senaps

نیروهای عملیات ویژه‌ی نیروی دریایی آلمان...

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[quote name='heliaa' timestamp='1374948564' post='324509']
انگلیس له شد؟ icon_eek فرانسه اشغال شد ها! نه انگلیس!! نرماندی و اینها رو یه طرف جنگ انگلیس بود، نه فرانسه!! یه مقدار تاریخ رو نگاه کنید تا ببینید کی له شده!

جناب mohammaddanger، این کار sarcasm بهش میگن. یعنی وقتی فقط یه جواب درست هست و اون جواب هم خیلی خیلی واضحه، بقیه گزینه ها رو برای اینکه نشون بدیم سوال چقدر ساده هست، هرچیز (حتی اشتباهی) میشه گذاشت. مثلا من میتونستم مغول ها و عثمانی رو هم توی گزینه های بنویسم، چون well, that's sarcasm for y
[/quote]
علت اينكه المان عمليات شير دريايي رو اجرا نكرد به خاطر اين بود ك به صلح با انگليس اميد داشت وگرنه تو همون دنكرك هم ميتونست براي هميشه تاريخ ارتش انگليس رو از صحنه گيتي محو كنه بزرگترين دشمني هيتلر با همجنس گرا ها بود و كمونيست ها والبته يهودي ها كه انگليسي ها تو هيچ كدوم از اين 3 گروه نبود زماني ك هيتلر فهميد هيچ راهي براي صلح با انگليسي ها نيست ك خيلي دير شده بود در ضمن المان تنها در بين چندين دشمن بود اينكه انگليس رو قدرتمند تر از المان بدونيم بي انصافي هست قطعا اگه سپر گوشتي ارتش سرخ استالين لاي چرخ دنده هاي ماشين جنگي نازيسم گير نميكرد چيزي از انگلستان هيتلر باقي نميزاشت براي مقايسه حجم درگيري ها به راحتي ميشه با يه سرچ ساده تلفات طرفين رو بررسي كرد ببينيد بريتانياي كبير چند تا تلفات در جنگ جهاني دوم داد و اين تعداد رو با ارتش سرخ مقايسه كنيد در مورد افريقا هم شكست ارتش بدون سوخت هنر چنداني نداره اون زمان ك ارتش رومل تجهيزات كافي داشت روباه صحرا بود فرمانده هاي انگليسي مجبور بودن به سربازاشون گوشزد كنن ك رومل ادم جادوگرنيست يك نفس هم داشت پيشروي ميكرد اما باز شدن جبهه شرق و ... شرايط رو عوض كرد و سوخت و مهمات كافي بهش نرسيد وگرنه انگليسي ها را تا هند عقب ميروند
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من زیاد نظرات جالبی در مورد جنگ جهانی دوم ندارم ! آخه فکر میکنم بیشتر شبیه به یک فیلم سینمایی موفق هستش تا جنگ ابر قدرت ها !
حالا از اینها بگذریم ؛ در نرماندی نصف نیروها آمریکایی بودند و نصف بقیه از بریتانیا و کانادا و فرانسه و.. ! حالا اگر هم قرار باشه شکست آلمان رو تقسیم بکنیم ؛ یک سوم میرسه به آمریکا ، یک سوم میرسه به شوروی ، یک سوم هم میرسه به آدولف هیتلر !
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='heliaa' timestamp='1374948564' post='324509']
انگلیس له شد؟ icon_eek فرانسه اشغال شد ها! نه انگلیس!! نرماندی و اینها رو یه طرف جنگ انگلیس بود، نه فرانسه!! یه مقدار تاریخ رو نگاه کنید تا ببینید کی له شده!

جناب mohammaddanger، این کار sarcasm بهش میگن. یعنی وقتی فقط یه جواب درست هست و اون جواب هم خیلی خیلی واضحه، بقیه گزینه ها رو برای اینکه نشون بدیم سوال چقدر ساده هست، هرچیز (حتی اشتباهی) میشه گذاشت. مثلا من میتونستم مغول ها و عثمانی رو هم توی گزینه های بنویسم، چون well, that's sarcasm for you
[/quote]
در اینکه انگلیسی ها بسیار باهوش، کتابخوان، متفکر و وفادار به کشورشون و بسیار مصمم در نابودی دیگر ملتها و بالا رفتن از روی آنها هستند که شکی نداریم. همین بس که یک شرکت فسقلی ARM در بازار اینتل به نحوی نفوذ کرد که این غول به چالش کشیده شده و در آستانه خطر قرار گرفته. در مورد جنگ هم که چون هم پدر بزرگم و هم پدر او مستقیم با انگلیسی ها در جنگهای جهانی اول و دوم جنگیده اند باید یگویم که روی زمین سربازان موفقی نیستند و هنرشان جلو فرستادن هندی ها و مستمراتی ها برای تمام شدن مهمات دشمن تحریم شده و محاصره شده بوده در دو جنگ جهانی (مانند روسها که اهالی جمهوری های آسیایی را در خط مقدم حمله به آلمانها می گذاشتند و وقتی روحیه آلمانها و مهماتشان به پایان می رسید تازه خود روسها با ارتش مجهز سرخ می آمدند). در همین ایران 200 نفر در تنگستان سپاه 5000 نفری هندی انگلیسی که از پشتیبانی هوایی و دریایی برخوردار بود را طوری شکست دادند که روزنامه های لندن سرفرماندهی ارتش انگلستان را مسخره کردند که این اسناد موجود است. در این جنگ نیروهای انگلستان بعد از از سرنگونی یکی ازهواپیماهایشان توسط یکی از تک تیر اندازان به گمان غلط که آلمانها سلاح ضد هوایی در اختیار ما گذاشته اند و اینها در شناسایی اشتباه کرده اند بعد از دادن تلفات سنگین به کل عقب نشستند. در جنگ دوم هم یک دسته ژاندارمری دور افتاد از مرکز چون نمی دانست که نباید با دشمن بجنگد، ستون انگلیسی ها را در منطقه خود زمین گیر کرد و چند افسر آنها را هم اسیر گرفت!!!

در اینکه اولین کماندوهای ارتشهای نوین تاریخ آلمانها بوده اند خود انگلیسی ها هم هیچ شکی ندارند و می توانید به اسناد تاریخی مربوطه مراجعه بکنید.البته در دوران باستان امثال "زامیاد" های کوروش بزرگ، اسپارتها، گارد امپراطوری چین وغیره هم بوده اند که باید آنها را جزو نیروهای ویژه نامید که خارج از این بحث است. حتی در ارتش آلمان هم کسی روی نیروی ویژه تازه تاسیس اسکورتزنی حساب نمی کرد و لباس آنها را به مسخره با غورباقه مقایسه می کردند تا اینکه در جنگ واقعی ارزش آنها مشخص شد.
در جنگ دوم ارتش آلمان با تغییر کاربری تانک و تاکتیک رزمی و پرسنل آموزش دیده ، ماهر و بسیار منظم خود (منضبط تزین ارتش جنگ دوم در اروپا)، ظرف چند روز کل نیروهای زمینی 3 کشور بلژیک و فرانسه و انگلستان و خط افسانه ای شکست ناپذیر ماژینو رادر هم کوبید ولی هیتلر دستور داد که به انگلیسیها رحم شده و (که آنها را از نژاد برتر مانند آلمانها می دانست) اجازه عقب نشینی داده شود. در غیر این صورت کل این جزیره خبیث پرور بی دفاع می شد و به راحتی شکست می خوردند این جوانمردی نابجای ناشی از ایدئولوژی هیتلر بود که باعث نابودی آلمان شد نه توان انگلیسی ها در هنر جنگ. توان انگلیسها در هنر سیاست و تزویر است نه جنگ رو در رو.

لطفا بروید گزارش آخرین درگیری نظامی ایران-انگلیس را که همین تازگی در دولت نهم رخ داد بخوانید.
یک سری نیروی مثلا ویژه انگلیسی وارد خاک ایران شدند که تا دندان مسلح به انواع تجهیزات بودند ولی توسط چند تا پاسداری که جلیغه ضد گلوله هم نداشتند و همه سلاح آنها یک کالاشنیکوف داغون بود دستگیر شدند و همه آنها چون می دانستند در داخل خاک ایران هستند و بین دو کشور اعلام جنگ نشده پس مزدور حساب می شوند و پاسدارها حق قانونی دارند که همانجا همه آنها را اعدام بکنند و به مقام بالاتر هم گزارش ندهند، کلا روحیه خود را باخته و لباسهای خود را خیس کرده بودند. البته در نهایت همه را با لباسهای گران هاکوپیان و پسته و قالیچه و ... به انگلستان فرستادند. اما اگر یک نیروی ویژه سپاه یا ارتش در خاک انگلستان دستگیر می شد با او و کل ایران چه می کردند؟

در آفریقا هم انگلیسی ها حرفی برای گفتن نداشتند تا اینکه عقبه رومل به دلیل ضعف ایتالیایی ها بسته شد و بدیهی است که نیرویی نوین و کلاسیکی که عقبه ندارد چه می شود.
در نرماندی هم اگر هجوم سریع ارتش شوروی با 10000 تانک به پروس شرقی و اراده فرماندهان و سربازان ارتش آلمان برای مقاومت حداقلی در مقابل غربی ها و حداکثری در مقابل شوروی نبود، انگلیسیها هیچ پیشروی درستی نمی توانستند که بکنند.در جبهه نرماندی معمولا واحد های آلمانی دستور داشتند مقاومت مختصری بکنند تا بیشترین قسمت آلمان به دست غربی ها بیافتد که کمونیست نباشند و این اتفاق هم افتاد. ویرایش شده در توسط EMP
  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='heliaa' timestamp='1374948564' post='324509']
انگلیس له شد؟ icon_eek فرانسه اشغال شد ها! نه انگلیس!! نرماندی و اینها رو یه طرف جنگ انگلیس بود، نه فرانسه!! یه مقدار تاریخ رو نگاه کنید تا ببینید کی له شده!
[/quote]

له شدن که فقط اشغال نظامی شدن نیست ! برای همه واضح و مبرهن هست که بزرگترین بازنده ی جنگ جهانی دوم در جبهه ی متفقین انگلیس بود ! از دست دادن بخش اعظم مستعمرات و از بین رفتن هژمونی سیاسی انگلیس در جهان تا جایی که ناآرامی های سیاسی و جنبش های تجزیه طلبانه تا دم در لندن هم رسید و کشوری مثل آرژانتین جرات گلاویز شدن باهاش رو پیدا کرد ، اقتصاد نابود شده ای که تا اواخر دهه ی 90 هم اثراتش ملموس بود، زیرساخت های آسیب دیده بعلت بمباران و حملات موشکی آلمان و ...
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.