death-white

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه (1)

Recommended Posts

[quote name='M-ATF' timestamp='1383921661' post='347391']
اگه ارتش سوریه بتونه با پیشروی در یکی از دو مسیر:
مناطق جبل بدرو و الصاخور
و یا طریق الباب و شعار
به منطقه سلیمانیه که دست خودشون هست برسن بخش اعظم مناطق جنوب حلب که در کنترل مخالفین هست در محاصره ارتش قرار می گیرن.
[/quote]

حفظ محاصره بعضی وقتا هزینه زیادی داره.
این یک استراتژی هست که بعضی وقتا محاصره ای ایجاد نمیشه(با اینکه توانش هست) تا برای حفظ اون هم هزینه نشه تا در موقع لزوم این کار به صورت گاز انبری انجام بشه.(دافوس)
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b] [url="http://www.tabnak.ir/fa/news/356593/%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B4-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87-%D9%85%D9%86%D8%AD%D9%84-%D8%B4%D8%AF"]داعش در سوریه منحل شد [/url][/b]


فرمانده القاعده اعلام کرد گروه تروریستی داعش در سوریه منحل شده است و القاعده تحت عنوان جبهه النصره در سوریه به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از الجزیره، شبکه خبری الجزیره ساعاتی پیش فیلمی از ایمن الظواهری فرمانده القاعده پخش کرد که در آن وی اظهار داشت، امارت اسلامی عراق و شام (داعش) منحل شده است و تنها جبهه النصره شاخه ای از القاعده در سوریه خواهد بود.

وی همچنین می افزاید، "داعش" بانام "دوله العراق الاسلامیه" در عراق به فعالیت خود ادامه خواهد داد.
وی در پایان بار دیگر تاکید کرد القاعده در عراق بانام دوله العراق الاسلامیه و در سوریه با نام جبهه النصره لاهل الشام به فعالیت خود ادامه خواهند داد.
http://www.tabnak.ir/fa/news/356593/%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B4-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87-%D9%85%D9%86%D8%AD%D9%84-%D8%B4%D8%AF
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10226/77.jpg[/img]



[font=tahoma,geneva,sans-serif][size=4][color=#333333]مخالفین خبر از تجمع زیاد نیروهای کرد در شهر عین العرب می دهند که قصد دارند شهر منبج و جرابلس رو به تصرف خودشون در بیارن!

امروز در درگیری های شرق حلب تعداد زیادی از مخالفین که کشته شدند اهل شهر الباب بودند...مخالفین غیر سوری رو که اصلا اعلام نمی کنن مگر یکی دو تا!

نظر شخصی:
ارتش با باز کردن جبهه شرقی حلب بخش اعظمی از نیروهای مخالفین رو به این سمت کشوند تا کردها راحت تر بتونن کار خودشون رو انجام بدن!

فکر می کنم ستون ارتش در هفته های آینده از شهر السفیره و ستونی از کردها از عین العرب به سمت شهر الباب حرکت می کنند و در شهر الباب همدیگر رو زیارت می کنن :D


تو نقشه جهت حمله کردها برای تصرف تل ابیض رو هم می بینید...

ضمنا لازم به ذکر هست شهر کردنشین عفرین یه جورایی محاصره هست و از سایر مناطق کرد نشین شمال سوریه جدا افتاده...قطعا هدف کردها شکستن محاصره عفرین هم خواهد بود که مستلزم تصرف شهر اعزار و گذرگاه مرزی باب الهوی خواهد بود

ریف حلب(حاشیه حلب) تصرف بشه شهر رو راحت میشه تصرف کرد....اول باید راه قاچاق سلاح و مهمات از مرز ترکیه بر تکفیری های القاعده بسته بشه![/color][/size][/font] ویرایش شده در توسط iMosi
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
شبکه سما حلب اعلام کرده که ارتش سوریه کنترل کامل " منطقه معامل فی الیرمون" رو بدست آورده، تصور می کنم منظورش همون شهرک صنعتی شمال خالدیه باشه. چون منطقه ای که در غرب خالدیه تو نقشه ویکیمپیا تحت عنوان الیرمون مشخص شده به نظر نمیاد کارخانجات آنچنانی توش باشه، بیشتر ساختمون هاش مسکونی و اداری به نظر میان.

[CODE]
https://www.facebook.com/aleppo.sama
[/CODE]

دیشب یکی از صفحات فیسوکی ( که اعتبارش در حد شبکه سما حلب نیست) مخالفان اعلامیه داده بود از مخالفان حاضر در منطقه نزدیک مهین خواسته بود که به همه مخالفین بگن که در اسرع وقت بیان انبار مهمات رو خالی کنن چون نیروهای ارتش 50 تا راکت انداز سنگین مستقر کردن که می خوان فردا (یعنی امروز) سوله ها رو راکت بارون کنند.

تو گزارش سایت شبکه الجزیره هم اشاره شده بود که مخالفا بخشی از انبارها رو تصرف کردن و توش اشاره ای به تصرف کامل نشده بود و لفظ بخشی از انبارها به کار برده شده بود.


[left][quote][color=#000000][font=Arial][size=4]Elsewhere, the Observatory reported [/size][/font][/color][color=#ff0000][font=Arial][size=4]ongoing fighting[/size][/font][/color][color=#000000][font=Arial][size=4] around a key weapons depot near the town of Mahin in central Homs province.[/size][/font][/color][/left]
[left][color=#000000][font=Arial][size=4]Rebel groups seized control of [/size][/font][/color][color=#ff0000][font=Arial][size=4]part [/size][/font][/color][font=Arial][size=4][color=#ff0000]of[/color] the depot[/size][/font][color=#ff0000][font=Arial][size=4] [/size][/font][/color][color=#000000][font=Arial][size=4]earlier this week, and the Observatory said the army and opposition were bringing in reinforcements.[/size][/font][/color][/quote][/left]

[CODE]
http://www.aljazeera.com/news/middleeast/2013/11/syria-troops-launch-major-offensive-aleppo-201311863542920283.html
[/CODE]

البته همین صفحه فیسوکی مخالفان گزارش داده بود که نیروهای مخالفین دوباره بخش های زیادی از پایگاه تیپ 80 رو تصرف کردن. ولی من چیز دیگه ای در این مورد، جای دیگه پیدا نکردم، نمیدونم درسته یا نه .
حالا انشالله iMosi گرامی میان و توضیح میدن که اوضاع از چه قراره درسته خبر یا خیر.

[CODE]
https://www.facebook.com/AkhbarRyfDmshqAldhyabytsbyntalkswt
[/CODE]

صفحه فوق یک ویدئو از غنائمی که جبهه النصره در فتح نیروگاه حرارتی بدست آورده گذاشته ولی این ویدئو مشخص نمی کنه که نیروگاه فتح شده یا نه چون فقط سه تا جعبه فشنگ و نارنجک و اسلحه کلاشینکف رو نشون میده.

اما یه صفحه مربوط به نیروهای اسد نوشتن که نیروگاه توسط داعش فتح نشده و تحت کنترل نیروهای ارتش سوریه هست و منتظرن که نیروهای کمکی بیان که محاصره رو بشکنن.

[CODE]
https://www.facebook.com/DamasCountryside.Now
[/CODE] ویرایش شده در توسط M-ATF
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b] مخالفت القاعده عراق با درخواست الظواهری برای جدایی از النصرة[/b]

رهبر گروه تروریستی "دولت اسلامی عراق و شام" موسوم به "داعش" مخالفت خود با دستور اخیر رهبر القاعده برای لغو گروه داعش را اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشره، ابوبکر البغدادی، ‌رهبر گروه "دولت اسلامی عراق و شام" موسوم به "داعش" در نواری صوتی اعلام کرد که با درخواست ایمن الظواهری، رهبر القاعده برای لغو گروه داعش و جدایی از جبهه النصرة، شاخه القاعده در سوریه مخالف است.
وی گفت: گروه دولت اسلامی عراق و شام تا زمانی که نبض ما می‌زند و خون در رگ‌هایمان جاریست باقی خواهد ماند و ما حاضر به عقب نشینی و چانه زدن نیست.
وی همچنین تاکید کرد که دولت اسلامی عراق و شام بعد از ترقی که یافته حاضر به عقب نشینی نیست.
پیشتر ایمن الظواهری خواسته بود که گروه داعش متشکل از گروه دولت اسلامی عراق با جبهه النصره منحل شده و فعالیت این گروه تنها به عراق منحصر شود
[url="http://khabaronline.ir/detail/321583/World/middle-east"]http://khabaronline....rld/middle-east[/url]
==========================================================================================
[b] [url="http://www.tabnak.ir/fa/news/356670/%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%84%D8%A7%D9%81%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D9%84%D9%82%D8%A7%D8%B9%D8%AF%D9%87-%D9%88-%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B4-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%A7-%DA%AF%D8%B1%D9%81%D8%AA"]اختلافات بین القاعده و داعش بالا گرفت [/url][/b]



سرکرده گروه موسوم به "دولت اسلامی در عراق و شام" (داعش) در نواری صوتی از ایمن الظواهری سرکرده القاعده به علت اعلام انحلال داعش انتقاد کرد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "ایمن الظواهری" در فیلمی که چند شبکه ماهواره ای عربی آن را پخش کردند، انحلال گروه داعش را اعلام کرد.

الظواهری افزود : ابوبکر البغدادی به عنوان رئیس گروه دولت اسلامی عراق و ابومحمد الجولانی نیز به عنوان رئیس گروه جبهه النصره سوریه به مدت یک سال در سمت های خود باقی می مانند.

سرکرده القاعده اعلام کرد : البغدادی بدون رایزنی با مسئولان خود گروه جبهه النصره و گروه دولت اسلامی عراق را ادغام کرد و داعش را تشکیل داد، که این اقدام اشتباه بود .

"ابوبکر البغدادی" در واکنش به این موضوع با انتشار فایل صوتی خاطرنشان کرد: گروه دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) منحل نشده است و به فعالیت خود ادامه خواهد داد، و ما هرگز این گروه را منحل نخواهیم کرد .

البغدادی افزود : داعش که ابومصعب الزرقاوی آن را تشکیل داد ، از صحنه کنار نخواهد رفت .
ابومصعب الزرقاوی مؤسس شاخه القاعده در عراق محسوب می شود که سال 2006 به هلاکت رسید.

البغدادی تأکید کرد که پس از رایزنی با شورای فرماندهی داعش تصمیم گرفته به فعالیتش به عنوان رئیس داعش ادامه دهد.

گروه موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) تشکیلاتی مسلح است که آوریل 2013 تأسیس شد و در عراق و سوریه فعالیت می کند؛ ابوبکر البغدادی این گروه تروریستی را با ادغام گروه دولت اسلامی عراق به سرکردگی خود و جبهه النصره به سرکردگی ابومحمد الجولانی، تشکیل داد.

هفتاد (70) عضو جبهه النصره که در استان ادلب در شمال سوریه فعالیت می کردند ، از این گروه جدا شدند و به داعش پیوستند و ابومحمد الجولانی سرکرده جبهه النصره پس از جداشدن این هفتاد نفر از گروه خود ، از البغدادی انتقاد کرد و گفت که البغدادی بدون رایزنی با وی داعش را تشکیل داده است .

ابومحمد الجولانی اعلام کرد که فقط با ایمن الظواهری همکاری خواهد کرد .
http://www.tabnak.ir/fa/news/356670/%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%84%D8%A7%D9%81%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D9%84%D9%82%D8%A7%D8%B9%D8%AF%D9%87-%D9%88-%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B4-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%A7-%DA%AF%D8%B1%D9%81%D8%AA ویرایش شده در توسط 9km

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[font=tahoma,geneva,sans-serif][size=4][color=#333333]با قدرت گرفتن دولت اسلامی در عراق و الشام در سوریه الان اکثر معرکه های ارتش با این گروه هست...داعش دروغ زیاد میگه...مثلا یک ساعت قبل از سقوط السفیره خبر می داد 200 نفر از حزب الله رو کشته و 20 تا رو اسیر کرده....آخرشم نه فیلمی نه عکسی...السفیره فتح شد...[/color]

[color=#333333]به همین دلیل تشخیص خبر راست از خبر دروغ دشوار شده....


القاعده اعلام کرده تیپ 80 در شرق حلب رو پس گرفته...تمام رسانه های مخالفین هم به نقل از القاعده این خبر رو کار کردن...بدون حتی یک سند تصویری!...حتی شبکه الجزیره هم از خبرنگارش پرسید شما خودت رفتی دیدی تیپ 80 دست کیه؟...خبرنگار الجزیره گفت نه!...داعش اعلام کرده!

دیشب اعلام کردن تیپ 80 رو پس گرفتن...امروز صبح اعلام کردن درگیری هست در اطرافش!

به همین دلیل تا فیلمی از تیپ 80 پخش نکنند خبر باور کردنش غیر ممکنه!

درگیری ها در شرق حلب ادامه داره...مخالفین به سیطره ارتش سوریه و لواء القدس فلسطینی بر پمپ بنزین المناره اعتراف کردند![/color][/size][/font]

[font=tahoma,geneva,sans-serif][size=4][img] http://gallery.military.ir/albums/userpics/10226/Untitled~9.jpg[/img][/size][/font]


نیروگاه هم محافظان نیروگاه بعد از دادن ده شهید و زخمی همشون به شهر السفیره فرار کردن...دیروز رسیدن السفیره....کارکنان نیروگاه موندن والقاعده و شهر حلب که برق نداره جز یکی دوساعت در شبانه روز!
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='aalipoor' timestamp='1382357667' post='345009']
وطن فروشی گاهی از نفهمی میشه گاهی از عقده گاهی هم فقط برای یه خودنمایی
برو بگرد تا ربط اسد رو به وطن فروشی پیداکنی
[/quote]
البته ناگفته نماند که یه نوع دیگه از وطن فروشی به دلیل توهمه که شما یک کشور را با این همه منابع و .....به گونه ای به فنا میدید که قابلیت اصلاح نداره............این نوع بیماری به دلیل خود برتربینی اتفاق میافتد.
  • Upvote 4
  • Downvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]
البته ناگفته نماند که یه نوع دیگه از وطن فروشی به دلیل توهمه که شما یک کشور را با این همه منابع و .....به گونه ای به فنا میدید که قابلیت اصلاح نداره............این نوع بیماری به دلیل خود برتربینی اتفاق میافتد.
[/quote]

من همش دوست دارم بدونم که زمان مصدق مردم در موردش چی فکر میکردن؟! مشخصا سلطنت طلب‌ها در موردش چی فکر میکردن؟!! و الان مردم ایران و تاریخ در مورد مصدق چی فکر میکنه؟!
  • Upvote 5
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='senaps' timestamp='1382357733' post='345011']
برای اینکه چیزی که اونا قبول دارن حق مطلقه و بقیه هم استکبار جهانی و شیطان و جنایتکار هستن...
داداشم، اگر مردم این مملکت نظر حضرت اقا رو قبول نداشتن، این نظام نیم ساعت هم دووم نداشت! مردمی که تو اوج مشکلات سال 90 اومد رای داد و مجلس رو انتخاب کرد و تو اوج مشکلات اقتصادی 92 اومد اونجوری رای داد که رسما کل کشورهای غربی گرخیدن!! یعنی رهبری رو قبول دارن... وقتی قبول دارن، یعنی دروغی و یا کار بدی ندیدن و وقتی رهبری دروغ نمیگه، پس حرفاش راسته دیگه...!!
بعدشم، جناب مهدوی صحبتش در خصوص اسم سوریه و بعد ایران بود نه اشتباه بودن نظر رهبری و اینا :)!
[/quote]
اولا رای دادن چه ربطی به قبول داشتن رهبری داره.......خیلی ها هستن که گروه های تندرو رو دوس ندارن ولی بخاطر کشورشون میرن رای میدن از جمله خود بنده و بسیاری از دوستانم .......در ضمن حمایت رهبری عزیز و بزرگوارمون از دروغ های آقای احمدی نژاد هم احتمالا جز کارهای خوب بوده دیگه ....خواهشا حس وطن دوستی رو به مسایل دیگه ربط ندید...........حرف آخر هم اینکه تو کشور ما خیلی چیزهای معمولی رو مقدس کردن و خیلی چیزای مقدس رو بی اهمیت
  • Upvote 3
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هنوز نقشه ویکی پدیا ویرایش نشده ژیموسی جان طبق گفته شما الان باید درگیری های تلعرن مشخص می بود البته من امروز یه نگاه انداختم تو [url="http://en.wikipedia.org/wiki/Scw,c#Hama"]Hama[/url] امروز درگیری اتفاق افتاده .هنوزم نمیدونم میشه به ویکی و این نقشه اعتماد کرد یا نه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]
خیلی ها هستن که گروه های تندرو رو دوس ندارن ولی بخاطر کشورشون میرن رای میدن از جمله خود بنده و بسیاری از دوستانم ...
[/quote]

شما عادت داری که وقتی کسی چیزی ازت می‌پرسه بری مطلب 6 ماه پیشش رو بیاری پاسخ بدی؟! :|

رای دادن در نظام، در شرایطی که مخالفین نظام و مخالفین حضرت اقا میگن تقلب میشه، واضحه که یعنی چی!!! وقتی شما رای میدی، یعنی به نظام و رهبری اعتماد داری که رایت رو میخونه و تاثیر اکثریت رای ها تصمیم سازی میکنه نه به قول برخی نظر شخص اقا و یا دیگران.... پس وقتی کسی در داخل نظام، در انتخاباتی مربوط به نظام شرکت میکنه، یه رای هم به نظام و حضرت اقا و سیستم داده...

[quote]در ضمن حمایت رهبری عزیز و بزرگوارمون از دروغ های آقای احمدی نژاد هم احتمالا جز کارهای خوب بوده دیگه ...[/quote]
حمایت از کدوم دروغ ها؟! با مثال توضیح دهید 3 نمره!...

به نظرت، اگر زمان مصدق بودی، در مورد مصدق و تحرکاتش و فعالیت هاش و تلاش‌هاش چی فکر میکردی اون موقع؟!!!
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Secessionist' timestamp='1383993153' post='347566']
هنوز نقشه ویکی پدیا ویرایش نشده ژیموسی جان طبق گفته شما الان باید درگیری های تلعرن مشخص می بود البته من امروز یه نگاه انداختم تو [url="http://en.wikipedia.org/wiki/Scw,c#Hama"]Hama[/url] امروز درگیری اتفاق افتاده .هنوزم نمیدونم میشه به ویکی و این نقشه اعتماد کرد یا نه
[/quote]

نقشه ویکی پدیا رو باید با تحولات واخبار روز از صحنه درگیری ها بسنجیم اونوقت متوجه میشم درسته یا نه . چندین ماهه که در خود شهر حماه گزارشی منتشر نشده احتمالا خطای سیتمی بوده

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='king-of-heaven' timestamp='1383993034' post='347564']
[color=#ff0000]...[/color]
[/quote]
با سلام خدمت همه دوستان گرامي
راي دادن در کشور يعني قبول داشتن قانون اساسي و نظام جمهوري اسلامي که از اصول اصلي آن پذيرش ولايت رهبري است . البته خيلي هاي ديگر هم هستند که حتي به خاطر کشورشان حاضر به راي دادن نيستند و در نتيجه هيچگاه شمار شرکت کنندگان در انتخابات به صد در صد واجدين شرايط نمي رسد . ضمنا حمايت رهبري شامل حال تمام روساي جمهور قبل و بعد از احمدي نژاد شده و مي شود . رهبري از کارهاي خوب هر رئيس جمهور حمايت کرده و از کارهاي بد هر رئيس جمهور هم انتقاد کرده است . حس وطن دوستي هم به جاي خود محترم است ولي انصاف را نيز بايد در نظر گرفت .در خصوص کارها و حرفهاي آقاي احمدي نژاد و اينکه چقدرش راست و چقدرش دروغ بود نيز آيندگان قضاوت خواهند کرد . ویرایش شده در توسط cheka
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='aminor' timestamp='1383993797' post='347572']
نقشه ویکی پدیا رو باید با تحولات واخبار روز از صحنه درگیری ها بسنجیم اونوقت متوجه میشم درسته یا نه . چندین ماهه که در خود شهر حماه گزارشی منتشر نشده احتمالا خطای سیتمی بوده
[/quote]

خطای سیستمی؟
شنیدم نقشه رو مخالفان آپدیت میکنن،درسته؟ یعنی امکانش نیست طرفداران نظام یا همین بچه های سایت نقشه ای مشابه اما با اطلاعات صحیح و بروز ایجاد کنن ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Secessionist' timestamp='1383994383' post='347578']
خطای سیستمی؟
شنیدم نقشه رو مخالفان آپدیت میکنن،درسته؟ یعنی امکانش نیست طرفداران نظام یا همین بچه های سایت نقشه ای مشابه اما با اطلاعات صحیح و بروز ایجاد کنن ؟
[/quote]

نقشه رو با استفاده از منابع خبری غربی و عربی بروز کرده . بخشی از این خبرهای هم به امثال دیده بان حقوق بشر استناد میشه

امکانش هست اتفاقا جواب هم میده مثلا کلیپهای که سایت سوریا تیوب می گذاره تاثیر زیادی داتشن این کلیپها . نقشه ها هم تاثیر داره . اما بعید میدونم در ویکی بشه اگه اطلاعات ویکی رو درباره ایران و شخصیت ها و ... نگاه کنی و بعد به منابع اون اطلاعات که درپایان صفحه قرار داده شده رجوع کنی متوجه میشی که از کجا خط میگیرن . مگر دریک سایته دیگه ویرایش شده در توسط aminor

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.