mahdavi3d

بدون سرنشین با فناوری پیل سوختی آیون تایگر( Ion Tiger )

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

اونقدر ها هم کوچیک نیست ویرایش شده در توسط generalx

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

کنسرسیوم اروپا پهپاد با سلول سوختی هیدروژنی دوربرد را تست می کند

 

thales_sp_1621099496.jpg

پهپاد Spy Ranger  شرکت تالس

 

شرکت فرانسوی تالس (Thales) ، Drones-Center و ZenT با هم همکاری می کنند تا پهپادی با سوخت هیدروژنی تولید کنند.

این برنامه که برای امکان سنجی صنعتی و عملیاتی سازمان یافته است، یکی از برنامه های افزایش زمان پرواز پهپاد ها با سلول های هیدروژنی است.

پهپاد هایی که در برنامه های تخصصی استفاده می شوند نیاز دارند که بازدهی عملیاتی را با بالاترین سطح ایمنی پرواز ترکیب کنند. برد و پایداری از معیار های کلیدی این پهپاد هاست.

در حال حاضر فناوری های پیشرانه مختلفی این معیار ها را دارند، اما به طور ویژه، سلول های سوختی هیدروژنی به دلیل جرم کم و چگالی انرژی بالای هیدروژن، راه پربازده ای برای افزایش پایداری پهپاد ها هستند.

در طول آزمایش ها، پهپاد به ظرفیت پرواز به مدت 2 ساعت بدون شارژ مجدد رسید، البته سرعت سوخت گیری مجدد این سلول ها کمی بیشتر از یک دقیقه است.

به گفته امانوئل گایونت، مدیر برنامه پهپاد ها در بخش اویونیک پرواز در شرکت تالس، تکنولوژی پهپاد های هیدروژنی فرصت های جدیدی را در برنامه هایی مثل نظارت بر مکان های حساس و دارایی های نظامی ایجاد می کند. پهپاد های هیدروژنی مجهز به فناوری های ایمنی عملیاتی ScaleFlyt و یکپارچه با پلتفرم Security Digital شرکت تالس، می توانند ماموریت های کامل را با استفاده از راه حل های مطمئن،پربازده و آسان انجام دهند.

 

Fuel2BCell.jpg
 

در پیل های سوختی الکتریسیته داخل بسته ها توسط هیدروژن و اکسیژن تولید می شود. هر بسته از سلول های متعددی تشکیل شده که هر سلول از غشای الکترولیت پلیمری (PEM) و دو الکترود ساخته شده. این سلول ها یون ها و الکترون ها را با واکنش های هیدروژنی و اکسیژنی تولید می کنند.

اکسیژن از اتمسفر تامین می شود، بنابراین تا موقعی که هیدروژن وجود داشته باشد، الکتریسیته تولید می شود. همچنین، چون هیدروژن قبل از ذخیره‌سازی در تانکر ها تا فشار بالایی فشرده می شوند، می توانند سوخت سلول ها را تا زمان طولانی تامین کنند.

محققان می گویند پهپاد های هیدروژنی روزی به زمان پرواز بیش از 3 ساعت به همراه محموله های  3 کیلوگرمی خواهند رسید و 90 درصد استفاده های تجسسی و نظارت بر اماکن را پوشش خواهند داد.

برای پرواز آزمایشی، بسته ScaleFlyt Geocaging روی پهپاد نصب شده بود تا از تطابق تنظیمی اطمینان حاصل  شود. این بسته تخصص حوزه های رباتیک، فناوری ایمنی و سیستم های هواپیمایی دارای گواهی را ترکیب می کند تا قابلیت مهار خودکار پرواز قابل اطمینان را برای عملیات های پهپادی فراهم کند.

 

spyranger_1483623805.jpg

پهپاد Spy Ranger  شرکت تالس

 

در ماه آپریل، شرکت پهپادی کره ای Doosan Mobility Innovation توافقی را با آژانس دولتی هلندی NHN (آژانس توسعه Noord-Holland Noord) امضا کرد تا راه حل های پهپادی هیدروژنی برای سواحل از جمله تحویل، نظارت دریایی و جستجو و نجات را آزمایش کند. در سال 2020 شرکت مشاوره ای ایمنی عمومی پهپاد ها،  Skyfire Consulting ، از همکاری با Doosan و شرکت ارائه دهنده سرویس های سوخت هیدروژنی، ReadyH2، برای به عهده گرفتن یک پروژه بازرسی خط لوله برای یک شرکت آمریکایی که نامی از آن برده نشده است، خبر داد. Doosan یک اکتاکوپتر با مولد هیدروژنی را برای ماموریت های پروازی 2 ساعته در طول 1.6 کیلومتر به کار برد.

شرکت ارائه دهنده سرویس های پهپادی Robotic Skies ، سال گذشته با استارت آپ سلول های سوختی انگلیسی Intelligent Energy متحد شد تا پشتیبانی گسترده و خدمات پس از فروش را برای پهپاد های سلول سوختی ارائه دهد. Intelligent Energy سلول های سوختی هیدروژنی بسیار سبک و با چگالی انرژی بالا می سازد که برای بسیاری از برنامه های پهپادی، به خصوص پروژه هایی که نیاز به زمان پروازی طولانی تر دارند، مثل تحویل پهپادی، استفاده می شوند.

 

 

ds30-slide02.png ds30-slide01.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پهپاد شرکت دوسان

 

 

 

منبع 1

منبع 2

منبع 3

منبع 4

  • Like 1
  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.