death-white

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه (1)

Recommended Posts

[aparat]bGUA1?[/aparat]

 

اینم فیلم اسیر تازه آزاد شده

[aparat]qjXDl?[/aparat]

ویرایش شده در توسط mopmop
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم الله الرحمن الرحیم

 

جناب ایموسی

با کمال احترام به نظر شما

اما

جنابعالی که بهتر از بنده میدانید که چه شده اینگونه شد

اگر جبهه جنوب سقوط کند دمشق از دست برود

دیگر حتما نبل و زهرا سقوط میکند نه نبل و زهرا بلکه کلیه مناطق اقلیت نشین دیگر

توی این مدت هرچی نیرو بود تزریق کردند به جبهه شمال و غوطه

نتیجه اش این شد که مخالفین دیگه دو قدمی دروازه دمشقند

قرار بود بعد از قلمون برند سراغ درعا

گول استحکامات جنوب رو خوردند فکر نکردند اونی که قلمون رو گرفت توپ و تانک نبود خون بچه های عزیز حزب الله بود

حالا اینم نتیجه اش

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

فیلم

سلام
جناب ایموسی لینک فیلم کاملشو دارید؟؟
تو یوتیوبم همین 30 ثانیه بود

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بنظر میاد اردوغان و فرانسه بیشتر میخوان از محاصره ی حلب جلوگیری کنند و بهترین راه رو حمله به شهرک های محاصره شده تشخیص دادن تا تمرکز ارتش نیروهای ارتش و دفاع وطنی رو بهم بریزن

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جناب imosi عزیز من هم مثل شما نگران نبل و زهرا هستم، هر چقدر هم از عقب نشینی یا شکست تکفیری ها مطلب میخونم باز هم میدونم که این ولدالزناها دست از نبل و زهرا بر نخواهند داشت، از خدا میخوام عنایتی بکنه تا این همکیشان مظلوم ما نجات پیدا کنن.

اما دوست عزیز این تصور شما که تکریت و رمادی رو به حال خودشون بذاریم هم بنظر من درست نیست،اوایل هجوم داعش به عراق شیعیان و کردها هم همین عقیده رو داشتن، میگفتن شهرهای سنی رو به حال خودشون بذاریم، اونها در مناطق خودشون، ما هم در منطقه خودمون، ولی چی شد برادر؟ تکفیری ها تا جایی که امکانش رو داشته باشن به مناطق دیگران دست اندازی میکنن، تعهدی ندادن که تو مناطق سنی نشین محدود بمونن.

ما باید با قدرت عمل کنیم و همونجا پوزشون رو در خاک فرو کنیم اگر نه شک نکنید که سایر مناطق شیعه نشین حتی در ایران هم مصونیت ندارن.

در زمان ضعف سلسله قاجار همین نقشبندی های بی همه چیز به تحریک عثمانی به آذربایجان هجوم آوردن و جنایاتی کردن که زبان از گفتنش قاصره، فقط یک قلم حدود 7000 سادات بزرگوار اون خطه رو زنده در گور کردن.

الآن نشستن جایز نیست اگر کسی برای وطن و کیش و ناموسش غیرت داره باید از مجاهدت برادرانمون در عراق و سوریه و لبنان حمایت کنه، همه جوره.

این آشی هم که میبینید در پاریس و با توافق اردوغان و اولانند هرزه برای نبل و زهرا پختن. حساب همه جاشو کردن حرامزاده ها. ویرایش شده در توسط GRIPEN
  • Upvote 14

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

از تمام اطلاعات بدست اومده منجمله اون جمله معروف شهید حیدری از اهمیت این دو منطقه برای ایران آگاه هستند این وحوش. تصرف این دو منطقه به نظر درست برخی دوستان احتمالا تنها برای ایجاد واکنشی در محور مقاومت برای هدف دیگه ای هست. هر چند به هر حال برای ما هم گریز از واقعیت نیست و باید واکنشی صورت بگیره ولی امیدورام فرماندهان طوری واکنش نشون بدند که سایر جبهه ها دستخوش تغییری نشه و این جبهه هم به یاری خدا از خطر رهانیده بشه.

 

کاش میشد اگر امکانش بود اون چند تا سوخوی برگشتی از عراق به سوریه اعزام بشند تنها و تنها برای عملیات در این دو منطقه به طور ویژه و خاص.

ویرایش شده در توسط alala
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

حالا که اینقدر این دو منطقه واسمون مهمه میشه با برنامه ریزی خوب نگهشون داشت همون طور که استالینگراد حفظ شد 

اول از همه میشه با مین ریزی نقطه به نقطه ولی با داشتن نقشه کامل برای خنثی سازی بعدی از فشار برخی نقاط بکاهیم

پیشنهاد دوستمون alala در مورد گشت هوایی مختص این دو پوینت فکر عملی و جالبیه

پهبادها که مسلح هستن به تعداد زیاد میتونن کاربردی باشن ما هم که با بردن 20 تا پهباد اونجا چیزی از دست نمیدیم

بعد از کم شدن فشار میتونیم انشا الله حصر رو بشکنیم

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
الآن میشه حدث زد سقوط جبل زاویه در برابر نصره که بدون چراغ سبز ترکیه به این راحتیا صورت نمیگرفت یک امتیاز بوده که نصره عوضش رو به ترکیه با حمله به نبل و زهرا باز پرداخت میکنه.

بنظر من شاید بشه در کوتاه مدت با حمله سنگین موشکی و توپخانه به عقبه نصره نظر این زبون نفهما رو برگردوند.
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ین روزها  در سوریه ما دست پائین رو داریم و محور امریکا و همپیمانان منطقه ایشون از نظر نیرو و لجستیک برتری دارن و هر لحظه هم احتمال دخالت ترکیه در جبهه ی شمالی هست ولی در سطح منطقه چند ماهی است که محور مقاومت توانسته است ضربه ای سنگین به دشمن در یمن وارد کند و الان دشمن مجبور است بخشی از نیروهای شبه نظامی اسلام گرای سلفی رو برای جنگ با محور مقاومت به یمن ارسال کند بنابراین از این به بعد باید بخشی از نیروی انسانی و لجستیک رسانی خودشان را بجای سوریه جهت سلاخی و کشتار و جنگ داخلی به یمن ارسال کنند بنابراین اونها  هم همچین روی فرم نیستند

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

جناب ایموسی قبلا گفته بود یکی از راه های امداد به حلب از نبل و زهرا میگذره و برای همین بسته هست . من فکر میکنم هدف اصلی النصره و ... از این حملات این هست که اون راه رو باز کنن هرچند برای امن کردنش مجبورن علاوه بر تپه ای که در نقشه هست الزهرا یا حداقل بخش شرقی الزهرا رو بگیرن . در واقع پیشروی های ارتش و مسدود کردن بیشتر راه ها به داخل حلب و نا امن کردن راه های باقی مونده باعث شده فشار بر این دو شهرک بیشتر بشه وگرنه خیلی وقت بود که حمله گسترده و جدی انجام نمیدادن به نبل و الزهرا ( یا شاید هم بوده و اخبارش منتشر نشده ) . در کل من محاصره کامل حلب رو اشتباه میدونم میدونید چرا ؟ چون چند روز که از محاصره بگذره رسانه های دنیا شروع میکنن به پخش اخبار در باره وضعیت بحرانی حلب ! امریکا هم که پیش از این به سوریه ورود هوایی انجام داده ژست انسان دوستانه میگیره و همونطور که به کردهای کوبانی سلاح فرستاد به محاصره شدگان در حلب هم مواد غذایی میریزه و و در بینش سلاح هم میفرسته ولی اعلام میکنه که فقط دارم مواد غذایی و دارو میندازم براشون ! طبیعتا ارتش سوریه هم نمیتونه همچین کاری رو یه اقدام نظامی بر علیه خودش محسوب کنه و هواپیمای ترابری رو هدف قرار بده . پس بهتره ارتش در صورت محاصره حلب راه مواد غذایی رو نبنده تا این بهانه از غربی ها گرفته بشه . چند صد هزار نفر در مناطق تحت کنترل مسلحین در حلب زندگی میکنن و یه محاصره کامل ممکنه پیامد هایی برای ارتش داشته باشه .

 

در مورد نبل و الزهرا هم فکر نمیکنم وضعیت اونقدرها هم بحرانی باشه . از نظر سلاح که ظاهرا مشکلی وجود نداره . تعداد نیروها هم که زیاده از سمت کردها هم که میگید کمک غذایی و دارویی داره میرسه و اگه نرسه هم ارتش میتونه براشون از طریق هوا مواد غذایی بریزه . بنابراین خطر سقوط خیلی خیلی اندک هست . راستی نیروی هوایی و پشتیبانی توپخانه رو هم اضافه کنید . شرایط جغرافیایی منطقه طوری هست که با نیروی هوایی میشه نیروهای حمله کننده رو شخم زد هرچند شبا حمله میکنن تا دید کم باشه ولی بازم اسیب پذیر هستن .

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.