Recommended Posts

روایت 3 دیپلمات ارشد امریکایی از مذاکرات وین 6
[b][size=6][url="http://irannuc.ir/content/2293"]نقه عطف مذاکرات حضور شهریور ماه روحانی در سازمان ملل خواهد بود/ رقیق سازی 3000 کیلو اورانیوم دستاوردی بزرگ است [/url][/size]
پیشرفت هایمان قابل ملاحظه بوده است و فکر می کنیم که با زمان بیشتر می توانیم به توافق برسیم.[/b]

[b][url="http://irannuc.ir/"]ایران هسته ای[/url][/b]- 3 مقام امریکایی شرکت کننده در مذاکرات وین 6، دیدگاه های خود را درباره توافق موقت به دست آمده در وین و همچنین چشم انداز دست یابی به توافق نهایی تشریح کردند.

مهم ترین نکات مطرح شده از سوی این 3 تن، آنگونه که در متن منتشر شده از سوی وزارت خارجه امریکا آمده، چنین است:

متن اصلی این گزارش را [url="http://iipdigital.usembassy.gov/st/english/texttrans/2014/07/20140719304243.html?CP.rss=true"]اینجا[/url] ببینید.

1- قبل از این که توافقنامه موقت منعقد شود ، اختلافاتی با اسرائیل وجود داشت.این مسئله تا حدی بدان علت بود که بخش هایی از توافقنامه از کانال حساس دوجانبه مورد بحث قرار گرفت و همین موجب شد شفافیت کامل در هر مرحله با اسرائیل و برخی شرکاء به وجود نیاید.اما در دوره شش ماهه ما تلاش کردیم شفاف تر عمل کنیم و دائماً با اسرائیل و دیگر شرکای خود مشورت کنیم.سوزان رایس به اسرائیل رفت و وندی شرمن نیز دائماً با سیاستمداران بحث و تبادل نظر می کرد.

[b]2- برغم این که اختلافاتی درباره مسائل مهم مثل سانتریفوژها و غنی سازی بومی داخل ایران وجود دارد اما پیشرفت هایمان قابل ملاحظه بوده است و فکر می کنیم که با زمان بیشتر می توانیم به توافقی برسیم که تضمین می کند برنامه ایران صلح آمیز خواهد بود.[/b]

3- انتظار داریم مذاکرات در ماه اوت از سر گرفته شود اما این که به چه شکلی باشد- دیدار بین ظریف و اشتون ، دیدار مدیران سیاسی یا نشست های دوجانبه و سه جانبه یا با گروه پنج بعلاوه یک- هنوز مشخص نیست.

4- ایران در دوره شش ماهه توافقنامه موقت حدود بیست و پنج میلیارد دلار نفت فروخت.بخش اعظم این درآمد وارد حساب های محدود شده شده و بخشی در چارچوب توافقنامه موقت آزاد شد و بخشی نیز صرف تجارت دوجانبه یا تجارت انسان دوستانه شده است .فکر می کنم مبلغی که در این حساب ها جمع شده است ، حدود یکصد میلیارد دلار باشد.

5- ایران همچنین تایید کرده است که روتورهای سانتریفوژهای پیشرفته خود در مرکز پایلوت نطنز را فقط در مراکزی بسازد که آژانس هر ماه از آن بازدید می کند.این بسیار مهم است زیرا به این طریق ما از فرآیند مذکور اطلاع کامل خواهیم داشت.

6- در مورد موضوع توسعه و تحقیق نیز باید بگویم که این مسئله حساس است زیرا ایران قصد ندارد دانشمندان خود را از تفکر و اندیشه بازدارد .کسی نمی تواند توانمندی ایرانی ها را از آنها بگیرد.آنها می دانند که چگونه چرخه سوخت ایجاد کنند.از این رو ما می خواهیم که توسعه و تحقیق در برنامه ایران صرفاً صلح آمیز باشد.

7- اول از همه اینکه ما خاطرنشان کردیم که از اجرای موفقیت آمیز« طرح اقدام مشترک»، در شش ماه گذشته بسیار خشنود هستیم.

ایران به همه ی تعهدات خود درباره برنامه ی هسته ای اش عمل کرده است: « خنثی کردن ذخیره ی اورانیوم بیست درصدی، محدود کردن ذخیره ی اورانیوم پنج درصدی، نصب نکردن تجهیزات جدید، آزمایش نکردن تجهیزات جدید در تاسیسات اراک، نصب نکردن سانتریفیوژهای پیشرفته ی جدید و فراهم کردن بازرسی های قوی تر از تاسیسات هسته ای ایران».

از این رو ما معتقدیم طرح اقدام مشترک موفقیتی درمتوقف کردن پیشرفت برنامه ی هسته ای ایران و به عقب راندن این برنامه در ازای برداشتن نسبتا اندک تحریم ها ، در شش ماه گذشته بود.

8- مذاکرات سختی برگزار شده است. به صراحت باید بگویم که وقتی ما وارد تازه ترین دور از مذاکرات در آغازماه ژوئیه شدیم، نمی شد از قبل پیش بینی کرد که ما به دنبال تمدید گفتگوها خواهیم رفت. در صورتی که پیشرفتی بدست نمی آمد گفتگوها تمدید نمی شد. دیدگاه ما این بود که طرح اقدام مشترک دیگر یک وضع موجود جدید محسوب نمی شود بلکه وسیله ای است که ما را به فضایی برساند که به توافق دست یابیم. پس ما می خواستیم ببینیم که آیا پیشرفت کافی در تازه ترین دور مذاکرات وجود خواهد داشت تا اختصاص زمان و تلاش بیشتر به گفتگوها ، برای ما توجیه داشته باشد؟ وقتی که تیم ما عازم وین می شد توصیه ی رئیس جمهور آمریکا به آنان همین بود( ببینند که آیا دنبال کردن گفتگوها و صرف وقت و تلاش قابل توجیه است؟) . ما در چند هفته ی گذشته شاهد پیشرفت خوبی در طیفی از عرصه ها بودیم، هرچند همچنان شکاف ها باقی است.

9- وقتی که ما درباره ی پیشنهادهای گوناگون مربوط به تاسیسات اراک ، آینده ی تاسیسات فردو، موضوعات مربوط به ذخیره ی اورانیوم با درصد کم غنی شدگی در ایران، نوع نظارت و رژیم بازرسی که بخشی از یک توافقنامه ی بلند مدت باشد، این شکاف ها باقی است چون این مسائل در مسیر مهم سلاح هسته ای قرار دارند که ما می خواهیم در چارچوب یک توافقنامه ی جامع آنها را حل کنیم. پس معنی گفته های من این نیست که ما همه ی موضوعات را به طور کامل حل کرده ایم بلکه معنی گفته های من این است که ما شاهد گشایش ها و پیشرفت ها و پیشنهادهای خلاقانه ای بودیم که نشان دادند این ظرفیت وجود دارد که درباره ی عناصری از برنامه ی هسته ای ایران و درباره ی صلح آمیز بودنشان، برای ما اطمینان رضایت بخش حاصل شود.

10- با این وجود همچنین باید گفت که شکاف های مهم بین طرف ها وجود دارد. برای مثال ما موضوع غنی سازی داخلی و تعداد سانتریفیوژهایی را که ایران به عنوان بخشی از توافق عملیاتی خواهد کرد، به عنوان شکاف باقیمانده برجسته کردیم که باید درباره اش کار شود.

11- جان کری پس از سفر به اتریش به واشنگتن دی سی بازگشت. وی روز چهارشنبه درباره ی وضع مذاکرات به باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا گزارش ارائه کرد.

این تصمیم اوباما (به تمدید گفتگوها) پس از دیدار( با جان کری) بود که با توجه به پیشرفتی که بدست آمده است و با توجه به چشم انداز رسیدن به راه حل جامع، مذاکرات طوری به پیش رفت که ارزش تمدید کردن را دارد.

12- پس کاری که ما اکنون درحال انجام دادن آن هستیم این است که وقتی دیدیم نمی خواهیم در این دور به توافقنامه ی جامع دست یابیم ـــ چون نیاز به مذاکرات فنی پیچیده دارد و نیاز به ضمیمه های زیادی دارد که تعهدات سیاسی را به صورت جزء به جزء بیان کند ــ از این رو ما بحث روی این مسئله را آغاز کردیم که آیا تمدید گفتگوها کاری معقول است یا خیر؟

ایران موافقت کرده است که تکمیل تولید همه اکسید بیست درصدی را به شیوه ای سریعتر در ایران انجام دهد و در این مدت چهارماه ، به میزان بیست و پنج کیلوگرم از اکسید بیست درصدی خود را به سوخت برای راکتور تحقیقاتی تهران تبدیل کند.

[b]13- ایران همچنین ذخیره ی تا دو درصدی خود را رقیق خواهد کرد. این رقم به میزان دست کم سه متریک تن خواهد بود. هرچند ایران هم اکنون مقدار زیاد« سو » (واحدهای کاری جداگانه که مقیاس سنجش انرژی است) در اختیار ندارد اما این میزان در یک سناریوی فرار( هسته ای) بسیار مهم است. به نظر ما این یک گام بزرگ و رو به جلو است.[/b]

14- ایران تعهد داده است که دو موضوع مهم را در طرح اقدام مشترک روشن کند.یک موضوع تائید این مسئله است که روتور( دستگاههای چرخنده) در سانتریفیوژهای پیشرفته در کارخانه ی پایلوت نطنز فقط در تاسیساتی تولید خواهند شد که آژانس بین المللی انرژی اتمی به صورت ماهانه به آنها دسترسی دارد. دیگری این است که آنها(ایرانی ها) تائید کرده اند که سانتریفیوژهای پیشرفته فقط جایگزین سانتریفیوژهای صدمه دیده خواهند شد.

[b]15-تردیدی نیست که مجمع عمومی سازمان ملل متحد نقطه ی عطف و کانونی برای این مذاکرات خواهد بود.[/b]

16- وقتی که ما در ماه نوامبر گذشته طرح اقدام مشترک را اجرا کرده بودیم توضیح داده بودیم که در ازای محدودیت های مهم در برنامه ی هسته ای ایران، ما نیز متعهد به تخفیف محدود، موقت، هدفمند و برگشت پذیر تحریم ها شدیم تا ایران همچنان در عمق یک حفره ی اقتصادی باقی بماند.

[b]17- همین رویکرد نیز در توافقنامه ی تمدید منعکس شده است یعنی تخفیف به میزان محدود و برگشت پذیر است که باعث نمی شود اقتصاد ایران به حل مشکل نزدیک شود. ما همچنان درحال بدست آوردن محدودیت های مهم در برنامه ی هسته ای ایران هستیم. [/b]

18- اگر بخواهم به طور دقیق تر بگویم در تمدید طرح اقدام مشترک که روی آن توافق شده است و برای مدت چهار ماه آینده خواهد بود ما به تعلیق تحریم های علیه واردات (قطعات) خودرو به ایران، صادرات پتروشیمی و داد و ستد طلا ادامه خواهیم داد.

19- در طول اجرای دوره ی شش ماهه ی طرح اقدام مشترک، ایران از تعلیق تحریم ها رقم بسیار اندکی بدست آورد. تخمین ما نشان می دهد که ارزش کل رقمی که از ناحیه ی تخفیف تحریم ها در طرح اقدام مشترک نصیب ایران شد چیزی حدود شش تا هفت میلیارد دلار باشد . به نظر من درعمل شاید کمتر از این رقم هم باشد. اکثریت تحریم های ما شامل تحریم های مهم نفتی ، بانکی و مالی همه در سر جای خود باقی هستند. ما همچنان به شدت تلاش می کنیم این تحریم ها را در کل دوره ی تمدید اجرا کنیم.

20- همانطور که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا خاطر نشان کرد، ما همچنان همانند یک تن آجر روی کسانی فرود خواهیم آمد که تحریم ها را دور بزنند یا اینکه به دور زدن تحریم ها کمک کنند.

ما برای دنیا تصریح خواهیم کرد که ایران همچنان باید از سیستم مالی بین المللی قطع باشد که شدید ترین تحریم بانکی است و شامل بانک مرکزی هم می شود یعنی هر بانک خارجی که با هرگونه بانک ایرانی داد و ستد کند دسترسی به سیستم مالی آمریکا را از دست خواهد داد.

ما برای دنیا تصریح خواهیم کرد که سرمایه گذاری و حمایت از بخش های نفتی و پتروشیمی ایران هنوز مشمول تحریم ها است . ما برای دنیا تصریح خواهیم کرد که واحد پول ایران یعنی ریال هنوز تحریم است همانطور که توانایی ایران در دستیابی به دلار هم تحریم است . ما برای دنیا تصریح خواهیم کرد که فهرست آمریکا، اتحادیه ی اروپا و سازمان ملل متحد درباره ی بازیگران غیر قانونی که تعداد آنها بیش از ششصد (شخص حقیقی و حقوقی) است همچنان پابرجا است. ما برای دنیا تصریح خواهیم کرد که تحریم های گسترده در تجارت آمریکا با ایران همچنان پا برجا است.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
متن کامل
[b][size=6][url="http://irannuc.ir/content/2294"]گزارش جدید آژانس: ایران 1505 کیلو اورانیوم 5 درصد را اکسید کرد/ ارائه توصیف همه ساختمان های هسته ای به آژانس [/url][/size]
آژانس بین المللی انرژی اتمی در تازه ترین گزارش خود درباره برنامه هسته ای ایران تایید کرده است که ایران به طور کامل به تعهدات خود طبق برنامه اقدام مشترک ژنو پای بند بوده است.[/b]

[b][url="http://irannuc.ir/"]ایران هسته ای[/url][/b]- آژانس بین المللی انرژی اتمی در تازه ترین گزارش خود درباره برنامه هسته ای ایران تایید کرده است که ایران به طور کامل به تعهدات خود طبق برنامه اقدام مشترک ژنو پای بند بوده است.

متن کامل این گزارش در ادامه می آید.

متن اصلی گزارش را در بخش اسناد سایت ببینید.

[center]بسمه تعالی



[b]وضعیت ماهیانه برنامه هسته ای ایران در ارتباط با برنامه اقدام مشترک[/b]
گزارش مدیر کل



20 جولای 2014/ 29 تیر 1393

GOV/INF/2014/16[/center]


بر اساس توافق ماه ژانویه سال 2014 این گزارش وضعیت برنامه اتمی جمهوری اسلامی ایران را در رابطه با معیارهای اختیاری پذیرفته شده از طرف این کشور به عنوان بخشی از طرح اقدام مشترک مورد توافق در مذاکرات 1+5 در 24 نوامبر 2013 مورد بررسی قرار می دهد.

بر اساس طرح اقدام مشترک نخستین گام وابسته به یک مدت زمانی شش ماهه است که می تواند با رضایت طرفین تمدید شود. طرح اقدام مشترک در 20 ژانویه سال 2014 عملی شد.

آژانس تایید می کند که ایران از 20 ژانویه 2014:

1- ایران اورانیوم (235) را درهیچکدام از تاسیسات اعلامی خود بیش از پنج درصد غنی سازی نکرده است.

2- ایران آبشارهای زنجیره ای متصل به هم در تاسیسات اعلام شده خود راه اندازی نکرده است.

3- ایران روند رقیق سازی نیمی از مواد اتمی به حالت UF6 خود را که در بیستم ژانویه به حد غنی سازی بیست درصد رسیده بود به حد پنج درصد تکمیل کرده است.

4- ایران صد کیلوگرم از اورانیوم نوع UF6 غنی شده بیش از 20 درصد خود را در روند تبدیل به صفحه سوخت برای تبدیل به اکسید اورانیوم وارد کرده است.

5- ایران هیچ روندی مبنی بر خط بازگشت تبدیل اکسید اورانیوم به UF6 ندارد.

6- ایران هیچ پیشرفتی درکارخانه های غنی سازی سوخت ازجمله فعالیتهای خود در کارخانه غنی سازی سوخت فوردو(PFEP) یا اراک راکتورIR-40 و تولید و آزمایش سوخت برای راکتور IR-40 نداشته است.

7- ایران اطلاعات طراحی خود را برای راکتورIR-40 به روز کرده است و توافق کرده است و با آژانس درباره تدابیر امنیتی این راکتور توافق کرده است.

8- ایران 1505 کیلوگرم UF6 با غنای بیش از 5 درصد را در جریان تبدیل در کارخانه پودر UO2 به اکسید اورانیوم تبدیل کرده است.

9- ایران به تعهدات خود درباره ایمنی (PFEP) بدون جمع آوری اورانیوم ادامه داده است.

10- ایران فعالیت های مربوط به بازفراوری درراکتور تحقیقاتی تهران و در تولید رادیو ایزوتوپ های مولیبدنوم، یودین و زنون در تاسیساتی که آژانس به آنها دسترسی دارد، انجام نداده است.

11- ایران اطلاعات لازم و زمینه دسترسی به معادن اورانیوم گچین، معدن اورانیوم ساغند و کارخانه تولید اورانیوم اردکان را فراهم کرده است.

12- ایران به فراهم آوردن دسترسی روزانه به تاسیسات غنی سازی نطنز و فوردو ادامه داده است.

13- ایران زمینه دسترسی منظم به کارگاههای مونتاژ سانتریفیوژ،کارگاه های تولید موتور چرخاننده سانتریفیوژ و تاسیسات ذخیره و اطلاعات لازم درباره آنها را فراهم کرده است.

14- ایران در ارتباط با نظارت بیشتر اعمال ذیل را انجام داده است:
- نقشه تاسیسات هسته ای و شرح هر ساختمان را در هر سایت هسته ای را فراهم کرده است.
- شرح مقیاس اعمال انجام شده در هر محل در رابطه با فعالیت های هسته ای را ارائه کرده است.
- اطلاعات معادن و کارخانه های اورانیوم و منابع را فراهم کرده است.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='king-of-heaven' timestamp='1405848872' post='394656']
[b]بعضی دوستان واقعا بی سواد و پررو تشریف دارن[/b]. عزیز دل من اگه تحریم ادامه پیدا میکرد همونطور که فروش نفت ما از 2.5 میلیون بشکه نفت به 800 هزاز رسید بدترم میشد اون وقت چیکار میکردی؟ اگه دارو کامل تحریم میشد میخواستی چیکار کنی؟ اگه بخوان اینترنت تحریم کنن میخوای چیکار کنی؟ اگه بخوان گندم و برنج رو که به دلیل بی عقلی 8 سال اخیر الان باید کلا وارد کنیم تحریم کنن میخوای چیکار کنی؟ میدونی مشکل بعضی دوستان چیه؟ فقط منتظر این هستن که مذاکرات به جایی نرسه عقدشون خالی کنن( طرفداران برادر جلیلی و قالیباف). البته من مطمئن هستم که نه فقط دوستان همه تندروها فقط منتظرن مذاکرات جواب نده بعدش شروع کنن به چرندیات و توهمات که البته همین توهمات مارو به اینجا کشونده که رشد اقتصادی ما از 5 درصد به منفی 5 برسه. راستی دوستان نگران ما چطور موقعی کشور داشت به نابودی کشیده میشد نگران نبودن الان نگران شدن
[/quote]
مسلما شما هم همین گونه تشریف دارید .
عزیز دل من ، عقده خالی کردن مال امثال شما بود در سال 88 ، خیانت کردید تا کشور به اینجا رسیده ، حالا هم طلب کارید ... رو که نیست ، همون « بی سواد و پررو » متناسب شماست . هر چند که هنوز این عقده توی دلتون هست و خالی نشده .

قاقالی لی در برابر چگ یک میلیونی دارند می دند ، باید خوشحال هم باشیم !؟
یا از اینکه قراره تا بیست سال دیگه تحریم ها پابرجا باشه !؟
تازه هیچ تضمینی هم نیست که مثلا فردا کنگره ی آمریکا به خاطر بدرفتاری یک روستایی ایرانی با الاغش ایران رو یک تحریم جدید نکنه ...
  • Upvote 4
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[center][size=6][b] [url="http://www.tabnak.ir/fa/news/418345/%D9%86%DB%8C%D9%88%DB%8C%D9%88%D8%B1%DA%A9-%D9%BE%D8%B3%D8%AA-%DB%B1%DB%B5-%D8%A8%D8%A7-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7-%D9%85%D8%AA%D8%AD%D8%AF-%D9%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%AF"]نیویورک پست: ۱+۵ با آمریکا متحد نیستند[/url][/b][/size][/center]

[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3][font=comic sans ms,cursive][size=4]یک روزنامه آمریکایی در گزارشی با اشاره به اینکه اعضای گروه ۱+۵ دیگر با آمریکا متحد نیستند نوشت که سایر اعضا هر یک خواسته‌ها و منافع خود را در مذاکرات دنبال می‌کنند.

به‌گزارش فارس، روزنامه آمریکایی «نیویورک پست» طی تحلیلی در زمینه مذاکرت هسته‌ای ایران و نبود اتحاد بین اعضاء این گروه با آمریکا» می‌نویسد: گروه ۱+۵ در ابتدا خواهان بسته شدن تاسیسات هسته‌ای ایران در «فردو» و «اراک» بود اما تا آخر هفته گذشته این گروه در حال تقاضا از ایران برای عدم ساخت ۵ تاسیسات هسته‌ای جدید غنی‌سازی بود.

نیویورک پست می‌نویسد: گروه ۱+۵ متشکل از آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان هیچ ائتلافی حتی برای ارائه درخواست‌های خود ندارند.

در این میان روسیه در حالی وارد این گروه شد که به آمریکا فقط یک بله بگوید. اوباما می‌تواند کماکان بگوید که همه گزینه‌ها روی میز هستند اما تا زمانی که گفت‌و‌گوها ادامه دارند باید گفت که تنها گزینه باقی مانده گفت‌وگوی بیشتر است و این همانی است که روسیه می‌خواهد.

چین نیز با شرکت در گروه ۱+۵ تنها در پی سنگین کردن کفه پرونده خود در عرصه جهانی است.

برای آلمان نیز وضعیت مشابه چین است و فقط برای بالا بردن وزنه خود در مذاکرات شرکت دارد. در این بین وزیر خارجه آلمان اظهار داشت که اعتقاد ندارند ایران در پی ساخت سلاح هسته‌ای باشد.

نیویورک پست می‌نویسد: چین و روسیه در واقع گفت‌وهای هسته‌ای را نوعی اقدامی سمبلیک فرض می‌کنند. هیئت اعزامی انگلیس ، متحد آمریکا نیز تنها برای دیدار با مقام‌های ایرانی و فرصتی برای بهبود روابط وارد وین شده بود.

فرانسه نیز با ارسال هئیتی بلند مرتبه دیپلماتیک به وین در پی احیاء روابط تجاری با ایران است.

این نشریه آمریکایی می‌نویسد: در پایان مذاکرات وین اختلاف عمده همچنان پابرجا ماند و آن این بود که گروه ۱+۵ حق ایران در غنی سازی را البته در حجم کمتر به رسمیت بشناسد.

در ‌ادامه این مطلب آمده است: در واقع با کاسته شدن از حجم تحریم‌ها طی ۶ ماه گذشته فشار بر اقتصاد ایران کمتر شده و این کشور چندان ضروریت فوری در هرگونه تعامل هسته‌ای در خود نمی‌بیند.

قسمت شیرین این بخش علاوه بر تمدید زمان مذاکرات موافقت آمریکا با انتقال ۲.۸ میلیارد دلار از دارایی‌های مسدود شده این کشور بود و در این ۴ ماه باقی مانده سران ایران هیچ فشاری را برای تغییر مسیر خود احساس نمی‌کنند.

این روزنامه در خاتمه می‌نویسد: یک دهه قبل تقاضا از ایران عدم ساخت بمب هسته‌ای بود و امروز تقاضا کاسته شدن از روند هسته‌ای شدن این کشور است. [/size][/font][/size][/font][/color] ویرایش شده در توسط vahidg
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دلیل اکسید کردن اورانیوم های 5 درصد چی هست !؟ سانتریفیوژهامون رو اکسید نکنیم خوبه
  • Upvote 1
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='blender' timestamp='1405970284' post='395182']
مسلما شما هم همین گونه تشریف دارید .
عزیز دل من ، عقده خالی کردن مال امثال شما بود در سال 88 ، خیانت کردید تا کشور به اینجا رسیده ، حالا هم طلب کارید ... رو که نیست ، همون « بی سواد و پررو » متناسب شماست . هر چند که هنوز این عقده توی دلتون هست و خالی نشده .

قاقالی لی در برابر چگ یک میلیونی دارند می دند ، باید خوشحال هم باشیم !؟
یا از اینکه قراره تا بیست سال دیگه تحریم ها پابرجا باشه !؟
تازه هیچ تضمینی هم نیست که مثلا فردا کنگره ی آمریکا به خاطر بدرفتاری یک روستایی ایرانی با الاغش ایران رو یک تحریم جدید نکنه ...
[/quote]
خب تو بیسواد اگه میتونی همانطور که با فحش دادن کشور رو به اینجا رسوندید با فحش دادن برید پول این مردم از آمریکا بگیرید. این راهی که شما میگید حاج محمود 8 سال رفت که البته گرونی و مشکلات اقتصادی کاملا مشخصه تنیجش چی بود مگه اینکه شما بگید این مشکلات اصلا وجود نداره که دیگه جای بحث نمیمونه. در ضمن شما مستند آلبرتا رو ببین متوجه میشید با سوادای مملکت به کدوم سمت گرایش دارن البته کسی که سواد داره خودش به جایی میرسه ولی کسی که نداره مجبوره بچسبه به همین چیزا یه آب و نونی از توش دربیاد دیگه شما هم با این وضعیت بچسب بهش چیزی گیرت بیاد ویرایش شده در توسط king-of-heaven
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='king-of-heaven' timestamp='1406021384' post='395386']
خب تو بیسواد اگه میتونی همانطور که با فحش دادن کشور رو به اینجا رسوندید با فحش دادن برید پول این مردم از آمریکا بگیرید. این راهی که شما میگید حاج محمود 8 سال رفت که البته گرونی و مشکلات اقتصادی کاملا مشخصه تنیجش چی بود مگه اینکه شما بگید این مشکلات اصلا وجود نداره که دیگه جای بحث نمیمونه. در ضمن شما مستند آلبرتا رو ببین متوجه میشید با سوادای مملکت به کدوم سمت گرایش دارن البته کسی که سواد داره خودش به جایی میرسه ولی کسی که نداره مجبوره بچسبه به همین چیزا یه آب و نونی از توش دربیاد دیگه شما هم با این وضعیت بچسب بهش چیزی گیرت بیاد
[/quote]

خیانت های شما به آمریکا اجازه ی این کارها رو داده ، ما بدهکار شدیم !؟
اگه امثال شما خیانت نمی کردید و هر روز گرای اقتصاد ایران رو به آمریکا و غرب نمی دادی تا بمبارانش کنه ، اقتصاد کشور به اینجا نمی رسید که اینها مجبور بشوند بروند ....
خوبه همین چهارتا پیشرفت علمی هم که هست از صدق و سری همین به اصطلاح شما « بی سواد ها » و امثال شما فقط می گند ما « نمی تونیم باید نفت بفروشیم و پولی بخوریم » و اینقدر روتون زیاده وگرنه ...

خواستم یک توصیف عالی بکنم از وضعیت فکری امثال شما ولی می دونم اگه بگمش هم پاکش میکنند و هم بنم می کنند . ... ویرایش شده در توسط blender
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='bigbang' timestamp='1405799998' post='394472']
طرف غربی دقیقا مثل یه گدا باهامون برخورد می کنه هی امتیاز مفت می دیم بعد میگه بیا فعلا این دو قرون رو بگیر اموراتت بگذاره تا ببینم می تونم یه حالی بهت بدم یا نه بعد دوباره همین کارو می کنه ما هم خوشحال که حقمون رو داریم مثل گدا ها توی یه دوره 2000 ساله پس می گیریم
[/quote]

دقیقا" - البته منکر زحمات تیم مذاکره کننده که به یقین حمایت رهبری را پشت سر خودشون دارند نمی شویم ، ولی این طرز برخورد با یک دولت و ملت مستقل نیست و این دوستان باید در این زمینه دقت بیشتری داشته باشند .

[quote name='king-of-heaven' timestamp='1405848872' post='394656']
بعضی دوستان واقعا بی سواد و پررو تشریف دارن. عزیز دل من اگه تحریم ادامه پیدا میکرد همونطور که فروش نفت ما از 2.5 میلیون بشکه نفت به 800 هزاز رسید بدترم میشد اون وقت چیکار میکردی؟ اگه دارو کامل تحریم میشد میخواستی چیکار کنی؟ اگه بخوان اینترنت تحریم کنن میخوای چیکار کنی؟ اگه بخوان گندم و برنج رو که به دلیل بی عقلی 8 سال اخیر الان باید کلا وارد کنیم تحریم کنن میخوای چیکار کنی؟ میدونی مشکل بعضی دوستان چیه؟ فقط منتظر این هستن که مذاکرات به جایی نرسه عقدشون خالی کنن( طرفداران برادر جلیلی و قالیباف). البته من مطمئن هستم که نه فقط دوستان همه تندروها فقط منتظرن مذاکرات جواب نده بعدش شروع کنن به چرندیات و توهمات که البته همین توهمات مارو به اینجا کشونده که رشد اقتصادی ما از 5 درصد به منفی 5 برسه. راستی دوستان نگران ما چطور موقعی کشور داشت به نابودی کشیده میشد نگران نبودن الان نگران شدن
[/quote]

برادر عزیز رشد اقتصادی منفی در نتیجه ناکار آمد بودن و بیماربودن و فساد داخلی است و نه تحریم ها ( البته تحریم ها هم موثر است اما نه بیشتر از 10 تا 15 درصد ) ، اگر جنابعالی این را متوجه بشوید ، دیگر نیازی نیست بطور مرتب کسانی را که بلحاظ سیاسی با شما در یک مسیر نیستند را متوهم ، تند رو و الی ماشا ا.... الفاظ نامربوط مورد خطاب قرار دهید .
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='MR9' timestamp='1406021843' post='395388']
دقیقا" - البته منکر زحمات تیم مذاکره کننده که به یقین حمایت رهبری را پشت سر خودشون دارند نمی شویم ، ولی این طرز برخورد با یک دولت و ملت مستقل نیست و این دوستان باید در این زمینه دقت بیشتری داشته باشند .



برادر عزیز رشد اقتصادی منفی در نتیجه ناکار آمد بودن و بیماربودن و فساد داخلی است و نه تحریم ها ( البته تحریم ها هم موثر است اما نه بیشتر از 10 تا 15 درصد ) ، اگر جنابعالی این را متوجه بشوید ، دیگر نیازی نیست بطور مرتب کسانی را که بلحاظ سیاسی با شما در یک مسیر نیستند را متوهم ، تند رو و الی ماشا ا.... الفاظ نامربوط مورد خطاب قرار دهید .
[/quote]
دوست عزیز وقتی بانک مرکزی تحریمه ما هیچ پولی نمیتونیم دریافت کنیم انتظار رشد اقتصادی داری؟ اصلا کدوم کشور رو سراغ داری که با حصار کشیدن دور خودش و تقسیم دنیا به کافر مطلق و حق مطلق رشد اقتصادی داشته باشه؟ فساد داخلی که از اول بوده تو همه جا هم هست و الان هم هست. بحث من اینه که وقتی خداوند یه چیزی به اسم عقل بهمون داده باید ازش استفاده کنیم نمیشه که با فحش دادن کشور پیشرفت کنه. شما برو از کارخونه ها بپرس که از تحریم چقدر آسیب دیدن. تا کسی هم میاد انتقاد میکنه میگن این فتنه سبز و میخواد کشور نابود کنه و ازین چرندیات

[quote name='blender' timestamp='1406021468' post='395387']
خیانت های شما به آمریکا اجازه ی این کارها رو داده ، ما بدهکار شدیم !؟
اگه امثال شما خیانت نمی کردید و هر روز گرای اقتصاد ایران رو به آمریکا و غرب نمی دادی تا بمبارانش کنه ، اقتصاد کشور به اینجا نمی رسید که اینها مجبور بشوند بروند ....
خوبه همین چهارتا پیشرفت علمی هم که هست از صدق و سری همین به اصطلاح شما « بی سواد ها » و امثال شما فقط می گند ما « نمی تونیم باید نفت بفروشیم و پولی بخوریم » و اینقدر روتون زیاده وگرنه ...

خواستم یک توصیف عالی بکنم از وضعیت فکری امثال شما ولی می دونم اگه بگمش هم پاکش میکنند و هم بنم می کنند . ...
[/quote]
برادر عزیز مگه آقای محسن رضایی تو مناظره 88 به اون بی ادبی که عکس زن مردم نشون میده نگفت اگه این رفتارها ادامه پیدا کنه تو چند سال آینده مشکلات اقتصادی و سیاسی ایجاد میشه؟ مگه نگفت اینقدر تندروی نشه ضرر میکنیم؟ نکنه شما ایشون رو هم فتنه گر میدونید. البته از دید شما افرادی مثل ایشون یا آقای ولایتی هم که گفتن افرادی تو مذاکرات دخالت میکردن تا بجایی نرسه. ایشون هم احتمالا فتنه گر و تروریست هستن
  • Upvote 5
  • Downvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]
برادر عزیز مگه آقای محسن رضایی تو مناظره 88 به اون بی ادبی که عکس زن مردم نشون میده نگفت اگه این رفتارها ادامه پیدا کنه تو چند سال آینده مشکلات اقتصادی و سیاسی ایجاد میشه؟ مگه نگفت اینقدر تندروی نشه ضرر میکنیم؟ نکنه شما ایشون رو هم فتنه گر میدونید. البته از دید شما افرادی مثل ایشون یا آقای ولایتی هم که گفتن افرادی تو مذاکرات دخالت میکردن تا بجایی نرسه. ایشون هم احتمالا فتنه گر و تروریست هستن
[/quote]

بد بودن احمدی نژاد ، توجیهی بر خیانت های شما نمی شه . می شه !؟
ولایتی هم که ستون پنجم بود ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='blender' timestamp='1406023190' post='395394']
بد بودن احمدی نژاد ، توجیهی بر خیانت های شما نمی شه . می شه !؟
ولایتی هم که ستون پنجم بود ...
[/quote]
خیانت من؟ یا خدا. اولا قضیه 88 یچیز کاملا مشخصه و نیازی به توضیح نداره. حالا بگذریم. فکر کنم اگه امام زمان هم بیاد احتمالا مورد تایید شما نباشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='king-of-heaven' timestamp='1406022812' post='395392']
دوست عزیز وقتی بانک مرکزی تحریمه ما هیچ پولی نمیتونیم دریافت کنیم انتظار رشد اقتصادی داری؟ اصلا کدوم کشور رو سراغ داری که با حصار کشیدن دور خودش و تقسیم دنیا به کافر مطلق و حق مطلق رشد اقتصادی داشته باشه؟ فساد داخلی که از اول بوده تو همه جا هم هست و الان هم هست. بحث من اینه که وقتی خداوند یه چیزی به اسم عقل بهمون داده باید ازش استفاده کنیم نمیشه که با فحش دادن کشور پیشرفت کنه. شما برو از کارخونه ها بپرس که از تحریم چقدر آسیب دیدن. تا کسی هم میاد انتقاد میکنه میگن این فتنه سبز و میخواد کشور نابود کنه و ازین چرندیات


برادر عزیز مگه آقای محسن رضایی تو مناظره 88 به اون بی ادبی که عکس زن مردم نشون میده نگفت اگه این رفتارها ادامه پیدا کنه تو چند سال آینده مشکلات اقتصادی و سیاسی ایجاد میشه؟ مگه نگفت اینقدر تندروی نشه ضرر میکنیم؟ نکنه شما ایشون رو هم فتنه گر میدونید. البته از دید شما افرادی مثل ایشون یا آقای ولایتی هم که گفتن افرادی تو مذاکرات دخالت میکردن تا بجایی نرسه. ایشون هم احتمالا فتنه گر و تروریست هستن
[/quote]
با سلام خدمت همه دوستان گرامی
اتفاقا ما که عکس زن مردم را به آن ریزی ندیدیم ولی در عوض مدرک فاقد نمره آن خانم را که نشان می داد بدون گرفتن فوق لیسانس در دانشگاهی که همسرش عضو هیات امنای آن بود دکتری گرفته بود را به آن بزرگی دیدیم . جالب بود که مجله تایم وقتی ایشان را جزو سه متفکر برتر اعلام کرد خود آمریکایی ها به آن مجله اعتراض کردند .خیانت جنبش به اصطلاح سبز چیزی نیست که با این بهانه ها و ماست مالی ها پاک شود . به همین دلیل هم تا هوا پس شد عوامل اصلی به خارج در رفتند و در بی بی سی و وی او ای استخدام شدند و مزد خیانت گرفتند .
  • Upvote 3
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
لطفاً حذف بشه ویرایش شده در توسط crive

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='zed' timestamp='1406024174' post='395400']
با سلام خدمت همه دوستان گرامی
اتفاقا ما که عکس زن مردم را به آن ریزی ندیدیم ولی در عوض مدرک فاقد نمره آن خانم را که نشان می داد بدون گرفتن فوق لیسانس در دانشگاهی که همسرش عضو هیات امنای آن بود دکتری گرفته بود را به آن بزرگی دیدیم . جالب بود که مجله تایم وقتی ایشان را جزو سه متفکر برتر اعلام کرد خود آمریکایی ها به آن مجله اعتراض کردند .خیانت جنبش به اصطلاح سبز چیزی نیست که با این بهانه ها و ماست مالی ها پاک شود . به همین دلیل هم تا هوا پس شد عوامل اصلی به خارج در رفتند و در بی بی سی و وی او ای استخدام شدند و مزد خیانت گرفتند .
[/quote]
دوست عزیز مدرک برادر وزیر کشور آقای احمدی نژاد چی؟ البته نه چون ایشون ولایتمدار بودن اشکال نداره مدرکش قلابی باشه حالا خوبه اون خانم یه نفر بودن شما زبونت درازه حالا بیا یچیزی بگم تا دیگه ازین حرفا نزنی. میدونی چرا وزیر علوم رو تحت فشار گذاشتن میدونی چرا؟ چون که اعلام کردن در چند سال اخیر 3000 نفر بدون شرط معدل و کار علمی بورسیه گرفتن خیلی جالبه به جای تقدیر از وزیر دارن میگن شما چرا گفتی آبروی نظام میره. پس اگه شما مثال اون خانم رو زدی من 3001 نفر که خودشون میگن دارم میگم که البته دولتی که وزیر کشورش مدرک قلابی داشته باشه معلومه نتیجش میشه همین وضع کشور. من از کار اون خانم دفاع نمیکنم ولی شمایی که ادعا میکنی این چیزا برات مهمه وقتی اسم اون خانم رو میاری اینارو هم بگو. البته میدونم چون اینها ولایتمدار بودن اشکار نداره حتما قلابی بودن مدرکشون به صلاح نظام بوده. این کلمه صلاح نظام هم جالبه هر وقت خواستن کار اشتباهشون توجیه کنن میگن به طلاح نظام
  • Upvote 1
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='king-of-heaven' timestamp='1406025609' post='395407']
دوست عزیز مدرک برادر وزیر کشور آقای احمدی نژاد چی؟ البته نه چون ایشون ولایتمدار بودن اشکال نداره مدرکش قلابی باشه حالا خوبه اون خانم یه نفر بودن شما زبونت درازه حالا بیا یچیزی بگم تا دیگه ازین حرفا نزنی. میدونی چرا وزیر علوم رو تحت فشار گذاشتن میدونی چرا؟ چون که اعلام کردن در چند سال اخیر 3000 نفر بدون شرط معدل و کار علمی بورسیه گرفتن خیلی جالبه به جای تقدیر از وزیر دارن میگن شما چرا گفتی آبروی نظام میره. پس اگه شما مثال اون خانم رو زدی من 3001 نفر که خودشون میگن دارم میگم که البته دولتی که وزیر کشورش مدرک قلابی داشته باشه معلومه نتیجش میشه همین وضع کشور. من از کار اون خانم دفاع نمیکنم ولی شمایی که ادعا میکنی این چیزا برات مهمه وقتی اسم اون خانم رو میاری اینارو هم بگو. البته میدونم چون اینها ولایتمدار بودن اشکار نداره حتما قلابی بودن مدرکشون به صلاح نظام بوده. این کلمه صلاح نظام هم جالبه هر وقت خواستن کار اشتباهشون توجیه کنن میگن به طلاح نظام
[/quote]
با سلام خدمت همه دوستان گرامی
از آن مدرک ها که می فرمایید در دوره اصلاحات صادر شده و اتفاقا مدرک آن خانم هم در جواب مدرک آن آقا رونمایی شد . به همین دلیل هم هنگام معرفی آن آقا به عنوان نامزد وزارت کشور از واژه دکتر استفاده نشد و صرفا آقای فلانی نام برده شد . پس از آن بود که در دولت آقای احمدی نژاد قرار شد مدارک مدیران رده بالا و میانی کشور بررسی شود که حدود شش هزار مدرک می شد و تا همین امروز هم سنگ اندازی می شود که این کار انجام نشود . هم آن سه هزار نفری که شما می فرمایید غلط است و هم آن شش هزار نفر قبلی . ما سر حق تعصب داریم نه سر یک آقا یا خانمی که خوشمان بیاید یا نیاید . البته صلاح نظام را هم در مجمع تشخیص مصلحت نظام تشخیص می دهند که اتفاقا ماجرای طیف شما و رئیس این مجمع در طول 16 سال گذشته بسیار عبرت آموز است .
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.