gader

تاپیک جامع موشک ضد زره cirit

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

تانک اصلی میدان نبرد را نمی شود زد اما نفربر، سنگر، ساختمان، تجمع نیروها و ... را می شود زد. مثل راکتهای هیدرا بالگردهای کبرای خودمون.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
همانطوزی که گفته شد کلاس این موشک ما بین موشک های ضد تانک و راکت های 70 م.م است و برای پر کردن فاصله این دو کلاس به وجود امده است .این موشک می توانند از عهده اهدافی(غیر زرهی) که راکت های 70 م.م به دلیل غیر هدایت پذیر بودنشان کم فایده می شوند بیاید.قبلاً برای این گونه اهداف از موشک های ضد تانک استفاده می شد حال اینکه در برخی از سایت ها قیمت جیریت را یک دهم قیمت موشک های ضد تانک گفته شده است .هدایت پذیر بودن این ها نسبت به سایر راکت های 70.م.م سبب استفاده از انان در پلت فرم های مختلف خواهد شد . در خود بالگرد نیز سبب کاهش استفاده از مهمات و اطمینان بالاتر از نابودی هدف خواهد شد.
در یکی از عکس ها نشان داده شده است که یک بالگرد تیپ بی اتاک تی 129 می تواند چهار موشک ضد تانک دو موشک استنگر یک پد راکت های 70 م.م و یک جیریت داشته باشد که در شرایط جنگی به جای پد راکت های 70 م.م از چهار موشک ضد تانک استفاده خواهد شد.
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
استفاده از این موشکها میتونه یه پشتیبانی هوایی دقیق و کم هزینه رو برای استفاده کننده از اونها به ارمغان بیاره
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بیشترین برد در میان موشک های 70 م.م 

 

بیشترین برد آن هشت کیلومتر .... .

 

سلام به برادر قادر گرامی. چون به شما توی تاپیک نمایشگاه صنایع دفاعی استانبول ، قول داده بودم که تاپیک موشک جیریت رو بررسی کنم و نظر بدم ، الان میخوام یه نکته ای رو بگم.

 

این قسمتی که نقل قول کردم رو سازندگان جیریت اشتباه کرده اند ( بخوانید دروغ گفته اند ) چون که نگفته اند این برد در چه ارتفاعی به دست میاد و احتمالا یه میانگین گرفتن و با اعتماد به نفسی عجیب و غریب و وقاحتی مثال زدنی اعلام کردن که ما رکورد زدیم :

 

http://www.roketsan.com.tr/en/urunler-hizmetler/hassas-gudumlu-fuzeler/cirit-275-lazer-gudumlu-fuze/

 

 

موشک DAGR ساخت لاکهیدمارتین دارای برد 6 کیلومتر در سطح دریا و 12 کیلومتر در ارتفاع 6000 متری هست ( آپاچی ) . 

 

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&cad=rja&uact=8&ved=0CC4QFjAC&url=http%3A%2F%2Flockheedmartin.com%2Fcontent%2Fdam%2Flockheed%2Fdata%2Fmfc%2Fpc%2Fdagr%2Fmfc_dagr-pc.pdf&ei=LreKVYDJLYT6ygOez4gw&usg=AFQjCNEN72Sqdvy7vT0U4-SwEBZVMZNQMQ&sig2=tQBebdZx7CgROekiZJHkuw&bvm=bv.96339352,d.bGQ

 

موشک GATR هم که ساخته مشترک کمپانی های اوربیتال اِی تی کِی و البیت سیستمز هست ، گفته شده اگر از هلیکوپتر پرتاب بشه دارای برد 8 کیلومتر و از هواپیما ، برد 15 کیلومتر هست.

https://www.orbitalatk.com/defense-systems/armament-systems/gatr/docs/GATR_Fact_Sheet.pdf

 

و جالبه که بدونید ، موشک های DAGR و GATR چندین سال قبل از جیریت آزمایش شده اند و به این بردها دست پیدا کردند . پس سازندگان جیریت دیگه بهانه ای ندارن و نمیتونن بگن زمانی که ما به برد 8 کیلومتر رسیدیم ، بیشترین برد رو داشتیم و رقیب دیگری وجود نداشت. این جور ادعاها فقط به درد همون مردم ترکیه میخوره و بس و البته تورکُ فیل ها که اصلا ازشون انتظاری نمیشه داشت.

 

پس این ادعای سازندگان جیریت هم توخالیه . ( مشت نمونه خروار هست و این فقط یه نمونه کوچیک . نه وقت دارم و نه حوصله و علاقه ای که پته بقیه محصولات ترکیه رو بریزم روی آب ) البته دیگه نخواستم اینجا اون مسائل مطرح شده توی اون تاپیک نمایشگاه رو دوباره تکرار کنم. فکر میکنم همه عزیزان ، به اندازه کافی با همون تاپیک روشن شده باشند و خیلی از قضایا رو الان دیگه یه جور دیگه ببینند.

 

تاپیک خوب و مفیدی بود . موفق باشید. 

  • Upvote 2
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.