Brave_Heart

Members
  • تعداد محتوا

    551
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

اعتبار در انجمن

1,113 نشان لیاقت

9 دنبال کنندگان

درباره Brave_Heart

  • رتبه حساب کاربری
    استوار دوم

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

بلوک آخرین بازدید کننده ها غیر فعال شده است و به دیگر کاربران نشان داده نمیشود.

  1. تاوان کدام گناه؟ دروغگویی! مادرانی که به بچه‌هایشان یاد می دادند وقت سوار شدن به اتوبوس شرکت واحد بلیط ندهند، در صف ها جا بزنند، درآمد خانواده را در مدارس به دروغ کم نشان دهند..... پدرانی که فرزندان خود را به عبور از چراغ قرمز و انواع خلافها‌ی رانندگی تشویق می کردند. اکنون آن بچه ها بزرگ شده و در دهه سوم یا چهارم زندگی خود هستند. تاوان کدام گناه؟ سکوت در برابر ظلم به دیگر هموطنان! چند نفر از مردم ایران در سال‌های ۱۳۴۱ و ۱۳۴۲ بر علیه سیاستهای شاه حتی یک تظاهرات ساده مسالمت آمیز کردند و جان خود را به معرض خطر انداختند تا از حق کارخانه داران و زمین دارانی که حق و حقوقشان توسط شاه ضایع شده بود حمایت کنند؟ مشابه این غارت در مقیاس بسیار بیشتر پس از وقایع سال ۱۳۵۷ هم تکرار شد و اینبار نه تنها سرمایه داران، بلکه دامن اساتید دانشگاه، نظامیان وطن دوست، کارآفرینان، و... را هم گرفت . چند نفر از مردم در برابر این فجایع به خیابان‌ها آمده و سکوت در برابر ظلم به دیگر هموطنانشان را بر نگزیدند؟ حال اگر پرسپولیس مربی مورد نظر هواداران خود را برکنار کند، صدها تن جلوی دفتر باشگاه تجمع می کنند. تاوان کدام گناه؟ تزویر و ریا! در ادارات و ارگان‌های دولتی ریش بگذار و پیراهن را روی شلوار بیانداز و تسبیح به دست و جای مهر روی پیشانی برای خودت جولان بده ولی در خفا پرستو بازی کن و فرزندانت را به آن سوی آب بفرست. در صف اول نماز حاضر شو و چفیه دور گردنت بیانداز ولی اختلاس را فراموش نکن که اگر فراموش کنی گناه کبیره است! جامعه ایرانی خیلی وقت است که از لحاظ ارزش‌های اجتماعی از هم پاشیده است و روزهای بدتری در راه است. چه بخواهیم و چه نخواهیم.
  2. با سلام. با این که نیروی هوایی یک نیروی تجهیزات محور است ولی بدون داشتن بدنه انسانی توانا، آگاه و دلسوز به هیچ جا نخواهد رسید. این تجهیزاتی که در این تاپیک روی آنها بحث می کنیم بدون داشتن خلبانانی که با دانش و تمرینات روز آشنایی داشته باشند، بدون داشتن فرماندهان دلسوز و از خودگذشته، و بدون داشتن یک نقشه راه جامع و آینده نگرانه هیچ ارزشی نداشته و در همان روزها و شاید ساعت‌های نخست درگیری از صحنه محو خواهند شد. این گفته های دیشب فرمانده نیروی هوایی را در تحلیل های خود در نظر داشته باشید: ”اگر در پشت هواپیمای اف14، ما سوخوی ما و میگ ما یک خلبان ولایی و یک خلبان پرورش‌یافته در مکتب امام حسین علیه‌السلام بنشیند، آن یک فروند برای ما می‌شود هزار فروند و ما آن را نباید یک فروند لحاظ کنیم. آن هواپیما می‌تواند کار هزار فروند هواپیما را انجام دهد؛ لذا نیروهای ما به این شکل آموزش دیده‌اند و به این شکل پرورش یافته‌اند و به این شکل در حال فعالیت هستند.”
  3. Brave_Heart

    روزی که جنگ را باختیم ...

    بنده هم متوجه عرایض حضرتعالی هستم. ولی اگر بر پایه واقعیات بحث ادامه پیدا کند به نتیجه منطقی تری خواهیم رسید. تمام مشکلاتی که ما و شما و دیگر دوستان در اینگونه بحث‌ها داریم به دلیل غیر حرفه ای بودن، عدم شفافیت و سانسور رسانه ای حاکم بر کشور است که اجازه تحلیل منطقی بر پایه واقعیت ها و داده های رسمی (که هیچگاه به درستی و صادقانه با جامعه به اشتراک گذاشته نشده اند) را به ما نداده است. بیش از سه دهه از پایان جنگ با عراق گذشته و برخی از به اصطلاح مسؤولین حکومت هنوز به دروغگویی در اینباره مشغول هستند. برای نمونه همین سبزوار میرقائد هر دفعه بحث جنگ را در رسانه ها مطرح می کند ادعا می کند که این تنها جنگ دویست سال اخیر است که ایران در آن خاک از دست نداده است!! خوب برای نسل جوان امروزی که - متأسفانه - اخبار را تنها از راه رسانه های مجازی گوشی های همراه خود دریافت و هضم کرده و معنی “تحقیق” بر پایه مستندات و “رفرنس” را نمی دانند، گفته های این فرد به عنوان فرمانده سپاه پاسداران شاید مستند به حساب می آید. از آنطرف مدارک رسمی و حتی گفته های برخی از آقایان بلندپایه همین حکومت نشان می دهد که بیش از ۳۰٬۰۰۰ کیلومتر مربع از خاک وطن تا پیش از یورش عراق به کویت در اشغال نیروهای عراق بوده است! آیا کسی اجازه دارد این گفته خلاف واقع ایشان را در رسانه ها و جلوی دوربین به چالش بکشد؟ نمونه دیگر ادعای عدم فروش تسلیحات و قطعات یدکی به ایران در طول جنگ با عراق از سوی کشورهای دیگر جهان است که در بوق و کرنا دمیده می شود و این در حالی است که به گفته محسن رفیق دوست بیش از سی کشور جهان به ایران اسلحه می فروخته اند آنهم بصورت آشکار. ایران هم از کشورهای اردوگاه غرب (سوئیس، کانادا، عزرائیل/آمریکا، ژاپن، کره جنوبی،...) و هم از اردوگاه شرق (کره شمالی، چین، لیبی، سوریه، اروپای شرقی، ...) اسلحه و قطعات یدکی خریداری می کرده است. واقعیت این است که ما زمانی جنگ و آرمان‌های جنگ را باختیم که دروغگویی و فریب افکار عمومی را جایگزین واقعیات کردیم و به جای حل مشکلات، رو به پوشاندن آنها نمودیم.
  4. خاطره جالبی بود ولی ایشان اشاره ای به تاکتیک به کارگرفته شده نکرد. نکته بسیار عجیب این است که ایشان (امیر شاهرخ شهرام) مگر چند سال سن دارند که سی و خرده ای سال پیش ستوان دوم بودند و تازه سال گذشته به درجه سرتیپ دومی رسیدند؟!!!! مکر رسیدن به سرتیپ دومی از ستوان دومی چندسال طول می کشد؟
  5. Brave_Heart

    روزی که جنگ را باختیم ...

    بحثی که شما به آن اشاره دارید مربوط به تحریکات طرفین است و نه اعلان رسمی جنگ. حتی اگر پیش از شهریور ۱۳۵۹ ایران مبارزان عراقی را تحریک به آشوب علیه رژیم صدام حسین کرده بود، دلیلی برای یورش سراسری ارتش عراق به خاک ایران نمی شود. برای نمونه، چندی پیش درگیری محدود مرزی میان هند و چین روی داد، ولی اتفاقا” از دیدگاه قوانین و حقوق بین المللی این دلیل نمی شود که اگر سال آینده نیروهای سه گانه ارتش هند بصورت رسمی به سرزمین چین یورش برده و فرودگاههای چین را بمباران کنند، ما بگوییم چین شروع کننده جنگ میان دو کشور بوده است (و بالعکس). اگر گفتگوی تیمسار نمکی را تماشا بفرمایید متوجه می شوید که “کِرم ریزی” های ارتش عراق از سال ۵۸ شروع شده و در بهار و تابستان سال ۵۹ به بیشترین میزان خود رسیده بود. از این رو دستورالعمل‌های مشخصی به نیروهای سه گانه ارتش برای مقابله حساب شده با ارتش عراق صادر شده بود که درباره نیروی هوایی، دستورالعمل “البرز” نام داشت.
  6. Brave_Heart

    روزی که جنگ را باختیم ...

    شمار تلفات جنگنده های ایرانی در ماههای پیش از یورش ارتش عراق به خاک پاک ایران، بسیار بیشتر از چهار فروند بود. بنابر گفته های رسمی جناب امیر سرتیپ نمکی که البته گویا کتابی هم در این زمینه دارند، نیروی هوایی ایران حدود بیست (۲۰) فروند از پرنده های خود را پیش از آغاز رسمی جنگ، در فاصله زمانی میان فروردین ۱۳۵۸ و شهریور ۱۳۵۹ در نبرد با ارتش عراق از دست داد. بنا بر گفته های ایشان در حمله ۱۴۰ فروندی هم یازده جنگنده به وطن باز نگشتند.
  7. علیک سلام، البته داده های طراحی این هواپیما در رده کاملا” سرّی قرار دارد، ولی بر اساس آنچه در اینترنت گزارش شده موتور آر کیو ۱۷۰ یا ساخت جنرال الکتریک است (تی اف ۳۴) یا گَر‌‌ِت تی اف ئی ۷۳۱ که توانی به مراتب بیشتر از ویلیامز اف ۳۳ دارند که البته با تک پیشران بودن این هواپیما سازگار است. در ضمن تهیه یک دستگاه از هر یک از سه پیشرانه یاد شده از بازار آزاد نباید آنچنان پیچیده باشد چون شمار زیادی هواپیمای تجاری از آنها استفاده می کنند. نکته مهم فنآوری پیشرفته موتور ویلیامز است. البته همچنان این پرسش باقی است که دلیل گزینش این پیشرانه برای مهندسی معکوس چه بوده است.
  8. ۱- دلیل گزینش موتور ویلیامز ۳۳ از میان این همه گزینه موجود در بازار برای مهندسی معکوس چه بوده است؟ توان این موتور بیشتر از آنچه مورد نیاز خا ۵۵ و کپی های ایرانی آن است، می باشد ولی کمتر از موتور آر کیو ۱۷۰! آیا تنها توانسته بودند اطلاعات مربوط به این موتور را از طریق جاسوسی اطلاعاتی به دست آورند؟ واقعا” چه دلیلی داشته است؟ ۲- چرا در یاسین از دو موتور جهش استفاده نمی شود؟ جالب است که در هنگام رونمایی، موتور این هواپیما توربوفن اعلام شد ولی در رونمایی اخیر از موتور اوج به عنوان پیشرانه آن یاد شد!
  9. بالاخره پس از این همه سال چالش و گفتگو، یک روز باید مشخص شود داستان هزینه تمام شده واقعی (تولید و نگهداری) موشکهای زمین به زمین ایران چه میزان است. این واقعیتی است که تکلیف جنگنده هایی مثل فانتوم، فنسر، میراژ، فیتر، تایگر، و ایرگارد و جانشینان آنها مانند سوخوی ۳۰ و جی ۱۰ را مشخص می کند. اگر واقعا” ما چندین هزار موشک نقطه زن و آماده شلیک داریم و توان تولید بومی هزاران فروند دیگر با هزینه ای یک دهم ارزش جهانی را داریم واقعا” نیازی به جنگنده های یاد شده نداریم. این یک واقعیت است و هزینه های نیروی هوایی به طرز چشمگیری کاهش می یابد. در این سناریو، ساختار نیروی هوایی بایستی بر مبنای ایمن کردن آسمان برای پرتابگرهای این موشکها باشد. بنابراین یک نیروی هوایی پویا و کاربردی با شمار کمتری از پرنده های جنگی می تواند شامل ساختار زیر باشد: ۱- جنگنده برتری هوایی: اف ۱۴ یا سوخوی ۳۵ ۲- جنگنده رهگیر نقطه ای: میگ ۲۹ یا میگ ۳۵ ۳- گروه هواپیماهای آموزشی : اف ۳۳/پرستو ؛ پی سی ۷؛ یاسین؛ کوثر ۴- هواپیماهای سوخترسان ۵- هواپیماهای آواکس و جنگ الکترونیک ۶- هواپیماهای خدماتی مشخص است که دسته سوم به همراه پهپادها وظیفه پشتیبانی نزدیک را هم بر عهده خواهند داشت. ولی متأسفانه نشانه های زیادی وجود دارند که خط بطلانی هستند بر ادعاهای موشکی مقامات، چه کمیتی و چه هزینه ای: ۱- خود هوافضای سپاه رو به کاربرد فیترهای عراقی گرفته است!! ۲- ارتش در حال به روز رسانی ایرگاردها به استاندارد پاکستان/بنگلادش است!! ۳- با وجود موشک طلائیه، ارتش در حال به روز رسانی میراژها به توانایی حمل و شلیک موشکهای کلاس نور ۴- شنیده هایی از برنامه برای خرید سوخوی ۳۰ ...... واقعا” اوضاع نابسامانی است. نیروهای هوایی یک کشور در حال توسعه دارای هشت گونه جنگنده است. کابوس نگهداری، آموزش، پشتیبانی، به روز رسانی ،.....
  10. نخستین هواپیمای بمب‌افکن کوثر در پایگاه شهید فکوری به زمین نشست به گزارش حوزه دفاعی خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم رسولی فرمانده پایگاه شهید فکوری تبریز در مراسم استقبال از هواپیمای کوثر، گفت: مراحل ورود به خط پرواز و عملیات تحت تست هواپیمای کوثر در حال اجرا است و انشالله تغییرات محسوسی در این پرنده شکاری بمب افکن شاهد خواهیم بود. وی افزود: سیستم اویونیک (تجهیزات الکترونیکی هواپیما)، رادار و سایر سیستم‌های این هواپیمای جنگی تغییراتی خاصی داشته و همه مراحل ساخت و پردازش و ارتقای این پرنده در کشور عزیزمان صورت گرفته است. مرجع: https://tn.ai/2336478
  11. آخرین شکار کوسه های آتلانتیک آخرین موفقیت رزمی زیردریایی های نیروی دریایی آلمان نازی در دومین جنگ جهانی، توسط زیردریایی U-2336 در تاریخ 7 ماه می سال ۱۹۴۵ یعنی یک هفته پس از مرگ اسرارآمیز آدولف هیتلر و پنج روز پس از سقوط برلین به دست ارتش سرخ ثبت شده است. باوجود این که آدمیرال کارل دونیتز در تاریخ چهارم ماه می سال ۱۹۴۵ دستور عدم تازش را به نیروی دریایی آلمان ابلاغ نموده بود، چندین فروند از ۶۳ زیردریایی که در آنزمان دور از بنادر و در دریاها و اقیانوس‌ها به مأموریت رزمی مشغول بودند به دلایل فنی و یا تعمدا” این دستور را دریافت نکرده و همچنان به ناامن کردن اقیانوس آتلانتیک مشغول بودند که یکی از آنها زیردریایی پیشرفته U-2336 بود. آدمیرال کارل دونیتز آخرین رئیس جمهور آلمان نازی زیردریایی U-2336 از جدیدترین نسل زیردریایی‌های تایپ ۲۳ نیروی دریایی آلمان نازی معروف به Elektroboot بود که برخلاف خواهر بزرگترش یعنی تایپ ۲۱ تنها توانایی حمل دو اژدر را داشت و حوزه رزم آن بیشتر به نواحی ساحلی دشمن محدود بود (بسیار شبیه به زیردریایی کلاس قدیر کشورمان). زیردریایی کوچک ولی دوربرد تایپ XXIII با ماندگاری بالا در زیر آب که امکان شناسایی توسط جنگنده های دشمن را کاهش می داد. وزن جابجایی این زیردریایی تنها ۲۵۸ تن بود که برای هدایت و عملیاتی نگاه داشتن آن نیاز به ۱۴ تا ۱۸ خدمه داشت. در این رویداد زیردریایی یاد شده به فرماندهی امیل کلوزمایر موفق شد دو فروند شناور انگلیسی و نروژی را به وزن مجموعا” ۴۷۰۰ تن در نزدیکی سواحل اسکاتلند مورد اصابت اژدرهای مرگبار خود قرار داده و به اعماق آبها بفرستد. آخرین شکارگاه کوسه چابک آلمانی در سواحل اسکاتلند این زیر دریایی پس از پایان این مأموریت به بندر کیل بازگشت و تسلیم متفقین شد و سرانجام در عملیاتی با عنوان Deadlight در ژانویه ۱۹۴۶ توسط نیروی دریایی انگلستان غرق گشت.
  12. Brave_Heart

    روزی که جنگ را باختیم ...

    به اعتراف خود علی اکبر ولایتی، در زمان پذیرش قطعنامه ۵۹۸ نزدیک به ۳۰٬۰۰۰ کیلومتر مربع از خاک کشور در اشغال ارتش عراق بود. آنوقت ما جنگ را نباختیم؟ بهتر نیست خودفریبی نکنیم؟ اگر آمریکا به عراق حمله نکرده بود،‌ معلوم نبود این بخش از ایران هم از مام وطن جدا نشده بود. موضوع بسیار عجیب دیگر عدم طلب خسارت وارد شده به ایران از سوی مسؤولان جمهوری اسلامی است. انگار نه انگار باید در این زمینه به مردم پاسخگو باشند. آن یکصد میلیارد دلاری که گفته می شود سازمان ملل نیز در آن سالها تأیید کرده بود برابر دویست و نوزده میلیارد دلار امروز ارزش دارد که برای ساختن یک کشور از نو کافی است. البته دو شایعه در این زمینه وجود دارد: ۱- عراقی بودن شمار زیادی از کله گنده های حکومت (برای مثال لاریجانی ها و هاشمی شاهرودی) و فشار آنها مانع از پیگیری حقوقی قضیه شده است. ۲- در توافقات پهنانی، بخشی از این پول توسط مقامات ایرانی به شکل های گوناگون (طلا، ارز، اجازه حضور و پشتیبانی شبه نظامیان طرفدار ایران در خاک عراق، ... ) تصفیه شده و بخش دیگر خرج سرمایه گذاری ها و خوش گذرانی های آقایان و خانواده هایشان در سراسر جهان شده است.
  13. دلیل سرعت پایین کرار چیست؟ ۱- پیشرانه با توان کم، یا ۲- طراحی غیر آئرودینامیک، یا ۳- وزن زیاد، یا ۴ ...
  14. ببر در قفس: امیدوارم تکراری نباشد. مصاحبه سرهنگ دوم خلبان محمد جعفر وارسته با تلویزیون رژیم بعث عراق پس از هدف گرفتن هواپیمای اف - ۵ خود در جریان تازش هوایی به شهر اربیل که گویا در سال هفتم جنگ روی داده است: آپارات: https://www.aparat.com/v/VevwC/مصاحبه_تلویزیون_عراق_با_خلبان_اسیر_ایرانی یوتیوب
  15. البته با توجه به فاصله ونزوئلا تا خاک ایالات متحده، موشکهای متعارفی که ایران بتواند صادر کند قادر به رسیدن به اهداف مهم در خاک آمریکا نخواهد بود و اصولا” این گونه کارها مسخره و بی فایده هستند. درباره این ژوزف استالین بدبخت هم ببینید مافیای رسانه چه کاری کرده که از شخصی که تقریبا” تمام دفاتر اصلی طراحی/مهندسی و پژوهشکده های علمی و صنعتی این کشور در زمان او راه اندازی شده اند و حتی سرود ملی کنونی روسیه نیز بر پایه سرودی که بلشویک ها برای او ساختند، است چهره ای منفور به نمایش درآمده است. شوروی سابق در زمان او کاملا” متحول شد و از کشوری که در زمان لنین با خفت و خواری از نخستین جنگ جهانی بیرون رفت به ابرقدرت نظامی - صنعتی - کشاورزی در پایان دومین جنگ جهانی تبدیل شد. البته خونهای بسیاری از مردم خود این کشور در این راه به حق و ناحق به زمین ریخته شد، ولی نتیجه به آن بدی هم که رسانه ها می گویند نبود.