death-white

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه (1)

Recommended Posts

 

**

امپراطوری نوظهور از شرق ...

 

تحیل جالب از سوی النهار ، خواندنش خالی از لطف نیست ...

 

النــــهار: ایرانی ها امروز به خود می بالند,آنها پس از رسیدن به سواحل مدیترانه اکنون آرام آرام در سواحل دریای سرخ جا پایشان را محکم میکنند.

امپراطوری از سمت شرق مرزهای جهان عرب در حال ظهور است.

باید به اعراب و ترکیه گفت در پایان این نبرد خونین منطقه ای چه نصیبتان شده؟میخواستید سوریه و لبنان و عراق را از دستان ایران خارج کنید اما ایران یمن را هم از دستانتان خارج کرد!

 

1- در عراق ایران بهترین فرمانده هانش را به میدان نبرد فرستاده و در راس آنها ژنرال قاسم سلیمانی که در میان ما اعراب به ژنرال مرگ معروف است و اکنون او محبوبترین فرد حال حاضر عراق شده و این یعنی عراقی ها به ایران نزدیکتر و وابسته تر شده اند.

2- کردستان عراق هم به ایران نزدیک بود هم به ترکیه ولی ترکها با اشتباه های مرگبار خود کردستان عراق و افکار عمومیش را راحت همسو با ایرانی ها کردند.وقتی مسعود بارزانی میگوید دوست و دشمن را اکنون خوب شناخته ایم باید پایان کار ترکیه در این منطقه را پیش بینی کنیم و افزایش نفوذ ایران

3- در لبنان ارتش لبنان برای نخستین بار به همراه حزب الله و به صورت هماهنگ در حال نبرد با شورشیان سنی مذهب است و این یعنی افزایش نفوذ ایران و به همین دلیل وزیر دفاع لبنان به ایران می رود برای دریافت وسایل پیشرفته نظامی.سعودی ها هم دو دستی یکی دیگر از کشورهای عربی را تقدیم امپراتوری در حال ظهور کردند...

4- باید به تُرکها گفت مگر شما نگفتید سوریه در عرض 3 ماه سقوط میکند پس چه شد؟3 سال گذشته آقای اردوغان آیا هنوز هم همان رویاها سراغتان می آید.در مورد سوریه همین بس که بشار اسد به مسئولین ایرانی گفت ژنرال شما(قاسم سلیمانی)امروز از من هم در سوریه محبوبتر است!احسنت به شما جناب اردوغان و متحدین عربتان با این سیاست حساب شده!

5- بحرین را خواستید نگه دارید ولی یمن را از دست دادید آقایان!ایرانی ها صنعا را هم تصرف کردند و شما نظاره کردید.

6- در افغانستان هم آنها مهره خود را رئیس دولت اجرایی کردند با همکاری پنهان با آمریکایی ها!بی دلیل نیست آنها امروز به خود می بالند و جهان عرب و تُرکها سرخورده شده اند.

 

فقط یک مسئله را میتوان درک کرد و آن اینست : آقایان امپراطوری جدیدی از شرق در حال ظهور است..

روزانا بومنصف27 تشرين الأول 2014

 

10003491_355818344592030_270733270837136

 

10374532_559083387461464_468428915189708

 

مقاله ای به قلم خانم روزانا بومنصف در 27 اکتبر در روزنامه النهار منتشر شده است و عنوان آن این است:    ا

إيران تُفاخر وتركيا تشترط والنظام يستفيد أي مسلك لدول التحالف في سوریا؟

لینک مقاله

 

تقریبا اکثر متن ترجمه شده به فارسی ارتباطی به متن اصلی مقاله النهار ندارد و منتشر کننده این متن بایست توضیح دهند که منبع این متن از کجاست و چرا به دروغ به روزنامه النهار ارجاع داده شده است؟

 

 

-------------------------------------

این عکس از جبهه جنوبی درعا گرفته شده است و دیدن آن خالی از لطف نیست
 

Untitled.jpg

  • Upvote 7
  • Downvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
گزارش های هنوز تایید نشده از آزاد سازی کامل شیخ مسکین در ریف درعا توسط نیروهای ارتش سوریه. ویرایش شده در توسط GRIPEN
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یه زمانی وقت حکایت جنگ جهانی دوم رو میخوندم به اونجا که میرسید امریکا زورش به ژاپن نمیرسید میدید برا گرفتن هر سانت خاک تلفات بده مجبور شد با زدن دو تا بمب اتم تو سر ژاپنیا به راه راست هدایتشون کنه.نکته این حملات این بود که جون زن و بچه و سربازاتون از جون سربازای ما مهمتر نیست.
حالا شبیه همون قضیه رو ارتش بعث سر خودمون اورد بمباران شیمیایی و بمباران شهرها
حالا ما که بمب اتم نداریم بزنیم تو سر اینا شیمیایی هم نداریم
ناپالم که داریم
راحت میشه سر عقلشون اورد به قول امریکایی ها گاهی خشونت زیاد جواب میده
معنی نداره یارو تو رقه شب تو بقل زن و بچش بخوابه صبح بیاد سر سرباز ارتشه سوریه رو ببره
اینهمه نقی یه بارم تقی

 

البته اینی که شما فرمودید بهونه آمریکا بود و دلیل اصلی چیز دیگری بود چون عملا ژاپن جنگ رو باخته بود و هر روز شهرهاش با ناپالم بمباران میشدن و اگر بمب اتم استفاده نمیشد در نهایت جنگ بیشتر از یکی دو ماه ادامه پیدا نمیکرد . دلیل اصلی که امریکا اصرار داشت ژاپن هرچه سریعتر تسلیم بشه شوروی بود . چون شوروی در تدارک یک حمله گسترده بود و امریکا اصلا دوست نداشت که ژاپن و بالطبع اقیانوس آرام رو با شوروی تقسیم کنه و دیدیم که در نهایت شوروی فقط تونست نیمی از کره رو تصاحب بکنه. البته میدونم که ربطی به تاپیک نداشت . به بزرگواری خودتون ببخشید.

  • Upvote 5
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

مقاله ای به قلم خانم روزانا بومنصف در 27 اکتبر در روزنامه النهار منتشر شده است و عنوان آن این است:    ا

إيران تُفاخر وتركيا تشترط والنظام يستفيد أي مسلك لدول التحالف في سوریا؟

لینک مقاله

 

تقریبا اکثر متن ترجمه شده به فارسی ارتباطی به متن اصلی مقاله النهار ندارد و منتشر کننده این متن بایست توضیح دهند که منبع این متن از کجاست و چرا به دروغ به روزنامه النهار ارجاع داده شده است؟

 

 

 

1 - بنده مخیر هستم هر برداشتی از مطلبی که میخونم ارائه کنم و این شما هستید که با عقل سلیمتوون میتونید قبول کنید و یا نکنید

2 - بنده این مطلب رو از صفحه ای اجتماعی نقل قول کردم و تا حالا از این صفحه دروغی ندیدم و خبرهاش درست هست

3 - نکته ی بعدی اینکه اونجوری که شما میگی بی ربطه و ربطی به مقاله ی اصلی نداره نیست ... و از قضا ربط داره

 

در کل

برادر عزیز چرا میگی دروغ ؟ اگه من میخواستم دروغ بگم و یا به دروغ به کسی نسبت بدم ، خیلی راحت میتونستم اصلا منبع رو ذکر نکنم ...

اصلا اینها به کنار ، شما ان شاالله قبول داری دیگه    که عربهای مرتجع منطقه و معارضان معاند در مورد ما اینجور فکر میکنن دیگه ؟؟؟ و اصلا اگه دوست داری و ب قول شما دروغ گفتم میتونیم بجای

> روزانا بومنصف27 تشرين الأول 2014 < بذارم : اذهان مشوش و بهت زده ی اعراب مرتجع منطقه و معاندان حسود و غرب مستکبر ؟؟

چطوره ؟ همین کار رو میکنم

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم الله الرحمن الرحیم

 

بنا بر گزارش‌ها پیش‌مرگه‌های کرد عراقی که جمعه شب گذشته نهایتا از مرز ترکیه وارد سوریه شده و خود را به کوبانی رسانده‌اند، آماده آغاز مبارزه با شبه‌نظامیان گروه «حکومت اسلامی» می‌شوند.

خبرگزاری کردی روداو از قول یکی از افسران پیش‌مرگه‌ها گزارش داده که آنها از بامداد شنبه، دهم آبان، آماده پیوستن به نبردهای زمینی بوده‌اند اما گروه «ی پ گ» (یگان‌های مدافع) کردهای مدافع کوبانی در سوریه، از آنها خواسته‌اند قبل از جنگ «برخی چیزها را آماده کنند».

این در حالی‌ست که شبکه خبری الجزیره گزارش داده است آنها کم‌تر از ۲۴ ساعت پس از ورود به کوبانی حملات توپخانه‌ای خود را به شبه‌نظامیان اسلام‌گرا آغاز کرده‌اند.

پیشتر خبرگزاری‌ها از ورود ۱۵۰ تن از نیروهای کرد عراق به کوبانی خبر داده بودند.

این گروه که به سلاح‌های سنگین مجهز است از طریق هوایی و زمینی وارد ترکیه شده و سپس از مرز آن کشور گذشته است.

آنکارا با وجود کمک به پیش‌مرگه‌های کرد عراق، از طرف دیگر از مخالفان «یگان‌های مدافع خلق» در مناطق کردنشین سوریه به شمار می‌رود. رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه، گفته به آنها در نبرد علیه «حکومت اسلامی» کمک نمی‌کند.

سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است می‌گوید کاروان پیش‌مرگه‌های عراقی از غرب کوبانی وارد آن شده تا از گزند حملات توپخانه‌ای «حکومت اسلامی» در نواحی اصلی مرزی مرشدپنار در امان بماند.

 

dw5dibfbd4bez83z2qkq.jpg

 

http://8pic.ir/images/dw5dibfbd4bez83z2qkq.jpg

 

شبکه الجزیره از قول مقام‌های یگان‌ها مدافع خلق می‌گوید آنها مکررا تاکید کرده‌اند که به نیروی بیشتر احتیاج ندارند، بلکه سلاح لازم دارند.

روزنامه گاردین نیز از قول مقام‌های کوبانی می‌گوید آنها تاکید کرده‌اند که به سلاح و پشتیبانی نظامی بیشتری احتیاج دارند.

شورش حسن، سخنگوی «یگان‌های مدافع خلق» به خبرگزاری فرانسه گفته است «اولویت (در روزهای پیش‌رو) بازپس‌گیری مناطق حاشیه کوبانی و سپس آزادسازی روستاهای اطراف این شهر است».

به گفته این سخنگوی مدافعان کوبانی، طی سه روز گذشته بیش از ۱۰۰ نفر از پیکارجویان «حکومت اسلامی» در نبردها و نیز حملات هوایی کشته شده‌اند.

آمریکا و کشورهای عضو ائتلافی به رهبری واشینگتن، بیش از یک ماه است که حملاتی هوایی را در سوریه علیه اسلام‌گرایان انجام می‌دهند.

به نقل از: رادیو فردا

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

از تصاویر مشخص نیست کار اسد بوده باشه،هواپیمایی نمیبینم

پ‌ن
این صفحه از فیس‌ بوک که دوستمون گذاشته توش کلی‌ از ایران بد میگن،نه انتقاد بلکه کلا به ایدئولوژی حاکم بر ایران و دین و مسئولین توهین میکنند،یک عدشون دقت کردم سنی هستند و اصلا ایرانی نیستند اما یک عده‌ دیگشون ایرانی و دانشجو هستند،اصلا اسم گروهشون "دانشجویان و دنشموختگان لیبرال" هست...حالا من از قوانین ایران خوب اطلاع ندارم اما تا جایی‌ که میدونستم این کار اینا غیر قانونی مگه نیست؟آن گروه که آهنگ هپی رو اجرا کرده بودند باهاشون برخورد شد،پس چرا اینا رو نمیگیرن؟؟؟!!!اینها دارن عملا میگن ما لیبرالیم و به ایران و دینش و جبهه مقاومت توهین میکنند،یعنی‌ جرمشون سنگیر تر نیست؟به من گفته بودند پلیس ایران تمام وب رو کنترل میکنه،مگه اینطور نیست؟؟؟

 

اولاً قبل از اینکه این صفحه به قول خودت کنکاش کنی کاش این ویدیو رو یه جست و جویی میکردی تا ببینی اکثر سایت های خبری گذاشتن این ویدیو رو و اصلاً ربطی به این صفحه نداره و در ضمن ویدیو مال جنایت با اون بشکه های انفجاریه چه بخوای قبول کنی چه نه جنایت جنایته بشار اسد و داعش نداره

 

دوماً اصل اینه به خبر هیچ گروه سیاسی نباید اعتماد کرد چون هر دو دروغ های خاص خودشون رو دارن واسه رسیدن به منافعشون ! پس چاره چیه ؟ چاره اینه بدون هر گونه پیش قضاوتی دنبال خبر بگرد از هر منبعی که شد و بعد دنبال راستی آزمایی خبر از طرف مخالفا باش که در این مورد اصلاً ربطی به این صفحه نداره

 

اگه بجای ویدیو ، منتشر کننده که در این مورد خاص یه عضوی از شبکه اجتماعی هستش واست مهمه  اینم همین ویدیو از نگاهی دیگر که اغلب سایت ها گذاشتن من دو تا دم دستی رو میذارم

http://www.msn.com/tr-tr/haber/spor/g%C3%B6r%C3%BCnt%C3%BCl%C3%BC-haber-suriye-helikopteri-idlibde-m%C3%BClteci-kampinda-b%C3%B6yle-katliam-yapti/vi-BBcceGp?refvid=BB8eU9F
http://www.youtube.com/watch?v=WSF6LNedPTs

البته یه ذهنیتی هم هس که میگه همه دروغ میگن الا ما چون در این مورد من نفهمیدم بد و بیراه به ایران چه ربطی به جنایت بشار اسد داره که صد البته نمیخواد از این در وارد بشه که اینا متحد و تو صف مقاومت هستن و از این حرفا

ویرایش شده در توسط aaa84
  • Upvote 2
  • Downvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 سرویس‌های جاسوسی آمریکا مکالمات تلفنی مقامات سوریه را شنود می‌کرده‌اند

 

 

توانایی محدود آمریکا در جمع آوری اطلاعات در سوریه باعث شده است تا سرویس های اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا متوسل به منبع غیر معمولی برای جاسوسی شوند و آنهم شنود مکالمات تلفنی مقامات بشار اسد رئیس جمهور سوریه است.
یکی از مقامات دولت آمریکا مدعی شده است: شنود مکالمات تلفنی در سوریه برای عملیات هوایی آمریکا علیه داعش و هدف قرار دادن آنها مفید بوده است.
مقامات آمریکا می گویند در ابتدا عملیات جاسوسی شنود در سوریه با هدف و زیرساختار نظارت بر تحرکات دولت بشار اسد بنا شد اما بطور غیر منتظره ای این عملیات برای پی بردن تحرکات داعش تغییر یافت.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یه خبر شاخ دیگه از نوع صد در صد نظامی پیش مرگه ای

 

ظاهراً 9 نفر از اعضای پیش مرگه شب قبل از اعزام به کوبانی یعنی آخرین شبی که تو ترکیه بودن به دلیل عدم تمایل به جنگیدن در میرن که گفته شده در مناطق کوهستانی دستگیر شدن و در مورد عاقبتشون که به کجا تحویل داده شدند خبری نیست

ویرایش شده در توسط aaa84
  • Upvote 3
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم الله الرحمن الرحیم

 

مخالفین ریف حمص شمال غربی در نزدیکی شهر سلمیه به روستای بنام سطحیات حمله کردن و درگیری های شدیدی بین نیروهای دفاع وطنی و مخالفین در جریانه... مخالفین این محور اکثرا از ریف شمالی حمص به این منطقه نفوذ می کنن و مشکلاتی رو بار می یارن.

 

0cs2arxqgaxpy9qbvrrq.jpg

http://8pic.ir/images/0cs2arxqgaxpy9qbvrrq.jpg

 

به نقل از: پیچ تحولات سوریه

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

ابوبکر شکائو رهبر بوکو حرام اعلام کرد 200 دختری که دزدیده شده بودند ، حالا دیگر ازدواج کرده اند .... !!

 

زوریه دیگه

 

B1ZjD6QCAAATnnl.jpg

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

علاوه بر ازدواج

مسلمان هم شده اند

اینهم از معجزات این گروههاست دیگر

لبخند

  • Upvote 6
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

جماعت ابوسیاف از زیرشاخه های داعش در فیلیپین چند روزه دو گردشگر المانی رو گروگان گرفتند و تهدید کردند در صورت براورده نشدن خواسته هاشون پخ پخ...

 

jm60t_bwsyf.jpg

 

البته خبرهایی هم بود که امروز به یک پاسکاه حمله کردند و شش پلیس رو کشتند که دارم پیگیری میکنم اخبار تکمیلیشو بزارم.

 

حمد المعيقلي امام جمعه مسجدالحرام هم رفته فیلیپین مسلمانان رو ارشاد کنه.!!!!!!!!!!!

Hmd_lm60yqly.jpg

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

جماعت ابوسیاف از زیرشاخه های داعش در فیلیپین چند روزه دو گردشگر المانی رو گروگان گرفتند و تهدید کردند در صورت براورده نشدن خواسته هاشون پخ پخ...

 

jm60t_bwsyf.jpg

 

البته خبرهایی هم بود که امروز به یک پاسکاه حمله کردند و شش پلیس رو کشتند که دارم پیگیری میکنم اخبار تکمیلیشو بزارم.

 

حمد المعيقلي امام جمعه مسجدالحرام هم رفته فیلیپین مسلمانان رو ارشاد کنه.!!!!!!!!!!!

Hmd_lm60yqly.jpg

اگر اشتباه نکنم یورو نیوز تقریبا دو هفته پیش خبر ازادی این دو گردشگر رو داد و با هاشون مصاحبه هم کرد در قبال دریافت پول ازادشون کردن

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.