Recommended Posts

داداش دستت درد نکنه.

اما این موضوع تایپیک مخصوص داره.
http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=12521

لطفا ادغام شه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]واکنش رسانه های جهان به بارگذاري سوخت نیروگاه بوشهر [/b]

سرويس بين الملل ـ به دنبال انتشار خبر تجهيز و بارگذاري سوخت در نيروگاه اتمي بوشهر توسط شركت «روس اتم» كه بر ساخت آن نظارت دارد،‌ این خبر در صدر اخبار رسانه های جهان قرار گرفت.

به گزارش «تابناك»، شبکه «ام.اس.ان.بی.سی» با اعلام این خبر که روسیه از آغاز عملیات بارگذاری رآکتور اتمی بوشهر با سوخت هسته ای از روز 21 اوت (سی ام مرداد) خبر داده است و آن را «گامی برگشت ناپذیر» در مسیر آغاز به کار نخستین نیروگاه اتمی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرده است، گزارش داد: آمریکا روسیه را به دلیل آنچه آن را تلاش برای پیشبرد پروژه بوشهر می خواند، مورد انتقاد قرار داده است. این در شرایطی که قدرت های بزرگ جهان، از جمله روسیه از تهران می خواهند نگرانی ها از اهداف برنامه هسته ای خود را کاهش دهد.

اين شبكه خبري در ادامه به نقل از «سرگئی نوویکوف»، سخنگوی سازمان انرژی اتمی روسیه، «روس اتم»، افزود: از زمان یاد شده، نیروگاه بوشهر رسما «تاسیسات اتمی»به شمار خواهد رفت. این در حالی است که به گفته کارشناسان، نیروگاه بوشهر که تحت نظارت بازرسان هسته ای سازمان ملل فعالیت می کند، ارتباطی با برنامه غنی سازی مخفیانه ایران - که در دیگر تأسیسات این کشور انجام می شود و از جمله بزرگ ترین تهدید مسلح شدن تهران به سلاح اتمی به شمار می رود - ندارد.

روزنامه «گاردین»، چاپ لندن نیز در این باره نوشت: متخصصان روسی و ایرانی بارگذاری رآکتور اتمی بوشهر با سوخت هسته ای را از روز 21 اوت (سی ام مرداد) آغاز خواهند کرد؛ عملیاتی که گفته می شود دو تا سه هفته به طول خواهد انجامید.

گاردین در ادامه می نویسد: انتقال سوخت هسته ای به محل رآکتور نیروگاه بوشهر در شرایطی صورت می گیرد که در ماه ژوئن شورای امنیت سازمان ملل دور چهار تحریم ها علیه برنامه هسته ای ایران را به تصویب رساند.

گفتنی است، این تحریم ها نظارت های سختگیرانه تر مالی، خرید و فروش تسلیحات و مسدود ساختن دارایی های شماری از شرکت های ایرانی و ممنوعیت سفر برخی از مقامات را در برمی گیرد.

مسکو اعلام کرده است، این پروژه تحت نظارت کامل بازرسان هسته ای صورت پذیرفته و ایران متعهد شده است که همه سوخت اورانیوم مصرفی خود را از بوشهر برای فراوری دوباره به روسیه بازگرداند.
از این روی، احتمال نمی رود از این سوخت برای ساخت سلاح هسته ای بهره برده شود.

خبرگزاری فرانسه نیز در همین ارتباط گزارش داد: در شرایطی که روابط مسکو تهران در چند ماه اخیر پیرامون نیروگاه اتمی بوشهر تا اندازه ای رو به تیرگی گذارده بود، ولادیمیر پوتین، نخست وزیر روسیه، از راه اندازی این نیروگاه در تابستان سال جاری خبر داد.

مقامات شرکت روس اتم بر این مسأله تأکید کرده اند که راه اندازی نیروگاه برق به ظرفیت 1000 مگاوات مدتی به طول خواهد انجامید.

این در حالی است که پیشتر دیمیتری مدودیف، رییس جمهوری روسیه، ادعا کرده بود ایران در چند قدمی دستیابی به پتانسیل لازم برای ساخت سلاح هسته ای است. این برای نخستین بار بود که یک مقام بلندپایه روس درباره خطرات برنامه هسته ای ایران آشکارا هشدار داد؛ اما روسیه در عین حال نیز همواره بر حق ایران برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای تأکید ورزیده است.

«نوویکوف» یادآور شد، این اقدام به منزله پایان مرحله آزمایش است و به معنای آن نیست که نیروگاه بوشهر از روز 21 اوت، فعالیت تولیدی خود را آغاز خواهد کرد.

در همین حال، «سی.ان.ان» نیز در خبری با اشاره به تصمیم روسیه برای بارگذاری رآکتور هسته ای ایران در هفته آینده و حرکت این پروژه به سوی مراحل پایانی، نوشت: در حالی که ایالات متحده بر این باور است، برای اطمینان از اهداف برنامه هسته ای ایران شواهد بیشتری نیاز است و از روسیه خواسته تا مدتی صبر کند، «سرگئی نوویکوف»، سخنگوی شرکت روس اتم، از برنامه این شرکت برای بارگذاری رآکتور اتمی بوشهر با سوخت هسته ای از روز 21 اوت (سی ام مرداد) خبر می دهد و می گوید: «این عملیات تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی صورت خواهد گرفت؛ اما بدان معنا نیست که این نیروگاه آماده تولید انرژی است و این پروسه، بیش از شش ماه زمان نیاز دارد.»

به گفته نوویکوف، بازرسان IAEA محموله های سوخت هسته ای را بازرسی خواهند کرد و این سوخت سپس به انبارهای ویژه منتقل خواهد شد و سرانجام نیز پس از صدور مجوز، مرحله بارگذاری آغاز می شود.


http://tabnak.ir/fa/pages/?cid=113864

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]واکنش آمریکا به تجهیز نیروگاه بوشهر به سوخت[/b]

کاخ سفید در بیانیه ای در واکنش به خبر تجهیز نیروگاه بوشهر به سوخت، اعلام کرد تامین سوخت راکتور بوشهر و همکاری روسیه در این باره دلیلی است بر اینکه ایران نیازی به تاسیسات غنی سازی ندارد.

به گزارش شبکه خبر کاخ سفید در این بیانیه با تاکید بر اینکه راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر با کمک روسیه نشان می دهد تهران دیگر نیازی به غنی سازی اورانیوم ندارد، تصریح کرد: اصرار ایران بر غنی سازی اورانیوم، سوالاتی درباره انگیزه این کشور ایجاد کرده است.


http://tabnak.ir/fa/pages/?cid=113900

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
از این که می شنویم این آمریکایی ها هنوز در چه توهماتی به سر می برند بسی دچار خنده و تا قسمتی قهقهه می شویم. :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]بروجردي در گفت‌وگو با فارس:
سخنگوي كاخ سفيد اطلاعات هسته‌اي‌اش را بيشتر كند[/b]

[img]http://media.farsnews.com/Media/8808/Images/jpg/A0758/A0758987.jpg[/img]

علاءالدين بروجردي رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار سياست خارجي خبرگزاري فارس درباره اظهارات سخنگوي كاخ سفيد كه در واكنش به خبر بارگذاري سوخت نيروگاه بوشهر اعلام كرد كه «ايران با استفاده از اين سوخت ديگر نيازي به غني‌سازي اورانيوم نخواهد داشت،» گفت: سخنگوي كاخ سفيد بايد اطلاعات هسته‌اي خود را بيشتر كند چون مسئله سوخت نيروگاه بوشهر هيچ ارتباطي با موضوع غني‌سازي ندارد.
وي افزود: سوخت نيروگاه بوشهر 2 سال پيش توسط روس‌ها به ايران منتقل شد و اكنون طبق توافق در مرحله ورود به نيروگاه بوشهر است و از ابتدا تامين سوخت اين نيروگاه جزو تعهدات روس‌ها بود.
رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس اظهار داشت: ما در مجلس شوراي اسلامي دولت را موظف كرديم كه 20 هزار مگاوات برق هسته‌اي توليد كند و اين به معناي ساخت 20 نيروگاه بوشهر است و براي تامين سوخت اين نيروگاه‌ها كه اولين آن توسط مهندسان ايراني در دست طراحي و سپس ساخت است، نيازمند سوخت هستيم و به همين دليل بايد غني‌سازي را انجام دهيم و انجام هم مي‌دهيم.
نماينده بروجرد در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: طبق ماده 4 معاهده NPT غني‌سازي جزو حقوق مسلم ماست كه اين كار را در چارچوب مقررات آژانس انجام دهيم.
بروجردي با تأكيد بر اينكه ما هيچ اعتمادي به غرب براي تامين سوخت نداريم، گفت: آنها در مورد سوخت مورد نياز رآكتور تهران نشان دادند كه قابل اعتماد نيستند و حدود يك سال است كه معطل آنها هستيم و به همين دليل ناگزير شديم براي تامين سوخت رآكتور تهران خودمان در ايران تا 20 درصد را غني كنيم.
وي همچنين درباره گفت‌وگوهاي ايران و گروه وين تصريح كرد كه مبناي اين گفت‌وگوها بيانيه تهران است.
سخنگوي كاخ سفيد در واكنش به بيانيه شركت «روس‌ اتم» در خصوص بارگذاري سوخت نيروگاه اتمي بوشهر در تاريخ 21 ماه جاري ميلادي اعلام كرد: آمادگي ايران براي راه‌اندازي نخستين نيروگاه هسته‌اي خود با حمايت روسيه نشان‌ مي‌دهد كه تهران نيازي به پيگيري طرح‌هاي جنجال‌برانگيز خود براي غني‌سازي اورانيوم ندارد.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8905231053

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center][b]استيصال منابع امريكايي در آستانه رقم خوردن افتخار بزرگ دولت احمدي‌نژاد
اسرائيل يك هفته براي حمله به تأسيسات بوشهر فرصت دارد! [/b][/align]

[img]http://www.rajanews.com/Files_Upload/13360.jpg[/img]

در حالي كه قرار است لوله های سوخت تا 30 مرداد ماه در درون تأسيسات بوشهر کار گذاشته شود و افتخار راه‌اندازي اين نيروگاه پس از سال‌ها در دولت احمدي‌نژاد ثبت شود، برخي منابع امریکایی در ادامه اخبار تحريك آميز و بي‌سر و ته يك ماه اخير خود عليه ايران، يك هفته باقيمانده را آخرین فرصت اسرائیل برای حمله به این تأسيسات دانسته و مي‌افزايند اکنون به نقطه غیرقابل بازگشت رسیده ایم.

به گزارش رجانيوز، جان بولتون نماينده سابق امريكا در سازمان ملل متحد كه از او به‌عنوان يك چهره تندرو و محبوب رسانه‌هاي راديكال ياد مي‌شود، مي‌گويد قبل از اینکه نیروگاه بوشهر یک وضعیت "مصونیت" پیدا کند و براساس قوانین بین‌المللی دیگر نتوان به آن حمله كرد، اسرائيل بايد در طي زمان‌بندي يك هفته‌اي به ايران حمله كند.

[b]او در مصاحبه با فاکس نیوز می‌گوید به محض اینکه لوله‌های سوخت در محل راکتور به‌کار روند، یک مصونیت به‌وجود می آید که اسرائیل دیگر نمی تواند به آنجا حمله کند، زیرا پس از آنكه لوله های سوخت در مکان‌های خود قرار گرفتند، خطر حمله به راکتورهای هسته ای و توسعه اشعه رادیواکتیو در هوا و احتمالاً در آب‌های خلیج فارس شرایط را برای جهانیان بسیار ناگوار خواهد ساخت.[/b]

بولتون می گوید هرگونه حمله اسرائیل به تأسیسات بوشهر بايد قبل از اینکه لوله های سوخت در راکتور اصلی قرار بگیرند، انجام شود.

بولتون می گوید که هیچ فردی فکر نمی کند که نه امریکا و نه اسرائیل بتوانند پس از بارگذاری میله های سوخت به این نیروگاه حمله کنند.

[b]او ادامه مي‌دهد که در سال 1981 اسرائیل به نیروگاه هسته ای "اوسرک" در عراق و در سال 2007 به نیروگاه ساخت کره شمالی در سوریه حمله کرد. هر دو مورد حملات اسرائیل قبل از این بود که لوله های سوخت در راکتور جاسازی شوند.
[/b]
[b]مطابق ادعاي بولتون وقتی که راکتور شروع به فعالیت می‌‎كند، نیازمند یک زمان است تا اینکه سوخت اورانیوم تبدیل به پلوتونیوم بشود و ترکیب پلوتونیوم برای سلاح‌های هسته ای مورد استفاده قرار می گیرد.[/b]

بولتون می گوید که امریکا به روسیه اعلام کرد که سوخت راکتور را به ایران ارسال نکند اما روس‌ها سوخت را ارسال کردند. همچنین امریکا به روسیه اعلام کرد که لوله های سوخت را به داخل راکتور وارد نکند اما آن‌ها اکنون اعلام کرده اند که این کار را هفته آینده انجام می دهند كه این یک راه دیگر برای ایران ایجاد می کند تا بتواند به یک روش دیگر به پلوتونیوم دسترسی پیدا کند.

او ادامه می دهد که برای ناتانیاهو نخست وزیر اسرائیل اکنون این سئوال به‌وجود می آید که آیا اجازه دهد که بوشهر در طی هشت روز آینده عملیاتی شود یا اینکه منتظر بماند که ایران بتواند از این طریق پلوتونیوم به‌دست آورد.

[b]روسیه می گوید که ايران تمامی سوخت راکتور را که مصرف شده و به پلوتونیوم تبدیل شده است، برای بازیافت به روسیه ارسال می کند.[/b]

افتخار راه‌اندازي نيروگاه بوشهر در دولت دكتر احمدي‌نژاد در حالي در آستانه رقم خوردن است كه برخي مخالفان داخلي تلاش نافرجام زيادي به خرج دادند كه رويكرد هسته‌اي دولت‌هاي نهم و دهم را ماجراجويانه، بدون كسب نتيجه و هزينه‌زا معرفي كنند تا از حمايت‌هاي ملي در اين زمينه كاسته شود و دولت مجبور به امتياز دادن بيشتر در مذاكرات و توقف روند رو به پيشرفت صنعت هسته‌اي كشور شود.

http://www.rajanews.com/detail.asp?lang_id=&id=58197

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
گزارش تصویری خبرگزاری فارس از بازتاب هاي خبر آغاز به كار نيروگاه بوشهر در رسانه‌ها


http://www.farsnews.com/media.php?nn=8905231247


--------------------------------------------------------------
[size=18]
با توجه به صحبت های جان بولتون و کار رسانه ای که انجام شده و تهدیداتی که تا حالا بوده، به نظرتون امکان حمله ی موشکی یا هوایی به نیروگاه بوشهر طی یک هفته ی آتی وجود داره؟[/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]

بولتون می گوید هرگونه حمله اسرائیل به تأسیسات بوشهر بايد قبل از اینکه لوله های سوخت در راکتور اصلی قرار بگیرند، انجام شود.

[/quote]

:mrgreen: لطیفه ای دیگر، این بار از طرف جان بولتون،
در صورتی که رژیم مردنی صهیونیستی بخواهد که از صدر تا ذیل اراضی اشغالی، توسط جمهوری اسلامی ایران شخم زده شود، می تواند فکر چنین کاری را هم در سر بپروراند. :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]با توجه به صحبت های جان بولتون و کار رسانه ای که انجام شده و تهدیداتی که تا حالا بوده، به نظرتون امکان حمله ی موشکی یا هوایی به نیروگاه بوشهر طی یک هفته ی آتی وجود داره؟[/quote] بي خيال بابا ...

هر چند كه حمله به نيروگاه بعيد هست خصوصا زماني كه توش اورانيوم گذاشتن و كلي كارمند و كارشناس روس در اون و شهرك مخصوص به خودشون هستند ... ! شايد طي يك سال آينده كه اينها از ايران برن بيرون بطور كامل يه تهديداتي صورت بگيره ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]بي خيال بابا ...

هر چند كه حمله به نيروگاه بعيد هست خصوصا زماني كه توش اورانيوم گذاشتن و كلي كارمند و كارشناس روس در اون و شهرك مخصوص به خودشون هستند ... ! شايد طي يك سال آينده كه اينها از ايران برن بيرون بطور كامل يه تهديداتي صورت بگيره ...[/quote]

بحث بر سر اینجاست که تا حالا چنین اتفاقی نیفتاده. یعنی بعد از راه اندازی و قرار دادن لوله های سوخت، کسی تا حالا حمله ای نکرده.

و اون موقع که بدتر خواهد بود. فاجعه ی انسانی و زیست محیطی که از این انفجار به وجود خواهد آمد، به مراتب بدتر از الان خواهد بود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkred]مدیر عامل شرکت ساخت و راه اندازی نیروگاه های اتمی،‌ مراحل پس از عملیات سوخت گذاری نیروگاه بوشهر را که قرار است از هفته آینده آغاز شود، تشریح کرد.
[/color]
[align=justify]محمد احمدیان در مصاحبه با شبکه خبر سیما افزود:‌ پس از حمل سوخت به ساختمان راکتور و باز بینی های لازم، اواخر شهریور،‌ سوخت به قلب راکتور منتقل خواهد شد.

وی گفت: در مهرماه، مرحله حساس راکتور و آغاز فعل و انفعالات هسته ای را خواهیم داشت و به دنبال آن به تدریج انرژی تولیدی راکتور افزایش می یابد تا زمانی که به حدود 40 درصد قدرت نامی خودش برسد.

مدیر عامل شرکت ساخت و راه اندازی نیروگاه های اتمی افزود: پس از این مراحل، مرحله تولید برق و اتصال به شبکه سراسری را خواهیم داشت که پیش بینی می شود اواخر پاییز امسال باشد.

احمدیان افزود:‌ به دنبال این مرحله به تدریج قدرت تا قدرت نامی که هزار مگاوات است افزایش پیدا می کند.

مدیر عامل شرکت ساخت و راه اندازی نیروگاه های اتمی در پاسخ به سوالی درباره میزان ظرفیت این نیروگاه برای تامین انرژی کشور گفت‌: این نیروگاه، هزار مگاواتی است و در طول سال، یک ماه باید برای سوخت گذاری مجدد و تعمیرات اساسی از مدار خارج شود.

وی اضافه کرد: این نیروگاه می تواند حدود 7 هزار ساعت و به میزان 7 میلیون مگاوات ساعت انرژی برق تولید کند تا به شبکه سراسری تزریق شود.

احمدیان در پاسخ به سوالی درباره میزان سوخت مورد نیاز نیروگاه بوشهر گفت:‌ با راه اندازی نیروگاه بوشهر حداقل برای همین واحد اول، هر سال30 تن سوخت لازم داریم که باید فراهم شود.

وی افزود:‌ هیچ تضمینی وجود ندارد که با بدقولی های مشابه نیروگاه بوشهر مواجه نشویم به همین علت باید خودمان برای تولید این سوخت به فکر بیفتیم تا سالانه بتوان 30 تن سوخت را برای واحد نخست برنامه ریزی کرد.

احمدیان در ادامه گفت: ‌در 2 سال اخیر شاهد همکاری های خوب پیمانکار روس بودیم و امیدواریم این روند ادامه یابد و بر اساس زمان بندی هایی که توافق شده است کار نیروگاه به پایان برسد.[/align]

منبع: واحد مرکزی خبر
http://www.iribnews.ir/Default.aspx?Page=MainContent&news_num=241490

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اين صهيونيست ها ممكنه حتي بعد از سوخت گذاري به بوشهر حمله كنند كه اون موقع؟؟؟؟؟؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]اين صهيونيست ها ممكنه حتي بعد از سوخت گذاري به بوشهر حمله كنند كه اون موقع؟؟؟؟؟؟؟[/quote] هيچي اون موقع آلودگي هاي زيستي به غير از بوشهر و بندر عباس امارات و بحرين رو هم در بر ميگيره ! و صهيونيست ها در تلاويو با موشكهايي حاوي بمب هاي كثيف روبرو ميشن ! تا سرزمين هاي اشغالي براي صدها سال قابليت سكونت پيدانكنند و نسل يهود منقرض بشه ! ..

پي نوشت :
بمب كثيف چيست ؟

مقدار زيادي از پس ماند هاي راديواكتيو و اورانيوم كامل غني سازي نشده ! كه توسط يك بمب از ارتفاع منفجر ميشن تا آثار راديو اكتيو تمام منطقه رو در بر بگيره و همراه باد به هر جايي كه دلش خواست بره ! ..

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]هيچي اون موقع آلودگي هاي زيستي به غير از بوشهر و بندر عباس امارات و بحرين رو هم در بر ميگيره ! و صهيونيست ها در تلاويو با موشكهايي حاوي بمب هاي كثيف روبرو ميشن ! تا سرزمين هاي اشغالي براي صدها سال قابليت سكونت پيدانكنند و نسل يهود منقرض بشه ! ..

پي نوشت :
بمب كثيف چيست ؟

مقدار زيادي از پس ماند هاي راديواكتيو و اورانيوم كامل غني سازي نشده ! كه توسط يك بمب از ارتفاع منفجر ميشن تا آثار راديو اكتيو تمام منطقه رو در بر بگيره و همراه باد به هر جايي كه دلش خواست بره ! ..
[/quote]

خوب من هم برای همین گفتم، احتمال حمله در این یه هفته محتمل تره. از اون گذشته اونها تو این کارها واردن. اگر بخواهند همچین کاری بکنند، یه ندا به روسی ها میدهند تا خودشون رو عقب بکشند و آسیبی نبینند. مگر یادتون رفته تو لبنان چه کار میکردند، بارها پیام داده بودند به یونیفل و یونیفل خائن هم ، با اونها همکاری میکرد.


و در مورد بمب کثیف:

آیا به نظرت جمهوری اسلامی همچین کاری میکنه؟ پس این همه شعار ایدئولوژیک کجا میره؟ پس یعنی .... هم دروغ میگویند؟؟

از اون گذشته گفتید که میزنیم و باد آثارش رو به هر جایی میبره.!!!

از جمله فلسطین.... درسته؟!؟؟! پس ما هم همچین کاری نمیتونیم بکنیم. و اینکه اگر ما هم همچین عملی کنیم، اون موقع امریکا صدبرابر محق تر میشه برای حمله ی اتمی فراگیر علیه ما. غیر از اینه.؟؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حواسمون جمع باشه فکرمونو از نطنزواصفهان به سمت بوشهرکه فقط یک نیروگاه هست پرت نکنن یه دفه تمام پدافندو ببریم اونجا :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.