریه نیز از هلاکت 16 تروریست هنگام بمب گذاری یک کامیون در دیرالزور خبر داد که در بین آنان یک متخصص عراقی مواد منفجره به نام ابو عمر نیز به چشم می خورد. ویرایش شده در توسط Maldini

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Electro_officer' timestamp='1375947657' post='328027']
شیعیان برا اسد کشته نمیشن اسد اصالت نداره اصل چیز دیگه‌ای هست. بارها و بارها این موضوع رو توضیح دادیم و در موردش تو صفحات قبل بحث کردیم. icon_eek
جان و مال و ناموس شیعیان در معرض خطر قرار داره اوباش سلفی تیغ بر گلوی شیعیان گماردند درست مثل اسراییل! اسد چیه و کیه اصلا؟
[/quote]
اینی که شما گفتی قسمتی از داستان هست
این افراطیان کینه ای که از ما دارند از اسد و شیعیان سوریه ندارند
اسد سقوط کنه ما باید بند پوتین را محکم تر ببندیم چون هدف بعد ماییم اینو صراحتا اعلام کردند
یه صدام جدید روی کار میاد گرچه از صدام یه سر و گردن بی عقل ترند و ادعای جدایی خوزستان و خرمشهر را سر بدهند
جنگ طلبان هنوز که قدرت ندارند و روی کار نیومدند این شعارو سر میدن
و حزب الله که شدیدا تحت فشار قرار خواهد گرفت
و...



ویرایش شده در توسط overlord70

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
از نظر من اگه سوریه سقوط کنه باید خودمون سوریه روبا خاک یکسان کنیم و گورستانی چند میلیون نفری از این سلفی ها بسازیم تا درس عبرتی شود براشون ! راه دیگه ای نداریم ، این ارتش هم دیگه کم کم داره وا میده .... وقایع ظهور رو هم فراموش نکنیم ... (سوریه بالاخره سقوط خواهد کرد)

دوستان اگر لیزر های طول موج 532 نانومتری رو با توان 3 وات (اندازه یه چراغ قوست) بدیم دست مدافعان حرم خیلی حال میده ها :) بزنی هرچی سلفیه کور کنی از دم :) اونم از 7 کیلومتری فرضا ! :) ویرایش شده در توسط hamedof
  • Upvote 5
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دیروز چند خبرگزاری بخصوص رویترز خبر دادند به نقل از افراد مسلح که پیشروی چشمگیر و سریعی به سوی زادگاه بشار اسد انجام شده نکته جالب اینکه افراد مسلح قبلا از حرکت بسوی ساحل خبر داده بودند اما مثل اینکه دارند میزنند به جنگل محل درگیری ها از زادگاه بشار اسد 25 و حداقل فاصله 20 کیلومتر سال گذشته افراد مسلح تنوسته بودن با سو استفاده از آتش بس شهر ر حفه رو تصرف کردند و چندین غیر نظامی رو کشتند و این اولین بار از این دست حملات نیست ارتش از 11 روستا 5 یا 6 تا پاکسازی کرده

البته ىوستان ممكنه گفته شه اين حركت عرض به جای حرکت به سوی ساحل (هر چند که حرکتی هم نبود و تا به این لحظها مثل اینکه تروریستها تنها نیت و فکر کردن که بسوی زادگاه بشار حرکت کنند) موثربوده و کل ارتباط لاذقیه قطع میشه اما اینطور نیست تروریستها مجبورند مسافت بیشتری رو طی کرده (همراه با نبردهای خونین) و و خطوط تدارکاتی اونها که بیشتر از ادلب است بشدت طولانی شده منطقه کوهستانی است و راههای ارتباطی زیادی نداره و از همه مهمتربه قول برادران نظامی مجبورند به ارتش پهلو بدند و برای پوشش این جناحها نیرو و امکانات زیادی لازمه


منطقه قرمز زادگاه بشار و مناطق دیگه شاهد درگیری است

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/98964100144803524.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/thumb_98964100144803524.jpg[/img][/url]

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/1001730_541052005948096_1245674534_n.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/thumb_1001730_541052005948096_1245674534_n.jpg[/img][/url]

این عکس هم افراد مسلح پخش کردند که مثلا دارن میان

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/132720089.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/thumb_132720089.jpg[/img][/url]
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='hamedof' timestamp='1375953644' post='328060']
از نظر من اگه سوریه سقوط کنه باید خودمون سوریه روبا خاک یکسان کنیم و گورستانی چند میلیون نفری از این سلفی ها بسازیم تا درس عبرتی شود براشون ! راه دیگه ای نداریم ، این ارتش هم دیگه کم کم داره وا میده .... وقایع ظهور رو هم فراموش نکنیم ... (سوریه بالاخره سقوط خواهد کرد)

دوستان اگر لیزر های طول موج 532 نانومتری رو با توان 3 وات (اندازه یه چراغ قوست) بدیم دست مدافعان حرم خیلی حال میده ها :) بزنی هرچی سلفیه کور کنی از دم :) اونم از 7 کیلومتری فرضا ! :)
[/quote]
]چرا این همه نا امیدی داداش!!! حالا که تازه دور پیروزی ماست حمص که آزاد شده ، دمشقم بزودی ریفش پاک سازی میشه
من فکر کنم سمت ساحل تا مرزای لبنان بزودی امنیتش کامل میشه و فقط حلب و مناطقه دیرالزور می مونه که نمی دونم سیاست در رابطه با اونجا چیه؟؟؟؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='alen' timestamp='1375957483' post='328076']
[quote name='hamedof' timestamp='1375953644' post='328060']
از نظر من اگه سوریه سقوط کنه باید خودمون سوریه روبا خاک یکسان کنیم و گورستانی چند میلیون نفری از این سلفی ها بسازیم تا درس عبرتی شود براشون ! راه دیگه ای نداریم ، این ارتش هم دیگه کم کم داره وا میده .... وقایع ظهور رو هم فراموش نکنیم ... (سوریه بالاخره سقوط خواهد کرد)

دوستان اگر لیزر های طول موج 532 نانومتری رو با توان 3 وات (اندازه یه چراغ قوست) بدیم دست مدافعان حرم خیلی حال میده ها :) بزنی هرچی سلفیه کور کنی از دم :) اونم از 7 کیلومتری فرضا ! :)
[/quote]
]چرا این همه نا امیدی داداش!!! حالا که تازه دور پیروزی ماست حمص که آزاد شده ، دمشقم بزودی ریفش پاک سازی میشه
من فکر کنم سمت ساحل تا مرزای لبنان بزودی امنیتش کامل میشه و فقط حلب و مناطقه دیرالزور می مونه که نمی دونم سیاست در رابطه با اونجا چیه؟؟؟؟؟
[/quote]

این گندهایی که ارتش بالا میاره دیگه بهش امیدی نیست ...نه نظمی نه برنامه ای نه استفاده درست تسلیحات ... :( ویرایش شده در توسط hamedof
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
روریست ها که از مرزهای ترکیه وارد سوریه شده بودند حدود 400 نفر از شیعیان این روستاها که زنان و کودکان از جمله ی آنها هستند را محاصره کرده و به گروگان گرفته اند.

به گزارش شفقنا(پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه)به نقل ازشیعه نیوز، تروریست های سوریه دو روز پیش به روستاهای شیعه نشین "النبعین، الباروده، الحنبوشیه، ستربه و النباتا" حمله بردند.

تروریست ها که از مرزهای ترکیه وارد سوریه شده بودند در حدود 400 نفر از شیعیان این روستاها که زنان و کودکان از جمله ی آنها هستند را محاصره کرده اند و گروگان گرفته اند.

در این حمله، روحانی شیعی "شیخ بدر غزال" که از اهالی روستای "باروده" بوده ، ربوده شده و به مکان نامعلومی منتقل شده است، سرنوشت وی هم چنان نامشخص است، "شیخ موفق غزال" از جمله شیوخ سرشناس لاذقیه در اظهاراتی عنوان نموده: ما احتمال می دهیم که تروریست ها "شیخ بدر" را به روستای "سلمی" واقع در ریف لاذقیه ی شمالی برده باشند، روستایی که تحت سیطره گروهک تکفیری القاعده است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='alen' timestamp='1375949600' post='328040']
روز بیست و سوم ژوئیه 2012 گروه‌های سلفی جهادی وابسته به سازمان تروریستی «القاعده» و در راس آنها گروه «جبهه النصرة» دو روستای «نبل» و «الزهراء» را محاصره کردند.
این گروه‌های سلفی جهادی بر این باور بودند، به این جهت که اکثریت ساکنان این دو روستا شیعی (علوی) بوده و کشتار آنها تحت عنوان اینکه «رافضی» ناپاک هستند، جایز و روا است.
اهالی روستای «الزهرا» در گفت‌وگو با خبرنگار در دمشق، تقابل اندیشه‌ها و تفکرات سلفی وهابی به رهبری عربستان سعودی با اندیشه‌ها و تفکرات دیگر طوایف و قبایل را می‌توان در این دو روستا مشاهده کرد، چراکه بخشی از مهمترین رویدادها و اتفاقات بحران سوریه در این دو روستا رقم خورده و در حال رقم خوردن است.
[background=#dddddd][img]http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1392/05/16/13920516000006_PhotoL.jpg[/img][/background]
به گفته این منابع، آنچه تاکنون در این دو روستا روی داده و از اهالی آنها به گوش رسیده، اینگونه برداشت می‌شود که حوادث جاری در دو روستای «نبل و الزهرا» هیچ ارتباطی با آنچه از سوی معارضان سوری «انقلاب» نامیده شده و یا مقوله‌هایی همچون «جهاد» در سوریه و یا رویارویی «نظام سیاسی» حاکم بر سوریه و «معارضان سیاسی» سوری نیست که درباره آن در رسانه‌ها و مطبوعات تبلیغ می‌شود، بلکه آنچه در «نبل» و «الزهرا» روی می‌دهد، تلاش برای پیاده کردن و اجرای گفتمان دینی و مذهبی «سلفی وهابی» حاکم بر عربستان سعودی است که گروه‌های وابسته به این کشور تلاش دارند، فتواهای «ابن تیمیه حرانی» در خصوص جنگ علیه طوایف شیعی و باطنی و این‌که مبارزه با آنها حتی واجب‌تر و مهم‌تر از جنگ با یهودیان و مسیحیان است، را پیاده کنند.
این منابع تاکید می‌کنند: پیش از آغاز بحران سوریه در اواسط مارس 2011 و به دنبال آن ورود گروه‌های سلفی‌ جهادی به سوریه، هیچ رابطه تیره‌ای میان روستاهایی که اغلب ساکنان آن را شیعیان یا همان علوی‌ها تشکیل می‌دادند، با روستاهای دارای اکثریت اهل تسنن وجود نداشت.
آنچه در ماه‌های نخست بحران سوریه روی داد، چیزی جز فتنه‌انگیزی میان رافضی‌ها، علوی‌ها و مسیحیان این مناطق نبود و گفتمان به کار رفته در این ارتباط چنین قوی و قدرتمند بود که حتی بر اهل تسننی که نمی‌خواستند، وارد این درگیری‌ها و مقوله‌ها شوند نیز تاثیر گذاشت، چون این گفتمان اهل سنتی که در این فتنه با سلفی‌های وهابی همراهی نمی‌کرد، را افرادی کافر و مرتد می‌شناخت.
منابع آگاه می‌گویند، حدود 55 الی 60 هزار شهروند شیعی سوری در دو روستای «نبل» و «الزهرا» زندگی می‌کنند. همین منابع تاکید می‌کنند، گروه‌های سلفی جهادی که از سوی عربستان سعودی هدایت می‌شوند، تلاش بسیاری دارند تا برنامه‌‌ها و طرح‌هایی را در این دو روستا به اجرا بگذارند که آنها را در مساجد سلفی‌های وهابی فر گرفته‌اند. بنابراین نبردی که در «نبل» و «الزهرا» آغاز شد، نبردی اعتقادی – مذهبی بود.
[background=#dddddd][img]http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1392/05/16/13920516000007_PhotoL.jpg[/img][/background]
به این ترتیب گروه‌های سلفی جهادی اقدام به محاصره «نبل» و «الزهرا» کرده و تمام راه‌های منتهی به این دو روستا را مسدود تا به دنبال کار غارت و چپاول تمام محموله‌های غذایی و دارویی ارسالی از سوی این گروه‌ها آغاز شود.
منابع فوق تاکید می‌کنند که با گذشت ایام و همزمان با گسترش دامنه حملات عناصر مسلح به دو روستای «نبل» و «الزهرا»، ساکنان این مناطق به شدت تحت محاصره و تحریم این عناصر و گروه‌ها قرار گرفتند.
از آن زمان تا به امروز بیش از یک سال است که از این محاصره و تحریم می‌گذرد و تمام راه‌های ارتباطی این دو روستا و ساکنین آن با خارج قطع شده است و ساکنان این دو روستا به اجبار برای تامین غذای مایحتاج خود تنها به محصولات زراعی خود بسنده کرده‌اند.
اما این پایان کار نبود، چون گروه‌های مسلح سلفی جهادی به مزارع و باغ‌های اهالی منطقه رحم نکرده و بارها و بارها کشاورزان و مزرعه‌داران منطقه را به گلوله بستند که به دنبال آن 18 غیرنظامی که در میان آنها زنان و کودکان نیز به چشم می‌خوردند، کشته شدند.
در یکی از دردناک‌ترین این جنایت‌ها گروه‌های مسلح سلفی جهادی دو چوپان را از چوپانان این دو روستا ربودند که از جمله آنها می‌توان به «حسن سید علی» اشاره کرد که از جنگل‌های روستای الزهرا ربوده شد. عناصر این گروه‌های تروریستی پس از شکنجه کردن این دو چوپان جسد یکی از آنها را به عنوان پیام مجاهدان سازمان تروریستی «القاعده» برای اهالی روستای الزهرا فرستادند.
[background=#dddddd][img]http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1392/05/16/13920516000010_PhotoL.jpg[/img][/background]
برای در هم شکستن محاصره اعمال شده از سوی گروه‌های مسلح تنها یک راه وجود داشت، اینکه مواد غذایی و دارویی گاهگاهی از طریق بالگردهای نظامی وابسته به ارتش سوریه به ساکنان این دو روستا ارسال شود.
اما برای مقابله با عناصر مسلح اهالی دو روستای «نبل» و «الزهرا» راهکار تشکیل کمیته‌های دفاع مردمی را برای محافظت از ساکنان این دو روستا انتخاب شد و به دنبال آن شماری از مردان روستا مجهز به سلاح شدند.
در مقابل برای اینکه بالگردهای ارتش سوریه با استفاده از تنها گذرگاه انتقال و امدادرسانی مواد غذایی و دارویی به دو روستای «نبل» و «الزهرا» عناصر جبهه النصره با موشک‌های ضد هوایی که دولت ترکیه در اختیار آنها قرار داده، اقدام به هدف قرار دادن این بالگردها می‌کنند، به گونه‌ای که در یکی از حملات یک بالگرد ارتش سوریه را بر بالای شهر «نبل» سرنگون کردند. این بالگرد حامل کمک‌های بشر دوستانه و مواد غذایی و دارویی نبود، بلکه شماری از آموزگاران وزارت آموزش و پرورش سوریه را حاضر شده بودند، برای برگزاری امتحانات مدارس این دو روستا در مدارس آن حضور یابند، هدف قرار دادند و تمام افراد آن پس از سقوط بالگرد کشته شدند.
اما کمیته‌های دفاع مردمی «نبل» و «الزهرا» به منظور مقابله با تهدیدات و حملات گروه‌ها و عناصر مسلح اقدام به ایجاد موانع سختی بر سر راه این گروه‌ها و عناصر کردند، آنها تهدید کرده بودند که به این دو روستا حمله کرده و آنها را تصرف خواهند کرد.
اما در این مدت درگیری‌هایی میان کمیته‌های مردمی این دو روستا با عناصر مسلح روی داده و این کمیته‌ها بارها حملات گروه‌های مسلح به این دو روستا را دفع کردند، به ویژه در این اواخر که شماری از گروه‌های مسلح حمله گسترده‌ای را برای حمله به مرکز ایست بازرسی شمال روستای «نبل» بسیج کرده بودند که با مقابله کمیته‌های دفاع مردمی این روستا مواجه شدند و طی درگیری‌های پیش آمده 8 نفر از اعضای این کمیته‌ها نیز در دفاع از روستایشان کشته شدند.
[background=#dddddd][img]http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1392/05/16/13920516000005_PhotoL.jpg[/img][/background]
در این نبرد کمیته‌های دفاع مردمی ظرف تنها چند ساعت حمله‌ای را علیه گروه‌های مسلح تدارک دیده و موفق شدند، مرکز ایست بازرسی شمال روستای «نبل» را از عناصر مسلح باز پس گیرند. در جریان این درگیری حدود 12 فرد مسلح وابسته به «جبهه النصره» و جسد 6 نفر از آنها به اسارت گرفته شد. همچنین ده‌ها فرد مسلح نیز زخمی شدند و چندین دستگاه خودرو مجهز به تیربارهای سنگین آنها منهدم شد.
به گفته منابع محلی عناصر مسلح اقدام به وارد کردن برخی از مواد غذایی به صورت قاچاق به این دو روستا می‌کنند که تولید کشور ترکیه است. این منابع می‌گویند، در یکی از این موارد عناصر مسلح اقدام به وارد کردن «چیپس» تولید ترکیه به «نبل» و «الزهرا» کردند که پس از مصرف آن توسط کودکان این دو روستا شماری از آنها مسموم شدند و این مسمومیت‌ها موجب مرگ یکی از کوکان منطقه به نام «زینب حسن احمد سلطان» شد که بعد مشخص شد که این چیپس‌های آلوده به «آرسنیک» بوده‌اند.
محاصره دو روستای «نبل» و «الزهرا» موجب شده، ساکنان این دو روستا به گیاهان منطقه برای تهیه مواد غذایی روی بیاورند، به ویژه از نوعی خار که در دشت‌های منطقه می‌روید، نوعی ترشی تهیه کردند.
اما درد و رنج اهالی روستاهای «نبل» و «الزهرا» به اینجا ختم نمی‌شود، بلکه اهالی این روستاها بارها در معرض عملیات ربوده شدن اهالی منطقه از سوی عناصر مسلح قرار گرفتند. همچنین شرایط سخت معیشتی موجب شد، برخی از اهالی این روستاها خطرات موجود را به جان بخرند و برای تامین مایحتاج خود از میان عناصر مسلح راهی شهر حلب شوند و یا اینکه مجبور شدند، با وجود تسلط عناصر مسلح بر راه‌ها و مسیرهای روستاها بیماران خود را به بیمارستان‌های شهر برسانند. در یکی از همین نقل و انتقال‌ها بود که «صابر حمای»، نوجوان 13 ساله سوری که با مادرش به حلب می‌رفت، توسط عناصر مسلح ربوده شد.
این درحالی است که عناصر مسلح هرازچندگاهی اقدام به ربودن افراد سالخورده و کودکان این روستاها می‌کنند تا خانواده‌های آنها در قبال آزادی‌اشان وادار به پرداخت مبالغ مالی هنگفت کنند و به این وسیله از آنها باجگیری می‌کنند.
[background=#dddddd][img]http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1392/05/16/13920516000010_PhotoL.jpg[/img][/background]
منابع آگاه محلی شمار افراد ربوده شده از اهالی این دو روستا را تا دو ماه قبل 89 نفر اعلام، اما تاکید کردند، با تشکیل کمیته‌های مردمی عملیات ربودن اهالی این روستاها به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است.
این منابع در ادامه توضیح می‌دهند که نیمی از افراد ربوده شده از سوی عناصر مسلح با چاقو سر بریده شدند و افرادی هم که هنوز زنده هستند، تحت شکنجه و آزار و اذیت این افراد قرار دارند، اگرچه در میان افرادی نیز موفق به فرار از دست عناصر مسلح شدند.
با وجود تمام تمام این مشکلات و مصائب و شرایط سخت حاکم بر روستاهای «نبل» و «الزهرا»، ساکنان این دو روستا، مناطق محل سکونت خود را به حال خود رها نکردند، بلکه شخصیت‌ها و شیوخ این دو روستا اقدام به تشکیل گروه‌های داوطلب ارائه خدمات آموزشی، بهداشتی، پزشکی و غیره کردند. حتی برخی از اهالی متمول این روستاها اقدام به پرداخت دستمزد اعضای این گروه‌ها تا زمان پرداخت دستمزدهای آنها توسط دولت کردند که توسط بالگردهای ارتش سوریه به دست آنها می‌رسد.
[background=#dddddd][img]http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1392/05/16/13920516000009_PhotoL.jpg[/img][/background]

در همین راستا منابع محلی تاکید می‌کنند که گروه «جبهه النصره» روستای «الزیارة» در شمال حلب را اشغال کرده و با موشک‌های دست ساز محلی و ساخت ترکیه اقدام به گلوله‌باران می‌کنند، اما اهالی این دو روستا همچنان به ایستادگی و مقاومت در برابر گروه‌های مسلح جهادی ادامه می‌دهند.
[/quote]
نتونستم تشکر خشک وخالی کنم
بدجوری دلم گرفت،این آقایون سلفی وحشی چطور جرات میدن به خودشون که اینکارا بکنن، وجدان تو اینا خیلی وقته مرده، خدایا به امام علی قسمت میدیم شر این سلفی های بی وجدان از سر مردم کم کن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b] آمریکا و ترکیه بخاطر حضور تندروهای خارجی در سوریه نگران هستند[/b]

واشینگتن، 17 مرداد، خبرگزاری «ریا نووستی»/ "باراک اوباما" رییس جمهور آمریکا و "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه در جریان گفتگوی تلفنی خود بخاطر حضور جنگجویان رادیکال خارجی در سوریه ابرازنگرانی کردند.

در اطلاعیه کاخ سفید گفته می شود:" رییس جمهور آمریکا و نخست وزیر ترکیه خطر تندروهای خارجی در سوریه را مورد بحث قرار داده و در خصوص اهمیت حمایت از اپوزیسیون متحد سوریه به توافق رسیدند".

پیشتر دولت اوباما اعلام کرده بود به اپوزیسیون سوریه کمک نظامی خواهد رساند اما طبق ارزیابی یک سلسله از رسانه ها این کمک از حد رساندن سلاح های سبک فراتر نرفته است.

درگیری در سوریه میان دولت و اپوزیسیون از ماه مارس سال 2011 میلادی تا به حال ادامه دارد. طی این مدت طبق اطلاعات سازمان ملل متحد بیش از صد هزار نفر کشته شده اند.

دولت آمریکا معتقد است رژیم "بشار اسد" رییس جمهور سوریه مشروعیت خود را از دست داده و باید کنار برود. مقامات سوریه می گویند با جنگجویان بخوبی مسلح تحت حمایت خارجی از جمله کشورهای غربی و برخی از کشورهای عربی و ترکیه روبرو هستند.
[url="http://pe.rian.ru/foreign/internatinal/20130808/130875591.html"]http://pe.rian.ru/foreign/internatinal/20130808/130875591.html[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.