death-white

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه (1)

Recommended Posts

تحرکات لاذقیه

 

 

تحرکات جدیدی که گروه‌های مسلح تکفیری مورد حمایت ترکیه در جبهه ریف‌‌شمالی لاذقیه آغاز کرده‌اند، درصدد تحقق اهداف متعددی است که مهمترین آن تصرف پایگاه هوایی «راس البسیط» به عنوان خط اول دفاع در برابر حمله احتمالی ناتو علیه سوریه است.

 

 

برای دومین بار از زمان حمله گروه‌های تروریستی تکفیری از جمله «جبهه النصره» به ریف لاذقیه، در غرب سوریه که مارس ۲۰۱۳ میلادی رخ داد و با مقابله ارتش سوریه و بیرون راندن آنها از برخی مناطق متصرفه از جمله شهر «کسب»، در ریف شمالی لاذقیه واقع در نزدیکی مرزهای ترکیه، مواجه شد، نگاه‌ها بار دیگر متوجه این نقطه از سوریه می‌شود که اغلب ساکنان آن از اقلیت «ارمنی» سوریه به شمار می‌آید.

 

daesh000267_PhotoL.jpg

 

گروه‌های تروریستی تکفیری که ریف شمالی لاذقیه را مورد حمله قرار دادند، مورد حمایت مستقیم ترکیه قرار داشتند، در این ارتباط منابع محلی تاکید می‌کنند که پیش از حمله تکفیری‌ها به ریف شمالی لاذقیه تجمعات این تروریست‌ها در آن سوی مرزها بخاطر نوع پوشش و ظاهرشان که اغلب دارای ریش‌های بلند و قرمز بودند، به خوبی قابل تشخیص بود، این درحالی است که دولت ترکیه پیشتر به کشاورزان مناطق مرزی دستور داده بود، از نزدیک شدن به این گروه‌ها خودداری کنند و این نشان می‌داد که دولت ترکیه از آنچه قرار است، اتفاق بیفتد، آگاه است.
کمک‌های لجستیکی و نظامی که بعدها آنکارا از گروه‌های تروریستی تکفیری که اغلب آنها را تروریست‌های تکفیری چچنی تشکیل می‌دادند، به عمل آورد و سپس بستن مرزهایش به روی این تروریست‌ها به منظور مقابله با فرار آنها از میدان‌های نبرد صحت این گفته را به اثبات رساند.

 

اهمیت شهر کسب
پیش از پرداختن به اوضاع میدانی جاری در ریف شمالی لاذقیه و بطور خاص شهر کسب که از هفته گذشته نشان می‌دهد، شاهد تحرکاتی جدید از سوی گروه‌های تروریستی است، لازم است، به این نکته اشاره کنیم که در آگوست گذشته خبری در برخی خبرگزاری‌ها منتشر شد که چندان مورد توجه قرار نگرفت.
این خبر حکایت از دیدار «احمد داوود اوغلو»، وزیر خارجه وقت ترکیه با رهبران بارز معارضان ترکمن منطقه ساحل در ریف لاذقیه داشت،‌ منطقه‌ای که مورد توجه بسیار داوود اوغلو بود و تلاش داشت، با قانع کردن آنها و دادن وعده‌های بسیار، این گروه‌ها را به قیام علیه نظام سوریه و پیوستن به ترکیه قانع کند. این وعده‌ها و فریب‌ها اگرچه گوشی برای شنیدن و قانع شدن میان ترکمن‌ها و دیگر اقلیت‌های سوری منطقه نیافتند، اما ایده جدا کردن این منطقه از سوریه همچنان در ذهن داوود اوغلو باقی ماند و موجب شد، وی بدنبال راهکار جدیدی برای این امر بیفتد.
راهکار جدید داوود اوغلو روی متوسل شدن به افراط گرایان ترکیه بود تا در قالب گروهی مسلح آنها را راهی ریف شمالی لاذقیه کند تا شاید با تحریک مردم این منطقه رویای خود را محقق کند.
حال در این بین اگر امکان تحقق این هدف نیز وجود نداشته باشد، دست‌کم ترکیه به این طریق خواهد توانست نگاه ارتش سوریه از حلب و تکمیل محاصره بخش شرقی این شهر که در کنترل گروه‌های مسلح تروریستی مورد حمایت ترکیه است، منحرف کند، همانند حملاتی که در آگوست ۲۰۱۲ علیه مناطق ریف شرقی لاذقیه توسط گروه‌های تروریستی مسلح صورت گرفت و سرهنگ «سهیل الحسن» را که در جبهه‌ عملیاتی حلب حضور داشت، واداشت منطقه را به سمت ریف شرقی لاذقیه و مقابله با گروه‌های تکفیری این منطقه ترک کند.
اما سومین هدف ترکیه از فعال کردن مجدد جبهه عملیاتی ریف لاذقیه که خطرناک‌تر از اهداف دیگر شمرده می‌شود، تصرف پایگاه هوایی است که در شهرک «راس البسیط» قرار دارد و اطراف آن را از شمال شرقی شهرک «البدروسیه» و از جنوب «العیسویه» فراگرفته که هر دو ترکمن نشین هستند.
این پایگاه هوایی به دلیل استحکامات موجود در آن و نفوذ ناپذیری آن، در میان اهالی منطقه به «قلعه» معروف شده و در واقع خط اول پدافند هوایی در برابر حملات احتمالی ناتو از محور شمالی و پایگاه نظامی «کیسیجیک»، شهر «آدنا» ترکیه و خط دفاعی شهر لاذقیه در برابر حملات ناتو را تشکیل می‌دهد.
این پایگاه هوایی همچنین با قرار گرفتن در برابر حملات احتمالی ناتو علیه لاذقیه در واقع راه نفوذ هواپیماهای این پیمان به حلب و از آنجا به مناطق دیگر سوریه از جمله شرق این کشور را مسدود می‌کند، محوری که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی سال‌ها پیش از آن برای حمله به رآکتورهای هسته‌ای سوریه در استان دیر الزور استفاده کردند.
به همین منظور گروه‌های مسلح تروریستی فعال در این منطقه بار دیگر تلاش خود را برای تصرف تپه استراتژیک «۴۵» در منطقه آغاز کرده‌اند که به دلیل مشرف بودن به سراسر منطقه ریف شمالی لاذقیه تمام تحرکات تروریست‌های تکفیری برای رسیدن به پایگاه هوایی را رصد می‌کند و هدف قرار می‌دهد.

 

daesh.ir1011000270_gL.jpg

 

سناریوهای پیش روی کسب
اینکه چه سناریویی پیش روی شهر مرزی کسب قرار دارد و این شهر آیا بار دیگر سقوط خواهد کرد، یا نه؛ باید گفت که از تدارکاتی که وارد منطقه شده است، چنین به نظر می‌آید که ارتش سوریه برای مقابله با هرگونه حمله احتمالی آماده کرده‌اند تا همانند حمله گذشته گروه‌های تروریستی تکفیری به این منطقه غافلگیر نشوند، به همین دلیل به نظر می‌رسد که ارتش سوریه این بار درس‌های لازم از حمله گذشته تروریست‌های تکفیری به منطقه را گرفته باشد و اجازه تکرار مجدد سناریو سقوط کسب را ندهد.
این درحالی است که در خبرها آمده بود، اولین گروه از نیروهای دفاع مردمی سوریه به نام تیپ کوهستان (رجال القمه – کتیبه الجبل) در این منطقه تشکیل شده و اعلام کرده است که از این پس گروه‌های مسلح تکفیری هدف مستقیم عملیات‌های این گروه خواهند بود.
تصاویری از این نیروها در کوه‌های ریف لاذقیه را نشان می‌دهد.

 

daesh000272_PfL.jpg

 

daesh1000274_PhotoL.jpg

 

daesh11000273_PhotoL.jpg

 

daesh00fsfgh_PhotoL.jpg

نیروهای تیپ کوهستان در لاذقیه

ویرایش شده در توسط hamidz65
  • Upvote 5
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

امیدوارم این گروگانها  رو مثل هندوانه سر ببرند تا درس عبرتی باشه برای افرادی که برای این آدمخوارها دل میسوزنن!!

***جلوی دوربین چه عشوه ای میاد با پرچم تروریست های وحوش آزاد!

حالا برید به همون زهران علوش تون بگید بیاد نجاتتون بده rolling_on_the_floor rolling_on_the_floor

وحوش ازاد یا ارتش ازاد سوریه متشکل از افسران سابق ارتش و مردم سوریه ؟؟؟؟

دلیل بر طرفداری نیست فقط باید واقع بینانه دید 

و دونست که خب از مردم و ارتش سوریه در این گروه حضور دارند 

ویرایش شده در توسط amirs2k
  • Upvote 4
  • Downvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

امیدوارم این گروگانها  رو مثل هندوانه سر ببرند تا درس عبرتی باشه برای افرادی که برای این آدمخوارها دل میسوزنن!!

***جلوی دوربین چه عشوه ای میاد با پرچم تروریست های وحوش آزاد!

حالا برید به همون زهران علوش تون بگید بیاد نجاتتون بده rolling_on_the_floor rolling_on_the_floor

بریدن سر 2 تا دختر بی گناه که اگاهی ندارن تو سوریه چه خبره خنده داره........

  • Upvote 12
  • Downvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بریدن سر 2 تا دختر بی گناه که اگاهی ندارن تو سوریه چه خبره خنده داره........

يه سري كامنت ها تو اين فروم واقعا شرم اوره !! ادم ميبينه ميگه خدا پدر داعش رو بيامرزه

  • Upvote 7
  • Downvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 نمیدونستم در این فروم طرفدران  تروریست های ارتش آزاد  ومریدان جناب زهران علوش حضور دارند!

  • Upvote 10
  • Downvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 نمیدونستم در این فروم طرفدران  تروریست های ارتش آزاد  ومریدان جناب زهران علوش حضور دارند!

در اين فروم ادم وجود داره كه مخالف بريدن سر 2 تا بچه هستن !! اگه طرفداري از اسد يعني حمايت از سر بريدن 2 تا دختر بچه همون بهتر كه حالم از اسد بهم ميخوره 

  • Upvote 12
  • Downvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نمیخواد برا این اروپاییا دل بسوزونید تو این چهار و پنج سال روزی صد تا صد تا شیعه تو عراق سوریه یا با سر بریدن یا انتحاری یا درگیری شهید شدن.این اروپاییا ککشونم نگزید. یکی از بلند پایه ترین فرماندهان سپاه قدس ما تو عراق شهید شد رفتم تو چند تا سایت خارجی ببینم واکنششون چی بوده خبرو همونطور نقل کرده بودن ولی کامنتا :(
به اسلام فحش میدادن به سپاه هم و میگفتن بزارید مسلمونا همو بکشن هر چی بیشتر بهتر
اگه دسته من بود ترتیب چند تا انفجارو تو کشورای اروپایی میدادم تا اونام طعم جنگو و نا امنی و انفجارو بکشن .
یه دلیل واضح بیارید چرا اتحادیه اروپا حزب الله رو تحریم کرده ایرانو تحریم کرده سوریه رو تحریم کرده همه رو از دم تروریست میدونن !
حالا برا اینا دل بسوزونیم ؟؟؟؟؟
  • Upvote 16
  • Downvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دیگه  در این برهه آدم باید یه مشکلی داشته باشه که بیاد توی اروپا برای تروریست های سوری دل بسوزونه و با پرچمشون عکس بگیره!

 معاذ الخطیب  هم وقتی دید سوریه شده جولان گاه تروریست ها-رهبری اینها روبوسید و گذاشت کنار و صادقانه گفت:غلط کردم..حق با بشار بوده!

حالا این وسط این ۲ دختر کاسه داغ تر از آش شدن و برای تیمار!!! این وحوش داوطلبانه اومدن تو دهن شیر دیگه تقصیر خودشونه

كسي شما رو مسئول كار هاي اونا ندونست بحث ارزوهاي شما هست كه دوستداريد 2 تا بچه رو چون از مخالفين در سوريه حمايت كردن مثل هندونه سر ببرن اين نگاه كه بهش ميگن تروريسم ! 

  • Upvote 8
  • Downvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اردوگاه آوارگان فلسطینی «یرموک» در حالی از سال ۲۰۱۲ توسط «جبهه النصره» تصرف شد که کارشناسان با استناد به روابط بین این گروه تکفیری و رژیم صهیونیستی تاکید می‌کنند، النصره ابزاری برای تحقق اهداف صهیونیست‌ها در این اردوگاه است

 

گروه تروریستی تکفیری «جبهه النصره» درحالی به جنایات خود علیه آوارگان فلسطینی اردوگاه «یرموک» در جنوب دمشق ادامه می‌دهد که گستره روابط این گروه تروریستی تکفیری با رژیم صهیونیستی هر روز توسعه بیشتری یافته و بر آن افزوده می‌شود و این سوال را در ذهن مطرح می‌کند که چه عوامل مشترکی النصره و تل‌آویو را کنار هم گرد آورده و جبهه النصره در جبهه‌‌های ریف دمشق، درعا و قنیطره درصدد تحقق چه اهدافی برای رژیم صهیونیستی است

 

daesh657868967-620x507.jpg

 

موقعیت “یرموک” در جنوب دمشق

 

این درحالی است که تاکید می‌شود، این تنها اردوگاه آوارگان فلسطینی یرموک نیست که از جنایات گروه‌های تروریستی مسلح آسیب دیده بلکه بسیاری از اردوگاه‌های دیگر آوارگان فلسطینی در سوریه با شرایط مشابهی مواجه هستند.
سریال قتل و کشتار و گرسنگی دادن اهالی یرموک توسط جبهه النصره همچنان ادامه دارد و جدیدترین جنایت از این دست ترور «محمد طرویه» ملقب به «ابو احمد»، عضو کمیته منطقه‌ای جنبش «فتح» مقابل منزلش در اردوگاه یرموک بود.
در اردوگاه یرموک ارتش سوریه پایگاه و موضعی ندارد و اهالی اردوگاه از همان ابتدا اعلام کردند که به احترام دولت سوریه که از سال ۱۹۴۸ به آنها پناه داده، در قبال بحران سوریه موضع بی طرف را اتخاذ می‌کنند، اما گروه‌های مسلح تروریستی به دلایلی چند این اردوگاه را هدف حملات خویش قرار داده و آن را تصرف کردند.
در ۱۸ دسامبر ۲۰۱۲ میلادی پس از ۳ روز گلوله باران متوالی و مستمر، اردوگاه یرموک از محورهای شهرک التضامن، یلدا، حجر الاسود و العروبه مورد حمله هزاران تروریست تکفیری وابسته به النصره و گروه تروریستی موسوم به «گردان‌های ابن تمیمه» قرار گرفت.

 

daesh65401200000doL.jpg

 

جبهه النصره به عنوان مهمترین گروه تروریستی فعال در اردوگاه یرموک

 

این گروه‌ها ابتدا خانه‌های رهبران فلسطینی در یرموک و «مجمع الخالصه» که مقرهای گردان‌های فلسطینی در آن منطقه قرار دارد، را محاصره کرده و سپس بسیاری از رهبران این گردان‌ها را قتل عام کردند تا اهالی این اردوگاه بار دیگر خانه و کاشانه خود را ترک و آواره مناطق دیگر شوند.
پس از آن تلاش‌های بسیاری از سوی طرف‌های مختلف برای دستیابی به آتش‌بس و مصالحه در اردوگاه انجام شد، اما این گروه‌ها و از جمله جبهه النصره این تلاش‌ها را نه تنها با بن بست مواجه کردند، بلکه اقدام به بازداشت شمار دیگری از رهبران گروه‌های دیگر فلسطینی موجود در اردوگاه پرداختند که با توافقنامه آتش‌بس موافقت کرده بودند، تا مشکلات اردوگاه که هر روز بیش از پیش افزایش می‌یافتند، همچنان ادامه یابند، به ویژه که این گروه‌ها با ورود کمک‌های بشر دوستانه نیز مخالفت می‌کردند.
این جنایات موجب خیزش اهالی اردوگاه اواخر سال ۲۰۱۳ علیه گروه‌های تروریستی مسلح شد و در این ارتباط تظاهرات گسترده‌ای در یرموک برگزار شد و طی آن فلسطینیان این اردوگاه خواستار خروج تروریست‌ها از اردوگاه خود شدند که با شلیک تک تیراندازان وابسته به گروه‌های تروریستی مواجه شد و در اثر آن ۳ نفر کشته و چندین نفر زخمی شدند.
از آن تاریخ تا مارس ۲۰۱۴ تلاش‌ها برای برقراری آتش‌بس باز هم ادامه یافت و اگرچه در این تاریخ توافق آتش‌بسی بین گروه‌های مسلح و گردان‌های فلسطینی به امضا رسید، اما خیلی زود جبهه النصره با حمله به اردوگاه بار دیگر این توافق را نقض کرد.
بازگشت مجدد النصره به اردوگاه یرموک با افزایش روند هماهنگی و همکاری بین این گروه تروریستی تکفیری با رژیم صهیونیستی همراه شد که بارزترین نمود آن مداوای مجروحان النصره در بیمارستان‌های رژیم صهیونیستی بود.

 

daesh647548734623foL.jpg

 

نمونه‌ای از خرابی‌های برجا مانده از حضور تروریست‌‌ها در اردوگاه یرموک

 

هماهنگی و همکاری بین النصره و رژیم صهیونیستی
کسی به طور دقیق نمی‌داند که آغاز روابط جبهه النصره و رژیم صهیونیستی به چه تاریخی باز می‌گردد، اما برای اولین بار این رابطه با برملا شدن مداوای مجروحان جبهه النصره در بیمارستان‌های رژیم صهیونیستی بر ملا شد، به گونه‌ای که گزارش‌ها از وجود ۱۰۶ مجروح وابسته به این گروه تروریستی تکفیری در بیمارستان صهیونیستی نهاریا حکایت دارد، پس از آن بود که روابط بین دو طرف رو به گسترش و توسعه و در عین حال علنی شدن نهاد، به گونه‌ای که کارشناسان تاکید می‌کنند، رژیم صهیونیستی درحال حاضر به این گروه کمک‌های اطلاعاتی و لجستیکی ارائه می‌دهد و این پشتیبانی‌ها موجب شده تا النصره تحرکاتی جدید در جبهه عملیاتی قنیطره در جنوب سوریه علیه ارتش سوریه آغاز کند.
بویژه آنکه گزارش‌هایی در مطبوعات اسرائیلی منتشر شد که تاکید می‌کردند، اسرائیل به النصره به عنوان یک گروه تروریستی و منبع خطر نگاه نمی‌کند.

 

daesh5346300dotoL.jpg

جبهه النصره

 

 

اهداف النصره در یرموک
اشغال مجدد اردوگاه یرموک در مارس ۲۰۱۴ توسط جبهه النصره با آغاز روابط این گروه تروریستی تکفیری با رژیم صهیونیستی و افزایش هماهنگی‌ها و همکاری‌ها بین دو طرف همراه شد، تا این سوال در ذهن تداعی کند که آیا بهای دریافت کمک النصره از صهیونیست‌‌ها در استان‌های درعا و قنیطره اشغال مجدد یرموک بود، اردوگاهی که همواره یکی از کانون‌های مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی و حمایت از گروه‌های مقاومت فلسطینی و خاری در گلوی این بود.
در این تردید نیست، رژیم صهیونیستی بیش از هر طرف دیگری از آنچه در یرموک رخ می‌دهد، خوشحال و خرسند است و در این ارتباط تنها کافی است به این نکته اشاره کنیم، در حالی‌که تا پیش از آغاز بحران سوریه اردوگاه یرموک بیش از ۱۷۰ هزار آواره فلسطینی را در خود جای می‌داد، هم اکنون تنها ۴۰ هزار نفر را در خود جای می‌دهد که تنها ۱۸ هزار نفر آنها از آوارگان فلسطینی هستند و مابقی ساکنان این اردوگاه بار دیگر آواره شده‌اند و این خواسته صهیونیست‌هاست، اما این بار به جای اینکه گروه‌های جنایت‌کار صهیونیستی همانند «هاگانا» موجبات آوارگی فلسطینیان را فراهم کنند، جبهه النصره این نقش را ایفا کرد.
همانگونه که وارد کردن اردوگاه یرموک و آوارگان فلسطینی به دایره بحران سوریه خواسته‌ای صهیونیستی است تا به واسطه آن بیش از پیش نظام سوریه را در معرض مظان اتهام سوء استفاده از فلسطینیان و درگیر کردن آنها در بحران سوریه قرار دهد و در این بین جبهه النصره به اداتی برای تحقق این هدف صهیونیست‌ها و دشمنان سوریه تبدیل شد و بهای آن خارج کردن این گروه تروریستی تکفیری از فهرست تروریسم کشورهای اروپایی و آمریکا بود.
اما سوالی که در اینجا مطرح می‌شود، این است که «جبهه النصره در آینده ایفاگر چه نقش‌های دیگری در سوریه برای غرب و آمریکا و رژیم صهیونیستی خواهد بود»؟

 

 

 

متاسفانه جنگ تو سوریه فرسایشی شده و داره مثل موریانه زیر ساخت های سوریه رو میخوره


انتقال «ابوبکر بغدادی» از «رقه» به «کسره»
  • Upvote 6
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بیانیه حزب دموکراتیک خلق ها به مناسبت 100 روز مقاومت کوبانی
حزب دموکراتیک خلق های ترکیه درپیامی به مناسبت 100 روز مقاومت نیروهای کرد کوبانی در برابر داعش پیامی صادر کرد.
در این بیانیه آمده است: مقاومت 100 روزه کوبانی در مقابل داعش در قرن 21 یک مقاومت افسانه ای را خلق کرده است. حقیقتی که تمام دنیا به وضوح دید، و تنها اقتدار سیاسی در ترکیه آن را نادیده گرفته است. زیرا اندیشه حکومت و اقتدار ترکیه، تغییرات دموکراتیک کردستان سوریه و ارائه مدلی مناسب برای تمام سوریه در جهت رهایی از این بحران را تهدیدی علیه خود به حساب آورده است.
در این بیانیه ضمن اشاره به این موضوع که ترکیه باید به تمامی کمک ها به گروه تروریستی داعش در اسرع وقت خاتمه دهد، آمده است: اقدامات مختلفی برای باز شدن کانال های مطمئن از ترکیه برای تامین نیاز های کوبانی و همچنین شناسایی کانتون های کردستان سوریه و نحوه اداره آن ها توسط حکومت ترکیه صورت گرفته است و تلاش های زیادی در این جهت به کار بسته شده است و تلاش ها برای رسیدن به این خواسته ها ادامه پیدا خواهد کرد. زیرا کردستان سوریه مدلی جدید برای خاورمیانه است که این امکان را می دهد تا افراد با اندیشه های مختلف و هویت های متفاوت در کنار هم در یک شرایط برابر زندگی کنند. درحالیکه گروه تروریستی داعش در تلاش است تا این مدل جدید زندگی را نابود کند. کوبانی، در تمام نقاط جهان و در هر گوشه و کنار این کره خاکی سمبل مقاومت در برابر وحشت و حمله شده است. ما معتقد هستیم کسانی که 100 روز است در کوبانی مقاومت کرده اند و سرپا مانده اند در نهایت پیروز خواهند شد.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم الله الرحمن الرحیم

 

مسلحین نقابدار امروز وارد شهر ابطع در استان درعا شدند و چهار نفر از نیروهای به اصطلاح ارتش آزاد رو که در یک منزل جلسه داشتند ترور کردند.

 

kvju6pvln72no7ox5y19.jpg

 

http://8pic.ir/images/kvju6pvln72no7ox5y19.jpg

 

دیروز هم خودرو فرمانده "فیلق الاول" یکی از شاخه های ارتش آزاد که به شدت از طرف سعودی و امریکایی ها پشتیبانی تسلیحاتی و مالی میشه در راه شهر شیخ مسکین هدف گلوله قرار می گیره ولی خودش زنده می مونه.

بوی درگیری بین جبهه النصره و ارتش آزاد میاد!

 

به نقل از پیچ تحولات سوریه

-------------------------------------------------

 

گاهی از ارتش هم از اینکارها برمیاد

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام

مثل اینکه جدی جدی امریکایی ها توهم زدند با دلتافورس بازی میشه هر غلطی کرد !( بن لادن ؟ طالبان ؟ زرشک !)


رفتند عملیات کردند تو الرقه برای نجات خلبان اردنی



اگر خبر صحت داشته باشه قریب به یقین کار دادند دست خلبان بیچاره !



عملیات شکست خورده گویا


یا حق

پی نوشت: یک دنیا حرف دارم روی عملیات های تکاوری امریکایی ها از اول تاریخ دو قرنی شون تاکنون !
  • Upvote 6
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.